Jump to content
locoloco

LG jako pierwsza firma Oled prezentuje model 8K. Czyli nadchodzi 8K nowa era w pełnej rozciągłości.

Recommended Posts

Informacja pochodzi OD osoby decydującej w Sharpie .

Ja mu wierzę.

Takie tam kolejne rzetelne źródło informacji. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Zapewne chodzi Ci o tą tabelkę:

 

HDMI-Calculator-Base-10.png

 

 

 

Do poczytania za zrozumieniem poniżej.

 

Warto poczytać co to jest CTS i dokładnie przeczytać ten tekst: https://linustechtips.com/main/topic/959545-hdmi-forum-releases-part-1-of-the-hdmi-21-cts/

 

 

Tu jest kalkulator: https://k.kramerav.com/support/bwcalculator.asp , niestety max do 4K UHD.

 

 

Ten kalkulator jest bardzo ciekawy ale pokazuje praktycznie szerokość pasma bez kompresji:

https://toolstud.io/video/bitrate.php?imagewidth=8192&imageheight=4320&colordepth=30&framerate=24

 

Poczytajcie jeszcze tu: http://www.planar.com/blog/2017/8/10/8k-connectivity/

 

Baaardzo dobry materiał: https://iq.quantum.com/exLink.asp?37206054OW54C76I143239347&view=1 , w kontekście zwróćcie uwagę na tabele 1 i nie pomylcie MB z Mb :).

 

Pozdro

Edited by pmcomp
  • Thanks 1

Muszę przewietrzyć mój system, sprzedam: przetwornik Audio Note DAC4 i Weiss Engineering DAC2/Minerva pod marką WLM Gamma Reference DAC; legendarne, lampowe phono stage EAR 834p (MM/MC, kondensatory Mundorf, step-up Partridge), duzo kabli Transparent i MIT.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Więc proszę nie piszcie więcej, że przez HDMI 2.0 można przepuścić 8K !!!

 

Ale to ty piszesz bez zrozumienia.

HDMI 2.0 przepuści [email protected], przy chromie 4:2:0 czyli jak rozumiem, przy dokładnie tej samej, przy której lata obecny kontent HDR.

 

Tak więc nie pograsz sobie za bardzo w gry, ale film o rozdzielczości 8k w obecnym standardzie 24fps obejrzysz sobie bez problemu.

Edited by Ujemny

For us, there is no spring. Just the wind that smells fresh before the storm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale to ty piszesz bez zrozumienia.

HDMI 2.0 przepuści [email protected], przy chromie 4:2:0 czyli jak rozumiem, przy dokładnie tej samej, przy której lata obecny kontent HDR.

 

Tak więc nie pograsz sobie za bardzo w gry, ale film o rozdzielczości 8k w obecnym standardzie 24fps obejrzysz sobie bez problemu.

 

Ile bitów, jak skompresowany? Z HDR? 24p jest jedynym standardem? Duzo pytań, mało odpowiedzi, jedynie czyjaś pokazana tabelka. Proponuję poczytać zawartość, którą podlinkowałem.

 

Są dwa polskie przysłowia nt. dzisiejszego 8K i przesyłania po HDMI 2.0, które od razu mi się nasuwają (nie dotyczą Ciebie tylko tego co się dzisiaj w tym temacie dzieje i co się nam klientom wmawia):

 

- gówno chłopu nie zegarek

 

- gówno kupisz, gówno masz.

 

I jeszcze ku przestrodze z cytowanych przeze mnie stron:

 

Q. Perhaps the biggest news is that the RX-V385 implements HDMI 2.1 in its four inputs and one output, making it one of the first products I know of to use the latest HDMI spec. The maximum bit rate is not specified, but the AVR is said to support 4K/60p 4:4:4 video, high dynamic range (HDR10, Dolby Vision, and HLG), and BT.2020 color. So, I assume the bitrate is 18 Gbps—the same as HDMI 2.0's top rate—which I will confirm as soon as possible. In addition, the RX-V385 will add eARC (Enhanced Audio Return Channel) in a firmware update.

