Jump to content

Recommended Posts

Rozumiem że czasem konstruktorzy z jakichś względów nie wykorzystują całego potencjału (mocowego) lamp mocy.

Ciekawe jak by Thunderbird poradził sobie z WO24 montowanych w Zondach?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zonda ma 85dB więc nie widzę powodów aby martwić się czy napędzi czy też nie. Swoje Zephyry 87dB pędziłem 18W 6C33C w 24mkw i nie było wstydu , chociaż daleko było do dynamiki Thunderbirda.Nawet gdzieś w wątku YB Audio -Robert pisał że ich kolumny to świetne połączenie ze wzmacniaczami WBA i że jest "petarda". Osobiście potwierdzam jego słowa.Jest to bardzo dobre połączenie o ile komuś spodoba się właśnie taka prezentacja dźwięku , bo są różne gusta i nie wszystkim musi się podobać.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam  zadowolonych użytkowników WBA 

Chciałbym posłuchać oferty WBA .?

Jak gra !

Jak wybraliście WBA ?

Mieszkam w województwie łódzkim 😃

Gdzie można posłuchać?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na testach u Piotrka od wba mialem swoje illuminatusy od YB. Tam jest 18ss illuminator. W/g mnie znacznie bardziej pradozerny czy jak kto woli trudniejszy do wysterowania od 22ss. Jak wszyscy slyszelismy monobloki dawaly sobie z nimi radę bez problemu. Pomieszczenie ile mialo metrow? 50? Oczywiscie to za male kolumny do tego metrażu ale i tak nie czuc bylo niedomagan basu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fakt, pomieszczenie było trochę zbyt duże dla illuminatusów. Bloki Thunderbird'a i Ironbird'a robiły co chciały z tymi kolumnami. Przypomnę tylko, że Ironbird ma 40W . Więc wniosek jest prosty - nie same Waty wzmacniacza są najważniejsze i nie tylko one decydują czy wzmacniacz wysteruje dane kolumny czy też nie. Najważniejsze jest dopasowanie kolumn do wzmacniacza i wydajność prądowa wzmacniacza. 

bogus18
Posłuchać najszybciej możesz u któregoś z użytkowników wzmacniaczy lub u Piotra jeśli akurat ma coś na warsztacie.
Musisz zadzwonić i się dopytać.

Edited by Qban

Share this post


Link to post
Share on other sites
52 minuty temu, Qban napisał:

Fakt, pomieszczenie było trochę zbyt duże dla illuminatusów. Bloki Thunderbird'a i Ironbird'a robiły co chciały z tymi kolumnami. Przypomnę tylko, że Ironbird ma 40W . Więc wniosek jest prosty - nie same Waty wzmacniacza są najważniejsze i nie tylko one decydują czy wzmacniacz wysteruje dane kolumny czy też nie. Najważniejsze jest dopasowanie kolumn do wzmacniacza i wydajność prądowa wzmacniacza. 

bogus18
Posłuchać najszybciej możesz u któregoś z użytkowników wzmacniaczy lub u Piotra jeśli akurat ma coś na warsztacie.
Musisz zadzwonić i się dopytać.

Ok. Właśnie pytałem i ??? A  chcę po prostu posłuchać muzyki i jak ok.to kupię.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jakiś czas temu miałem przyjemność skorzystać z gościnności Witka i posłuchać Ilumimatusów z Ironbirdami na jego terenie :)

Z racji na moje skromne osłuchanie nie pokusiłem się na napisanie opinii, by nie wprowadzać mylnych informacji.

Zgadzam się co do mocy monosów, tego im nie brakowało.

Witek, to było pouczające doświadczenie. Ty moje odczucia znasz, ale jak już wspomniałem, nie chcę publicznie tego pisać :)

Pozdrawiam

...

Heh, jakiś czas temu... To już pięć miechów!

Edited by tomaszz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zapraszam ponownie. U mnie wszystko, szybko się zmienia. Teraz jest jeszcze inaczej. Całkiem różnie 😉

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jesli chodzi o wrazenia, to pisz spokojnie. Ja się nie obrażam, to tylko sprzet audio. Twoje wrazenia są rownie wazne jak tych osluchanych, bo sa Twoje. I szczerość, bo poklepywanie się po pleckach nie sluży ewolucji. Wiem, że wysokotonowiec Ci się nie podobał.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak, góra pasma w Twoim już byłym systemie to nie to co lubię. Ilościowo u siebie mam więcej i na przykład trąbka bliższa rzeczywistego instrumentu jest u mnie. To instrument otwarty na górze i zbyt przyciemniony system nie oddaje tego wiernie.

