Jump to content
IGNORED

Fisher rs-913


babel

Recommended Posts

Witam! jest to mój pierwszy post na tym forum. Mozna tu znaleść wiele informacji. Ja mam pytanie co do amplitunera Fisher rs-913. Posiadam taki amplituner. Został on przywieziony z niemiec. Jednak nie wiem o nim za dużo. Nie posiadam instrukcji i nie wiem jaką on ma moc znamionową. Chciałbym kupic do niego kolumny jednak nie znając dokładnie mocy trudno mi będzie. Na wyswietlaczu przy wskazniku mocy na kanał jest napisene : "power level" i najwyzsza wartość to 150 W. Czyzbym mił on taką moc :-? ?? Moc pobierania z sieci jest dość wysoka bo 450 W. Sprzęt jest dość duży i cięzki, z tyłu wystaje potężny radiator. W internecie nie moge znaleść żadnych informacji na temat tego amplitunera. Moze ktoś z was coś wie, prosze tez o opinie na temat tych wzmacniaczy )jeśli ktoś posiada taką oczywiscie)

 

Poydrawiam

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Czesc

ja tez posiadam wzmacniacz tej firmy tylko model CA-7700, nie mialem do niego zadnych danych podobnie jak ty, ale jest taka zasada w klasie AB ze kolo 40 procent jest wykozystywane na zasilanie ukladow elektroniki w moim wskazniki sa na 50W i z tej zasady i obliczenia tak wychodzi, z tego co podales wynika ze ma kolo 100-120W bo ma do zasilania jeszce radyjko :)

a propos masz moze aparacik zeby zrobic mu zdjecie??

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

niestety musze cie zmartwic ale nie, ale widzialem ta licytacje i mnie zainteresowala, moze zapytam przy okazji za jaka cene poszedl i dlaczego go sprzedales :), ja swojego kupilem w komisie i byl w dobrym stanie a teraz jest po tuningu gra bardzo czysto i narazie go nie bede zmienial

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Ja swojego sprzedalem jakis czas temu i byl srebrny. Wiec nie wiem czy o tej samej aukcji mowimy.

Moj byl w stanie "jak ze sklepu" mial moze jedna ryske z tylu na obudowie. Prezentowal sie conajmniej imponujaco. Sprzedalem za 200 zl. Sprzedalem bo harakter jego brzemienia nie do konca pasowal mi z moimi monitorkami. Zalowalem:( bo wygladaem powalal na kolana w takim stanie ale nie bylo innej opcji musialem szybko kupic cos nowego. Ale oholnie to dzwiek z tego wzmaka jest naprawde zaskakujaco dobry:) jak na taka kwote. Mysle ze jakis tam Tekniks moglby sie schowac.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Dzięki chłopaki za odpowiedz, teraz choć troche jestem mądrzejszy :). Aparatu do zrobienia zdjęcia nie mam :( ale moze cos wymysle i zrobie zdjęcie. Pożycze od kumpla jakiegoś może, no zobaczymy, jak zrobie to umieszcze zdjecie :). Ja niestety nie mam do niego kolumn i nie moge narazie sie cieszyc nim zabardzo :( Własnie musze coś wymyśleć i jakieś znaleść kolumny, niestety mój budżet jest ograniczony. Może znajde coś uzywanego. Dzięki za pomoc, jeśli coś ktoś jeszcze wie to prosze o wpisy :)

