Skocz do zawartości
IGNORED

Dlaczego vinyl brzmi lepiej niz CD?


koteczek

Rekomendowane odpowiedzi

6 godzin temu, xajas napisał:

Czy slyszales juz o czyms takim jak sampling depth i sampling rate, jakie wartosci one maja dla CD i o czym one decyduja?

 

Poczytaj o tym conieco (to taki elementarz pierwszoklasisty Audio), a jak dotrzesz do 16Bit/44,1kHz (szczegolnie do tych 16Bit) to Ci zrobi „myk“ w glowieemoji6.png

 

Dla ulatwienia

 

Sampling depth to glebokosc probkowania a sampling rate to czestotliwosc probkowania

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Polecam się zapoznać czym jest częstotliwość

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )  - pomocny link)
Częstotliwość próbkowania samego nagrania nie ma znaczenia tak naprawdę. 
Ale aby to wiedzieć trzeba znać sposób działania DAC'a, i tego jak jest filtrowany. 
Bo każdy DAC ma filtr dolnoprzepustowy, zgodny z prawem Nyquista. Przez co wystarczy upsampling aby poprawić impuls i przebieg fazowy, czasami ma to jakiś wpływ na THD, ale przeważnie jest to pomijalne. Kwestia też rodzaju filtru. Polecam sprawdzić jak się ma typ filtra do wyglądu impulsu. To dlatego DSD gra ogólnie lepiej, ale nie zawsze dużo lepiej (implementacja filtru DSD). 

16bit to 96db dynamiki. Od zera absolutnego po szczytowy sygnał. Czyli DAC pozbawiony szumu, do 96db będzie miał nieskompresowaną dynamikę. Tylko jak już mówiłem, nie istnieje żadne nagranie z taką dynamiką. Ani na CD ani na Vinylu. 
(Średnia dynamika winylu oscyluje pomiędzy 13 a 16DR.)
 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Lech36 napisał:

ze względu na parametry głowicy nacinającej i ziarnistość materiału płyty

ale się rozmarzyłeś? zapominasz, że cutter nie rzeźbi w winylu a jego największym wrogiem jest studyjny mastering

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez purple2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, purple2 napisał:

ale się rozmarzyłeś?

Dlaczego "rozmarzyłeś"? Nie używam analogu, dyskutujemy tu tylko o jego niektórych wadach. Analog dla mnie to przeszłość, zarówno w audio jak i w TV. Można tylko dyskutować o tym czy 16/44,1 to wystarczający format do osiągnięcia pełni szczęścia przez odbiorcę i czy potrzeba czegoś więcej a jak potrzeba to ile, bo hobbyści trochę chyba fiksują na punkcie zwiększania formatów cyfrowych. 

44 minuty temu, #Szakovsky napisał:

Częstotliwość próbkowania samego nagrania nie ma znaczenia tak naprawdę. 

Określa możliwą górną granicę pasma dla danego formatu. Poza tym rzeczywiście jest bez znaczenia. Zniekształcenia sygnału będą dla 20 kHz identyczne dla 44,1 i dla 96 kHz. Jedynie pasmo dla 96 KHz skończy się na ca. 45 kHz. Firma Sony nawet dla wyższych formatów w rejestratorach nie proponuje pasma wyższego od 50 kHz.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Lech36 napisał:

Dlaczego "rozmarzyłeś"? Nie używam analogu, dyskutujemy tu tylko o jego niektórych wadach. Analog dla mnie to przeszłość, zarówno w audio jak i w TV. Można tylko dyskutować o tym czy 16/44,1 to wystarczający format do osiągnięcia pełni szczęścia przez odbiorcę i czy potrzeba czegoś więcej a jak potrzeba to ile, bo hobbyści trochę chyba fiksują na punkcie zwiększania formatów cyfrowych. 

Określa możliwą górną granicę pasma dla danego formatu. Poza tym rzeczywiście jest bez znaczenia. Zniekształcenia sygnału będą dla 20 kHz identyczne dla 44,1 i dla 96 kHz. Jedynie pasmo dla 96 KHz skończy się na ca. 45 kHz. Firma Sony nawet dla wyższych formatów w rejestratorach nie proponuje pasma wyższego od 50 kHz.

