Skocz do zawartości

Klub otwarty  ·  39 członków

dCS Klub

Szymon
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

3 godziny temu, Szymon napisał:

Na początek zalecam kubeł zimnej wody bo troszkę za bardzo się Pan rozsierdził, zupełnie niepotrzebnie. Proponuję temat Maków kontynuować na pw, troszkę tego sprzętowia miałem. Łącznie z topowym pre, dac, transportem i 2 parami monosów. Nawet coś tam jeszcze stoi na półce :)

Panie! Przecież to dokładnie Pańska, niczyja inna, retoryka!:)

Też trochę Macka przewalilem i mniej wiecej wiem co w nim piszczy.. 

poza tym, powszechnie wiadomo ze gra TYLKO S16hz + Amplifon + DCS (ew Esoteric w roli transportu) a wszystko inne to wydmuszka, co brzęczy jak „zepsute”...:)

A! Zapomnialem jeszcze u puszkach MITa!:)

Na fotkach ostatnie zestawienia, dalej nie ma co sięgać

zeby bylo na temat, takze z DCS w roli streamera, z którego jakosci, podkreślam tu w tym klubie, kierujac sie miedzy innymi takze Panskimi opiniami, jestem b zadowolony!:)

Żałuje tylko tego Upsamplera Vivaldi, bo więcej „miętkości” mi nie trzeba...

 

347F0901-BC08-4947-A86D-629A5BCDACA3.jpeg

AF9518A9-304F-4C5B-9F4B-CA0E1D72FDEC.jpeg

AC28392F-7BE8-4D55-9B11-07C8CB67E080.jpeg

Tu jeszcze jedno faux pas - najukochansza marka stoi na najbardziej... znienawidzonej...:)

6B7A9EF4-F212-49EC-95A0-CDB39E39C1A5.jpeg

Edytowane przez Dukez
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
40 minut temu, Dukez napisał:

zeby bylo na temat, takze z DCS w roli streamera, z którego jakosci, podkreślam tu w tym klubie, kierujac sie miedzy innymi takze Panskimi opiniami, jestem b zadowolony!:)

Cieszę się, że mogłem pomóc sowim doświadczeniem. Niezależnie od w/w serdecznie zapraszam ze swoimi dowolnymi sprzętami na odsłuch.

Jeżeli ktoś chce przetestować DCS Network Bridge a nie posiada urządzenia z iOS to należy wpiąć go bezpośrednio do rutera (NIE do drugiego portu LAN w NAS), postawić bibliotekę na Twonky media lub Minim server, wyposażyć się w program typu UPNP (Bubble Upnp itp) i urządzenie jest widoczne jako renderer. Jakość dźwięku będzie trochę gorsza ale odpalić się da. Roon nie jest bezwzględnie konieczny jeśli nie chcecie wydawać pieniędzy na program zarządzający. Sprawdziłem i działa to poprawnie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
W dniu 20.12.2018 o 13:13, Pepitko napisał:

Ludzie piszą, że system u nich gra live, a odtwarzają materiał mający rozpiętość dynamiczną 6-8 dB zamiast 60 dB jak ma to na żywo. 

 

Nieśmiało zauważę, że nagrania o dynamice 60dB nie istnieją, a twierdzenia, że jakikolwiek system gra "live" to kompletna bzdura - nie pozwala na to geometria źródła dźwięku i akustyka pomieszczenia odsłuchowego, nawet najlepiej zaadaptowanego. Tak jak fotografia może przedstawić jedynie wycinek rzeczywistości, tak system audio nie odwzoruje nigdy tego co się dzieje na prawdziwym koncercie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, Dukez napisał:

Panie! Przecież to dokładnie Pańska, niczyja inna, retoryka!:)

Też trochę Macka przewalilem i mniej wiecej wiem co w nim piszczy.. 

poza tym, powszechnie wiadomo ze gra TYLKO S16hz + Amplifon + DCS (ew Esoteric w roli transportu) a wszystko inne to wydmuszka, co brzęczy jak „zepsute”...:)

A! Zapomnialem jeszcze u puszkach MITa!:)

Na fotkach ostatnie zestawienia, dalej nie ma co sięgać

zeby bylo na temat, takze z DCS w roli streamera, z którego jakosci, podkreślam tu w tym klubie, kierujac sie miedzy innymi takze Panskimi opiniami, jestem b zadowolony!:)

Żałuje tylko tego Upsamplera Vivaldi, bo więcej „miętkości” mi nie trzeba...

