Jump to content
IGNORED

Klub Karan Acoustics


Guest messier57
 Share

Recommended Posts

Guest messier57

(Konto usunięte)

Napisz coś więcej na temat tego klocka.

 

Witam, na razie za wiele nie mogę napisać, byłoby to nieuczciwe. Karan musi się wygrzać ,a ja muszę zreorganizować zasilanie, bo jest w rozsypce. Tym niemniej mogę napisać o pierwszych wrażeniach, które jeszcze raz zaznaczam są przedwczesne. Co mnie najbardziej zaskoczyło to fakt, ze po włączeniu muzyki klasycznej, z płyty kolegi, przesłuchałem cały utwór z przyjemnością ,a późnej do niego wróciłem. To nie jest (jeszcze) mój ulubiony rodzaj i tutaj się trochę zdziwiłem. Przede wszystkim płynność. Nie ma tej znanej z tańszych tranzystorów niespokojnej prezentacji. Chodzi mi tutaj o delikatność i kontynuację wybrzmień jak przy lampach kt120 czy kt150. Druga sprawa to dynamika, teraz rozumiem czemu klasyka może być interesująca :) Słyszałem to parę razy na drogich systemach, ale u mnie na Heglu H300 grało to marniutko. Tu jest każdy dzwięk ma swoja siłę i dynamikę i obecność, która nas zaskakuje, czy to trąbka, flety, klarnety czy walnięcie bębnem. Pozycjonowanie tez jest o wiele lepsze. Oczy latają za linie kolumn lokalizując raz tu raz tam. W heglu było to bardziej ku środkowi. Zapowiada się ,że będzie można zbudować dobry system z ta końcówka, ale przede mną jeszcze jest kawałek drogi.

Link to comment
Share on other sites

Witam, na razie za wiele nie mogę napisać, byłoby to nieuczciwe. Karan musi się wygrzać ,a ja muszę zreorganizować zasilanie, bo jest w rozsypce. Tym niemniej mogę napisać o pierwszych wrażeniach, które jeszcze raz zaznaczam są przedwczesne. Co mnie najbardziej zaskoczyło to fakt, ze po włączeniu muzyki klasycznej, z płyty kolegi, przesłuchałem cały utwór z przyjemnością ,a późnej do niego wróciłem. To nie jest (jeszcze) mój ulubiony rodzaj i tutaj się trochę zdziwiłem. Przede wszystkim płynność. Nie ma tej znanej z tańszych tranzystorów niespokojnej prezentacji. Chodzi mi tutaj o delikatność i kontynuację wybrzmień jak przy lampach kt120 czy kt150. Druga sprawa to dynamika, teraz rozumiem czemu klasyka może być interesująca :) Słyszałem to parę razy na drogich systemach, ale u mnie na Heglu H300 grało to marniutko. Tu jest każdy dzwięk ma swoja siłę i dynamikę i obecność, która nas zaskakuje, czy to trąbka, flety, klarnety czy walnięcie bębnem. Pozycjonowanie tez jest o wiele lepsze. Oczy latają za linie kolumn lokalizując raz tu raz tam. W heglu było to bardziej ku środkowi. Zapowiada się ,że będzie można zbudować dobry system z ta końcówka, ale przede mną jeszcze jest kawałek drogi.

 

Również składam gratulacje z posiadania tak zacnego wzmacniacza. Dużo dobrego słyszałem o dźwięku wzmacniaczy Karan ale z tego co pamiętam

to 400 ma bardzo dobre opinie . Czy moc KAS 400 to 2 x 400W/8 ? Pytam bo to ważne dla mnie czy końcówka będzie w stanie uciągnąć prądożerne Magnepany.

 

Znany recenzent z Wysp Brytyjskich Martin Colloms bardzo lubi tę markę i przetestował prawie wszystkie ważniejsze modele tej firmy.

 

O jakiej płycie kolegi z muzyką klasyczną pisałeś że tak bardzo przypadła do gustu ? Napisz coś o samym dźwięku oraz o reszcie urządzeń systemu.