Dokładnie. 
Chociaż zniekształcenia nie będą 1:1 takie same, bo sama praca całego DACa sie trochę zmienia. Ale to naprawdę pomijalna kwestia. 
Dla 96khz pasmo nie kończy się na 45khz, to zależy od zastosowanego filtra etc. Różne filtry mają różne przebiegi i punkt cięcia. 
Np. Patrz na brickwall a super slow rolloff dla 44.1. To już zależy od zastosowanego filtra tak naprawdę. 
Ale tym większe pasmo przenoszenia i łagodniejszy rolloff tym ładniejszy impuls. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, #Szakovsky napisał:

Chociaż zniekształcenia nie będą 1:1 takie same, bo sama praca całego DACa sie trochę zmienia.

Ale to chyba tylko ze względu na część analogową układu. Była niedawno dyskusja na ten temat w którymś wątku i zdanie jednego z dyskutantów na ten temat było takie że teoretycznie nie ma znaczenia czy dla 20 kHz mamy dwie próbki czy cztery, obwiednia sygnału będzie odtworzona tak samo dokładnie. Ja byłem zwolennikiem tego że 4 próbki dadzą mniejsze zniekształcenie niż dwie, ale podobno to nie jest właściwe podejście. Oczywiście te różnice o ile zaistnieją są absolutnie nieistotne dla odbiorcy.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, #Szakovsky napisał:

Polecam się zapoznać czym jest częstotliwość

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )  - pomocny link)
Częstotliwość próbkowania samego nagrania nie ma znaczenia tak naprawdę. 
Ale aby to wiedzieć trzeba znać sposób działania DAC'a, i tego jak jest filtrowany. 
Bo każdy DAC ma filtr dolnoprzepustowy, zgodny z prawem Nyquista. Przez co wystarczy upsampling aby poprawić impuls i przebieg fazowy, czasami ma to jakiś wpływ na THD, ale przeważnie jest to pomijalne. Kwestia też rodzaju filtru. Polecam sprawdzić jak się ma typ filtra do wyglądu impulsu. To dlatego DSD gra ogólnie lepiej, ale nie zawsze dużo lepiej (implementacja filtru DSD). 

16bit to 96db dynamiki. Od zera absolutnego po szczytowy sygnał. Czyli DAC pozbawiony szumu, do 96db będzie miał nieskompresowaną dynamikę. Tylko jak już mówiłem, nie istnieje żadne nagranie z taką dynamiką. Ani na CD ani na Vinylu. 
(Średnia dynamika winylu oscyluje pomiędzy 13 a 16DR.)
 

To nie ma nic wspolnego z Twoim domniemaniem

 

..Dynamika CD może być praktycznie nieskończona....

 

Dynamika jest skonczona -> 16Bit

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, #Szakovsky napisał:

Średnia dynamika winylu oscyluje pomiędzy 13 a 16DR.

I co to ma wspólnego z dynamiką toru?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

59 minut temu, xajas napisał:

To nie ma nic wspolnego z Twoim domniemaniem

 

..Dynamika CD może być praktycznie nieskończona....

 

Dynamika jest skonczona -> 16Bit

też się usmiałem, są ludzie poza CD nie widzący niczego. To jakiś absurd, poza mną i jeszcze paroma osobami z naszego forum nikt już CD nie kupuje. Taki ktoś kto pisze takie bzdury tylko zniechęca innych do kupowania płyt CD.

Ludzie opamiętajcie się CD to naprawdę tylko początki cyfrowego audio. ja zbieram płyty CD nie dlatego że są super duper, tylko dlatego że mnie stać, lubie fizyczne nośniki a mój odtwarzacz/DAC i tak w locie zamienia 16 bitowy sygnał z plyty CD na gęste pliki więc tak naprawdę słucham gęstych plików łącząc to z przyjemnością obcowania z fizycznym nośnikiem.

Zdrowia wszystkim, ale również zdrowego podejścia do tematu, zamiast wypisywania bzdur.