 

 

A. We actually had this same problem when HDMI 2.0 was released, AV receivers quickly started claiming "HDMI 2.0" support, but in fact some were still limited to HDMI 1.4 bandwidth and features (it was harder to tell in this case, because they could still claim to support "4K 60 Hz"—just only with YCBCR 4:2:0 subsampling, which falls within HDMI 1.4-level bandwidth). These new "HDMI 2.1" receivers I expect are the same old story.

 

 

 

Pozdro

Edited by pmcomp
  • Like 1

Muszę przewietrzyć mój system, sprzedam: przetwornik Audio Note DAC4 i Weiss Engineering DAC2/Minerva pod marką WLM Gamma Reference DAC; legendarne, lampowe phono stage EAR 834p (MM/MC, kondensatory Mundorf, step-up Partridge), duzo kabli Transparent i MIT.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ile bitów, jak skompresowany? Z HDR?

 

"HDR including Dolby Vision can work with 4:4:4, 4:2:2 or 4:2:0 chroma subsampling."

 

Także tak, wygląda na to, że z HDR - być może z jakimś dyskusyjnym HDR 8 bit+FRC czy coś w tym stylu - ale ciągle pójdzie.

 

24p jest jedynym standardem?

 

Ale pytanie nie jest czy pójdzie [email protected]'ach, tylko czy pójdzie 8K - i odpowiedź jest, tak - pójdzie, z ograniczeniem do 24fpsów i kompresją koloru do 4:2:0 (przy którym najwyraźniej dalej jakieś podstawowe HDR działa). Do filmów wystarczy.


For us, there is no spring. Just the wind that smells fresh before the storm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

"HDR including Dolby Vision can work with 4:4:4, 4:2:2 or 4:2:0 chroma subsampling."

 

Także tak, wygląda na to, że z HDR - być może z jakimś dyskusyjnym HDR 8 bit+FRC czy coś w tym stylu - ale ciągle pójdzie.

 

 

 

Ale pytanie nie jest czy pójdzie [email protected]'ach, tylko czy pójdzie 8K - i odpowiedź jest, tak - pójdzie, z ograniczeniem do 24fpsów i kompresją koloru do 4:2:0 (przy którym najwyraźniej dalej jakieś podstawowe HDR działa). Do filmów wystarczy.

 

 

W ilu bitach?


Muszę przewietrzyć mój system, sprzedam: przetwornik Audio Note DAC4 i Weiss Engineering DAC2/Minerva pod marką WLM Gamma Reference DAC; legendarne, lampowe phono stage EAR 834p (MM/MC, kondensatory Mundorf, step-up Partridge), duzo kabli Transparent i MIT.

Share this post


Link to post
Share on other sites

napisali przecież: 14,41 kbps...


For us, there is no spring. Just the wind that smells fresh before the storm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To nie jest odpowiedź na moje pytanie.


Muszę przewietrzyć mój system, sprzedam: przetwornik Audio Note DAC4 i Weiss Engineering DAC2/Minerva pod marką WLM Gamma Reference DAC; legendarne, lampowe phono stage EAR 834p (MM/MC, kondensatory Mundorf, step-up Partridge), duzo kabli Transparent i MIT.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To nie wiem jaka jest.


For us, there is no spring. Just the wind that smells fresh before the storm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To nie wiem jaka jest.

 

OK. A jak to pasmo wyliczono przy 8 bitach to Ci wystarczy do dobrej jakości obrazu w 8K?


Muszę przewietrzyć mój system, sprzedam: przetwornik Audio Note DAC4 i Weiss Engineering DAC2/Minerva pod marką WLM Gamma Reference DAC; legendarne, lampowe phono stage EAR 834p (MM/MC, kondensatory Mundorf, step-up Partridge), duzo kabli Transparent i MIT.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Starczy do dobrej jakości obrazu FHD, to starczy i do 15K...


For us, there is no spring. Just the wind that smells fresh before the storm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Starczy do dobrej jakości obrazu FHD, to starczy i do 15K...

 

Jeżeli ten sam strumień danych, który zapewni dobry obraz FHD ma dać wysokiej jakości obraz 8K (a nawet więcej) - to ja jestem perska księżniczka Szeherezada (z cycuszkami jak mandarynki).

