Skocz do zawartości
IGNORED

Wybór audio-stereo


adadur

Rekomendowane odpowiedzi

Związku z przeprowadzka zaczynam od nowa przygodę z audio od dobrego zestawu stereo. Mam prośbę o ocenę sprzętu, czy jest to dobre rozwiązanie pod kątem jakości do ceny (może podpowiecie coś i pojawi się ciekawa alternatywa warta uwagi). Dorzucam szkic pokoju, bo z pewnością ma to swoje znaczenie, inne istotne kwestie dodam jeśli będzie takowe się pojawią.

Sprzęt:

Głośniki: Focal Aria 948 (~12-13k PLN)

Wzmacniacz: NAD C375BEE (Używany ~4k PLN)

Jestem otwarty - jeśli ktoś powie, że jakieś używki ją OK nie ma problemu. Jeśli mój wybór jest słaby a tą wartość czy nawet za połowę tej wartości ma ciekawą propozycję to słucham.

 

Dodam, że docelowo zestaw będzie rozbudowany do 5.1 (z tym że nie mam jeszcze przekonania czy satelity i centralny będą serii Aria czy o coś tańszego lub innego producenta, o subie jeszcze nie myślałem) oraz uzupełniony o amplituner KD (Wstępnie Marantz 7xxx).

Z góry dziękuję za każdą konstruktywną opinię.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj,

pierwsza sprawa to wybór kolumn - na pewno Focal Aria to bardzo dobra konstrukcja, która swietnie sprawdzi się w mocnej, dynamicznej muzyce. Analizjąc jednak wielkość salon sugerowałbym model mniejszy Aria 936, który spokojnie wystarczy. Są oczywiście alternatywy, może Dynaudio Excite, świetne i teraz bardzo atrakcyjne Kef R700, kwestia odsłuchów. Dobierając elektronikę moim zdaniem warto poszukać w zadanym budżecie coś bardziej dokładnego, szybkiego z lepszą kontrolą basu. W Twoim systemie osobiście wolałbym zastosować model niższy C356 BEE. Spójrz na Naim NAIT 5si, Hegel H90. To dwa wzmacniacza o bardzo swobodnym, analitycznym, efektownym graniu. Jeśli szukasz bardziej równego, plastycznego dzwięku, koniecznie spójrz na Musical Fidelity M3si, trochę droższy Vincent SV-227 MK lub Roksan Kandy K3.

Serdecznie zapraszam na odsłuchy, porównania oraz indywidualne wyceny.

Pomagamy, doradzamy, wypożyczamy, zapraszamy na indywidualne odsłuchy.

Najlepsze ceny dla forumowiczów magazynu Audiostereo - zapytaj o ofertę! Pełna oferta na stronie www.Q21.pl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj.

Przy takiej kwocie odsłuch to podstawa bo masz na prawdę mnóstwo opcji.

Pomyśl o kolumnach YB Audio.

Dużo dobrego słyszałem też po tym Audioshow o kolumnach Pylon.

Do sprawdzenia również Heco the new statement.

Co do Nada c375 jest ok, podobne granie do Calyx cti.

 

Można za tą kwotę też już zaszaleć i kupić coś takiego:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

i masz całe kino ze świetnymi kolumnami :-)

Powodzenia w wyborze bo tak jak pisałem masz w czym ;-)

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiedziałem że wprowadzając ten temat przyjdą kolejne dylematy nad wyborem. Nie spodziewałem się też przyjdą sugestie sprzętu nieco tańszego, ale po kolei:

głośniki: Aria 948 vs. Aria 936 - tu niestety nie mam porównania, słuchałem 948 ale czytając rożne fora w tym amerykańskie, które usilnie klasyfikowałe 948 w pomieszczeniach powyżej 30-35 metrów, u mnie jest mniej i tu "wpasowuje" się 936 ... hmm czy faktycznie jest tak że wyższe ciśnienie akustyczne z większych przetworników (948 ma 8-1/4" calowe) może wprowadzić w pomieszczeniu mojej wielkości więcej szkody niż korzyści (patrząc na 936 z głośnikami 6-1/2")?

