Skocz do zawartości
IGNORED

Muses 8820 Gdzie kupić nie podrabiane ?


Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

 

kiedyś zakupiłem Muses 8820 i Muses 01 od allegrowicza merlin_64 (firma ELMAG z Krakowa) do mojego Sound Blastera. Raczej były to oryginały bo różnica na plus w brzmieniu przewyższała efekt placebo :-)

Hej,

 

kiedyś zakupiłem Muses 8820 i Muses 01 od allegrowicza merlin_64 (firma ELMAG z Krakowa) do mojego Sound Blastera. Raczej były to oryginały bo różnica na plus w brzmieniu przewyższała efekt placebo :-)

 

Można takiego opampa Muses 01 lub 02 wsadzić do wzmacniacza np.Rotel 930 ?

Można takiego opampa Muses 01 lub 02 wsadzić do wzmacniacza np.Rotel 930 ?

 

Nie mam pojęcia, należało by przeanalizować schemat ideowy albo porównać parametry Muses 01 / 02 z fabrycznie założonym OPA z not katalogowych.

Nie mam pojęcia, należało by przeanalizować schemat ideowy albo porównać parametry Muses 01 / 02 z fabrycznie założonym OPA z not katalogowych.

 

Oryginalnie w rotelu jest NE5532an

Można takiego opampa Muses 01 lub 02 wsadzić do wzmacniacza np.Rotel 930 ?

Patrząc na schemat Rotela to NE5532 pracuje w stopniu wejściowym wzmacniacza więc zamiana na lepszy powinna wiele wnieść.

Tutaj zamienniki:

Op-amp Supreme Sound jest wymienialny z następującymi układami:

 

Dual op-amps:

AD823, AD823AN, AD8066, AD8620, AD712, AD827, C4570, JRC4580, JRC5532, JRC5532D, JRC5534, LF353, LM4562, LME49860, LM833N, NE5532, NEC4520, NEC4570, NJM2068D, NJM2114, NJM2214D, NJM4558, NJM4558D, NJM4560, NJM5532, NJM4558P, OP275, OPA1612, OPA2277PA, OPA2132, OPA2134, OPA2604, JRC4558, RC4558D, RC4558P, TL052, TL072, MUSES01, MUSES02, MUSES8820, MUSES8920, MUSES8832, BA15532

Single op-amps:

NE5534, LT1122, TL071, OPA134, OPA627, AD811, AD844, OPA604, AD8610, AD711, AD797, LME49990, LME49710

Zaczerpnąłem z:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Najlepiej kupić Bursona bo to już w ogóle inna bajka no ale ta cena.

Ja ostatnio zmieniłem we wzm. OPA2134 na Bursona najnowszego V6.

MUSES8820 brzmi trochę "ciepło" ale rozdzielczo. Dobrze się sprawdza OPA2134 - nic od siebie nie wnosi.

Generalnie wszystko zależy od układu w jakim stosuje się OPAmpy. Przerobiłem wszystkie do Bursona V6 włącznie i dopiero on pokazuje klasę.

MUSES01, MUSES02 u mnie się nie sprawdziły wbrew opiniom i cenie.

kuba k - "bawiąc" się w modyfikacje Rotela 930 chcąc usłyszeć poprawę wymieniłbym kondensatory w zasilaniu 6800uF na Mundorfy.

Poprawa na pewno bardziej słyszalna niż przy wymianie OPAmpa zwłaszcza gdy wzmacniacz ma już swoje lata.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Patrząc na schemat Rotela to NE5532 pracuje w stopniu wejściowym wzmacniacza więc zamiana na lepszy powinna wiele wnieść.

