Skocz do zawartości
IGNORED

Dlaczego vinyl brzmi lepiej niz CD?


koteczek

Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, iro III napisał:

Drogi kolego z równoległego świata

dzięki za bardzo merytoryczny post, przydałoby się jakieś uzasadnienie tylko błagam ani słowa o zależności prędkości rozchodzenia się dźwięku od częstotliwości bo to byłby plagiat?

Godzinę temu, iro III napisał:

jak udaje Ci się przenikać do naszego?

w czyim imieniu zabierasz głos? może bezpieczniej byłoby używać liczby pojedyńczej?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez purple2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, purple2 napisał:

przydałoby się jakieś uzasadnienie

Uzasadnieniem może być to, że z dużą przyjemnością słucham całkiem dużej ilości wytworów jednak "tej" fonografii?

Pewnie, że jest dziś dużo kaszany dźwiękowej, ale napisać że "cała fonografia cofnęła się w rozwoju" - to zbyt duża przesada - o to mi chodzi, tylko o to.

Kiedyś też nie brakowało złych nagrań i słabych produkcji.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez iro III
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, iro III napisał:

jest dziś dużo kaszany dźwiękowej,

pewnie slyszałeś o Jimie Andersonie? najsłynniejszy producent muzyczny w stanach, zdobywca 10 nagród Grammy, mam jego płytę i brzmi jak z komory bezechowej, jestem z wykształcenia elektronikiem i twierdzę, że to wina cyfry w studio, jeśli najlepsi tak nagrywają to co robi cała reszta? chyba próbuje ich naśladować, dlatego słucham muzyki z lat 70 i 80

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez purple2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na podstawie tej jednej płyty te wszystkie Twoje sądy?

Czy jeszcze kilka wymienisz? Nawet kilkadziesiąt?

To i tak nie wykaże, że (cała!) fonografia cofa się w rozwoju.

Więcej dobrze zrealizowanych nagrań życzę na Twej drodze.

Jest tu na forum watek w zakładce Muzyka o dobrze zrealizowanych nagraniach, są konkretne przykłady, może zapoznaj się, może znajdziesz coś dla siebie?

Sam mógłbym takie tytuły wymieniać (z tych tylko, które mam na półce, o ilu innych nie wiem, nie znam?) współczesne w dziesiątkach, setkach przykładów.

 

 

P.S. mam głośniki wstęgowe u siebie...mimo tego nie słyszę 50kHz ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez iro III
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.11.2019 o 18:23, Lech36 napisał:

Znam, ja polecam wszystko np. Patrizii Barber. Oczywiście jak ktoś lubi jazz.

Rany, jaki to jazz?!! Coltrane, Sun Ra, Molvaer, Stańko to jest jazz. Pani Patrycja ma z jazzem tyle wspólnego co jaz na Wiśle ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, iro III napisał:

mimo tego nie słyszę 50kHz

nie po to wstęgi mają pasmo, żebyś słyszał 50khz tylko po to, żebyś dobrze usłyszał zbocze transjentu, jeśli się na tym nie znasz to uwierz mi, że widmo transjentu, który na pierwszy rzut oka nie zawiera takich częstotliwości, to Fourier udowodnił, że zawiera częstotliwości nawet powyżej 50khz, ja też mam wstęgi Elac, w razie, gdyby studia nagrań wzięły się za uczciwe nagrywanie

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez purple2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, Paweł C napisał:

Pani Patrycja ma z jazzem tyle wspólnego co jaz na Wiśle

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Patricia Barber – amerykańska wokalistka i pianistka jazzowa. Urodziła się w rodzinie z tradycjami jazzowymi. Jej ojciec był saksofonistą, członkiem orkiestry Glenna Millera."

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, Paweł C napisał:

Rany, jaki to jazz?!! Coltrane, Sun Ra, Molvaer, Stańko to jest jazz. P

W tym towarzystwie to Molvaer - nie jest jazz.