Godzinę temu, Lech36 napisał:

Dlaczego "rozmarzyłeś"? Nie używam analogu, dyskutujemy tu tylko o jego niektórych wadach. Analog dla mnie to przeszłość, zarówno w audio jak i w TV. Można tylko dyskutować o tym czy 16/44,1 to wystarczający format do osiągnięcia pełni szczęścia przez odbiorcę i czy potrzeba czegoś więcej a jak potrzeba to ile, bo hobbyści trochę chyba fiksują na punkcie zwiększania formatów cyfrowych. 

Określa możliwą górną granicę pasma dla danego formatu. Poza tym rzeczywiście jest bez znaczenia. Zniekształcenia sygnału będą dla 20 kHz identyczne dla 44,1 i dla 96 kHz. Jedynie pasmo dla 96 KHz skończy się na ca. 45 kHz. Firma Sony nawet dla wyższych formatów w rejestratorach nie proponuje pasma wyższego od 50 kHz.

Sory ale nie mogę się zgodzić w 100%.

Firma SONY opracowała DSD w pierwotnej postaci 128 do 100kHz i w takiej wersji na świecie są nagrywane i archiwizowane nagrania. Jedynie z racji problemów technicznych w momencie startu SACD na rynku w odtwarzaczach zastosowano filtry 50kHz i wprowadzono do sprzedaży ograniczony standard DSD64. każdy w domu może sobie uruchomić prawdziwe DSD128 np. Foobar to umożliwia i posłuchać. Tylko tyle i aż tyle.

Panowie proszę poczytajcie trochę zanim zaczniecie zabierać głos.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, xajas napisał:

To nie ma nic wspolnego z Twoim domniemaniem

 

..Dynamika CD może być praktycznie nieskończona....

 

Dynamika jest skonczona -> 16Bit

16bit to 96db dynamiki. 24bit to 144db (w praktyce 123db) dynamiki. 
Ilość bitów nie jest absolutnie żadnym wyznacznikiem czegokolwiek, w sensie, żadnym problemem. 
A, i warto dodać, że te 16/24bit to odstęp od szumu kwantyzacji.
SNR urządzenia to też inna kwestia, ale wciąż poniżej 1000zł można kupić DAC'a o SNR wyższym niż 100db.  A to jest i tak dużo wyższy wynik niż ten jakim może się poszczycić Vinyl. 

Jak już mówiłem, kwestia dynamiki Vinyl vs CD to kwestia nagrań. 

 

15 minut temu, przemak napisał:

I co to ma wspólnego z dynamiką toru?

A to już zupełnie inna kwestia wychodząca poza format zapisu. 

 

 

55 minut temu, Lech36 napisał:

Ale to chyba tylko ze względu na część analogową układu. Była niedawno dyskusja na ten temat w którymś wątku i zdanie jednego z dyskutantów na ten temat było takie że teoretycznie nie ma znaczenia czy dla 20 kHz mamy dwie próbki czy cztery, obwiednia sygnału będzie odtworzona tak samo dokładnie. Ja byłem zwolennikiem tego że 4 próbki dadzą mniejsze zniekształcenie niż dwie, ale podobno to nie jest właściwe podejście. Oczywiście te różnice o ile zaistnieją są absolutnie nieistotne dla odbiorcy.

Tutaj zależy też sporo od zegara i jego stabilności pracy (np. wpływ sekcji analogowej na zegar etc). Teoretycznie 4 próbki są lepsze niż 2 próbki, ale w idealnych warunkach. Ale to już i tak jest abstrakcja bo nie ma to żadnego większego znaczenia. 
I jeżeli chodzi o upsampling to jest tak jak mówiłem, inne filtry dolnoprzepustowe. Tu jest największa różnica, bo zmienia się impuls, a nawet charakterystyka przenoszenia. Łagodne filtry na 44.1 obcinają częstotliwości słyszalne. Dlatego dla 44.1 teoretycznie powinno się używać stromych filtrów. Ale z drugiej, to powoduje "dzwonienie" na impulsie. 
Więc rozwiązaniem jest upsamplung i łagodny filtr. 
Ja używam foobara i robię podwójny upsampling, najpierw z 44.1 do 88.2 (zero order hold) a później do DSD128.  I np. to mocno ratowało Chorda Qutesta. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, andaudion napisał:

DSD w pierwotnej postaci 128 do 100kHz i w takiej wersji na świecie są nagrywane i archiwizowane nagrania.

