Skocz do zawartości
IGNORED

Korygowanie akustyki pomieszczena programami DRC / DSP


xajas

Rekomendowane odpowiedzi

Dzięki za słowa otuchy. Chyba mam już depresje zimową, ożywię się na wiosnę i wtedy pomysle co dalej? czy isc w DDRC-24, - USB DAC+DSP Digital Room Correction processor powered by Dirac Live

Pozdrawiam

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za słowa otuchy. Chyba mam już depresje zimową, ożywię się na wiosnę i wtedy pomysle co dalej? czy isc w DDRC-24, - USB DAC+DSP Digital Room Correction processor powered by Dirac Live

Pozdrawiam

 

Gdybym mial wybierac ustrojstwo z zabudowana korekcja DSP/DRC to bym wzial miniDSP SHD

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdybym mial wybierac ustrojstwo z zabudowana korekcja DSP/DRC to bym wzial miniDSP SHD

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Czemu ten? widzę że w pakiecie jest już mikrofon, jest DAC AK4490EQ w środku i sporo możliwości podłączeń, ale czy potrzeba Tobie tyle?

Wolał bym jednak pójść po taniości i albo od razu DDRC-24 albo wpierw miniDSP 2x4 HD a później, najwyżej dokupić wsparcie 2x4HD to DDRC-24 upgrade bo cenowo różnica żadna. Czemu tak? bo korekcje zrobię w jednym, ... może kiedyś innym pomieszczeniu, wiec może nie przepłacać jeśli nie trzeba, bo funkcje korekty oba zrobią tak samo.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla basu wychodza rozne filtry w zaleznosci od wybranej metody wygladzania, ktora metode polecacie?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co masz na mysli piszac "metode wygladzania"?

 

Jak wyznaczales dotychczas te rozne filtry?

 

W zalaczniku znajdziesz przyklady jak za pomoca REW wyliczam filtry do mojego przetwornika niskotonowego, sredniotonowego i wysokotonowego

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-1239-0-71123600-1543310614_thumb.jpg

post-1239-0-03137700-1543310628_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez xajas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu sa metody wygladzania dostepne w REW:

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Pytanie, ktora polecacie do scinania peakow na basie od modow pokoju.

 

 

Wyslalem post po Twojej odpowiedzi, dobrze widze wygladzanie 1/6 per oktawa?

 

Btw jesli dobrze kombinuje to najlatwiejszym sposobem na EQ byloby sciecie gorek na niskim basie (lub ogolnie basie) i odpowiednim obnizenie poziomu powyzej 200hz, aby wyjsc na krzywa harmana. Tylko czy to jest osiagalne w darmowym REW?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko jest osiagalne w darmowym REW.

Wszystkie programy "scinaja gorki", "podbijanie dolkow" jest nie zalecane

 

Wygladzenie nie odgrywa roli. Dokladnosc korekcji definiujesz parametrem "Flatness Target" (po prawej stronie screenshotow -> Filter tasks)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez xajas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, tylko scinamy gorki, bez wypelniania dolkow, tak robilem.

 

W REW jest mozliwosc obnizyc cala charakterystyke powyzej 200hz o kilka dB? Nie chodzi mi o scinanie gorek na srednicy i wysokich a zachowanie interakcji kolumna - pomieszczenie tylko z obnizonym poziomem.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dopasuj/obniz przebieg House Curve (Target) ponizej 200Hz, albo uzyj dodatkowego filtra High Shelf

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez xajas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ta czarna to przyklad na dopasowana House Curve.

Ten spadek na wysokich jest NORMALNY / WLASCIWY i naturalny dla pomiarow na miejscu odsluchu! -> Zobacz moj pierwszy post w tym temacie

 

W zalaczniku jest przyklad uzycia fltra High Shelf obnizajacego posziom pasma powyzej 200Hz o 3dB

 

Jak widzisz, mozliwosci docelowego, wybiorczego korygowania dzwieku za pomoca DSP/REW sa gigantyczne/nieograniczone :-)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez xajas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Testuję ścięcie górek na basie do 100Hz (wyszło do -6dB, dwa mody) i obniżenie poziomu od 150Hz wzwyż o 4dB.

Próbowałem różnych wariantów i ten wydaje się ok, gra na pewno "pełniej" na basie.

 

Zastosowałem wygładzanie 1/12 per oktawa, aby filtry wychodziły z Q < 20.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób wygładzanie 1/6. Generalnie człowiek nie słyszy nierówności bliższych niż 1/3 oktawy, więc spoko. Natomiast duża dobroć filtrów dobra nie jest ;)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez przemak

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla 1/6 wychodziło podobnie, schodziłem z wygładzaniem aż Q filtra było ok.