A Pani Patrycja to jazz, jak najbardziej.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez iro III
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Paweł C napisał:

Rany, jaki to jazz?!! Coltrane, Sun Ra, Molvaer, Stańko to jest jazz. Pani Patrycja ma z jazzem tyle wspólnego co jaz na Wiśle ?

Raznyje bywajut dżazy, naprimier mister Dunajewskij ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, przemak napisał:

Raznyje bywajut dżazy, naprimier mister Dunajewskij ?

Pewnie masz za słaby sprzęt jak ci Dunajewski z Szebalinem niedżezowo grają. Albo taki Rubik za mało klasycznie. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Paweł C napisał:

Dunajewski z Szebalinem

a Zenek Martyniuk? Oczy zielone to chyba już standard jazzowy, słyszałem o wielu coverach popełnionych przez uznanych w branży? Maryla też go lubi...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez purple2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zenek to taka Patrycja Fryzjerka polskiej sceny jazzowej. Trzeba go zaprosić na JnO, już piszę do Guzka. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, Paweł C napisał:

zaprosić na JnO

dla mnie najprawdziwszy jazz to solówki Jona Lorda w <Lazy> <Bloodsucker>  <No no no> i <Place in line>

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez purple2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.11.2019 o 19:16, iro III napisał:

Na podstawie tej jednej płyty te wszystkie Twoje sądy?

Czy jeszcze kilka wymienisz? Nawet kilkadziesiąt?

To i tak nie wykaże, że (cała!) fonografia cofa się w rozwoju.

Więcej dobrze zrealizowanych nagrań życzę na Twej drodze.

Jest tu na forum watek w zakładce Muzyka o dobrze zrealizowanych nagraniach, są konkretne przykłady, może zapoznaj się, może znajdziesz coś dla siebie?

Sam mógłbym takie tytuły wymieniać (z tych tylko, które mam na półce, o ilu innych nie wiem, nie znam?) współczesne w dziesiątkach, setkach przykładów.

 

 

P.S. mam głośniki wstęgowe u siebie...mimo tego nie słyszę 50kHz ?

A ja zaręczam Ci że słyszysz nawet ponad 50kHz. Te wyższe częstotliwości maja słyszalny wpływ na pasmo "ludzkie" 20HZ-20kHz, dlatego od kilkudziesięciu lat każdy wzmacniacz czy gramofon, a współcześnie SACD przenosipowyżej 20kHz i tyle.

Kolejny raz proszę- ludzie nie wypisujcie takich bredni bo to wstyd. Na pierwszej lekcji elektroniki w szkołach uczy się że ludzie słyszą do około 100kHz, nie mozna poczytać w necie czy zapytać starszych kolegów tylko od razu bzdury wypisywać ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Audroc napisał:

ludzie słyszą do około 100kHz

Ludzie-delfiny tak. Ludzie-ludzie nie. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.11.2019 o 19:42, purple2 napisał:

nie po to wstęgi mają pasmo, żebyś słyszał 50khz tylko po to, żebyś dobrze usłyszał zbocze transjentu, jeśli się na tym nie znasz to uwierz mi, że widmo transjentu, który na pierwszy rzut oka nie zawiera takich częstotliwości, to Fourier udowodnił, że zawiera częstotliwości nawet powyżej 50khz, ja też mam wstęgi Elac, w razie, gdyby studia nagrań wzięły się za uczciwe nagrywanie

Chłopie takie uczone wywody tu nie przejdą na tym forum. Jeśli ktoś kupił odtwarzacz CD za 5 czy 10kzł to nie da sobie nic wmówić, choćbyś mu nie wiem jakie racje przedstawiał.

Ja kilkukrotnie próbowałem, ale zaraz hejt i pozamiatane. 

Powyżej napisałem dokładnie to co Ty tylko łopatologicznie, nie ma sensu się wysilać, jak gościu ma odtwarzacz CD to jaja poświęci a Tobie racji nie przyzna.

Ja pisałem już kiedyś że najlepiej jest słuchać wszystkich formatów. 