Co do Kef R700, to były moim pierwszym wyborem ale spadły na drugie miejsce.

wzmacniacz: Swego czasu brałem pod uwagę Rotel i Naim, ale jakoś NAD mnie przekonał, podpowiedź by zastąpić NAD C375BEE słabszym NAD C356BEE ma chyba swój sens z uwagi wielkość pomieszczenia. Tylko kurcze te propozycje (poza Vincent i Roksan) ... nie da się ich bezpośrednio zestawić z NADem każdy indywidualny i charakterystyczny (przez takie funkcje jak obsługa sieci, DAC itp.) ... kurcze, trzeba będzie poświęcić tym propozycjom więcej uwagi a najlepiej odsłuchu, odsłuch i jeszcze raz odsłuch ... tylko kiedy znaleźć czas na to?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do Nadów to c356 bardzo różni się od c375. Mnie osobiście bardziej pasuje granie c375 może dlatego zdecydowałem się na zakup c356 po modyfikacji który w moich warunkach spisuje się rewelacyjnie.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do Nadów to c356 bardzo różni się od c375. Mnie osobiście bardziej pasuje granie c375 może dlatego zdecydowałem się na zakup c356 po modyfikacji który w moich warunkach spisuje się rewelacyjnie.

Tak czy siak z tych dwóch brałbym c375 i o wielkość pokoju bym się nie martwił.

Do 4 tysi też ciekwą opcją jest wczesniej wspomniany:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Z drugiej strony można by troszkę proporcje wydatków bardziej na wzmacniacz przechylić i jak Nad Ci pasuje to spróbować np. tego:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Tak jak mówiłem opcji multum :-)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
glosniki: Aria 948 vs. Aria 936 - tu niestety nie mam porównania, sluchalem 948 ale czytajac rozne fora w tym amerykanskie, które usilnie klasyfikowale 948 w pomieszczeniach powyzej 30-35 metrów, u mnie jest mniej i tu "wpasowuje" sie 936 ... hmm czy faktycznie jest tak ze wyzsze cisnienie akustyczne z wiekszych przetworników (948 ma 8-1/4" calowe) moze wprowadzic w pomieszczeniu mojej wielkosci wiecej szkody niz korzysci (patrzac na 936 z glosnikami 6-1/2")?

 

Nie zupelnie rozumiem i nie potwierdzam tego pedu polecania mniejszych glosnikow do mniejszych pomieszczen ze wzgledu na domniemane problemy z basem.

 

Osobiscie uzywam w pomieszczeniu porownywalnym z twoim (5,75 x 4,55m czyli 26m² ) trzy zestawy glosnikowe z przetwornikami basowymi roznej wielkosci

- 2 x 6,5"

- 1 x 8"

- 1 x 18" (!!!)

 

I wszystkie, takze te "male", maja dokladnie te same problemy z basem, gdyz problemy te nie wynikaja z wielkosci glosnikow/przetwornikow, a jedynie z modow pomieszczenia zaleznych od proporcji/wielkosci pomieszczenia.

Ponizej znajdziesz porownawcze pomiary w tym samym pomieszczeniu tych wielkich 18" (u gory) i tych malych 6,5" (na dole) glosnikow.

 

Zarowno te wielkie jak i te male maja te same problemy z basem przy 29Hz, 60Hz i 86Hz.

Czyli w tym wypadku ten tak czesto proponowany wybor mniejszych glosnikow problemu z basem nie rozwiazuje.

 

Ale za to te wieksze maja wiele zalet:

- przewaznie wyzsza wydajnosc

- mniej skomprymowany dzwiek przy wyzszym poziomie glosnosci

- bardziej swobodne, mniej nerwowe brzmienie przy wyzszym poziomie glosnosci

- mniejszy skok membray -> mniejsze znieksztalcenia

- lepsze pobudzenie powietrza/fal akustycznych

... itd.

