Skocz do zawartości
IGNORED

Transformatory wyjściowe zamiast analogowki. DAC.


Kris_54701
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

za cene 700-2500 pln za trafa, to już niewiele jestem ciekaw.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Kris_54701

"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robiłem różne próby z transformatorami Lundahla ale nie wpadł bym na pomysl aby je podpiać zamiast konwertera i/v. Za i/v stosowałem trafka i za filtrem dolnoprzepustowym. Ciekaw jestem czy ktoś robił pomiary liniowości charakterystyki i odstepu sygnału od zakłócen cyfrowych przy takim patencie z samym transformatorem. Trafo Lundahla 1527 ma pasmo 10Hz -150kHz a i tak miałem wrażenie że dźwięk jest taki podbrudzony za nim i za lekki.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

W trakcie usuwania konta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak kolega przemak wspomniał, trafa w sygnale dają nam głównie nieparzyste harmoniczne, które dają tą zachwalaną transparentność. Jeżeli już idziemy w harmoniczne, bliżej byłoby mi równoważenie parzystych i nieparzystych. Za dużo parzystych będzie nam robiło efekt ocieplenia / przymulenia, a za dużo nieparzystych będzie dawało efekt odchudzenia i zubożenia przekazu.

 

W kontekście przewymiarowanego trafa, to jak dawanie grubych sygnałów i mas sygnałowych w okolicy 1-2mm2. Robi różnicę, przy dominujących nieparzystych harmonicznych zdecydowanie pożądaną roznice.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Adam_85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tymi zniekształceniami to nie jest tak źle, bo one dość mocno maleją wraz ze wzrostem częstotliwości.

To nie jest przewymiarowanie, piszemy o pracy z poziomem +8, to jest dość mocno "na czerwonym", transformatory LTR110 czy te chińskie, znaczy o wymiarach rzędu 25mm nie mają w dole szans (na hifi, bo do gitary jak ktoś mądrze napisał owszem). Do poziomów liniowych w odpowiedzialnych konstrukcjach audio stosowane są większe trafa, te pięciocentymetrowe - niestety droższe.

Ale mam inne pytanie - czy któryś z panów zastanowił się tak troszkę teoretycznie nad sensem zastosowania transformatora w takim układzie, to znaczy przy sterowaniu ze źródła o dużej impedancji wyjściowej? ;)

 

Poniżej ten słaby LTR 110 z poziomem +8dBu w dwóch konfiguracjach - najpierw sterowany ze źródła o minimalnej impedancji (wyjście interfejsu) a potem z szeregowym opornikiem 4,7k, symulującym wyjście prądowe o wcale nie tak dużej impedancji. Z minimalną impedancją wyjściową mamy bardzo dobre pasmo ze spadkiem 0,2dB dla 20Hz i klasycznym aczkolwiek ze względu na nieoptymalne dopasowanie dość sporym dziesięciodecybelowym peakiem "air" na 80kHz, ze zniekształceniami 0,01% dla 1kHz i aż 0,7% dla 30Hz. Zniekształcenia to praktycznie wyłącznie trzecia harmoniczna. W gorze też rosną ;)

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

post-64427-0-30614000-1541628898_thumb.jpg

 

Z opornikiem 4,7k szeregowo z wyjściem interfejsu jest znacznie gorzej - znika pasmo, znika "air", znika dół (-10dB dla 30Hz!) i zniekształcenia wynoszą 0,17% dla 1kHz i 4% dla 30Hz. Za to w górze proporcjonalnie lepiej ;)

 

post-64427-0-23891400-1541629051_thumb.jpg

 

post-64427-0-37449800-1541629067_thumb.jpg

 

To pokazuje, że transformator (co jest dość oczywiste) ma dobre parametry tylko przy odpowiednich impedancjach źródła i obciążenia, one muszą być akurat, nie za duże ani nie za małe (zwłaszcza źródła, bo obciążyć dodatkowo łatwo). Nie bez powodu te transformatory mają w nazwie "600". Zjawisko nie zależy od producenta czy materiałów, tylko od tego, że to jest transformator. Tak więc sterowanie jakiegokolwiek liniowego czy mikrofonowego transformatora audio ze źródła prądowego (czy napięciowego z dużą impedancją wyjściową, wszystko jedno) kończy się słabo albo bardzo słabo. I to nie jest wina transformatora.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-28055-0-73421500-1541581631_thumb.jpg

 

 

 

Co Ty zatem sądzisz o zastosowaniu tego trafa ?

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Ktoś [MarG zastosował to chińskie trafko i wyraża się z pełnym entuzjazmem o dźwięku

 

To trafo to jedna wielka niewiadoma, bo nie ma podanego parametru drive level. To maksymalny poziom sygnału (najczęściej 50Hz) przy którym trafo generuje zniekształcenia mniejsze niż jakiś umowny poziom np 0,1%. Sądzę, że jak jest małe i z permaloju to może dość łatwo nasycać się przy małych częstotliwościach i generować zniekształcenia. Ale skoro dźwięk z lamp się podoba to może i taki też.

