Skocz do zawartości
IGNORED

Muses 8820 Gdzie kupić nie podrabiane ?


Darek67

Rekomendowane odpowiedzi

kilka ciekawych obrazków

 

program AudioDiffMaker

 

Żeby mi to tylko chciało działać... Muszę na piechotę ;)

 

U mnie działa na win7 64

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-66525-0-64782800-1538683635_thumb.png

post-66525-0-81553900-1538683775_thumb.png

post-66525-0-20507300-1538683842_thumb.png

post-66525-0-57218500-1538683859_thumb.png

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kilka ciekawych obrazków

 

Podobnych się spodziewałem, zwłaszcza dla X7R - i nie udało mi się ;)

 

Co więcej - specjalnie do testów wykonałem dwa urządzenia różniące się tylko kondensatorem wejściowym - WIMA vs X7R. ANi w pomiarach ani w testach odsłuchowych nie stwierdziłem istotnych różnic, zwłaszcza biorąc pod uwagę, co i do czego to jest ;)

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

post-64427-0-85863600-1538686043_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że PSRR maleje wraz z częstotliwością, i zgodnie z publikacją, którą załączyłeś, dla częstotliwości 1MHz wynosi 40dB czyli 100x

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Czyli nawet w tym przypadku wpływ czegokolwiek w zasilaniu jest 100x mniejszy niż wpływ tego w torze sygnału, i o to mi chodziło. W żadnym wypadku nie przekłada się to 1:1. Również "brzmienie" i te mityczne zniekształcenia kondensatorów zmniejszają się dla 1MHz 100x, a w paśmie akustycznym 1000x, obawiam się, że nie ma o czym mówić.

 

A jednak się mówi. Na wielu forach trwa dyskusja między słyszącymi różnice w brzmieniu po zmianie kondensatorów w układach wzmacniaczy, a tymi szkiełkiem i okiem patrzącymi, którzy ufają tylko temu czego doświadczyli, wiedzy zapisanej wzorami, swoim sondom pomiarowym czy algorytmom programów. Ja osobiście jestem słabo słyszący ale wierzę, że coś jest na rzeczy, bo zbyt wiele osób potwierdza to, że jednak te drobne, prawie niemierzalne zniekształcenia, zakłócenia, szumy, tętnienia maja wpływ na brzmienie dźwięku i różnie różne elementy bierne o tych samych podstawowych parametrach z nimi korelują wpływając na dźwięk produkowany przez wzmacniacz.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jednak się mówi. Na wielu forach trwa dyskusja między słyszącymi różnice w brzmieniu po zmianie kondensatorów w układach wzmacniaczy, a tymi szkiełkiem i okiem patrzącymi, którzy ufają tylko temu czego doświadczyli, wiedzy zapisanej wzorami, swoim sondom pomiarowym czy algorytmom programów. Ja osobiście jestem słabo słyszący ale wierzę, że coś jest na rzeczy, bo zbyt wiele osób potwierdza to, że jednak te drobne, prawie niemierzalne zniekształcenia, zakłócenia, szumy, tętnienia maja wpływ na brzmienie dźwięku i różnie różne elementy bierne o tych samych podstawowych parametrach z nimi korelują wpływając na dźwięk produkowany przez wzmacniacz.

 

Jesteśmy w dziale DIY. Słyszenie tego i owego to drażliwy temat, zwłaszcza dla mnie, dlatego staram się nie brać udziału w takich dyskusjach. Natomiast łatwo pokazać, o jakich różnicach w ogóle mówimy. Cała dyskusja z Tobą i @bartkiem_k, który się obraził, wygląda tak, że napisałem:

 

O tyle mniej więcej mniejszy jest "wpływ na brzmienie" kondensatorów w zasilaczu od wpływu kondensatorów w torze

 

Na co odpowiedziałeś:

 

PSR w dużej mierze zależy oprócz wartości zasilania od szumów i zakłóceń i oczywiście zmienia się w funkcji częstotliwości, zatem pierwsze czynniki będą miały wpływ ? A to już pozycjonuje kondensatory zasilania w roli ważniaków

 

Może ważniaków, ale jak sam pokazałeś w paśmie do 100kHz tysiąc razy mniej ważnych niż kondensatorów w torze. Usłysz te 60dB mniej od 0,002%, co ja piszę, chociaż zmierz to ;)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie ... te kondensatory to jakieś badziewie. Choć, mimo twoich szczerych deklaracji dotyczących twojego słuchu i jego doskonałości bardziej prawdopodobne jest to że słyszałeś coś co nie miało miejsca. Dlaczego tak uważam? już tłumacze.