Słucham płyt winylowych bo mają swoje plusy, płyt CD bo mają swoje plusy i gęstych plików bo to oryginały ze studia nagraniowego- tam się tak nagrywa i tyle. Nikt w studio nagraniowym nigdy nie nagrywał płyt CD tylko zawsze gęste pliki.

 

4 minuty temu, Paweł C napisał:

Ludzie-delfiny tak. Ludzie-ludzie nie. 

Idź do szkoły chłopie, może jeszcze nie jest za późno.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Audroc napisał:

Idź do szkoły chłopie, może jeszcze nie jest za późno.

Dawaj mi tutaj twarde dane, nie farmazony. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie dane człowieku, przecież napisałem że na pierwszej lekcji elektroniki uczą iż każdy klocek począwszy od źródła, poprzez wzmacniacz aż do kolumn musi przenosić minimum do 100kHz i tak też od kilkudziesięciu lat buduję się sprzęt audio. jedynym w historii świata wyjątkiem są płyty CD mające ograniczenie 20kHZ. Przeczytaj instrukcje od swojej elektroniki a potem proszę przyznaj mi rację jeśli jesteś człowiekiem honorowym. Moja wkładna przenosi do 50kHz, SACD do 50kHz, pliki DSD 128 powyżej 50kHz (konieczne odblokowanie ustawień w Jriver), wzmacniacz do 100kHz (albo do 150kHz) nie pamiętam, w kolumnach mam pierścieniowe specjalnie ze zwiekszonym pasmem pod gęste formaty. 

Może przespałeś oststnich kilkanaście lat ?

A mówiąc tak najprościej jak można- sprzęt począwszy od płyty przenosi jak najwyżej mozliwie blisko 100kHz po to, by pasmo słyszalne przez człowieka było odtwarzane bez zniekształceń.

Czy teraz jest wszystko jasne ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, Audroc napisał:

Na pierwszej lekcji elektroniki w szkołach uczy się że ludzie słyszą do około 100kHz

To jest nieprawda, pobierałem lekcje elektroniki.

 

7 minut temu, Audroc napisał:

na pierwszej lekcji elektroniki uczą iż każdy klocek począwszy od źródła, poprzez wzmacniacz aż do kolumn musi przenosić minimum do 100kHz

No to ludzie, czy sprzęt audio.?

Zdecyduj się i nie denerwuj się.

 

To, że sprzęt "przenosi" to zupełnie inna rzecz od tego ile ludzie słyszą.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Audroc napisał:

przenosi do 50kHz, SACD do 50kHz, pliki DSD 128 powyżej 50kHz

nie wiem, czy wiesz jakich mikrofonów używa się powszechnie w studiach nagrań? szczególnie modne są neumanny u87 i akg c12 i to one wyznaczają wypadkowe pasmo rejestracji studyjnej do poniżej 20khz

6 minut temu, iro III napisał:

To, że sprzęt "przenosi"

sprzęt przenosi nie po to żebyś słyszał częstotliwości z generatora tylko po to by nie ścinał zboczy transjentów

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się nie denerwuję, ale sam poczytaj te koszmarne wpisy. Albo jak masz trochę osobistej odwagi to nie lękaj się tylko napisz odważnie że ludzie słyszą różnicę gdy sprzęt "odcina" lub "odtwarza" ponad 20kHz. Właśnie to jest podstawą całego świata audio i to trzeba wiedzieć zanim zacznie się kupować drogie kolumny czy elektronikę tylko dlatego że kasiora pełna, a potem pisać bzdury że wystarczy płyta CD bo ludzie i tak słyszą tylko do 16kHz.

To po jakie licho ta cała światowa wojna o każdy bit powyżej 16 ? Po co te HDCD, SACD, MQ Audio czy wiele wiele innych skoro wystarczy 16 bitów ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Audroc napisał:

wystarczy płyta CD bo ludzie i tak słyszą tylko do 16kHz.

To po jakie licho ta cała światowa wojna o każdy bit powyżej 16 ? Po co te HDCD, SACD, MQ Audio czy wiele wiele innych skoro wystarczy 16 bitów ?

Płytę i Red Book - opracowali ignoranci?

