Skocz do zawartości
IGNORED

Dolby Atmos w TVP 1.


Jager

Rekomendowane odpowiedzi

Czy ktoś może opisać swoje wrażenia z oglądania sportu w TVP 1 w Dolby Atmos ? Mam na myśli jeden z ostatnich meczy reprezentacji naszego kraju, Mecz Polska - Litwa.

Oczywiście z forumowiczów mających w swoim systemie kanały dolby atmos, których tutaj na forum nie brakuje.

Najlepiej w systemie nadawanym czyli 5.1.4.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Wiem, że testy sygnału w dolby atmos były już wcześniej w czerwcu.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przykrych wrażeń podczas oglądania naszych nielotnych gwiazdorków nie uprzyjemni nawet Atmos więc szkoda zachodu. Ja po MS postanowiłem sobie że dopóki nie zmienią 80-90 % składu i zamiast gwiazd obnoszących się w futerkach nie dadzą szans innym chłopakom choćby i w 8K nadawali nie obejrzę :):):)

 

aha - i na żadne kolejne podbijanie bębenka w mediach już sie nie złapie

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mecz to mecz mi chodzi o efekty dzwiękowe.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Bipo - możesz to odtworzyć w 5.1.4 ?

Pierwsza ścieszka audio to zapewne stereo ale druga to 5.1 z dolby atmos ???

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 2 tygodnie później...

Osobiście słyszałem dobly atmos w konfiguracji 7.1.4 i w 5.1.2.. Testowałem na różnych filmach i powiem tak.. Początkowo sceptycznie, ale z każdą minutą przekonywałem się że jednak warto w to iść.. Sufitowe głośniki dodają naturalnej przestrzeni w filmach.. Jaskinie.. Pomieszczenia, itd + efekty w filmach.. Burze, deszcze, grzmoty.. Np w horrorze,, It,, jest taka scena gdzie ktoś chodzi na górze w domu i dało to fajny efekt właśnie z góry .. Obydwie konfigurację były na głośnikach polk audio i jak na całkiem niewielki nakład finansowy, efekt końcowy bardzo dobry.. Amplituner to marantz sr 7010.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście słyszałem dobly atmos w konfiguracji 7.1.4 i w 5.1.2..

 

Zauważyłeś jakieś istotne różnice? Napisz proszę swoje spostrzeżenia.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki wystarczy dokupić głośniki na sufit? Tanie a sensowne?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Kolumny: Monitor Audio PL500II oraz Franco Serblin Accordo Essence ::: Wzmacniacz: VTL MB 185 Series 2 Monoblock ::: PRE: Lamm LL2.1 :: DAC: DIY by Pan Waldemar + Audiobyte Black Dragon ::: IC: Audioquest SKY DBS 72V, Van Den Hul The D-102 III XLR Głośnikowe: Transparent Audio Reference 2x4m, Coaxial: Apogee Wyde Eye + WBT Nextgen 0110Cu::: Zasilające: Shunyata Sidewinder + 4x Wireworld Aurora 7.2, Ekran: Adeo Velvet 135" Projektor:JVC X7900/RS540 4K::: Amplituner:Onkyo TX-RZ50 + NAD M25 + NAD C352 Kolumny Dolby Atmos 7.4.2: Monitor Audio PL500II (front) ,Franco Serblin Accordo Essence (boki) Focal Chorus 806(tył, sufit), Monitor Audio PLC3500II (centralny), 4x SW800V (Subwoofer)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Zauważyłeś jakieś istotne różnice? Napisz proszę swoje spostrzeżenia.

Dla mnie to coś nowego.. Owszem myślę że po czasie zapomniemy o suficie i zajmiemy się filmem.. Ale początkowo jest parę rzeczy na plus.. Jak już wspominałem dźwięk jest bardziej naturalny, gdyż jesteśmy jakby w kuli.. W trakcie filmów braliśmy pilotem z Atmosa na Dolby True HD i jednak wtedy coś brakowało.. Właśnie tej delikatnie wypełnionej góry.. Bracki zrobił sobie taki ala,, mobile Atmos,, bo podwieszany i wyszło mu naprawdę super.. Gdy wrócę po urlopie to wstawię parę zdjęć, może to kogoś zainspiruje, nie trzeba pruć sufitu.. Zresztą będę to brał do siebie na testy.. Ja wiadomo, jeśli się zdecyduje,zrobię z głośników monitor audio pod resztę zestawu .. To co obaj zauważylismy to pokój w efekcie staje się jakby jeszcze większy.. Filmy to wspomniany,, It, Blade Runner, nowe jumanji,Transformers, reklamówki atmos .. Aha i jeszcze atmos z netflixa ale to już chyba nie

 

Jest dźwięk najwyższej jakości.