 

347F0901-BC08-4947-A86D-629A5BCDACA3.jpeg

AF9518A9-304F-4C5B-9F4B-CA0E1D72FDEC.jpeg

AC28392F-7BE8-4D55-9B11-07C8CB67E080.jpeg

Tu jeszcze jedno faux pas - najukochansza marka stoi na najbardziej... znienawidzonej...:)

6B7A9EF4-F212-49EC-95A0-CDB39E39C1A5.jpeg

Piękny zestaw w bardzo ładnym anturażu. Gratulacje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje, to  niestety zwykly salon  (daleko mu akustycznie do ideału), a w zasadzie ostatnio poligon szalejącego dwulatka...:)

kolumny to  fantastyczne Franco Serblin Ktema, mam nadzieje ze przetrwają tę jakoś nawałnicę....:)

na razie radzą sobie już od ponad roku...

 

co do Upsamplera Vivaldi vs NB -  nie dawala mi opinia o jego miekkosci spokoju, wiec spytalem zarówno producenta jak i dystrybutora. Mają nieco odmienne opinie, niż nasz forumowy "kaznodzieja":)

 Nie wiem czy sie jednak nie pokusze sprawdzic osobiscie, tylko wielkosc ew. dopłaty lekko powala...:(

Edytowane przez Dukez
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość

(Konto usunięte)
Godzinę temu, bum1234 napisał:

Nieśmiało zauważę, że nagrania o dynamice 60dB nie istnieją, a twierdzenia, że jakikolwiek system gra "live" to kompletna bzdura - nie pozwala na to geometria źródła dźwięku i akustyka pomieszczenia odsłuchowego, nawet najlepiej zaadaptowanego. Tak jak fotografia może przedstawić jedynie wycinek rzeczywistości, tak system audio nie odwzoruje nigdy tego co się dzieje na prawdziwym koncercie.

Jurek...liczą się subiektywne odczucia a nie przeniesienie 100/100... nieprawdaż ;-) przecież nie wstawisz systemu estradowego do domu bo Cię wywieje razem z gratami... :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
44 minuty temu, Dukez napisał:

co do Upsamplera Vivaldi vs NB -  nie dawala mi opinia o jego miekkosci spokoju, wiec spytalem zarówno producenta jak i dystrybutora. Mają nieco odmienne opinie, niż nasz forumowy "kaznodzieja":)

 Nie wiem czy sie jednak nie pokusze sprawdzic osobiscie, tylko wielkosc ew. dopłaty lekko powala...:(

Zawsze powtarzałem, że ostateczną opinię każdy powinien sobie wyrobić po odsłuchu we własnym systemie. Skoro bez jakiejkolwiek adaptacji akustycznej słyszysz wpływ podkładek pod plikowcem to moje najszczersze gratulacje, pewnie z upsamplera usłyszysz rzeczy niewiarygodne.

Całkowicie niezwykłe jest, że sklep i producent zaleca zakup kilkukrotnie droższego urządzenia, nigdy w życiu bym się tego nie spodziewał :)

Czy można podjechać do Ciebie i posłuchać, wezmę swój upsampler. Chętnie poznam Twoją szkołę dźwięku. Mam parę ciekawych płytek niekoniecznie z plumkaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
42 minuty temu, Staś_44798 napisał:

Jurek...liczą się subiektywne odczucia a nie przeniesienie 100/100... nieprawdaż ;-) 

Prawdaż, prawdaż. Zauważ jednakże że są osoby, które próbują twierdzić, że ich sprzęt obiektywnie przenosi 100/100. 

A przecież jest to ..... sam już wiesz co :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
23 godziny temu, Dukez napisał:

a ze slucham głównie jazzowego plumkania po nocach, watpliwosci co do zamiany trana na lampe nie mialem zadnych.

zastanawiam sie nawet nad dalszym krokiem w postaci mocnej lampy set, ale to nie ten wątek...