Tutaj zamienniki:

Op-amp Supreme Sound jest wymienialny z następującymi układami:

 

Dual op-amps:

AD823, AD823AN, AD8066, AD8620, AD712, AD827, C4570, JRC4580, JRC5532, JRC5532D, JRC5534, LF353, LM4562, LME49860, LM833N, NE5532, NEC4520, NEC4570, NJM2068D, NJM2114, NJM2214D, NJM4558, NJM4558D, NJM4560, NJM5532, NJM4558P, OP275, OPA1612, OPA2277PA, OPA2132, OPA2134, OPA2604, JRC4558, RC4558D, RC4558P, TL052, TL072, MUSES01, MUSES02, MUSES8820, MUSES8920, MUSES8832, BA15532

Single op-amps:

NE5534, LT1122, TL071, OPA134, OPA627, AD811, AD844, OPA604, AD8610, AD711, AD797, LME49990, LME49710

Zaczerpnąłem z:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Najlepiej kupić Bursona bo to już w ogóle inna bajka no ale ta cena.

Ja ostatnio zmieniłem we wzm. OPA2134 na Bursona najnowszego V6.

MUSES8820 brzmi trochę "ciepło" ale rozdzielczo. Dobrze się sprawdza OPA2134 - nic od siebie nie wnosi.

Generalnie wszystko zależy od układu w jakim stosuje się OPAmpy. Przerobiłem wszystkie do Bursona V6 włącznie i dopiero on pokazuje klasę.

MUSES01, MUSES02 u mnie się nie sprawdziły wbrew opiniom i cenie.

kuba k - "bawiąc" się w modyfikacje Rotela 930 chcąc usłyszeć poprawę wymieniłbym kondensatory w zasilaniu 6800uF na Mundorfy.

Poprawa na pewno bardziej słyszalna niż przy wymianie OPAmpa zwłaszcza gdy wzmacniacz ma już swoje lata.

 

A tego Bursona V6 to do jakiego wzmaka dałeś?

Jakiś czas temu miałem wymieniane 2 x kondensatory w torze audio, nie wiem czy to to samo co wymiana kondensatorów w zasilaniu? Ktoś mi to robił, ja za bardzo się na tym nie znam:) Ale poprawa jest słyszalna.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez kuba k

A tego Bursona V6 to do jakiego wzmaka dałeś?

Wstawiłem do Audiolaba 8000S. Wcześniej testowałem wszystkie OPAmpy (te lepsze tak je nazwijmy).

Początkowo było wzbudzanie ale zgodnie z zaleceniem producenta wstawiłem między nóżki kondensatory 100nF.

Wstawiłem do Audiolaba 8000S. Wcześniej testowałem wszystkie OPAmpy (te lepsze tak je nazwijmy).

Początkowo było wzbudzanie ale zgodnie z zaleceniem producenta wstawiłem między nóżki kondensatory 100nF.

Wzbudzanie było jak wstawiłeś tego Bursona?

 

kuba k - "bawiąc" się w modyfikacje Rotela 930 chcąc usłyszeć poprawę wymieniłbym kondensatory w zasilaniu 6800uF na Mundorfy.

Poprawa na pewno bardziej słyszalna niż przy wymianie OPAmpa zwłaszcza gdy wzmacniacz ma już swoje lata.

 

Znalazłem takiego Mundorf M-Lytic AG MLGO 6800 uF 63V, ponoć jest bardzo dobry, tylko trochę czasu się wygrzewa.

Miałeś do czynienia z w/w ?

Mundorfy to bardzo dobre kondensatory. Zarówno elektrolityczne jak i sprzęgające czy do zwrotnic.

Nie można się zrażać i zniechęcać tym, co początkowo usłyszysz. Potrzebują kilku dni.

Ja do tej pory wymieniałem w kilkunastoletnim sprzęcie i poprawa na korzyść.

Są na znanej aukcji, gość z Katowic. Na drugi dzień dostawa. Polecam.

Można oczywiście lepiej ale to już dla ekstremalnych "wyjadaczy" :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Znalazłem takiego Mundorf M-Lytic AG MLGO 6800 uF 63V, ponoć jest bardzo dobry, tylko trochę czasu się wygrzewa.

Miałeś do czynienia z w/w ?

 

To jest naprawdę dobry Kond i zwykle osoby po wymianie jego zarażają się tuningiem. Dalej nie szukaj

 

Myślę że lepszy nic nie zmieni gorszy nie będzie tak dobry

Edytowane przez marcin32

Mundorfy to bardzo dobre kondensatory. Zarówno elektrolityczne jak i sprzęgające czy do zwrotnic.

