Jump to content
dfx5

DAC One , polski przetwornik cyfrowo-analogowy firmy RT-project

Recommended Posts

Z tego co widzę to Kinki Studio Vision DAC-1:

 

- jak widzę, nie ma buforowania, czyli eliminacji jittera,

Jeszcze raz panów z RT-Project proszę o opisanie dokładniejsze wymienionych rozwiązań. Jaki dokładnie zegar zastosowano?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Polak musi się zesrać na złoto żeby jego konstrukcja była oceniona tak samo jak zagraniczna. Ot nam się zawsze na ręce patrzą dwadzieścia razy bardziej niż tym z zachodniej granicy.

Ale żeby nie było of top.

Wizualnie podkreślam tylko wizualnie za ładny nie jest. Chciałbym go bardzo posłuchać i samemu ocenić ale koszt wypożyczenia jest pewnie ogromny.

Okazało by się jeszcze że Denafrips poszedł w odstawkę

Edited by venom200

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeszcze raz panów z RT-Project proszę o opisanie dokładniejsze wymienionych rozwiązań. Jaki dokładnie zegar zastosowano?

Silicon Labs z wyjściem różnicowym. Jitter poniżej 0.62ps. Mogę porównać do konkurencyjnych rozwiązań :) Ponadto bez buforowania to zegar ma ograniczony wpływ na jakość dźwięku bo jitter i tak włazi z wejścia. Dodatkowy problemem jest sam przesył zegara. W 99% daców jest to zwykły CMOS czyli kolejny jitter.

 

Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Żeby troche wesprzeć konstruktorów, choć jeśli produkt jest dobry to nie potrzebują wsparcia, ale drobne kosmetyczne poprawki i będzie ok. Jest wiele konstrukcji, ktore mają kontrowersyjny wygląd.

Mój obecny pre to Thoress Super Preamp i za ładny to on tez nie jest

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chciałbym go bardzo posłuchać i samemu ocenić ale koszt wypożyczenia jest pewnie ogromny.

 

Tylko kaucja, w 100% zwrotna...

 

Wystarczy napisać na:

[email protected]

i ustalić szczegóły.

 

Więcej na naszej stronie:

www.rt-project.pl

 

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wystarczy napisać na

 

Szczerze?

Trochę za dużo formalności, ale przeżyć się da.

 

PS. Sprzęt wygrzany, idę słuchać!


"zresztą wydaje mi się również, że Kartaginy powinno nie być"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Granie znakomite:

nasycone, przestrzenne, dynamiczne, niskie.

Góra: przyzwyczajeni do nadmiaru góry- mogą w pierwszej chwili opisać to pasmo jako cofnięte. Po kilkunastu minutach zmienią zdanie.To pasmo jest po prostu na swoim miejscu.

Na koncercie NIGDY sopran nie jest głośniejszy niż tenor czy bas (o ile śpiewają pełnymi głosami). Jeśli w nagraniu jest odwrotnie to jest to wyłącznie inwencja realizatora albo/i sprzętu i stanowi przekłamanie. DAC One z tą manierą nie ma nic wspólnego

Bas bardzo bardzo solidny- zejście niskie, najniższe składowe mogłyby mieć lepsze fakturowanie- w tym miejscu raczej to wina reszty systemu; niedługo będzie odsłuch na lepszym sprzęcie.

 

Wrażliwość na zasilanie średnia, ale obecna i bez trudu zauważalna. To dobrze, bo można brzmienie w jakimś stopniu zmodyfikować czy jak u mnie- zmienić kabel gorszy na lepszy (Ziggi powoli skręcaj coś dla mnie, ale powoli). Mytek Brooklyn DAC+ jest ZNACZNIE bardziej wrażliwy na zasilanie.

Średnica- prawie koncert na żywo

Savall : Altre Folie- siedzę sobie 5-6m od orkiestry

 

Pozdrawiam

(wersja tranzystorowa)

  • Like 1

"zresztą wydaje mi się również, że Kartaginy powinno nie być"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja i grupa moich gości jesteśmy po wstępnych testach. Póki co ostatecznego werdyktu nie będzie, proszę wstrzymać oddech :)

Po wstępnych testach i dłuższej pogadance z konstruktorami ustaliliśmy, że otrzymam jeszcze kolejne wersje do sprawdzenia. Pewne aspekty budowy, zwłaszcza części cyfrowej i zegarów bardzo mi odpowiadają a inne mają być jeszcze dopracowywane.