Też się zastanawiam czy nie lepiej zakupić jakieś Sonido + japoński set na 2A3 + rozdzielcze źródło. Jeżeli słuchasz głównie cicho audiofilskie plumkanie to może być strzał w 10.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
16 minut temu, Szymon napisał:

Też się zastanawiam czy nie lepiej zakupić jakieś Sonido + japoński set na 2A3 + rozdzielcze źródło. Jeżeli słuchasz głównie cicho audiofilskie plumkanie to może być strzał w 10.

To by sie musialo wiazac ze zmianą paczek, a ja w Ktemie zakochany po uszy. Na razie zostanie  chyba push pull. Mc2301 jak na te technologie sa wyjatkowo organiczne, zaprzeczajace opiniom ze lampa KT gra jak tranzystor, tylko z lampkami pokombinuje, bo tu moze byc spore pole do rozwoju (skoro slychac NAWET podstawki):)

akurat ten plikowiec jest wyjatkowo czuly - i na zasilanie i na podloze. 

Byc moze tez na typ skretki, ale niestety nie raczyles sie podzielic swoja wiedza, rezerwujac ja tylko dla "kolegow"

Co do odwiedzin, jak slepy koń na wielkiej pardubickiej - nie widze przeszkod. Pytanie tylko co one moglyby wniesc do mojego zycia? Adaptacji robic nie chce, DCSa zapewnia dystrybutor w razie ew. checi sprawdzenia...  wiesz pewnie dobrze ze bez akustyki nie ma dobrego grania, co najwyzej srednie - i takim sie na razie zadowalam...

Edytowane przez Dukez
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, Dukez napisał:

To by sie musialo wiazac ze zmianą paczek, a ja w Ktemie zakochany po uszy. Na razie zostanie  chyba push pull. Mc2301 jak na te technologie sa wyjatkowo organiczne, zaprzeczajace opiniom ze lampa KT gra jak tranzystor, tylko z lampkami pokombinuje, bo tu moze byc spore pole do rozwoju (skoro slychac NAWET podstawki):)

Co do odwiedzin, jak slepy koń na wielkiej pardubickiej - nie widze przeszkod. Pytanie tylko co one moglyby wniesc do mojego zycia? Adaptacji robic nie chce, DCSa zapewnia dystrybutor w razie ew. checi sprawdzenia...  wiesz pewnie dobrze ze bez akustyki nie ma dobrego grania, co najwyzej srednie - i takim sie na razie zadowalam...

Możemy na ten przykład zrobić... flachę :))) Wtedy jest hi-end nawet z jamnika. Zawsze mogę wziąć coś czego żaden dystrybutor nie ma hihihi

Do Ktem to trzeba nie Seta a Set-cisko!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, Szymon napisał:

Możemy na ten przykład zrobić... flachę :))) Wtedy jest hi-end nawet z jamnika. Zawsze mogę wziąć coś czego żaden dystrybutor nie ma hihihi

Do Ktem to trzeba nie Seta a Set-cisko!

Dlatego za kolnierz nie wylewam - poczatkowy wkurw zmienia sie w banan na gebie prawie zawsze! :)

pozyjemy, zobaczymy..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, bum1234 napisał:

Nieśmiało zauważę, że nagrania o dynamice 60dB nie istnieją, a twierdzenia, że jakikolwiek system gra "live" to kompletna bzdura - nie pozwala na to geometria źródła dźwięku i akustyka pomieszczenia odsłuchowego, nawet najlepiej zaadaptowanego. Tak jak fotografia może przedstawić jedynie wycinek rzeczywistości, tak system audio nie odwzoruje nigdy tego co się dzieje na prawdziwym koncercie.

Wyraźnie napisałem, że muzyka na żywo ma taką dynamikę. Dostępne nagrania to tylko namiastka prawdziwego dźwięku.

Niemniej posiadam nagrania referencyjne nagrane mikrofon pojemnościowy - magnetofon Studer lub Nagra Lb lub VII czy Nagra-T zbliżające się do tej dynamiki.

To czy można to zrobić to w domu wydaje się śmiesznostką ;).

 

 

 

 

32 minuty temu, Szymon napisał:

Też się zastanawiam czy nie lepiej zakupić jakieś Sonido + japoński set na 2A3 + rozdzielcze źródło. Jeżeli słuchasz głównie cicho audiofilskie plumkanie to może być strzał w 10.

