Skocz do zawartości
IGNORED

Jaki typ/rodzaj wzmacniacza do cichego sluchania najlepszy?


Kaban

Rekomendowane odpowiedzi

Przeczytałem, że wzmacniacze oprócz przycisku power mają jeszcze potencjometr...ciekawe po co on tam jest, skoro przy każdym poziomie głośności gra równie dobrze.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak tak i wszyscy słuchający wzmacniaczy bez regulacji męczą się i swoje uszy........

Chciałbym także zwrócić uwagę że ci niesłyszący audiofile zostali "zmuszeni" do zmiany wzmacniaczy z tych z regulacją na takie beznadziejne bez "gałek". i co ciekawe nie mają zamiaru do nich wracać. Powiem ci kolego , zostaw te encyklopedie i idź do jakiegoś salonu audio posłuchać muzyki bo jak sądzę nigdy nie słuchałeś dobrego wzmacniacza. Gdyby było inaczej nie pisał byś takich banialuk przeczytanych w książkach. Nie znam żadnego audiofila który słuchając wzmacniacza bez regulacji zmieniłby go na taki z regulacją . A znam ich sporo. Sam zresztą też niewyobrażam sobie powrotu , a to o czymś świadczy. Co ciekawe dziwnym trafem będąc na koncercie to co słyszę nijak ma się ma do tego co prezentują wzmacniacze z regulacją a dużo bardziej zbliżony dźwięk słyszę ze swojego wzmacniacza. I powtórzę jeszcze raz - nie znam nikogo kto wróciłby do wzmacniacza z regulacją. Tak tak wszyscy to niedosłyszący imbecyle, a ich wzmacniacze po kilkadziesiat tysięcy to nędzny złom. Tylko oni jeszcze o tym nie wiedzą choć słuchają po kilkadziesiąt lat.

 

Każdy sprzęt, także ten dobry za „milion tysięcy”, bez żadnej regulacji grający poprawnie głośno zagra z wyczuwalnym niedoborem niskich i wysokich tonów przy cichym słuchaniu – to jest fakt i dalsza dyskusja jest zbędna. Wystarczy posłuchać go głośno, a następnie mocno ściszyć aby tego doświadczyć. A kto sobie czego nie wyobraża i kogo zna, to jego indywidualna sprawa.

 

Co do dźwięków słuchanych na żywo;

 

Muzycy na sali koncertowej słyszą co grają i tak dobierają natężenie dźwięku swoich instrumentów, aby poziom niskich i wysokich tonów był odpowiedni. To samo wykonanie odtwarzane z płyty zabrzmi również dobrze, jeśli najgłośniejsze fragmenty utworu odtworzymy w warunkach domowych głośno, z poziomem zbliżonym do poziomu na sali koncertowej. Obniżając to maksimum na sprzęcie bez regulacji, czyli słuchając znacznie ciszej głośnych fragmentów nagrania, odczujemy znaczny spadek poziomu niskich i wysokich tonów ze względu na właściwości słuchu, którego czułość na ten zakres spada bardziej niż czułość na tony średnie przy obniżaniu poziomu głośności.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałem, że wzmacniacze oprócz przycisku power mają jeszcze potencjometr...ciekawe po co on tam jest, skoro przy każdym poziomie głośności gra równie dobrze.

 

Oj ... Jerry ...

Czasami mamy ochotę posłuchać głośno, czasami cicho ... ot i cała tajemnica :-)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muzycy na sali koncertowej słyszą co grają i tak dobierają natężenie dźwięku swoich instrumentów, aby poziom niskich i wysokich tonów był odpowiedni.

 

O to raczej dbają technicy dźwiękowi przy konsoli.

Jednak jeśli akustyka sali kiepska i sprzęt nagłośniający do dupy to i tak są bezradni. Wszystko się zlewa i słychać jedną wielką kaszankę.

Byłem na wielu takich koncertach.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikomu by nie przyszło do głowy aby tak bardzo deformować charakterystykę czestotliwościowa.

