Skocz do zawartości
Trwa aktualizacja silnika forum! Czytaj więcej.. ×
piotrek1987

Hybrydowa wielokanałowa końcówka mocy DIY projekt na zwrotnicy cyfrowej

Rekomendowane odpowiedzi

Zakładam temat mam nadzieje że coś się będzie działo ( :

To tak składam zestaw trójdrożny na bazie 12 calowych Tannoy'i współosiowych dual concentric oraz 18calowych Acostic elegance wszystko w open baffle sterowane będą aktywnie , teraz potrzebuje sklecić dwie trzy kanałowe końcówki mocy

Sądziłem żeby było oczywiście hajendowo to klasa A musi być ( : to na wysokotonowe i średnicę tranzystorową klasę A dać najlepiej słabszą na wysokie i cit mocniejsza na średnicę no i na basowce 100 150W klasy D szybką pewną tak żeby bas był bardzo kontrolowany głośniki basowe ponoć najlepszejsze na świecie do OB także nie ma lipy :D

 

Może ktoś coś doradzi poradzi co słyszał może składał zaczynam od zera także każda propozycja mile widziana z góry dzięki !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na początek (bez urazy) zamiast emotikonów proponuję skupić się na interpunkcji i ortografii.

 

Końcówki mocy to nie problem. Można przebierać, żonglować, wiele to nie kosztuje.

Jak masz zamiar zrealizować podział cyfrowy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sorki ale na tel mało wygodnie się pisze jakieś problemy mam z działaniem na kompie strony

Podział cyfrowy będzie realizowany przez aktywna zwrotnicę to nie problem temat już wypróbowany zostanie mi tylko jeden DAC do zrobienia , a mam właśnie końcówki mocy do zrobienia które chciałbym ażeby były by na wysokim poziomie skoro nie problem piszesz co możesz polecić masz może coś wypróbowanego bo wole skorzystać z wiedzy innych zanim zacznę jakiekolwiek zakupy

klase D aliexpres to wiem jedną firmy sure mam w domu i całkiem całkiem , ale zależy mi głownie na wysokich i średnich tonach żeby było wybitnie Tannoye nie są pod tym względem wymagające i na średniej klasy nawet gotowych końcówkach robią robotę , ale jak robić coś to żeby już wszystko z nich wyciągnąć .

O A klasie myślałem trochu pod względem ocieplenia brzmienia ale żeby nie miśkować tego wszystkiego na koniec

Też najlepiej mało skomplikowanie czym prostsza droga tym lepiej bo po to między innym robię to aktywnie

nie chce tracić na żonglowanie czasu i potem ciułać się z sprzedażą zwłaszcza że składając będę chciał korzystać z najlepszych możliwie elementów wszystko tez będzie częściowo przeszklone także muszę zaplanować wszystko wcześniej żeby nie narobić pętli masowych oraz trafa rozłożyć uczciwie przy tym estetycznie

dzięki za odzew w temacie sory za interpunkcje ale dalej na fonie walczę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Obejrzyj sobie wzmacniacze firmy Hypex

Sa to oojedyncze moduly (180W, 400W, 700W) + zasilacze albo gotowe wielodrozne plate amps sterowane za pomoca DSP. Te same wzmacniacze sa uzywane jako OEM w wielu profesjonalnych aktywnych glosnikach (poszukaj Kii Three) albo po czesci high-endowskich monoblokach takich jak mola mola kaluga za 14.000$.

 

Zapomnij Klase A. Jesli chcesz jej uzyc ze wzgledu na podcieplenie, to jeszcze nie pojales, jakie mozliwosci oferuja DSP, ktorymi chcesz sterowac glosniki

 

Po co robic DAC, skoro wielokonalowy DAC jest zintegrowany w takie gotowe Plate Amps z DSP?

 

Zobacz jako przyklad

 

https://www.hypex.nl/product/fusionamp-fa253/157

 

Ja uzywam te osobne moduly, ale buduje do tego wlasny DSP w oparciu o interfejs studyjny strowany przez PC/software

post-1239-0-28541600-1544395539_thumb.jpeg

Edytowane przez xajas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I jak te moduły jakościowo nie widać tam audiofilskich zapędów , trochę sceptycznie podchodzę do tego nie zastosowałeś lampy na pre ? jak dla mnie bez lampy nie ma tego czegoś choć najprościej było by bez kombinacji , też staram się nie nie ingerować w sygnał cyfrowy wiele bo czuć że na jakości traci

DAC'i stosowane w takich urządzeniach tez pozostawiają wiele do życzenia mimo tego że identyczny siedzi w sprzęcie za kilkanaście tys dolców

Dlatego na co najmniej wysokie tony zrobię osobny DAC

nadal tez nie wiem jaki wpływ będzie mieć regulacja głośności cyfrowo jest mnóstwo zwolenników jak i sceptyków tego tematu i póki sam nie usłyszę nie położę na tym ręki , każdy też co innego preferuje mimo wszystko takie forum pomoc ludzi z doświadczeniem daje bardzo dużo człowiek nie uczy się na własnych błędach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Lampa to ostatnia rzecz ktora bym zastosowal, ale jesli to jest dla Ciebie miernikiem „audiofilskich zapedow“ to musisz dalej szukac. Ja myslalem ze zalezy ci na jakosci :-)

W moim systemie nie potrzebuje pre,. Ta funkcje przejmuje DSP/Audio Interface

Edytowane przez xajas
  • Lubię to 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Własnie w tym rzecz ze nie słyszałem wybitnego systemu który pre nie był na lampie zawsze czegoś brakowało był niedosyt u mnie akurat bez tego nie ma tego blasku ciepła zostaje tylko zimne brzmienie które niczym nie zachwyca 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Audiostereo Magazyn

    baner image
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.