Jump to content
IGNORED

Klub White Bird Amplification (WBA)


Recommended Posts

@piotrek7 , no to jak zwieziemy ja pre i dwa monobloki a Ty Swój pre , to coś czuje , że dobrze będzie jak odbierzemy w wakacje ? 

Stereo: WBA Firebird + Ironbird; Pioneer N-70A CDX-1060 ; K-1020; ; Yp-701, RME Adi2 PRO FS R Black Edition ; Sony STR-V5 , ;kolumny: Altec Lansing Valencia, ProAc Response One SC. Kino: Yamaha RX-A3030;BC Acoustique EX-502; kolumny: Dali Grand Vocal, B&W 685 S2, Mivoc SW 1500; Raspberry Pi3 B+;DDRC-24

Link to post
Share on other sites

Tomek4446
Witek może mieć rację w kwestii tuningu. Po zmianie sterowania może się okazać , że w połączeniu z twoimi kolumnami będzie zbyt chłodno... W Ironach masz 3 pozycyjny przełącznik sprzężenia , który może trochę poprawić sytuację , ale nie wiem w jakim stopniu. Jeśli chodzi o lampy 211 Psvane to polecam. Sam używam ich w swoich Ironach

Na czym będzie polegał wasz tuning Firebirdów?? Nie chcę was martwić, ale chyba żaden z was nie jest pierwszy w kolejce:) 

Link to post
Share on other sites
49 minut temu, Qban napisał:

Na czym będzie polegał wasz tuning Firebirdów??

Pozwolę sobie zacytować fragment korespondencji z Panem Piotrem: "Zostanie zmodyfikowany układ pracy wszystkich lamp (inne napięcia oraz prądy) oraz tor sygnałowy audio dzięki czemu lampy będą pracowały na większych sygnałach. To doda brzmieniu głębi i charakteru. Najprawdopodobniej zmienię też umiejscowienie attenuatora w układzie na wyjście preampa z wejścia jak jest obecnie. To jeszcze doda masywności brzmieniu." To tyle od konstruktora. Ode mnie wymiana okablowania na odcinku od Khozmo do wyjść XLR z przedwzmacniacza na drut miedziany OCC Neotecha. Tak aby wyeliminować całkowicie wpływ "grania kabli" (także służących jako okablowanie wewnętrzne) na pracę przedwzmacniacza. Taki drut został wcześniej zastosowany pomiędzy wszystkimi wejściami  a Khozmo. Teraz po prostu trzeba doprowadzić go do końca. Choć muszę przyznać, że po głowie chodzi mi podmiana miedzi na wyjściu na srebro monokrystaliczne. 

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Ze srebrem daj sobie spokój. To nie jest dobre połączenie , zresztą sam Piotrek pewnie odradzi Tobie takie manewry , ale jeśli się uprzesz to zamontuje:) Było już paru co zmieniało wewnętrzne okablowanie na srebro a potem sprzęty lądowały na sprzedaż...

Link to post
Share on other sites

Odradzał rok temu na etapie zamówienia budowy ? Idea wróciła jednak po tym, jak zrobiłem sobie ze sreberka Neotecha zwory głośnikowe. To nie ma nic wspólnego ze stereotypem srebrnych kabli. A poza tym, takie druty stosuje min Lampizator i na dobre mu to chyba wychodzi. W każdym razie to tylko taki pomysł a nie coś, przy czym będę się bardzo upierał. Raczej temat do obgadania i luźnej wymiany poglądów 

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Sam stosuje srebro jako głośnikowe oraz IC. Chodzi mi raczej o to ,że sprzęty Piotrka średnio znoszą srebro do połączeń wewnętrznych. Jasne , że do obgadania. Po prostu słyszałem jak to gra po zmianach na srebro i ze swojej strony odradzam:) 

Piotrek napisał ,że zmieni Tobie miejsce atenuatora. Potwierdzam -różnica jest mocno odczuwalna. Znacznie lepsza dynamika oraz rozdzielczość. Miałem u siebie to robione już jakiś czas temu.

Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Qban napisał:

Jeśli chodzi o lampy 211 Psvane to polecam.

Chodzi o te ?  Jak widzę tania to ta lampka nie jest

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

1 godzinę temu, piotrek7 napisał:

Choć muszę przyznać, że po głowie chodzi mi podmiana miedzi na wyjściu na srebro monokrystaliczne. 

Właśnie niedawno schowałem do szuflady dwa kable IC z czystego srebra oraz srebrzony głośnikowy , wróciłem do miedzi . Czy jest lepiej? Nie wiem , ale na razie tak zostanie . Przekonał mnie Pan , od którego kupiłem Alteci takim argumentem " skoro w zwrotnicach , wewnętrzne okablowanie kolumn jest na miedzi , to lepiej jednak, by wszystkie przewody były jednorodne ". Na szczęście proces jest odwracalny ? 

2 godziny temu, Qban napisał:

Nie chcę was martwić, ale chyba żaden z was nie jest pierwszy w kolejce:) 

A to się jeszcze okażę , właśnie upchnąłem w bagażniku drugiego monosa , odpalam i ......

 

Stereo: WBA Firebird + Ironbird; Pioneer N-70A CDX-1060 ; K-1020; ; Yp-701, RME Adi2 PRO FS R Black Edition ; Sony STR-V5 , ;kolumny: Altec Lansing Valencia, ProAc Response One SC. Kino: Yamaha RX-A3030;BC Acoustique EX-502; kolumny: Dali Grand Vocal, B&W 685 S2, Mivoc SW 1500; Raspberry Pi3 B+;DDRC-24

Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, Qban napisał:

Godzinę temu wróciłem od Piotrka:)

O rzesz ty , biednemu to zawsze ....... ? 

Dziękuję za zaproszenie , sprzęt zawiozę jednak w grudniu , przed wyjazdem dam znać.

Stereo: WBA Firebird + Ironbird; Pioneer N-70A CDX-1060 ; K-1020; ; Yp-701, RME Adi2 PRO FS R Black Edition ; Sony STR-V5 , ;kolumny: Altec Lansing Valencia, ProAc Response One SC. Kino: Yamaha RX-A3030;BC Acoustique EX-502; kolumny: Dali Grand Vocal, B&W 685 S2, Mivoc SW 1500; Raspberry Pi3 B+;DDRC-24

Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Qban napisał:

Piotrek napisał ,że zmieni Tobie miejsce atenuatora. Potwierdzam -różnica jest mocno odczuwalna. Znacznie lepsza dynamika oraz rozdzielczość. Miałem u siebie to robione już jakiś czas temu.

Wcale nie będę tym zdziwiony. Co więcej, kiedyś myslałem o "DUŻEJ" modernizacji przedwzmacniacza. Coś w rodzaju Brystona BP-26 i MPS-2. Czyli wywalić całe zasilanie do osobnej obudowy. Tak aby całkowicie uwolnić tor sygnałowy od transformatora i jego wpływu. W zwolnionej przez trafo przestrzeni porozsuwać poszczególne sekcje zapewniając im odpowiednie ekranowanie. Może kiedyś namówię Pana Piotra na ten pomysł? To może mieć sens 

Godzinę temu, tomek4446 napisał:

Chodzi o te ?  Jak widzę tania to ta lampka nie jest

Może te? ?

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Kiedyś powstał taki projekt pewnego wzmacniacza z modułem zasilania w osobnej obudowie:) Problemem były wtyki i gniazda łączące które miały by wytrzymać durze prądy a przy tym wyglądać jako tako. Z przedwzmacniaczem pewnie będzie znacznie łatwiej. Pytanie tylko czy jest sens? Czy nie lepiej by było sprzedać Firebirda i zainwestować w Blaze lub nawet w zbalansowanego Blaze?:)

Edited by Qban
Link to post
Share on other sites

Jeśli chodzi o kwestie wymiany lamp to faktycznie Firebird jest trochę rozsądniejszym wyborem , ale uważam ,że brzmieniowo jednak lepszy jest Blaze i tutaj też mamy ECC88 i dodatkowo 2A3. Ale jeszcze wszystko zależy od konkretnego systemu.

