Skocz do zawartości
IGNORED

Jak słuchać muzyki, żeby słyszeć więcej


SłuchaczX
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość

(Konto usunięte)
W dniu 10.11.2018 o 10:03, bonaventura napisał:

Jakże pięknie jest zachwycić się jednym zagranym dźwiękiem.

Ole!

W dniu 11.11.2018 o 18:21, xajas napisał:

Sa dni, wktorych siadam przed glosnikami, wlanczam muzyke i wylanczam po kilku taktach, gdyzod razu slysze ze to do niczego nie prowadzi

To są straszne dni.. kara...tylko za co?

:-(((

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, Staś_44798 napisał:

Ole!

To są straszne dni.. kara...tylko za co?

:-(((

Moze nie kara, ale po prostu wiek. Niestety z latami sluch nie bedzie coraz lepszy tylko coraz gorszy i czesto zalezy od aktualnej formy.. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ Tadeo to oczywistość.

- realizacja

- warunki pomieszczenia

(to kolejne od najważniejszych do mniej ważnych czynników - ograniczeń wpływających na przyjemność odbioru).

ad rem:

ad1 Kontrola basu

tłumienie energii membrany i obudowy musi być osiągnięte, inaczej pomieszczenie kumuluje zlewający się łomot - tłumienia szybkość osusza tłustość basu i ściśle wpływa na ten cel - patrz pkt1. (czy osiągnie się go odległością czy rozstawieniem czy skręceniem odchyleniem czy też elektrycznie - [damping factor] to drugorzędna kwestia)

ad2 Mikrodynamika

nazywam to w skrócie "każdy gra inaczej"

mimo hałasu czegoś tam to on nie przykryje tego co gra (jednocześnie z tym głośnym) ciszej ale na czym a k u r a t skupimy uwagę.

rozdzielczość, dykcja wokalu, typ bicia (upstroke, downstroke) struny : są słyszalne niemaskowane- ogólnie a r t y k u l a c j a jest czytelna. Może słowo "detaliczność" byłoby synonimem ?

ad3 Scena

chesky rec. JD68

(na tym dysku CD jest wiele testów-próbek po części muzycznej odnośnie wysokości głębi [chodzi o relacje odległościowe nie muzyczno częstotliwościowe] dźwięków [właściwie to nie zawsze dźwięki, bo to perkusjonalia] zależnie od otoczenia zarejestrowanego i wpływu 1 odbić tego pomieszczenia na lokalizację źródła fali p o d s t a w o w e j)

tendencja ośrodka słuchowego to doszukiwanie wektora podstawowego względem wektorów odbitych (bo to z niego spodziewane jest zagrożenie - po to jest słuch)

najfajniejszy efekciarski track ze wspomnianego dysku to :

47- General Image And Resolution Test

@zagadka dodatkowa: muzykalność (dla mnie właściwie też zagadka co to za termin)

chyba dobrany przez pismaków jako przeciwstawienie do technicznego wyzbytego emocji - nie wiem, czy mam właściwe skojarzenia ?

Uff...[Nie odleciało w niebyt eteru - edytor forowy zachował]

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

~Way hay and up she rises early in the morning~("Morskie opowieści")

~Braterstwo narodu buduje się na kiczu~("Nieznośna lekkość bytu" Milan Kundera)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tytuł wątku powinien brzmieć jednak trochę inaczej, a mianowicie: 'jak słuchać sprzętu audio, żeby słyszeć więcej'.

A jak słuchać muzyki, żeby słyszeć więcej? Na pewno trzeba zacząć czytać o muzyce i przede wszystkim zacząć uczyć się grać na jakimkolwiek instrumencie, a najlepiej na dwóch.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Parker's Mood

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Chicago ,  filozujesz hehe...

Kompletnie to zbędne.

Sprzętu nigdy nie słuchałem i nie zamierzam.

To tylko narzędzie.

