Skocz do zawartości
IGNORED

Dlaczego vinyl brzmi lepiej niz CD?


koteczek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

 

Mam wbudowany w sprzęcie ;)

 

Wracając do Twojego eksperymentu. Opóźnienie po stronie akustycznej powoduje, że faza zmienia się z częstotliwością. Oscyloskop jako wskaźnik jest w tym przypadku bezużyteczny. To co należałoby wyrównać to opóźnienie grupowe, nie fazę. Inna sprawa, że Twój układ jest sensowny do korekty głośnika, mikrofon pomiarowy w porównaniu do głośnika to prawie idealne urządzenie.

 

To już w innym wątku było. Liniowa faza wystarczy, ale @purple2 nie akceptuje liniowej fazy tylko stałą, poziomą charakterystykę. Że to bez sensu, bo i tak będzie pochylona, to wiadomo ;)

Głośnik zostanie skalibrowany mikrofonem i następnie tak skalibrowany głośnik zostanie użyty do kalibracji tegoż mikrofonu, proste ;)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez przemak

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ak kalibrować? Tym mikrofonem, który zostanie u Ciebie? ;)

 

taki sam mikrofon musi mieć słuchacz, poza tym, tor który został skalibrowany tylko na potrzeby wewnętrznego monitoringu, dla słuchacza kalibracja toru w którym zamiast monitorów i mikrofonu jest rejestrator, a mikrofon, kontroler i monitory przechodzą do słuchacza czyli słuchacz kalibruje z sygnału testowego na płycie a mikrofon kieruje na głośnik i sygnał z mikrofonu porównuje z sygnałem testowym na ekranie oscyloskopu

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez purple2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

taki sam mikrofon musi mieć słuchacz, poza tym, tor który został skalibrowany tylko na potrzeby wewnętrznego monitoringu, dla słuchacza kalibracja toru w którym zamiast monitorów i mikrofonu jest rejestrator, a mikrofon, kontroler i monitory przechodzą do słuchacza czyli słuchacz kalibruje z sygnału testowego na płycie a mikrofon kieruje na głośnik i sygnał z mikrofonu porównuje z sygnałem testowym na ekranie oscyloskopu

 

A, to proste jest, każdy da radę. Zwłaszcza, że 4007 jest popularny u ludzi, co trzeci ma w domu, earthworksów jest trochę mniej, ale to się zmieni wraz z upowszechnieniem metody.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4007 jest popularny u ludzi

 

wyczuwam ton ironii, wiem, że nie lubisz drogich mikrofonów a szczególnie małomembranowych dpa, ale dźwięk jest wybitnie impulsowy widmo transjentu wymaga szerokiego pasma przenoszenia i reżimu fazowego, liczę na Ciebie, że rozpowszechnisz tą metodę

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

liczę na Ciebie, że rozpowszechnisz tą metodę

 

 

Metody wymagającej mikrofonu 4007 (z przedwzmacniaczem) nie trzeba rozpowszechniać, sama się przyjmie, w zasadzie uważaj ją za przyjętą! Z wersją na 130V na pewno będzie lepiej brzmiało!

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opóźnienie po stronie akustycznej powoduje

 

nie interesuje mnie strona akustyczna, mówimy o elektroakustyce, impuls elektryczny ma widmo amplitudowe i fazowe, jeśli je zniekształcimy to zbocze tego impulsu-transjentu odpowiedzialne za stereofoniczne efekty fazowe, zostanie zniekształcone i wtedy wiem kiedy jestem w filharmonii a kiedy mam słuchawki na uszach, jeśli reprodukujemy falę akustyczną identyczną z oryginałem to możemy mieć wrażenie autentycznego dźwięku i mając słuchawki na uszach mamy wrażenie jakbyśmy byli w filharmonii, 10 lat miałem zestaw accuphase dp-78 i stax sr-007, i zdążyłem sobie wyrobić zdanie na ten temat

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stereofoniczne efekty fazowe

jeśli reprodukujemy falę akustyczną identyczną z oryginałem to możemy mieć wrażenie autentycznego dźwięku i mając słuchawki na uszach mamy wrażenie jakbyśmy byli w filharmonii

Stereofonia w żadnym wypadku nie odtwarza oryginalnego dźwięku. Stereofonia jednie podaje pewne podpowiedzi, na bazie których umysł tworzy wrażenie przestrzeni i kierunku, którego nie ma w dźwięku wydobywającym się z kolumn. Te podpowiedzi stereo nie działają dobrze na słuchawkach, dlatego scena dźwiękowa jest zaburzona, często odnosi się wrażenie, że dźwięk dochodzi ze środka głowy. Jeżeli to jest Twoja baza odniesienia, to nie warto dyskutować o realizacjach praktycznych :)

 

Co innego, gdybyś pisał o nagraniach binauralnych...