 

Male glosniki to zawsze kompromis

 

Jesli bym mial miejsce i budzet, ZAWSZE wybral bym wieksze glosniki

 

PS. Roznice w przebiegach na zalaczonym wykresie wynikaja takze z troche roznego ustawienia glosnikow w pomieszczeniu

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś mi sie zdaje że w przypadku Aria 936 zawsze w głowie pozostanie niedosyt za 948 nie zależnie jak zagrają.

Nie wiem, jakoś przemawia do mnie podłączenie optykiem - a do NADa można podłączyć moduł DAC 2 ... ale po wypowiedziach widzę że trzeba poszerzyć horyzonty w wyborze wzmacniacza.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie ... nurtuje mnie jeszcze jedna kwestia: podpięcia jednej pary kolumn do dwóch wzmacniaczy? Tak by w zależności od potrzeb używać do stereo albo do KD

Użyć tego?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Nie widzę by NAD posiadał wejście "by-pass" / "power Amp" z zewnętrznego wzmacniacza ... np. ten Roksan takie coś posiada

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) oraz Marantz PM8005

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Rozumiem że jest to jakieś połączenie przekaźnikowe czyli bezobsługowe.

Jakie podłączenie wybrać to "manualne" urządzenie czy szukać wzmacniacza z "by-pass" / "wejściem Power Amp"?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj.

Masz trzy wyjścia.

Najwygodnej było by kupić wzmak z opcją pracy jako końcówka mocy i możliwością przełączania z pozycji wzmaka. Spinasz wtedy ampli ze wzmakiem i wzmak robi za końcówe na fronty w kinie a do stereo używasz tylko wzmaka.

Druga opcja to ten przełącznik który pokazałes.

Natomiast trzecia (sam taką posiadam) to spięcie ampli ze wzmakiem który nie posiada funkcji opisanej powyżej do wejścia np. AUX ale wtedy niezbędne jest skalibrowanie poziomu głośności wzmaka tak aby współgrał z ampli i przy każdym odpaleniu kina ustawiać tą głośność na wzmaku a do stereo używasz tylko wzmaka.

Sam musisz zdecydować co Ci najbardziej będzie odpowiadać ;-)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pierwszej opcji NAD odpada bo nie posiada wejścia niskoprądowego by przyjąć sygnał "pre out" z amplitunera - tzn. inaczej posiada ale ono jest trwale zmostkowane i w praktyce trudno przepinać za każdym razem kable ... można by pewnie użyć takiego urządzenia:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

ale to pewna ingerencja w tor sygnału

W drugiej opcji - powyższe urządzenie wpinane jest na przewodach głośnikowych - jednak nie jest to zbyt dobre rozwiązanie moim zdaniem.

W trzeciej opcji - jest najbardziej praktyczna - nie wymaga dodatkowych podzespołów ale podczas słuchania kina domowego trzeba dopilnować ustawienia poziomu głośności na jaką kalibrowane zostało KD co chyba nie jest wielkim problemem. Poza tym sygnał taki zanim dotrze do końcówki mocy to przechodzi przez układy korekcji wzmacniacza a nie bezpośrednio jak by to miało w przypadku wejścia HT-bypass (bo tak określane sa wzmacniacze z ta funkcją, tu ich lista:http://audiophile.no/en/articles-tests-reviews/item/426-amplifiers-with-processor-input) - czy to korzystnie czy nie to jtrudno powiedzieć. Pewnie można zawsze użyć funkcji "tone defeat" (direct czy jak to zwą) czyli wycięcie z toru sygnałowego korekcji dźwięku.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisałem ja posiadam trzecią opcję i też mam Nada tylko c356. Da się z tym spokojnie żyć a jeśli chodzi o dźwięk to w kinie nie odczuwam zmian.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.