Skocz do zawartości
IGNORED

Dlaczego vinyl brzmi lepiej niz CD?


koteczek

Rekomendowane odpowiedzi

10 minut temu, Lech36 napisał:

może wyjaśni Tobie kiedy w układzie mogą powstać zniekształcenia TIM.

"specjalisto" od TIM może Ty porozmawiaj z profesorem skoro mi nie wierzysz?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez purple2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, purple2 napisał:

"specjalisto" od TIM może Ty porozmawiaj z profesorem skoro mi nie wierzysz?

Z Twoich odpowiedzi na pytania dotyczące TIM wynika że to Ty powinieneś z nim porozmawiać, ale oczywiście nie musisz. Bez takiej rozmowy też można żyć.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Lech36 napisał:

Z Twoich odpowiedzi na pytania dotyczące TIM

Lechu nie masz zielonego pojęcia o widmie sygnału i transmitancji toru audio, bezczelny ignorant

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, po co się kłócić? To marnuje tylko czas czytających. Ja chętnie się dowiem, jak powstają zniekształcenia TIM, więc także proszę o wyjaśnienie osobę, która deklaruje, że takową wiedzę posiada. 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, fant napisał:

Panowie, po co się kłócić?

problem dostrzeżono po raz pierwszy we wzmacniaczach ze sprzężeniem zwrotnym

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

sprzężenie zwrotne hamuje gwałtowne zmiany parametrów sygnału a faworyzuje grzeczne sinusy z generatora cytuję

Sprzężenie zwrotne ma jednak swoje wady. Dobrze sprawdza się w przypadku sygnałów sinusoidalnych, które jednak w muzyce występują bardzo rzadko. Sygnał podawany z powrotem na wejście powoduje także powstanie opóźnień

transjenty są przykładem zmian które hamuje sprzężenie zwrotne, w interpretacji widmowej obcina widmo transjentu czyli ścina zbocze narastające transjentu

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, Moontan napisał:

Wjedza to je  potenga.....

Zgadzam się - w purplowaniu ma ponadczasowe znaczenie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Parker's Mood

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, purple2 napisał:

problem dostrzeżono po raz pierwszy we wzmacniaczach ze sprzężeniem zwrotnym

Brawo Ty, nareszcie trafiłeś na wyjaśnienie, TIM powstaje tylko w układach ze sprzężeniem zwrotnym obejmującym wiele stopni i opóźnień działania pętli sprzężenia. Im głębsze sprzężenie i więcej stopni obejmujące tym problem może być większy, ale nie musi.

1 godzinę temu, purple2 napisał:

transjenty są przykładem zmian które hamuje sprzężenie zwrotne, w interpretacji widmowej obcina widmo transjentu czyli ścina zbocze narastające transjentu

 Dobrze skompensowany wzmacniacz i skompensowane sprzężenie zwrotne niczego nie "hamuje" a przynajmniej nie wpływa w sposób który można usłyszeć. Obecnie nie ma z tym problemów, ale należy zachować staranność przy projektowaniu i konstruowaniu układu ze sprzężenie zwrotnym. 

Samo odkształcenie prostokąta (mały SR) nie powoduje powstania TIM. Dopiero spotkanie się we wzmacniaczu różnicowym dwóch sygnałów wejściowego i tego z wyjścia, który na skutek działania różnych przyczyn może być opóźniony może zaowocować zniekształceniem TIM. Obecnie wzmacniacze mogą mieć bardzo głębokie sprzężenie globalne bez skutków ubocznych np. nowe moduły klasy D firmy Purifi mające DF 5000 dla 1 kHz.  