 

Poza tym, nie wiem czy zauważyłeś, że Twoja metoda nie zadziała ze słuchawkami :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez popej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stereofonia w żadnym wypadku nie odtwarza oryginalnego dźwięku

oczywiście, że nie odtwarza natomiast odtwarza go tak jak go słyszy człowiek, bo człowiek ma dwoje uszu i wystarczą 2 kanały by odtworzyć dźwięk zgodnie z mechanizmem ludzkiego słuchu,

Stereofonia jednie podaje pewne podpowiedzi

rzeczywiście na obecnym poziomie są to tylko podpowiedzi, studia nagrań produkują brudny dźwięk, który zawęża panoramę stereofoniczną

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jeżeli ustaliliśmy, że faza jest najważniejsza, można wrócić do pasma na winylu. Otóż pomijając możliwości techniczne i cechy fizyczne nośnika każda płyta nacinana jest z "odwrotną" charakterystyką RIAA, to znaczy od 2kHz charakterystyka amplitudowa rośnie 6dB na oktawę. Ponieważ jest to groźne dla wzmacniaczy i głowic, to w normie RIAA dodano jeden biegun powyżej 20kHz, likwidując ten wzrost. Ale cichaczem praktycznie wszystkie urządzenia nacinające mają poza wszelkimi normami wbudowany stały, nieprzestrajalny i niewyłączalny filtr. Najpopularniejszy Neumann SAL-74 ma filtr 50kHz i to nie pierwszego rzędu ale drugiego, 12dB/okt, inne urządzenia Neumanna podobnie. Powoduje to spadek około 0,1dB na 20kHz, twórcy audiofilskich przedwzmacniaczy wiedząc o tym starają się to kompensować. Tak czy inaczej, ta kompensacja, zwykle jednobiegunowa, powoduje większą nierównomierność w paśmie powyżej 10kHz, natomiast ten filtr we wzmacniaczu nacinającym po prostu z dość dużą stromością filtruje wszystko, a na 50kHz jest spadek 6dB.

 

Trochę tu:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

neumann_amplitude.gif

 

oczywiście, że nie odtwarza natomiast odtwarza go tak jak go słyszy człowiek, bo człowiek ma dwoje uszu i wystarczą 2 kanały by odtworzyć dźwięk zgodnie z mechanizmem ludzkiego słuchu, rzeczywiście na obecnym poziomie są to tylko podpowiedzi, studia nagrań produkują brudny dźwięk, który zawęża panoramę stereofoniczną

 

Wymyśliłeś nową technikę mikrofonową i nowy system nagrywania, rozwiązujący wszystkie problemy, przy tym tani i niekłopotliwy w implementacji. Będę kibicował ;)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy już można ?

 

Przemak

 

Zdajesz sobie sprawę, że to jest nieprawda i duża bzdura?

 

To jeżeli poruszyłeś temat głowic nacinajacych , to porozmawiamy sobie o prostych technikach .

Jeśli masz stopień wzmacniacza o dynamice zasilania na poziomie 4V , i jest to jednocześnie dynamika wyjścia tego stopnia, to maksymalne niezniekształcone napięcie przemienne będzie na jego wyjściu +-2V.

Jeśli z generatora podasz na jego wejście sygnał np 1kHz który na jego wyjściu będzie o poziomie 1V , to jego mozliwości w dostarczeniu mocy do obciążenie bedą w granicach swobodnej pracy (dynamiki) tego stopnia. Ale jeśli zwiększymy poziom sygnału do 1,5V na wyjściu, to porównując narastanie zbocza dla wcześniej 1V zauważymy że będzie o zwiększonej szybkosci narastania dla progu 1V . Jeśli zwiększymy do 2V, to zauważymy znów zwiększenie narastania zbocza dla progu 1V. Więc układ dla analizowanego progu 1V musiał przyspieszyć aby dostarczyć poziom mocy dla 2V . Ale zwiększymy drastycznie sygnał do poziomu 4V. Na wyjściu mamy nadal pobudzenie dla 1kHz , ale czy nadal jest to fala sinus 1kHz ? Jak wygląda ? Co jest na wyjściu poza prążkiem pierwszej 1kHz ? A w tym przypadku dla progu 1V znów nastąpiło przyspieszenie a nadal jest to tylko 1kHz. Ale podobnie nastąpiło to dla progu 2V.

