Skocz do zawartości
Darek67

Muses 8820 Gdzie kupić nie podrabiane ?

Rekomendowane odpowiedzi

Powstawiałem w C901/902 - Panasonic fm,

C903/904 - NICHICON MUSE KZ 1000uF/25V

C501/C502 Elna silmic II

C515/C516 nichicon ES

 

Brzmienie zrobiło sie bardziej przestrzenne, nabrało powietrza, wszystko się wyrównało. Brzmi mocno.

Brakuje mi tylko 'zaznaczenia'/uwypuklenia wysokich tonów (góry) tak jak to było przed tym modem. Chociaż wczesniej było aż za mocno. Chciałbym chociaż troszkę tę górę wyciągnąć. Jest jakiś sposob? Może wpakowanie Elna w C601/C602 lub C605/C606?

Cześć, nie mam pewności ale te ES'y mogą tak "grać". Jak wspomniałem, kiedy mogę to je omijam dlatego nie mam utartego poglądu jak przenoszą poszczególne częstotliwości, ale myślę, że przynajmniej jednego (po jednym na kanał) możesz wymienić np. na Rubycon ZLJ lub jak masz możliwość gdzieś kupić, na Kemet ESY. Powinno pomóc w jakimś stopniu i jak się sprawdzi to drugiego nichicon'a zamienisz. Przy rubyconie możesz stracić nieco "masy" i całość trochę zabrzmi lżej, ale wysokich powinno przybyć, brzmi czysto, poszczególne dźwięki nie zlewają się i spokojnie można usłyszeć poszczególne instrumenty/dźwięki. Przy kemecie może to być strzał w 10, choć jak to bywa - nie musi :-)

 

 

Chciałem Cię jeszcze zapytać co byś dał w miejsce C601/C602 oraz C605/C606 ? Tam są żółte Elna 10uF/50v

Mam Elna silmic II i Nichicon KZ o róznych pojemnościach. Dać tam kondy o takich samych parametrach, czy coś może inaczej?

Dotychczas Twoje porady dawały w 100% takie wyniki jakich oczekiwałem :) Mam nadzieję że jeszcze w tej kwestii mi coś podpowiesz...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieję że jeszcze w tej kwestii mi coś podpowiesz...

 

Postaram się pomyśleć nad tym, ale jakoś jutro/pojutrze. Tymczasem możesz napisać co zrobiłeś od tego czasu i jak wg Ciebie teraz to gra i co ewentualnie Ci brakuje lub jest za dużo. Wstawiałeś te kemety?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Postaram się pomyśleć nad tym, ale jakoś jutro/pojutrze. Tymczasem możesz napisać co zrobiłeś od tego czasu i jak wg Ciebie teraz to gra i co ewentualnie Ci brakuje lub jest za dużo. Wstawiałeś te kemety?

Zrobiłem:

Powstawiałem w C901/902 - Panasonic fm,

C903/904 - NICHICON MUSE KZ 1000uF/25V

C501/C502 Elna silmic II

C515/C516 nichicon ES

w zasilaczu Mundorf M-Lytic AG MLGO

 

Brzmienie zrobiło sie bardziej przestrzenne, nabrało powietrza, wszystko się wyrównało. Brzmi mocno.

Może jakoś da się jeszcze trochę to podbić. Uwypuklić, by nabrało konturów.

Kemetów nie dostałem:(

Nie wiem czy wymiana C601/C602 oraz C605/C606 da coś 'więcej', czy może tak zostawić jak jest?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy wymiana C601/C602 oraz C605/C606 da coś 'więcej',

 

