Jump to content

Recommended Posts

52 minuty temu, piotrek7 napisał:

Dlatego w idealnym świecie chciałbym mieć 2 zestawy. Jeden pod źródła cyfrowe z głośnikami aktywnymi (ATC lub Sveda albo jeszcze lepiej Lipinski) i drugi zestaw. Winylowy Oparty właśnie na takich fajnych grająco, świecąco grzejących monoblokach

byłoby miło 🙂

 

41_photo1.thumb.jpg.17ba0460c510c5d86c6e06600ee63327.jpg

 

Jaka fajna 2 drożna kolumienka 🙂

Edited by Sonic990

Różne rzeczy uszczęśliwiają różnych ludzi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie mowcie jakiej. Sam poluję ;). Ale tylko na srodek tej wieżyczki.

Moja druga lampa ma transformatory glosnikowe nawiniete specjalnie pod te monitorki.

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 godzin temu, Sonic990 napisał:

Zibi jak załatwisz je do odsłuchu to jade do Ciebie! 🙂

Kusisz będę musiał wypożyczyć taki secik na 211.

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, zibii napisał:

Kusisz będę musiał wypożyczyć taki secik na 211.

Wiesz jak zajebiście brzmią gitary elektryczne na takim wzmacniaczu set? 🙂

poezja Panie 🙂


Różne rzeczy uszczęśliwiają różnych ludzi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 29.05.2019 o 14:51, audiowit napisał:

Qban, no napisz coś w koncu co z 150kami. Jest " lepiej " niż 88?

KT150 mają przegrane dopiero parę godzin , są jeszcze nie wygrzane więc ciężko o jakieś "głębsze" porównanie . U siebie również mam 3 pozycyjny przełącznik regulacji głębokości sprzężenia. Potwierdzam to co napisał audiowit - bloki najlepiej grają z przełącznikiem w pozycji środkowej czyli z najmniejszym sprzężeniem - jest wszystko ,dynamika , barwa i kontrola. Im większe sprzężenie to dźwięk się ociepla i spowalnia

Ironbird w A Klasie to PSE 40W , Klasa AB to już Push-Pull 120W.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 26.05.2019 o 17:04, Qban napisał:

Wyszły już jakiś czas temu więc raczej wygrzane:) U mnie już od paru godzin wygrzewają się bloki na KT150 więc może za jakiś czas opiszę różnice w brzmieniu pomiędzy Thunderem na KT88 a KT150- mam już jakieś tam pierwsze wnioski , ale jeszcze wszystko może się zmienić.

Też na n ie się szykuję, z czym masz połączone? Możesz opisać swoje wrażenia?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam
KT150 trochę już pograły więc mogę  coś napisać o różnicach w  brzmieniu w porównaniu do KT88.
Lampy nie grały w tym samym wzmacniaczu lecz w konstrukcjach zbliżonych . 

1. Thunderbird Dual-mono z drabinką Khozmo -4xKT88 EHG + 4x12AX7  EHG
2. Thunderbird monobloki - 2xKT150 Tung-Sol + 2x6h30pi EHG w każdym z bloków 

Oba wzmacniacze pracowały dokładnie w tych samych warunkach i z tym samym sprzętem towarzyszącym:
Pomieszczenie ok 24mkw, Cambridge audio SM6 , Pre WBA Blazebird, kolumny YB Audio Zephyr, IC Sonus Oliva, głośnikowe VDH The Magnum, listwa zasilająca Tomanek, kable zasilające ekranowane własnego wykonania.

Czytając forum kilkukrotnie spotkałem się ze stwierdzeniem ,że im większa liczba po KT tym wzmacniacz gra bardziej tranzystorowo , technicznie -  Moim zdaniem jest to bzdura.

Dźwięk produkowany przez Bloki na KT150 jest rozwinięciem  brzmienia KT88 z tą różnicą ,że przy KT150 jest wszystkiego więcej. Dźwięk zyskał praktycznie w każdym aspekcie - jest szybciej , mocniej , barwniej, bas jest jeszcze lepiej kontrolowany. Dźwięk jest bardziej szczegółowy niż KT88, ale jednocześnie gładki i bez wyostrzeń , z dodatkiem lampowego "ciepełka" 🙂

Thunderbird brzmi świetnie na obu tych lampach , ale  moim zdaniem na KT150 jest wyraźnie lepiej.