 

Wpis dowodzący totalnego braku elementarnej wiedzy w temacie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

to ja jestem perska księżniczka Szeherezada (z cycuszkami jak mandarynki).

 

lol, no to jesteś - może zatańczysz?


For us, there is no spring. Just the wind that smells fresh before the storm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

lol, no to jesteś - może zatańczysz?

 

Mogę opowiedzieć baśń. Z 1001 nocy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No dobra, to teraz tak serio:

 

Jeżeli ten sam strumień danych, który zapewni dobry obraz FHD ma dać wysokiej jakości obraz 8K

 

nigdzie tak nie napisałem, więc nie wiem o co ci chodzi, najwyraźniej nie zrozumiałeś co napisałem


For us, there is no spring. Just the wind that smells fresh before the storm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Więc proszę nie piszcie więcej, że przez HDMI 2.0 można przepuścić 8K !!!

 

 

I tutaj Kolego mijasz się z prawdą.

8K oznacza tylko i wyłącznie uzyskiwaną rozdzielczość obrazu. A ta jest w pełni do uzyskania poprzez HDMI 2.0.

I tutaj rozmijasz się z faktami. Tak - specyfikacja HDMI 2.0 w pełni wspiera rozdzielczość 8K

 

Natomiast gdybyś zechciał rozwinąć w pełni temat i ze zrozumieniem przedstawił swoją myśl - to pełna zgoda - sens 8K dopiero uzyskamy wraz ze specyfikacją HDMI 2.1.

Bo nie o samą rozdzielczość obrazu chodzi w przypadku nowej jakości obrazu na nowych odbiornikach wyposażonych w nowy standard HDMI 2.1

Otóż HDMI 2.1 powstał nie z powodu rozdzielczości 8K, bo gdyby tylko o to chodziło - to HDMI 2.0 całkowicie wystarcza.

Ale standard HDMI 2.1 do przesyłu takiej ilości danych powstał z powodu znacznie poważniejszego - uzyskiwania dynamicznego HDR (HDR dynamic metadata), ktory swoją jakością obrazu ma bić na głowę dotychczasowe HDR oraz co bardzo ważne, nowy standard HDMI 2.1 umożliwi uzsykiwanie obrazu 8K z ultra płynnym obrazem powyżej 60 klatek na sekundę (docelowo nawet 120 fps).

A tutaj - i w tym przypadku masz rację) nowy standard HDMI jest wręcz wymagany, bo 8K na HDMI 2.0 będzie jedynie namiastką prawdziwego 8K.

Nie oszukujmy się - obecnie zawartość treści cyfrowych dla 4K to jakaś porażka. Filmy wydawane na UHD BD to albo popelina sprzed kilkunastu lat, gdzie ziarno wręcz bije po oczach, lub nowe filmy... które nie są wcale rejestrowane na planie natywnie w pełnym 4K!

W sporej większości jest to treść rejestrowana na kilku kamerach, łącznie z rejestracją w rozdzielczości 1080p, 2.5K i... czasami, tak czasami - dogrywane sceny przy użyciu kamer w pełnym 4K.

Dynamiczne sceny np. w ruchu pojazdów kręcone bywają na kamerach typu GoPro 2.5K

 

Niestety 8K jawi się jako cudowny i magiczny standard, Japończycy wprost deklarują, że 8K będzie dla 90% populacji w 100% wystarczająca by uznać ją za wystarczającą, a dla ludzi szukających High Endowych wrażeń powstaną za kilkanaście lat matryce 16K.

Niestety sama rozdzielczość obrazu nie uczyni obrazu na tyle magicznym, by uznać ją za najlepszą na świecie i zastępującą wszystko co do tej pory mieliśmy.

 

Trend obrazu idzie w stronę dynamiki i kontrastu kolorów. W zdolności ekranów do wyświetlania bardzo złożonych scen, gdzie dynamika i szerokość wyświetlanej palety kolorów wraz z jej dynamiką powinna przewyższać to, co widzimy w rzeczywistości.