C601/602 to są kond. sygnałowe i mają tą samą rolę co C501/502 i 515/516. Myślałem ,że już je wymieniłeś. Skoro jednak nie, to wstaw to co masz, czyli Elnę RFS II 10 uF/50V. Natomiast C605,606 z tego co widzę pełnią role filtra dolnoprzepustowego w sprzężeniu zwrotnym i ustalają z opornikami wzmocnienie napięciowe. Skoro masz Nichicona KZ 100uF to wstaw go tutaj. Może być na wyższe napięcie oczywiście. Tylko to jest 100uF, nie 10uF jak gdzieś wcześniej napisałeś. Po wstawieniu słuchaj sobie i ewentualnie później coś będziemy myśleć. pozdrowienia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

C601/602 to są kond. sygnałowe i mają tą samą rolę co C501/502 i 515/516. Myślałem ,że już je wymieniłeś. Skoro jednak nie, to wstaw to co masz, czyli Elnę RFS II 10 uF/50V. Natomiast C605,606 z tego co widzę pełnią role filtra dolnoprzepustowego w sprzężeniu zwrotnym i ustalają z opornikami wzmocnienie napięciowe. Skoro masz Nichicona KZ 100uF to wstaw go tutaj. Może być na wyższe napięcie oczywiście. Tylko to jest 100uF, nie 10uF jak gdzieś wcześniej napisałeś. Po wstawieniu słuchaj sobie i ewentualnie później coś będziemy myśleć. pozdrowienia

OK, dzięki za opowiedź, czyli:

C601/602 - Elna silmi II 10uF/50v

C605,606 - mam Nichicona KZ 100uF/25v oraz Nichicona KZ na 220uF/25

 

kupiłem też opampa muses8820 - może pokombinuje później z nim coś

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wstaw 100uf/25v, ewentualne zmiany tej pojemnosci musza zostac przeliczone bo mozna dosyc latwo zepsuc przez pojawienie sie wzbudzen, czy niestabilnosci albo mocno ograniczyc pasmo przenoszenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry. Zainteresował mnie ten wątek ponieważ nabyłem okazyjnie za przysłowiowe grosze wzmacniacz Rotel RA-810A. Analizowałem poczynania panów dotyczące wymiany elementów biernych i jestem nakręcony na ten zabieg. Nie liczę na poprawę brzmienia ale wzmacniacz jest stary Serial 76422 Nr 001 Made in Taiwan i chyba warto odświeżyć elektronikę. Kondensatory wyglądają dobrze. Głównie Jamikony i kilka Rubikonów w sekcji zasilacza. Wzmacniacz gra ale doskwiera mu przypadłość polegająca na tym, że jeden kanał zaskakuje po jakimś czasie i zanika, trzeszczy przy tym dziwnie. Zastanawiam się czy wymiana kondensatorów elektrolitycznych pomoże. Ponadto czekam na informację czy wymiana opampa NE55XXXX produkcji Sygnetic ("S" na obudowie) na zachwalanego Muse8820 zamierzone przez kolegę Kubę K zmieni brzmienie dźwięku, a jeżeli tak to w jakim kierunku? Proszę o ewentualne sugestie dotyczące ingerencji w obwody wzmacniacza. Zależy mi na tym, żeby grał równo w kanałach. Przy okazji gdyby udało się poprawić coś w brzmieniu byłoby super. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

doskwiera mu przypadłość polegająca na tym, że jeden kanał zaskakuje po jakimś czasie i zanika, trzeszczy przy tym dziwnie

Szukaj problemu w mechanicznych częściach: przełączniki selektora, potencjometr głośności, barwy, balansu, przekaźniki głośnikowe, czasem problem jest z gniazdem słuchawkowym itp itd. To najbardziej prawdopodobne. Jak to wyeliminujesz to dopiero można szukać dalej.

