Jump to content
Darek67

Muses 8820 Gdzie kupić nie podrabiane ?

Recommended Posts

Hej,

 

kiedyś zakupiłem Muses 8820 i Muses 01 od allegrowicza merlin_64 (firma ELMAG z Krakowa) do mojego Sound Blastera. Raczej były to oryginały bo różnica na plus w brzmieniu przewyższała efekt placebo :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej,

 

kiedyś zakupiłem Muses 8820 i Muses 01 od allegrowicza merlin_64 (firma ELMAG z Krakowa) do mojego Sound Blastera. Raczej były to oryginały bo różnica na plus w brzmieniu przewyższała efekt placebo :-)

 

Można takiego opampa Muses 01 lub 02 wsadzić do wzmacniacza np.Rotel 930 ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Można takiego opampa Muses 01 lub 02 wsadzić do wzmacniacza np.Rotel 930 ?

 

Nie mam pojęcia, należało by przeanalizować schemat ideowy albo porównać parametry Muses 01 / 02 z fabrycznie założonym OPA z not katalogowych.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie mam pojęcia, należało by przeanalizować schemat ideowy albo porównać parametry Muses 01 / 02 z fabrycznie założonym OPA z not katalogowych.

 

Oryginalnie w rotelu jest NE5532an

Share this post


Link to post
Share on other sites

Można takiego opampa Muses 01 lub 02 wsadzić do wzmacniacza np.Rotel 930 ?

Patrząc na schemat Rotela to NE5532 pracuje w stopniu wejściowym wzmacniacza więc zamiana na lepszy powinna wiele wnieść.

Tutaj zamienniki:

Op-amp Supreme Sound jest wymienialny z następującymi układami:

 

Dual op-amps:

AD823, AD823AN, AD8066, AD8620, AD712, AD827, C4570, JRC4580, JRC5532, JRC5532D, JRC5534, LF353, LM4562, LME49860, LM833N, NE5532, NEC4520, NEC4570, NJM2068D, NJM2114, NJM2214D, NJM4558, NJM4558D, NJM4560, NJM5532, NJM4558P, OP275, OPA1612, OPA2277PA, OPA2132, OPA2134, OPA2604, JRC4558, RC4558D, RC4558P, TL052, TL072, MUSES01, MUSES02, MUSES8820, MUSES8920, MUSES8832, BA15532

Single op-amps:

NE5534, LT1122, TL071, OPA134, OPA627, AD811, AD844, OPA604, AD8610, AD711, AD797, LME49990, LME49710

Zaczerpnąłem z:

https://audeos.pl/pl/p/Opamp-Burson-Audio-Supreme-Sound-V5-Dual-1-szt./582

 

Najlepiej kupić Bursona bo to już w ogóle inna bajka no ale ta cena.

Ja ostatnio zmieniłem we wzm. OPA2134 na Bursona najnowszego V6.

MUSES8820 brzmi trochę "ciepło" ale rozdzielczo. Dobrze się sprawdza OPA2134 - nic od siebie nie wnosi.

Generalnie wszystko zależy od układu w jakim stosuje się OPAmpy. Przerobiłem wszystkie do Bursona V6 włącznie i dopiero on pokazuje klasę.

MUSES01, MUSES02 u mnie się nie sprawdziły wbrew opiniom i cenie.

kuba k - "bawiąc" się w modyfikacje Rotela 930 chcąc usłyszeć poprawę wymieniłbym kondensatory w zasilaniu 6800uF na Mundorfy.

Poprawa na pewno bardziej słyszalna niż przy wymianie OPAmpa zwłaszcza gdy wzmacniacz ma już swoje lata.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Patrząc na schemat Rotela to NE5532 pracuje w stopniu wejściowym wzmacniacza więc zamiana na lepszy powinna wiele wnieść.

