Skocz do zawartości
IGNORED

Tri-amping


Wooke

Rekomendowane odpowiedzi

 

Tri-amp czyli (tri amping) to nic innego jak trzy końcówki dla każdej kolumny gdzie każdy głośnik jest zasilany oddzielnie. We współczesnych czasach jest stosowany bi- amping w amplitunerach kina domowego. Bi-amping czy tri amping ma na celu poprawienie brzmienia zestawu. 

 

Czy ktoś ma ciekawy pomysł na podłączenie na przykład takiego zestawu

 

Heco The New Statement

 

Na przykład 2 wzmacniacze lampowe Plus 1 tranzystorowy No i jaki system dac by to ogarnął.

na przykład do streamingu Tidal

Pytanie moim zdaniem jest bardzo interesujące49a85d30420768f4e941e6e8d5b71721.jpgc32f54b5d55abbbeca430cd2f68bea6f.jpg

 

Wysłane z mojego LG-H930 przy użyciu Tapatalka

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Nie idź tą drogą :)
Dziękuję za ceną poradę tylko dalej nie bardzo wiem dlaczego technicznie rzecz biorąc powinienem osiągnąć idealny dźwięk gdyż każdy urządzenie będzie pracować osobno może to całkowicie nie ma sensu Ale jeżeli weźmiemy na przykład kolumnę trójdrożną aktywną to ona Posiada trzy wzmacniacze klasy D 3 głośniki 3 wzmacniacze producenci poszli tą drogą więc czekam na jakąś mądra odpowiedź

Wysłane z mojego LG-H930 przy użyciu Tapatalka

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

7 minut temu, Wooke napisał:

czekam na jakąś mądra odpowiedź

Dostałeś ją:

 

16 minut temu, jafi napisał:

Nie idź tą drogą :)

A nawet sam sobie odpowiedziałeś:

 

7 minut temu, Wooke napisał:

gdyż każdy urządzenie będzie pracować osobno może to całkowicie nie ma sensu
 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

#IRespect Music  SORRY! NIE TRAWIĘ AGROMUZYKI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze i zasadnicze pytanie- czy kolumny rzeczywiście są przystosowane do tri- ampingu, czy tylko mają potrójne terminale? Jeśli chcemy tri-ampingu, kolumna MUSI MIEĆ możliwość OMINIĘCIA FILTRÓW, nie tylko podzielone wejście.w multi-ampingu filtry mają dzielić sygnał przed wzmocnieniem, a glosnik ma być podłączony do wzmacniacza bez żadnych elementów pośrednich, typu zwrotnica, dopiero to przynosi pozytywne efekty. Gdy tylko wejście jest podzielone, a nie ma możliwości spiecia głośnika ze wzmacniaczem, to zwrotnica dodaje swoje śmieci: obniżenie wsp. tłumienia, przesunięcia fazy, itp.

Dlatego taki pseudo-nulti-amping nie wnosi niczego pozytywnego.

W bi-ampingu zasada jest identyczna.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
15 minut temu, porlick napisał:

Pierwsze i zasadnicze pytanie- czy kolumny rzeczywiście są przystosowane do tri- ampingu, czy tylko mają potrójne terminale? Jeśli chcemy tri-ampingu, kolumna MUSI MIEĆ możliwość OMINIĘCIA FILTRÓW, nie tylko podzielone wejście.w multi-ampingu filtry mają dzielić sygnał przed wzmocnieniem, a glosnik ma być podłączony do wzmacniacza bez żadnych elementów pośrednich, typu zwrotnica, dopiero to przynosi pozytywne efekty. Gdy tylko wejście jest podzielone, a nie ma możliwości spiecia głośnika ze wzmacniaczem, to zwrotnica dodaje swoje śmieci: obniżenie wsp. tłumienia, przesunięcia fazy, itp.

Dlatego taki pseudo-nulti-amping nie wnosi niczego pozytywnego.

W bi-ampingu zasada jest identyczna.

Oj, cos tu pomieszales. Triamoing nie oznacza ominiecie zwrotnic. Zwroznice pozostaja w torze dzwiekowym, ale kazdy tor jest zasilany osobnym wzmacniaczem, czyli pasywne rozwiazanie. Jedyna zaleta triampingu to mozliwosc napedu poszczegolnych torow roznymi wzmacniaczami.