Pewnie miliony sztuk sprzętu są sprzedawane z taką funkcjonalnością :)

 

Taki loudness jak mówisz działa nawet przy głośnym słuchaniu

Być może nie zdajesz sobie sprawy, ale tak samo jak przy cichym słuchani, balans tonalny jest zaburzony przy bardzo głośnym odtwarzaniu. Poprawny loudness działa w obu przypadkach.

 

nieliniowość powoduje że to nie spełnia nawet starych norm hi-fi

Wypada wiedzieć, że loudness jak i korekta barwy dźwięku kwalifikują się jako zniekształcenia liniowe.

 

Wyobrażam sobie jak dziala ten nowoczesny kontur , to w ogole nie przypomina normalnego dźwięku :)

Zdaję sobie sprawę, że wielu uczestników pisze o swoich wyobrażeniach a nie faktycznej rzeczywistości. Niestety im mniejsza znajomość tematu, tym bardziej mylne wyobrażenia.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być może nie zdajesz sobie sprawy, ale tak samo jak przy cichym słuchani, balans tonalny jest zaburzony przy bardzo głośnym odtwarzaniu. Poprawny loudness działa w obu przypadkach.

Pewnie miliony sztuk sprzętu są sprzedawane z taką funkcjonalnością :)

 

Tylko kupować ...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Współczesne techniki oparte na DSP i kalibracji głośników wnoszą zupełnie inną jakość. Teraz loudness po prostu działa.

 

Możesz rozwinąć ten temat, bo zaciekawiło mnie to.

Kiedy to się stosuje i do jakiego sprzętu? Zawsze efekt jest poprawiający brzmienie, czy niekoniecznie?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy sprzęt, także ten dobry za „milion tysięcy”, bez żadnej regulacji grający poprawnie głośno zagra z wyczuwalnym niedoborem niskich i wysokich tonów przy cichym słuchaniu – to jest fakt i dalsza dyskusja jest zbędna. Wystarczy posłuchać go głośno, a następnie mocno ściszyć aby tego doświadczyć. A kto sobie czego nie wyobraża i kogo zna, to jego indywidualna sprawa.

Twoje wydumane teorie są nic nie warte. Wiesz dlaczego ? Bo nie odpowiedziałeś mi na moje pytanie. Dlaczego poważny świat audiofilski słucha wzmacniaczy bez regulacji skoro brzmią gorzej przy cichym słuchaniu a są przeważnie dużo droższe ? I dlaczego ignorujesz wypowiedzi osób które mają lata doświadczeń nie mówiąc o dziesiątkach wzmacniaczy które mieli. Dopuki nie odpowiesz konstruktywnie na moje pytanie zostajesz tylko teoretykiem który nigdy nie miał w ręku wzmacniacza wyższej klasy czego jestem pewien na 100%. Powiem ci coś jeszcze. Spora cześć audiofilskiej braci słucha muzyki ambitniejszej a więc jazzu, wokal jazzu, muzyki poważnej a tego nie słucha się bardzo głośno. Ach jak oni się nie znają , a jak się męczą....Całe szczęście że są tacy teoretycy jak ty którzy wyprowadzą ich z błędu. Napisałem ci już wcześniej idź pierwszyraz w życiu do salonu audio i posłuchaj wreszcie jakiegoś wzmacniacza.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to jest z tym cichym sluchaniem i najlepszym typem/rodzajem wzmacniacza (i kolumn) do tego tak zeby (zwlaszcza) bas i soprany nie uciekaly prawie w ogole?

 

Slyszalem juz wiele teorii/twierdzen itd i byly to miedzy innymi:

 

1.

Wzmacniacz w klasie D (ponoc ta topologia/klasa juz "tak ma" ze graj swietnym basem od najnizszych glosnosci)

 

2.

Wzmacniacz w klasie A

 

3.

Wzmacniacz lampowy SET

 

4.