Proszę nie żartować, proszę Pana . Przetworniki Sonido przy systemie Dukeza to śmiech na sali .

Słuchał Pan kiedyś systemu opartego o takie głośniki , czy pisze tak dla śmiechu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, Szymon napisał:

Jeżeli ktoś chce przetestować DCS Network Bridge a nie posiada urządzenia z iOS to należy wpiąć go bezpośrednio do rutera (NIE do drugiego portu LAN w NAS), postawić bibliotekę na Twonky media lub Minim server, wyposażyć się w program typu UPNP (Bubble Upnp itp) i urządzenie jest widoczne jako renderer. Jakość dźwięku będzie trochę gorsza ale odpalić się da. Roon nie jest bezwzględnie konieczny jeśli nie chcecie wydawać pieniędzy na program zarządzający. Sprawdziłem i działa to poprawnie. 

 

Miałem o to pytać bo właśnie przeczytałem, że NB obsługuje UPNP jako render. Więc jest dużo więcej możliwości do sterowania.

Co Twoim zdaniem Szymon wpływa na pogorszenie sygnału / dźwięku przy drugiej opcji podłączenia ?

Edytowane przez h3x_Lukasz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Dukez napisał:

Franco Serblin Ktema

Z wyglądu obstawiałem stówkę :-). Nie pomyliłem się ;-)

Godzinę temu, Szymon napisał:

Możemy na ten przykład zrobić... flachę :))) Wtedy jest hi-end nawet z jamnika.

Ba! A co dopiero po dobrym "gibonie" ( sprawdzone osobiście ;-) :-))))))))))))))))))))

Politykę robi się za pomocą pieniędzy, a pieniądze za pomocą polityki. Ot, taki przypadek...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, h3x_Lukasz napisał:

Co Twoim zdaniem Szymon wpływa na pogorszenie sygnału / dźwięku przy drugiej opcji podłączenia ?

Router w torze sygnału i soft tworzony jako uniwersalny player, nie widzę tu tak purystycznego połączenia jak z roon server. Dodatkowo roon ma wsparcie w samym urządzeniu dcsa, więc jakaś tam dedykacja jest :)

Najważniejsze, że jest furtka dla posiadaczy androida. Aktualizację softu NB można przeprowadzić z poziomu wyszukiwarki www.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
12 godzin temu, h3x_Lukasz napisał:

Szymon, niestety w połączeniu nr.1 router też masz w torze sygnału. Chyba, że NAS z NB podłączasz na konfiguracji sieci ręcznie bez routera i dhcp.

Roon korzysta z tego samego połączenia z NB co każdy inny serwer audio (np. Minim).

W połączeniu bezpośrednim router jest fizycznie pomijany. DCS podłączony jest do portu LAN NASa. Odnośnie konfiguracji to powierzyłem to mojemu informatykowi ponieważ nie miałem na tyle zapału i wiedzy żeby wygrać tą walkę w pojedynkę ;)

Pewne jest, że jakiekolwiek inne urządzenie bez sprzętowego wsparcie roon ready nie jest widoczne w sieci przy takowym połączeniu. Zamiana miejscami kabli LAN (w NAS) routera i DCSa też powoduje że całość nie działa. Co dokładnie informatyk ustawił nie wiem, musiałbyś to osobiście przetestować i opisać konfigurację krok po kroku. Taki poradnik sieciowy dla opornych.

Jedno jest pewne, różnicę w brzmieniu słychać bez problemu. Przyczyn takowego stanu rzeczy nie miałem jeszcze przyjemności zgłębić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, Pepitko napisał:

Jedne z najbardziej muzykalnych. Serblin Ktema. Bardziej jak instrument niż głośnik.

Oczywiście, że grają jak instrument, tylko ten instrument, np. gitara, musi mieć dobre, świeże struny, jak kto woli nylonowe czy metalowe, jeszcze zależy z jaką owijką no i najważniejsze, aby były nastrojone ;)

Gra cały system a nie same kolumny.

Tak czytam ten wątek i wcześniejsze wpisy mnie zaintrygowały. 

Panowie Szymon i Dukez. 
Bez wątpliwości jestem w stanie sobie wyobrazić, że Vivaldi nie zagrał dobrze w systemie Pana Dukez.
Miałem przyjemność być w gościach u tego Pana, gościłem go również u siebie.