 

 

 

Udało coś się znaleźć.. Głośniki polk audio.

 

Dodam że na żywo wygląda o wiele lepiej i nie ma się wrażenia że to dom wariatów :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-48078-0-10394400-1533243230_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie to coś nowego..

 

Dzięki, ale nie do końca to miałem na myśli zadając pytanie. Pisałeś, że miałeś okazję słuchać Dolby Atmos w konfiguracji 7.1.4 oraz 5.1.2. Czy dostrzegłeś istotne różnice między końcowym efektem jaki dają obydwie?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężko m będzie jednoznacznie odpowiedzieć , gdyż u tego znajomego z 7.1.4 wszystkie głośniki były bardziej optymalnie ustawione, tzn surroundy boczne i tylne były oddalone za kanapą tak jak powinno być i pokój był tylko pod kino z projektorem i zdążylismy sprawdzić tylko z płyty blu-ray właśnie reklamowe atmos plus film Blade Runner jak dobrze pamiętam i całokształt robił mega wrażenie z obrazem 105 cali . Inne filmy nie chciały się odpalić z pliku ,przełączyć w atmos i później do tego doszedłem w domu ( testowalismy mój amplituner) , że trzeba wcisnąć przycisk atmos /surround w amplitunerze,bo tak automatycznie było Dolby True HD. Następna próba i właśnie 5.1.2 na spokojnie u brata w domu i efekt bardzo dobry,chodź jak widać na zdjęciach rozstaw głośników nie jest optymalny,uprzedzam każdy musi ocenić indywidualnie.. Jeden powie nie warto, inny będzie piał z zachwytu..Różnic między 4rema a 2woma głośnikami w atmos ciężko mi ocenić obecnie gdyż po odsłuchu jednej i drugiej konfiguracją minęło trochę czasu, trzeba by było test powtórzyć.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Dzięki, ale nie do końca to miałem na myśli zadając pytanie. Pisałeś, że miałeś okazję słuchać Dolby Atmos w konfiguracji 7.1.4 oraz 5.1.2. Czy dostrzegłeś istotne różnice między końcowym efektem jaki dają obydwie?

 

 

Wszystko zalezy od wielkosci pokoju. Jak masz waski i kolumny przy glowie to 5.1 ci wypelni dzwiek. Ale jak jest juz cos wiekszego ze zarowno do tylnich i bocznych masz z metr odleglosci to roznica bardzo duza.

Kazdy film w atmosie ma standardowa sciezke w 7.1.2 wiec ja osobiscie szedlbym w 7 glosnikow w warstwie dolnej.

 

Co do 2 czy 4 sugitowe - to juz raczej wisienka na torcie. Owszem bedziemy sikac z radosci jak uslyszymy helikopter i burze, bedzie roznica e przejsciach Ale wkoncu po kilku filmach dojdziesz do wniosku ze te kilka efektow wkolko pojawiajacych sie w filmach sa oklepane.

 

Darulok, zauwaz ze glosniki sufitowe caly czas graja, caly czas muzyka lub szumy leca. Stwarza to wlasnie ta "kule" w ktorej siedzisz.

 

 

Jak ktos chce tanie, dobre glosniki ktore mozna przykleic do sufitu (bez prucia) i maja fajnir wygladac to polecam Heco Music style 200f - 200f to sa glosniki bardzo cienkie i moim zdaniem fajnie sie prezentuja.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kazdy film w atmosie ma standardowa sciezke w 7.1.2 wiec ja osobiscie szedlbym w 7 glosnikow w warstwie dolnej.

 

Zatrzymajmy się przez chwilę przy systemach bez góry. Jeśli słuchamy materiału 5.1 na konfiguracji głośników 7.1 - głośniki BL/BR nie dublują sygnałów (odpowiednio) SL/SR, ale są zasilane nowymi sygnałami, specjalnie dla nich sztucznie wykreowanymi przez amplituner na podstawie sygnałów SL/SR.

 

Jak jest w przypadku Dolby Atmos? Piszesz że ścieżki dźwiękowe mają standard 7.1.2. Czy jeśli słuchamy tego na konfiguracji głośników 7.1.4 - górne głośniki 3 i 4 powtarzają sygnały (odpowiednio) 1 i 2, czy też sytuacja jest podobna jak w opisywanym we wstępie przypadku 5.1/7.1, to znaczy trafiają tam sygnały stworzone na poziomie amplitunera sztucznie w oparciu o sygnały głośników górnych 1 i 2 (oraz być może którychś dolnych)?