Akurat ?

7 minut temu, #Szakovsky napisał:

to już zupełnie inna kwestia

Czyli nie ma związku.

Macie swoje DSD ?

dsd5.gif

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, #Szakovsky napisał:

 wystarczy upsampling aby poprawić impuls i przebieg fazowy
 

Optymalizacja obwodu się nie uda, gdy fazy użytych mikrofonów się rozminą.

Że nie wspomnę o całej reszcie. Nie wiesz przecież, jak realizator zdewastował muzyczną interakcję i nie masz podstaw do działania u siebie.

Nie wystarczy to, co wymieniłeś. 

Efekt niezgodności fazowej wychwytuje się, kiedy barwa ci się nie zgadza a lokalizacja (gdy przesył jest co najmniej 2 kanałowy) jest nieczytelna. Nie całkiem o akustyczną zgodność fazową chodzi, a o optymalizację lub porównanie swojego toru elektrycznego względem zastosowanego do rejestracji.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

~Way hay and up she rises early in the morning~("Morskie opowieści")

~Braterstwo narodu buduje się na kiczu~("Nieznośna lekkość bytu" Milan Kundera)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, przemak napisał:

Akurat ?

Czyli nie ma związku.

W aspekcie samego formatu, nie. 
Kwestia nagrań? Zdecydowanie tak. 
Sprzęt ma nie ograniczać dynamiki tego co jest nagrane. I jak już wcześniej mówiłem, Vinyl przeważnie w masterze ma lepszą dynamikę, ale to kwestia masteru a nie nośnika. Można dostać też CD o kosmicznej dynamice przewyższającą czarny krążek. 

Teraz, xetras napisał:

Optymalizacja obwodu się nie uda, gdy fazy użytych mikrofonów się rozminą.

Że nie wspomnę o całej reszcie. Nie wiesz przecież, jak realizator zdewastował muzyczną interakcję i nie masz podstaw do działania u siebie.

Nie wystarczy to, co wymieniłeś. 

Efekt niezgodności fazowej wychwytuje się, kiedy barwa ci się nie zgadza a lokalizacja (gdy przesył jest co najmniej 2 kanałowy) jest nieczytelna. Nie całkiem o akustyczną zgodność fazową chodzi, a o optymalizację lub porównanie swojego toru elektrycznego względem zastosowanego do rejestracji.

Wiem, ale faza bliżej zera=lepsza faza ?
Bo phase shift jest sam w sobie zniekształceniem sygnału. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, purple2 napisał:

 cutter nie rzeźbi w winylu a jego największym wrogiem jest studyjny mastering

Chyba już w ogóle nie używa się   DMM ? Czy może jednak gdzieś oprócz Teldec z lat 80. ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

~Way hay and up she rises early in the morning~("Morskie opowieści")

~Braterstwo narodu buduje się na kiczu~("Nieznośna lekkość bytu" Milan Kundera)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, #Szakovsky napisał:

W aspekcie samego formatu, nie. 
Kwestia nagrań? Zdecydowanie tak. 
Sprzęt ma nie ograniczać dynamiki tego co jest nagrane. I jak już wcześniej mówiłem, Vinyl przeważnie w masterze ma lepszą dynamikę, ale to kwestia masteru a nie nośnika. Można dostać też CD o kosmicznej dynamice przewyższającą czarny krążek. 

Tylko DR nie ma żadnego związku z dynamiką... 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, przemak napisał:

Tylko DR nie ma żadnego związku z dynamiką... 