 

Kup sobie parę tańszych opampów, wlutuj podstawkę precyzyjną żeby łatwiej żąglować i powymieniaj. OPA2134, 2604 itp. One brzmieniem dość mocno różnią się między sobą i od 5532. Zobaczysz jakie zmiany możesz uzyskać, jeśli uznasz że warta skórka wyprawki, kupisz sobie Musesy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Micwoj dziękuję za szybką odpowiedź. Posprawdzam wszystko jak w poście powyżej. Odezwę się jak tylko coś stwierdzę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kup sobie parę tańszych opampów, wlutuj podstawkę precyzyjną żeby łatwiej żąglować i powymieniaj. OPA2134

Potwierdzam. OPA2134 jest bardzo dobrym operacyjnym porównywalnym z Muses8820 czy Muses8920

Duży postęp w jakości dźwięku zauważyłem dopiero na Burson Audio V6

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli się chyba nie opłaca wymieniać opampa w moim wzmacniaczu na Bursona Audio V6, ponieważ to ponad dwa razy więcej niż zapłaciłem za wzmaka ;) Jak radził Micwoj kupię kilka tańszych do podstawki i się pobawię jak tylko usprawnię zanikanie kanału jednego. Jak nie będzie poprawy brzmienia to chociaż zaliczę doświadczenie, z którego ktoś może kiedyś skorzysta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

OPA2134 jest bardzo dobrym operacyjnym

A mi się nie podoba. Wolę 2604 albo AD827

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po zdjęciu obudowy i dolnej osłony okazało się, że część elementów była wymieniana. Prawdopodobnie w serwisie ale lutowanie iście amatorskie. Poprawiłem luty na elementach wskazanych przez Micwoja i teraz kanały grają równo :) Teraz będę się przyglądał co dalej z tutorialem modyfikacji Bartka K i Kuby K licząc, że skorzystam z waszych doświadczeń i coś poeksperymentuję z brzmieniem tego Rotela. Pozdrawiam serdecznie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po zdjęciu obudowy i dolnej osłony okazało się, że część elementów była wymieniana. Prawdopodobnie w serwisie ale lutowanie iście amatorskie. Poprawiłem luty na elementach wskazanych przez Micwoja i teraz kanały grają równo :) Teraz będę się przyglądał co dalej z tutorialem modyfikacji Bartka K i Kuby K licząc, że skorzystam z waszych doświadczeń i coś poeksperymentuję z brzmieniem tego Rotela. Pozdrawiam serdecznie.

 

Zamiast kilku tańszych weź staccato, będzie dostępne za chwilę. Miałem te-stówkę i jest naprawdę świetna, a cena pewnie dwa razy mniejsza od bursona

Edytowane przez marcin32

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ze schematu serwisowego wzmacniacza Rotel RA 810A wynika , że NE 5532AN zasilany jest -/+19,4 V więc pojawiają się pewne ograniczenia przy żonglowaniu opampami np. Muses 8820 zasilany jest do +/- 16 V tylko i bez ingerencji w aplikację układu chyba się nie da, a tego staccato trudno namierzyć jeżeli chodzi o kupno czy dane techniczne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

MariuszZ w wolnej chwili popatrze na Schemat Twojego rotela cos może podpowiem. Przypadkiem sie sklada ze mam takiego samego. Tylko lezy w garazu tak kilekcjonersko, nic z nim nie robilem i w sumie to nie mam gdzie go uzyc bo u mnie rzadzi yamaha a-1000 a dzieciki w pokoju maja rotela ra-980bx.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bartek_K dziękuję. Chętnie skorzystam z podpowiedzi dotyczących modyfikacji wzmacniacza. Rotel 980bx to kawał wzmaka widzę, a co poleciłbyś z kolumn głośnikowych do Rotela ? Kombinuję z tym rotelem moim coś do sypialni zrobić. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak sobie "główkuję" czy wyeliminowanie z toru sygnału elementów korektora dźwięku, który i tak słabo działa (zmiany ledwo słyszalne), poprzez wylutowanie zaznaczonych elementów i poprowadzenie sygnału z wyjścia przedwzmacniacza do wejścia wzmacniacza (R601) ekranowanym przewodem będzie miało wpływ na poprawę czystości dźwięku ? Proszę o ewentualne podpowiedzi dotyczące tej małej zmiany.