Wzmacniacz z Loudnessem (ktory trzeba uzywac i nie zwazac na to co mowia audiofile), ktory jest jedynym rozwiazniem

 

5.

Kolumny aktywne (bo pasywna zwrotnica muli/tlumi dzwiek wzmocniony na koncowce mocy niepotrzebnie)

 

6.

Wzmacniacz o wysokiej wydajnosci pradowej (czyli duzo amperow)

 

7.

Kolumny o wysokiej skutczenosci i bardzo duzym wooferze basowym

 

8.

Kolumny o malych i lekkich membranach (taka membrane jest latwo poruszyc juz niewielkim pradem stad bedzie sie super spisywac na niskiej glosnosci).

 

9.

Za duzo zmiennych stad nie ma reguly niestety

 

10.

Wzmacniacze AB z wysokiem BIASem (bo ponoc wiekszosc zwyklych tranzystorow AB ma to do siebie ze wlasnie gra slabo po cichu) np. ECI-1

 

11.

Tylko koncowki mocy i do tego musza byc naprawde dobre

 

12.

Kolumny z nieliniowa charakterystyka czestotliwosciowa, a mianowicie z wyeksponowanymi/podkreslonymi skrajami pasma (taki swoisty wbudowany delikatny Loudness w kolumny)

 

13.

Zestawianie wzmacniacza specjalnie z kolumnami niskoskotucznymi po to zeby trzeba bylo wiecej rozkrecic wzmacniacz zeby cokolwiek slyszec stad wzmacniacz pracuje na wiekszej mocy zeby uzyskac ta sama glosnosc i przez to sie 'otwiera' i brzmi dobrze mimo ze jest cicho (bo pracuje na wyzszej mocy zeby uzyskac ta sama glosnosc jak z kolumnami srednio lub wysokoskutecznymi)

 

14.

Wzmacniacz o bardzo duzej mocy (ponoc radza sobie dobrze na niskich poziomach glosnosci z jakiegos powodu).

 

15.

Wzmacniacz tylko danej firmy (np Firstwatt) czy danego podejscia do dzwieku (np. tylko amerykanie) albo danej lini produktowej albo wreczy tylko danego modelu konkretnego.

 

Jak widzicie, sporo sie juz nasluchalem a niektore teorie/reguly powyzej nawet sie wykluczaja.

 

Czy ktos moze w koncu raz na zawsze rozprawic sie z tym tematem i napisac nam wszystkim prosze jak to faktycznie jest?

 

Goraco zachecam do wyrazania opinie ludzi wyksztalconych w kierunku elektroniki i akustyki + osoby ktore 'mialy wszystko w domu' albo prowadzily kiedys sklep hifi lub w nim pracowaly stad przewalily setki sprzetow.

 

 

Dzieki

 

 

Kenwood L A1

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez greg100la
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedy to się stosuje i do jakiego sprzętu? Zawsze efekt jest poprawiający brzmienie, czy niekoniecznie?

Szeroko dostępne są 2 systemy, YPAO Volume Yamahy i Audyssey Dynamic EQ w urządzeniach Denona i Marantza. Audyssey nie próbowałem.

 

W przypadku Ypao Volume idea jest prosta od strony użytkownika. Należy skalibrować system audio mikrofonem pomiarowym, ustawić płaską charakterystykę części analogowej wzmacniacza i załączyć YPAO Volume. W takiej konfiguracji otrzymuje pełne brzmienie w całym paśmie częstotliwości, a kręcenie gałką głośności nie zmienia równowagi tonalnej muzyki. Na początku efekt jest nawet nieco szokujący, bo regulacja głośności nie zachowuje się tak, jak przez wiele lat przywykłem.

 

Problemem jest brak poziomu referencyjnego w nagraniach CD. Te skompresowane nagrania są odtwarzane z nadmiernym basem i ściszenie głośności tego nie zmienia. System Audyssey ma możliwość dostrojenia poziomu referencyjnego, być może to pozwala na lepsze dopasowanie.