Mówisz że zakres głośności sygnału nie ma związku z dynamiką? Odważnie. 
Dynamic Range to nie dynamika. Mocne 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, #Szakovsky napisał:

Mówisz że zakres głośności sygnału nie ma związku z dynamiką? Odważnie. 
Dynamic Range to nie dynamika. Mocne 

Dynamika nośnika winyl lub cd zmienia się w zależności od tego, co tam jest nagrane? Ciekawe... ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, xetras napisał:

Chyba już w ogóle nie używa się   DMM ? Czy może jednak gdzieś oprócz Teldec z lat 80. ?

Ja ciągle kupuję płyty DMM. Ostatnie zakupy to Sigur Ros czy Clapton. No jeszcze Diana Krall to tak na szybko bo w domu mam sporo wydań DMM.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Autor bloga pisze w podsumowaniu:

Usłyszenie tych zmian albo nawet sama chęć ich usłyszenia nie ma sensu

Niestety to przejaw ignorancji. Tu pisze:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

~Way hay and up she rises early in the morning~("Morskie opowieści")

~Braterstwo narodu buduje się na kiczu~("Nieznośna lekkość bytu" Milan Kundera)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Lech36 napisał:

Zniekształcenia sygnału będą dla 20 kHz identyczne dla 44,1 i dla 96 kHz.

 te Twoje ulubione ? nieliniowe? owszem będą takie same, a słyszałeś o zniekształceniach TIM? to są właśnie zniekształcenia typu liniowego i odpowiadają m.in. za  stereofoniczne efekty fazowe

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, #Szakovsky napisał:


Dynamic Range to nie dynamika. Mocne 

Parametr DR 19 - jaki utwór ? (zapewniam, że dziwny):

09-Burn DR19 -16.55 dB -39.81 dB 0:36

Z płyty Sisters Of Mercy  - Some Girls Wandered By Mistake. 

Reszty poszukaj.

Wylicznik z bazy: dr. loudness.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez xetras
literówki

~Way hay and up she rises early in the morning~("Morskie opowieści")

~Braterstwo narodu buduje się na kiczu~("Nieznośna lekkość bytu" Milan Kundera)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, przemak napisał:

Dynamika nośnika winyl lub cd zmienia się w zależności od tego, co tam jest nagrane? Ciekawe... ?

Chciałbym wiedzieć gdzie coś takiego napisałem. 

Vinyl wymaga innego masteru niż CD, wynika to z właściwości fizycznych płyty, inaczej robi się straszna papka. 

Polecam sprawdzić Vinyl i CD wydany w +-tym roku i porównać zakres dynamiki, później gadać głupoty ? A w szczególności polecam z okresu 1995-2010. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, #Szakovsky napisał:

Chciałbym wiedzieć gdzie coś takiego napisałem. 

Proszę:

Godzinę temu, #Szakovsky napisał:

Vinyl przeważnie w masterze ma lepszą dynamikę

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, przemak napisał:

Proszę:

 

w masterze,

w
... 
masterze

Inaczej się masteruje CD a inaczej Vinyl. 
I tutaj ułomność mechaniczna vinyla jest jego największym plusem, bo nie zrobisz vinyla z 4db dynamiki. A przynajmniej tak aby było cokolwiek słychać. Z CD tak, zdecydowanie. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, #Szakovsky napisał:

w masterze,

w
... 
masterze

Inaczej się masteruje CD a inaczej Vinyl. 
I tutaj ułomność mechaniczna vinyla jest jego największym plusem, bo nie zrobisz vinyla z 4db dynamiki. A przynajmniej tak aby było cokolwiek słychać. Z CD tak, zdecydowanie. 

Czyli wciąż twierdzisz, że DR to dynamika... to nie mam pytań.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak,
DR ma nawet w nazwie słowo "Dynamika". 

To różnica między najcichszym dźwiękiem (nie szumem) do najgłośniejszego peaku. 
Jeżeli to nie jest dynamika to ja nie wiem co to jest. Może jakiś gatunek stawonoga. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, purple2 napisał:

owszem będą takie same, a słyszałeś o zniekształceniach TIM?

Nie, co to takiego?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, #Szakovsky napisał:

ja nie wiem co to jest

Od tego bym zaczął ?