 

...

Amen:)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kilka ciekawych obrazków

 

Skąd te obrazki? Jak wyglądał układ testowy? Każdy eksperyment naukowy musi się dać powtórzyć, inaczej nie jest eksperymentem naukowym tylko ściemą ;)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@bartkiem_k, który się obraził, wygląda tak

 

Bartek się nie obraził, ale o czym więcej pisać?. Polecam kupić sobie jakiś starodawny wzmacniacz, z dostępną serwisówką za jakieś 200 i dla hobby, zabawy, własnej satysfakcji, spróbować go odnowić. Nawet z najniższych modeli, można wyciągnąć wiele nauki, a tym bardziej jak elektrolity mogą mieć wpływ na brzmienie i inne aspekty. A sam koszt to może z 400 zł - chyba niewiele dla ludzi piszących takim naukowym językiem, rozumiem że popartym praktyką!?. Można wtedy zrozumieć, że to co zrobił Kuba i Mariusz ma sens...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Natknąłem się kiedyś te pomiary. To był jakiś artykuł nie pamiętam nazwiska autora

Pomiary są jak najbardziej do powtórzenia tylko trzeba mieć odpowiedniej klasy sprzęt

Z tego co pamiętam autor zbudował specjalnie w tym celu generator o zniekształceniach na poziomie 0,5ppm

i do tego odpowiedni filtr pomiarowy typu notch. dzięki temu można było "wyciągnąć" zniekształcenia

które normalnie chowają się w szumach.

Najważniejszy wniosek z tym pomiarów był taki że zniekształcenia kondensatora w ogromnym stopniu zależą od napięcia DC polaryzującego kondensator.

Im jest ono większe tym większe zniekształcenia. To bardzo zastanawiające zwłaszcza w przypadku zwrotnic głośnikowych CVC.

Mam taką teorię że w lwiej części przypadków walka o brzmienie sprowadza się nie do uzyskania transparentnego sprzętu, który odtwarza to co zostało zarejestrowane a do poszukiwania takiego zestawu zniekształceń które dla mózgu słuchacza wydają się najładniejsze, Co by tłumaczyło dlaczego niektórzy słyszą więcej niż zarejestrowano na płycie:)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Natknąłem się kiedyś te pomiary. To był jakiś artykuł nie pamiętam nazwiska autora

Pomiary są jak najbardziej do powtórzenia tylko trzeba mieć odpowiedniej klasy sprzęt

Z tego co pamiętam autor zbudował specjalnie w tym celu generator o zniekształceniach na poziomie 0,5ppm

i do tego odpowiedni filtr pomiarowy typu notch. dzięki temu można było "wyciągnąć" zniekształcenia

które normalnie chowają się w szumach.

Najważniejszy wniosek z tym pomiarów był taki że zniekształcenia kondensatora w ogromnym stopniu zależą od napięcia DC polaryzującego kondensator.

Im jest ono większe tym większe zniekształcenia. To bardzo zastanawiające zwłaszcza w przypadku zwrotnic głośnikowych CVC.

Mam taką teorię że w lwiej części przypadków walka o brzmienie sprowadza się nie do uzyskania transparentnego sprzętu, który odtwarza to co zostało zarejestrowane a do poszukiwania takiego zestawu zniekształceń które dla mózgu słuchacza wydają się najładniejsze, Co by tłumaczyło dlaczego niektórzy słyszą więcej niż zarejestrowano na płycie:)

 

No dobrze, ale taki sprzęt pomiarowy zapewnia większą dokładność z zerami po przecinku, a nie o tych rzędach wielkości mówimy. Podłączyłem tak, jak zwykle to jest w układzie, jako filtr górnoprzepustowy. Jak widać, metoda działa, bo uzyskuję wyższe zniekształcenia dla kondensatorów X7R. Może SMD będą gorsze, spróbuję. Jeżeli jemu wyszły zniekształcenia X7R na poziomie 0,15% a mi rząd mniej - podkreślam MNIEJ, to albo metoda albo sposób pomiaru musi być inny albo coś jeszcze, dlatego pytam. żeby to nie było, jak z zawartością żelaza w szpinaku ;) Zniekształceń nie trzeba "wyciągać" z szumów, o to się troszczy FFT ;)