 

Mamy dwa sygnały podane poprzez dwójniki na to samo wejście wzmacniacza, o tej samej częstotliwości i amplitudzie , gdzie każdy z osobna daje na wyjściu 1V do obciążenia. Jeśli są zgodne we fazie , to jaki jest poziom na wyjściu a jaki dla progu 1V (narastanie) ? Jeśli są niezgodne we fazie o 180' to jaki jest przebieg i co mamy na wyjściu i jaka jest prędkość opadania/narastania zbocza? A jeśli są niezgodne tylko o 30/60/90 ' to co mamy na wyjściu, i jak wygladaja zbocza narastania/opadania dla progu 1V lub dla dynamiki 1V,0.5V , 0.2V ? A co jak podamy trzeci sygnał o tej samej częstotliwości i poziomie i jeszcze innych przesunięciach we fazie?

 

To jest przykład na pasmo przenoszenia dla małych sygnałów oraz pasmo mocy dla duzych sygnałów . A przy tym okazja do sprawdzenia co ulega odkształcaniu w sygnale złozonym , gdzie prędkości zbocza narastania się zmieniają i moga być inne od pojedynczego sygnału żródłowego.

 

ps.nie odpiszę z powodu braku dostępu do netu przez tydzień.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy już można ?

 

Przemak

 

Zdajesz sobie sprawę, że to jest nieprawda i duża bzdura?

 

To jeżeli poruszyłeś temat głowic nacinajacych , to porozmawiamy sobie o prostych technikach .

Jeśli masz stopień wzmacniacza o dynamice zasilania na poziomie 4V , i jest to jednocześnie dynamika wyjścia tego stopnia, to maksymalne niezniekształcone napięcie przemienne będzie na jego wyjściu +-2V.

Jeśli z generatora podasz na jego wejście sygnał np 1kHz który na jego wyjściu będzie o poziomie 1V , to jego mozliwości w dostarczeniu mocy do obciążenie bedą w granicach swobodnej pracy (dynamiki) tego stopnia. Ale jeśli zwiększymy poziom sygnału do 1,5V na wyjściu, to porównując narastanie zbocza dla wcześniej 1V zauważymy że będzie o zwiększonej szybkosci narastania dla progu 1V . Jeśli zwiększymy do 2V, to zauważymy znów zwiększenie narastania zbocza dla progu 1V. Więc układ dla analizowanego progu 1V musiał przyspieszyć aby dostarczyć poziom mocy dla 2V . Ale zwiększymy drastycznie sygnał do poziomu 4V. Na wyjściu mamy nadal pobudzenie dla 1kHz , ale czy nadal jest to fala sinus 1kHz ? Jak wygląda ? Co jest na wyjściu poza prążkiem pierwszej 1kHz ? A w tym przypadku dla progu 1V znów nastąpiło przyspieszenie a nadal jest to tylko 1kHz. Ale podobnie nastąpiło to dla progu 2V.

 

Mamy dwa sygnały podane poprzez dwójniki na to samo wejście wzmacniacza, o tej samej częstotliwości i amplitudzie , gdzie każdy z osobna daje na wyjściu 1V do obciążenia. Jeśli są zgodne we fazie , to jaki jest poziom na wyjściu a jaki dla progu 1V (narastanie) ? Jeśli są niezgodne we fazie o 180' to jaki jest przebieg i co mamy na wyjściu i jaka jest prędkość opadania/narastania zbocza? A jeśli są niezgodne tylko o 30/60/90 ' to co mamy na wyjściu, i jak wygladaja zbocza narastania/opadania dla progu 1V lub dla dynamiki 1V,0.5V , 0.2V ? A co jak podamy trzeci sygnał o tej samej częstotliwości i poziomie i jeszcze innych przesunięciach we fazie?