Na nauki (np. elektryk bas i wald horn, tudzież np. baryton sax) u mnie ze 3 dekady za późno.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

~Way hay and up she rises early in the morning~("Morskie opowieści")

~Braterstwo narodu buduje się na kiczu~("Nieznośna lekkość bytu" Milan Kundera)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Teraz, xetras napisał:

Na nauki (np. elektryk bas i wald horn, tudzież np. baryton sax) u mnie ze 3 dekady za późno.

Nieprawda,nigdy nie jest za późno. Właśnie kupiłem sobie kontrabas ;) 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Chicago napisał:

...przede wszystkim zacząć uczyć się grać na jakimkolwiek instrumencie, a najlepiej na dwóch.

Potwierdzam. Od kiedy gram... tzn brzdąkam, zupełnie inaczej odbieram muzykę.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Muzyki słucham na kinie domowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie trzeba targać pieca - mobilniejszy byłby , gdyby nie jego rozmiar :)

Mniej obciążający plecy i szyję bo pasa nie wymaga.

Rozumiem, że filuternie oko przymrużasz?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

~Way hay and up she rises early in the morning~("Morskie opowieści")

~Braterstwo narodu buduje się na kiczu~("Nieznośna lekkość bytu" Milan Kundera)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
24 minuty temu, xetras napisał:

Kompletnie to zbędne.

 

6 minut temu, xetras napisał:

Nie trzeba targać pieca - mobilniejszy byłby , gdyby nie jego rozmiar :)

Mniej obciążający plecy i szyję bo pasa nie wymaga.

Rozumiem, że filuternie oko przymrużasz?

No właśnie przez chwilą napisałem, żeby chociaż coś małego zrozumieć, trzeba się uczyć - to jest klucz. Akurat kontrabas może spowodować ból w plecach i to wcale nie od jego noszenia.

Ale do wypisywania bzdur, żadna wiedza nie jest potrzebna, oprócz oczywiście ortografii i gramatyki języka polskiego.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Parker's Mood

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejny TWÓJ post poza tematem, imho .

Co ma piernik do wiatraka ?

Przecież te terminy kontrola basu, mikrodynamika, scena, muzykalność nie odnoszą się do instrumentu a do składników sprzętu (raczej jego całości) czysto elektrycznego i {tego}, jak przebiegi energetyczne przezeń generowane podczas odczytu info z nośnika zostaną zinterpretowane przez człowieczy osobniczy organ słuchu.

{edytowane via dotykaczka fonowa z ulatującą niekiedy [zależnie od zajętości najbliższego BBSa] łącznością LTE}

Nie słyszałem, żeby ktoś te 4 pojęcia stosował przy okazji nauki gry. Temat od nich przecież był zaczynany. Przy opisach s p r z ę t u (domyślnie -odtwarzającego, zasilanego energią elektryczną, tworzącego energię akustyczną) zaś często.

Czyli- bierny odbiór a nie aktywny udział pomiędzy.

Tak chyba preferuje autor tematu.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez xetras
Uściślenie składni - wstawienie zaimka poprawiającego zrozumienie

~Way hay and up she rises early in the morning~("Morskie opowieści")

~Braterstwo narodu buduje się na kiczu~("Nieznośna lekkość bytu" Milan Kundera)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, xetras napisał:

Co ma piernik do wiatraka ?

Ma to, że do słuchania dżwięków z audio i ich określenia w wiadomym sobie tylko żargonie, żadna wiedza nie jest potrzebna, natomiast co do kontekstu 'jak słuchać muzyki, żeby więcej słyszeć' wiedza jest po prostu potrzebna.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Parker's Mood

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.

Nie zdążyłem przekleić międzyedytorowo - skrót tego, co uleciało, poniżej :

Otóż 2 różne paradygmaty mamy w użyciu (Twój obszerniejszy - sugerowany tutułem, mój - sugerowany postem inicjalnym i następującymi po nim).

Wyszło, że ja jestem poza tematem a tymczasem chciałem dobrze.

Na Syzyfa robotę, aby uściślać tematy by były w zgodzie z postami sam nie mam siły. Dobrze, że chociaż Ty się wtrącasz.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

~Way hay and up she rises early in the morning~("Morskie opowieści")

~Braterstwo narodu buduje się na kiczu~("Nieznośna lekkość bytu" Milan Kundera)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, xetras napisał:

Nie trzeba targać pieca - mobilniejszy byłby , gdyby nie jego rozmiar :)

Mniej obciążający plecy i szyję bo pasa nie wymaga.