Jakkolwiek będziemy dynamikę rozumieć, to będzie to, jak piszesz, stosunek dwóch wartości jakiegoś parametru, najwyższej i najniższej. Czyli też logiczne, że nie w tym samym momencie. A DR to jest generalnie stosunek peak do rms {w przypadku audiofilskiego określania dr znanym algorytmem jakoś modyfikowany, ale generalnie tak), czyli nie dość, że jest to stosunek różnych parametrów sygnału to jeszcze w tym samym czasie. Niestety, w żadnym wypadku nie jest to stosunek czegokolwiek do najcichszego dźwięku. Ten dr jest parametrem sygnału a nie toru, a tu piszemy o torze.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, Lech36 napisał:

Nie, co to takiego?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Zniekształcenia dynamiczne (DIM)

• W niektórych urządzeniach zniekształcenia liniowe mogą

objawiać się wyłącznie przy gwałtownych zmianach

poziomu sygnału wejściowego.

• Typowe przykłady: niektóre wzmacniacze, głośniki.

• Pomiar THD+N nie wykryje takich zniekształceń.

• Są to zniekształcenia dynamiczne-DIM(DYNAMIC INTERMODULATION)

inna nazwa TIM(TRANSIENT INTERMODULATION)

• Aby je zmierzyć, potrzebujemy sygnałutestowego, który

zapewni skokowe zmiany amplitudy

• Sygnał testowy – suma:

– sygnału prostokątnego 3,15 kHz,

– sinusa 15 kHz (czasami 14 lub 8 kHz),

– stosunek amplitud prostokąt : sinus = 4 : 1

• Ograniczenie pasma sygnału prostokątnego (przed

podaniem na DUT) do 30 kHz lub 100 kHz

• Analiza – dwie metody:

– analogowa – filtracja 0,4 – 2,9 kHz, pomiar rms,

– cyfrowa – pomiar amplitud na 9 częstotliwościach,

obliczenie współczynnika jako sumy tych amplitud

podzielonej przez amplitudę testowego sinusa.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez purple2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, purple2 napisał:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Zniekształcenia dynamiczne (DIM)

• W niektórych urządzeniach zniekształcenia liniowe mogą

objawiać się wyłącznie przy gwałtownych zmianach

poziomu sygnału wejściowego.

• Typowe przykłady: niektóre wzmacniacze, głośniki.

• Pomiar THD+N nie wykryje takich zniekształceń.

• Są to zniekształcenia dynamiczne-DIM(DYNAMIC INTERMODULATION)

inna nazwa TIM(TEANSIENT INTERMODULATION)

• Aby je zmierzyć, potrzebujemy sygnałutestowego, który

zapewni skokowe zmiany amplitudy

• Sygnał testowy – suma:

– sygnału prostokątnego 3,15 kHz,

– sinusa 15 kHz (czasami 14 lub 8 kHz),

– stosunek amplitud prostokąt : sinus = 4 : 1

• Ograniczenie pasma sygnału prostokątnego (przed

podaniem na DUT) do 30 kHz lub 100 kHz

• Analiza – dwie metody:

– analogowa – filtracja 0,4 – 2,9 kHz, pomiar rms,

– cyfrowa – pomiar amplitud na 9 częstotliwościach,

obliczenie współczynnika jako sumy tych amplitud

podzielonej przez amplitudę testowego sinusa.

Masz jakieś dane jak w takim teście skokowych zmian amplitudy wypada płyta analogowa? Dawaj więcej przykładów z praktycznych testów. Popatrz 'przemak' robi Wam całą masę bardzo ciekawych prezentacji a Ty umiesz tylko pisać o wspaniałości analogu pomimo jego gigantycznych niedoskonałości które słychać jak diabli mimo zaklęć fanów tej techniki. Da się sygnał prostokątny zarejestrować na LP z możliwie małym odkształceniem przebiegu?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, Lech36 napisał:

Masz jakieś dane

Lechu zdumiewasz mnie, Ty wielbiciel pomiarów pierwszy raz w życiu słyszysz o TIM? ja nie muszę nic mierzyć to producenci powinni w specyfikacji podawać TIM, a nie robią tego, natomiast studenci na ćwiczeniach wykonują to rutynowo, w sekrecie powiem Ci, że zniekształcenia DIM (TIM) zależą od szerokości pasma przenoszenia i liniowości charakterystyki fazowej