 

Dla monitorów/podłogówek na 18stce warto również odciąć sygnał filtrem HP z Q=0.8 (lub 0.9 jeżeli basu ma być więcej) ustawionym w okolicach strojenia BR.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sie zastanawiam, czy nie warto skorygowac fazy na drodze cyfrowej?

 

Temat na CA:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepszy manual REW + RePhase jaki znalazłem:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Hejka - jest to bardzo niewygodny temat dla wielu osób... zwłaszcza dla tych, którzy projektują zestawy głośnikowe. Najczęstrzym argumentem windującym cenę danego zestawu jest kształt charakterystyki przenoszenia - im bliższa linii prostej tym lepiej. Inne parametry jak odpowiedź impulsowa czy charakterystyki kołowe dla przeciętnego zjadacza chleba nie mają żadnego znaczenia. W tym miejscu nasuwa pytanie gdzie słuchamy muzyki: w komorze bezechowej / plenerze? - ja ani w jednym ani drugim tylko w pokoju o powierzchni 20m2. I tutaj właśnie zderzamy się z tematem o którym tutaj mowa - korekta akustyki pomieszczenia. Ja to robię tak: 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ostatnio poszedłem w kierunku krzywej harmana - wsumie jej kształt zależy od stopnia zachmurzenia (tak jest w moim przypadku).

Zwróćcię uwagę jakie poruszenie wśród elektrodowych betonowców wywołała dyskusja o cyfrowej korekcji akustyki pomieszczenia... Cyfrowa korekcja zestawu (akustyki pomieszczenia) to jest naprawdę przepiękny temat i droga do najlepszej optymalizacji posiadanego systemu odsłuchowego :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez pawel83ck
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, pawel83ck napisał:

... 

Cyfrowa korekcja zestawu (akustyki pomieszczenia) to jest naprawdę przepiękny temat i droga do najlepszej optymalizacji posiadanego systemu odsłuchowego ?


Według mnie ten się prawdziwie zna na akustyce kto jest świadomy tego, że tak jak pomieszczenia i warunki odsłuchowe są różne, tak nie ma jednej, najlepszej metody czy też drogi. Taki ktoś powinien potrafić wymienić wady i zalety konkretnej drogi/techniki lub sposobu.

Czy Ty potrafisz wymienić wady cyfrowej korekcji?

Czy potrafisz podać które „wady akustyczne” systemu (pomieszczenie+tor audio) można za pomocą cyfrowej korekcji zminimalizować i z jakimi ograniczeniami?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, avilla napisał:

Czy Ty potrafisz wymienić wady cyfrowej korekcji?

Wady:

1) Korekcja cyfrowa ma zastosowanie w bardzo wąskiej przestrzeni odsłuchowej

2) Zastosowanie korekcji FIR wymaga wielu obliczeń fazowo/amplitudowych wejściowego sygnału co powoduje latencję. Nie ma to znaczenia w przypadku odsłuchu plików muzycznych ale w filmach i grach już tak - pojawią się asynchronizm wizji i fonii

3) Zastosowanie filtrów IR nie powoduje znaczącej latencji - korekcja samej amplitudy powoduje jednoczesną zmianę fazy co w przypadku niezależnej korekcji kanałów prawego/lewego zaburza lokalizację i powoduje rozmycie sceny dźwiękowej

Zalety:

1) Przy pomocy korekcji cyfrowej można znacząco zniwelować negatywne skutki akustyki pomieszczenia - wyrównanie czasowe oraz wygładzenie charakterystyki przenoszenia kolumn w miejscu odsłuchu

2) Pojawia się obiektywizm oceny odsłuchu różnych zestawów odsłuchowych - zależnie od rodzaju obudowy (BR, Closed, TL, OB czy Tuba) odsłuch cyfrowo skorygowanego zestawu pozwala wydobyć największe jego zalety jak i wady

3) Zlinearyzowany cyfrowo zestaw jest dobrą bazą do docelowej korekcji zestawu pod ulubioną krzywą odsłuchową - w moim przypadku jest to krzywa Harmana

4) Korekcja cyfrowa pozwala prawidłowo połączyć subwoofer i kolumny - dla częstotliwości splotu pojawiają się (prawie zawsze) znaczne rozbieżności fazowe 

5) Pomiar charakterystyki impulsowej pozwala skorygować zestaw w dziedzinie czasu i amplitudy

Ja przeprowadziłem mnóstwo różnych prób pomiarowych z różnymi założeniami i uważam, że najlepiej sprawdza się korekcja dla akustycznego splotu obu kanałów - P+L. U mnie w pokoju panuje symetria miejsca odsłuchowego względem kolumn i ich umiejscowieniem w pokoju. Najbardziej to przemawia do mojego ucha - korekcja niezależna powodowała spadek dynamiki dźwięku.