 

dla hobby, zabawy, własnej satysfakcji, spróbować

 

Jedni to lubią, ja osobiście już wręcz nienawidzę naprawiać, nawet swoich urządzeń (wymieniam na nowe, na szczęście się za bardzo nie psują), za to lubię robić od zera. Post #152, proszę bardzo, nie stwierdzam różnic między wimą a X7R, a powinny być dramatyczne, "żona z kuchni i teściowa". Jeżeli ktoś pisze o "wylewających się aż wysokich tonach" to wskazówka jakiegoś miernika powinna chyba od tego chociaż drgnąć, prawda? ;)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naprawdę jałowa dyskusja. Uznajmy, że nic nie wnoszą, jeśli Ci lepiej, pozdro.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naprawdę jałowa dyskusja. Uznajmy, że nic nie wnoszą, jeśli Ci lepiej, pozdro.

 

Rozumiem, że przeszkadza ci, gdy ktoś ma inne zdanie. Jednak na tym polega dyskusja ;)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że przeszkadza ci, gdy ktoś ma inne zdanie. Jednak na tym polega dyskusja ;)

 

W swoich pomiarach kondensatorów spróbuj spolaryzować kondensator tak by blokował napięcie w czasie gdy przepuszcza sygnał audio zniekształcenia powinny wyraźnie wzrosnąć.

 

 

A jeśli chodzi o modernizację konkretnego wzmacniacza to jak już pisałem wcześniej ja bym wymienił kondensatory w torze na bipolary i dodatkowo zrobił odsprzęganie zasilania WO kondensatorami 100n między nogę zasilania a masę. Osobno dla plusa i minusa przylutowanymi najbliżej jak się da nogi układu.

Pominięcie Regulatora barwy tonu jak najbardziej dobry pomysł ale warto by skorygować wzmocnienie przedwzmacniacza tak by potencjometr głośności działał w całym zakresie a nie przy ustawieniu na 9 powodował przester:)

Ja bym nie wywalał WO który jest za potencjometrem głośności a przed końcówką bo stanowi on bufor który izoluje wej. końcówki od potencjometru. Można mu zmniejszyć wzmocnienie do 1 i dodatkowo skorygować wzmocnienie pierwszego stopnia.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W swoich pomiarach kondensatorów spróbuj spolaryzować kondensator tak by blokował napięcie w czasie gdy przepuszcza sygnał audio zniekształcenia powinny wyraźnie wzrosnąć.

 

Myślałem o tym, ale polaryzowanie kondensatorów wymaga ich dwóch szeregowo, a przecież bipolarny to dwa elektrolity szeregowo i cały misterny plan w pi... ;)

 

Ja bym nie wywalał WO który jest za potencjometrem głośności a przed końcówką bo stanowi on bufor który izoluje wej. końcówki od potencjometru. Można mu zmniejszyć wzmocnienie do 1 i dodatkowo skorygować wzmocnienie pierwszego stopnia.

 

Impedancja wejściowa końcówki wynosi mniej więcej 47k i impedancja wejściowa tego stopnia też wynosi 47k. To jest ewentualnie bufor dla mostka Jamesa, ale nie dla końcówki.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem o tym, ale polaryzowanie kondensatorów wymaga ich dwóch szeregowo, a przecież bipolarny to dwa elektrolity szeregowo i cały misterny plan w pi... ;)

 

 

 

Impedancja wejściowa końcówki wynosi mniej więcej 47k i impedancja wejściowa tego stopnia też wynosi 47k. To jest ewentualnie bufor dla mostka Jamesa, ale nie dla końcówki.

 

Ale jak wywalisz ten stopień to końcówka dostanie sygnał wprst z potencjometru a to oznacza że impedancja widziana przez koncówkę mocy będzie się zmieniac pzy zmianie nastawy głośności

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Ale jak wywalisz ten stopień to końcówka dostanie sygnał wprst z potencjometru a to oznacza że impedancja widziana przez koncówkę mocy będzie się zmieniac pzy zmianie nastawy głośności

 

Tak, a teraz zmienia się impedancja widziana przez bufor. Poza tym według producenta wysoka impedancja źródła nie przeszkadza końcówce - patrz tłumik przy omijaniu mostka barwy.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, a teraz zmienia się impedancja widziana przez bufor. Poza tym według producenta wysoka impedancja źródła nie przeszkadza końcówce - patrz tłumik przy omijaniu mostka barwy.