Rozumiem, że filuternie oko przymrużasz?

Nie. Nigdy w życiu nie grałem na kontrabasie. Kupiłem i gram. Bez pieca niestety nie ma szans, mobilność ujemna ;) 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Autor chciał o terminach.

Wy tu o "kształceniu słuchu".

Na takim przedmiocie w szkole muzycznej nigdy nie będzie kontroli basu mikrodynamiki sceny muzykalności w takim rozumieniu jak to jest stosowane do elementów w elektrotechnice.

Przez fizjologię również - w większym stopniu słyszymy ciałem (kośćcem, skórnie [ciary]) niż przy typowym słyszeniu powietrznym, kiedy uprawiamy granie ale chyba 1. autorowi o to nie chodziło.

Aby n i e być poza tematem wspomnę, że lepiej słyszeć będzie się po  kilkunastokrotnej repecie słuchania.

 Muzyki tego wartej trzeba szukać raczej w odległych czasach.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

~Way hay and up she rises early in the morning~("Morskie opowieści")

~Braterstwo narodu buduje się na kiczu~("Nieznośna lekkość bytu" Milan Kundera)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry, ale na fonie nie jestem w stanie robić edycji bo on sam wstawia dziwaczne przeklejenia przy próbie uporządkowania słowotoku z mej nieskoncentrowanej głowy.

Skrót powyższego:

Granie i słuchanie wydobywanych =słyszenie ciałem

Samo słuchanie = uszami (głównie) fali [raczej fal] w pomieszczeniu 

4.muzykalność (?) imo:

Słowo wytrych nic nie znaczące, bo dla każdego "muzykalne" to coś kompletnie innego.

3.scena 

Na pewno jest przestrzenna przez 2 zestawy głośnikowe. Autor tematu głęboko się myli twierdząc, że tylko lewo-prawo.

Również: blisko-daleko, na twarz-wgłąb za linię bazy stereo, tył-przód, sufitowowyżej-podłogowonisko.

Takie kierunki (przestrzennie) daje się rozpoznawać. Nie wiem jak David Chesky nagrywał ten test, który wymieniłem, ale wirowanie wokół słuchacza przecież aż jakby działo się na wyciągnięcie ręki. Z zastrzeżeniem, że na słuchawkach sceny nie ma, chyba że byłoby to binauralne nagranie.

2.mikrodynamika

(podtrzymuję co napisałem wcześniej - tak ja ten wytrych rozumiem)

1.kontrola basu

Zgoda - że udział pomieszczenia, obudowy przy ocenie jej skuteczności musi za każdym razem być wspomniany przez dziennikarza.

Tymczasem n i c o tym nie piszą, mydląc oczy drugorzędnymi zmyłkowymi wskazówkami, a nie o zalecanej kubaturze pomieszczenia dla danego zestawu urządzeń i akcesoriów uzupełniających.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

~Way hay and up she rises early in the morning~("Morskie opowieści")

~Braterstwo narodu buduje się na kiczu~("Nieznośna lekkość bytu" Milan Kundera)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
W dniu 9.11.2018 o 17:49, Audroc napisał:

Co to oznacza, ano to że sprzęt "kontrolujący" bas nagle nie potrafi odtworzyć misiowatego basu- taki bas często pojawia się na płytach, bardzo go lubię.

To niemożliwe, jak coś perfekcyjnie kontroluje to dźwięki będą odtwarzane zgodnie z tym do realizator zawarł w nagraniu (na płycie). "Misiowatość" musi być zarejestrowana, chyba że zależy nam na tym żeby sprzęt odczytujący utworzył tą lubianą przez niektórych "misiowatość", ale to trochę odmienne zagadnienie.