https://drive.google.com/open?id=15Xyq78hkREsH3mkB6ElVrMgNjq5vyyK9

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po zdjęciu obudowy i dolnej osłony okazało się, że część elementów była wymieniana. Prawdopodobnie w serwisie ale lutowanie iście amatorskie. Poprawiłem luty na elementach wskazanych przez Micwoja i teraz kanały grają równo :) Teraz będę się przyglądał co dalej z tutorialem modyfikacji Bartka K i Kuby K licząc, że skorzystam z waszych doświadczeń i coś poeksperymentuję z brzmieniem tego Rotela. Pozdrawiam serdecznie.

Ja jeszcze tego Muses 8820 nie wstawiłem. Znajomy będzie mi to robił pewnie w następnym tygodniu, plus kilka kondesatorów. Sam jestem ciekaw jak to będzie grać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja jeszcze tego Muses 8820 nie wstawiłem. Znajomy będzie mi to robił pewnie w następnym tygodniu, plus kilka kondesatorów. Sam jestem ciekaw jak to będzie grać.

Cześć Kuba_K. Zwróć uwagę na zasilanie opampa Muses8820. W twoim przypadku Rotela 930AX zasilanie wzmacniacza operacyjnego też nie będzie dobre. Niby tylko +/-1,4 V ponad wartość max z datasheet ale może to skutkować jego wadliwą pracą. Z opampów wskazanych przez kolegów tylko OPA2604 ma zasilanie pasujące do naszych wzmaków. zachwalane Burstony i Stoccato też pracują na niższych napięciach. Czekam z niecierpliwością na twoje wrażenia po zamierzonych modyfikacjach. Osobiście jestem sceptykiem w tej materii ale muszę spróbować tychże zabiegów bo jjak Mickiewicz pisał "czucie i wiara silniej mówi do mnie niż mędrca szkieło i oko". Poza tym mój Rotel bardzo stary jest i przyda mu się przeszczep młodych organów ;)

Edytowane przez MariuszZ.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W twoim przypadku Rotela 930AX zasilanie wzmacniacza operacyjnego też nie będzie dobre. Niby tylko +/-1,4 V ponad wartość max

 

Hej, na razie nie mam naprawdę czasu przyjrzeć się Twojemu ra-810 ale tak na szybko zerknąłem na sytuację Kuby_k i faktycznie zasilanie opampów to 17,4V i jest za wysokie, natomiast aby je obniżyć wystarczyło by wymienić diody zenera D901/D902 na odpowiednie niższe napięcie wsteczne. Sprawdzić by trzeba czy rezystory które tam są będą nadal o odpowiednich wartościach, ale na szybko wydaje się że tak. Ponieważ ta gałąź zasilania służy tylko i wyłącznie zasilaniu opampów nie wpłynie na pracę reszty układu. Może jedynie się okazać że przy maksymalnym wysterowaniu zakres napięcia na wyjściu opampa będzie niższy. Ale może warto żeby na bieżąco obeznani się wypowiedzieli czy nie spowoduje to jakiś nieprzewidzianych skutków, czy tylko pojawią się zniekształcenia spowodowane osiągnięciem max napięcia dla danego opampa (oczywiście przy wysterowaniu blisko maksymalnego i obciążeniu 8 Ohm, bo przy 4 w zasadzie szybciej pojawi się niewydolność prądowa)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bartek_K tu pośpiech jest nie wskazany. Lepiej doczytać, skonsultować i zastanowić się nad tym czy warto coś kombinować nad czym "wcześniej główkował sztab inżynierów. Wracając do twojego pomysłu dotyczącego wstawienia 4 dodatkowych kondensatorów elektrolitycznych to sprawdzony sposób na poprawę dźwięku czy zaczerpnięty z jakiegoś rozwiązania układowego ? Nie znam się za bardzo ale widzę na schemacie, że będą te elektrolity pracowały równolegle z C905 i C906, a to chyba zwiększy pojemność tym samym zwiększając tzw. "damping factor" co pozwoli na lepsza kontrolę kolumn głośnikowych. Tak wywnioskowałem po obejrzeniu 69 odcinka "Reduktora szumów" :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć Kuba_K. Zwróć uwagę na zasilanie opampa Muses8820. W twoim przypadku Rotela 930AX zasilanie wzmacniacza operacyjnego też nie będzie dobre. Niby tylko +/-1,4 V ponad wartość max z datasheet ale może to skutkować jego wadliwą pracą. Z opampów wskazanych przez kolegów tylko OPA2604 ma zasilanie pasujące do naszych wzmaków. zachwalane Burstony i Stoccato też pracują na niższych napięciach. Czekam z niecierpliwością na twoje wrażenia po zamierzonych modyfikacjach. Osobiście jestem sceptykiem w tej materii ale muszę spróbować tychże zabiegów bo jjak Mickiewicz pisał "czucie i wiara silniej mówi do mnie niż mędrca szkieło i oko". Poza tym mój Rotel bardzo stary jest i przyda mu się przeszczep młodych organów ;)