 

Taka rola bufora że tak zarymuje :)

Nie chodzi o to że wysoka impedancja widziana prze koncówkę mocy w fabrycznej wersji jest zła tylko o to że gdy nie będzie byfora to impedancja się będzie zmieniać od prawie zera do ok 1/4 wartości potencjometru a to powoduje że przestraja się filtr na wejścu końcówki a to dobre już nie jest :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Taka rola bufora że tak zarymuje :)

Nie chodzi o to że wysoka impedancja widziana prze koncówkę mocy w fabrycznej wersji jest zła tylko o to że gdy nie będzie byfora to impedancja się będzie zmieniać od prawie zera do ok 1/4 wartości potencjometru a to powoduje że przestraja się filtr na wejścu końcówki a to dobre już nie jest :)

 

Ja wiem, że o to chodzi, ale przy tłumiku 33k/22k też ten filtr jest przestrojony praktycznie najniżej jak się da i wszystko jest ok, to są okolice 150kHz ;)

To nie jest oczywiście dobre rozwiązanie, IMO powinien być bufor i potem regulacje potencjometrami o 10x mniejszej wartości, ale mamy co mamy i się bawimy. Jeżeli każdy operacyjny brzmi inaczej, to każdy brzmi źle i najlepiej bez ;)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jednak się mówi. Na wielu forach trwa dyskusja między słyszącymi różnice w brzmieniu po zmianie kondensatorów w układach wzmacniaczy, a tymi szkiełkiem i okiem patrzącymi, którzy ufają tylko temu czego doświadczyli, wiedzy zapisanej wzorami, swoim sondom pomiarowym czy algorytmom programów. Ja osobiście jestem słabo słyszący ale wierzę, że coś jest na rzeczy, bo zbyt wiele osób potwierdza to, że jednak te drobne, prawie niemierzalne zniekształcenia, zakłócenia, szumy, tętnienia maja wpływ na brzmienie dźwięku i różnie różne elementy bierne o tych samych podstawowych parametrach z nimi korelują wpływając na dźwięk produkowany przez wzmacniacz.

Mariusz, a kombinowałeś już z opampami? np. z opa2604?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja myślę że jednak trzeba słuchać.

1- Wymieniłem opampa na 2134 no bo taki słynny BB, takie miodzio. Zacząłem słuchać- trzeba około miesiąca bo wiadomo musi się ułożyć ( a co to kondensator ?). Od razu zauważyłem że trochę rozjaśnił, ale barwy mało, chociaż nawet chyba z rozpędu parę oklasków mu skrobnąłem. Nagle w innym wątku kolega pisze że 2134 można od biedy wstawiać, ale on trochę rozjaśni, ale to w sumie cienias. Dziś zamienię go na 8820 i zobaczymy czy faktycznie jest jakiś postęp w technologii. Jednak gdy ktoś pisze że w ogóle nie słychać różnicy to scyzoryk się otwiera. Już nawet ludzie w dziale PC mają lepszy słuch i wymieniają opampy w kartach muzycznych, istnieje cały spis który jak gra itd.

2- miałem problemy z gramiakiem, scena mała, barwa taka sobie, denne granie- w pewnym połączeniu z nowo kupionym wzmacniaczem i tak dalej. Do tego przydźwięk. Wymieniłem kabel na Melodikę i to 2m, zwykły stereo nawet nie gramofonowy. Wszystko jak ręką odjął. Znikł przydźwięk, takie buczenie, a dźwięk się poukładał. W innym wątku czytam że trzeba do kaloryfera, że to że tamto- bzdury, tylko i wyłącznie dobre ekranowanie.

 

Wniosek- trzeba słuchać i kombinować. Kto nie kombinuje ten nie ma. Do tego nigdy nie opowiadać się stanowczo po konkretnej stronie, bo życie przynosi potem rozczarowania.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Mariusz, a kombinowałeś już z opampami? np. z opa2604?

Jeszcze nie dotarły opampy ale jak tylko się pojawią to opiszę wrażenia.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mariusz, a kombinowałeś już z opampami? np. z opa2604?