W dniu 9.11.2018 o 19:34, audioburak napisał:

Od tamtej pory zanim powiem o kopaniu w karton, czy błędach realizatora biorę nauszniki ...fakt,

że czasem mam wrażenie np. Ch. Haden - nagrania w budce telefonicznej ... to nie było złudzenie

Ale razem K. Jarrett-em ("Last dance") jest już bardzo dobry ;-). Nie ma żadnego efektu "budki telefonicznej". 

20 godzin temu, przemak napisał:

Właśnie kupiłem sobie kontrabas

Super, podziwiam.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Lech36

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Idiofony, elektrofony dobrze odtwarzalne na dowolnym sprzęcie.

Membranofony i chordofony znacznie trudniej, aerofony najtrudniej.

Złożenia klas instrumentów szczególnie trudne.

Taka obserwacja u mnie zaistniała.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

~Way hay and up she rises early in the morning~("Morskie opowieści")

~Braterstwo narodu buduje się na kiczu~("Nieznośna lekkość bytu" Milan Kundera)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sugerowałbym uściślenie nazwy tematu:

Jak słuchać sprzętu aby usłyszeć więcej muzyki

Napisz, co to muzyka dla Ciebie.

Kolejna obserwacja:

Wtedy, gdy: węch, smak, wzrok jest po nocnej apatii i odbudowie - rozbudzony, wyostrzony i skoncentrowany to i słuch czulszy.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

~Way hay and up she rises early in the morning~("Morskie opowieści")

~Braterstwo narodu buduje się na kiczu~("Nieznośna lekkość bytu" Milan Kundera)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 1 miesiąc temu...
W dniu 1.01.2019 o 02:31, xetras napisał:

Idiofony, elektrofony dobrze odtwarzalne na dowolnym sprzęcie.

Membranofony i chordofony znacznie trudniej, aerofony najtrudniej.

Złożenia klas instrumentów szczególnie trudne.

Taka obserwacja u mnie zaistniała.

xetras, wielkie dzięki za ten podział instrumentów - pierwszy raz się z nim spotykam. Od razu musiałem sięgnąć do definicji i doedukować się. Kapitalne, szerokie ujęcie źródeł dźwięku.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś był inny podzial - ten jest stosowany obecnie u muzykologów.

Już przestałem używać tego tradycyjnego z XIX wieku , gdzie były dęte strunowe i perkusyjne, bo np. gdzie umieścić lludzki głos drumlę pozytywkę ?

Popularny ale nieścisły.

Ten obecny w zasadzie jest najpełniejszy i najlepiej różnicuje tworzenie fali dźwiękowej, ale faktycznie niezbyt często stosowany poza literaturą specjalistyczną.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

~Way hay and up she rises early in the morning~("Morskie opowieści")

~Braterstwo narodu buduje się na kiczu~("Nieznośna lekkość bytu" Milan Kundera)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
W dniu 8.11.2018 o 23:50, SłuchaczX napisał:

Czytając recenzje sprzętu audio albo chodząc na odsłuchy, osoba mniej doświadczona albo nie wyszkolona muzycznie, może popaść w stan lekkiej dezorientacji, a nawet frustracji. Stan ten wywoła mnóstwo terminów, które brzmią tajemniczo, nawet nieco magicznie.

Oczywiście chodzi o odsłuch sprzętu stereo, nie o kino domowe czy inne systemy więcej niż dwukanałowe.

Prosiłbym zatem bardziej doświadczonych Forumowiczów o pomoc w zrozumieniu, jak słuchać muzyki i co kryje się za poniżej wymienionymi terminami.

 

Chciałbym aby ten wątek dotyczył wyłącznie wyjaśnienia pojęć. Prosiłbym o powstrzymanie się od wszystkich innych spraw, tak żeby nie zaszumiać przekazu.

Wątek będę uzupełniał o kolejne pojęcia. Nowe pojęcia będę umieszczał w pierwszym poście.

 

- Kontrola basu

W recenzjach można przeczytać, że ten wzmacniacz ma rozwlekły bas, tamten świetnie go kontroluje. Jeden wzmacniacz nie reprodukuje basu tylko huczy a drugi pozwala poczuć kiedy perkusista uderza w “stopę” czyli bęben basowy. Ten wzmacniacz ma mniejszą rozdzielczość basu a tamten nawet słabe kolumny świetnie kontroluje.