Naprawde sensowna jest pelna aktywizacja, czyli wyeliminowanie pasywnych zwrotnic zastapionych poprzes zwrotnice lub DSP, umozliwiajace perfekcyjne dopasowanie w domenie czasowej Delays) a nie tylko amplitudowej.

najprostsza aktywizacja takich pasywnych glosnikow to uzycia tzw. Speaker Management System ( jak np. Behringer DCX2496)

Sa tez inne rozwiazania oparte o profesjonalne studyjne interfejsy, zawierajace na wyjsciu dedykowane przetworniki DAC (czyli po jednym DAC na kazdy kanal). Osobiscie stosuje dokladnie takie rozwiazanie (interfejs z 10 Kanalami DAC)

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Oj, cos tu pomieszales. Triamoing nie oznacza ominiecie zwrotnic. Zwroznice pozostaja w torze dzwiekowym, ale kazdy tor jest zasilany osobnym wzmacniaczem, czyli pasywne rozwiazanie. Jedyna zaleta triampingu to mozliwosc napedu poszczegolnych torow roznymi wzmacniaczami.
Naprawde sensowna jest pelna aktywizacja, czyli wyeliminowanie pasywnych zwrotnic zastapionych poprzes zwrotnice lub DSP, umozliwiajace perfekcyjne dopasowanie w domenie czasowej Delays) a nie tylko amplitudowej.
najprostsza aktywizacja takich pasywnych glosnikow to uzycia tzw. Speaker Management System ( jak np. Behringer DCX2496)
Sa tez inne rozwiazania oparte o profesjonalne studyjne interfejsy, zawierajace na wyjsciu dedykowane przetworniki DAC (czyli po jednym DAC na kazdy kanal). Osobiscie stosuje dokladnie takie rozwiazanie (interfejs z 10 Kanalami DAC)
 
 
Witam serdecznie temat mnie mocno zainteresował Czy możesz mi podesłać więcej info na ten temat dzięki serdeczne

Wysłane z mojego SGP512 przy użyciu Tapatalka

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez konkretnego celu, co chcesz osiagnac, jakie masz elementy i ile moze to kosztowac nie ma sensu podsylac jakichkolwiek informacji. Mogl bym ci na szybko wymienic conajmniej 10 roznych koncepcji aktywizacji glosnikow opartych o rozne moduly, DSP, Software, DAC,... od prostych, opartych o gotowe moduly typu Hypex Fusion  FA253 za 400€  (znakomite), az po kompleksowe rozwiazania oparte o wielokanalowe studyjne, profesjonalne procesory sterowane przez komputer za kilka tysiecy €

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
12 godzin temu, xajas napisał:

najprostsza aktywizacja takich pasywnych glosnikow to uzycia tzw. Speaker Management System ( jak np. Behringer DCX2496)

 

Gorszego ścierwa nie mogłeś już chyba polecić ...

20 godzin temu, jafi napisał:

Nie idź tą drogą :)

A to niby czemu?

Wywalenie z kolumny śmieciowatych elementów RLC zwrotnicy i zastąpienie ich torem aktywnym plus trzy oddzielne wzmaki np. mocny tranzystor na bas i lampa wyżej to czysta przyjemność słuchania.

Należy jedynie dobrać dobrą zwrotnice aktywną. Analogową, nie cyfrową.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Muszę przewietrzyć mój system…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
21 godzin temu, Wooke napisał:

 

 

Tri-amp czyli (tri amping) to nic innego jak trzy końcówki dla każdej kolumny gdzie każdy głośnik jest zasilany oddzielnie. We współczesnych czasach jest stosowany bi- amping w amplitunerach kina domowego. Bi-amping czy tri amping ma na celu poprawienie brzmienia zestawu. 

 

Czy ktoś ma ciekawy pomysł na podłączenie na przykład takiego zestawu

 

Heco The New Statement

 

Na przykład 2 wzmacniacze lampowe Plus 1 tranzystorowy No i jaki system dac by to ogarnął.

na przykład do streamingu Tidal

Pytanie moim zdaniem jest bardzo interesujące

 

 

 

 

Temat bardzo interesujący, sam się kilkukrotnie w niego bawiłem ale z pewnością nie do wymienionych powyżej kolumn.