Dobry wieczór. Próbowałem z telefonu odpisać ale post gdzieś się zawiesił. Dotarły do mnie opampy. Wlutowałem podstawkę i rozpocząłem próby. Zakupiony na aukcji ceramiczny BB OPA 2604 AQ

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) wstawiony w tor przedwzmacniacza nie wpłynął pozytywnie na zmianę brzmienia dźwięku . Nie odnotowałem wzrostu rozdzielczości, czy poprawy niskich częstotliwości w żadnym kierunku. Szukałem jakichś info na temat tego opampa ale nie znalazłem. Sprzedawca nie był w stanie odpisać gdzie znajdę datasheet ale zapewnił, że ludzie go zachwalają. Podejrzewam, że to chińska wariacja ich rodzimego produktu tzw. fake. Następnie wstawiłem BB OPA 2604 AP wyjęty z mojego SMSL SaP II

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) i tu coś się zmieniło. Górne rejestry dźwięków są bardziej czytelne, a dół mocniejszy. Gra przyzwoicie i na pewno nie gorzej niż NE 5532 Sygnetica

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) . Zostaje na dłużej we wzmacniaczu do dalszych testów. Na koniec próbowałem LME 49860 zakupiony na tej samej aukcji co ceramik BB

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) i tu podobnie nie odnotowałem poprawy, a wręcz przeciwnie bo odniosłem wrażenie, że dźwięki są zniekształcone. Może to wina aplikacji opampa i źle dobranych wartości elementów wokół niego. Kto wie ? ... Poszukam jeszcze innych opampów i poeksperymentuję o czym na pewno poinformuję w tym wątku. Pozdrawiam

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobry wieczór. Próbowałem z telefonu odpisać ale post gdzieś się zawiesił. Dotarły do mnie opampy. Wlutowałem podstawkę i rozpocząłem próby. Zakupiony na aukcji ceramiczny BB OPA 2604 AQ

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) wstawiony w tor przedwzmacniacza nie wpłynął pozytywnie na zmianę brzmienia dźwięku . Nie odnotowałem wzrostu rozdzielczości, czy poprawy niskich częstotliwości w żadnym kierunku. Szukałem jakichś info na temat tego opampa ale nie znalazłem. Sprzedawca nie był w stanie odpisać gdzie znajdę datasheet ale zapewnił, że ludzie go zachwalają. Podejrzewam, że to chińska wariacja ich rodzimego produktu tzw. fake. Następnie wstawiłem BB OPA 2604 AP wyjęty z mojego SMSL SaP II

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) i tu coś się zmieniło. Górne rejestry dźwięków są bardziej czytelne, a dół mocniejszy. Gra przyzwoicie i na pewno nie gorzej niż NE 5532 Sygnetica

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) . Zostaje na dłużej we wzmacniaczu do dalszych testów. Na koniec próbowałem LME 49860 zakupiony na tej samej aukcji co ceramik BB

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) i tu podobnie nie odnotowałem poprawy, a wręcz przeciwnie bo odniosłem wrażenie, że dźwięki są zniekształcone. Może to wina aplikacji opampa i źle dobranych wartości elementów wokół niego. Kto wie ? ... Poszukam jeszcze innych opampów i poeksperymentuję o czym na pewno poinformuję w tym wątku. Pozdrawiam

Gdzieś na necie widziałem jak ktoś do Rotela przekładał LM4562 oraz LM2134...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesteśmy w dziale DIY. Słyszenie tego i owego to drażliwy temat, zwłaszcza dla mnie, dlatego staram się nie brać udziału w takich dyskusjach. Natomiast łatwo pokazać, o jakich różnicach w ogóle mówimy. Cała dyskusja z Tobą i @bartkiem_k, który się obraził, wygląda tak, że napisałem:

 

 

 

Na co odpowiedziałeś:

 

 

 

Może ważniaków, ale jak sam pokazałeś w paśmie do 100kHz tysiąc razy mniej ważnych niż kondensatorów w torze. Usłysz te 60dB mniej od 0,002%, co ja piszę, chociaż zmierz to ;)

Jedyny przyrząd pomiarowy to multimetr za 50 zł i słuch u mnie. Nie mam generatora, analizatora widma czy zwykłego oscyloskopu więc nie mam jak pomierzyć wg waszych oczekiwań.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyny przyrząd pomiarowy to multimetr za 50 zł i słuch u mnie. Nie mam generatora, analizatora widma czy zwykłego oscyloskopu więc nie mam jak pomierzyć wg waszych oczekiwań.