Do kążdego DACa trzeba indywidualnie dobrać trafo. O ile w przypadku tych napięciowych sytuacja jest dość podobna i można używać podobnych transformatorów, to w przypadku DACów prądowych mamy rozpiętość od niecałego 1mA do 60mA prądu na stronę.

Do PCM1794 moim zdaniem najlepsze będzie trafo ok. 200:10k obciążone 5k.

Tutaj znajdziecie trochę informacji i przykład obliczeń:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co w przypadku kości AKM z wyjściem różnicowym ? Znalazłem jakieś stare wpisy na diyaudio, że w tym wypadku transformator na wyjściu to dobre rozwiązanie. Niestety nie było wyjaśnione dlaczego. Czy w przypadku AK4493 Lundahl LL1527 jest optymalnym rozwiązaniem ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do PCM1794 moim zdaniem najlepsze będzie trafo ok. 200:10k obciążone 5k.

 

Dzięki za odpowiedź Muzg.

 

 

Tutaj znajdziecie trochę informacji i przykład obliczeń:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

A czy mógłbyś trochę objaśnić ten ich sposób kalkulowania rezystora obciążenia na wtórnym.

Najlepiej na przykładzie pcm1794 który ma na wyjściu prąd 7,8mA p-p i dla sygnału wyjściowego np. 2,5V.

 

Czy mógłbyś też wyjaśnić jaki może być wpływ offsetu daca na parametry trafa i ewentualnie na sygnał wyjściowy?

Jakie jest napięcie offsetu w przypadku pcm1794?

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Większość myśli że transformator będzie lekiem na całe zło - otóż nie będzie. Doskonale rozwiązuje parę problemów - jest pasywnym samoistnym filtrem dolnoprzepustowym , w szerokim spektrum częstotliwości zapewnia izolację - obie te cechy są zbawienne w DACach ,ale nie oszukujcie że tanim trafem przebijecie chociażby odpowiednio zaaplikowane opampy. Sama budowa fizyczna, odprzęganie ma duże znaczenie, sam layout PCB, zastosowane rezystancje w filtrze dla danego typu opampa, buforowanie wyjścia opampa itd.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat poświęcam wszelkim rozważaniom o transformatorach wyjściowych dla DACa

 

Mnie zastanawia czy dałoby się upiec dwie pieczenie na jednym ogniu i zaopatrzyć taki transformator w odczepy na uzwojeniu wtórnym do regulacji głośności.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli mozna rezystor, to można i potencjometr

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie zastanawia czy dałoby się upiec dwie pieczenie na jednym ogniu i zaopatrzyć taki transformator w odczepy na uzwojeniu wtórnym do regulacji głośności.

 

Takie trafa są piekielnie drogie-np.:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Można spróbować takiego patentu jak na rysunku.

Zastosować zmienną rezystancję obciążenia wtórnego ( spiąć trochę inaczej zwykły potencjometr- w tym przypadku może być też liniowy).

Równoległa rezystancja dla uzwojenia wtórnego dla przykładowego trafa 600:10 k winna wynosić ok. 3 k aby impedancja pierwotnego miała mniej niż ok. 100 ohm.

Przy zmniejszaniu rezystancji wtórnego (ściszaniu) impedancja pierwotnego będzie proporcjonalnie malała do zera. Jest to korzystne w DACach z wyjściem prądowym.

 

Kolega przemak pisał, że monacory nie są złe. Też tak uważam, tym bardziej, że przy konkretnym zastosowaniu jako IV do PCM1794 mają zaletę- są ze zwykłej blachy, przez co będą nasycały się wolniej niż permalojowe.

Do zabawy z PCM1794 są wystarczające.

post-767-0-58182500-1541764340_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez jurek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Idąc dalej w swoich rozważaniach zastanawiam się, czy nie warto byłoby się zastanowić nad zaimplementowaniem nie jednego, a kilku transformatorów.

Podstawowym problemem, mocno rzutującym na cenę jednego transformatora w torze jest fakt, że musi on dobrze przetwarzać całe pasmo częstotliwości. Myślę, że można by np. zastosować trzy transformatory, po jednym na basy, tony średnie i soprany.

 

Oczywiście mając, z tyłu głowy wizję odczepów do regulacji głośności:)

 

Takie trafa są piekielnie drogie-np.:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Pisaliśmy niemal jednocześnie i nie widziałem Twojego postu ale myślę, że moja ostatnia wypowiedź co do zastosowania kilku transformatorów - tu zakładam, że sumarycznie tańszych od tego przykładowo podanego przez Ciebie - może być odpowiedzią na przedstawioną przez Ciebie kwestię.