Edited by Magnepan
Link to comment
Share on other sites

Guest messier57

(Konto usunięte)

Również składam gratulacje z posiadania tak zacnego wzmacniacza. Dużo dobrego słyszałem o dźwięku wzmacniaczy Karan ale z tego co pamiętam

to 400 ma bardzo dobre opinie . Czy moc KAS 400 to 2 x 400W/8 ? Pytam bo to ważne dla mnie czy końcówka będzie w stanie uciągnąć prądożerne Magnepany.

 

Znany recenzent z Wysp Brytyjskich Martin Colloms bardzo lubi tę markę i przetestował prawie wszystkie ważniejsze modele tej firmy.

 

O jakiej płycie kolegi z muzyką klasyczną pisałeś że tak bardzo przypadła do gustu ? Napisz coś o samym dźwięku oraz o reszcie urządzeń systemu.

 

Kas400 ma 400W/8 i 720W/4ohm w klasie A (sliding bias ala Nelson Pass - dzięki czemu się nie grzeje tak bardzo). Karan to nie jest dobra firma do Magnepanów z racji bardzo wysokiego współczynnika tłumienia. Kas400 ma go na poziomie 6000:1 dla 8ohm. A Magnepany chyba tego nie lubią. A przynajmniej nie lubiły 10000:1 z monobloków KAM2000. Tutaj przeczytaj:

http://www.6moons.com/audioreviews2/karan/1.html

 

Tutaj są dokładniejsze dane Karanów:

http://karanacoustics.nl/products.php

 

Klasyka to utwór Eiji Oue and Minnesota Orchestra - War Dance

Link to comment
Share on other sites

Kas400 ma 400W/8 i 720W/4ohm w klasie A (sliding bias ala Nelson Pass - dzięki czemu się nie grzeje tak bardzo). Karan to nie jest dobra firma do Magnepanów z racji bardzo wysokiego współczynnika tłumienia. Kas400 ma go na poziomie 6000:1 dla 8ohm. A Magnepany chyba tego nie lubią. A przynajmniej nie lubiły 10000:1 z monobloków KAM2000. Tutaj przeczytaj:

http://www.6moons.com/audioreviews2/karan/1.html

 

Tutaj są dokładniejsze dane Karanów:

http://karanacoustics.nl/products.php

 

Klasyka to utwór Eiji Oue and Minnesota Orchestra - War Dance

 

Dziękuję za ciekawy artykuł , jestem zaskoczony umiarkowanym rezultatem sonicznym najmocniejszych monoibloków Karan 2000 z topowymi

Magnepanami MG 20.1 Ciekawe że monobloki Luxmana 800 zagrały lepiej i z mocniejszym basem.

 

Czy Karan KAS to czysta i pełna klasa A w całej rozciągłości mocy ? Napisz z jakimi kolumnami słuchasz u siebie i czy jesteś w pełni zadowolony

z dźwięku ? Ja mam 400 W monobloki Electrocompanieta które dają radę z Magnepanami .

Edited by Magnepan
Link to comment
Share on other sites

Guest messier57

(Konto usunięte)

Magnepany to specyficzne konstrukcje i w przeciwieństwie do klasycznych kolumn nie lubią wysokiego współczynnika tłumienia. U Luxmana M800A to tylko 700:1, Twój Electrocompanient ma 850:1 , a u Karana KAM2000 to aż 10000:1.

 

Karana mam od paru dni, wiec musi się wygrzać, za wcześnie ,aby pisać jak gra. Kolumy Focal Soprano 2.

 

Co do klasy A to jest sliding-bias klasa A, pierwszy raz zaimplementowana przez Nelsona Passa ,a poniżej zaadoptowana przez innych. Duza zaleta jest taka ,ze nie jest marnowana energia poprzez wydzielanie ciepła, wzmacniacz zawsze pracuje na tyle mocy ile potrzeba, a nie jak to w klasie A non stop cala moc, która niewykorzystana zamieniana jest w ciepło.