Tutaj zamienniki:

Op-amp Supreme Sound jest wymienialny z następującymi układami:

 

Dual op-amps:

AD823, AD823AN, AD8066, AD8620, AD712, AD827, C4570, JRC4580, JRC5532, JRC5532D, JRC5534, LF353, LM4562, LME49860, LM833N, NE5532, NEC4520, NEC4570, NJM2068D, NJM2114, NJM2214D, NJM4558, NJM4558D, NJM4560, NJM5532, NJM4558P, OP275, OPA1612, OPA2277PA, OPA2132, OPA2134, OPA2604, JRC4558, RC4558D, RC4558P, TL052, TL072, MUSES01, MUSES02, MUSES8820, MUSES8920, MUSES8832, BA15532

Single op-amps:

NE5534, LT1122, TL071, OPA134, OPA627, AD811, AD844, OPA604, AD8610, AD711, AD797, LME49990, LME49710

Zaczerpnąłem z:

https://audeos.pl/pl/p/Opamp-Burson-Audio-Supreme-Sound-V5-Dual-1-szt./582

 

Najlepiej kupić Bursona bo to już w ogóle inna bajka no ale ta cena.

Ja ostatnio zmieniłem we wzm. OPA2134 na Bursona najnowszego V6.

MUSES8820 brzmi trochę "ciepło" ale rozdzielczo. Dobrze się sprawdza OPA2134 - nic od siebie nie wnosi.

Generalnie wszystko zależy od układu w jakim stosuje się OPAmpy. Przerobiłem wszystkie do Bursona V6 włącznie i dopiero on pokazuje klasę.

MUSES01, MUSES02 u mnie się nie sprawdziły wbrew opiniom i cenie.

kuba k - "bawiąc" się w modyfikacje Rotela 930 chcąc usłyszeć poprawę wymieniłbym kondensatory w zasilaniu 6800uF na Mundorfy.

Poprawa na pewno bardziej słyszalna niż przy wymianie OPAmpa zwłaszcza gdy wzmacniacz ma już swoje lata.

 

A tego Bursona V6 to do jakiego wzmaka dałeś?

Jakiś czas temu miałem wymieniane 2 x kondensatory w torze audio, nie wiem czy to to samo co wymiana kondensatorów w zasilaniu? Ktoś mi to robił, ja za bardzo się na tym nie znam:) Ale poprawa jest słyszalna.

Edited by kuba k

Share this post


Link to post
Share on other sites

A tego Bursona V6 to do jakiego wzmaka dałeś?

Wstawiłem do Audiolaba 8000S. Wcześniej testowałem wszystkie OPAmpy (te lepsze tak je nazwijmy).

Początkowo było wzbudzanie ale zgodnie z zaleceniem producenta wstawiłem między nóżki kondensatory 100nF.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wstawiłem do Audiolaba 8000S. Wcześniej testowałem wszystkie OPAmpy (te lepsze tak je nazwijmy).

Początkowo było wzbudzanie ale zgodnie z zaleceniem producenta wstawiłem między nóżki kondensatory 100nF.

Wzbudzanie było jak wstawiłeś tego Bursona?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wzbudzanie było jak wstawiłeś tego Bursona?

Tak. Po naszemu taki "świerszcz".

W Prodigy Cube pracował bez zarzutu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

kuba k - "bawiąc" się w modyfikacje Rotela 930 chcąc usłyszeć poprawę wymieniłbym kondensatory w zasilaniu 6800uF na Mundorfy.

Poprawa na pewno bardziej słyszalna niż przy wymianie OPAmpa zwłaszcza gdy wzmacniacz ma już swoje lata.

 

Znalazłem takiego Mundorf M-Lytic AG MLGO 6800 uF 63V, ponoć jest bardzo dobry, tylko trochę czasu się wygrzewa.

Miałeś do czynienia z w/w ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mundorfy to bardzo dobre kondensatory. Zarówno elektrolityczne jak i sprzęgające czy do zwrotnic.

Nie można się zrażać i zniechęcać tym, co początkowo usłyszysz. Potrzebują kilku dni.

Ja do tej pory wymieniałem w kilkunastoletnim sprzęcie i poprawa na korzyść.

Są na znanej aukcji, gość z Katowic. Na drugi dzień dostawa. Polecam.

Można oczywiście lepiej ale to już dla ekstremalnych "wyjadaczy" :)

http://www.humblehomemadehifi.com/Cap.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znalazłem takiego Mundorf M-Lytic AG MLGO 6800 uF 63V, ponoć jest bardzo dobry, tylko trochę czasu się wygrzewa.

Miałeś do czynienia z w/w ?