 

Mamy problem komunikacyjny, więc napiszę konkretnie. Masz w układzie sprawny kondensator spełniający swoją funkcję. Jeden w torze, drugi blokujący zasilanie. Wzmacniacz jest porządny, więc możemy pominąć niewłaściwą aplikację kondensatorów sprzęgających. Słyszysz zmianę kondensatora w torze audio. OK, nie zamierzam polemizować. Poziom zmian? Różnie to się określa, czasem "na granicy percepcji" - z tym też trudno dyskutować. Natomiast zmiana kondensatora blokującego zasilanie wprowadza TYSIĄC razy mniejsze zmiany brzmienia. Oznacza to, że "wylewająca się góra" po zmianie kondensatora blokującego to w rzeczywistości 60dB mniej, niż zmiana kondensatora w torze, czyli prawdopodobnie 60dB poniżej progu percepcji. Albo w drugą stronę - jeżeli słychać wyraźnie zmiany kondensatorów blokujących, to zmiany kondensatorów w torze są słyszalne tysiąc razy bardziej, znów 60dB (skromnie licząc). Kondensatory blokujące są bardzo ważne, a ich niewłaściwe działanie spowodowane aplikacją lub niedobranym typem kondensatora może być bardzo słyszalne, bo całe urządzenie przestaje poprawnie działać. Ale jeżeli działa, to zmiana tych kondensatorów powoduje w paśmie do 100kHz zmiany tysiąc razy mniejsze od zmian kondensatora sprzęgającego w torze. Na początku strony są pokazane pomiary kondensatorów, z "OGROMNYMI" zniekształceniami kondensatora X7R, dochodzącymi do 0,15%. Tysiąc razy mniej to jest 0,00015%. I tu są ludzie, którzy deklarują, że to słyszą.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mamy problem komunikacyjny, więc napiszę konkretnie. Masz w układzie sprawny kondensator spełniający swoją funkcję. Jeden w torze, drugi blokujący zasilanie. Wzmacniacz jest porządny, więc możemy pominąć niewłaściwą aplikację kondensatorów sprzęgających. Słyszysz zmianę kondensatora w torze audio. OK, nie zamierzam polemizować. Poziom zmian? Różnie to się określa, czasem "na granicy percepcji" - z tym też trudno dyskutować. Natomiast zmiana kondensatora blokującego zasilanie wprowadza TYSIĄC razy mniejsze zmiany brzmienia. Oznacza to, że "wylewająca się góra" po zmianie kondensatora blokującego to w rzeczywistości 60dB mniej, niż zmiana kondensatora w torze, czyli prawdopodobnie 60dB poniżej progu percepcji. Albo w drugą stronę - jeżeli słychać wyraźnie zmiany kondensatorów blokujących, to zmiany kondensatorów w torze są słyszalne tysiąc razy bardziej, znów 60dB (skromnie licząc). Kondensatory blokujące są bardzo ważne, a ich niewłaściwe działanie spowodowane aplikacją lub niedobranym typem kondensatora może być bardzo słyszalne, bo całe urządzenie przestaje poprawnie działać. Ale jeżeli działa, to zmiana tych kondensatorów powoduje w paśmie do 100kHz zmiany tysiąc razy mniejsze od zmian kondensatora sprzęgającego w torze. Na początku strony są pokazane pomiary kondensatorów, z "OGROMNYMI" zniekształceniami kondensatora X7R, dochodzącymi do 0,15%. Tysiąc razy mniej to jest 0,00015%. I tu są ludzie, którzy deklarują, że to słyszą.

To fakty niepodważalne o czym piszesz i też z nimi nie będę polemizował. Pomiary i logika wskazują , że nie można "usłyszeć" wpływu tych kondensatorów od zasilania. Pod warunkiem, że są sprawne, trzymają parametry i nic co mogłoby pogarszać jakość dźwięku poprzez niewłaściwe zasilanie (nieczyste) nie występuje. Z drugiej strony jakiś czynnik, prawdopodobnie coś niemierzalnego sprawia, że część ludzi słyszy zmiany. Ja całą tą zabawę traktuję z przymrużeniem oka. Wymieniłem większość wiekowych elektrolitów licząc, że czegoś nie popsuję. Może to bez sensu było ponieważ trzymały parametry i wzmacniacz działał ale teraz z nichiconami, elną silmic itd. podziała jeszcze długie lata. Uspokoiłem ciekawość, zaspokoiłem "chomika" audiofilskie kondzie i wiem, że więcej się nie da zrobić, bo cokolwiek bym zrobił, z tego Rotela nic więcej nie wycisnę. Mógłbym poprawić rozdzielczość dźwięków czy uzyskać lepszy "bas" dobierając pasujące do tego suchotnika kolumny i tyle ale jak ktoś wierzy we wpływ kabli głośnikowych czy zasilających na charakter brzmienia to kto bogatemu zabroni. Niech dobiera, wygrzewa i się cieszy, że gra zestaw jak tego oczekiwał ... bo to nasza świadomość kreuje rzeczywistość wokół nas i co ciekawe tej tezy też się nie da udowodnić, a tym bardziej zmierzyć ;) Pozdrawiam

