Jump to content
daris666

Jakie rezystory pasywnej konwersji I/V

Recommended Posts

Witam,

czy bawiliście się rezystorami I/V? Interesują mnie różnice w przekazie stosując różne rodzaje rezystorów.  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak bawiłem się,różnica miedzy metalizowanymi (beyschlag,dale),a tantalowymi audionote,shinkoh jest duża .Przybywa barwa ,polepsza się przestrzeń,powrotu do metalizowanych nie widzę.

Edited by asta

Share this post


Link to post
Share on other sites
47 minut temu, asta napisał:

Tak bawiłem się,różnica miedzy metalizowanymi (beyschlag,dale),a tantalowymi audionote,shinkoh jest duża .Przybywa barwa ,polepsza się przestrzeń,powrotu do metalizowanych nie widzę.

O! Dziękuje za informacje. A testowałeś foliowe vishaya ?

Edited by daris666

Share this post


Link to post
Share on other sites
O! Dziękuje za informacje. A testowałeś foliowe vishaya ?
Nie testowałem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, asta napisał:
43 minuty temu, daris666 napisał:
O! Dziękuje za informacje. A testowałeś foliowe vishaya ?

Nie testowałem.

Obecnie gram na rn60 ale już zamawiam foliowe i tantalowe. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dodam że nie porównywałem tantali AN z Shinkoh bo pierwsze miałem w PCM1794,a drugie w AD1865.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A takie z rysika do ołówka?


Jestem Europejczykiem.

We własnym kraju jestem rebeliantem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 minut temu, Jaro_747 napisał:

A takie z rysika do ołówka?

Mam złe doświadczenia z takimi rezystorami w kolumnach głośnikowych ( mają ogromne rozrzuty ) więc w tym miejscu nie biorę ich pod uwagę. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Również mam vishay metalizowane w pcm1794. Gdzie kupić te AN  lub Shinkoh? Jeśli ktoś robi kupuje w hificolective, to chętnie przyłączę się do zamówienia.


"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 12/30/2018 at 11:46 AM, daris666 said:

Obecnie gram na rn60 ale już zamawiam foliowe i tantalowe. 

 Obstawiam foliówki w tym miejscu, typu zfoil"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Testowałem bulk z-foil oraz Squaristory z PCM1704.

Squaristory wygrały. Wymagają dość długiego wygrzewania.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
20 godzin temu, bern napisał:

Squaristory wygrały. Wymagają dość długiego wygrzewania.

To sa dwa rożne typy rezystorów drutowe i foliowe.

Ciekawią mnie te rezystory ale zastanawia mnie jedna istotna kwestia..

Czy od wlutu pierwsze chwile grały już na właściwym powiedzmy prawie tym docelowym poziomie , po czym był spadek w dół,  czy od pierwszej chwili nie bardzo dopiero po długim wygrzaniu wskoczyły na właściwy tor?

Edited by Фома

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, Фома napisał:

Czy od wlutu pierwsze chwile grały już na właściwym powiedzmy prawie tym docelowym poziomie , po czym był spadek w dół,  czy od pierwszej chwili nie bardzo dopiero po długim wygrzaniu wskoczyły na właściwy tor?

Dźwięk 'docierał' się powoli. Były momenty na początku, że chciałem wywalić te rezystory. Grały sztucznie, piskliwie. Dopiero po dłuższym czasie pokazały klasę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ciekawy rezystor konwersji

" I only use Honeycomb Mobius construction for both, wire wound resistors and Mobius loops. The Mobius loops (same construction but using copper wire) help to clean up the signal in highly critical signal paths by manipulating the flow of electrical charge. The Honeycomb Mobius resistors already have this property.

The latest TDA1541A-MK6 prototype has multi-segment Honeycomb Mobius construction to further reduce self capacitance.

The resistors are made out of thin insulated resistance wire. I mainly use 63 Ohms / meter and 100 Ohms / meter. So a 500 Ohm I/V resistor would require 5 meters of 100 Ohm / meter resistance wire.

The resistor is made non-inductive by folding the wire half way in order to make a Mobius loop. This way the magnetic fields created around each wire are canceled, reducing inductance to almost zero. You could basically fold the wire, twist it using a hand drill and wind it on a former.

But wire wound resistors also have self capacitance. In order to minimize this self capacitance, winding methods can be used that either increase the distance between the wires, or minimize the surface area where the wires cross. Suitable winding method for this is the honeycomb winding pattern. The distance between parallel wires is increased to the wire diameter and the area where the wires cross is also minimized.

The latest experimental version is a multi-segment Honeycomb construction where the self capacitance of each segment is reduced by factor 3. Example, if each segment has 30pF stray capacitance, then the 3-segment assembly offers 10pF stray capacitance, this is caused by series connection of the stray capacitances. These resistors are difficult to construct, as the 3 separate windings must be made with one un-interrupted piece of resistance wire. markings are placed on 1/3 and 2/3 of the folded wire length to indicate when to move to the next segment. I attached a photograph of 3-segment Honeycomb Mobius resistors used in the latest TDA1541A-MK6 module.