 

To jest naprawdę dobry Kond i zwykle osoby po wymianie jego zarażają się tuningiem. Dalej nie szukaj

 

Myślę że lepszy nic nie zmieni gorszy nie będzie tak dobry

Edited by marcin32

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mundorfy to bardzo dobre kondensatory. Zarówno elektrolityczne jak i sprzęgające czy do zwrotnic.

Nie można się zrażać i zniechęcać tym, co początkowo usłyszysz. Potrzebują kilku dni.

Ja do tej pory wymieniałem w kilkunastoletnim sprzęcie i poprawa na korzyść.

 

 

A w Rotelu słyszałeś może jak się sprawują? Raczej samego brzmienia bym nie chciał zmieniać (ocieplać) jedynie polepszyć wyrazistość, szczegółowość...

Edited by kuba k

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie słyszałem w Rotelu. Moim zdaniem charakteru brzmienia nie zmienisz wymieniając w zasilaniu 6800uF.

Bas stanie się bardziej punktowy i szybszy. Ogólny charakter zmienia się wymieniając inne elementy toru (m.innymi kondensatory sprzęgające a tu już byłbym ostrożny).

Jeśli taki charakter Rotela Ci odpowiada to poprzestałbym na zasilaniu (kondensatorach). Ewentualnie NE5532 na OPA2134.

Wlutuj podstawkę (chyba że jest) i masz pole do popisu. NE 5532 to raczej słabe operacyjne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie słyszałem w Rotelu. Moim zdaniem charakteru brzmienia nie zmienisz wymieniając w zasilaniu 6800uF.

 

 

Oryginalny kond w Rotelu ma 50V, a ten Mundorf 63V. Może taki być?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak. Może być.

Proponuję Ci trochę zgłębić wiedzę i skorzystać z gotowych tematów na tym forum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak. Może być.

Proponuję Ci trochę zgłębić wiedzę i skorzystać z gotowych tematów na tym forum.

 

Dzięki za odpowiedz i za podpowiedzi. Co do wymiany, to mam kogoś kto mi to będzie robił, sam się nie podejmę:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja od siebie dodam jeszcze, że gdy już wymieniasz główne zasilające i chcesz wymienić, być może, opampy, to warto wymienić również kondensatory zasilania dla samych opampów. Mają olbrzymi wpływ na brzmienie całości. W rotelu ra-930 są to 100uF/25V (C505,C506,C513,C514). Nawet gdy nie wymienisz samych operacyjnych to możesz uzyskać bardzo dużą poprawę brzmienia, tym bardziej że oryginalne mają już swoje lata świetności za sobą.

 

Jak nie słuchasz z gramofonu wystarczy wymienić C505 i C506

Edited by bartek_k

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dokładnie jak pisze bartek_k. Mogą być Panasonic FC lub FM (te chyba lepsze), Elna Silmic.

W 15-letnim sprzęcie już nie ma co "trzymać" tego napięcia w kondensatorach. Wyschnięte na wiór.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dokładnie jak pisze bartek_k. Mogą być Panasonic FC lub FM (te chyba lepsze), Elna Silmic.

W 15-letnim sprzęcie już nie ma co "trzymać" tego napięcia w kondensatorach. Wyschnięte na wiór.

 

Zamówiłem 2x Mundorf M-Lytic AG MLGO 6800 uF 63V, zobaczymy jak będzie. Myślę że w weekend już będę miał zainstalowane :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zamówiłem 2x Mundorf M-Lytic AG MLGO 6800 uF 63V, zobaczymy jak będzie. Myślę że w weekend już będę miał zainstalowane

Tylko się nie zrażaj dźwiękiem zaraz po zamontowaniu. Najlepiej zostaw pod prądem na 3 dni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tylko się nie zrażaj dźwiękiem zaraz po zamontowaniu. Najlepiej zostaw pod prądem na 3 dni.

 

No:) ...Mundorfy już sobie grają od kilku dni. Stwierdzam że nie zraziłem się ich 'suchym' brzmieniem zaraz po ich uruchomieniu. Brzmienie nawet było ciut lepsze niż przedtem, w Rotelku były rubycoon - ale one miały po 20-kilka lat, wiec pewnie były już wyeksploatowane. Teraz czeka mnie tylko lepsze:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja od siebie dodam jeszcze, że gdy już wymieniasz główne zasilające i chcesz wymienić, być może, opampy, to warto wymienić również kondensatory zasilania dla samych opampów. Mają olbrzymi wpływ na brzmienie całości. W rotelu ra-930 są to 100uF/25V (C505,C506,C513,C514). Nawet gdy nie wymienisz samych operacyjnych to możesz uzyskać bardzo dużą poprawę brzmienia, tym bardziej że oryginalne mają już swoje lata świetności za sobą.

