Jump to content
naczesany

Firmy kurierskie

Recommended Posts

W dniu 16.10.2019 o 14:53, kszyho napisał:

Dziś do mnie dotarła przesyłka. Niestety częściowo rozszabrowana akurat z tego na czym mi najbardziej zależało. Normalnie brak słów.

To znaczy? 


👉

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brakowało płyt na których najbardziej mi zależało.  Widać było że ktoś otwierał pudełko.


Sony TA-FA777ES/ Sony MDS-JA555ES / Sony MDS-JA333ES / Sony ST-D777ES / Sony CDP-XA555ES / Sony CDP-CA80ES / SONY SEQ-333ES / Heco Music Style 900 / Heco Phalanx 302A / Audiolab M-DAC / Onkyo X-B7 / Onkyo D-N9BX/ Aiwa ADN-1 / Sansui SE-88

Share this post


Link to post
Share on other sites
xavian
W dniu 2.07.2018 o 16:20, Łukasz_62438 napisał:

Wysyłam wszystko Pocztą Polską, zarówno lampy, jak i sprzęt. Odpukać, dotychczas nic złego się nie wydarzyło.

Zatrudnianie obcokrajowców nie dotyczy zapewne pracowników i podwykonawców tej firmy.

Przyjmują nawet żywe, bio do doręczeń.

W innych to konieczność.

Poczta Polska ma wysokie rygory opakowaniowe.

W dniu 2.07.2018 o 17:03, Miky napisał:

przerzucam się na pocztę

z kurierami jest coraz większy problem 

płacę niemałe pieniądze

szybko i bezpiecznie

Z PP nie miałem  żadnych problemów.

Patrz mój post wyżej.

Branża o s t r o konkuruje. Dekady wyrabiania nawyków do tego konieczne.

Real mobilnego magazynowania można mieć genetycznie, ale to wielka rzadkość.

Podstawa - to najważniejsze. Opakowanie proporcjonalne do wyważenia, i tyle.

Aha - sortownie o najwyższej przepustowości to automaty.

W dniu 2.07.2018 o 16:33, naczesany napisał:

naklejkę ostrożnie

Skaner wyostrzy i sczyta tylko kod przesyłki.

W dniu 2.07.2018 o 22:30, Melepeta napisał:
W dniu 2.07.2018 o 17:03, Miky napisał:

rzucanie paczek na podwórko

 

A skąd oni wtedy biorą potwierdzenie, że odebrałeś?

O ile nie ma COD (cost of delivery czyli pobranie) to przypuszczalnie mogłoby się zdarzyć.


"Brzdęśniało już ślimonne prztowie, Wyrło i warło się w gulbieży, Zmimszałe ćwiły borogowie, I rcie grdypały z mrzeży" - Stanislaw Barańczak

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 2.07.2018 o 23:56, plastik1989 napisał:

wybieram przesyłkę za pobraniem 

Rozumnie i przezornie.

W dniu 5.07.2018 o 12:22, rafal735r napisał:

Ostatnio wysyłalem poczta 

paczka utkneła w jakiejs sortowni

złozyłem reklamację

rozpatrzeie jest pozytywne

 

A jak ktos używa powtórnie używnaych już kartonów? 

1 Zgubili ? Zniszczyli ? 

Skoro dopuścili zwrot kasy za powierzone mienie, to pewnie takie zdarzenie zaszło.

2 Byle bez fałszywego numeru paczki.

System głupieje wtedy.


"Brzdęśniało już ślimonne prztowie, Wyrło i warło się w gulbieży, Zmimszałe ćwiły borogowie, I rcie grdypały z mrzeży" - Stanislaw Barańczak

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 11.07.2019 o 19:58, SynSama napisał:

No to może warto pomyśleć, ile roboty z tymi paczkami mają właśnie w Wawie,a  ile u Ciebie 😉 ?

Jeśli PP s.a. to zapewne: Łączyny 4 .

W dniu 9.07.2019 o 18:19, McGyver napisał:

Poczta polska... 


nadawałem na poczcie jednocześnie dwie paczki do tego samego odbiorcy

Mimo że paczki były nadane jednocześnie, jedna dotarła bodaj po trzech dniach, druga po tygodniu.

Tracking pokazał że każda z tych paczek szła inną drogą, a obie drogami okrężnymi. 

Przekraczałoby to moją wyobraźnię, alealeale...

Transport (naczepa z ciągnikiem) z paczką1 już odjechał , a dopiero wtedy paczka 2 jechała przenośnikiem taśmowym.

Innej opcji nie widzę.