Wiedza jest, chęci są więc poczekajmy na dalszy rozwój wydarzeń. Moim zdaniem tym urządzeniom a zwłaszcza ich twórcom trzeba dać szansę pokazania pełni umiejętności. Służę platformą testową i doświadczeniem mojej skromnej osoby.

 

Pozdrawiam Serdecznie

post-874-0-16831200-1544464866_thumb.jpg

Edited by Szymon
  • Like 3

szymonfaber.pl        TESTY BEZ CENZURY

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja i grupa moich gości jesteśmy po wstępnych testach. Póki co ostatecznego werdyktu nie będzie, proszę wstrzymać oddech :)

Po wstępnych testach i dłuższej pogadance z konstruktorami ustaliliśmy, że otrzymam jeszcze kolejne wersje do sprawdzenia. Pewne aspekty budowy, zwłaszcza części cyfrowej i zegarów bardzo mi odpowiadają a inne mają być jeszcze dopracowywane.

Wiedza jest, chęci są więc poczekajmy na dalszy rozwój wydarzeń. Moim zdaniem tym urządzeniom a zwłaszcza ich twórcom trzeba dać szansę pokazania pełni umiejętności. Służę platformą testową i doświadczeniem mojej skromnej osoby.

 

Pozdrawiam Serdecznie

Tak jak Szymon napisał: byliśmy, słuchaliśmy, rozmawialiśmy. Teraz, znając lepiej system i gust Szymona przygotujemy trzecią wersję stopnia analogowego - edycja specjalna ;) Damy znać na forum jak bedzie gotowa. Wersja będzie bazowała na wersji tranzystorowej.

 

Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jak Szymon napisał: byliśmy, słuchaliśmy, rozmawialiśmy. Teraz, znając lepiej system i gust Szymona przygotujemy trzecią wersję stopnia analogowego - edycja specjalna ;) Damy znać na forum jak bedzie gotowa. Wersja będzie bazowała na wersji tranzystorowej.

 

Proszę o dokładniejsze informację czego będą dotyczyć zmiany w stopniu analogowym.

Po wstępnych testach i dłuższej pogadance z konstruktorami ustaliliśmy, że otrzymam jeszcze kolejne wersje do sprawdzenia. Pewne aspekty budowy, zwłaszcza części cyfrowej i zegarów bardzo mi odpowiadają a inne mają być jeszcze dopracowywane.

Jaki był system testowy?

Proszę o krótki opis jakości dźwięku z DAC ONE'a.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proszę o dokładniejsze informację czego będą dotyczyć zmiany w stopniu analogowym.

 

Jaki był system testowy?

Proszę o krótki opis jakości dźwięku z DAC ONE'a.

Co do systemu to nie bede się wypowiadał, natomiast same zmiany będą naprawdę mocno specyficzne.

 

Pozdrawiam

 

Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proszę o krótki opis jakości dźwięku z DAC ONE'a

OK wstrzymujemy oddech.

 

No to co z tym opisem?


"zresztą wydaje mi się również, że Kartaginy powinno nie być"

Share this post


Link to post
Share on other sites

To pasmo jest po prostu na swoim miejscu.

 

Mam pytanie, ktory z filtrów dostępnych w DAC One okazał sie najlepszy?

Edited by nixz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na razie gram na sslow, wcześniej na slw+sht, ale podłączyłem dziś jako streamer Cocktai X45 (nie Pro)- niezła jazda... SLW+SHT daje chyba większą obecność, scena w przód na linię głośników, soprany podane bardziej bezpośrednio. To po przełączeniu filtrów, a nie urządzeń. Tak czy tak- świetnie

Edited by absinth3
  • Thanks 1

"zresztą wydaje mi się również, że Kartaginy powinno nie być"

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 8.12.2018 o 15:11, nixz napisał:

Ponadto bez buforowania to zegar ma ograniczony wpływ na jakość dźwięku bo jitter i tak włazi z wejścia. 

A jak sygnał włazi wejściem RJ45 też ma jitter? Dane są buforowane i dopiero wysyłane do przetwornika i odtwarzacza ... ???

Edited by ziko369

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Staś_44798 napisał:

A jak sygnał włazi wejściem RJ45 też ma jitter? Dane są buforowane i dopiero wysyłane do przetwornika i odtwarzacza ... ???

Przez RJ45 nie jest przesyłany Master Clock, tak więc ten musi byc odtworzony za pomocą pętli PLL, najczęściej z Bit Clocka. To rozwiązanie lepsze niż odzyskiwanie MCLK z SPDIFa, ale dalej ułomne.