Pozdrawiam :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez pawel83ck
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie - całkiem nieźle to wypunktowałeś. Widać że z tym pracowałeś, doceniam i szanuję ?

Największa wada według mnie to ta, którą wymieniłeś na początku - ograniczone przestrzennie pozytywne efekty.
 

Trzeba być świadomym tego, że użycie DSP jako jedynego sposobu adaptacji akustycznej, co niestety jest często praktykowane przez laików którzy coś gdzieś liznęli ale nie rozumieją co i jak, często nie poprawi a wręcz pogorszy odsłuch z innego miejsca pomieszczenia. Tak więc nie sprawdzi się za dobrze jako podstawa adaptacji pomieszczeń mieszkalnych ogólnego przeznaczenia.

Ale tak jak napisałeś, w rękach świadomego człowieka, który chce dopieścić odsłuch z fotela który zawsze jest w jednym miejscu w pokoju odsłuchowym to faktycznie potrafi całkiem sporo. Szczególnie jeśli pomieszczenie jest już podstawowo zaadoptowane i nie trzeba walczyć grubo na amplitudzie z modami pomieszczenia tylko subtelniej korygować charakterystyki głośników - a w przypadku systemów aktywnych (jak też cyfrowych zwrotnic) również w dziedzinie zgrania fazowego/czasowego wielu głośników.

Tak ja na to patrzę.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Według mnie ten się prawdziwie zna na akustyce kto jest świadomy tego, że tak jak pomieszczenia i warunki odsłuchowe są różne, tak nie ma jednej, najlepszej metody czy też drogi. Taki ktoś powinien potrafić wymienić wady i zalety konkretnej drogi/techniki lub sposobu.
Czy Ty potrafisz wymienić wady cyfrowej korekcji?
Czy potrafisz podać które „wady akustyczne” systemu (pomieszczenie+tor audio) można za pomocą cyfrowej korekcji zminimalizować i z jakimi ograniczeniami?

Na podanym linku nie znajdziemy prostej odpowiedzi na powyzsze pytania, ale przynajmniej male zestawienie mozliwosci, funkcji takiego dobrego rozwiazania DSP/DRC.


Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

To po prostu olbrzymia skrzynka pelna narzedzi, ktore w zaleznosci od tego co chcesz „naprawic“, musza byc odpowiednio uzyte. Czyli najwieksza sztuka jest odpowiednia diagnoza („rozpoznac“ co jest zepsute) i dobrac wlasciwe narzedzie

Wystarczy spojrzec na to zestawienie, by zrozumiec, ze wiekszosc tych funkcji jest wszelkim „dyskutantom“ o DSP zupelnie obca. Wiekszosc kojarzy DSP z przesuwaniem suwakow na korektorze graficznym albo uzywaniu autokalibracji w kinie domowym i nie ma zielonego pojecia o tym co to jest

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, xajas napisał:

Jakiego systemu DSP/DRC uzywasz?

REW, foobar2000 z convolverem i Fabfilter PRO-Q2. Aplikowanie krzywej docelowej w REW jest dla mnie czasochłonne, a PRO-Q2 to dwa ruchy ręką i po wszystkim. W REW trzeba by za każdym razem przechodzić proces generowania filfru, potem pliku itp. - za dużo zabawy, nie chce mi się. Powiem szczerze, że mam mieszane uczucia co do Dirac Live - zbyt wiele operacji realizowane jest tam wedle "jakiegoś" algorytmu. Nie mówię, że robi to źle ale ja wolę mieć absolutną kontrolę nad procesem korekcji na wszystkich jej etapach - to mi (chyba nam wszystkim) daje REW. Przejrzyste narzędzie stworzone przez pasjonata dla pasjonatów. MathAudio Room EQ też przerabiałem i mam podobne odczucia jak w Diracu. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli zalezy ci na pelnej kontroli kazdego parametru, decydujacego o kazdym pojedynczym kroku w calym procesie korekcji to polecam rzut oka na wspomniany powyzej program Acourate. Mozliwosci sa GIGANTYCZNE, ale trzeba byc gotowym zainwestowac wiele czasu. Jesli jestes zainteresowany, mozemy kiedys „potelefonowac“

Acourate to przeciwienstwo Diraca, o wszystkim decydujesz samemu.
REW jest znakomity do pomirow, ale nie do generowania Filtrow

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie, że jestem zainteresowany - ten soft jest za free? 