"Brzdęśniało już ślimonne prztowie, Wyrło i warło się w gulbieży, Zmimszałe ćwiły borogowie, I rcie grdypały z mrzeży" - Stanislaw Barańczak

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 9.07.2019 o 21:21, Different napisał:

Z mojego doświadczenia :

1. Ubezpieczenie NIC nie daje przy próbie roszczenia

...  dostarczając kolumny uszkodziło przesyłkę. 

Ubezpieczenie 

....wykpiło się od  świadczeń.

Bez oceny wartości szkody też bym nie przyjął reklamacji wybrakowanej rzeczy.

W dniu 9.07.2019 o 21:21, Different napisał:

 

 

W dniu 13.07.2019 o 15:34, kwasior21 napisał:

Dpd moge z czystym sumeiniem polecic. Wczoraj rano dostaje sms, ze przesylka bedzie dostarczona. No to z racji tego ze mam robote dokladnie pod domem czekam sobie na kuriera dpd. Godzina 15:36 dostaje sms ze wlasnie odjezdza ode mnie spod domu bo nie ma nikogo i zostawia paczke w punkcie oddalonym o 10 km ode mnie .

Dzwonie sobie na info i opisuje problem a mila pani mowi cos w stylu "pocaluj sie pan w dupe i jedz sobie pan do punktu odbioru przesylki" Kurier oczywiscie wylaczyl telefon..... Jak slysze , ze ktos broni firmy kurierskie to albo ma niebywale szczcescie albo pracuje u nich

,,,, wszystkie firmy sa takie same ....

Hehe.

Oczywiście - 5cyfrowy wolumen paczkowy obsługuje kilkunastu ludzi i maszyny. Progres znaczny nastąpił i szczątków zwierzęcych już żaden nadawca nie poważy się nadać !

Ironia uzasadniona - tak jest i będzie.

Punkty stacjonarne są dla wygody.


"Brzdęśniało już ślimonne prztowie, Wyrło i warło się w gulbieży, Zmimszałe ćwiły borogowie, I rcie grdypały z mrzeży" - Stanislaw Barańczak

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 1.08.2019 o 11:27, Zyzol napisał:

termin dostarczania przesyłki

dane, jakie zawiera "Śledzenie przesyłek - Tracking"

 

o faktycznym braku ludzi bo czas urlopów.

1 Co to takiego ? Godzina to rozumiem. Jest taka usługa dodatkowa.

2 Obrazkowy pic na wodę, za to ładnie wygląda.

3 Automaty preferowane są przez kapitał i służby HR.


"Brzdęśniało już ślimonne prztowie, Wyrło i warło się w gulbieży, Zmimszałe ćwiły borogowie, I rcie grdypały z mrzeży" - Stanislaw Barańczak

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 godzin temu, kszyho napisał:

Brakowało płyt na których najbardziej mi zależało.  Widać było że ktoś otwierał pudełko.

Złodziej meloman, tacy są najgorsi 🙂

Ja miałem tak z InPostem. Ktoś wyjął sobie zawartość, a do paczkomatu doszła pusta koperta. 


👉

Share this post


Link to post
Share on other sites

@rafal735r

Odmowa odbioru z "paczkomatu", gdy opakowanie uszkodzone i brak zawartości jest możliwa w InPost?

Monitoring tam chyba jest. Przecież ja bym zostawił w tej blaszanej szafie, skoro ukradzione.

@kszyho

Otwarcie przesyłki i nie "dobicie" tego w systemie kosztuje. Was, jako odbiorców, też; ale wina leży po stronie nadawcy lub przewoźnika.


"Brzdęśniało już ślimonne prztowie, Wyrło i warło się w gulbieży, Zmimszałe ćwiły borogowie, I rcie grdypały z mrzeży" - Stanislaw Barańczak

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 19.10.2019 o 11:15, xetras napisał:

Bez oceny wartości szkody też bym nie przyjął reklamacji wybrakowanej rzeczy.

Czy ja gdzieś napisałem, że nie było wyceny szkody ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Different napisał:

Czy ja gdzieś napisałem, że nie było wyceny szkody ?

Był taki slogan reklamowy, chyba w klipie PZU, :"duży może więcej".

Badż duży 🙂 !

Przy wsparciu np. UOKiK albo Federacji Konsumentów tak przed sądem może być.

Edited by xetras
Wsparcie

"Brzdęśniało już ślimonne prztowie, Wyrło i warło się w gulbieży, Zmimszałe ćwiły borogowie, I rcie grdypały z mrzeży" - Stanislaw Barańczak

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, xetras napisał:

@rafal735r

Odmowa odbioru z "paczkomatu", gdy opakowanie uszkodzone i brak zawartości jest możliwa w InPost?