Psvane sprzedawane są w wersji HiFi 211 i w droższej Treasure Mark 2

Link to post
Share on other sites
18 minut temu, audiowit napisał:

Psvane 211 to jedne z tańszych 211. 

kluczowe słowo to "jedne z " bo np.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Stereo: WBA Firebird + Ironbird; Pioneer N-70A CDX-1060 ; K-1020; ; Yp-701, RME Adi2 PRO FS R Black Edition ; Sony STR-V5 , ;kolumny: Altec Lansing Valencia, ProAc Response One SC. Kino: Yamaha RX-A3030;BC Acoustique EX-502; kolumny: Dali Grand Vocal, B&W 685 S2, Mivoc SW 1500; Raspberry Pi3 B+;DDRC-24

Link to post
Share on other sites

Witek ,no skądże , należy przeć do przodu . Kto stoi w miejscu ten się cofa. 211 Treasure Mark II będą chyba odpowiednie , a zresztą jak nie będą to się zmieni ....  ? Ja już pisałem , z powodu kupna kolumn jestem na debecie i muszę trochę odczekać . A przed lampami jeszcze DAC .

Stereo: WBA Firebird + Ironbird; Pioneer N-70A CDX-1060 ; K-1020; ; Yp-701, RME Adi2 PRO FS R Black Edition ; Sony STR-V5 , ;kolumny: Altec Lansing Valencia, ProAc Response One SC. Kino: Yamaha RX-A3030;BC Acoustique EX-502; kolumny: Dali Grand Vocal, B&W 685 S2, Mivoc SW 1500; Raspberry Pi3 B+;DDRC-24

Link to post
Share on other sites
6 minut temu, Qban napisał:

Jak Thundery się sprawują ?

Wyśmienicie. Nie wiem dlaczego na początku tak marudziłem. Podpięcie innych szybkich i mocnych wzmacniaczy (Gato Audio oraz Primare A32) ukazało mi że moje objawy to zwykłe urojenia. w związku z tym że jestem na kwarantannie i mam teraz sporo czasu na słuchanie od kilku dni słucham tylko na ustawieniach z najmniejszym sprzężeniem. Oprócz tego że gra nieco ciszej to Mam wrażenie że w tej konfiguracji mamy lepszą delikatnie przestrzeń i dźwięk jest bardziej namacalny. 

Choć faktycznie bas jest nieco bardziej poluzowany i generalnie jest gorsza delikatnie dynamika

Link to post
Share on other sites
10 minut temu, Qban napisał:

Z tego co napisałeś to grasz z ustawienym większym sprzężeniem. Najmniejsze sprzężenie jest gdy przełącznik jest w pozycji środkowej:

wydawało mi się że pozycji środkowej jest największe stężenie czyli wzmacniacz jest najmocniejszy a w pozycji górnej bez sprzężenia lub z najmniejszym sprzężeniem wzmacniacz gra bliżej klasy a i jest nieco słabszy

Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, tomek4446 napisał:

211 Treasure Mark II będą chyba odpowiednie

Psvane oferują pełniejsze oraz bardziej wyrównane brzmienie niż Shuguang , ale wydaje mi się ,że Shuguangi są odrobinę dynamiczniejsze. Posiadam obie te lampy.
Są jeszcze ACME 211, ale to już znacznie wyższa półka cenowa. Kolega bolbo gra na ACME w swoim Nicklebird i porównywał je z Psvane.

Link to post
Share on other sites
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock podczas używania strony.

Zarejestrowani użytkownicy mogą wyłączyć ten komunikat.