Hej, na razie nie mam naprawdę czasu przyjrzeć się Twojemu ra-810 ale tak na szybko zerknąłem na sytuację Kuby_k i faktycznie zasilanie opampów to 17,4V i jest za wysokie, natomiast aby je obniżyć wystarczyło by wymienić diody zenera D901/D902 na odpowiednie niższe napięcie wsteczne. Sprawdzić by trzeba czy rezystory które tam są będą nadal o odpowiednich wartościach, ale na szybko wydaje się że tak. Ponieważ ta gałąź zasilania służy tylko i wyłącznie zasilaniu opampów nie wpłynie na pracę reszty układu. Może jedynie się okazać że przy maksymalnym wysterowaniu zakres napięcia na wyjściu opampa będzie niższy. Ale może warto żeby na bieżąco obeznani się wypowiedzieli czy nie spowoduje to jakiś nieprzewidzianych skutków, czy tylko pojawią się zniekształcenia spowodowane osiągnięciem max napięcia dla danego opampa (oczywiście przy wysterowaniu blisko maksymalnego i obciążeniu 8 Ohm, bo przy 4 w zasadzie szybciej pojawi się niewydolność prądowa)

 

A jak go przerobie tak by Muses pasował, to będę mógł w razie czego włożyć z powrotem NE 5532AN? Czy to jest tylko droga w jedną strone?

Ten OPA2604 jest porównywalny do Muses?

Edytowane przez kuba k

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zasilanie wzmacniaczy operacyjnych to tradycyjnie +/-15V. Niektóre nawet klasyczne modele, np 072 czy 5532 znoszą wyższe napięcia zasilania, producenci korzystają z tego podnosząc headroom urządzenia. To jednak ma sens w skomplikowanych układach z nieznanym lub zmieniającym się w szerokim zakresie poziomem, we wzmacniaczu domowym operacyjny w praktyce tylko niepotrzebnie się grzeje (i może dlatego tak jest to robione). Po obniżeniu napięcia do +/-15 wszystko będzie działać tak samo, za to z każdym normalnym operacyjnym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przemak czyli jak zaczniemy kombinować z np. Muses i wyższym napięciem to prócz tego, że się zgrzeje nic się nie wydarzy we wzmacniaczu ? Czy może lepiej nie eksperymentować z wyższym napięciem i sprobować zabawy z wzmacniaczami op. które mają to napięcie zasilania w dokumentacji wyższe zapisane np. AD8066, AD8397 czy wspomniany wcześniej OPA2604 ?