Monitoring tam chyba jest. Przecież ja bym zostawił w tej blaszanej szafie, skoro ukradzione.

@kszyho

Tak, dałem d... bo odebrałem. Po prostu czasem zamawiam kilka paczek i zglupialem co odbieram i wziąłem ze sobą. Kamery są, ale reklamacji i tak nie uwzglednili. Sklep oddał pieniądze po czasie, bo zależało im na pozytywnych komentarzach. W sumie byli nie winni, ale nie do końca. Bo pani przez telefon ochoczo powiedziała że te ich koperty można rozkleic i skleic z powrotem bez żadnych śladów zniszczenia. Więc zapytalem po co ciągle je stosują? 


👉

Share this post


Link to post
Share on other sites

No widzisz.

Teraz rozumiem, czemu poczta polska podczas przyjmowania pilnowała tego nieszczęsnego zawijania w sznurek, a przy kopertach ich zaklejania, żeby nie wypakować z przesyłki jej zawartości w transporcie , powinien nadawca przypilnować  i taśmą np. okleić (?) miejsce łączenia.

Kiedyś lepsze standardy obowiązywały.

 


"Brzdęśniało już ślimonne prztowie, Wyrło i warło się w gulbieży, Zmimszałe ćwiły borogowie, I rcie grdypały z mrzeży" - Stanislaw Barańczak

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeszcze nie dawno na paczce mógł byc tylko jeden rodzaj taśmy, nie wiem jak teraz. Ale w sumie przed złodziejem chyba do końca nie da się uchronić. 


👉

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minut temu, rafal735r napisał:

przed złodziejem chyba do końca nie da się uchronić. 

Dałoby się, ale firmy kurierskie mają to w dupie. 
A gdyby musieli zwracać pieniądze za okradzione przesyłki, to by szybko proceder ukrócili bo by im zależało. Pracownik który dopuszcza się kradzieży zostaje obciążony zwrotem kosztów i ląduje na bruku z wilczym biletem. Inni widząc to nie odważą się ryzykować kradzieży. W ten oto prosty sposób proceder zostaje ograniczony do marginalnego minimum. 


Nie działają mi PM. Kontakt na maila (w moim profilu).

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak się chce to się da. Teraz firmom spedycyjnym nie zależy na tym, bo nie ponoszą kosztów tego. Gdyby ponosiły koszty, to natychmiast zaczęłoby im zależeć na wykrywaniu złodziei.


Nie działają mi PM. Kontakt na maila (w moim profilu).

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, xetras napisał:

  i taśmą np. okleić (?) miejsce łączenia.

Pani na poczcie jak zobaczyła taśmę na łączeniu koperty kazała mi oświadczenie na kopercie napisać i się podpisać, za ja to taśmą okleiłem. Rozbawiła mnie. Nic się w tej firmie od stanu wojennego nie zmieniło. Zagubioną paczkę z ChLD po długich poszukiwaniach sam znalazłem na jednej z placówek. Wydano mi bez podpisu. Sprzedawca dawno zwrócił mi kasę i pewnie upomniał się na poczcie o swoje. Listonosz po godzinie 22 mnie odnalazł prosząc bym podpisał odbiór bo go z pracy zwolnią... To słabo u nas działa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bo to firma państwowa jest. Chociaż... te prywatne wcale nie są lepsze. Przekonałem się, że w ostateczności bardzo dużo zależy od człowieka na samym końcu długiego łańcucha dostawy.

Przykład: ta sama firma kurierska, pierwsza dostawa nieudana i musiałem osobiście jechać do parceli, czekać 40 minut i odebrać paczkę. Kurier wpisał przyczynę, źle podany adres (nieprawda, adres był prawidłowy), zaś po własnoręcznym odebraniu przesyłki przeze mnie wpisał, że mi ją skutecznie dostarczył w terminie 😬 

I po dwóch tygodniach, ta sama firma kurierska: człowiek dzwoni, pyta czy jestem w domu, czeka, dostarcza elegancko do rąk własnych. Bez uwag, super.

Można? Można, jak się chce.

Edited by Łukasz_62438
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 19.10.2019 o 11:35, xetras napisał:

1 Co to takiego ? Godzina to rozumiem. Jest taka usługa dodatkowa.

2 Obrazkowy pic na wodę, za to ładnie wygląda.

3 Automaty preferowane są przez kapitał i służby HR.

W ogóle mało zrozumiałeś o czym napisałem. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam kogo zapytać, więc wiem.

Rynek paczkowy o g r o m n i e i coraz bardziej konkurencyjny.

Tak jak cała branża terminowego transportu towarowego.

FMCG znasz? Coraz bardziej ten sektor rośnie.