 

Dlaczego poważny świat audiofilski słucha wzmacniaczy bez regulacji skoro brzmią gorzej przy cichym słuchaniu a są przeważnie dużo droższe ?

Z braku wiedzy? Braku doświadczenia? Przyzwyczajenia? Konserwatyzmu?

I odwrotnie, dlaczego w profesjonalnym nagłośnieniu czy studio nagraniowym, korektory dźwięku są standardowym wyposażeniem?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez popej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odwrotnie, dlaczego w profesjonalnym nagłośnieniu czy studio nagraniowym, korektory dźwięku są standardowym wyposażeniem?

 

Ale nie w torze odsłuchu ;)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twoje wydumane teorie są nic nie warte. Wiesz dlaczego ? Bo nie odpowiedziałeś mi na moje pytanie. Dlaczego poważny świat audiofilski słucha wzmacniaczy bez regulacji skoro brzmią gorzej przy cichym słuchaniu a są przeważnie dużo droższe ?

 

Myślę że nie bierzesz pod uwagę jednej rzeczy całkiem sporo kolumn ma charakterystykę wykonturowaną daleką od płaskiej np:

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Wydaje się że na takich kolumnach nawet przy cichym słuchaniu nie będzie tragedii, pomijając najniższy zakres częstotliwości (< 40-50Hz).

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez sls
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popej, uważałem cię za poważnego chłopca , a ty sobie żartujesz. Poważni audiofile słuchają sprzętu który gra gorzej z braku wiedzy i doświadczenia.........błagam napisz coś poważnego bo z tego nawet się śmiać nie można.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może każdy czlowiek powinien chodzić z aparatem słuchowym z taką funkcją loudness , żeby korygowac wady słuchu nie tylko podczas słuchania muzyki :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

W trakcie usuwania konta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie każdy, ale taki z potencjometrem głośności w uchu mógłby to rozważyć

 

Mógłby sobie też kupić kolumny z górką na basie i niskim zejściem, wstawić do pomieszczenia w taki sposób, żeby mody wzmacniały co trzeba, a jak to nie pomoże, to odpowiedni wzmacniacz i kable...tylko jak on z tym wszystkim wyjdzie na ulicę

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że nie bierzesz pod uwagę jednej rzeczy całkiem sporo kolumn ma charakterystykę wykonturowaną daleką od płaskiej np:

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Wydaje się że na takich kolumnach nawet przy cichym słuchaniu nie będzie tragedii, pomijając najniższy zakres częstotliwości (< 40-50Hz).

 

Podbicie dołu w dużych kolumnach jest normalne i nie ma nic wspólnego z konturem. To jest pomiar z metra, a tych kolumn słucha się z większej odległości, wtedy są bardziej liniowe. W przypadku monitorów bliskiego pola takie podbicie nie występuje, a przynajmniej nie powinno.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego poważny świat audiofilski słucha wzmacniaczy bez regulacji skoro brzmią gorzej przy cichym słuchaniu a są przeważnie dużo droższe ?

Dlaczego inni słuchają nie jest mi wiadome, natomiast wiem że mogę słuchać bardzo cicho z dobrym brzmieniem i jest na to rozsądne wyjaśnienie. Brzmi to inaczej, ale też ma swoje zalety na zasadzie coś za coś...bębny tak nie łupną, ale średnica brzmi lepiej.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szeroko dostępne są 2 systemy

 

Dziękuję. Może kiedyś będę miał okazję coś takiego wypróbować w swoim systemie.

Strasznie jestem ciekaw efektu. Jednak będę potrzebował pomocy kogoś z doświadczeniem,

bo ja za cienki bolek jestem w sprawach technicznych.

 

O, już wiem...Kolega Przemak pomoże jak przyjedzie do mnie. ;-)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podbicie dołu w dużych kolumnach jest normalne i nie ma nic wspólnego z konturem. To jest pomiar z metra, a tych kolumn słucha się z większej odległości, wtedy są bardziej liniowe. W przypadku monitorów bliskiego pola takie podbicie nie występuje, a przynajmniej nie powinno.