Nie można się zrażać i zniechęcać tym, co początkowo usłyszysz. Potrzebują kilku dni.

Ja do tej pory wymieniałem w kilkunastoletnim sprzęcie i poprawa na korzyść.

 

 

A w Rotelu słyszałeś może jak się sprawują? Raczej samego brzmienia bym nie chciał zmieniać (ocieplać) jedynie polepszyć wyrazistość, szczegółowość...

Edytowane przez kuba k

Nie słyszałem w Rotelu. Moim zdaniem charakteru brzmienia nie zmienisz wymieniając w zasilaniu 6800uF.

Bas stanie się bardziej punktowy i szybszy. Ogólny charakter zmienia się wymieniając inne elementy toru (m.innymi kondensatory sprzęgające a tu już byłbym ostrożny).

Jeśli taki charakter Rotela Ci odpowiada to poprzestałbym na zasilaniu (kondensatorach). Ewentualnie NE5532 na OPA2134.

Wlutuj podstawkę (chyba że jest) i masz pole do popisu. NE 5532 to raczej słabe operacyjne.

Nie słyszałem w Rotelu. Moim zdaniem charakteru brzmienia nie zmienisz wymieniając w zasilaniu 6800uF.

 

 

Oryginalny kond w Rotelu ma 50V, a ten Mundorf 63V. Może taki być?

Tak. Może być.

Proponuję Ci trochę zgłębić wiedzę i skorzystać z gotowych tematów na tym forum.

 

Dzięki za odpowiedz i za podpowiedzi. Co do wymiany, to mam kogoś kto mi to będzie robił, sam się nie podejmę:)

Ja od siebie dodam jeszcze, że gdy już wymieniasz główne zasilające i chcesz wymienić, być może, opampy, to warto wymienić również kondensatory zasilania dla samych opampów. Mają olbrzymi wpływ na brzmienie całości. W rotelu ra-930 są to 100uF/25V (C505,C506,C513,C514). Nawet gdy nie wymienisz samych operacyjnych to możesz uzyskać bardzo dużą poprawę brzmienia, tym bardziej że oryginalne mają już swoje lata świetności za sobą.

 

Jak nie słuchasz z gramofonu wystarczy wymienić C505 i C506

Edytowane przez bartek_k

Dokładnie jak pisze bartek_k. Mogą być Panasonic FC lub FM (te chyba lepsze), Elna Silmic.

W 15-letnim sprzęcie już nie ma co "trzymać" tego napięcia w kondensatorach. Wyschnięte na wiór.

Dokładnie jak pisze bartek_k. Mogą być Panasonic FC lub FM (te chyba lepsze), Elna Silmic.

W 15-letnim sprzęcie już nie ma co "trzymać" tego napięcia w kondensatorach. Wyschnięte na wiór.

 

Zamówiłem 2x Mundorf M-Lytic AG MLGO 6800 uF 63V, zobaczymy jak będzie. Myślę że w weekend już będę miał zainstalowane :)

Zamówiłem 2x Mundorf M-Lytic AG MLGO 6800 uF 63V, zobaczymy jak będzie. Myślę że w weekend już będę miał zainstalowane

Tylko się nie zrażaj dźwiękiem zaraz po zamontowaniu. Najlepiej zostaw pod prądem na 3 dni.

Tylko się nie zrażaj dźwiękiem zaraz po zamontowaniu. Najlepiej zostaw pod prądem na 3 dni.

 

No:) ...Mundorfy już sobie grają od kilku dni. Stwierdzam że nie zraziłem się ich 'suchym' brzmieniem zaraz po ich uruchomieniu. Brzmienie nawet było ciut lepsze niż przedtem, w Rotelku były rubycoon - ale one miały po 20-kilka lat, wiec pewnie były już wyeksploatowane. Teraz czeka mnie tylko lepsze:)

Ja od siebie dodam jeszcze, że gdy już wymieniasz główne zasilające i chcesz wymienić, być może, opampy, to warto wymienić również kondensatory zasilania dla samych opampów. Mają olbrzymi wpływ na brzmienie całości. W rotelu ra-930 są to 100uF/25V (C505,C506,C513,C514). Nawet gdy nie wymienisz samych operacyjnych to możesz uzyskać bardzo dużą poprawę brzmienia, tym bardziej że oryginalne mają już swoje lata świetności za sobą.