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Witam - ja o Twoim amplitunerze wiele powiedzieć nie moge, ale moge powiedzieć coś o swoim wzmacniaczu fischer'a ca-866 (na dole jego zdjęcia) rok produkcji 1985 - dostałem go w spatku. Po 4/5 latach użytkowania postanowiłem przeżucić się na inną jakość dźwięku (nad c320 bee) -sprzedałem go na allegro można by powiedzeć za grosze i teraz troche załuje bo z sentymentem spoglądam na zdjęcia które mi po nim zostały. A jaki był ? ...dość kapryśny - no ale to ze względu na swoje lata: styki zakurzone, potencjometr (suwakowy) zabrudzony (kwestia czyszczenia) dźwięku nie będę oceniał no bo trudno mi oceniać coś czego dawno nie słuszałem - ogólnie jak działał z dobrymi kolumnami nie było tak źle - ale skoro Twój jest po tiuningu napewno będzie się spisywał lepiej niż mój - szczególnie jesli połączysz go z dobrymi kolumnami. pozdrawiam

[obrazekLUKASZ-238134_1.jpg] [obrazekLUKASZ-238134_2.jpg] [obrazekLUKASZ-238134_3.jpg]

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-3800-100000662 1170263106_thumb.jpg

post-3800-100000663 1170263104_thumb.jpg

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

zapomniałem dopisać co do mocy - to u mnie była dosyć duża - świetnie sobie radziły z tonislami (profi gold) 100-150 W (przy impedencji = 8)- nigdy nie wykorzystywałem pełnej mocy (bo po co) zresztą szkoda kolumn. Myśle że nie powinieneś zabardzo kierować się mocą a raczej charakterem kolumn (w jaki sposób mają grać).

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

No wiadomo, że nie wykorzystam calej mocy tego wzmaka w domu bo bu mnie rodzice wyeksmitowali ;) Chodzilo mi o to aby nie kupić za słabych bo juz jedne na nim spalilem (ale mi nie szkoda bo to byly stare i w nienajlepszym stanie unitry). Jak mają grac? Wiesz ja sie za bardzo na brzemieniu nie znam bo jest lakikiem w tym temacie. Myslalem na kupnem kolumn KODA AV-737T. Kosztuja 400 zl wiec niedrogo, a firma Koda jest zachwalana wsrod kolumn w swoim przedziale cenowym.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Dpbry wybór - firma koda jeast z regoana (a dlaczego ?) bo mało kto ją zna. A to naprawde dobre głosniki - co prawda nigdy nie miałem okazji żadnych modeli posłuchać na poważnie. jednak mam mam taką mkozliwość (kolega prowadzi salon z zielonej gory). Myśle że z Twoim wzmacniaczem zagrają przynajmniej przyzwoicie - ale nie opierał bym się na Twoim miejscu tylko na jednym modelu. Radził bym wziąść pod uwage inne modele (cennik)

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) - chyba wizełeś pod uwage fakt że monitory które sobie wybrałeś trzeba postawić na podstawkach ? dokupić przyzwoite kabelki? ...i najlepiej robić to właśnie w salonach kody - wydaje mi się ze powinieneś ubiegać się o spory rabacik (to taka praktyczna rada - nie kupuj w sklpeie w ktorym nie dostaniesz choć przysłowiowej złotówki rabatu) (no cyba że jest to promocja - ale podstawki kable ?). A co z kolumnami podłogowymi masz na nie miejsce ? ....posłuchaj przynajmniej 3 modeli i wybierz te które najabardziej Tobie odpowiadają (oczywiście na odłuch wybierz się ze swoim wzmakiem - ale o tym to chyba już wiesz:)) pozdrawiam ! P.S - jeśli jesteś z okolic zielonej góry - to daj znać wyśle Tobie adres gdzie i zkim rozmawiać oczywiście chodzi mi o salony kody !

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Wiem, ze sa potrzebane podstawki. Jednak na takie profesjonalne niestety mnie nie stać. Jednak mam wuja stolarza i myśle, że zrobi mi ładne. No i nie jestem z okolic zIelonej gory niestety ale dzieki za chęć pomocy!!

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Ja pod swojego fishera rs-909 dalem zestaw tonsila sub-sat 1.1,ale to bylo jakies 10 lat temu i do tej pory pieknie gra.Wiezyczke swa lubie na tyle ze szkoda mi sie z nia rozstawac:).

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites
  • 2 years later...