 

Pomieszczenie zmienia w jakiś sposób charakterystyki niemniej odległość pomiaru nie ma akurat żadnego znaczenia.

Gdyby mieć odpowiednio dużą komorę bezechową to z 3m wyjdzie identyczne podbicie na 100Hz względem np. 1kHz tylko spadek natężenia będzie odpowiednio niższy zgodnie ze zmianą odległości. (Oczywiście nikt tych pomiarów dzisiaj w komorze nie robi bo w Polsce przypuszczam nawet nie ma komory odpowiedniej do pomiarów poniżej 100 czy 200Hz).

 

To wcale nie jest normalne podbicie, neutralne kolumny takich podbić nie mają.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Ale jak najbardziej w monitorach też podbija się charakterystyki.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez sls
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

błagam napisz coś poważnego bo z tego nawet się śmiać nie można.

To będzie poważne.

Dyskusja może być merytoryczna lub oparta na sofizmatach. Typowe sofizmaty i błędy argumentacji są na tyle stare, że mają łacińskie nazwy. Tu masz spis najpopularniejszych, przeczytaj i sprawdź, jakich właśnie użyłeś:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

To może każdy czlowiek powinien chodzić z aparatem słuchowym z taką funkcją loudness

Zastanów się, czy słuchasz nagrania muzycznego, czy słuchasz sprzętu audio?

 

Jeżeli sprzętu, to możesz akceptować wszelkie naturalne konsekwencje działania słuchu.

Jeżeli słuchasz nagrania, to dlaczego nagranie miałaby brzmieć inaczej, zależnie od głośności sprzętu?

 

Ale nie w torze odsłuchu ;)

W nagłośnieniu tylko płaska charakterystyka? A co w przypadku rezonansu czy sprzężenia akustycznego? ;)

 

To jest pomiar z metra, a tych kolumn słucha się z większej odległości, wtedy są bardziej liniowe.

Chyba nie odległość jest ważna, ale sposób pomiaru. Komora bezechowa, półsfera, bliskie pole, pomieszczenie odsłuchowe. IMHO to ostatnie najbardziej podbije basy. A ludzie dobierają sobie kolumny z basem pod własne gusta i nadal wierzą, że sprzęt ma płaską charakterystykę.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego poważny świat audiofilski słucha wzmacniaczy bez regulacji skoro brzmią gorzej przy cichym słuchaniu a są przeważnie dużo droższe ?

 

Prawdopodobnie z tego samego powodu, dla którego poważny świat audiofilski słucha złotych bezpieczników i podstawek pod kable :D

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale nie w torze odsłuchu ;)

Aaa, masz na myśli tor odsłuchu w studio nagraniowym?

Twoje monitory nie mają z tylu przełączników do korekty charakterystyki? ;)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez popej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie z tego samego powodu, dla którego poważny świat audiofilski słucha złotych bezpieczników i podstawek pod kable :D

Dostałem odpowiedź jakiej się spodziewałem -czyli brak argumentów. Z mojej strony koniec dyskusji bo szkoda czasu.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomieszczenie zmienia w jakiś sposób charakterystyki niemniej odległość pomiaru nie ma akurat żadnego znaczenia.

Gdyby mieć odpowiednio dużą komorę bezechową to z 3m wyjdzie identyczne podbicie na 100Hz względem np. 1kHz tylko spadek natężenia będzie odpowiednio niższy zgodnie ze zmianą odległości. (Oczywiście nikt tych pomiarów dzisiaj w komorze nie robi bo w Polsce przypuszczam nawet nie ma komory odpowiedniej do pomiarów poniżej 100 czy 200Hz).

 

Nie bardzo. Niskie tony promieniują dookólnie natomiast góra jest bardziej kierunkowa, wobec tego odległość ma znaczenie. Gdyby nie miała, to by nie pisali wszędzie o pomiarze z metra ;)

Komora poniżej 100Hz to żaden problem, u nas na uniwerku jest komora do 50Hz. Z większymi już faktycznie gorzej.