Średni zakres pasma, tu dużo nie powiem, nie słuchałem u Ciebie wokalu :) Gitara bardziej mi odpowiada u mnie, ale ja mam metalowe membrany. Mimo to, wokal na moim systemie, mnie osobiście się podoba.

Bas - tu na plus u Ciebie. U mnie momentami się wzbudza, nie ma mocnego kopa. Gra monotonnie. To najgorszy zakres w moim sytemie. U Ciebie jest lepszy, choć z racji na pomieszczenie, zapewne też mogłoby być lepiej.

Ogólnie brakowało mi u Ciebie lekkości, zwiewności, powietrza, blasku na górze, dźwięk był mocny i konkretny, porządnie dociążony. I mam wrażenie, że to w dużej mierze za sprawą Ironbirdów.

I wszystko to ma swoje plusy i minusy, jedni kłądą większy nacisk na takie aspekty inni na inne. Wielu osobom mój system też by się nie spodobał :)

Pozdrawiam

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tomasz,

Witek ma obecnie kolumny z Seasem Crescendo - i taka góra powinna Ci się już spodobać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Szpilka illuminator to wysokotonowiec, który jest lubiany lub nie. Wielokrotnie w grupowych odsluchach był obiektem zarowno zachwytow jak i krytyki. Taka sygnatura :).

Obecnie mam zupelnie inne brzmienie, praktycznie wszystko się pozmieniało i do tego rozbudowuje się adaptacja akustyczna. No i w głownym systemie grają inne kolumny. W cd inne lampy ( TFK ecc83) w firebirdzie inne lampy ( TFK e88cc goldpin) Myslę Panowie, ze mozecie być zaskoczeni. Rozbudowało się rowniez pc audio o konwerter spdif i femtozegar). Tak, ze zapraszam :).

Pomieszczenie ma swoje ograniczenia ale pracuję nad tym. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co jest jeszcze dla mnie bardzo ważne to przestrzeń, głębia. U siebie np, na początku drugiego utworu na "I took up the runes" Garbarka, ten dźwięk słyszany w tle, jest niesamowicie daleko w głąb, jakby gdzieś prawie na horyzoncie. Na tym tle Janek tworzy główną melodię. Tworzy to niesamowity klimat. Później utwór się rozwija. Dopóki nie usłyszałem jak to brzmi na systemie, który potrafi kreować przestrzeń, ten fragment nie przykuwał specjalnie mojej uwagi. Ten przykład obrazuje co znaczy, że "w muzyce najpiękniejsza jest cisza". Tam nie ma przyłożenia, makrodynamiki, ale jest piękna melodia na tle dżwięków z oddali. Przywołuje mi to na myśl przestrzeń norweskich krajobrazów :) i to najbardziej chyba kocham w muzyce - możliwość podróżowania bez ruszania się z fotela :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teraz jak czytam co napisałem, to widzę że nie oddałem tego co chciałem oddać w tym wpisie.

Jednak Franek miałe rację mówiąc, że "mówienie o muzyce jest jak tańczenie o architekturze" :)

I sory za ten offtop, to już koniec:)

Edited by tomaszz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Temat ostatnio trochę ucichł, a szkoda bo wiem , że parę modeli przedwzmacniaczy i wzmacniaczy poszło w świat. Szczególnie poczytał bym opinie właściciela zbalansowanego Blazebird'a oraz właściciela Ironbird'a w klasie AB:)
Może nowy właściciel mojego starego Thunderbird'a dual mono na KT88 napisze parę słów?

Pozdrawiam.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oooo takie rzeczy się dzieją? Ja szczegolnie jestem ciekaw 211 w AB.