 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Lech36 napisał:

TIM powstaje tylko w układach ze sprzężeniem zwrotnym

sprzężenie zwrotne to aktywny filtr dolnoprzepustowy

 

10 godzin temu, Lech36 napisał:

Dobrze skompensowany wzmacniacz i skompensowane sprzężenie zwrotne niczego nie "hamuje"

bo nie ma zniekształceń TIM,

kolejny cytat z linku z poprzedniego postu

gdy wartość sygnału na wejściu zmienia się bardzo szybko, następuje przez krótką chwilę przesterowanie wzmacniacza. Ponieważ we wzmacniaczach tranzystorowych stosuje się zwykle głębsze sprzężenie zwrotne, zniekształcenia TIM w tych wzmacniaczach są większe

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, purple2 napisał:

gdy wartość sygnału na wejściu zmienia się bardzo szybko, następuje przez krótką chwilę przesterowanie wzmacniacza. Ponieważ we wzmacniaczach tranzystorowych stosuje się zwykle głębsze sprzężenie zwrotne, zniekształcenia TIM w tych wzmacniaczach są większe

O ile sprężenie zwrotne nie ma precyzyjnej kompensacji. W obecnych czasach nawet wzmacniacze z bardzo głębokim globalnym sprzężeniem zwrotnym da się tak skompensować że TIM będą bez znaczenia. To efekt postępu w technologiach podzespołów. Kiedyś trzeba się było zadowolić tranzystorami mocy o częstotliwości granicznej 0,8 MHz (w czasach Germanu jeszcze mniej i to dużo) a teraz powszechnie stosowane są nawet w tanim sprzęcie takie do 30 MHz. Mosfety mogą jeszcze więcej przy dużych mocach. TIM przestał być problemem, ale oczywiście trzeba zachować staranność w konstrukcji wzmacniacza.

1 godzinę temu, purple2 napisał:

gdy wartość sygnału na wejściu zmienia się bardzo szybko, następuje przez krótką chwilę przesterowanie wzmacniacza. Ponieważ we wzmacniaczach tranzystorowych stosuje się zwykle głębsze sprzężenie zwrotne, zniekształcenia TIM w tych wzmacniaczach są większe

Żyjesz historią. Zrób jakiś wzmacniacz to na pewno poznasz te zagadnienia lepiej. Oczywiście dokonując jego pomiarów oraz prób na różnych często dziwnych sygnałach z płyt z muzyką. Przytoczony wcześniej przykład wzmacniacza opartego o moduły D klasy firmy Purifi (również nowe moduły firmy Hypex N-Core) który ma bardzo głębokie sprzężenie globalne zapewniające bardzo niską impedancję wyjściową (DF>5000, dla 1 kHz) nie ma problemów z TIM-ami. Na portalu ASR jako pierwszy w ich klasyfikacji jest wzmacniacz w innej klasie niż D, pochodna klasy AB (H lub G ?) też z bardzo głębokim sprzężenie zwrotnym.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, Lech36 napisał:

który ma bardzo głębokie sprzężenie globalne zapewniające bardzo niską impedancję wyjściową (DF>5000, dla 1 kHz) nie ma problemów z TIM-ami.

bo ma szerokie pasmo przenoszenia, Twoje argumenty dotyczą dziedziny czasu, w dziedzinie częstotliwości decyduje widmo sygnału i transmitancja toru audio, jest taki operator nazywa się transformata Laplace'a, który przenosi analizę obwodu z dziedziny czasu do dziedziny częstotliwości

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, purple2 napisał:

bo ma szerokie pasmo przenoszenia,

Klasa D to najczęściej maks 50-60 kHz (-3 dB).

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Lech36

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.03.2020 o 12:50, Lech36 napisał:

maks 50-60 kHz (-3 dB).

TIM mierzalny, niesłyszalny,

 

W dniu 30.03.2020 o 11:00, Lech36 napisał:

Żyjesz historią

produktem transformaty Laplace'a jest transmitancja badanego toru, a jest to charakterystyka amplitudowa i fazowa, które łatwo można wyznaczyć pomiarowo, mając je do dyspozycji można łatwo zbadać tor w dziedzinie częstotliwości

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On 3/30/2020 at 8:45 AM, purple2 said:

sprzężenie zwrotne to aktywny filtr dolnoprzepustowy

 

bo nie ma zniekształceń TIM,

kolejny cytat z linku z poprzedniego postu

gdy wartość sygnału na wejściu zmienia się bardzo szybko, następuje przez krótką chwilę przesterowanie wzmacniacza. Ponieważ we wzmacniaczach tranzystorowych stosuje się zwykle głębsze sprzężenie zwrotne, zniekształcenia TIM w tych wzmacniaczach są większe

To co piszesz jest już nieaktualne ?