Witam ponownie :) Kolumny kupiłem już dawno, Kody av988f. Jestem z nich zadowolny. Jednak od pewnego czasu zastanawiam sie czy nie zmienic wzmacniacza. Czy ten wzmacniacz nie jest za mocny do tych kolumn? Koda podaje aby max moc wzmacniacza nie przekraczała 120W. Ktoś tu wcześniej napisał, że moj Fisher daje 100W na kanał. Przy założeniu, że miałbym podłączona 4 kolumny (2 pary wyjsc sa) to dawałoby 400W a to dosyć spora moc... Ja mam podłączone tylko 2 kolumny i nigdy nie przekroczyłem na potencjometrze stopnia 9 z 20 stopniowej skali. Przy 8 juz mi szyby latają ;) Czy jest możliwe aby przy tej wartości potencjometra wzmacniacz dawał max moc? Ponoć nieraz tak jest, że za połową na skali potencjometra wzmacniacz daje juz zniekształcony sygnał. Boję sie, że mam za mocny wzmacniacz, nie chce kiedys przez przypadek spalić tych kolumn. Proszę o wskazówki.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

I zadam jeszcze jedno pytanie może i głupie ale nie wiem więc sie zapytam.

Jeżeli mam wyscia na 4 kolumny a podłączone mam tylko 2 kolumny a więc wyłączona jedną parę wyjść to całkowita moc wzmacniacz jest rozłożona na te 2 kolumny? A jeżeli miabym podłączone 4 to rozłożona byłaby na 4? tzn chodzi mi o to, że jeżeli wzmacniacz w danej chwili daje 10W to idzie po 5W na kolumnę a jakbym miał 4 kolumny to szło by po 2,5W? Wiem, że pytanie pewnie nieco głupie ale mnie to zastanawia. Kolumn słabych raczej nie mam a mówiłem już jak mogę max podkręcic potencjometr;)

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

po pierwsze:

ten wzmacniacz odddaje max 100W na kanał. jesli do kazdego kanału beda podpiete 2 kolumny to sumarycznie nadal bedzie to 100W tyle tylko, ze podzielone pomiedzy 2 kolumny. tak wiec oddawana moc w zaden sposob nie wzrosnie bez wzgledu na to ile kolumn podłaczysz. zwiekszy sie za to ilosc zniekształcen spowodowanych wiekszym obciazeniem koncowek mocy, a wraz z nimi wzrosnie ryzyko uszkodzenia glosnikow i/lub wzmacniacza.

 

po drugie:

odtwarzanie muzyki stereo na 4 kolumnach jest calkowicie bez sensu. pomijam juz sprawy zwiazane ze scena i efektami pzrestrzennymi, bo dla kogos kto decyduje sie na taka konfiguracje te aspekty brzmienia nie maja najwyrazniej znaczenia. ale nawet bas i dynamika beda gorsze ze wzgledu na fakt, ze wzmacniacz pracuje pod dwukrotnie wiekszym obciazeniem w porownaiu do klasycznej konfiguracji z 1 para glosnikow. jedynym efektem podpiecia 4 kolumn bedzie zapewne "cudownie" buczacy bas lejacy sie po calym pokoju, ale jesli wlasnie to ma cie uszczesliwic....

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Chyba mnie nie zrozumiałeś... Nie mam w żadnym wypadku podłączać 2 kolumn pod jedno wyjście. Tyle wiem, że to beznadziejne chociażby za względu na zmienienie impednacji ;). W tym wzmacniaczu mam 4 wyjscia. Mogę podłączyć 2 pary kolumn, A+B. Chodziło mi o to czy jeżeli mam włączoną tylko parę A to moc na kanał idzie większa niż miałby włączone A+B czyli działałyby 4 kanały i moc dzieliłaby sie na 4 kanały a nie na 2 co za tym idzie moc na kanale byłaby mniejsza. Tak jest? Czy moc na kanale jest niezależna od tego czy mam włączone tylko 2 czy też 4 kanały (A+B)?

