Jump to content
IGNORED

Pseudo-stereo co to takiego ?


Guest

Recommended Posts

Guest

(Konto usunięte)

Pseudo stereo , przestrzenne mono , poszerzenie bazy odsłuchu sygnału monofonicznego za pomocą cyfrowego procesora efektu przy opóźnieniu kanału lewego względem prawego o 10 do 20 ms oraz poszerzenie bazy stereo w ten sam sposób .

Czy ktoś się kiedyś z czymś takim spotkał ?

Link to comment
Share on other sites

Pseudo stereo , przestrzenne mono , poszerzenie bazy odsłuchu sygnału monofonicznego za pomocą cyfrowego procesora efektu przy opóźnieniu kanału lewego względem prawego o 10 do 20 ms oraz poszerzenie bazy stereo w ten sam sposób .

Czy ktoś się kiedyś z czymś takim spotkał ?

 

Poszerzenie bazy robi się łatwiej, nie potrzebne są opóźnienia, wystarczy, że jest stereo. Opóźnianie jednego kanału to stary patent nagraniowy, ale z zastosowaniem tego w odsłuchu domowym chyba się nie spotkałem.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Link to comment
Share on other sites

Guest

(Konto usunięte)

Poszerzenie bazy robi się łatwiej, nie potrzebne są opóźnienia, wystarczy, że jest stereo. Opóźnianie jednego kanału to stary patent nagraniowy, ale z zastosowaniem tego w odsłuchu domowym chyba się nie spotkałem.

Potrzebny jest mikser i prosty stereofoniczny procek efektów . Ten numer stosowałem , ale tylko dla siebie przy "ustereofonizowywaniu" płyt monofonicznych "za pomocą wielośladu który miał na swoim pokładzie opóźnienia" , dlatego słowo ustereofonizowywanie napisałem w cudzysłowie bo to nie jest defakto ustereofonizowywanie , ale efekt poszerzonej bazy świetny . Można zwiększyć to opóźnienie ale robić zaczyna się potem echo . U mnie się spotkałeś . Bo to mam w swoim systemie audio . W zestawach stereo z lat 70 tych z górnej półki były stosowane pogłosy sprężynowe .

Link to comment
Share on other sites

Było to kiedyś realizowane także dużo prostszą metodą, a efekt był również interesujący- sygnał mono przechodził przez 2 korektory o różnych charakterystykach: w jednym kanale był kontur, w drugim jego przeciwieństwo. Podkreślało to instrumenty o różnych zakresach częstotliwości i głosy- efekt końcowy był trochę nienaturalny, ale jakaś panorama się tworzyła i dźwięk nie dobiegał z jednego punktu.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Patent z korektorem jest oczywisty, są zresztą presety w korektorach wtyczkowych oraz specjalizowane wtyczki do tego celu. Brzmi to niestety paskudnie. Poniżej preset z pierwszej chyba wtyczki ever ;)

 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Link to comment
Share on other sites

w jednym kanale był kontur, w drugim jego przeciwieństwo. Podkreślało to instrumenty o różnych zakresach częstotliwości i głosy

 

Był też patent wzorowany na usadzeniu instrumentów smyczkowych w orkiestrze symfonicznej: po lewej stronie (patrząc z widowni) skrzypce i altówki, po prawej - wiolonczele i kontrabasy. Na lewy głośnik szły głównie wyższe rejestry, na prawy - niższe. Efekt dawało to raczej taki sobie, ale rzeczywiście źródło dźwięku nie było punktowe, lecz rozciągnięte.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Guest

(Konto usunięte)

Był też patent wzorowany na usadzeniu instrumentów smyczkowych w orkiestrze symfonicznej: po lewej stronie (patrząc z widowni) skrzypce i altówki, po prawej - wiolonczele i kontrabasy. Na lewy głośnik szły głównie wyższe rejestry, na prawy - niższe. Efekt dawało to raczej taki sobie, ale rzeczywiście źródło dźwięku nie było punktowe, lecz rozciągnięte.

Mam u siebie cztery kompakty Czerwonych Gitar z ścieżką dźwiękową z lat 60 tych i początku 70 tych . Były to nagrania monofoniczne które były ustereofonizowane w taki sam sposób jak napisałeś . Zrobione to było fatalnie , co gorsza w kanale w którym było słychać gitarę basową poziom głośności był dużo wyższy niż w tym drugim w którym był wokal i inne instrumenty . Spotkałem się też z winylem Muzy , też ta sama kapela , ścieżka ustereofonizowana za pomocą opóźnienia , ale niestety słychać było odbicia spowodowane prawdopodobnie zbyt dużym opóźnieniem między lewym a prawym kanałem .

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

                  wykrzyknik.png

AdBlock blocking software detected!


Our website lives up to the displayed advertisements.
The ads are thematically related to the site and are not bothersome.

Please disable the AdBlock extension or blocking software while using the site.

 

Registered users can disable this message.