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, purple2 napisał:

TIM mierzalny, niesłyszalny

Ty chyba dalej nie zrozumiałeś jak tworzy się TIM.

Godzinę temu, purple2 napisał:

produktem transformaty Laplace'a jest transmitancja badanego toru, a jest to charakterystyka amplitudowa i fazowa

Dawaj te nagrania zrobione wg. transformaty Laplace'a ;-). Przykłady praktyczne są potrzebne.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, andpon napisał:

To co piszesz jest już nieaktualne

nieaktualne we wzmacniaczach, ale w cd audio,tak, każdy filtr dolnoprzepustowy przeciwdziała szybkim zmianom amplitudy sygnału tym bardziej im niższa jest jego częstotliwość graniczna

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, purple2 napisał:

ale w cd audio,tak, każdy filtr dolnoprzepustowy przeciwdziała szybkim zmianom

I co z tego? W Twoim organie odbioru dźwięków też jest zainstalowany filtr dolnoprzepustowy o granicznej wartości niższej niż 20 kHz (przypuszczam że nawet dużo niższej niż 20 kHz). Jak chcesz go wyłączyć ;-)?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Lech36 napisał:

ty chyba dalej nie zrozumiałeś jak tworzy się TIM.

bez komentarza

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minutes ago, purple2 said:

nieaktualne we wzmacniaczach, ale w cd audio,tak, każdy filtr dolnoprzepustowy przeciwdziała szybkim zmianom amplitudy sygnału tym bardziej im niższa jest jego częstotliwość graniczna

Nie piszesz o cd, tylko o przesterowaniu wzmacniacza i TIM

Poczytaj sobie:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Lech36 napisał:

W Twoim organie odbioru dźwięków też jest zainstalowany filtr dolnoprzepustowy

we filharmonii nie ma filtru a w stereo jest?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę wikipedię - kolega zmienił nazwisko przy transformacie, bo doczytał, że Fourier niczego z transjentami nie miał wspólnego ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, purple2 napisał:

we filharmonii nie ma filtru a w stereo jest?

W filharmonii też jest, chyba że jesteś jakimś cyborgiem i umiesz ten swój filtr wyłączyć będąc w filharmonii.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, przemak napisał:

kolega zmienił nazwisko przy transformacie

transformata Laplace'a dotyczy analizy obwodów czyli charakterystyki fazowej i amplitudowej

 

11 minut temu, Lech36 napisał:

W filharmonii też jest, chyba że jesteś jakimś cyborgiem

nie filozofuj, jest różnica między żywym dźwiękiem we filharmonii a jego studyjnym zapisem

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, purple2 napisał:

nie filozofuj, jest różnica między żywym dźwiękiem we filharmonii a jego studyjnym zapisem

Jest, ale przyczyn tego jest bardzo wiele i czasem wcale w filharmonii nie jest obecny dźwięk który nam się podoba bardziej od tego w domu mimo że tam jest oryginał a w domu okraszona efektami (zarejestrowanymi) kopia/rejestracja tego oryginału. Wszystko już było omawiane na forum. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Lech36 napisał:

 

11 minut temu, Lech36 napisał:

Jest, ale przyczyn tego jest bardzo wiele

np ,mastering? nieliniowa faza?

13 minut temu, Lech36 napisał:

czasem wcale w filharmonii nie jest obecny dźwięk który nam się podoba

to może kameralny set?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, purple2 napisał:

np ,mastering? nieliniowa faza?

Możliwe, nie potrafisz tego udowodnić. Pównież Twój znajomy profesor też nie potrafi tego udowodnić, a świetnie zrealizowane nagrania zdarzają się na CD bez udziału postulowanych przez Ciebie środków. Wystarczy staranność w realizacji i danie odpowiedniej ilości czasu inżynierom na dopieszczenie rejestracji.  