 

Ale jak najbardziej w monitorach też podbija się charakterystyki.

 

Ciągle zapominam, że tu monitory to po prostu małe głośniki ;) ja miałem na myśli to, co napisałem, czyli monitory bliskiego pola.

 

 

Aaa, masz na myśli tor odsłuchu w studio nagraniowym?

Twoje monitory nie mają z tylu przełączników do korekty charakterystyki? ;)

 

Mają, w zakresie +/-1,5dB ;) No i nikt nimi nie kręci wraz ze zmianą głośności ;)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bardzo. Niskie tony promieniują dookólnie natomiast góra jest bardziej kierunkowa, wobec tego odległość ma znaczenie. Gdyby nie miała, to by nie pisali wszędzie o pomiarze z metra ;)

Gdyby jeden robił pomiary z 20cm drugi z 120 a trzeci z 99cm to nikt by nie był w stanie niczego porównać bez przeliczania itd ani uzyskać tych samych wyników jeżeli nie wie jak dokładnie przebiegał pomiar.

 

Ciągle zapominam, że tu monitory to po prostu małe głośniki ;) ja miałem na myśli to, co napisałem, czyli monitory bliskiego pola.

Tak monitor bliskiego pola ma dużo bardziej płaską charakterystykę częstotliwościową, tylko co z tego jak jest to najczęściej monitor aktywny którego nie używa się w warunkach domowych zaś pasywne monitory bliskiego pola w których charakterystyka częstotliwościowa powyżej f3 mieści się np. w zakresie 3dB czy mniej to zupełny margines.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby jeden robił pomiary z 20cm drugi z 120 a trzeci z 99cm to nikt by nie był w stanie niczego porównać bez przeliczania itd ani uzyskać tych samych wyników jeżeli nie wie jak dokładnie przebiegał pomiar.

 

Czyli zgadzasz się, że charakterystyka z odległością się zmienia, czy nie, bo nie rozumiem? Na szybko mikrofonem trzymanym w ręce dwa pomiary, jeden z 60cm drugi mniej więcej z półtora metra, wygładzone mocno rzecz jasna i wyrównane poziomami:

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

co z tego jak jest to najczęściej monitor aktywny którego nie używa się w warunkach domowych

 

Przyjdzie @soundchaser to zobaczysz ;)

 

pasywne monitory bliskiego pola w których charakterystyka częstotliwościowa powyżej f3 mieści się np. w zakresie 3dB czy mniej to zupełny margines.

 

Ale co to ma za związek z tematem? W monitorach bliskiego pola dół nie rośnie, a często wręcz spada, w monitorach średniego i dalekiego zwykle trochę rośnie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ak monitor bliskiego pola ma dużo bardziej płaską charakterystykę częstotliwościową, tylko co z tego jak jest to najczęściej monitor aktywny którego nie używa się w warunkach domowych

 

Dlaczego? Słyszałeś kiedykolwiek ja brzmią takie głośniki w pokoju domowym?

Zapewniam Cię, że lepiej niż wiele pasywnych, chociaż więcej z nimi roboty, aby zaadoptować akustycznie

i ustawić jak trzeba.

 

Przyjdzie @soundchaser to zobaczysz ;)

 

Równie dobrze mógł przyjść Lechu, ale już śpi.

Przyjdzie jutro rano i też odrobi lekcje. ;-)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dostałem odpowiedź jakiej się spodziewałem -czyli brak argumentów.

 

Ale jakich Ty jeszcze chcesz argumentów? Odtwórz głośno pełnopasmowe nagranie , a następnie ścisz znacznie swój sprzęt bez regulacji i znowu posłuchaj - to powinni Ci wystarczyć. Też sam siebie oszukiwałem przez kilka lat gdy miałem taki wzmacniacz, że cicho także jest cacy. Nie jest cacy.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jakich Ty jeszcze chcesz argumentów? Odtwórz głośno pełnopasmowe nagranie , a następnie ścisz znacznie swój sprzęt bez regulacji i znowu posłuchaj - to powinni Ci wystarczyć. Też sam siebie oszukiwałem przez kilka lat gdy miałem taki wzmacniacz, że cicho także jest cacy. Nie jest cacy.