One nawet w singlu są delikatnie mówiąc średnie więc co ma zmienić tri-amping? Takie podłączenie stosuje się do dużych wielodrożnych konstrukcji, zaprojektowanych z myślą o takim połączeniu. Potrzeba też porządnej jakości przetworników a nie chińskich wynalazków za parę $.

Ja wykorzystywałem do napędu 3 pary poniższych monobloków i powiem, że było gorąco :)

Kolumny dedykowane do takiego połączenia od 16Hz z serii Ethos i Szymon Fabery (4 drożne potworki, modyfikowane po Kisielu)...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szkoda ze wyszukiwarka forumowa nie działa a przez google wszystko stanęło

jest na forum sporo wczesniejszych tematów wartych poczytania bo kązdy po latach próbuje cos takiego zrobic

niestety kolumna z 3 wejsciami nie oznacza kolumny do triampingu :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Szanuj zdrowie należycie, bo jak umrzesz, stracisz życie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, pmcomp napisał:

A to niby czemu?

Należy jedynie dobrać dobrą zwrotnice aktywną. Analogową, nie cyfrową.

Zadam to samo pytanie co Ty: a to niby czemu? (analogowa a nie cyfrowa?) Gdzie sa zalety zwrotnicy analogowej?

Czy mozesz analogowo dopasowac Delay, czy mozesz analogowo tak dokladnie skorygowac przebieg (PEQs),... 

 

1 godzinę temu, pmcomp napisał:

Gorszego ścierwa nie mogłeś już chyba polecić ...

Sa firmy, ktore zajmuja sie podrasowaniem tego "scierwa", poczawszy od wymiany przetwornikow az po implementacje wielokanalowej zdalnie sterowanej regulacj glosnosci  

1 godzinę temu, Szymon napisał:

Temat bardzo interesujący, sam się kilkukrotnie w niego bawiłem ale z pewnością nie do wymienionych powyżej kolumn.

One nawet w singlu są delikatnie mówiąc średnie więc co ma zmienić tri-amping? Takie podłączenie stosuje się do dużych wielodrożnych konstrukcji, zaprojektowanych z myślą o takim połączeniu.

Ja widze to zupelnie inaczej. Jesli polaczysz pelna aktywizacje z zastosowaaniem DSP/DRC, ktore przejmie nie tylko korekcje zestawu glosnikowego ale  takze do popasowanie do akustyki pomiesszczenia, to mozna osiagac cuda nawewt przy uzyciu  prostych/tanich elementow. Wszystko zalezy od umiejetnosci wklasciwego zkonfigurowania/zestrojenia calego zestaawu. Niestety te  "umiejetnosci" sa dosc zadkie, stad tez bierze sie najczesciej te pochopne, bledne uprzedzenie do tego typu rozwiazan.   

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
33 minuty temu, xajas napisał:

Zadam to samo pytanie co Ty: a to niby czemu? (analogowa a nie cyfrowa?) Gdzie sa zalety zwrotnicy analogowej?

 

Piszę na podstawie własnych prób i doświadczeń na kolumnach JBL 4343B. Grałem na wysokiej klasy systemie korekcji cyfrowej oraz na różnych zwrotnicach analogowych. Gram aktywnie od ponad dwóch lat.

Do korekcji akustycznej używam fizycznych ustrojów. 

 

Poza tym jesli ktoś korzysta wyłącznie ze źródeł analogowych dodatkowa konwersja AD/DA w torze to samo zło.

 

Jakoś w ubiegłym stuleciu kiedy nie było cyfry z powodzeniem budowano zwrotnice analogowe, zarówno na rynek konsumencki jak i profesjonalny.

33 minuty temu, xajas napisał:

Niestety te  "umiejetnosci" sa dosc zadkie, stad tez bierze sie najczesciej te pochopne, bledne uprzedzenie do tego typu rozwiazan.   

To nie jest żadna rzadka wiedza tajemna.

Wystarczy mikrofon pomiarowy, darmowy soft i trochę wiedzy.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Muszę przewietrzyć mój system…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@xajas

Aktualna, realna rozdzielczość bitowa dzisiejszych filtrów cyfrowych (o kompleksowym dsp nawet nie wspomnę) jest na tak śmiesznym poziomie, że nawet najlepsze wyrównanie charakterystyki częstotliwościowej i fazowej nic tutaj nie pomoże. Nie ma na rynku urządzenia audio z odpowiednią mocą obliczeniową i rozdzielczością aby poradzić sobie ze skuteczną obróbką sygnału w zakresie  średnio-wysokotonowym. Składanie sygnału audio od podstaw to jak próba odtworzenia żywej świni z kiełbasy :)

Piotrek dobrze napisał analogowy podział będzie bardziej rozsądnym kompromisem. Jeżeli masz u Siebie zadowalający efekt to gratuluję i chętnie posłuchałbym jak to finalnie brzmi. Możesz wrzucić jakieś zdjęcia systemu jak to zrealizowałeś?