Za to ignorantami nie można nazwać tych do zechcieli hycnąć na kasiorę wymyślając hdcd, sacd, mq i gęste bity. Nie nie można. Bardziej pasuje manipulatorzy...na jakże podatnym gruncie audiofilii.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Audroc napisał:

sprzęt "odcina" lub "odtwarza" ponad 20kHz

sprzęt nie ma co odcinać bo ze studia otrzymujesz pasmo do 20khz właśnie dzięki mikrofonom neumann i akg

 

7 minut temu, Audroc napisał:

skoro wystarczy 16 bitów ?

16 bitów to i tak o połowę za dużo, człowiekowi wystarczy dynamika ok 50db liczy się częstotliwość próbkowania i im wyższa tym lepiej

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, purple2 napisał:

nie wiem, czy wiesz jakich mikrofonów używa się powszechnie w studiach nagrań? szczególnie modne są neumanny u87 i akg c12 i to one wyznaczają wypadkowe pasmo rejestracji studyjnej do poniżej 20khz

sprzęt przenosi nie po to żebyś słyszał częstotliwości z generatora tylko po to by nie ścinał zboczy transjentów

Nie zrozumiałem do końca Twojego wpisu. Rozumiem że nie wszystkie nagrania studyjne są oryginalnie pod gęste formaty. Poniżej połowy nagrań jest w oryginale w formacie DSD128, reszta to PCM taki czy inny. Ciągle czekamy aż SONY i inne koncerny udostępnią światowe zassoby studyjne w DSD128. Pamiętajmy że SACD zostało sztucznie ograniczone do 50kHz z uwagi na możliwości sprzętu z tamtych lat, kiedy SACD startowało. Odpal sobie w domu plik DSD128 przy odblokowanych filtrach.

Z drugiej strony pomyśl co by było gdyy tak oprócz CD cały tor łącznie ze wzmacniaczem zbudować z ograniczeniem do 20kHz- tego ny się nie dało słuchać.

Przypomniała mi sie jeszcze jedna ciekawostka- jakieś 2 lata temu  kilku naszych najlepszych muzyków wzięło udział w oficjalnym teście nagrywania na żywo w jakości CD kontra na gesto. Wszystko zostało opisane w naszym HiFI i w Audio chyba też.

Wynik był taki że nagrania 16/44.1 nie dało się słuchać, co przyznali i muzycy i realizatorzy i dziennikarze.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, Audroc napisał:

Na pierwszej lekcji elektroniki w szkołach uczy się że ludzie słyszą do około 100kHz,

No tak, wiedziałem, że Giertych ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, iro III napisał:

Płytę i Red Book - opracowali ignoranci?

Za to ignorantami nie można nazwać tych do zechcieli hycnąć na kasiorę wymyślając hdcd, sacd, mq i gęste bity. Nie nie można. Bardziej pasuje manipulatorzy...na jakże podatnym gruncie audiofilii.

Płytę CD i RedBooka opracował gość dla Philipsa. Prace nie były jeszcze skończone, a cały plan z płytą CD był pomyslany pod jamniki zamiast kasety magnetofonowej. Kiedy przyszli do niego szefowie z rozkazem zakończenia prac i skierowania do produkcji miał obiekcje. To wszystko było niedawno opisywane w naszej kochanej HiFi lub w Audio. Jeśli ktoś ma pod ręką ten numer proszę o podanie numeru, ja mam wszystkie numery poza domem.

Po latach gościu przyznał, że gdyby wiedział że płyta CD w takim stanie zostanie skierowana do produkcji jako nośnik mający zastapić płytę winylową w salonach to by się nie zgodził.

PS- pisanie że audiofilowi wystarczy połowa z 16 bitów uważam za dowcip i nie będę komentował, po prostu szkoda tuszu na ekranie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Audroc napisał:

PS- pisanie że audiofilowi wystarczy połowa z 16 bitów uważam za dowcip

Aaaaaaa...to trzeba tak było od razu. To dużo rozjaśnia. Audiofilowi to po prawdzie nikt i nic nie dogodzi. On jak towarzysze - wieczna i heroiczna walka "o pokój" ....znaczy o brzmienie.