Pytanie: czym jest kontrola basu w systemie audio, z jakimi komponentami ma związek, co wpływa na tą kontrolę?

 

- Mikrodynamika

Mnóstwo osób opisujących wrażenia odsłuchowe mówi o mikrodynamice. Mówią: mikrodynamika sprawia, że muzyka jest wciągająca, że wzmacniacza dobrze się słucha. Bez mikrodynamiki wmzacniacz jest zły i do niczego poważnego nie nadaje się.

Pytanie: co to jest mikrodynamika dźwięku, jak ją usłyszeć, na co zwracać uwagę?

Pytanie: co w systemie na nią wpływa, co sprawia, że może być lepsza?

 

- Scena dźwiękowa - plany bliższy, dalszy

Czytam w recenzji, że wzmacniacz wysuwa do przodu instrumenty, albo że jedne instrumenty są na pierwszym planie a inne jakby były dalej od słuchacza. Mówi się, że głębia nie jest budowana, że instrumenty są jednej linii.

Z definicji systemu stereo wynika, że jedynie co można usłyszeć to przesuwanie się dźwięku na linii prawo-lewo. Przesuwanie dźwięku na lini bliżej-dalej jest niemożliwe do zrealizowania. Przesunięcie gitary od lewego do prawego głośnika robi się bardzo prosto - najpierw jest dźwięku gitary więcej w sygnale lewego kanału. Następnie zmniejsza się amplitudę dźwięku gitary w lewym kanale a zwiększa w prawym. I słuchacz ma wrażenie, że dźwięk gitary przemieścił się z lewej strony na prawą. Wydaje się intuicyjnie proste.

Pytanie: jak sprawić, żeby dźwięk gitary był najpierw blisko słuchacza a potem oddalił się od niego w kierunku prostopadłym do lini łączącej prawą i lewą kolumnę? Czyli mówiąc innymi słowami, aby gitara poszła sobie za wzmacniacz, który stoi na środku między kolumnami. Czyli jak uzyskać plan bliższy i dalszy. I jak to usłyszeć

a moze po prostu cieszyc sie muzyka ?

zamiast wsluchiwac w szczegoly

 

W dniu 24.12.2018 o 18:25, przemak napisał:

Nieprawda,nigdy nie jest za późno. Właśnie kupiłem sobie kontrabas ;) 

szacun

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 8 miesięcy temu...
W dniu 24.12.2018 o 19:16, Chicago napisał:

'jak słuchać muzyki, żeby więcej słyszeć' wiedza jest po prostu potrzebna

Zgadzam się z Chicago, że wiedza jest potrzebna. Zgodnie ze znaną zasadą "Aby coś zrozumieć trzeba o tym wiedzieć" - co do prawdziwości tego stwierdzenia chyba nikt nie ma zastrzeżeń.

Wyobraźmy sobie, że ktoś kto nic nigdy nie słyszał nagle został obdarzony darem słuchu. I jak wygląda to co on odbiera? Załóżmy, że ma zamknięte oczy aby nie rozpraszać się oraz że w chwili gdy otrzymał dar słuchu był w otoczeniu gdzie było dużo dźwięków, na przykład w filharmonii. Załóżmy także, że siedząc na fotelu w filharmonii ma dostęp do całej wiedzy świata oraz że dysponuje chłonnym, inteligentnym i ciekawskim umysłem. Na początku odbiera jeden zlewający się łomot. Zanim jednak zacznie szukać informacji jego umysł rozpoczyna porządkowanie bodźców docierających do uszu. Dźwięki zaczynają łączyć się w grupy, już odróżnia jedne od drugich. Te są inne od tamtych - jeszcze nie wie jak zinterpretować tą inność.

