Skocz do zawartości
IGNORED

Prośba o dopasowanie sprzętu do salonu

maniek6r

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

chciałbym zakupić kolumny oraz wzmacniacz/aplituner do salonu ok. 35 m2, jednak nie jest to pomieszczenie zamknięte, tzn. za plecami salonu (za ścianą działową) znajduje się jeszcze kuchnia i jadalnia, oraz w samym salonie klatka schodowa, po której idzie niezłe echo podczas oglądania telewizora (w zasadzie jak się wejdzie na górę to dźwięk się rozchodzi tak samo jak na dole).

Obecnie posiadam sam telewizor i to pod niego chcę podłączyć sprzęt. Nie mam wielkiego doświadczenia, w zasadzie to w starym domu za dzieciaka miałem zestaw starych Altusów bodajże moc 110 oraz amplituner Kenwood, gdzie kolumny były z lat 80 a amplituner z 90 - chodziło to nieźle, ale to też był mały pokój, więc możliwości ponad potrzeby :)

Wrzucam rzut pomieszczenia, gdzie elipsą jest oznaczone posadowienie TV i sprzętu audio, a prostokąt to kanapa. Ściana za kanapą jest wyłożona łupkiem gipsowym. odległość audio od kanapy to ok. 4,5 m, natomiast dźwięk rozchodzi się na boki, a zwłaszcza po klatce schodowej (są to schody na konstrukcji, bez zabudowy klatki schodowej, więc po prostu w rogu salonu jest dziura 2,5 na 2,5m w suficie :)

Preferencje:

- słuchamy głównie muzyki z neta (youtube itd.), ewentualnie MP3 (płyt nie kupowałem ze 20 lat) - żona preferuje spokojne utwory pop, Phil Collins, Mariah Carrey albo stary rock jak Scorpions czy Bon Jovi, ja słucham różnej muzyki, od Pet ShopBoys, przez Depeche Mode, Queen, po Metaliice :) Często też w weekend odpalamy jakieś italo disco.

- przez sprzęt ma również być podłączone TV (Philips 8102, który ma wbudowany zestaw 4 głośników ala sound bar, ale powierzchnia zabija ten dźwięk, stąd decyzja o jakimkolwiek audio). Jeśli chodzi o oglądanie TV to nie jesteśmy fanami jakichś efektów specjalnych, dźwięków dolby surround, ale jakby by było fajne uderzenie to ok :)

- sprzęt - budżet to ok. 3000-3500, może być używka.