A dawno wyszły? Moze juz nawet wygrzane?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wyszły już jakiś czas temu więc raczej wygrzane:) U mnie już od paru godzin wygrzewają się bloki na KT150 więc może za jakiś czas opiszę różnice w brzmieniu pomiędzy Thunderem na KT88 a KT150- mam już jakieś tam pierwsze wnioski , ale jeszcze wszystko może się zmienić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak, już jakiś czas. Zephyry są na full SB Acoustics i wciąż uważam ,że jest to dobre połączenie(kolumny/wzmacniacz) za rozsądne pieniądze. Może i można lepiej ,  ale można też gorzej.Jak dla mnie to brzmienie całego zestawu bardzo mnie satysfakcjonuje:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

O to chodzi żeby Ciebie to satysfakcjonowało. Ja myślę, ze jest dobrze. Yb z wba dobrze się zgrywalo w roznych zestawieniach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jam pytanko w jakie strony polski poszły 211 AB bo sam jestem ciekawy ich brzmienia bo cały czas się na nie czaję ale chciałbym je odsłuchać u siebie czy polubią się z accutonami. Może właściciel się tutaj odezwie😀.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli się nie mylę to 211 pojechały w okolice Poznania.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 26.05.2019 o 19:53, zibii napisał:

A jam pytanko w jakie strony polski poszły 211 AB bo sam jestem ciekawy ich brzmienia bo cały czas się na nie czaję ale chciałbym je odsłuchać u siebie czy polubią się z accutonami. Może właściciel się tutaj odezwie😀.

Jako dodatkowa opcja każdy z monobloków wzmacniacza Ironbird może być wyposażony w dodatkowy przełącznik obrotowy, który umożliwia regulację głębokości sprzężenia zwrotnego. Do dyspozycji jest sześć kolejnych ustawień. W pierwszym położeniu sprzężenie zwrotne jest najmniejsze co skutkuje brzmieniem z najszybszym w pełni kontrolowanym basem oraz bardziej technicznym środkiem oraz górą pasma. W miarę obrotu gałki w prawo sprzężenie zwrotne ulega zwiększeniu, a dźwięk staje się cieplejszy poprzez naturalne zaokrąglenie środka oraz góry pasma. W skrajnym położeniu przełącznika w prawo brzmienie ulega maksymalnemu ociepleniu, ale dolna część pasma może być nieco „rozluźniona” co jest zjawiskiem w pełni naturalnym. Kompromis między szybkim basem oraz śpiewnym środkiem i górą pasma uzyskuje się w granicach środkowych ustawień kontrolera sprzężenia zwrotnego (FB Low/High). Regulacja sprzężenia zwrotnego pozwala w prosty sposób dostroić wzmacniacz do charakterystyki posiadanych kolumn, źródła sygnału oraz właściwości akustycznych pomieszczenia odsłuchowego.

nono, ciekawa sprawa 🙂


Różne rzeczy uszczęśliwiają różnych ludzi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te monobloki mają ten sam zestaw lamp mocy co kondo kagury 🙂

parallel single ended  211

Zibi jak załatwisz je do odsłuchu to jade do Ciebie! 🙂


Różne rzeczy uszczęśliwiają różnych ludzi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A może sam się skusisz i zamiast "bezdusznych" aktywnych zestawów zamówisz takie piecyki ? Będzie grało, grzało i świeciło. Prawdziwe 3w 1 🙂

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, piotrek7 napisał:

A może sam się skusisz i zamiast "bezdusznych" aktywnych zestawów zamówisz takie piecyki ? Będzie grało, grzało i świeciło. Prawdziwe 3w 1 🙂

Sam jesteś bezduszny  : ]

Mi się podobają i sety lampowe i aktywne monitory typu ATC czy Sveda. Taki jestem : ]


Różne rzeczy uszczęśliwiają różnych ludzi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oj grzeje. Ale i tak mniej niż piec tranzystorowy100W w klA. W każdym razie latem w najwieksze upały słucham przy uchylonym oknie i otwartych drzwiach i odpowiednio skierowanym przeciągu.

A jeśli chodzi o regulowane sprzezenie to w sumie tak jak ustalilismy z Piotrkiem punkt wyjsciowy, środkowy tak slucham i w zasadzie kazda proba zmiany po jakimś czasie się nudzi i wracam do punktu wyjścia. Ale jest to niezla opcja tylko może mniejsze skoki by się przydały. No ale to był pierwszy egzemplarz.

Qban, no napisz coś w koncu co z 150kami. Jest " lepiej " niż 88?

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, Sonic990 napisał:

Mi się podobają i sety lampowe i aktywne monitory typu ATC czy Sveda. Taki jestem : ]

Dlatego w idealnym świecie chciałbym mieć 2 zestawy. Jeden pod źródła cyfrowe z głośnikami aktywnymi (ATC lub Sveda albo jeszcze lepiej Lipinski) i drugi zestaw. Winylowy Oparty właśnie na takich fajnych grająco, świecąco grzejących monoblokach

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.