In order to create a honeycomb pattern we need discs with an odd number of petals, I use 11 petals. I constructed the frame from 2 pieces of CNC milled PCB material and a 15mm plastic spacer.

I attached a second picture illustrating the winding process. I get the wire in 5 meter lengths, first I solder both wire ends and measure if the resistance is 500 Ohms or higher. This prevents frustration when the resistor is completed and the measured value turns out to be too low. For achieving maximum performance it is important to use one single un-interrupted wire.

Double spool holder ensures the wire doesn't get entangled during winding, so one can fully concentrate on the winding process. I made it from aluminum parts and two empty copper wire spools. The wires are guided using a white nylon plastic block with two small holes drilled in it.

One end of the wire is fixated to spool #1 using sellotape. The wire end is folded back over the tape so it won't slip through when wire tension increases. The wire is carefully wound on spool #1. Next the other end is fixated to spool #2 in a similar way.

The wire is then pulled off the spool and the end of the loop (2.5 meters) is fixated to a counterweight (I use rubber sheet). This counter weight keeps tension on the wires when winding the wire back on both spools. When ready we have same wire length on both spools.

Next the honeycomb frame is fixated using a M3 screw and a hexagonal brass spacer as illustrated.

The fold is placed on a lower petal (disc closest to the brass spacer). Then both wire ends are wound on the frame, skipping 3 petals every time.

When completed both wire ends are temporarily fixated to the frame by winding it around the petals. The frame is now self supporting so the screw and hexagonal spacer can now be removed.

Now the resistance value can be fine-tuned by cutting off pieces of wire. In this example every cm of wire corresponds to 1 Ohm resistance. Both wires must have same length, so when cutting 1cm off one wire, the same has to be done with the other. After soldering the wire ends, the resistance can be re-checked. This process is repeated until the resistor value is correct.

hcres1.jpg

a.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wyszła niezła antena do ściągania syfu z otoczenia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie budowałem tego rezystora i nie sprawdzałem w praktyce

ale skoro ty sprawdzałeś i wiesz ,ze tak działa to wierzę...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy wartość rezystora konwersji wpływa na brzmienie, czy tylko na poziom wzmocnienia?


"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

na poziom wzmocnienia wpływa wartość rezystancji

jakośc brzmienia zalezy od jakości rezystora stabilności temeperaturowej materiału z jakiego jest wykonany

szczęsliwi sa ci, którzy tego nie słyszą...

 

zazwyczaj rezystory do 2W są lepszej jakości , mniejsza tolerancja niższe ppm

im wieksza moc rezytora tym gorsze jego parametry techniczne

 

Edited by slawek.xm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Im wyższa moc poza subtelnym zwiększeniem wolumenu (co poniektórym może się spodobać) dźwięk staje się tez bardziej uproszczony", skrajnie góra mniej otwarta. Mówiąc po audiofilsku p

Warto też spróbować dubel np  po 2sz 1/4w. Nie zawsze cenowo to pasuje np przy takich charcroftach zfoil.. Warto spróbować też foliowo węglowe znacznie tańsze alternatywy. 

A te choinki ala wstęga Mobiusa ciekawa rzecz. Spróbował bym dla eksperymentu. CNC  i heja

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sklaristory sa bardzo dobre.


Home is where the needle marks try to heal my broken heart...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przetestowałem vishaye foliowe. Dla mnie za bardzo wyszczególniają górne pasmo spłycając scenę. Na tą chwile wygrywają dale rn55.

Share this post


Link to post
Share on other sites

spróbuj jeszcze takiego myka weż 2 szt RN55 o 2x większej rezystancji i połącz je antyrównolegle. powinno być lepiej.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy jest różnica w brzmieniu pomiędzy 55 a 60 Dale?


"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, Kris_54701 napisał:

Czy jest różnica w brzmieniu pomiędzy 55 a 60 Dale? 

Teoretycznie różni je tylko moc strat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To teraz: gdzie najlepiej kupić rezystory Shinkoh lub AudioNote?

Edited by pingwing

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 13.01.2019 o 22:56, daris666 napisał:

Przetestowałem vishaye foliowe. Dla mnie za bardzo wyszczególniają górne pasmo spłycając scenę. Na tą chwile wygrywają dale rn55. 

Daj im czas min 3 tygodnie. dale rn 55  to słaby rezystor i szary

W dniu 14.01.2019 o 17:55, pingwing napisał:

To teraz: gdzie najlepiej kupić rezystory Shinkoh lub AudioNote? 

 brałem je kiedyś dla kolegi w hifi collective..Nie był zadowolony

Edited by Фома

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odkupię do testów Sqaristory lub foliowe Vishay.


"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche 

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 18.01.2019 o 17:14, Фома napisał:

Nie był zadowolony

Z rezystorów czy zakupów w hificolective?


Staram się być melomanem ale zamiłowanie do DIY czyni czasem ze mnie audiofila.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • MAGAZYN KULTURALNY

  • Blog Entries

  • ×
    ×
    • Create New...

    Important Information

    We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.