Rzecz jasna już dziś obraz z TV nie do końca jest zgodny z realizmem, ale nie tego oczekujemy od obrazu na ekranach kin czy naszych telewizorów.

 

Tak 8K jawi się jako ciekawostka i zapewne będzie to przyszłość dla 90% społeczeństwa gdzieś za 5-8 lat.

Niestety treść cyfrowa nie jawi się tak kolorowo jak obraz statyczny na tych ekranach, po prostu nowe filmy są albo tak beznadziejne w treści, że nie opłaci się dopłacac do "lepszej jakości obrazu", albo mamy wydawane klasyki, które jakością obrazka (pomimo czesto stosowanego remasteru obrazu) nie zachwycają.

 

A dla kilku ciekawych pozycji zakup w przyszłości 8K za niebagatelne pieniądze będzie nieopłacalne przez długi czas.

4K wystarczy na najbliższe 12 lat w 100% - co niestety smuci, bo to nie jest jakość docelowa i mozna byłoby oczekiwać jeszcze lepszej jakości.

Ale oczekiwać jakości 8K w materiałach filmowych, realizowanych od podstaw na sprzęcie 8K, nie 8K prezentowany na.... statycznych obrazkach :(

 

Taka kolekcja Obcego od podstaw rejestrowana na planie w 8K i z pełnym Dynamic HDR :) 4:4:4 120 fps ;)

 

:)

 

 

Pozdr.

 

Ale pytanie nie jest czy pójdzie [email protected]'ach, tylko czy pójdzie 8K - i odpowiedź jest, tak - pójdzie, z ograniczeniem do 24fpsów i kompresją koloru do 4:2:0 (przy którym najwyraźniej dalej jakieś podstawowe HDR działa). Do filmów wystarczy.

 

I to jest sedno sprawy.

 

Jeżeli ten sam strumień danych, który zapewni dobry obraz FHD ma dać wysokiej jakości obraz 8K (a nawet więcej) - to ja jestem perska księżniczka Szeherezada (z cycuszkami jak mandarynki).

 

Wpis dowodzący totalnego braku elementarnej wiedzy w temacie.

 

Żaden kontent 1080p nie da dobrej jakości obrazu na 8K.

Bedzie to swego rodzaju potworek i mogą pojawić się powazne jeśli nie przekłamania w obrazie to solidne dropy wynikające ze sztucznego dociągania (upscaling) do 8K.

Nawet 50Mbps obraz nie da jakości godnej takiej matrycy.

Dla 4K i pełnego HDR/DV w obecnych filmach musi być zapewniony bitrate na poziomie wyższym niż 60Mbps

 

I dowodzi tego Netflix, gdzie filmy przez nich oferowane jako strumieniowany kontent 4K w konfrontacji z Blu-ray 1080p wyglądają po prostu słabo.

Aby cieszyć się w pełni jakością 8K w przyszłości będzie musiał świat poczekac z 15 lat (jak nie więcej).

I to jest smutne, bo do tego czasu każdy TV 8K ma szanse stac się rupieciem elektronicznym.

 

Sens realny zakupu 8K to pieśn przyszłości za jakieś 10-12 lat, wtedy w razie "w" treśc z obecnego 4K da jakąś namiastkę 8K :)

 

Ale rzecz jasna jestem zwolennikiem technologicznego pedu i chciałbym już dziś postawić 120" ekran 8K ze wszystkim bajerami + setka moich ulubionych pozycji filmowych.

Niestety takie bajery nie są dostepne nawet dla wybrańców, co dopiero dla zwykłych zjadaczy marchwi (jak ja).

 

Smutna rzeczywistość w przepieknej wizji przyszłości.

  • Like 2

#IRespect Music  SORRY! NIE TRAWIĘ AGROMUZYKI.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zapraszamy na PGA - będzie 8K w grach -.

Warto sprawdzić.

 

No tak, ale tutaj powstanie obrazu 8K polega na zgoła innych mechanizmach niz w filmie.

Film by był natywny w 8K od podstaw powinien byc rejestrowany przy użyciu kamer 8K.