 

Czy w ogóle nie istnieje materiał od początku nagrany w 7.1.4?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Czy w ogóle nie istnieje materiał od początku nagrany w 7.1.4?

 

Tego nikt z nas nie sprawdzi, bo gdy wlacza sie tryb dts:x lub atmos znika informacja jaki sygnal trafia fo amplitunera, tzn sygnal dla ilu glosnikow.

 

 

Mozna jedynie przytoczyc link do wikipedi

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Dolby Atmos technology allows up to 128 audio tracks plus associated spatial audio description metadata (most notably, location or pan automation data) to be distributed to theaters for optimal, dynamic rendering to loudspeakers based on the theater capabilities. Each audio track can be assigned to an audio channel, the traditional format for distribution, or to an audio "object." Dolby Atmos by default, has a 10-channel 7.1.2 bed for ambience stems or center dialogue, leaving 118 tracks for objects.[5]

 

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego wynika, że w kinie domowym może być 24.1.10 kanałów, każdy z unikalnym, przeznaczonym tylko dla niego sygnałem.

 

Pytanie czy istnieją takie materiały?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym powoli przestal patrzec na to dla "ilu" glisnikow jest dany system. Uwazam ze dzisiaj dzwiek mozna zapisywac za pimoca algorytmu i wektorow podobnie jak grafike.

 

Gragika Bitmapowa masz zapisany jakiego koloru jest dany pixel i w ten sposob masz zapisane zdjecie. Czym wiecej pikseli tym wieksze mozesz zdjecie zrobic.

Natomiast drugi rodzaj zdjecia to zdjecie wektorowe. Gdzie fotografia zapisana jest za pomoca wektorow, chcesz powiekszyc zdjecie to komputer przeliczy ci na nowo wektory i otrzymasz rownie dobre zdjecie po powiejszeniu.

 

Podobnie podszedlbym do sprawy audio, nie wieze ze nagrywajac film maja "tyle" mikrofonow aby nagrywac po ponad 100 kanalow . Zasada jest aby nagrac dobre audio w kilku bazowych kierunkach a reszte zrobi procesor i algorytmy ktore rozpoznaja dzwiek, umieszcza go w prawidlowym miejscu i wykreuja dzwiek strikte pod konkretny glosnik.

Mysle ze da sie dzisiaj tak dobrze to ztobic ze nikt nie rozpozna jaka sciezka jest bazowa.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli ciągle otwarte pozostają pytania jaka jest najlepsza ilość głośników w warunkach domowych:

 

- na dole: 5 czy 7? A może 9 (z rozszerzonymi)?

 

- na górze: 2 czy 4? A może 6 (flagowy amplituner Denona to umożliwia)?

 

Gdzieś musi chyba być punkt optimum, złoty środek pomiędzy wymogami jakościowymi (w tym zwłaszcza w zakresie przestrzenności i wielowymiarowości dźwięku) a zdrowym rozsądkiem (również w aspekcie finansowym)?

 

Pytam z czystej ciekawości. Moja ulubiona muzyka wielokanałowa (czyli nagrania pure audio) była, jest i będzie 5.1.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli ciągle otwarte pozostają pytania jaka jest najlepsza ilość głośników w warunkach domowych:

Masz 128 "źródeł" dźwięku. I to już amplituner liczy na podstawie ustawionej przez Ciebie konfiguracji kanałów, których kanałów użyć do zlokalizowania w przestrzeni każdego spośród tych 128 "źródeł". Im lepiej i/lub więcej ustawisz kanałów, tym dokładniej będzie zlokalizowany każdy z nich.

Wg mnie 7.1.6 byłoby już na wypasie, bo Atmos przewiduje właśnie trzy pozycje kanałów sufitowych - jedna para w połowie drogi od frontów do słuchacza, druga nad słuchaczem, trzecia w połowie drogi od słuchacza do back-surroundów. W swoim amplitunerze mogę sobie wybrać wyłącznie jedną z tych trzech pozycji, ale w filmach istnieją przejścia dźwięku sufitowego przód-tył (a nawet okrążanie sufitu), czego konfiguracja 5.1.2 nie odda.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja gdybym robił to właśnie 5.2.4 myślę, czyli 4 na sufit.. Dwa przede mną i dwa za kanapą.

 

Zaraz odezwą się zwolennicy 7 kanałów na dole. Była na ten temat ożywiona dyskusja, niektórzy dowodzili że 5 kanałów tam nie wystarcza, musi (ich zdaniem) być 7.

