Jump to content
koteczek

Dlaczego vinyl brzmi lepiej niz CD?

Recommended Posts

6 minut temu, purple2 napisał:

zapraszam do filharmonii

Może w innym terminie, na razie musi wystarczyć odtwarzanie w domu.


Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, purple2 napisał:

obawiam się, że to tylko przekroczenie dynamiki płyty

dokładnie i wszelkie bajki o dynamice ponad 100 powinny być z tego miejsca rozwiane . Z tego co gdzieś czytałem dynamika ograniczana jest do 60 właśnie po to by takie rzeczy nie miały miejsca.

Share this post


Link to post
Share on other sites
46 minut temu, bolo_senor napisał:

dokładnie i wszelkie bajki o dynamice ponad 100

nie rozpaczaj nad dynamiką, wystarczy 60db, ważniejszy jest TIM, którym vinyl przewyższa cd audio

Share this post


Link to post
Share on other sites
xavian
2 godziny temu, purple2 napisał:

TIM, którym vinyl przewyższa cd audio

Sprawdź jak tworzą się te TIM bo odnoszę wrażenie że nie wiesz o czym piszesz


Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Share this post


Link to post
Share on other sites
43 minuty temu, Lech36 napisał:

Sprawdź jak tworzą się te TIM

Lechu rozumiesz co to jest suma dwóch sygnałów sinusa 15k i prostokąta 3,15k ? sinus nie ma praktycznie wpływu na pomiar, a liczy się to jak badany układ potraktuje sygnał prostokątny?

Edited by purple2

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, purple2 napisał:

Lechu rozumiesz co to jest suma dwóch sygnałów sinusa 15k i prostokąta 3,15k ?

Ja Ciebie pytam o warunki w których mogą (nie muszą) powstawać zniekształcenia TIM a nie co to jest. Z Twojego pisania wynika że nie wiesz o co chodzi. 

Edited by Lech36

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolega purple2 jak feniks z popiołów odradza się co jakiś czas aby nieść kaganek oświaty i typowo mówi o czymś  czego nie kuma.

Nie odróżnia mechanizmu powstawania zniekształceń intermodulacyjnych od mechanizmu powstawania zniekształceń TIM.

Kształt sygnału wejściowego nie ma tutaj znaczenia. Topologia owszem .

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 minut temu, JacekPlacek napisał:

Kolega purple2 jak feniks z popiołów odradza się co jakiś czas aby nieść kaganek oświaty i typowo mówi o czymś  czego nie kuma.

Nie odróżnia mechanizmu powstawania zniekształceń intermodulacyjnych od mechanizmu powstawania zniekształceń TIM.

Kształt sygnału wejściowego nie ma tutaj znaczenia. Topologia owszem .

Byłem ciekawy jak 'purple' to wyjaśni. 


Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Lech36 napisał:

Ja Ciebie pytam o warunki w których mogą (nie muszą) powstawać zniekształcenia TIM

z Twojego pytania wynika, że nie rozumiesz co to jest transjent, dźwięk nie jest grzeczną sinusoidą z generatora tylko gwałtownym impulsem o bardzo stromym zboczu narastającym, dlatego zniekształcenia TIM występują wówczas, gdy to zbocze zostanie ścięte przez wąskopasmowy lub nieliniowofazowy tor audio

 

41 minut temu, JacekPlacek napisał:

Kształt sygnału wejściowego nie ma tutaj znaczenia

widmo amplitudowe i fazowe, mądralo

Edited by purple2

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, JacekPlacek napisał:

Kolega purple2 jak feniks z popiołów odradza się co jakiś czas aby nieść kaganek oświaty i typowo mówi o czymś  czego nie kuma.

Nie ma bata na purpurowego. I jeszcze do filharmonii zaprasza. Ciekawe do której? 😀

  • Like 1

Parker's Mood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, purple2 napisał:

dlatego zniekształcenia TIM występują wówczas, gdy to zbocze zostanie ścięte przez wąskopasmowy lub nieliniowofazowy tor audio

Poczytaj o zniekształceniach TIM i warunkach w których mogą (nie muszą) występować. Jesteś widzę twardy jak skała w powtarzaniu pewnych kwestii. Podpowiem tylko że samo ścięcie zbocza nikomu nie przeszkadza i i nie tworzy TIM. Kiedy się one tworzą musisz dojść sam. Są dane w sieci na ten temat. 


Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Share this post


Link to post
Share on other sites
27 minut temu, Chicago napisał:

Nie ma bata na purpurowego. I jeszcze do filharmonii zaprasza. Ciekawe do której? 😀

Liniowej 😉

Ciekawe, czy liniowe nagłośnienie ma liniową fazę? 😉


nagrywamy.com

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Chicago napisał:

Ciekawe do której?

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

36 minut temu, przemak napisał:

liniowe nagłośnienie ma liniową fazę?