 

W temacie komputerów powstanie obrazu o tak wysokiej rozdzielczości polega na czym innym więc nie zdziwię się jak pierwsze matryce 8K do komputerów zawitają szybciej w szerszym zakresie niż w świecie TV, bo i łatwiej będzie o treść cyfrową skalowaną do 8K.

  • Like 2

#IRespect Music  SORRY! NIE TRAWIĘ AGROMUZYKI.

Share this post


Link to post
Share on other sites

łatwiej będzie o treść cyfrową skalowaną do 8K.

 

O treść skalowaną to wszędzie będzie łatwo. Co to za problem skalować? O gry w 8k pewnie będzie łatwiej niż o filmy 8k, ale ciągle powiedziałbym, że stosunkowo trudno. Dziś żeby w miarę płynnie sobie pograć w 4K potrzeba karty graficznej za 4k, a ostatnio przyrost mocy bardzo zwolnił, jeśli nie nastąpi jakiś konkretny skok technologiczny, to z 10 lat zajmie dojście do 8k w grach komputerowych, a to i tak zakładając, że graficznie staniemy w miejscu - bo np. lansowany obecnie ray tracing na topowych kartach ledwo ciągnie w [email protected]

 

Zresztą osobiście uważam, że 4k powinno starczyć każdemu już do końca świata, a jedyną zaletą 8k jest potencjalny spadek cen 4k ;)

  • Like 2

For us, there is no spring. Just the wind that smells fresh before the storm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

@arkadowskiDla mnie jak rozmawiamy o TV 4K, 8K czy wyswietlaniu na nich contentu jest oczywistym, ze nie o samą rozdzielczość chodzi. Jest co najmniej kilka podstawowych i dodatkowych parametrów ktore maja ogromny wplyw na jakosc obrazu, a co za tym idzie na parametr maksymalnej przeplywnosci.

A jesli ktos celowo sprowadza 8K do samej rozdzielczosci to nic na to nie poradze.

 

A dobry bitrate 4K UHD to 80-100 Mbps. I widać roznice w stosunku do 50-60 Mbps gołym okiem.

 

Co masz przeciwko ziarnu ze starych produkcji? Jest przepięknie, jest kinowy klimat. The Fifth Element z BD-UHD wygląda przepięknie.

Edited by pmcomp
  • Like 1

Muszę przewietrzyć mój system, sprzedam: przetwornik Audio Note DAC4 i Weiss Engineering DAC2/Minerva pod marką WLM Gamma Reference DAC; legendarne, lampowe phono stage EAR 834p (MM/MC, kondensatory Mundorf, step-up Partridge), duzo kabli Transparent i MIT.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co masz przeciwko ziarnu ze starych produkcji? Jest przepięknie, jest kinowy klimat. The Fifth Element z BD-UHD wygląda przepięknie.

Nigdy nie mam zastrzeżeń, jeśli film broni się dobrą treścią. Akurat Piąty Element w subiektywnym odczuciu nie znajduje się w mojej czołówce filmów Sci-Fi względem treści.

Ale wracając do samego obrazu - ziarno w przypadku zwiększania dynamiki i rozszerzonej palety barw obrazu nie wpływa dobrze na całość.

Tu właśnie chodzi o spójność kolorystyczną otrzymanego obrazu, nie jego sztuczne podkręcanie starego materiału do coraz wyższych rozdzielczości i w ten sposób występuje coraz większa ilość ziarna w obrazie.

 

Oczywiście w starych filmach było to nieuniknione nie ze względu na |ładny obrazek", a ze względu na technikę filmową.

Obecnie czymś niespójnym i nielogicznym jest oczekiwanie coraz lepszej jakości obrazu i wprowadzanie nowych technik obrazu w postaci HDR/DV z jednoczesnym wmawianiem sobie, że ziarno w materiale filmowym jest... miłym dla oka efektem kinowym.

To bzdura. Aby cieszyć się w 100% jakością nawet obecnego materiału 4K - treść powinna zawierać jak najmniej ziarna.

Żadne filmy pokazujące potencjał 4K HDR/DV nie mają ziarna, bo to byłoby niepoważne.