Format CD taki beznadziejny... to qurka wodna jak do licha może w tym fuj formacie tak porażająco dobrze grac zwykła popowa (nie jazzowa) płytka np. RED BOX? (ta najnowsza), jak mogą zwalać z kanapy na pysk re-mastery młodego Martina, czy Wilsona?

czyżby jednak WIĘCEJ a raczej wszystko zależało od samego nagrywania, masteringu nagrania?

 

 

14 minut temu, Audroc napisał:

nie będę komentował, po prostu szkoda tuszu na ekranie.

A po co miałbyś drukować te swoje wpisy (dla potomności?!), nie drukuj, oszczędzaj (i tusz) i papier co ważniejsze ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, Audroc napisał:

Nie zrozumiałem do końca Twojego wpisu

wypadkowe pasmo przenoszenia jest częścią wspólną pasm przenoszenia poszczególnych elementów toru to wynika z teorii filtrów

 

21 minut temu, Audroc napisał:

audiofilowi wystarczy połowa z 16 bitów

dynamika = 20log Umax/Umin, gdzie Umax=2 do szesnastej a Umin=2 do zerowej czyli słowo 16-bitowe daje 96 db, policz ile bitów potrzeba dla 50 db ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez purple2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.11.2019 o 11:57, purple2 napisał:

pewnie slyszałeś o Jimie Andersonie? najsłynniejszy producent muzyczny w stanach, zdobywca 10 nagród Grammy, mam jego płytę i brzmi jak z komory bezechowej, jestem z wykształcenia elektronikiem i twierdzę, że to wina cyfry w studio, jeśli najlepsi tak nagrywają to co robi cała reszta? chyba próbuje ich naśladować, dlatego słucham muzyki z lat 70 i 80

A co ma wspólnego elektronik z brzmieniem zespołu? Czy nawet z brzmieniem płyty? Oczywiście inżynier nagrań i miksu ma, ale oprócz tego, że taki inżynier posiada techniczno-inżynieryjne wykształcenie i inżynieryjne podejście do tematu, to musi posiadać też i duszę artystyczną, która ze wszystkich dusz w muzyce, po prostu rządzi i jest najważniejsza, a to zwykle jest spokrewnione z w miarę umiejętną grą na instrumencie - różni inżynierowie grają na różnych instrumentach - są perkusiści, trębacze, basiści , pianiści...etc. Elektronik, bez znajomości sztuki jaką jest muzyka, bez znajomości brzmień instrumentów w realu i będąc muzycznym analfabetą, nie może powiedzieć nic o muzyce ani o jej brzmieniu. Nawet w kontekście miksu i masteringu nie może nic powiedzieć, ponieważ nigdy tego fizycznie nie dotknął. Może co najwyżej opowiadać historie, które jednym pasują, a innym nie.

P.S. Nie polecałem ci purple2 płyty 'Smash', ale faktem jest, że polecałem ci realizacjie Jima Andersona, oraz nagrania Patricii Barber. 'Smash' nie mogłem ci polecić z przyczym oczywistych. Nie masz za bardzo pojęcia o brzmieniu, ale to jest wina uwielbienia Parpli - głośnie słuchanie powoduje bardzo szybkie pogorszeniu słuchu, a Parpli z kolei nie można słuchać cicho, bo to nie o to chodzi w tej muzyce. Wypowiadasz się jak ekspert, a przecież nie jesteś ekspertem. A to, co ty sobie w głowie poukładałeś i co myślisz, to zupełnie nieistotny szczegół. I jeszcze jedno - Jim Anderson, to przede wszystkim inżynier nagrań i miksu, a póżniej dopiero producent. Nigdy nie słyszałeś Patricii Barber live, więc twoich sądów i ocen jej brzmienia, nawet w kontekście 'Smash', to raczej nie brałbym na poważnie. Tak to jest, jak się słucha tylko Parpli - zupełnie nie masz pojęcia o brzmieniu jazzu i jego pochodnych.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Parker's Mood

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Audroc napisał:

Na pierwszej lekcji elektroniki w szkołach uczy się że ludzie słyszą do około 100kHz

A fizjolog, lekarz, psycholog to potwierdzi ?