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Godzinę temu, Lech36 napisał:

samo ścięcie zbocza nikomu nie przeszkadza i

Tobie może nie przeszkadza, ale stereofonii fazowej tak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fajnie, ale to nie ta filharmonia. Myślałeś o SCO, a wyszło ci co innego. Podobnie jak z twoim analogiem i liniami lub fazami. Oczywiście fazę to ty masz, i to nie kiepską - tu nie mam wątpliwości 😀


Parker's Mood

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 minut temu, Chicago napisał:

tu nie mam wątpliwości

bardzo merytorycznie i bez żółci... i po polsku, pozdrawiam

Edited by purple2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bez żółci, bo regularnie oczyszczam wątrobę - tobie też polecam kurację, ale koniecznie zgodną z fazą i linią - najlepiej linią z acetonem 😀


Parker's Mood

Share this post


Link to post
Share on other sites
39 minut temu, Chicago napisał:

najlepiej linią z acetonem 😀

gdzie to podają?

 

39 minut temu, Chicago napisał:

Bez żółci, bo regularnie oczyszczam wątrobę

Chicago głosowałeś na Trumpa?

Edited by purple2

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 25.03.2020 o 10:33, JacekPlacek napisał:

 zniekształceń intermodulacyjnych

zniekształceń TIM.

Topologia

Można trochę z Twojego kaganka ?

(Dla mnie to nowina- obydwa terminy, a ten trzeci dodatkowy wytrzasnąłeś skąd ?)

Można o "topologii" ? A zwłaszcza jej relacji do "TIM" i "intermodulacyjnych".

 


~za wulgarny pospolityzm ode mnie ignor a priori~

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, xetras napisał:

Można o "topologii" ?

obawiam  się, że jacekplacek "powiedziałcowiedział" i nic więcej z niego nie wyciągniesz, sygnał audio jest sygnałem ciągłym o skończonym czasie trwania i im krócej trwa impuls transjentowy tym szersze ma widmo i tym większe prawdopodobieństwo wystąpienia zniekształceń TIM

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, purple2 napisał:

obawiam  się, że jacekplacek "powiedziałcowiedział" i nic więcej z niego nie wyciągniesz,

Od Ciebie nie można wyciągnąć niczego, np. jak tworzą się TIM w układzie i jak się im zapobiega, to dlaczego 'jacekplacek' miałby coś komuś wyjaśniać? "Purple" poczytaj najpierw o zniekształceniach TIM, w jakich warunkach powstają. Potem możemy dyskutować czy TIM z systemu analogowego jest lepszy od TIM z CD. 
Możesz pokazać jak szybki może być transjent z rzeczywistego instrumentu muzycznego akustycznego? Bo coś mi się wydaje że też tworzysz legendy wokół tego elementu. 

11 godzin temu, xetras napisał:

Można o "topologii" ?

Poważnie oczekujesz prostej odpowiedzi na tak banalnie postawione pytanie? Przypuszczalnie te topologie były już wielokrotnie omawiane na forum w przeszłości. Nie ma w nich nic nadzwyczajnego ani żadnych tajemniczych rozwiązań. Jest tylko staranność wykonania.


Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Share this post


Link to post
Share on other sites
30 minut temu, Lech36 napisał:

Od Ciebie nie można wyciągnąć niczego

Lechu Ty się znasz tylko na dynamice i zniekształceniach nieliniowych, które nie mają żadnego znaczenia dla jakości dźwięku

 

30 minut temu, Lech36 napisał:

jak tworzą się TIM w układzie

słyszałeś o stanie nieustalonym w obwodzie zamkniętym? to jest źródło zniekształceń TIM, w momencie pojawienia się impulsu transjentowego w torze audio, układ nie osiąga nominalnych parametrów sygnału, tylko z opóźnieniem wynikającym ze stałej czasowej obwodu, właśnie to opóźnienie jest źródłem zniekształceń, a stała czasowa jest tym mniejsza im szersze jest pasmo przenoszenia toru i bardziej liniowa charakterystyka fazowa

 

30 minut temu, Lech36 napisał:

Możesz pokazać jak szybki może być transjent z rzeczywistego instrumentu muzycznego akustycznego?

mówiłem Ci porównaj żywy dźwięk we filharmonii z jego studyjnym zapisem, rozdzielczość fazowa ludzkiego słuchu wynosi 10 mikrosekund, zapewne transjent jest o wiele szybszy a okres próbkowania cd audio wynosi aż 20 mikrosekund

 

30 minut temu, Lech36 napisał:

Jest tylko staranność wykonania.

poezja, wymyśl coś bardziej merytorycznego?