Link to comment
Share on other sites

Magnepany to specyficzne konstrukcje i w przeciwieństwie do klasycznych kolumn nie lubią wysokiego współczynnika tłumienia. U Luxmana M800A to tylko 700:1, Twój Electrocompanient ma 850:1 , a u Karana KAM2000 to aż 10000:1.

 

 

 

No tak te dane wyjasniają całą sytuację dlaczego Magnepany 20.7 nie zagrały tak dobrze. Czy Karan jest w sumie przypadkowym ( okazja cenowa )

czy mocno przemyślanym zakupem ? Na pewno słuchałeś Karana w UK z jakimi kolumnami najczęsciej grają ?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest messier57

(Konto usunięte)

No tak te dane wyjasniają całą sytuację dlaczego Magnepany 20.7 nie zagrały tak dobrze. Czy Karan jest w sumie przypadkowym ( okazja cenowa )

czy mocno przemyślanym zakupem ? Na pewno słuchałeś Karana w UK z jakimi kolumnami najczęsciej grają ?

 

U mnie sprawa była taka ze długi czas szukałem czego co dobrze napędzi Sopry no2. Wbrew temu co się czasem pisze, poprzez kombinacje impedancji i kąta fazy wymagają solidnej amplifikacji ,aby je dobrze kontrolować w zakresie basowym. W tym momencie odpadł wybór końcówek lampowych. Interesowałem się Gamutem którego słyszałem wiele razy na targach i słyszałem ze autor tej amplifikacji maczał ostro palce w Reimyo, a raczej użyto (takie jest podejrzenie) jego rozwiązań (pewnie na licencji) do zbudowania Kap-777. MZ przednia płyta jak i środek tego dowodzą.

 

Reimyo Kap-777

7.png

 

Gamut d200i

gamut-2.jpg

 

Ale dzięki koledze forumowemu, który ma doświadczenia z Gamutem, ale tez miał Karana, zainteresowałem się ta drugą marką. Karan znowu używa tych samych tranzystorów co Vitus, a samo wykonanie, jest o klasę wyżej niż taki Gamut. Odezwałem się do dystrybutora Zorana i zaproponował mi ciekawą ofertę na którą się zdecydowałem. On jest elastyczny wiec jakby coś było nie tak to zawsze można się dogadać. Podoba mi się ze Milan Karan koncentruje się tylko na produkcji, składają ręcznie te wzmacniacze w małym zakładzie w Serbii w Novi Sad i robią kawał dobrej solidnej roboty:

 

np Kam2000 w środku

d4a8175785d09ab38b0f2dfff1b886fa.JPG

 

Tutaj przykładowo coś czego nie piszą w specyfikacji a robią. Stópki norweskiego, soundcare (niestety postawiłem go na wełnianym dywanie)

 

post-68066-0-73385300-1527538878_thumb.jpg

Edited by messier57
Link to comment
Share on other sites

U mnie sprawa była taka ze długi czas szukałem czego co dobrze napędzi Sopry no2. Wbrew temu co się czasem pisze, poprzez kombinacje impedancji i kąta fazy wymagają solidnej amplifikacji ,aby je dobrze kontrolować w zakresie basowym. W tym momencie odpadł wybór końcówek lampowych. Interesowałem się Gamutem którego słyszałem wiele razy na targach i słyszałem ze autor tej amplifikacji maczał ostro palce w Reimyo, a raczej użyto (takie jest podejrzenie) jego rozwiązań (pewnie na licencji) do zbudowania Kap-777. MZ przednia płyta jak i środek tego dowodzą.

 

Reimyo Kap-777

7.png

 

Gamut d200i

gamut-2.jpg

 

Ale dzięki koledze forumowemu, który ma doświadczenia z Gamutem, ale tez miał Karana, zainteresowałem się ta drugą marką. Karan znowu używa tych samych tranzystorów co Vitus, a samo wykonanie, jest o klasę wyżej niż taki Gamut. Odezwałem się do dystrybutora Zorana i zaproponował mi ciekawą ofertę na którą się zdecydowałem. On jest elastyczny wiec jakby coś było nie tak to zawsze można się dogadać. Podoba mi się ze Milan Karan koncentruje się tylko na produkcji, składają ręcznie te wzmacniacze w małym zakładzie w Serbii w Novi Sad i robią kawał dobrej solidnej roboty:

 

np Kam2000 w środku

d4a8175785d09ab38b0f2dfff1b886fa.JPG

 

Tutaj przykładowo coś czego nie piszą w specyfikacji a robią. Stópki norweskiego, soundcare (niestet ale Karany postawiłem go na wełnianym dywanie)

 

post-68066-0-73385300-1527538878_thumb.jpg

 

Bardzo ciekawy komentarz napisałeś na temat Gamut'a i Reimyo . Interesujące jest podobieństwo tych wzmacniaczy i z dwojga to Reimyo wygląda

bardziej rasowo i schludnie.. W Gamucie widoczny jest mały bałagan . Wnętrze Karana też wygląda na bardzo przemyślaną konstrukcję.

Jak już wygrzejesz z kilkadziesiąt godzin to napisz co nieco o wrażeniach odsłuchowych.

Link to comment
Share on other sites

Guest messier57

(Konto usunięte)

Bardzo ciekawy komentarz napisałeś na temat Gamut'a i Reimyo . Interesujące jest podobieństwo tych wzmacniaczy i z dwojga to Reimyo wygląda

bardziej rasowo i schludnie.. W Gamucie widoczny jest mały bałagan . Wnętrze Karana też wygląda na bardzo przemyślaną konstrukcję.

Jak już wygrzejesz z kilkadziesiąt godzin to napisz co nieco o wrażeniach odsłuchowych.

 

Tutaj masz autora pomysłu na te wzmacniacze (Sirius a później zmiana nazwy na Gamut - po wejściu na rynek USA).

Michael Edinger

http://www.stringamp.com/contact/index.html

Mozna tez u niego zamówić D220, ale już ma swoje lata facet i nie wiem jak to teraz wygląda. Założył musiklaba po tym jak obecni właściciele Gamut go wykolegował. Jak jeden z wielu w tej branży źle podpisał umowę i zostawili go na lodzie.

Link to comment
Share on other sites

Witam

 

Również użytkuje karana ale w najsłabszej wersji czyli KA I180MK2. 180w/8ohm , 300w/4ohm. Prądu mi nie brakuje;) Spokojnie napędza mi kolumny 3 drożne. Pokój niewielki bo 18m2 ale sluchanie na godzinie "10" to juz jest bardzo glosno, nawet za glosno.

 

Brzmienie bardzo szczegolowe bez nalotu ostrosci czy rozjasnienia. Bardzo muzykalny wzmak. Nie ma suchosci czy sterylnosci.Pozegnalem lampe na rzecz tego karana a to jednak tran. Myslalem ze zostane juz z lampa...

 

Z wygladu niepozorny naleśnik ale wykonany bardzo dobrze.

 

Uzywki w bardzo przyzwoitych cenach. Polecam posłuchać jak bedzie okazja.

 

U mnie zostaje na jakisc czas, dopóki znowu nie zacznie mnie nosić na zmiany:)

 

Wysłane z mojego LG-H930 przy użyciu Tapatalka

 

 

[center]Studio 16hz * Karan Acoustics * Audio Research * Lumin * Transparent Reference XL & Ultra[/center]

Link to comment
Share on other sites

Tutaj masz autora pomysłu na te wzmacniacze (Sirius a później zmiana nazwy na Gamut - po wejściu na rynek USA).

Michael Edinger

http://www.stringamp.com/contact/index.html

Mozna tez u niego zamówić D220, ale już ma swoje lata facet i nie wiem jak to teraz wygląda. Założył musiklaba po tym jak obecni właściciele Gamut go wykolegował. Jak jeden z wielu w tej branży źle podpisał umowę i zostawili go na lodzie.