Pozdrawiam.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
33 minuty temu, Qban napisał:

Na szybko zrobione telefonem 🙂

IMG_0414.JPG

No to jeszcze pokaz Zefirki:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fajny zestaw , i ciekawe wnioski.

Warto takie spostrzeżenia przedstawiać , gdyż wzmacniacz wzmacniaczowi nie równy.

Lampy sterujące potrafią także bardzo mocno zmienić barwę , o czym sam się przekonałem 🙂 

PS: 300B także potrafi rozkręcić imprezę trance , techno jeśli o doły chodzi a wszędzie piszą iż tylko małe składy jazz-owe , także ten , gratki sprzętu 


300B DualMono SingleEnded by SinusAudio

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Qban napisał:

Na szybko zrobione telefonem

No to potem dorzuć jeszcze jedno, Jak świecą

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wielkie dzięki.
Tak masz rację - lampy sterujące potrafią znacznie zmienić brzmienie . Do brzmienia które opisałem wyżej dużo wniosły Zephyry , które są raczej zrównoważonymi kolumnami dzięki temu efekt brzmienia "Tranzystorowego" u mnie nie występuje.

Jeśli chodzi o nocne zdjęcie - KT150 i 2a3 ledwo się żarzą , nie ma tego efektu który jest przy 211:) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, Qban napisał:

Jeśli chodzi o nocne zdjęcie - KT150 i 2a3 ledwo się żarzą , nie ma tego efektu który jest przy 211:) 

Najważniejsze aby grało i w tym jest cały efekt. Wygląd to tylko miły dodatek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli masz jakąś lustrzankę to weź jasny obiektyw , ustaw max otwarcie , ew. +1/2EV by była lepsza jakość i na manualu zmieniaj czas. Wtedy pojawi się fajna barwa 😉  Ja swój tak obfociłem i świeci niebieską poświatą.

Przy dłuższych czasach naświetlania trzeba tylko postawić na statywie aparat i najlepiej ustawić wyzwalacz by ręką nie poruszyć bo będzie rozmazane.

Oczywiście w pomieszczeniu ciemnica


300B DualMono SingleEnded by SinusAudio

Share this post


Link to post
Share on other sites

Widzę, że zadbałes rownież o akustykę. Podstawki pod kable. Czyzby to juz konfiguracja docelowa ? ( chwilowo 😉

Gratuluję 🙂

Przypuszczam, że dobrze dobrana konfiguracja lampowa do kolumn.

Masz Ogonowskiego? Jest drive przy rocku? Kt 150 powinny go zapewnić, jestem ciekaw czy trafa wystarczajaco mocno szarpią basowce.

Edited by audiowit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki @audiowit

Z akustyką jest średnio... pokój kwadratowy i właściwie pusta ściana za miejscem odsłuchu. Muszę coś z tym zrobić , ale chwilowo nie mam czasu na takie manewry. A podstawki pod kable tak naprawdę nie są żadnymi produktami stworzonymi pod kątem audio. W zasadzie służą do czegoś innego , ale wzbudzają zainteresowanie:).kiedyś już o tym pisałem.

Myślę , że jest to konfiguracja docelowa już na dłuższy czas:) nie zarzekam się , ale udało się tak dopasować elementy , że na dzień dzisiejszy jestem bardziej niż usatysfakcjonowany z osiągniętych rezultatów:)

Ps. znalazłem nocne zdjęcie Thunderbirda dual-mono zrobione telefonem.. Jak zorganizuję jakiś sensowny aparat to postaram się zrobić nocne fotki obecnego zestawu.

Pozdrawiam.
 

IMG_0360.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale idealny kwadrat?

Widzę, że kolumny wzorowo odstawione od scian. Probowaleś je bardziej skręcić?

