Skocz do zawartości
arekm

Pytanie do sklepów( nie tylko) o zasady zwrotów

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry, jeśli temat nie w tym dziale proszę o przeniesienie.

Mam pytanie jak w temacie, jakiś czas temu zakupiłem kolumny w sklepie zajmującym się sprzedażą sprzętu audio nowego i używanego. Zapłaciłem za kolumny poprzez aledrogo, kolumny dotarły do mnie. Standard. Kolumny jednak nie do końca mi pasowały z różnych względów, więc po raz pierwszy pomyślałem że zrobię zwrot towaru, skontaktowałem się ze sprzedawcą wysyłając formularz zwrotu towaru/odstąpienia od umowy, a po dwu dniach od zakupu wysyłając całe kolumny podstawkowe kurierem.

I teraz są już pytania i schody :

1) Jedna z kolumn dotarła obita, sprzedawca ( odbiorca paczki) zrobił protokół i zdjęcie przy kurierze, które załączyłem do reklamacji firmy kurierskiej. Paczka była solidna i ubezpieczona.

2) Mimo iż na stronie sprzedawcy jest zapis powołujący się na prawo handlowe, bądź jego założenia, iż w przypadku uszkodzeń sprzętu pomniejszy on kwotę zwrotu pieniędzy o wartość szkód to żadnych pieniędzy nie dostałem.

3)Może błędnie zakładam, ale czuje że 100% kosztów od firmy kurierskiej nie dostanę.

4) Mam mieszane uczucia co do faktu że sprzedawca ma i kolumny, owszem mniej warte, ale ma, ale ma też i moje całe pieniądze. Ja zostałem z niczym.

 

Czy ktoś może coś poradzić jak to w praktyce wygląda, czy sprzedawca powinien, chociaż cześć kasy oddać, przecież wiem że je sprzeda przynajmniej za połowę ceny.

Dzięki za sugestie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nawiązując do Twojego pytania, jeśli Ty jako kupujący dochowałeś należytej staranności i odpowiednio zapakowałeś towar, na czas przesyłki, wówczas odpowiedzialność spada na przewoźnika. Sprzedawca jest zobowiązany do zwrotu wszystkich kosztów w ciągu 14 dni od momentu otrzymania oświadczenia o odstąpieniu lub natychmiast po otrzymaniu towaru. Ty jako kupujący możesz przenieść na sprzedającego prawa do złożenia reklamacji i odebrania ewentualnego odszkodowania. Co do reklamacji u firmy kurierskiej. Jeśli jej wynik jest taki, że to kupujący dopuścił się zaniedbań i niewłaściwie opakował towar (w związku z tym reklamacja została odrzucona), wówczas sprzedający może domagać się od kupującego naprawienia szkody wynikłej z powodu nienależytego wykonania zobowiązania (art. 471 KC: Dłużnik obowiązany jest do naprawienia szkody wynikłej z niewykonania lub nienależytego wykonania zobowiązania, chyba że niewykonanie lub nienależyte wykonanie jest następstwem okoliczności, za które dłużnik odpowiedzialności nie ponosi.). W razie pytań napisz do nas.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.