 

Bardzo ciekawy konstruktor z tego Michaela Edingera - Musiclaba. Czy miałeś okazje i przyjemność posłuchać tych wzmacniaczy ? Jaki to jest

charakter grania ? Czy przypomina trochę Vitusa a może Gryphona ?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Guest messier57

(Konto usunięte)

Ma jakieś 70h godzin za sobą. W porównaniu do Hegla to nie ma za bardzo o czym mówić. Inny poziom grania. Płynność dźwięku jak na lampach k120 czy k150, dynamika o wiele lepsza, bas potężniejszy, dol lepszej jakości, scena szersza, rozplanowanie dokładniejsze, kompletne oderwanie od kolumn i gra poza nimi. Góra bardziej dźwięczna, sybilantów brak. Sopry brzmią o wiele bardziej audiofilsko niż w kombinacjach z naimem na wystawach, gdzie jest dobry PRAT i nie wiele więcej. Tutaj gra subtelnie, muzyka po prostu płynie.

 

Bardzo ciekawy konstruktor z tego Michaela Edingera - Musiclaba. Czy miałeś okazje i przyjemność posłuchać tych wzmacniaczy ? Jaki to jest

charakter grania ? Czy przypomina trochę Vitusa a może Gryphona ?

 

Nie miałem okazji słuchać musiclaba, Michael niestety nie odpisał mi na @, wiec poszedłem w kierunku Karana, i wygląda na to dobry wybór.

 

Brzmienie bardzo szczegolowe bez nalotu ostrosci czy rozjasnienia. Bardzo muzykalny wzmak. Nie ma suchosci czy sterylnosci.Pozegnalem lampe na rzecz tego karana a to jednak tran. Myslalem ze zostane juz z lampa...

 

Dla mnie kontrola na basie jest ważna, dlatego tran. Ale tak jak napisałeś, słuchałem wzmacniacze mocne na lampach kt150 i tutaj jest ten sam poziom płynności i plastyczności dźwięku, a przy tym pewnie jeszcze lepsza kontrola na dole.

Link to comment
Share on other sites

Nie miałem okazji słuchać musiclaba, Michael niestety nie odpisał mi na @, wiec poszedłem w kierunku Karana, i wygląda na to dobry wybór.

 

 

Czy poradziłeś już sobie z brumiącym trafem ? Czy problem brumienia wynika z zakłóceń w sieci czy trafo musi pójść do przeglądu ?

Link to comment
Share on other sites

Guest messier57

(Konto usunięte)

Czy poradziłeś już sobie z brumiącym trafem ? Czy problem brumienia wynika z zakłóceń w sieci czy trafo musi pójść do przeglądu ?

 

To wynika z zakłóceń sieci. Kazdy sprzęt u mnie brumil. Mialem MSB 201, Yulong DAC brumily strasznie, Hegel ma o wiele mniejsze trafo wiec brumi troszke cieszej. Niestety, nowe budownictwo tak ma, szczególnie jak zbudowane na szybko, zaraz obok dużej stacji kolejowej, syf w sieci niesamowity.

Ale, będę miał zrobiony DC Blocker konkretny i powinno pomoc.

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...
Guest

(Konto usunięte)
W dniu 20.06.2018 o 12:03, messier57 napisał:

 

To wynika z zakłóceń sieci. Kazdy sprzęt u mnie brumil. Mialem MSB 201, Yulong DAC brumily strasznie, Hegel ma o wiele mniejsze trafo wiec brumi troszke cieszej. Niestety, nowe budownictwo tak ma, szczególnie jak zbudowane na szybko, zaraz obok dużej stacji kolejowej, syf w sieci niesamowity.

Ale, będę miał zrobiony DC Blocker konkretny i powinno pomoc.

Poradziłeś sobie z zasilaniem?

Link to comment
Share on other sites

Negatywnej opinii raczej nie znajdziesz:) Wzmacniacz wart każdej złotówki, pod warunkiem że nie zapłacisz wiecej jak 20 tyś zł. Na tyle go uczciwie oceniam. Cena oficjalna lekko z sufitu wzięta:) Brak jakiś widocznych/slyszalnych wad. Bardzo uniwesalny tran.