Pierwszy problem, który mi przychodzi do głowy, to granie Tidala prosto z Network Bridge.
Nie znam Vivaldiego, mam Debussy, a to niższa półka, ale dla mnie ten sposób grania z takimi przetwornikami (dość szczegółowymi), mam na myśli streaming , jest fatalny.
Już lepiej gra Tidal wbudowany w Roon, nie mówiąc już o graniu ze swoich plików.
U siebie zacząłem grać tylko w ten sposób, jak już wcześniej pisałem, jest u mnie NUC w zmienionej, pasywnej obudowie, zasilanie zmienione na liniowe routera i NUCa.
Proszę uwierzyć, że obecnie, gdy żona gra jakieś swoje utwory przez airplay, to ciężko tego słuchać.
Ta jakość przypomina mi granie przez Tidal, prosto Network Bridga.

Druga sprawa to same Ktemy, które trochę faworyzują wyższą średnicę i górę, to samo tyczy się Accordo, które w swoich ostatnich latach życia stroił Franco Serblin. 
Niektórzy twierdzą, że to ze względu na wiek, że Sonusy grały inaczej. Nie mnie to oceniać ponieważ nie mam aż takiego doświadczenia, to pewne mity. Jednak prawdą jest, że grają one wyżej i z tego pasma wyciągnięto więcej.
Gdy pierwszy raz miałem przyjemność słuchać Accordo, posłuchałem kilku akustycznych, gitarowych utworów i zrobiłem wielkie Wow. Następne były utwory z kontrabasem, perkusją,  zabrakło basu, skali, dynamiki, ale to naturalne przy tych rozmiarach.
To super monitorki, ale w odpowiednio małych pokojach i do odpowiedniego repertuaru.

Ktema dla mnie, to połączenie wielu, ale nie wszystkich, pozytywnych cech Accordo, ale z silną podstawą.
Jednak ta podstawa do mnie nie przemawia, jest trudna, może potrzebująca elektrowni, adaptacji. 
Bas gra delako, głęboko, jakby nie miał końca i swojego konturu. Jednak słyszałem je tylko u tego Pana i 2 razy na AVS ale w zupełnie innym repertuarze. Ja czuję, że on nie wyrabia nad resztą pasma, gra jakby sam sobie nie nadążał za resztą pasma, a może to błędy w torze, nie wiem.
Mamy niby te same kopułki co Dukez, podobno te w Ktemach są nieco zmodyfikowane,  ale u mnie góra jest podana łagodniej, po prostu inaczej zestrojona.
Dlatego jeśli weźmie się pod uwagę jakość strumienia Tidal, plus te cechy kolumny, może wyjść faktycznie męcząco z przetwornikiem dCSa.

Uważam, że Pan Dukez zestroił pod siebie system, na DACu Metronome. Czy coś dziwnego w tym, że wstawiając tam dCS Vivaldiego mógł się nie spodobać?
Do znudzenia można powtarzać, że gra cały system i jeden element wymieniony na inny rozwala często całą koncepcję
Czy to Metronome, czy to dCS, uważam, że pewne zmiany jeśli chodzi o pliki są konieczne, szczególnie patrząc na poniesione nakłady reszty systemu. 

Nie jestem fanem Szymona, za jego retorykę, słownictwo, czy szeroko rozumiany marketing.
Nie jestem też fanem Pana Dukez, ale chciałem stanąć po środku, najszczerzej jak umiem.

Dlatego chciałbym się jeszcze odnieść co do słów, że gra tylko S16Hz i dCS.
To oczywiście wielka nieprawda.

Pamiętam, że Panu Dukezowi podobało się u mnie granie z lampą 845 i Arcadami (dCS w tle;) O ile byliśmy szczerzy.
Pamiętam również słowa, że takiej średnicy nie ma u siebie i jej zazdrości, oraz to, że trzeba iść w silną lampę set co wyszło po tym spotkaniu.
Zastanawiam się tylko,  co robią dalej u Pana te Macintoshe?> jeśli taka prezentacja jak u mnie się podobała i już wtedy czytałem o krokach w tym kierunku.

Ja życzę powodzenia, ale wiem że składanie systemu kosztuje wiele poświęceń, czasu, cierpliwości , wysiłku, no i oczywiście słuchu, ponieważ nie wszystko da się kupić.