 

28 minut temu, Lech36 napisał:

Popatrz 'przemak' robi Wam całą masę bardzo ciekawych prezentacji

fajne obrazki tylko nie na temat, przemak jest mistrzem w odwracaniu kota ogonem

28 minut temu, Lech36 napisał:

Da się sygnał prostokątny zarejestrować na LP

nie przeczytałeś linku, filtr 30k lub 100k, jesteś mało dociekliwy, interesują Cię tylko thd?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez purple2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • House of Marley Positive Vibration Frequency Rasta

      Patrząc na to, co lada moment zacznie wyprawiać się za oknem aż chciałoby się zanucić za nieodżałowanym Markiem Grechutą chociażby fragment niezwykle będącego na czasie utworu „Wiosna – ach to ty”. Dlatego też powoli, acz konsekwentnie warto przygotować się na prawdziwy wybuch zieleni a tym samym niemożność wysiedzenia w czterech „betonowych” ścianach. Jak to jednak w życiu bywa jeszcze się taki nie urodził, co … więc doskonale zdaję sobie sprawę, iż nie dla wszystkich pierwszy świergot ptaków j

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Słuchawki

      Czy płyty CD cieszą się jeszcze odpowiednią popularnością?

      W dzisiejszych czasach, ludzie coraz więcej rzeczy chętniej robią online. Odchodzi się od klasycznych rozwiązań, na rzecz nowatorskich rozwiązań. Ten stan rzeczy dotknął również branżę muzyczną. Normą jest, że artysta wydając nowy album, wypuszcza go również w wersji fizycznej, najczęściej w postaci płyt CD, które można zakupić w wielu sklepach. W opozycji do takich zakupów stoi oczywiście internet i rozmaite serwisy streamingowe, takie jak YouTube, czy Spotify. Warto się zastanowić czy, a jeśli

      audiostereo.pl
      audiostereo.pl
      Muzyka 20

      Marantz Cinema 30

      Choć z pewnością większość śledzących dział recenzencki czytelników zdążyła przyzwyczaić się do tego, że kino domowe gości u nas nad wyraz sporadycznie, to o ile tylko światło dzienne ujrzy coś ciekawego, to czysto okazjonalnie takowym rodzynkiem potrafimy się zainteresować. Oczywiście nie zawsze jest to klasyczny, przeprowadzany w zaciszu domowych czterech kątów test, jak m.in. w przypadku budżetowego, acz bezapelacyjnie wartego uwagi i po prostu świetnego Denona AVR-S770H, lecz również nieco m

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Systemy

      Indiana Line Diva 5

      Śmiem twierdzić, ze nikogo mającego choćby blade pojęcie o tym, co dzieję się wokół, jak wygląda rynek mieszkaniowy uświadamiać nie trzeba. Po prostu jest drogo, podobno będzie jeszcze drożej i tanio, to już było i nie wróci, a skoro jest drogo, to do łask wracają mieszkania o metrażach zgodnych z założeniami speców z lat 50-70 minionego tysiąclecia. Znaczy się znów aktualnym staje się powiedzenie „ciasne ale własne”. Dlatego też logicznym wydaje się popularność wszelkich rozwiązań możliwie komp

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Kolumny

      Bilety | DŻEM koncert urodzinowy| Koncert

      O wydarzeniu Kup bilet na koncert jednego z najważniejszych polskich zespołów bluesowych - zespołu Dżem! Grupa świętuje 40-lecie działalności, w związku z czym na koncertach na pewno nie zabraknie dobrze znanych przebojów, takich jak Wehikuł czasu, Whisky, Czerwony jak cegła czy Sen o Victorii. Dżem bilety na jubileuszowe koncerty już dostępne! O zespole Dżem Połączyli rocka, bluesa, reggae, country. Nagrali piosenki, które uwielbiają zarówno koneserzy, jak i niedzielni słuchacze

      AudioNews
      AudioNews
      Newsy
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.