 

Czyżby optimum to był dopiero flagowy amplituner 13.2 Denona AVC-X8500H za 17000 zł i konfiguracja 7.2.6? Już widzę te tłumy instalujące u siebie coś takiego.

 

Mówią, że Atmos daje fajną kulę dźwiękową, w której widz jest zanurzony. Lista jakichś szczególnych efektów specjalnych wymagających góry nie jest długa: deszcz, samoloty, ptaki, startująca rakieta, może jakaś wichura czy piorun. Jak to zostało tu już stwierdzone: szybko się nudzi. Bo co tu można jeszcze wymyśleć? Jeżeli góra ma być taką (trafne określenie) "wisienką na torcie" - może dla stworzenia wymienionej kuli dźwiękowej wystarczą 2 głośniki górne?

 

Co więc (zdaniem znawców Atmosa) jest w domu lepsze: 7.1.2 czy 5.1.4?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie 5.1.4 lepsze od 7.1.2.

 

Ile masz tych efektów górnych, które uzasadniałyby 4 a nie 2 głośniki tamże? Natomiast zwolennicy 7 kanałów na dole wskażą ogromną ilość BD (nawet takich bez Atmosa) nagranych w 7.1, czego (ich zdaniem) konfiguracja 5.1 nie jest w stanie właściwie "przerobić". Sprawa mocno dyskusyjna, moim zdaniem jest w stanie, przytaczam jedynie opinie z jakimi się spotykam.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli ciągle otwarte pozostają pytania jaka jest najlepsza ilość głośników w warunkach domowych:

 

- na dole: 5 czy 7? A może 9 (z rozszerzonymi)?

 

- na górze: 2 czy 4? A może 6 (flagowy amplituner Denona to umożliwia)?

 

Gdzieś musi chyba być punkt optimum, złoty środek pomiędzy wymogami jakościowymi (w tym zwłaszcza w zakresie przestrzenności i wielowymiarowości dźwięku) a zdrowym rozsądkiem (również w aspekcie finansowym)?

 

Pytam z czystej ciekawości. Moja ulubiona muzyka wielokanałowa (czyli nagrania pure audio) była, jest i będzie 5.1.

 

Bo wszystko zalezy od wielkosci pomieszczenia. Wyobrazasz sobie aby w kinie puszczali sciezke 5.1.4? Raczej nie bo siedzacy z przodu mieliby dzwiek z tylu a siedzacy z tyly mieliby z przodu 4 kolumny. W kinie atmosa standard to chyba 64 kanaly i to jest duzo??? Nie sadze.

 

 

Zapraszam do mnie, mam salke ponad 50m i 5.1 jest malutko wzgledem 7.1 U mnie 7.2.4 czuje sie jak ryba w wodzie, nie jest za ciasno. Juz 7.2.6 byloby u mnie lekkim problemem bo glosniki sufitowe bylyby za blisko siebie i watpie abym uzyskal efekt duzo lepszy niz 4 glosniki sufitowe.

 

Muzyka w 5.1?

 

Masz tu liste plytek z demowkami.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Od 2015 roku muzyke juz nagrywaja w dtsx i auro.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyobrazasz sobie aby w kinie puszczali sciezke 5.1.4?

 

Nie wyobrażam sobie. Ale ja cały czas mówię o warunkach domowych. Nie każdy ma tak dużą salkę.

 

Muzyka w 5.1?

 

Masz tu liste plytek z demowkami.

 

Piękne dzięki :)

 

Od 2015 roku muzyke juz nagrywaja w dtsx i auro.

 

Z tego co wiem jest to muzyka z towarzyszącym obrazem. Ja natomiast mówiłem o pure audio. SACD oraz BD Pure Audio są 5.1.

 

Nie można chyba tracić z pola widzenia realiów naszego rynku. Amplitunery zaliczane do flagowych, z najwyższych półek z uwagi na swoją cenę to mikro nisza. Wspomniany Denon 13.2 kosztuje 17000 zł. Modele 11.2 to wydatek 9000 zł. Dopiero 9.2 mają bardziej akceptowalną przez szersze grono potencjalnych klientów cenę: można je dostać za 5000 - 6000 zł. Użytkownik takiego modelu ma do wyboru albo 5.2.4 albo 7.2.2.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Nie wyobrażam sobie. Ale ja cały czas mówię o warunkach domowych. Nie każdy ma tak dużą salkę.

 

 

Dlatego nigdy nie dowiesz sie czy pepiej miec 5.1.4 czy 7.1.2 bo kazdy pokoj/salka jest inna, inne umeblowanie i umiejscowienie glosnikow, nie kazdy moze postawic glosniki w miejscu zalecanym przez dolby itd itp.