Szuka informacji o dźwięku, poznaje podstawy. Coś tam jest o tonach, barwach, długościach dźwięków. Grupy dźwięków zostają obdarzone wysokością tonu, szybkością, dostrzega coraz więcej szczegółów jak harmoniczność, rozróżnia dźwięki fałszywe, nieharmoniczne. Im więcej wie tym więcej potrafi dostrzec w muzyce, a właściwie to w sferze dźwiękowej w ogóle.

Oczywiście gdyby nie miał dostępu do wiedzy ale miał wewnętrzną bardzo silną motywację do zgłębiania tematu dźwięków wówczas również odkryłby to wszystko, o czym wspomniał Chicago ale pewnie nazwałby to inaczej. Pewnie zajęłoby to więcej czasu.

Ja bardzo dużo nauczyłem się dzięki wypowiedziom Forumowiczów (oczywiście nie tylko w tym wątku). Jednak to co tu się pojawia jest specjalne, bo oparte o temat wątku. Sam też bym do tego doszedł ale na przykład bardzo dobre uwagi xetrasa wiele dają i pozwalają szybciej zrozumieć - dzięki xetras.

W dniu 9.02.2019 o 17:53, ohmygod napisał:

a moze po prostu cieszyc sie muzyka ?

Bardzo dobra uwaga. Otóż cieszę się muzyką szanowny kolego. A jeżeli dowiem się czegoś nowego i mogę to usłyszeć to mam jeszcze jeden powód do cieszenia się :-) Tak to chyba działa, bo natura ludzka nie znosi stagnacji która zabija. Więc też rozwijamy się. Wystarczy popatrzeć na ludzi, którzy nie mają ambicji aby rozwijać się. Kim są, jak żyją, co sobą reprezentują? Przy czym proszę właściwie zrozumieć pojęcie "rozwój" :-)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale cieszyć się można czasem dopiero po opanowaniu elektryki i elektroakustyki.

Prosty przykład z abecadła audiofila czy melomana - Laurindo A i R Brown - Moonlight Serenade.

Przepadła mi ta płyta gdzieś i po dwóch chyba latach, po zestrojeniu kolumn usłyszałem to,

co było nagrane na pierwszym utworze. Bez dudnienia, z określoną precyzyjnie melodią

i dynamiką, która wcześniej była tłumiona dudnieniem przez niemal brak kontroli membran.

A słuchać trzeba z naturalną głośnością instrumentu; to daje pewną nadzieję ...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ring radiator rules

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
36 minut temu, SłuchaczX napisał:

Szuka informacji o dźwięku, poznaje podstawy.

I na tym się kończy. Póżniej studia na wydziale inżynierii dżwięku, praca i zdobywane doświadczenie - practice makes perfect. A forum internetowe i fachowcy? No też są - trzeba być selektywnym i wiedzieć kogo czytać i słuchać. Zawsze to lepieć mieć autorytet niż go nie mieć.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Parker's Mood

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiele ciekawych informacji na temat percepcji dzwieku znajdziecie pod

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez xajas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, audioburak napisał:

A słuchać trzeba z naturalną głośnością instrumentu; to daje pewną nadzieję ...

Czyli z jaką? Bo naturalnie, to można grać cicho, głośno i bardzo głośno.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Parker's Mood

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
25 minut temu, Chicago napisał:
1 godzinę temu, audioburak napisał:

A słuchać trzeba z naturalną głośnością instrumentu; to daje pewną nadzieję ...

Czyli z jaką? Bo naturalnie, to można grać cicho, głośno i bardzo głośno.

Najpierw trzeba pójść np. na koncert Mettalicy, a później w domu puścić sobie ich płytę z taką samą głośnością. ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
31 minut temu, Chicago napisał:

Czyli z jaką? Bo naturalnie, to można grać cicho, głośno i bardzo głośno.

A ja mysle ze "naturalne" nie jest cicho-glosno tylko maksymalny poziom generowanego dzwieku, ktory jest specyficzny dla danego instrumentu.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Tylko wtedy, gdy twoj system jest w stanie odtworzyc ten poziom glosnosci, mozesz byc pewny, ze slyszysz caly zakres "naturalnej"  dynamiki danego instrumentu od "cicho" do "bardzo glosno"

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez xajas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

     Udostępnij



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.