 

To jest przykład na pasmo przenoszenia dla małych sygnałów oraz pasmo mocy dla duzych sygnałów . A przy tym okazja do sprawdzenia co ulega odkształcaniu w sygnale złozonym , gdzie prędkości zbocza narastania się zmieniają i moga być inne od pojedynczego sygnału żródłowego.

 

ps.nie odpiszę z powodu braku dostępu do netu przez tydzień.

 

Napisałem, że to:

 

W złożonym sygnale wszystkie częstotliwości podstawowe i ich harmoniczne mieszają się ze sobą tworząc nowe szeregi powstałe z sumy i róznicy pomiędzy sobą - oprócz tych podstawowych. Wiec widmo jest zajmowane coraz wyżej im więcej jest elementów składowych w sygnale

 

jest nieprawdą i bzdurą. W jakimkolwiek nawet najbardziej złożonym sygnale nie tworzą się same nowe szeregi ani nic się tak jak napisałeś powyżej samo nie miesza i "widmo sygnału nie jest zajmowane coraz wyżej". To jest bzdura. Żeby uzyskać to, o czym piszesz, potrzebny jest jakiś dodatkowy układ nieliniowy, ale sam sygnał takich właściwości czy może możliwości nie ma, bo to by było perpetuum mobile. Stosujesz w dodatku okropne skróty myślowe, niektórych można się domyślić, ale niektóre są zupełnie niezrozumiałe, np. "dynamika zasilania na poziomie...". W pierwszym poście piszesz wyraźnie o "złożonym sygnale", teraz o jednej sinusoidzie. Co ma do tego szybkość narastania sygnału, to wiesz tylko ty. Jak parametr sygnału może coś zmienić w tym sygnale? Szybkość narastania jakaś w sygnale jest, ale jednocześnie nie jest? Sinus jest jeden, ale jednocześnie są jego harmoniczne? W sygnale, bez udziału układu? Zrozumiałość Twoich postów przez stosowanie własnej nomenklatury i składnię jest znikoma. Do tego zmieniasz temat jak wygodniej i co bardziej pasuje do nieujawnionej tezy. To wszystko powoduje, że coś dopiszesz i w rezultacie zawsze masz rację, więc niech będzie, mi nie zależy. Cytat jest niezmieniony, bzdurny i nic na to nie poradzę.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jedyną niewiadomą jest wypadkowa charakterystyka fazowa

Tak się zastanawiam jak Ty rozumiesz charakterystykę fazową ? Co to jest ?

 

W złożonym sygnale wszystkie częstotliwości podstawowe i ich harmoniczne mieszają się ze sobą tworząc nowe szeregi powstałe z sumy i róznicy pomiędzy sobą - oprócz tych podstawowych. Wiec widmo jest zajmowane coraz wyżej im więcej jest elementów składowych w sygnale . W tym filmiku warto zobaczyć obrazek CD. Poza 22 kHz jest tylko niewielka ilość fal przy maksymalnym nasyceniu i spada poza 25 kHz do -90dB .

Co niby co ? Gramofon jak instrument muzyczny generuje coraz wyżej położone harmoniczne od wyższych składowych widma.

To wszystko wraz z tymi wygenerowanymi harmonicznymi poza 25kHz pięknie współgra, znaczy słodko dla uszu i dlatego brzmi lepiej niż CD ? Piękne przykład algorytmu "ściemniania". Nie po raz pierwszy zresztą.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak się zastanawiam jak Ty rozumiesz charakterystykę fazową ? Co to jest ?

 

 

Dobry prawnik nie zadaje pytania, jeżeli nie zna odpowiedzi ;)

 

Z innej beczki - znalazłem takie coś:

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

i tam wyraźnie jest napisane:

 

"The only changes to the curve were definitions adopted in 1974 to set the ultrasonic and infrasonic characteristics of records and playback pre-amps. This change was prompted by the introduction of the CD-4 quadraphonic disc system with its ultrasonic carrier."

 

"Finally comes the upper limit of the system's frequency response. Until recently, this was usually a function of the cutter head. The advent of the aborted CD-4 quadraphonic system forced a need for a standard cutoff frequency, which was set at 22 KHz in 1974.

The low and high frequency response limits are fixed at 15 Hz and 22 KHz."