Ja zmieniłem wzmacniacz i zabawa poniekąd zaczyna się od nowa, nowe lampy etc.

Ehh, ale wszystko się da ogranąć:)

Wesołych Świąt dla wszystkich.

Edytowane przez Emdester
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
13 godzin temu, Emdester napisał:

Druga sprawa to same Ktemy, które trochę faworyzują wyższą średnicę i górę, to samo tyczy się Accordo, które w swoich ostatnich latach życia stroił Franco Serblin. 
Niektórzy twierdzą, że to ze względu na wiek, że Sonusy grały inaczej. Nie mnie to oceniać ponieważ nie mam aż takiego doświadczenia, to pewne mity. Jednak prawdą jest, że grają one wyżej i z tego pasma wyciągnięto więcej.
Gdy pierwszy raz miałem przyjemność słuchać Accordo, posłuchałem kilku akustycznych, gitarowych utworów i zrobiłem wielkie Wow. Następne były utwory z kontrabasem, perkusją,  zabrakło basu, skali, dynamiki, ale to naturalne przy tych rozmiarach.
To super monitorki, ale w odpowiednio małych pokojach i do odpowiedniego repertuaru.

Ktema dla mnie, to połączenie wielu, ale nie wszystkich, pozytywnych cech Accordo, ale z silną podstawą.
Jednak ta podstawa do mnie nie przemawia, jest trudna, może potrzebująca elektrowni, adaptacji. 
Bas gra delako, głęboko, jakby nie miał końca i swojego konturu. Jednak słyszałem je tylko u tego Pana i 2 razy na AVS ale w zupełnie innym repertuarze. Ja czuję, że on nie wyrabia nad resztą pasma, gra jakby sam sobie nie nadążał za resztą pasma, a może to błędy w torze, nie wiem.