Właśnie te ziarno nie jest efektem "wow" i nigdy nie będzie, bo obraz w swojej jakości musi isc w drugą stronę - jak najmniej dropów, jak najmniej ziarna, ogromna rozpiętość tonalna kolorów i dynamika barw.

 

Oczywiście nie neguję, że może się komuś podobać niby efekt kinowy starych filmów - ale to nie o to chodzi w nowych technikach obrazowania.

Nowe matryce w kamerach filmowych tworzoną są własnie z myśla o jak najmniejszych szumach w scenach z małą ilością światła.

Po to, by uzyskac jak najlepszą głębie czerni i w ten sposób mieć bazę do szerokiej dynamiki HDR/DV.

  • Like 1

#IRespect Music  SORRY! NIE TRAWIĘ AGROMUZYKI.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Widzisz, ja mam swoje lata i jestem ze starej szkoly.

5-o sekundowe ujecia i latanie z kamerą jak za wszą łonową nie należy do moich faworytów.

 

Jeśli Avengersi stanowią twój wzorzec jakosci i tresci filmu to stoimy po dwóch stronach barykady i raczej sie nigdy nie dogadamy.

 

Obejrzyj Matrixa z BD-UHD, moim zdańiem dzwiekowy i wizualny majstersztyk.

 

PS. odbiegles od glownego tematu w strone filmow. Tu rozmawiamy jakie musi byc 8K i przez co trzeba go przepuscic zeby jakosc byla topowa a nie byle jaka, a nie na temat czy podoba Ci sie 5-y Element. A w tym filmie ziarno jest i musi byc bo tak zostal nakrecony. Czy Tobie sie to podoba czy nie i basta.

Edited by pmcomp
  • Thanks 1

Muszę przewietrzyć mój system, sprzedam: przetwornik Audio Note DAC4 i Weiss Engineering DAC2/Minerva pod marką WLM Gamma Reference DAC; legendarne, lampowe phono stage EAR 834p (MM/MC, kondensatory Mundorf, step-up Partridge), duzo kabli Transparent i MIT.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli Avengersi stanowią twój wzorzec jakosci i tresci filmu to stoimy po dwóch stronach barykady i raczej sie nigdy nie dogadamy.

 

xD


For us, there is no spring. Just the wind that smells fresh before the storm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli Avengersi stanowią twój wzorzec jakosci i tresci filmu

 

Proponuję powstrzymać się przed tego typu ocenami, nie znając drugiej strony.

I by było jasne - ziarno nie wynika "ze starej szkoły" bo takowa nie istnieje Szanowny Kolego w kontekście ziarna czy dropów.

Gdybyś ten sam film miał okazję zobaczyć w odsłonie po rejestracji stricte 4K czy 8K nie pisałbyś o ziarnie jako "starej szkole".

Ziarno nie jest wynikiem niczego innego, jak tylko technologii jaka była w tamtych latach używana do rejestracji scen.

Dziś to jest nie do pomyślenie w kontekście 4K czy nawet 8K

 

 

Z jednej strony próbujesz udowadniać, że tylko najnowsze standardy rejestracji i technologii umozliwiają oglądanie prawdziwego 4K czy 8K, z drugiej strony wbijasz tutaj jakieś ściemy, że obrazek jaki kamera "rysowała" kilka dekad temu z ziarnem to "cudo" i coś, co jest miłe dla oka w 2018 roku.

 

Ziarno i dropy będa jeszcze większe w przypadku 8K dla tego typu filmów, bo nie da się zapewnić jakości dla każdej klatki, kiedy obraz jest upscalowany i sztucznie generowany przez procesory obrazu. Gdzieś zawsze będą występować braki w poszczególnych pikselach - a im ich więcej, tym więcej ziarna.

Więc to nie jest żadna "szkoła" czy jakiś mityczny obraz dobrej klasy starych filmów. To są po prostu niedociągnięcia jakie widzimy po wielu latach w związku ze zmianą jakości obecnych technologii.

 

Wystarczy mieć pojęcie jaki obrazek dawała już kilka lat temu RED z sensorem Dragon, by zrozumieć o czym mowa.