 

Ale może być cacy ...

Widocznie cały czas miałeś kijowy wzmacniacz, bez znaczenia czy z regulacją czy bez.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • House of Marley Positive Vibration Frequency Rasta

      Patrząc na to, co lada moment zacznie wyprawiać się za oknem aż chciałoby się zanucić za nieodżałowanym Markiem Grechutą chociażby fragment niezwykle będącego na czasie utworu „Wiosna – ach to ty”. Dlatego też powoli, acz konsekwentnie warto przygotować się na prawdziwy wybuch zieleni a tym samym niemożność wysiedzenia w czterech „betonowych” ścianach. Jak to jednak w życiu bywa jeszcze się taki nie urodził, co … więc doskonale zdaję sobie sprawę, iż nie dla wszystkich pierwszy świergot ptaków j

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Słuchawki

      Czy płyty CD cieszą się jeszcze odpowiednią popularnością?

      W dzisiejszych czasach, ludzie coraz więcej rzeczy chętniej robią online. Odchodzi się od klasycznych rozwiązań, na rzecz nowatorskich rozwiązań. Ten stan rzeczy dotknął również branżę muzyczną. Normą jest, że artysta wydając nowy album, wypuszcza go również w wersji fizycznej, najczęściej w postaci płyt CD, które można zakupić w wielu sklepach. W opozycji do takich zakupów stoi oczywiście internet i rozmaite serwisy streamingowe, takie jak YouTube, czy Spotify. Warto się zastanowić czy, a jeśli

      audiostereo.pl
      audiostereo.pl
      Muzyka 14

      Marantz Cinema 30

      Choć z pewnością większość śledzących dział recenzencki czytelników zdążyła przyzwyczaić się do tego, że kino domowe gości u nas nad wyraz sporadycznie, to o ile tylko światło dzienne ujrzy coś ciekawego, to czysto okazjonalnie takowym rodzynkiem potrafimy się zainteresować. Oczywiście nie zawsze jest to klasyczny, przeprowadzany w zaciszu domowych czterech kątów test, jak m.in. w przypadku budżetowego, acz bezapelacyjnie wartego uwagi i po prostu świetnego Denona AVR-S770H, lecz również nieco m

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Systemy

      Indiana Line Diva 5

      Śmiem twierdzić, ze nikogo mającego choćby blade pojęcie o tym, co dzieję się wokół, jak wygląda rynek mieszkaniowy uświadamiać nie trzeba. Po prostu jest drogo, podobno będzie jeszcze drożej i tanio, to już było i nie wróci, a skoro jest drogo, to do łask wracają mieszkania o metrażach zgodnych z założeniami speców z lat 50-70 minionego tysiąclecia. Znaczy się znów aktualnym staje się powiedzenie „ciasne ale własne”. Dlatego też logicznym wydaje się popularność wszelkich rozwiązań możliwie komp

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Kolumny

      Bilety | DŻEM koncert urodzinowy| Koncert

      O wydarzeniu Kup bilet na koncert jednego z najważniejszych polskich zespołów bluesowych - zespołu Dżem! Grupa świętuje 40-lecie działalności, w związku z czym na koncertach na pewno nie zabraknie dobrze znanych przebojów, takich jak Wehikuł czasu, Whisky, Czerwony jak cegła czy Sen o Victorii. Dżem bilety na jubileuszowe koncerty już dostępne! O zespole Dżem Połączyli rocka, bluesa, reggae, country. Nagrali piosenki, które uwielbiają zarówno koneserzy, jak i niedzielni słuchacze

      AudioNews
      AudioNews
      Newsy
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.