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
22 minuty temu, pmcomp napisał:

Do korekcji akustycznej używam fizycznych ustrojów. 

Poza tym jesli ktoś korzysta wyłącznie ze źródeł analogowych dodatkowa konwersja AD/DA w torze to samo zło.

Jakoś w ubiegłym stuleciu kiedy nie było cyfry z powodzeniem budowano zwrotnice analogowe, zarówno na rynek konsumencki jak i profesjonalny.

To nie jest żadna rzadka wiedza tajemna.

Wystarczy mikrofon pomiarowy, darmowy soft i trochę wiedzy.

Czy fizyczne ustroje umozliwaja Ci np. waskopasmowa korekcje modow o 15-20dB?  Jesli znasz takie to daj cynk, od razu je zastosuje ;-)

Jak myslisz, ile razy  sygnal, ktory odtwarzasz "analogowo" byl obrabiany cyfrowo zanim dotarl do Ciebie? To znowu przyklad na takie dogmatyczne podejscie do sprawy 

W ubieglym stuleciu budowane z powodzeniem stare analogowe telefony, zarowno na rynek konsumencki jak i profesjonalny. Czy mozesz je porownywac z dzisiejszymi smartphonami

W dzisiejszym profesjonalnym rynku niemalze wszyskie nowe  konstrukcje glosnikow sa sterowane cyfrowo z DSP (takze twoje JBL). jak myslisz dlaczego?

Jesli sam mikrofon i darmowy soft wystarczy by osiagnac dobre rezultaty, to rownie dobrze mozesz powiedziec ze wystarczy najtandetniejszy CD, wzmak i glocnik za 100 PLN, zeby odtworzyc super muzyke.

Odnosze wrazenie, ze jeszcze nigdy  sie tematem DSP/Pomiary/Akustyka i mozliwosciami dzisiejszej techniki cyfrowej  nie zajmowales :-)    

5 minut temu, Szymon napisał:

Aktualna, realna rozdzielczość bitowa dzisiejszych filtrów cyfrowych (o kompleksowym dsp nawet nie wspomnę) jest na tak śmiesznym poziomie, że nawet najlepsze wyrównanie charakterystyki częstotliwościowej i fazowej nic tutaj nie pomoże.

To moze twoja prywatna opinia, ktora respektuje, ale najnowsze rozwiazanie na rynku mowia co innego.  

5 minut temu, Szymon napisał:

 Możesz wrzucić jakieś zdjęcia systemu jak to zrealizowałeś? 

Zobacz zalacznik (ostanie 2 kanaly dla DBA/Kinoshita sa jeszcze nie gotowe)

Maly przeglad funkcji DSP/DRC uzytych w tym systemie znajdziesz pod

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

3Cube_Konzept_V6.JPG

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego chętnie zapoznam się z Twoją koncepcją i nowinkami. Czy można posłuchać Twojego zestawu i zobaczyć jak to jest zgrane w praktyce? Czy możesz wrzucić jakieś zdjęcia swojego systemu i opisać konfigurację?

Organoleptyczne zapoznanie z systemem to dla mnie podstawa. Taki ze mnie człek starej daty.

Po prostu mam pewne wątpliwości czy wymieniony interfejs Motu za 1000 euro i wzmacniacze Hypex UcD za 100 i 180 euro zapewnią to czego oczekuję od systemu audio.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
49 minut temu, xajas napisał:

 

Jak myslisz, ile razy  sygnal, ktory odtwarzasz "analogowo" byl obrabiany cyfrowo zanim dotarl do Ciebie? To znowu przyklad na takie dogmatyczne podejscie do sprawy 

 

 

Stara śpiewka cyfrowców, he, he. Ja nie chodze do Beiedronki po winyle tylko po bułki.

 

Ja nie myślę bo nie muszę ... wiem.

W 90% słucham muzyki zrealizowanej wtedy, kiedy cyfry jeszcze nie było.