 

A przy okazji - nieco ożywię Twój link, bo wkradła się kropka na jego końcu:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Równoległa rezystancja dla uzwojenia wtórnego dla przykładowego trafa 600:10 k winna wynosić ok. 3 k aby impedancja pierwotnego miała mniej niż ok. 100 ohm.

Przy zmniejszaniu rezystancji wtórnego (ściszaniu) impedancja pierwotnego będzie proporcjonalnie malała do zera.

 

A czy przypadkiem impedancja transformatora nie jest związana wyłącznie z uzwojeniami?

Przekładnia transformatora = ilość zwojów na pierwotnym / ilość zwojów na wtórnym = napięcie wejściowe / napięcie wyjściowe = impedancja wejściowa do kwadratu / impedancja wyjściowa do kwadratu. Oznacza to że transformator o przekładni 1:2 będzie powodował wzrost napięcia na wtórnym x2 a zmianę impedancji na wtórnym 4X

 

Zastosowanie transformatora jako convertera I/U ma największy sens jeśli gdy sygnał z uzwojenia wtórego możemy podać bezpośrednio na zewnątrz DAC'a (gdy impedancja uzwojenia wtórnego jest na odpowiednio niskim poziomie)

 

Ja bym podszedł to doboru trafa I/U w następujący sposób: Uzwojenie pierwotne stanowi obciążenie wyjścia DAC'a Płynie przez nie prąd powodując zgodnie z prawem ohma odkładanie się pewnego napięcia na końcach uzwojenia, które jest zależne od rezystancji (w naszym przypadku od impedancji uzwojenia) To napięcie jest transformowane zgodnie z przekładnią transformatora np. 1:10 co oznacza że napięcie na wyjściu będzie 10x wyższe niż na pierwotnym ale impedancja wzrośnie 100x

Wiemy że impedancja wyjściowa każdego źródła dźwięku powinna być możliwie mała

To by oznaczało że powinniśmy wziąć trafo o minimalnej impedancji wejściowej i minimalnej przekładni. Ale... zgodnie z prawem ohma Napięcie na zaciskach uzwojenia pierwotnego będzie wynosić IxR (w naszym przypadku R to impedancja a nie czysta rezystancja) oznacza to że jeśli bardzo obniżymy impedancje wejściową to w celu uzyskania rozsądnego napięcia na wtórym musimy mieć trafo o dużej przekładni co z kolei spowoduje znaczący wzrost impedancji uzwojenia wtórnego. Kolejny aspekt to możliwości prądowe przetwornika Jeśli przetwornik ma wyjście 0-10mA to oznacza że gdy obciążymy je rezystorem 1K powinniśmy otrzymać na nim napięcie 10V co oczywiście nie jest możliwe ze względu na zasilanie samego przetwornika. Kolejny aspekt to szumy i znów należało by dążyć by impedancja wejściowa była jak najmniejsza. Taż że należy szukać złotego środka. pomiędzy impedancją wejściową a przekładnią transformatora. Dobrym kandydatem wydaje się trafo LL1684 impedancja wejściowa 150Ohm @1khz i przekładni 1:1 Przy wyjściu prądowym z DAC'a 0-7mA uzyskujemy ok 1V na wyjściu.

 

Taką mam koncepcję (że tak zacytuje klasyka)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taką mam koncepcję (że tak zacytuje klasyka)

Dywagacje teoretyczne całkiem fajne, ale poco to wszystko? Aktywny układ rozwiązuje temat pod względem techniki znacznie lepiej niż transformator.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Lech36

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dywagacje teoretyczne całkiem fajne, ale poco to wszystko? Aktywny układ rozwiązuje temat pod względem techniki znacznie lepiej niż transformator.

 

Dokładnie. Po co 24/32bity. Przecież wystarczy 12, no może w porywach 14 do 16 bitów plus transformator na wyjściu i mamy audio-nirwanę ;p. Zamiast trafa może być jakiś inny generator zniekształceń....

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za cene 700-2500 pln za trafa, to już niewiele jestem ciekaw.

 

Kris, kup te tanie i się przekonasz:)

Mam wrażenie że i tak to zrobisz, a w tym temacie szukasz potwierdzenia dawno podjętej decyzji ;)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak tak czytam to co piszecie, to niewykluczonym jest że kupię coś taniego, ale robi się ciekawie, bo padło parę słów o parametrach takiego trafka dla peceema.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Kris_54701

"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
<br />Aktywny układ rozwiązuje temat pod względem techniki znacznie lepiej niż transformator. <br />

 

A co ma tu do rzeczy układ aktywny?

To jest wątek poświęcony zastosowaniu transformatora.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A kto powieduał że trafo to najlepsza konwersja I/U?