 

Brzmi sensownie, ale nigdzie nie mogę znaleźć potwierdzenia tych informacji - czy ktoś coś może konkretnego widział na ten temat? Strona RIAA jest nowoczesna...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak się zastanawiam

a wiesz co to jest widmo fazowe sygnału? przez charakterystykę fazową toru możemy zmienić to widmo i zniekształcić transjent przenoszony przez tor

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przemak pytam Dziusa, to brzydka maniera wypowiadać się w imieniu wszystkich?

 

 

Odpowiadanie pytaniem na pytanie to też brzydka maniera ;)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a wiesz co to jest widmo fazowe sygnału? przez charakterystykę fazową toru możemy zmienić to widmo i zniekształcić transjent przenoszony przez tor

A powiedz mi jak zmienia się ten transjent w samym tylko gramofonie, który jak wiadomo na wysokich częstotliwościach ma przesłuch między kanałowy <15 dB, bardzo niestabilną amplitudę, wysoką zawartość harmonicznych własnych i błąd prowadzenia ramienia powodujący, że igły o spłaszczonym przekroju poprzecznym (przekrój poziomy) leżą inaczej w rowku na początku płyty a inaczej pod koniec? Matryca nacinana jest głowicą w ramieniu tangencjalnym, to tak dla przypomnienia. Jak chcesz utrzymać transjent dwóch kanałów wobec takich uchybów? A to dopiero początek kłopotów transjentu w torze odczytu bo cała ich masa wystąpi też w układzie kolumny-pokój i co ciekawe tych kłopotów nie da się zlikwidować nawet za ogromne kwoty pieniędzy wpakowane w sprzęt. Można je oczywiście ograniczyć, ale zauważyłem że kasa też tu w niczym nie pomaga.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przez charakterystykę fazową toru możemy zmienić to widmo i zniekształcić transjent przenoszony przez tor

 

Taka ciekawostka - zjawisko dzwonienia jest Tobie znane? Takie coś:

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

A przepuszczenie "transjentu" czyli jednego okresu sinusa przez jakoś ustawiony filtr wszechprzepustowy, których chcesz zbawiać świat, wygląda tak:

 

post-64427-0-03348100-1526026081_thumb.jpg

 

Jak pisałem, to generalnie jest głupi pomysł, bo to ZDECYDOWANIE nie jest lepszy transjent ;)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ma przesłuch między kanałowy <15 dB

czy każdy gramofon ma taki przesłuch czy może tylko przeciętny? do rawidłowego odsłuchu wystarczy 20db, za transjenty odpowiada transmitancja toru czyli charakterystyka częstotliwościowa i fazowa, z teorii obwodów transjent jest stanem nieustalonym i zeby go prawidłowo przenieść potrzebna jest szeroka i płaska charakterystyka amplitudowa i fazowa, a sprawy o których mówisz mają charakter stacjonarny i nie wpływają na reprodukcję transjentu

 

Taka ciekawostka - zjawisko dzwonienia jest Tobie znane? Takie coś:

Twój rysunek jest nieprecyzyjny, zjawiko dzwonienia to pół biedy, ciekawsze rzeczy dzieją się na poczatku impulsu, i to one odpowiadają za efekty fazowe w stereofonii, inercja toru audio powoduje, że amplituda impulsu osiąga swoją nominalną wartość dopiero w kolejnym cyklu, co powoduje,że ucho usłyszy transjent z opóźnieniem i zawęzy panoramę stereofoniczną

 

ustawiony filtr wszechprzepustowy

kiepski filtr

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez purple2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twój rysunek jest nieprecyzyjny, zjawiko dzwonienia to pół biedy, ciekawsze rzeczy dzieją się na poczatku impulsu, i to one odpowiadają za efekty fazowe w stereofonii

 

Na początku impulsu oczywiście też coś się dzieje, tylko nie za bardzo to widać. W każdym razie wymyśliłeś pomysł nierealizowalny nawet teoretycznie ;)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy każdy gramofon ma taki przesłuch czy może tylko przeciętny?