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Purplowania ciąg dalszy. Przecież ty purple2 nigdy nie byłeś w filharmonii - no chyba, że z wycieczką szkolną w ramach lekcji wychowania muzycznego. Gdybyś był, to wiedziałbyś, że w każdym sektorze inaczej słychać i nie pociskał kolejnego shitu - wyluzuj, bo z tego zatwardzenia oczy ci popękają.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Parker's Mood

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Lech36 napisał:

zrealizowane nagrania zdarzają się na CD

zdarzają? nie są akustycznie autentyczne

 

12 minut temu, Lech36 napisał:

Wystarczy staranność

demagogia

17 minut temu, Chicago napisał:

nie byłeś w filharmonii - no chyba, że z wycieczką szkolną

posłuchaj małpo, ugryź się w język jeśli nie masz merytorycznych argumentów

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minutes ago, purple2 said:

zdarzają? nie są akustycznie autentyczne

Nagrania akustycznie autentyczne nie istnieją.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, andpon napisał:

Nagrania akustycznie autentyczne nie istnieją.

o co idzie spór? o liniową fazę i mastering, liniowa faza- tak mastering- nie i masz przepis na autentyczne akustyczne nagranie

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • House of Marley Positive Vibration Frequency Rasta

      Patrząc na to, co lada moment zacznie wyprawiać się za oknem aż chciałoby się zanucić za nieodżałowanym Markiem Grechutą chociażby fragment niezwykle będącego na czasie utworu „Wiosna – ach to ty”. Dlatego też powoli, acz konsekwentnie warto przygotować się na prawdziwy wybuch zieleni a tym samym niemożność wysiedzenia w czterech „betonowych” ścianach. Jak to jednak w życiu bywa jeszcze się taki nie urodził, co … więc doskonale zdaję sobie sprawę, iż nie dla wszystkich pierwszy świergot ptaków j

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Słuchawki

      Czy płyty CD cieszą się jeszcze odpowiednią popularnością?

      W dzisiejszych czasach, ludzie coraz więcej rzeczy chętniej robią online. Odchodzi się od klasycznych rozwiązań, na rzecz nowatorskich rozwiązań. Ten stan rzeczy dotknął również branżę muzyczną. Normą jest, że artysta wydając nowy album, wypuszcza go również w wersji fizycznej, najczęściej w postaci płyt CD, które można zakupić w wielu sklepach. W opozycji do takich zakupów stoi oczywiście internet i rozmaite serwisy streamingowe, takie jak YouTube, czy Spotify. Warto się zastanowić czy, a jeśli

      audiostereo.pl
      audiostereo.pl
      Muzyka 26

      Marantz Cinema 30

      Choć z pewnością większość śledzących dział recenzencki czytelników zdążyła przyzwyczaić się do tego, że kino domowe gości u nas nad wyraz sporadycznie, to o ile tylko światło dzienne ujrzy coś ciekawego, to czysto okazjonalnie takowym rodzynkiem potrafimy się zainteresować. Oczywiście nie zawsze jest to klasyczny, przeprowadzany w zaciszu domowych czterech kątów test, jak m.in. w przypadku budżetowego, acz bezapelacyjnie wartego uwagi i po prostu świetnego Denona AVR-S770H, lecz również nieco m

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Systemy

      Indiana Line Diva 5

      Śmiem twierdzić, ze nikogo mającego choćby blade pojęcie o tym, co dzieję się wokół, jak wygląda rynek mieszkaniowy uświadamiać nie trzeba. Po prostu jest drogo, podobno będzie jeszcze drożej i tanio, to już było i nie wróci, a skoro jest drogo, to do łask wracają mieszkania o metrażach zgodnych z założeniami speców z lat 50-70 minionego tysiąclecia. Znaczy się znów aktualnym staje się powiedzenie „ciasne ale własne”. Dlatego też logicznym wydaje się popularność wszelkich rozwiązań możliwie komp

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Kolumny

      Bilety | DŻEM koncert urodzinowy| Koncert

      O wydarzeniu Kup bilet na koncert jednego z najważniejszych polskich zespołów bluesowych - zespołu Dżem! Grupa świętuje 40-lecie działalności, w związku z czym na koncertach na pewno nie zabraknie dobrze znanych przebojów, takich jak Wehikuł czasu, Whisky, Czerwony jak cegła czy Sen o Victorii. Dżem bilety na jubileuszowe koncerty już dostępne! O zespole Dżem Połączyli rocka, bluesa, reggae, country. Nagrali piosenki, które uwielbiają zarówno koneserzy, jak i niedzielni słuchacze

      AudioNews
      AudioNews
      Newsy
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.