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Obiecałem że opisze doznania po wymianie BB2134 na Muses8820.

Bawiłem się już opampami wielokrotnie, wiec daleki jestem od wpadania w euforię po paru godzinach słuchania. Niemniej to co zaproponowały 8820 to coś więcej niż tylko zmiana na lepsze, to naprawdę słychać. Nic dziwnego zresztą skoro ludzie zakładają osobne wątki o 8820 i robia co mogą żeby kupić oryginalne.

Ale konkretnie:

Płyty jakie zdążyłem przesłuchać

1- Anna Maria Jopek i Pat Metheny CD - subtelne i delikatne brzmienie zarówno wokalu jak i gitary, wspaniały tylny plan, a 8820 znałem do tej pory z ogromnych instrumentów i wszystkiego na twarz

2- The Wall Pioneer 939 MarkII Chrom Akai - ktoś tu kiedyś napisał że wadą kaseciaków było zawsze brak przestrzeni. Kompletna bzdura. Doskonała kopia analogowego brzmienia winylowego oryginału.

3- Peter Gabriel- tu zrobiłem porównanie 1 do 1 z płytami CD. Z winyla grało akszmitnie i ciepło. Zero natarczywości czy metaliczności, za to z CD doskonała precyzja i lokalizacja. Całkowicie inne słuchanie, ale jednakowa przyjemność.

Wniosek- warto inwestować w opampy i w ogóle w tuning sprzętu.

PS- w CD mam w tej chwili 6172. Jutro wstawię tak jak we wzmaku 8820 więc cały tor cyfrowy będę miał na układach Muses. Za kilka dni napiszę co i jak.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Obiecałem że opisze doznania po wymianie BB2134 na Muses8820.

Bawiłem się już opampami wielokrotnie, wiec daleki jestem od wpadania w euforię po paru godzinach słuchania. Niemniej to co zaproponowały 8820 to coś więcej niż tylko zmiana na lepsze, to naprawdę słychać. Nic dziwnego zresztą skoro ludzie zakładają osobne wątki o 8820 i robia co mogą żeby kupić oryginalne.

Ale konkretnie:

Płyty jakie zdążyłem przesłuchać

1- Anna Maria Jopek i Pat Metheny CD - subtelne i delikatne brzmienie zarówno wokalu jak i gitary, wspaniały tylny plan, a 8820 znałem do tej pory z ogromnych instrumentów i wszystkiego na twarz

2- The Wall Pioneer 939 MarkII Chrom Akai - ktoś tu kiedyś napisał że wadą kaseciaków było zawsze brak przestrzeni. Kompletna bzdura. Doskonała kopia analogowego brzmienia winylowego oryginału.

3- Peter Gabriel- tu zrobiłem porównanie 1 do 1 z płytami CD. Z winyla grało akszmitnie i ciepło. Zero natarczywości czy metaliczności, za to z CD doskonała precyzja i lokalizacja. Całkowicie inne słuchanie, ale jednakowa przyjemność.

Wniosek- warto inwestować w opampy i w ogóle w tuning sprzętu.

PS- w CD mam w tej chwili 6172. Jutro wstawię tak jak we wzmaku 8820 więc cały tor cyfrowy będę miał na układach Muses. Za kilka dni napiszę co i jak.