To jest mój dogmat, proste?

 

Pozdro

49 minut temu, xajas napisał:

 

W ubieglym stuleciu budowane z powodzeniem stare analogowe telefony, zarowno na rynek konsumencki jak i profesjonalny. Czy mozesz je porownywac z dzisiejszymi smartphonami

W dzisiejszym profesjonalnym rynku niemalze wszyskie nowe  konstrukcje glosnikow sa sterowane cyfrowo z DSP (takze twoje JBL). jak myslisz dlaczego?

Jesli sam mikrofon i darmowy soft wystarczy by osiagnac dobre rezultaty, to rownie dobrze mozesz powiedziec ze wystarczy najtandetniejszy CD, wzmak i glocnik za 100 PLN, zeby odtworzyc super muzyke.

Odnosze wrazenie, ze jeszcze nigdy  sie tematem DSP/Pomiary/Akustyka i mozliwosciami dzisiejszej techniki cyfrowej  nie zajmowales :-)    

Owszem, pod kątem jakości dźwięku podczas rozmowy telefonicznej ten dzisiejszy smartfon niczego nowego nie wnosi. Juz trzeba było dać za przykład cyfrowy sposób przenoszenia dźwięku od słuchawki do słuchawki bo w przesyle rzeczywiście zmieniło sie wiele na lepsze.

Mnie nie interesują dzisiejsze konstrukcje głosników JBL. Te kolumny grają po prostu słabo.

Owszem, do odtworzenia super muzyki wystarczy najtandetniejszy gramofon kręcący prawdziwą analogową płyte z epoki, do tego taniutki wzmak lampowy z lat 50-ych i głośnik szerokopasmowy. Powtórzę, w analogowej domenie przetwrzania dźwięku przez ostatnie 30 lat nic nowego lepszego nie wymyślono. Wszystkie najznakomitsze konstrukcje powstały do końca lat 80ych ubiegłego wieku.

Zawodowo się akustyka nie zajmuje, na szczęscie zarabiam pieniądze inaczej. Zajmowałem się tym zagadnieniem podczas budowy i strojenia mojego systemu i pomieszczenia. Widzę, że sam korzystasz z REW ;). Z Twojej listy przemawia do mnie jedynie Dirac ... stosowany w systemach wielokanałowych ... kina domowego.

 

PS. nie prowadzę analogowej krucjaty przeciwko cyfrze. Prócz analogu słucham także muzyki z CD, Blu-Ray, z plików, zarówno PCM, DXD jak i DSD. Natomiast śmieszą mnie takie wpisy jak Twoje próbujące udowadniać przewagę techniki cyfrowej nad analogową. Obie są w porządku tylko z obu trzeba czerpać z rozumem. Spojrzyj na diagram moich systemów w "o mnie" to może to zrozumiesz.

Pozdro

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Muszę przewietrzyć mój system…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Szymon napisał:

Dlatego chętnie zapoznam się z Twoją koncepcją i nowinkami. Czy można posłuchać Twojego zestawu i zobaczyć jak to jest zgrane w praktyce? Czy możesz wrzucić jakieś zdjęcia swojego systemu i opisać konfigurację?

Organoleptyczne zapoznanie z systemem to dla mnie podstawa. Taki ze mnie człek starej daty.

Po prostu mam pewne wątpliwości czy wymieniony interfejs Motu za 1000 euro i wzmacniacze Hypex UcD za 100 i 180 euro zapewnią to czego oczekuję od systemu audio.

Z mojej strony nie ma problem z zapoznaniem sie i posluchaniem, poza jednym -> "nadaje z zagarnicy" :-) -> dojazd do Norymbergi?

Odnosnie zdjec i organoleptyki.

Po 30 latach zabawy w te klocki przestalem reagowac na grube aluminiowe plyty frontowe, pozlacane galki, chromowane pokrywy, grube kable czy swiecace lampy... Stracilem zainteresowanie wszelkimi komercyjnymi rozwiazaniami (nawet tych najwyzszej klasy/ceny). Zdecydowalem sie zbudowac wlasny aktywny system spelniajacy moje wymagania. Postanowilem zmajstrowowania wszystko samemu (to takie male wyzwanie), poczawszy od fornirowanej obudowy az po koncowki mocy. Dlatego tez wyglad i organoleptyka jest dosc specyficzna -> typowa manufaktura typu "vintage".