 

Załóż kolejny wątek, traktujący o wyższości innych konwersji na transformatorową.

 

A tu, dobrze by było, żebyś przynajmniej Ty, gospodarzu wątku, trzymał się tematu.

 

Przepraszam, zmyliło mnie podobieństwo nicków. Gospodarzem wątku jest oczywiście Kris_54701.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie porównanie mile widziane, bo nie sztuką jest wywalić fortunę na kosmiczne transformatory, kiedy za mniejsze pieniądze można mieć coś lepszego na lampie czy na kościach.

Upraszam jednak, o jakiekolwiek uzasadnienie takiej czy innej opinii na temat trafek w roli analogowki.

Mile widziane również porównania brzmienia traf i innych rozwiązań. Sama opinia na tą czy inną stronę nic nie wnosi do tematu.

 

 

 

Tak jak we wszystkim tak i tu liczy się odpowiedni dobór wartości takiego trafa, więc wszelkie dywagacje należy zacząć od przybliżonego określenia wartości impedancji i przełożeń takiego trafa.

Wspomniane chińczyki kosztują grosze i parę dni czekania, i uważam że na nich powinniśmy zacząć eksperymenty. W dalszej kolejności można wybierać jakość wykonania samych trafek.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mile widziane również porównania brzmienia traf i innych rozwiązań.

Opis brzmienia może być nieobiektywny (subiektywny), najlepiej porównywać na forum technikę. Takie porównanie ma szansę być obiektywne.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak w przypadku kondensatorów, kabli, lamp i rezystorów, tak i w przypadku traf decydują odsłuchy. Faktem jest że jeśli coś nie pokrywa całego pasma, to nie może zagrać dobrze, ale od tych cech trzeba zacząć.

 

Dla ułatwienia gotowy dac na jensenach. Wystarczy tylko skopiować i odsłuchać. Oczywiście dałbym jakieś chińskie za grosze, żeby nie żal było na konserwy przerobić.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Nie mam schematu tego Neko ale jak jest tak zaaplikowany jak sugeruje producent, to znlekka mówiąc lipa.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktem jest że jeśli coś nie pokrywa całego pasma, to nie może zagrać dobrze, ale od tych cech trzeba zacząć.

Ale tylko wtedy w odsłuchu będą dostrzegalne tak cenione przez hobbystów zmiany/różnice i nie będą one na pewno spowodowane czynnikami poza sprzętowymi choć oczywiście zależy to od procedury porównawczej ;-).

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak w przypadku kondensatorów, kabli, lamp i rezystorów, tak i w przypadku traf decydują odsłuchy. Faktem jest że jeśli coś nie pokrywa całego pasma, to nie może zagrać dobrze, ale od tych cech trzeba zacząć.

w takim razie lampy trzeba w ogóle wyeliminować z toru audio, choćby ze względu na potworne zniekształcenia.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Monitor Audio RX8, RX Center, Silver 1; DAC : 8-ch DIYINHK ES9016, XMOS Multichannel; Power AMP : 6-ch TPA3255

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w takim razie lampy trzeba w ogóle wyeliminować z toru audio, choćby ze względu na potworne zniekształcenia.

Zniekształcenia lamp nie są "potworne', są wyższe niż układów tranzystorowych, ale nie w każdej konfiguracji. Lampy to historia, choć czasem jeszcze używana.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim cd jest para WM8740 i używałem po dwa trafa ll 1540 na kanał.

Po nowym roku z ciekawości wrócę do traf, sterowanych poprzez przekaźniki, więc będzie możliwość szybkiej weryfikacji wpływu na dźwięk. Będą też wykonane pomiary.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

pre lampowe Adagio Sound, końcówka Sugden Au51 P MKII, AVI Laboratory Series, strojenie kolumn Adagio Sound - wszystko spięte kabelkami ;-)) żeby grało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim cd jest para WM8740 i używałem po dwa trafa ll 1540 na kanał.

Po nowym roku z ciekawości wrócę do traf, sterowanych poprzez przekaźniki, więc będzie możliwość szybkiej weryfikacji wpływu na dźwięk. Będą też wykonane pomiary.

 

Jak takie trafa brzmią w porównaniu do tradycyjnych analogów?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak takie trafa brzmią w porównaniu do tradycyjnych analogów?

Moje odczucia były bardzo zbliżone do wpisu #35 kol. absolem

Jego opis spowodował, że trzeba spróbować ponownie, jak trafka sprawdzą się zamiast oampów.

W tytule powinieneś zaznaczyć czy chodzi o DACe prądowe, czy napięciowe, bo we wpisach będzie mętlik l)))

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

pre lampowe Adagio Sound, końcówka Sugden Au51 P MKII, AVI Laboratory Series, strojenie kolumn Adagio Sound - wszystko spięte kabelkami ;-)) żeby grało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

     Udostępnij



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.