Żeby buforowanie miało sens to musi nastąpić przed samym DACkiem (w sensie chipem), tak zeby DAC był taktowany bezposrednio za pomocą jak najlepszego Master Clocka.

Edited by nixz

Share this post


Link to post
Share on other sites

DAC One wrócił do Producenta.

Jako streamer posłużył Cocktail Audio X45.

 Po odłączeniu DAC One i zastosowaniu CA X45 jako kompletnego urządzenia:

wciąż dobrze, ale nie ta liga. Przyjemnie z większą, bardziej zaznaczoną górą. Soprany wyszły do przodu, ale całościowo dźwięk trochę słabiej wypełniony, różnicowanie barwy instrumentów nie tak świetne jak w DAC one, powtórzę raz jeszcze, że i tak bardzo dobre. Podobnie dynamika, scena wszerz podobna, w głąb z DAC One lepsza z lepiej zaznaczonymi planami.   

                 W sumie jest to pochwała CA X45- świetny grajek za bardzo przyzwoitą cenę. Jego wersja PRO, której słuchałem kilka godzin w 4HiFi niestety kosztuje znacznie więcej i jeszcze nie miałem jej u siebie.  

                Kilka dni DAC One spędził w innym systemie: Marantz SA11 do Wille Jazz po XLR- system w pełni zbalansowany. DAC One został podłączony do Marantz-a kablem cyfrowym no-name a do Jazz kablami RCA. Po prostu zapomniałem zabrać przyzwoitej łączówki cyfrowej. Zagrało to nieźle, ale powrót do natywnej konfiguracji (SA11--> Jazz) był bardzo bolesny: jej przewaga była BEZWZGLĘDNA. I było tak, dopóki nie połączyliśmy DAC i Jazz XLR-ami, z pozostawionym RCA no-name. To zestawienie ZAGRAŁO. Według mnie przynajmniej na takim poziomie jak natywne,  podłóg Właściciela systemu- niewiele gorzej. Myślę, że przyzwoita cyfrówka wyrównałaby oceny.

                Ostatecznie uważam, że DAC One jest bardzo dobrym/wybitnym urządzeniem, które szczególnie właściciele W PEŁNI zbalansowanych systemów mogą bardzo mocno rozważyć. Cechy dźwięku we wcześniejszym poście. 

Jako posiadacz systemu lampowego SE (Ancient Audio Jarka Waszczyszyna) nie mam możliwości zastosowania XLR, ale i tak DAC One robi u mnie bardzo dobrą robotę. I zostaje jako opcja zakupowa.

Dziękuję bardzo RT-Project za umożliwienie długiego odsłuchu i osobistą rozmowę z Właścicielem, który mnie- laikowi wyjaśnił zagadnienia techniczne (XLR vs RCA w systemach w pełni zbalansowanych i dlaczego w systemach pseudo-zbalansowanych te łącza brzmią podobnie)

Koledze, który gościł prawdziwie po królewsku mnie i DAC-a, również ogromnie i serdecznie dziękuję!

 


"zresztą wydaje mi się również, że Kartaginy powinno nie być"

Share this post


Link to post
Share on other sites

W dniach od 25-01 do 02-02 ponownie miałem możność przesłuchania DAC One Tranzystor. Poprzednio miałem Exogal Comet i Lector S-192, po ok 3 tyg każdy. W każdym spróbowałem regulacji głośności (wszystko w domenie cyfrowej). Lector i DAC One grały także z wyłączoną regulacją cyfrową przez pre Haedonic Michała Wyroby. 

Tylko klasyka (wyjątek 2 płyty jazzowe). Wszystkie urządzenia bardzo dobre, jednak Comet kieruje się nieco w stronę Mytek Broolyn DAC Plus; mam wrażenie podobieństwa niektórych cech barwowych. Lector fenomenalny do klasyki  w w ogóle do naturalnie nagranych instrumentów akustycznych i głosów ludzkich z preferencją męskich. To moje wrażenia/obserwacje.

 

DAC One- w zasadzie mogę powtórzyć wszystko, co pisałem powyżej- duży pozytyw. Zdaje mi się także, że jest trochę bardziej uniwersalny jak idzie o rodzaj granej muzyki. Ale może to wpływ kabla zasilającego? Może, bo nastąpiła zmiana z koszmarnego, jednaj firmy na literę A na Ziggi Picasso. 