 


"Brzdęśniało już ślimonne prztowie, Wyrło i warło się w gulbieży, Zmimszałe ćwiły borogowie, I rcie grdypały z mrzeży" - Stanislaw Barańczak

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opisałem konkretne przypadki bez dorabiania zbędnej filozofii. Ty dorabiałeś ją nawet do ogólnie znanego słowa "termin". I nie miało to nic wspólnego z tym, co napisałeś.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wyprzedażowy czarny piątek w pigułce, hehe...

 

7 godzin temu, Zyzol napisał:

Opisałem konkretne przypadki bez dorabiania zbędnej filozofii. Ty dorabiałeś ją nawet do ogólnie znanego słowa "termin". I nie miało to nic wspólnego z tym, co napisałeś.

Nie, praktyka rozładunkowo załadunkowa i szum marketingowy w call center to 2 różne światy.

Uświadom sobie, że przesyłki śmigają na przenośniku o przepustowości kilkaset tysięcy sztuk paczek na zmianę.

Synchronizacja, koordynacja całości to wielkie zadanie, a klienta obchodzi tylko jego jedyna paczka.

 


"Brzdęśniało już ślimonne prztowie, Wyrło i warło się w gulbieży, Zmimszałe ćwiły borogowie, I rcie grdypały z mrzeży" - Stanislaw Barańczak

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kapelusz przed pocztą zdejm.

 

Najgłupszy przy tym jest google maps, który podaje dla wielu ulic w Warszawie zlokalizowanych poza tym rejonem kod pocztowy 05 077, będący kodem Wesołej ( to część stolicy).

Czyli dodatkowa doba w plecy.


"Brzdęśniało już ślimonne prztowie, Wyrło i warło się w gulbieży, Zmimszałe ćwiły borogowie, I rcie grdypały z mrzeży" - Stanislaw Barańczak

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

A co do chińskiej hurtowni ma moja paczka, zalegająca kilka dni w placówce pocztowej oddalonej o 1000 m od mojego domu i fałszywe wpisy, że w ciągu tego czasu podjęto próby doręczenie paczki? Moim zdaniem nic. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fałszywy podpis jest karany więzieniem lub grzywną 2000 złotych.I Ico zrobisz poczcie ?

Sorter, przenośnik taśmowy działa jak automat. Ciekawe, że nie pokazali jak sortuje.


"Brzdęśniało już ślimonne prztowie, Wyrło i warło się w gulbieży, Zmimszałe ćwiły borogowie, I rcie grdypały z mrzeży" - Stanislaw Barańczak

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dalej nie rozumiesz. Paczka leżała 5 dni w placówce, gdzie od jej pracownika odbiera ją kurier do doręczenia. A pracownica poczty w rozmowie telefonicznej raz informowała mnie, że paczka zostanie doręczona na pewno jeszcze dziś (tj. w dniu rozmowy), a innego dnia, że ludzi do doręczania nie mają. Natomiast w historii przesyłki pojawiał się fałszywy wpis (a nie podpis) o nieskutecznej próbie doręczenia. 

Wysłałem emaila z opisem zdarzenia do pocztowej centrali. Odpisali, że muszę oficjalna skargę napisać. Odpisałem im, żeby pocałowali mnie w cztery litery. A z usług tego przewoźnika nie korzystam, o ile jest to tylko możliwe. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, Zyzol napisał:

w historii przesyłki pojawiał się fałszywy wpis (a nie podpis) o nieskutecznej próbie doręczenia. 

Miałem kiedyś jazdę z usługą kurierską Inpostu. Wysłałem sprzęt do człowieka który z niecierpliwością na niego czekał. I tenże właśnie człowiek zaalarmował mnie, że w trackingu jest wpis o tym, że rzekomo nastąpiła próba doręczenia, ale odbiorca odmówił przyjęcia paczki. "Cwany" kurier któremu nie chciało się jechać do odległej dzielnicy gdzie zapewne miał tylko tą jedną paczkę do doręczenia wykoncypował sobie, że jeżeli napisze że nie zastał odbiorcy to i tak nazajutrz będzie tam musiał pojechać. Napisał więc leń śmierdzący że odbiorca odmówił przyjęcia paczki, i paczka wróciła do mnie, a "cwany" kurier nie musiał tam ponownie jeździć. Nie muszę chyba dodawać że od tego momentu inpost jest u mnie przegrany.


Nie działają mi PM. Kontakt na maila (w moim profilu).

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale takie sytuacje są wszędzie. Kiedyś nagminne DPD tak robiło, a potem zostawiali paczki w punkcie odbioru, bo nie chciało się jeździć. 


👉

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.