 

A jeśli już wnikasz w moje gusta i piszesz o jakiejś "szkole" to dobra szkoła filmów Sci-Fi umarła dawno temu. Oczywiście sukces 5-th Element wynika właśnie z pewnych nawiązań do technik oraz pomysłów na filmy nawet z początku lat 80-ych.

Jednak nie oznacza to, że każdemu ten film musi się podobać tak bardzo, by stanowił czołówkę pozycji osobistej kolekcji.

Dla mnie znacznie cenniejszym wkładem w filmotekę Sci-Fi stanowi Planety Małp autorstwa Pierre'a Boulle'a, a zekranizowana przez fantastycznego Franklina J. Schaffnera.

I takich tytułów z późnych lat 60 i 70 mógłbym wymienić z setkę (jak fantastyczny The Omega Man) ale nie o tym temat.

  • Like 1

#IRespect Music  SORRY! NIE TRAWIĘ AGROMUZYKI.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Gdybyś ten sam film miał okazję zobaczyć w odsłonie po rejestracji stricte 4K czy 8K nie pisałbyś o ziarnie jako "starej szkole".

Ziarno nie jest wynikiem niczego innego, jak tylko technologii jaka była w tamtych latach używana do rejestracji scen.

Dziś to jest nie do pomyślenie w kontekście 4K czy nawet 8K

 

Jest duża róznica pomiędzy nami ... Ty koncentrujesz się na technice, ja na zawartości czyli treściach i znajduje w nich to co najlepsze w danym czasie.

Nie ma szans na 5-y Element wg. nowej szkoły więc skupmy sie na docenianiu ziarna w remasterze 4K jako "starej szkoły" i doceńmy mozliwości i klimat tamtych czasów.

 

Dalszą dyskusje uważam za bezcelową, zbyt się różnimy, a nie jestem pewien czy będziesz grać wg. nowych reguł dla moderatorów.

 

EOT.

 

pozdrawiam.

  • Thanks 1

Muszę przewietrzyć mój system, sprzedam: przetwornik Audio Note DAC4 i Weiss Engineering DAC2/Minerva pod marką WLM Gamma Reference DAC; legendarne, lampowe phono stage EAR 834p (MM/MC, kondensatory Mundorf, step-up Partridge), duzo kabli Transparent i MIT.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dalszą dyskusje uważam za bezcelową, zbyt się różnimy, a nie jestem pewien czy będziesz grać wg. nowych reguł dla moderatorów.

 

Mamy oto klasyczny przykład jak tradycyjna pewność siebie i niczym niezmącone, na dodatek podlane sosem wyższości i pogardy dla innych przekonanie o własnym geniuszu wymiękają wobec rzeczowych, merytorycznych argumentów które przedstawił @arkadowski.

  • Like 1
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sytuacja jest prosta. Nie ma "starej szkoły" w rozumieniu ziarna na ekranie. To klasyczne niedomaganie technologii sprzed kilku dekad wobec wspólczesnej techniki.

To tak, jakby słuchac płyt z lat 20 zeszłego wieku i wciskać wszem, i wobec, że kiepska jakość nie jest kiepską jakością tylko swego rodzaju "starą szkołą" nagrań.

A temat obejmuje 8 K w którym kłóciłeś się o to, że HDMI 2.0 nie ma sensu bo nie jest stworzone do 8K - co jest nieprawdą.

Udowadniałeś wszystkim, że 8K to TYLKO przez HDMI 2.1 i to dopiero będzie miało sens, nie inaczej.

Okazało się, że nie jest to prawdą w rozumieniu rozdzielczości 8K, ale rozumiem Twoje dobijanie się o uznanie HDMI 2.1 jako jedynie sensownego rozwiązania dla całościowego zrozumienia tematu jakości 8K.

 

I nagle, gdy Ty bijesz się o to, by w żaden sposób nie wciskać HDMI 2.0 jako wystarczający dla uzyskania prawdziwego 8K, z drugiej wciskasz nam dropy i szum czerni jako... starą szkołę filmową.