Edited by purple2

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 minut temu, purple2 napisał:

słyszałeś o stanie nieustalonym w obwodzie zamkniętym? to jest źródło zniekształceń TIM, w momencie pojawienia się impulsu transjentowego w torze audio układ nie osiąga nominalnych parametrów sygnału, tylko z opóźnieniem wynikającym ze stałą czasową obwodu, właśnie to opóźnienie jest źródłem zniekształceń, a stała czasowa jest tym mniejsza im szersze jest pasmo przenoszenia toru i bardziej liniowa charakterystyka fazowa

Widzę że się dokształciłeś, to dobrze, tylko może jeszcze dodaj kiedy to opóźnienie bywa groźne i kiedy w związku z nim powstaną zniekształcenia TIM?

10 minut temu, purple2 napisał:

mówiłem Ci porównaj żywy dźwięk we filharmonii z jego studyjnym zapisem, rozdzielczość fazowa ludzkiego słuchu wynosi 10 mikrosekund, zapewne transjent jest o wiele szybszy a okres próbkowania cd audio wynosi aż 20 mikrosekund

Ładna teoria, ale potrzebne są jakieś przykłady praktyczne, już kiedyś rozmawialiśmy na ten temat. Widzę że nic od tego czasu się nie zmieniło. 

10 minut temu, purple2 napisał:

wymyśl coś bardziej merytorycznego?

To było merytoryczne i ludzie konstruujący wzmacniacze pewnie wiedzą o co chodzi. Tobie polecam dalsze dokształcanie ;-).

14 minut temu, purple2 napisał:

Lechu ty się znasz tylko na dynamice i zniekształceniach nieliniowych, które nie mają żadnego znaczenia dla jakości dźwięku

Zniekształcenia nieliniowe nie mają znaczenia dla jakości dźwięku? Wow , dosyć rewolucyjne stwierdzenie.

Edited by Lech36

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 minut temu, Lech36 napisał:

Widzę że się dokształciłeś

Lechu poprzednio wielokrotnie o tym wspominałem, chyba w końcu do Ciebie dotarło, podstawy elektrotechniki 2klasa technikum

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, purple2 napisał:

Lechu poprzednio wielokrotnie o tym wspominałem, chyba w końcu do Ciebie dotarło, podstawy elektrotechniki 2klasa technikum

No to jeszcze raz zapytam, kiedy to w/w opóźnienie bywa groźne i kiedy w związku z nim powstaną zniekształcenia TIM?

 

 


Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 minut temu, Lech36 napisał:

kiedy to opóźnienie bywa groźne i kiedy w związku z nim powstaną zniekształcenia TIM?

już Ci mówiłem, że metoda pomiaru TIM zakłada użycie prostokąta 3,15khz i filtru 100khz, stąd pomiar zaczyna wykazywać zniekształcenia TIM kiedy badany tor ma pasmo przenoszenia mniejsze niż 100khz, dlatego dsd ma mniejsze zniekształcenia TIM niż cd audio

 

9 minut temu, Lech36 napisał:

kiedy to w/w opóźnienie bywa groźne

Tobie ono nie grozi możesz spokojnie słuchać jazzowego plumkania, natomiast ja mam zastrzeżenia do rockowej perkusji

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, purple2 napisał:

już Ci mówiłem, że metoda pomiaru TIM zakłada użycie prostokąta 3,15khz i filtru 100khz, stąd pomiar zaczyna wykazywać zniekształcenia TIM kiedy badany tor ma pasmo przenoszenia mniejsze niż 100khz, dlatego dsd ma mniejsze zniekształcenia TIM niż cd audio

Przeczytaj jeszcze raz moje pytanie, bo chyba nie o to pytałem. Powtórzę, nie chodzi o pomiar tylko kiedy mogą takie zniekształcenia powstać?


Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 minut temu, Lech36 napisał:

kiedy mogą takie zniekształcenia powstać?

jeszcze raz powtarzam, zniekształcenia TIM powstają z powodu ograniczonego pasma przenoszenia i nieliniowej charakterystyki fazowej toru audio, zniekształceń TIM pozbawiony jest idealny tor audio o nieskończonym pasmie przenoszenia i idealnie liniowej charakterystyce fazowej, natomiast zniekształcenia TIM są wykrywalne w obwodach o pasmie przenoszenia poniżej 100khz

Edited by purple2

Share this post


Link to post
Share on other sites
44 minuty temu, purple2 napisał:

jeszcze raz powtarzam, zniekształcenia TIM powstają z powodu ograniczonego pasma przenoszenia i nieliniowej charakterystyki fazowej toru audio, zniekształceń TIM pozbawiony jest idealny tor audio o nieskończonym pasmie przenoszenia i idealnie liniowej charakterystyce fazowej, natomiast zniekształcenia TIM są wykrywalne w obwodach o pasmie przenoszenia poniżej 100khz

Musisz dalej czytać o TIM.


Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 minut temu, Lech36 napisał:

Musisz dalej czytać o TIM.

nic nie muszę, artysto, swego czasu problemem był TIM we wzmacniaczach hi-fi i problem zniknął wraz z poszerzeniem pasma przenoszenia, obecnie standardem jest pasmo 100khz, a jak przedstawia się Twoja teoria?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.