 

 

A jakiej firmy polecacie? (C505,C506,C513,C514)

Mają one jakieś charakterystczne właściowości / brzmienia?

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie w Audiolabie dobrze sprawdziły się Panasonic FC i FM. FC przez niektórych są negowane. Ostatnio zauważyłem, że są w Roksan Caspian M2 więc coś w tym jest.

Dobór kondensatorów to kwestia indywidualnego doboru i wielu prób.

Patrząc na schemat Rotela to zainteresowały mnie kondensatory sprzęgające przed i za wzm. operacyjnym C501 i C515.

Przechodzi przez nie sygnał więc mają decydujące znaczenie. Można wstawić bipolarne 10uF/50V albo poeksperymentować z elektrolitami.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zgadzam się z naczesanym, Panasonic FM w miejsce C505/506 to dobry pomysł. Mają dobry bas, w porządku średnice i dużo wysokich tonów. Czasami niestety jest ich za dużo i mocno rozjaśnia się brzmienie zarówno wysokich ale też średnicy i w takim przypadku zaczynają brzmieć nieco sztucznie. Szczególnie wokal kobiecy i tą sztuczność w nim właśnie najbardziej słychać. Można poradzić sobie z tym na dwa sposoby. Albo wymienić Panasonica np. na elnę rfs albo np. nichicon kz. W przypadku Elny może być przekoloryzowane pogranicze wyższego basu/niskiej średnicy objawiające się natarczywością tego pasma i wysunięciu się go przed szereg, co nie brzmi fajnie czasem wręcz buczy. Zdecydowanie jeśli Elna, to w tym wypadku na 50V. Natomiast Nichicon KZ brzmi bardzo spójnie i równo z dobrym basem i resztą pasma, ale on ma taką przypadłość że czasami potrafi grać wysokimi tonami jakby podsypywał je piaskiem. Wszystko zależy jak te niedoskonałości ułożą się z pozostałymi kondensatorami w układzie, i to jest druga możliwość uzyskania dobrego zbalansowane brzmienia.

 

Czyli właśnie poszukanie C501/502 oraz C515/516 tak by wspólnie z resztą brzmiało dobrze. Tu zadanie nie będzie łatwe, bo pełnią funkcję typowo sygnałową i tutaj raczej trzeba kupić kilka różnych typów różnych producentów, i testować :-)

Na początek wziął bym Elne RFS (Silmic II), Nichicon KA,KZ,SW, Rubycoon ZLJ ( kiedy inne by dawały zbyt dużo "od siebie" on w funkcji sygnałowej brzmi bardzo równo w całym paśmie, nie krzyczy dźwiękiem ale też troszkę może mu brakować masy na basie a całość może brzmieć zbyt "lekko"), Panasonic FM i FC właśnie, choć one mogą zabrzmieć bardzo technicznie ale kto wie. Spróbował bym też Panasonic SU bipolarny.

 

Generalnie zaczął bym od C505/C506 z tego względu, że stanowią podstawę brzmieniową zasilania i lepiej zbudować solidną podstawę i dopiero kształtować resztę brzmienia. Kolejnym krokiem zająć się C501/C515. Kolejnymi które będą miały zdecydowany wpływ na brzmienie to C601, również sygnałowy na wejściu wzmacniacza różnicowego oraz C605 na sprzężenua zwrotnym.

 

Zasada jest prosta, wymieniamy i słuchamy kondensatorów tylko w jednym miejscu/funkcji układu w jednym czasie. Warto też starać się zapamiętywać charakter brzmienia danego kond. w danym miejscu, bo po przejściu kolejnych kroków może okazać się z w poprzednich miejscach trzeba będzie do któregoś wrócić. Uważaj też z lutowaniem, nie przegrzewaj ścieżek, żeby się nie odspoiły, bo tego przelutowywania może być trochę, jeżeli zdecydujesz się na wymianę kompletu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.