 

Bądźmy poważni i szanujmy się w dyskusji, nie lejmy wody i nie wciskajmy bzdur dookoła - szum wynika z braków starych technologii, nie z uznanego "wzorca" starej szkoły filmowej.

I oglądanie filmów z szumem czy dropami na ekranie 4K czy o niebo doskonalszym 8K jest porażką.

Nie do tego służą w głównej mierze te ekrany. I żaden nawet najlepszej treści film zrealizowany kilka dekad temu nie udzwignie jakości potrzebnej dla ekranów 4K, a co dopiero 8K

A dyskutujemy o JAKOŚCI OBRAZU, nie treści filmów i w tym temacie poruszamy zasadnicze pytanie - sens istnienia 8K w obliczu treści jaką obecnie posiada przeciętny zjadacz chleba.

 

A szumy i dropy są niestety niedoskonałością i niepożądanym efektem w filmie.

To tak, jakby słabo zrealizowane nagranie z taśmy audio przenieść na postać cyfrową 24/192 i wciskać, że zaszumienie i brak dynamiki wynika z dobrej, starej szkoły audio.

Nie idźmy tą drogą!

 

Zarzut o mojej bezstronności w tej dyskusji pozostawię bez odpowiedzi, bo jak widać zamiast merytorycznej dyskusji - szukasz dziury w całym by tylko postawić na swoim. Udam więc, że tego nie przeczytałem.

 

Przed chwila HMDI 2.0 do 8K było "złe", za to szumy i dropy są ok - bo liczy się treść.

Do oglądania doskonałej klasyki filmów O SUPER TREŚCI wystarczy standard 1.4 - aż nadto (posiada nawet klasyczny upscaling do 4K). Nie potrzeba więc udowadniac, że HDMI 2.0 do 8K to za mało, a to robiłeś rozmijając się bardzo z rzeczywistością o czym pisali pozostali koledzy w dyskusji.

 

 

I ja Ciebie pozdrawiam serdecznie, licząc na merytoryczną dyskusję w tym jakże interesującym temacie.

  • Like 1

#IRespect Music  SORRY! NIE TRAWIĘ AGROMUZYKI.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apropos OT i filmów sci-fi. Nolan ma juz dość systemów "poprawiających jakość" obrazu. Filmy odtwarzane na TV często wyglądają inaczej niż w wizji reżysera. Dlatego wystosował petycje, aby producenci TV w odbiornikach udostępnili kinowy "tryb referencyjny". Każdy film miałby predefiniowane parametry obrazu (coś jak dymaniczny HDR) ustawiane automatycznie w tym trybie, i bez ulepszaczy. Może i ma rację. Choć ja wole płynny obraz z interpolacją.

https://www.slashfilm.com/war-on-motion-smoothing/

Edited by philippo

... i szacunek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I nagle, gdy Ty bijesz się o to, by w żaden sposób nie wciskać HDMI 2.0 jako wystarczający dla uzyskania prawdziwego 8K, z drugiej wciskasz nam dropy i szum czerni jako... starą szkołę filmową.

 

 

 

A co maja szumy i dropy na starych fimach do techniki przesyłania obrazów 8K?

 

Odpowiem: NIC !!!

 

I nic nikomu nie wciskam. Oglądajcie Avengersów w 8K. Do woli. Bez ziarna. O gustach się nie dyskutuje, o technice i owszem.

Jesli ty także uważasz że do obrazów 8K UHD wystarczy HDMI 2.0 to przy tym pozostań, kup już dziś taki TV i się ciesz. Dziwie się, że bobcat jeszcze nie kupił. Nieee, wiem, on chce 8K za 3000 zł.

 

Linków do treści nt. HDMI 2.0 vs. HDMI 2.1 zamieściłem aż nadto.

 

Pozdro

Edited by pmcomp
  • Thanks 1

Muszę przewietrzyć mój system, sprzedam: przetwornik Audio Note DAC4 i Weiss Engineering DAC2/Minerva pod marką WLM Gamma Reference DAC; legendarne, lampowe phono stage EAR 834p (MM/MC, kondensatory Mundorf, step-up Partridge), duzo kabli Transparent i MIT.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.