Ja w wakacje bedę kończył akustykę. Ale juz praktycznie wszystko jest tylko trzeba solidniej zamocować wszystko. Narazie trochę prowizorka. No i dokończe sufit.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Różnica w długości ścian to ok 40 cm więc przyjmuje ,że to praktycznie idealny kwadrat. Z ustawieniem kolumn walczyłem już na wszystkie sposoby. Przy ustawianiu posiłkowałem się różnymi kalkulatorami, różnice w odbiorze dźwięku były różne. To ustawienie kolumn jest najlepsze i raczej już nic więcej nie da się zrobić. Na pustą ścianę za miejscem odsłuchu powieszę może jakąś półkę z książkami lub wymyślę coś innego.

Jak skończysz u siebie walkę z akustyką to chętnie zobaczę efekty prac na małej fotorelacji.

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 godzin temu, Qban napisał:

lub wymyślę coś innego

Jak ma być coś innego to polecam coś takiego. Dlaczego w lesie wszystko inaczej słychać? Bo drzewa, rośliny są doskonałymi ustrojami akustycznymi. Przy okazji o wiele zdrowiej zapchać cały pokój roślinami. U mnie te "drzewka" zasłaniają panele akustyczne. O wiele ładniej to wygląda. Polecam palmy z gatunku Areca. Szybko rosną, mają gęste liście a ustawione w narożnikach pokoi stanowią naturalne  pułapki basowe (lub doskonale maskują te profesjonalne"

IMG_0195.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 7.06.2019 o 17:18, Qban napisał:

Thunderbird monobloki - 2xKT150 Tung-Sol + 2x6h30pi EHG w każdym z bloków 

Właśnie na takie monobloki zbieram kasę... piękne są 🙂

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trochę się cicho tu zrobiło. W końcu sezon urlopowy.  Dla odświeżenia wrzucę coś od siebie. Zdjęcie dość marnej jakości ale to jest naprawdę dobry dźwięk.

IMG_0243.JPG

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Piotrek7 
Czemu wybrałeś  Firebird'a a nie Blazebird'a?Pytam z ciekawości:) Regulacja głośności to przekaźnikowy Khozmo sterowany z pilota? Jak się sprawuje? Już od dłuższego czasu chodzi za mną myśl zmiany mojej drabinki na Khozmo sterowane z pilota.
Jakie ogólne wrażenia po wpięciu Firebird'a?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dlaczego Firebird? Bo to konstrukcja w pełni symetryczna a właśnie takiego rozwiązania potrzebowałem. Spotkałem się z wieloma opiniami, że Blazebird oferuje o wiele lepszą barwę, przestrzeń. W końcu ma na pokładzie lampę 2A3, która w swoich genach ma budowanie niezwykle efektownego przekazu. Ja "paradoksalnie" potrzebowałem czegoś bardziej neutralnego. Oczywiście, że chodziło o granie lampowe ale takie trochę bardziej uniwersalne. Mniej więcej o to chodziło. I właśnie to dostałem. Zabawa dźwiękiem i jego modyfikacja będzie się odbywać poprzez wymianę lamp :)

Khozmo faktycznie obsługiwany z pilota. Daje radę :) Trzeba jednak wiedzieć, że podczas zmiany poziomu głośności dość głośno "klika". Tak już ma. Mi to nie przeszkadza. Pilocik sam w sobie całkiem zgrabny. Aluminiowy.

A jak to gra?

Teraz słucham sobie Apocalyptica. Wcześniej leciało Rainbow. Peter Gabriel. I wszystko brzmi dokładnie tak, jak chciałbym aby to u mnie grało. A teraz skończyła się płyta Apocalyptica i zaczął grać sobie Miles Davis (Windą na szafot). Płyta sama w sobie jest świetna ale dopiero w takim zestawieniu słychać jak piękna jest ta muzyka. The Rolling Stones  z wczesnego okresu ich kariery? No pewnie, że TAAAAK !!!!!!!

Ale także Soulfly i Nick Cave i Portishead. I długo można by wymieniać. W każdym razie jak dla mnie połączenie idealne.

IMG_0264.thumb.JPG.6d93831d69f0cdcd4b55a29802502b32.JPG

Oto i pilocik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Piotrek, dobry wybór. Gratuluję. Ale czadowe logo na pilocie. Cholerka, drabinkę sobie sprawiłem ale o pilocie nie pomyślałem. Jestem ciekaw różnic między moją wersją 6 lampową wzgledem 4 lampowej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.