Maciek bezdyskusyjnie Franco Serblin był wizjonerem,prawdziwym artystą i zasługuje na wielkie uznanie w świecie audio za pewne jego umiejętności ,talent i skromną osobę jaką był.
W jednym z wywiadów z 1996 roku  przeczytacie jak to Franco odwiedzał wystawy audio w latch 70-tych , a jego znajomy na to " Franco ty jesteś stolarzem ,twój ojciec także zróbcie kolumny głośnikowe,przecież te dotychczasowe ,to czarne ,szare beznamiętne skrzynki" .Na to Franco owszem tylko nie znam się na zwrotnicach ,technice głośnikowej ,więc kupiłem (tak mówił Franco) dwa uznane w świecie głośniki Esotar T330 i woofer Audio Technology skonstruowany przez Ejvind Skaaning;a w fabryce Dynaudio w której ten pracował i miał swoje udziały oraz współuczestniczył w powstaniu tej firmy w 1976 roku.
A jako że nie znałem się ( jak mówi FS)   na zwrotnicach użyłem filtrów 1 rzędu ,po czym Stereophile testując EA stwierdził iż przesunięcia fazowe są najmniejsze .Choć pierwszym monitorem był model Parva na 7 calowym Focalu i tweeterku Dynaudio bez tubki D28 AF (Manfred Zoller twierdzi że były to najlepsze kolumny Franco ) .Dziś to powszechnie wiadomo ,ale wtedy niekoniecznie ,a Franco użył takich filtrów bo na innych się nie znał jak sam mówi w jednym z wywiadów. Wiele monitorów Franco Serblina opierało się na 3 elementach zwrotnicy jak Minima ,Minima Amator ,Parva i inne ,cewka w torze midwoofera i kondensator z rezystorem w torze tweetera. Filtry takie przy odpowiednich głośnikach potrafią być skuteczne ,one posiadają zbocze nachylenia poniżej 6dB/oktawę .Tak są robione nawet współczasne Diapasony ,zerknijcie sami do wnętrza na zdjęciach .Skromna osoba ,mistrz stolarstwa ,sam miałem sporo monitorów Franco Serblina z  czasów jego prawdziwego Sonus Fabera . A brzmienie ?
Ono pomimo wymagań od elektroniki było  miękkie ,muzykalne ,spokojne ,klarowne i tutaj w ofercie z 1995 -97 roku jest ono spójne w całej ofercie ówczesnego Sonus Fabera w modelach : Minuetto ,Minima,Minima Amator,Electa ,Electa Amator ,Guarneri i Extrema .Ówczesny polski dystrybutor pan Ryszard Jasik (Hi Fi Sound Studio z Nieporętu ),sprzedawał te modele poza Minima ,Electa ,rok później dołączyły do oferty Concertino,Concerto i Concerto Grand w pierwszej wolnostojącej obudowie z 6,5 calową membraną bierną produkcji Vify .To czasy przez Amati Homage ,serią Cremona etc.Jak wiadomo firma została sprzedana koncernowi McIntosh Group ktory jest wlaścicielem takich marek jak : sam McIntosh ,Wadia,Sonus Faber,Audio Research,Pryma,Sumiko. Franco jako pasjonat swojej pracy nadal produkował kolumny pod swoim nazwiskiem i znow w innej nietypowej ale szlachetnej stylistyce ,zapewne umowy byly dobrze przygotowane przez prawnikow McIntosh Group aby nie mógł kontynuować tych kupionych wzorów.
W ofercie Franco Serblina znalazly się dwa modele :monitor Accordo i wolnostojące Ktemy .Brzmienie zupełnie inne ,nawet przyznaje to Krakowskie Towarzysto Soniczne pod batutą High Fidelty jako miłośników starych muzykalnych monitorów Franco Serblina ,a na spotkaniu zobaczycie Minima Amator,Electa Amator,Guarnerii ,Extrema .Brzmienie to czy było stworzone przez Franco ? Trudno powiedzieć ,ja twierdzę że nie ,ale tego nie wiadomo ,Franco już mial wówczas swoje lata .W pierwszym monitorze jest zaaplikowany 15 cm revelator ,a przecież gdy one były nowością Franco je niżej spozycjonował brzmieniowo" wsadzając " je do Cremony ,a flagowe Amati Homage I posiadały tańsze i lepsze brzmeiniowe "węglowce" na średnicy ,oraz 21W 8555 na aluminiowym uzwojeniu o sztywnej membranie HPC .Ktema posiada aluminiowe membrany ScanSpeaka na basie na bazie Revelatora 22W skierowane do tyłu za którymi jest ścianka tylna bryły,Franco nigdy aluminium nie stosował na basie ,był przeciwnikiem tych membran ,poza tym male 11cm Seasy na średnicy ,one nigdy nie zapewnią dużego obrazu i prawdziwego rozmiaru instrumentu . Efektem tej technologii jest bardziej jednostajny bas o słabym rożnicowaniu jego podzakresów,brak jest kick basu i prawidłowej kontroli tego zakresu ,stąd Maciek to co słyszałeś technologicznie pokrywa się z technologią tej kolumny .Jak wiadomo każdy ma prawo do swojej aplikacji rożncyh urządzeń towarzyszących tak aby po swojemu "wycinąć " to co uważają za słuszne .
A co do dcsa to w tamtym czasie gdy posiadałem kolumny Franco nie znalem jeszcze urządzeń dcs;a a do wielu modeli z lat 90-tych dcs pasowal by bardzo dobrze ,pod warunkiem że nie zakatujecie kolumn tych ostrzejszym  wzmacniaczem jak Krell, Audio Research .Gdy jednak takowe użyjecie w tym systemie to większość z Was zmuszona jest sięgnąć po źrodło typu :Metronome C8 ,Audio Research'a aby zrownowarzyć brzmienie .Pamiętajcie gra Wam cały system pod warunkiem że poskłądany jest umiejętnie.

Dziś gram na rożnych źródłach ale dcs jest u mnie w systemie przetwornikiem wiodącycm dla systemów opartch o triodowy wzmacniacz .

Edytowane przez Studio16Hertz
błędy ortograficzne
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uwagi Pana Grzegorza są absolutnie trafne.

Serblinowi nigdy nie udało stworzyć się głośników ( jako SF i Serblin) panujących w pełni nad najniższym pasmem

Być może wynika to z braku przygotowania technicznego ( był stomatologiem) lub jakiejś jego koncepcji nie przywiązującej wagi do najniższego pasma.

W sumie to wielka szkoda ponieważ z tych względów trudno jest tworzyć sensowne połączenia jego głośników z moimi ulubionymi wzmacniaczami SET.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.