[center]Studio 16hz * Karan Acoustics * Audio Research * Lumin * Transparent Reference XL & Ultra[/center]

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Guest messier57

(Konto usunięte)
On 5/7/2019 at 5:22 PM, ziko369 said:

Poradziłeś sobie z zasilaniem?

Tak, obniżyłem napięcie. Z 247-251V do 230-232V max. Co ciekawe, teraz bez DC blokera wzmacniacz bardzo się uspokoił z brumieniem. Nic nie słyszę już z pozycji odsłuchowej, trzeba podejść i przychylić ucho do obudowy ,aby usłyszeć trafo. 

45280409_10156017609914010_1016883878704447488_o.thumb.jpg.ddcb72c4dfd1e660674059d94ccbc6b7.jpgimage_33400.thumb.jpg.f99ec8879a2fc40cd366de49d4292e14.jpgimage_31350.thumb.jpg.e8ae6c5b52d040d64180c20fdbf1804d.jpg

Link to comment
Share on other sites

Guest

(Konto usunięte)
6 godzin temu, messier57 napisał:

Tak, obniżyłem napięcie. Z 247-251V do 230-232V max.

Jak to zrobiłeś?

Link to comment
Share on other sites

To jest najprawdopodobniej obniżające aurotrafo lub chytrze polaczony transformator odejmujacy trochę napięcia, więc nie jest za mały i po prostu obniża napięcie sieci w domu. Trochę to w dzisiejszych czasach dziwne, bo elektroniczne zasilacze i tak wezmą ile potrzebują, a piecyk elektryczny można kupić słabszy lub ustawić na niższą temperaturę ?

nagrywamy.com

Link to comment
Share on other sites

Guest messier57

(Konto usunięte)
2 hours ago, przemak said:

To jest najprawdopodobniej obniżające aurotrafo lub chytrze polaczony transformator odejmujacy trochę napięcia, więc nie jest za mały i po prostu obniża napięcie sieci w domu. Trochę to w dzisiejszych czasach dziwne, bo elektroniczne zasilacze i tak wezmą ile potrzebują, a piecyk elektryczny można kupić słabszy lub ustawić na niższą temperatu?

Nie jestem ekspertem, ale wiem ze to nie jest transformator sepracyjny. Jedynie obniza napiecie 10% 8% albo 6%. W środku wygląda jak ponizej. W gniazdku miałem ~250V, teraz mam ~230V w całym mieszkaniu. Spełnia swoje zadanie. 63A i 15kW spokojnie wystarcza. 

image_31367.thumb.jpg.44f2f77003c6d10c805b09d9cffee060.jpg

 

Link to comment
Share on other sites

Czyli jesli zdecydujesz sie na 10%, a na wejsciu dostaniesz znamionowe 230V, to na wyjsciu masz ok. 210V.

Czyli wychodzisz z zalozenia ze zawsze masz za wysokie napiecie na wejsciu.

Podejzewam, ze wybor stopnia obnizenia to nic innego jak jeden z odczepow transformatora (te trzy szaro-bezowe zaciski po srodku)

Edited by xajas
Link to comment
Share on other sites

Guest messier57

(Konto usunięte)
1 minute ago, xajas said:

Czyli jesli zdecydujesz sie na 10%, a na wejsciu dostaniesz znamionowe 230V, to na wyjsciu masz ok. 210V.

Czyli wychodzisz z zalozenia ze zawsze masz za wysokie napiecie na wejsciu.

Podejzewam, ze wybor stopnia obnizenia to nic innego jak jeden z odczepow transormatora (te trzy szare zaciski po srodku)

Tak wyglada na zdjeciu ze oddzielne odczepy transformatora sa podlaczone do 3 oddzielnych wejsc na kabel ze skrzynki. Jak wejsciu mam zawsze 246-251V (UK) to 10% dawalo mi ~220V, 8% opcja ~225V i teraz zmienilem na 6% i jest ~230V. Tak zostanie. 

Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

                  wykrzyknik.png

AdBlock blocking software detected!


Our website lives up to the displayed advertisements.
The ads are thematically related to the site and are not bothersome.

Please disable the AdBlock extension or blocking software while using the site.

 

Registered users can disable this message.