 

I najważniejsze dla mnie to to pytanie czy wzmacniacz może być za mocny do kolumn? Czy przez to, że jest mocniejszy (a mój raczej jest już pisałem góra na 9 poziom moge wkręcić) może źle wysterowywać kolumny?

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

kolego, nie myl WYJSCIA z KANAŁEM. twoj wzmak ma 4 wyjscia glosnikowe ale nadal tylko 2 kanały - PRAWY i LEWY, poniewaz jest to wzmacniacz STEREO, a nie urzadzenie kwadrofoniczne. w ustawieniu A+B nie graja 4 kanały, tylko nadal 2, a jedyna roznica jest taka, ze sygnal z kazdego kanału odtwarzany jest przez 2 kolumny. inaczej mowiac sygnal podawany na wyjscie A jest identyczny z sygnalem, ktory idzie na wyjscie B, a zatem kolumna podlaczona do LEWEGO gniazda wjscia A bedzie grac to samo co kolumna w LEWYM gniezdzie wyjscia B i analogicznie dla wyjscia PRAWEGO A i B. Uff... prosciej sie juz chyba nie da tego wytlumaczyc. Aha, i jeszcze jedno - koncówki mocy dla wyjsc A i B sa wspolne, a wiec im wiecej kolumn tym wieksze obciazenie dla wzmacniacza i wieksze prawdopodobienstwo uszkodzenia.

 

Co do Twojego drugiego pytania - nie, wzmacniacz nie jest za mocny. generalnie im mocniejszy wzmak tym lepiej, a to o czym piszesz to jeden z pokutujacych mitow hi-fi ubieglej epoki. prawda jest taka, ze duzo latwiej uszkodzic kolumny za slabym wzmacniaczem (przesterowanie moze nastapic nawet przy niezbyt glosnym sluchaniu) niz za mocnym - w tym drugim przypadku najprawdopodbniej twoje uszy poddadza sie predzej niz kolumny. Oczywiscie spalic kolumny mozna kazdym wzmakiem nie wazne czy slabym czy mocnym i cos takiego jak bezpieczny stosunek mocy wzmacniacza do "mocy" kolumn po prostu nie istnieje, dlatego najlepszym zabezpieczeniem jest w tym przypadku rozsadne obchodzenie sie z potencjometrem glosnosci i natychmiastowa reakcja na pierwsze objawamy przesterowania w postaci zniekształcen dzwieku (szczegolnie z tweetera).

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Przepraszam mój błąd. Źle się wyraziłem, chodziło mi o wyjścia nie o kanały. Przejęzyczenie w głowie jest wynikiem tych nieścisłości, wiem co to kwadrofonia i wiem, że mam stereo ;)

 

Dzięki za wyjaśnienie. Kiedyś ojciec mi powiedział aby lepiej kupił mocniejszy wzmacniacz bo im mocniejszy tym mniej obciążony. Kupiłem mocny ale ostatnio naczytałem się na pewnym forum o doborze kolumn do wzmacniacza i zacząłem się nad tym zastanawiać. No ale widzę, że ojciec miał jednak rację :) W sumie nawet gdy podgłoszę do tej mojej 9 (z 20) szyby się trzęsą boję się wziąć głośniej ale nie ma zniekształceń dźwięku.

 

Dzięki za pomoc i sorry za te moje nieścisłości w wypowiedzi.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

No i może zamieszczę w końcu zdjęcia tego mojego wzmacniacza :)

 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Na ten cd nie zwracać proszę uwagi bo dawno odszedł do lamusa ;)

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.



  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

                  wykrzyknik.png

AdBlock blocking software detected!


Our website lives up to the displayed advertisements.
The ads are thematically related to the site and are not bothersome.

Please disable the AdBlock extension or blocking software while using the site.

 

Registered users can disable this message.