 

Teraz postawiłem wersją lampową i zobaczymy co to za zwierzak

 

Pozdrawiam!

 


"zresztą wydaje mi się również, że Kartaginy powinno nie być"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bardzo się ucieszyłem, że moje wrażenia z Audio Show wynikały jedynie ze złego zestawienia klocków. Producent zgodził się wtedy ze mną, że wystawione kolumny nie brzmią dobrze z każdym rodzajem muzyki. Trzymam kciuki za firmę !

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 8.12.2018 o 15:11, nixz napisał:

Silicon Labs z wyjściem różnicowym. Jitter poniżej 0.62ps. Mogę porównać do konkurencyjnych rozwiązań :) Ponadto bez buforowania to zegar ma ograniczony wpływ na jakość dźwięku bo jitter i tak włazi z wejścia. Dodatkowy problemem jest sam przesył zegara. W 99% daców jest to zwykły CMOS czyli kolejny jitter.

 

Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka

 

 

Jak Wasze rozwiązanie ma się do rozwiązań stosowanych w kości es9038?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jak Wasze rozwiązanie ma się do rozwiązań stosowanych w kości es9038?
Kto to może wiedzieć? ESS nie chwali się szczegolami w jaki sposob redukuje jitter. Ich przetworniki są strasznie nakombinowane, a dokumentacja beznadziejna i obciążona NDA. Wystarczy poszukać w sieci jak programiści odtwarzają rórznymi metodami to czego nie powiedział ESS.

Na wszelki wypadek, my po prostu jitter usuwamy przez reclocking :)

Pozdrawiam

pozdrawiam
Mikołaj

Share this post


Link to post
Share on other sites

Donoszę, że MÓJ egzemplarz DAC Onej jest w produkcji. Przed ostateczną decyzją przesłuchałem po 3 tyg MB DAC+, Exogal Comet, Lector ds-192. Wszystko z CA X-45 jako streamerem. Dwa pierwsze bardzo dobre, Lector ds-192 znakomity i zjawiskowy. Sporo zamieszania na koniec, wprowadził też Mytek Bridge (którego odsyłam jutro do dystrybutora).

Skąd więc wybór potwierdzony zakupem?

DAC One wpisał się lepiej w mój system i nie mam zamiaru twierdzić, że któreś urządzenie jest bezwzględnie i obiektywnie lepsze. Moje sprzęta grają dość ciemno a kolumny luzują bas- tej cechy Lecktor nie ograniczał. IMO jest to dac, który sprawdzi się lepiej w jasnych zestawach a na pewno w lepiej zrównoważonych, niż mój. Z kolei DAC One - w moim przekonaniu- jest nieco bardziej uniwersalny. Sprzeczność jest tu tylko pozorna.

Z braku czasu nie jestem w stanie opisać dokładnie ds-192, zresztą to nie ten wątek.

Mój DAC One będzie miał sekcję i tranzystorową i lampową w 1 obudowie do wyboru, zależnie od nastroju, pogody czy źródła i pozbawiony jest układu zbalansowanego na wyjściu, gdyż jest on mi niepotrzebny. Sekcja cyfrowa pozostanie bez zmian.

 

Pozdrawiam

 


"zresztą wydaje mi się również, że Kartaginy powinno nie być"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od wtorku mam przyjemność testować DAC One w wersji lampowej. Póki co szkoda mi czasu na pisanie, ale w weekend postaram się opisać swoje wrażenia. Ten mój dzisiejszy, nic nie wnoszący wpis,  ma mnie do tego zmobilizować.  Tytułem wstępu - to pod wieloma względami fantastyczne urządzenie! Nie dziwi mnie, że przetworniki RT-Project mają grono swoich entuzjastów!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ba! ... Niektórzy to już wersje "custom' mają zrobione i używają ... Fantazja audiofila nie zna granic, jeśli chodzi o zamówienia specjalne. Swoją drogą - brawa dla firmy, że jest gotowa i chętna robić takie adaptacje pod preferencje danego użytkownika.


"... Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life. ..." - Confucius

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 13.03.2019 o 00:06, absinth3 napisał:

Sporo zamieszania na koniec, wprowadził też Mytek Bridge (którego odsyłam jutro do dystrybutora).

Napisz cos wiecej o tym M Bridge.

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, greg190872 napisał:

Napisz cos wiecej o tym M Bridge. 

Zapraszam do wątku Mytek Brooklyn DAC+

I pozdrawiam


"zresztą wydaje mi się również, że Kartaginy powinno nie być"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.