Tutaj kilka gotowych "podelementow" (wiekszosc elementow jest jeszcze w trakcie wykanczania).  Wszystko jest bardziej oparte o "profesjonalna" technike studyjna niz o "audiofilskie" elementy. Opis konfiguracji jest niemalze zbedny, gdyz wynika / jest zawarty w poprzednim poscie z konfiguracja system. Zawarte zdjecia to aktualny "stan budowy"

 

BTW. Jesli elementy typu Hypex Cie nie przekonuja to zobacz co siedzi w takich "audiofilskich" wzmacniaczah jak Monobloki Mola Mola Kaluga (12.000€ / Para)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ja uzywam 4 takie moduly (4x700W) i do tego 2x400W  + 2x180W

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) . Zwroc takze uwage na zastosowanie techniki DSP

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Tak niestety funkcjonuje logika na takich forach audio -> co nie ma odpowiedniej nazwy i ceny, nie moze byc dobre :-)

A rozpowszechnione, utarte stare mity utrudniaja postep/rozpowszechnienie nowych technologii

 

foto 01.11.17, 22 03 55.jpg

LS1.jpg

lp2.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hypexy siedzą też w MBL C15 za 60 000zł parka :)

Widzę tutaj żyłkę majsterkowicza. Niestety odległość zbyt duża żeby wpaść na szklaneczkę i odsłuch. Niemniej pozdrawiam serdecznie.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
20 minut temu, xajas napisał:

 

BTW. Jesli elementy typu Hypex Cie nie przekonuja to zobacz co siedzi w takich "audiofilskich" wzmacniaczah jak Monobloki Mola Mola Kaluga (12.000€ / Para)

 

 

Wzmacniacze w klasie D to ... zło ;). 

A na pewno w analogowym torze od źródła do głosników.

Byc może w czystym cyfrowym torze sprawiają się lepiej choć ... takiego nie ma. Od wzmaka do głosnika leci analogowo czy to się zwolennikom techniki cyfrowej podoba czy nie.

I niezaleznie czy kosztuje 100 USD czy 100 tys USD.

BTW jak popatrzysz na moje klocki to oprócz trzech najnowszych zabawek cyfrowych nie znajdziesz tam stu kilo audiofilskiego powietrza i dziesięciocentymetrowego panela ze szczotką. Raczej trąci myszką, muzeum i kornikami.

 

Droga do Ciebie daleka choć może latem jadąc w słoneczne Alpy można zawadzić do Norymbergii. Jak bedziesz przez przypadek w Warszawce, zapraszam na szklaneczkę w pełni analogowego single malta z najlepszych wypustów :).

Pozdro

20 minut temu, xajas napisał:

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

lp2.jpg

Ładnie tylko stolarz z ładnym naturalnym fornirem by sie przydał.

Jeszcze trochę pracy i bedzie piekny finał. Gratuluję. Zamiast majsterkować ja wole słuchac muzyki.

Ach jak by ładnie zagrało z dobrym AB tranem na basie i lampami na reszcie pasma :). Z lampową, analogową zwrotką oczywiście. Z podziałem 6db/oct, a nie 48 ;).

 

Pozdro

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Muszę przewietrzyć mój system…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
17 minut temu, pmcomp napisał:

Ładnie tylko stolarz z ładnym naturalnym fornirem by sie przydał.

To jest naturalny fornir (Palisander) wzorowany moim ulubionym memblem i nakladany "domowymi" metodami (w kuchni!!!) :-)

Ostateczny finisz (recznie nakladany lakier do wiolonczeli, skrzypiec,...) jeszcze brakuje 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

IMG_5965_klein.jpg

IMG_5239.JPG

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
9 minut temu, bum1234 napisał:

Jaki stąd wniosek?

Znaczek kosztuje ! 

Nareszcie ktos rozpoznal o co w tym biznesie chodzi :-)

Szybko pojales sedno spraw :-)

Mnie to kosztowalo 30 lat (i duzo pieniedzy)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, bum1234 napisał:

Jaki stąd wniosek?

Znaczek kosztuje !

MBL to mistrz przebieranek, jak widać ludziska jeszcze się nie nauczyli. MBL CDP1, MBL CDP2, MBL 1431, MBL 1531, MBL C15, MBL C51. Marantz, Shanling, Onix, Hypex itd itd

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.