 

 

A jakiej firmy polecacie? (C505,C506,C513,C514)

Mają one jakieś charakterystczne właściowości / brzmienia?

U mnie w Audiolabie dobrze sprawdziły się Panasonic FC i FM. FC przez niektórych są negowane. Ostatnio zauważyłem, że są w Roksan Caspian M2 więc coś w tym jest.

Dobór kondensatorów to kwestia indywidualnego doboru i wielu prób.

Patrząc na schemat Rotela to zainteresowały mnie kondensatory sprzęgające przed i za wzm. operacyjnym C501 i C515.

Przechodzi przez nie sygnał więc mają decydujące znaczenie. Można wstawić bipolarne 10uF/50V albo poeksperymentować z elektrolitami.

Zgadzam się z naczesanym, Panasonic FM w miejsce C505/506 to dobry pomysł. Mają dobry bas, w porządku średnice i dużo wysokich tonów. Czasami niestety jest ich za dużo i mocno rozjaśnia się brzmienie zarówno wysokich ale też średnicy i w takim przypadku zaczynają brzmieć nieco sztucznie. Szczególnie wokal kobiecy i tą sztuczność w nim właśnie najbardziej słychać. Można poradzić sobie z tym na dwa sposoby. Albo wymienić Panasonica np. na elnę rfs albo np. nichicon kz. W przypadku Elny może być przekoloryzowane pogranicze wyższego basu/niskiej średnicy objawiające się natarczywością tego pasma i wysunięciu się go przed szereg, co nie brzmi fajnie czasem wręcz buczy. Zdecydowanie jeśli Elna, to w tym wypadku na 50V. Natomiast Nichicon KZ brzmi bardzo spójnie i równo z dobrym basem i resztą pasma, ale on ma taką przypadłość że czasami potrafi grać wysokimi tonami jakby podsypywał je piaskiem. Wszystko zależy jak te niedoskonałości ułożą się z pozostałymi kondensatorami w układzie, i to jest druga możliwość uzyskania dobrego zbalansowane brzmienia.

 

Czyli właśnie poszukanie C501/502 oraz C515/516 tak by wspólnie z resztą brzmiało dobrze. Tu zadanie nie będzie łatwe, bo pełnią funkcję typowo sygnałową i tutaj raczej trzeba kupić kilka różnych typów różnych producentów, i testować :-)

Na początek wziął bym Elne RFS (Silmic II), Nichicon KA,KZ,SW, Rubycoon ZLJ ( kiedy inne by dawały zbyt dużo "od siebie" on w funkcji sygnałowej brzmi bardzo równo w całym paśmie, nie krzyczy dźwiękiem ale też troszkę może mu brakować masy na basie a całość może brzmieć zbyt "lekko"), Panasonic FM i FC właśnie, choć one mogą zabrzmieć bardzo technicznie ale kto wie. Spróbował bym też Panasonic SU bipolarny.

 

Generalnie zaczął bym od C505/C506 z tego względu, że stanowią podstawę brzmieniową zasilania i lepiej zbudować solidną podstawę i dopiero kształtować resztę brzmienia. Kolejnym krokiem zająć się C501/C515. Kolejnymi które będą miały zdecydowany wpływ na brzmienie to C601, również sygnałowy na wejściu wzmacniacza różnicowego oraz C605 na sprzężenua zwrotnym.

 

Zasada jest prosta, wymieniamy i słuchamy kondensatorów tylko w jednym miejscu/funkcji układu w jednym czasie. Warto też starać się zapamiętywać charakter brzmienia danego kond. w danym miejscu, bo po przejściu kolejnych kroków może okazać się z w poprzednich miejscach trzeba będzie do któregoś wrócić. Uważaj też z lutowaniem, nie przegrzewaj ścieżek, żeby się nie odspoiły, bo tego przelutowywania może być trochę, jeżeli zdecydujesz się na wymianę kompletu.

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.