Do jakiego wzmaka dałeś tego Musesa?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe czy taki opamp dyskretny w układzie Rotela to nie byłby przerost formy nad treścią ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Miał okazję ktoś doświadczyć co to i jak to gra ? Pozdrawiam

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbowałem ominąć korektor barwy dźwięku likwidując kilka zworek i wstawiając prosty dzielnik napięcia jak w trybie direct w bliźniaczym Ra-930 AX

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) . Niestety porażka. Gra ciszej i wcale nie lepiej niż z korektorem. Coś popsułem ;)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry. Okazało się, że pomyliłem rezystory montując je odwrotnie w jednym kanale

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) . Po właściwym montażu stwierdzam, że to najlepsza modyfikacja. Efekt lepszy niż po wymianie kondensatorów i opampa w przedwzmacniaczu. Pojawił się dobrze brzmiący bas i detaliczność w górnych rejestrach, która powoduje, że słuchając tych samych utworów mam dreszcze ;) Planuję jeszcze poeksperymentować z kondensatorami w torze sygnału ale muszę doczytać jak przerobić te filtry górnoprzepustowe, żeby wstawić zamiast 10uF elektrolitów bipolarnych kondensatory WIMA 1uF. Pozdrawiam.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • House of Marley Positive Vibration Frequency Rasta

      Patrząc na to, co lada moment zacznie wyprawiać się za oknem aż chciałoby się zanucić za nieodżałowanym Markiem Grechutą chociażby fragment niezwykle będącego na czasie utworu „Wiosna – ach to ty”. Dlatego też powoli, acz konsekwentnie warto przygotować się na prawdziwy wybuch zieleni a tym samym niemożność wysiedzenia w czterech „betonowych” ścianach. Jak to jednak w życiu bywa jeszcze się taki nie urodził, co … więc doskonale zdaję sobie sprawę, iż nie dla wszystkich pierwszy świergot ptaków j

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Słuchawki

      Czy płyty CD cieszą się jeszcze odpowiednią popularnością?

      W dzisiejszych czasach, ludzie coraz więcej rzeczy chętniej robią online. Odchodzi się od klasycznych rozwiązań, na rzecz nowatorskich rozwiązań. Ten stan rzeczy dotknął również branżę muzyczną. Normą jest, że artysta wydając nowy album, wypuszcza go również w wersji fizycznej, najczęściej w postaci płyt CD, które można zakupić w wielu sklepach. W opozycji do takich zakupów stoi oczywiście internet i rozmaite serwisy streamingowe, takie jak YouTube, czy Spotify. Warto się zastanowić czy, a jeśli

      audiostereo.pl
      audiostereo.pl
      Muzyka 26

      Marantz Cinema 30

      Choć z pewnością większość śledzących dział recenzencki czytelników zdążyła przyzwyczaić się do tego, że kino domowe gości u nas nad wyraz sporadycznie, to o ile tylko światło dzienne ujrzy coś ciekawego, to czysto okazjonalnie takowym rodzynkiem potrafimy się zainteresować. Oczywiście nie zawsze jest to klasyczny, przeprowadzany w zaciszu domowych czterech kątów test, jak m.in. w przypadku budżetowego, acz bezapelacyjnie wartego uwagi i po prostu świetnego Denona AVR-S770H, lecz również nieco m

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Systemy

      Indiana Line Diva 5

      Śmiem twierdzić, ze nikogo mającego choćby blade pojęcie o tym, co dzieję się wokół, jak wygląda rynek mieszkaniowy uświadamiać nie trzeba. Po prostu jest drogo, podobno będzie jeszcze drożej i tanio, to już było i nie wróci, a skoro jest drogo, to do łask wracają mieszkania o metrażach zgodnych z założeniami speców z lat 50-70 minionego tysiąclecia. Znaczy się znów aktualnym staje się powiedzenie „ciasne ale własne”. Dlatego też logicznym wydaje się popularność wszelkich rozwiązań możliwie komp

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Kolumny

      Bilety | DŻEM koncert urodzinowy| Koncert

      O wydarzeniu Kup bilet na koncert jednego z najważniejszych polskich zespołów bluesowych - zespołu Dżem! Grupa świętuje 40-lecie działalności, w związku z czym na koncertach na pewno nie zabraknie dobrze znanych przebojów, takich jak Wehikuł czasu, Whisky, Czerwony jak cegła czy Sen o Victorii. Dżem bilety na jubileuszowe koncerty już dostępne! O zespole Dżem Połączyli rocka, bluesa, reggae, country. Nagrali piosenki, które uwielbiają zarówno koneserzy, jak i niedzielni słuchacze

      AudioNews
      AudioNews
      Newsy
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.