Z człowiekiem elektronik ma niewiele do czynienia.

Przypuszczam, że wątpię w  Twoje relacje ze szkoły ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

~Way hay and up she rises early in the morning~("Morskie opowieści")

~Braterstwo narodu buduje się na kiczu~("Nieznośna lekkość bytu" Milan Kundera)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • House of Marley Positive Vibration Frequency Rasta

      Patrząc na to, co lada moment zacznie wyprawiać się za oknem aż chciałoby się zanucić za nieodżałowanym Markiem Grechutą chociażby fragment niezwykle będącego na czasie utworu „Wiosna – ach to ty”. Dlatego też powoli, acz konsekwentnie warto przygotować się na prawdziwy wybuch zieleni a tym samym niemożność wysiedzenia w czterech „betonowych” ścianach. Jak to jednak w życiu bywa jeszcze się taki nie urodził, co … więc doskonale zdaję sobie sprawę, iż nie dla wszystkich pierwszy świergot ptaków j

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Słuchawki

      Czy płyty CD cieszą się jeszcze odpowiednią popularnością?

      W dzisiejszych czasach, ludzie coraz więcej rzeczy chętniej robią online. Odchodzi się od klasycznych rozwiązań, na rzecz nowatorskich rozwiązań. Ten stan rzeczy dotknął również branżę muzyczną. Normą jest, że artysta wydając nowy album, wypuszcza go również w wersji fizycznej, najczęściej w postaci płyt CD, które można zakupić w wielu sklepach. W opozycji do takich zakupów stoi oczywiście internet i rozmaite serwisy streamingowe, takie jak YouTube, czy Spotify. Warto się zastanowić czy, a jeśli

      audiostereo.pl
      audiostereo.pl
      Muzyka 13

      Marantz Cinema 30

      Choć z pewnością większość śledzących dział recenzencki czytelników zdążyła przyzwyczaić się do tego, że kino domowe gości u nas nad wyraz sporadycznie, to o ile tylko światło dzienne ujrzy coś ciekawego, to czysto okazjonalnie takowym rodzynkiem potrafimy się zainteresować. Oczywiście nie zawsze jest to klasyczny, przeprowadzany w zaciszu domowych czterech kątów test, jak m.in. w przypadku budżetowego, acz bezapelacyjnie wartego uwagi i po prostu świetnego Denona AVR-S770H, lecz również nieco m

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Systemy

      Indiana Line Diva 5

      Śmiem twierdzić, ze nikogo mającego choćby blade pojęcie o tym, co dzieję się wokół, jak wygląda rynek mieszkaniowy uświadamiać nie trzeba. Po prostu jest drogo, podobno będzie jeszcze drożej i tanio, to już było i nie wróci, a skoro jest drogo, to do łask wracają mieszkania o metrażach zgodnych z założeniami speców z lat 50-70 minionego tysiąclecia. Znaczy się znów aktualnym staje się powiedzenie „ciasne ale własne”. Dlatego też logicznym wydaje się popularność wszelkich rozwiązań możliwie komp

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Kolumny

      Bilety | DŻEM koncert urodzinowy| Koncert

      O wydarzeniu Kup bilet na koncert jednego z najważniejszych polskich zespołów bluesowych - zespołu Dżem! Grupa świętuje 40-lecie działalności, w związku z czym na koncertach na pewno nie zabraknie dobrze znanych przebojów, takich jak Wehikuł czasu, Whisky, Czerwony jak cegła czy Sen o Victorii. Dżem bilety na jubileuszowe koncerty już dostępne! O zespole Dżem Połączyli rocka, bluesa, reggae, country. Nagrali piosenki, które uwielbiają zarówno koneserzy, jak i niedzielni słuchacze

      AudioNews
      AudioNews
      Newsy
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.