Kuba K ja bym nie przerabiał zasilania wzmacniacza żeby dopasować do opampa, gdyż może się okazać, że będzie miało to wpływ na cały tor wzmocnienia. Poza tym, kiedyś bawiłem się wzmacniaczem słuchawkowym Prodigy Cube BE i tam był opamp LMEXXXX i z ciekawości podmieniłem na tego Muses8820. Nie zauważyłem poprawy brzmienia, więcej detali i innych dobrodziejstw. To delikatna materia ale warto próbować, żeby uspokoić ciekawość. W granicach zdrowego rozsądku oczywiście.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na tor wzmocnirnia nie wplynie. Wartosc wzmocnienia opampa ustalana jest przez petle sprzezenia zwrotnego a dokladniej wartosci elementow i w Kuby przypadku wysokosn napiecia zasilania nie ma na to wplywu. Zreszta w razie potrzeby spokojnie mozna wlutowac ponownie oryginalne diody zenera. Uklad przy takiej wymianie nie ma zadnych przerobek, zmiany polaczen itp. Wymieniamy tylko 2 diody zenera na takie o nizszym napieciu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na tor wzmocnirnia nie wplynie. Wartosc wzmocnienia opampa ustalana jest przez petle sprzezenia zwrotnego a dokladniej wartosci elementow i w Kuby przypadku wysokosn napiecia zasilania nie ma na to wplywu. Zreszta w razie potrzeby spokojnie mozna wlutowac ponownie oryginalne diody zenera. Uklad przy takiej wymianie nie ma zadnych przerobek, zmiany polaczen itp. Wymieniamy tylko 2 diody zenera na takie o nizszym napieciu.

 

Zapytam jeszcze raz ;) :Ten OPA2604 jest porównywalny do Muses 8820 lub NE 5532AN?

Jaki OPA2604 jest dobry? BB? Są OPA2604 innych producentów?

Edytowane przez kuba k

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nominalne napięcie zasilania nie zaszkodzi, tylko pomoże. Żyłowanie headroomu o ten decybel w konstrukcji, w której poziomy są znane co do ułamka decybela ma na celu chyba wyłącznie skrócenie MTBF ;)

Standardowe wzmacniacze operacyjne są zasilane +/-15, a to, że czasem znoszą więcej, to taki ukłon projektanta. Jak już to należałoby stosować takie przeznaczone do wyższych napięć, +/-24, wolt więcej nie ma sensu.

 

Co do brzmienia w zakresie liniowym się nie wypowiadam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kuba_K te wszystkie opampy są porównywalne jeżeli chodzi o zadanie jakie mają robić jako przedwzmacniacz. Jednak każdy z nich ma inne parametry np. Gain czy Noise lub chociażby napięcie zasilania https://drive.google.com/open?id=1nk-VpSXPVuH324Y5EDEA1X0hiQdiR3Qs Z tego miedzy innymi powodu inaczej wpływają na brzmienie dźwięku. Ponieważ każdy z nas inaczej słyszy, to trzeba samemu posłuchać, który opamp wstrzeli się w nasze gusta. Jak wcześniej pisałem ... Muses 8820 wcale nie brzmiał wg mnie lepiej niż LME 47XXX. Radził Bartek_K wlutować podstawkę i metodą prób z garści opampów wytypowanych dobrać ten jedyny. Ja jak będę się do tego przymierzał tak zrobię. Większość opampów kosztuje niewiele, a te które nie przejdą selekcji można odsprzedać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podstawka to akurat rada @micwoj'a, choć to praktyka dość powszechna, jak ktoś "bawi" się w wymianę opampów. Ja nie wiem który jak gra i jak dużą poprawę można osiągnąć. Choć wiem jak działają, jak stosować w układach itp. to osobiście nie robię podmianek opampów. Ze swojej strony bardziej widzę potrzebę optymalizacji zasilania, również operacyjnych, bo to daje najlepsze efekty jakościowe, i dobór kondensatorów, szczególnie w "starych" sprzętach, bo wpływa to bardzo na efekt jakościowy, ale także na barwę dźwięku. W sumie to myślę, że warto dopiero zająć się operacyjnymi, gdy mamy już taki wzmacniacz "odrestaurowany"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.