 

Moim zdaniem, w ktoryn kierunku czlowiek nie pojdzie i tak bedzie zadowolony.

 

 

 

 

 

 

Nie można chyba tracić z pola widzenia realiów naszego rynku. Amplitunery zaliczane do flagowych, z najwyższych półek z uwagi na swoją cenę to mikro nisza. Wspomniany Denon 13.2 kosztuje 17000 zł. Modele 11.2 to wydatek 9000 zł. Dopiero 9.2 mają bardziej akceptowalną przez szersze grono potencjalnych klientów cenę: można je dostać za 5000 - 6000 zł. Użytkownik takiego modelu ma do wyboru albo 5.2.4 albo 7.2.2.

 

Ja mysle ze czasem warto wylac na glowe kubel zimnej wody a niezeli sluchac papki marketingowej i kupowac denona za taka kase do 7.1.6.

 

 

Za 5000-6000 to juz masz spokojnie 7.2.4 nowy sprzet ale z dokupionym wzmacniaczem. Ja 2 lata temu dalem 5500zl za swoj avr i mam 7.2.4.

 

Jak ktos chce miec tanio i dobrze to zapecam poszukac Marantz 7010 l, uzywany idzie dostac w swietnej cenie a na dzien dzisiejszy i tak wszystko ma.

 

Masz kalibracje adyssey

Masz 7.2.4 (2 suby kalibrowane niezaleznie)

Mozesz kupic auro

Praktycznie bezawaryjny avr

Latwy dostep do sprzetu z tej samej linii (wzmacniacze, koncowki mocy, BD, CD, tunery, Sieciowce).

 

Jak dla mnie najlepszy avr na dzien dzisiejszy. Bo najtaniej kupisz, szybko sprzedasz i mozesz testowac co tylko chcesz.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za 5000-6000 to juz masz spokojnie 7.2.4 nowy sprzet ale z dokupionym wzmacniaczem.

 

Czyli amplituner 9.2 który zapewni 7.2.2 + do tego dodatkowy wzmacniacz stereo, umożliwiający pociągnięcie konfiguracji do 7.2.4?

 

Spotkałem się ze szkołą myślenia, która nazywa takie rozwiązania "prowizorką" i "sztukowaniem na siłę". Sam zdania w przedmiotowej sprawie nie mam.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Czyli amplituner 9.2 który zapewni 7.2.2 + do tego dodatkowy wzmacniacz stereo, umożliwiający pociągnięcie konfiguracji do 7.2.4?

 

Spotkałem się ze szkołą myślenia, która nazywa takie rozwiązania "prowizorką" i "sztukowaniem na siłę". Sam zdania w przedmiotowej sprawie nie mam.

 

To nie jest sztukowanie, jakby sie zastanowil to 7.1.2 plus dodanie kolejnych 2 kanalow wzmacniaczem to polaczenie Prawdziwego kina domowego i Prawdziwego Stereo.

 

Jak to wyglada u mnie.

 

Kino Domowe:

Avr marantz 7010.

Do niego podlaczone 9 glosnikow i subwoofery. Podlaczone glosniki to: Centralny, 2 boczne, 2 tylnie i 4 sufitowe.

 

Nastepnie do wyjscia pre-out amplitunera podlaczenie do wzmacniacza, do ktorego wpiete sa fronty. Wzmacniacz wlaczony w tryb koncowki mocy, czyli uklad przedwzmavniacza jest nie aktywny.

 

Jak to dziala?

Procesor i uklad kalibracji widzi 7.2.4, Roznica polega tylko na tym ze fronty sa zasilane innym wxmacniaczem i reszta glosnikow innym wzmacniaczem. I to musi wykalibrowac uklad kalibracji. W kinie domowym, wydaje mi sie ze nie ma to kompletnie zadnego znaczenia

 

Nie wydaje mi sie abym tracil na jakosci, mysle ze jakosc wzrasta, najbardziej pradozerne glosniki frontowe zasilane sa osobnym zrodlem.

 

 

 

A co gdy chce posluchac stereo?

Wciskam guzik na wzmacniaczu i moj amplituner jest rozlaczony. Mam prawdziwe stereo: Zrodlo - wzmacniacz - glosniki frontowe. Bez zadnych przelacznikow, bez zadnego przepinania kabli, bez wysylaniu sygnalu audio przez amplituner.

 

 

Jak dla mnie i dla warunkow domowych mysle ze nie ma lepszego rozwiazania.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.