Przesłuch ma wkładka. Taki jak ten wyżej to jest chyba z Shure V15. To bardzo dobra wkładka choć tylko MM.

za transjenty odpowiada transmitancja toru czyli charakterystyka częstotliwościowa i fazowa, z teorii obwodów transjent jest stanem nieustalonym i zeby go prawidłowo przenieść potrzebna jest szeroka i płaska charakterystyka amplitudowa i fazowa, a sprawy o których mówisz mają charakter stacjonarny i nie wpływają na reprodukcję transjentu

Już dawałem Tobie wcześniej przykład charakterystyki rzeczywistej dobrego monitora odsłuchowego. Jak chcesz utrzymać stabilność transjentu w jednym punkcie przestrzeni przy takiej charakterystyce? Pokaz stabilności był też pokazany przy okazji prezentacji zjawiska zjawiska akustycznej filtracji grzebieniowej parę stron temu. Co z przesunięciem fazowym które wprowadza gramofon z ramieniem obrotowym w pewnych fragmentach płyty? Możliwości pasmowe to nie wszystko. Nie wiadomo czy te błędy odczytu nie będą katastrofą przy próbie wykorzystania szerszego pasma niż tylko do 20 kHz.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nierealizowalny nawet teoretycznie

demagogia, z początku twierdziłeś, że nie możma ustawić płaskiej charakterystyki toru potem okazało się, że dsp może wszystko, Twói 1 cykl sinusa w filtrze all-pass nie ma sensu bo ucho nie słyszy pojedyńczych cykli, w transjencie może sie zdarzają ale ucho reaguje dopiero po kilku cyklach

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

potem okazało się, że dsp może wszystko

Nie może.

Przede wszystkim jednak nie ma potrzeby, żeby w pełni korygować charakterystyki fazowe na wysokich częstotliwościach. To tylko Twoja idee fixe, nikt profesjonalnie się tym nie zajmuje.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stabilność transjentu w jednym punkcie przestrzeni

wymyśliłeś jakieś nowe pojęcie, przestrzeń tworzą miliony odbić fali akustycznej doniegajacych do ucha słuchacza i tworza mapę akustyczmą pomieszczenia, nie ma idealnych charakterystyk częstotliwosciowych monitorów, ale muszą być szerokie, czemu uczepiłeś się akurat tych monitorów?

 

nikt profesjonalnie się tym nie zajmuje.

szkoda, bo komercja brzmi biednie

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymyśliłeś jakieś nowe pojęcie, przestrzeń tworzą miliony odbić fali akustycznej doniegajacych do ucha słuchacza i tworza mapę akustyczmą pomieszczenia, nie ma idealnych charakterystyk częstotliwosciowych monitorów, ale muszą być szerokie, czemu uczepiłeś się akurat tych monitorów?

Bo po raz pierwszy ktoś pokazał jak wygląda prawdziwa charakterystyka kolumny w pomieszczeniu mierzona bez uśredniania wyniku (pomiar klasyczny z uśrednianiem też tam jest) i jak zmienia się charakterystyka na skutek zmiany położenia mikrofonu względem kolumny. Może zaistnieć sytuacja że jakiś dźwięk/sygnał zlokalizowany na środku pomiędzy kolumnami straci wsparcie z jednej strony na skutek właściwości akustycznych pomieszczenia i co wtedy z tą przestrzenią fazową się stanie?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

demagogia, z początku twierdziłeś, że nie możma ustawić płaskiej charakterystyki toru potem okazało się, że dsp może wszystko, Twói 1 cykl sinusa w filtrze all-pass nie ma sensu bo ucho nie słyszy pojedyńczych cykli, w transjencie może sie zdarzają ale ucho reaguje dopiero po kilku cyklach

 

Przykro mi bardzo, niestety nie jesteś dla mnie partnerem do dyskusji na te tematy. Oczywiście, że nie da się zrobić płaskiej/poziomej charakterystyki fazowej, bo to oznacza zerowe opóźnienie, czyli dojście do tego wymaga opóźnień ujemnych, ja takiego DSP nie znam. Cała reszta Twoich wywodów to taki sam bełkot bez żadnych teoretycznych podstaw. Traktowałem cię ulgowo, ale chyba wystarczy. Baw się sam.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co wtedy z tą przestrzenią fazową się stanie?

to są zagadnienia akustyczne, nasz temat dotyczy elektroakustyki, są różne punkty przestrzeni o charakterze indywidualnym, ale nie zmieniają ogólnej reguły, interferencje czy rezonanse, ale co ma mikrofon do odsłuchu kolumn? słuchasz kolumn bez ustawiania mikrofonu w pomieszczeniu odsłuchowym, musisz zachować przesłuch ok 20db conajmniej oraz pasmo przenoszenia i charakterystykę fazową, a reszta decyduje się w studio nagrań

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

     Udostępnij



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.