Niestety nie za free (€320)
Czy uzywasz WhatsApp?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, xajas napisał:

Czy uzywasz WhatsApp?

Hangouts jedynie - bo mam konto google. Tego REW lubię też za jego niską cenę ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja bym powiedział że przesadzacie z tym że korekcja daje efekty w "ograniczonej przestrzeni"... każdy system ma sweet spot, te z kolumnami wszechkierunkowymi też bez względu na to co twierdzą ich producenci. Pasywna adaptacja też daje efekty w ograniczonej przestrzeni, jak się zrobi np. pierwsze odbicia to działają one względem konkretnego punktu, innego już gorzej. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Bartek Chojnacki napisał:

przesadzacie z tym że korekcja daje efekty w "ograniczonej przestrzeni"...

Jak się zaaplikuje automat do nowoczesnego salonu z gołymi ścianami i gładką podłogą to może być dramat. Najlepsze efekty albo powiedziałbym w ogóle jakieś sensowne efekty daje i to i to. U mnie w piwnicy stare JBLe potrzebują takiej korekcji - wtedy chyba w sumie nieważne, gdzie się słucha ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • House of Marley Positive Vibration Frequency Rasta

      Patrząc na to, co lada moment zacznie wyprawiać się za oknem aż chciałoby się zanucić za nieodżałowanym Markiem Grechutą chociażby fragment niezwykle będącego na czasie utworu „Wiosna – ach to ty”. Dlatego też powoli, acz konsekwentnie warto przygotować się na prawdziwy wybuch zieleni a tym samym niemożność wysiedzenia w czterech „betonowych” ścianach. Jak to jednak w życiu bywa jeszcze się taki nie urodził, co … więc doskonale zdaję sobie sprawę, iż nie dla wszystkich pierwszy świergot ptaków j

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Słuchawki

      Czy płyty CD cieszą się jeszcze odpowiednią popularnością?

      W dzisiejszych czasach, ludzie coraz więcej rzeczy chętniej robią online. Odchodzi się od klasycznych rozwiązań, na rzecz nowatorskich rozwiązań. Ten stan rzeczy dotknął również branżę muzyczną. Normą jest, że artysta wydając nowy album, wypuszcza go również w wersji fizycznej, najczęściej w postaci płyt CD, które można zakupić w wielu sklepach. W opozycji do takich zakupów stoi oczywiście internet i rozmaite serwisy streamingowe, takie jak YouTube, czy Spotify. Warto się zastanowić czy, a jeśli

      audiostereo.pl
      audiostereo.pl
      Muzyka 26

      Marantz Cinema 30

      Choć z pewnością większość śledzących dział recenzencki czytelników zdążyła przyzwyczaić się do tego, że kino domowe gości u nas nad wyraz sporadycznie, to o ile tylko światło dzienne ujrzy coś ciekawego, to czysto okazjonalnie takowym rodzynkiem potrafimy się zainteresować. Oczywiście nie zawsze jest to klasyczny, przeprowadzany w zaciszu domowych czterech kątów test, jak m.in. w przypadku budżetowego, acz bezapelacyjnie wartego uwagi i po prostu świetnego Denona AVR-S770H, lecz również nieco m

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Systemy

      Indiana Line Diva 5

      Śmiem twierdzić, ze nikogo mającego choćby blade pojęcie o tym, co dzieję się wokół, jak wygląda rynek mieszkaniowy uświadamiać nie trzeba. Po prostu jest drogo, podobno będzie jeszcze drożej i tanio, to już było i nie wróci, a skoro jest drogo, to do łask wracają mieszkania o metrażach zgodnych z założeniami speców z lat 50-70 minionego tysiąclecia. Znaczy się znów aktualnym staje się powiedzenie „ciasne ale własne”. Dlatego też logicznym wydaje się popularność wszelkich rozwiązań możliwie komp

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Kolumny

      Bilety | DŻEM koncert urodzinowy| Koncert

      O wydarzeniu Kup bilet na koncert jednego z najważniejszych polskich zespołów bluesowych - zespołu Dżem! Grupa świętuje 40-lecie działalności, w związku z czym na koncertach na pewno nie zabraknie dobrze znanych przebojów, takich jak Wehikuł czasu, Whisky, Czerwony jak cegła czy Sen o Victorii. Dżem bilety na jubileuszowe koncerty już dostępne! O zespole Dżem Połączyli rocka, bluesa, reggae, country. Nagrali piosenki, które uwielbiają zarówno koneserzy, jak i niedzielni słuchacze

      AudioNews
      AudioNews
      Newsy
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.