Skocz do zawartości

Klub otwarty  ·  51 członków

Fyne Audio Klub
IGNORED

Klub Fyne Audio


hey

Rekomendowane odpowiedzi

  • 5 tygodni później...
  • 2 miesiące temu...

Witam w klubie. 

Od dwóch dni jestem posiadaczem f500. Grają u mnie z Yamahą r-n602. Oczywiście w niedalekiej przyszłości amplituner zastąpię wzmacniaczem. 

Kilka postów wcześniej padło stwierdzenie, że f500-tki potrzebują około 400 godzin rozgrzewki. Zakładając, że grałyby po osiem godzin na dobę wychodzi, że ich finalnego brzmienia spodziewać się można po około dwóch miesiącach.

Czy potwierdzacie, że tyle czasu one potrzebują? Jakich zmian w brzmieniu można spodziewać się po tym okresie? 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, pirlo81 napisał:

Witam w klubie. 

Od dwóch dni jestem posiadaczem f500. Grają u mnie z Yamahą r-n602. Oczywiście w niedalekiej przyszłości amplituner zastąpię wzmacniaczem. 

Kilka postów wcześniej padło stwierdzenie, że f500-tki potrzebują około 400 godzin rozgrzewki. Zakładając, że grałyby po osiem godzin na dobę wychodzi, że ich finalnego brzmienia spodziewać się można po około dwóch miesiącach.

Czy potwierdzacie, że tyle czasu one potrzebują? Jakich zmian w brzmieniu można spodziewać się po tym okresie? 

Pozdrawiam

Miałem F500 i po kilku dniach były największe zmiany. Wg mnie po 100h trudno wysłyszeć czy jest jeszcze postęp. Także po tygodniu grania non stop wg mnie już będzie git.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
8 godzin temu, pirlo81 napisał:

Panowie jaki wzmacniacz (z DAC) byście polecili do Fyne Audio f500 w granicach 4500zł? 

Lubię jasne, szczegółowe granie,bas zwarty, punktowy. 

Cyrus One HD

ogólnie polecany z FA

miałem Cyrusa z FA f 501- ładnie grało

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Zamierzam kupić Fyne tylko jeszcze nie zdecydowałem czy F501SP czy F502SP ? Pokój ma 23 m2. Muzyka to jazz, Sade, flamenco, trochę elektroniki typu JM Jarre, Klaus Schulze, Pink Floyd, Dire Straits. 

Od razu podaję, że za kilka dni będę je odsłuchiwał. Ale wiecie, że w salonach kolumny brzmią często inaczej niż w domu. Będą grały z hybrydą Pier Audio MS680 SE. Kable do kolumn to Kudos.

Dzisiaj mam Tannoy Revolution XT 6F. Tannoy wycofuje się z rynku i nie ma już serii Definition, a Stirlingów nie uświadczysz.

Kiedyś słuchałem Fyne F501 (bez SP) i mi się podobały.

Wydaje mi się, że z powodu powierzchni pokoju lepiej celować w F501SP, ale mam wątpliwości czy może lepiej zagrają 502SP ?

Dlatego mam pytania do Was jako praktyków.

1. Czy one dobrze zagrają z jazz-em i będą miały dobrą średnicę ?

2. czy bas z F502SP nie będzie za potężny na 23 m2 ? Nie chciałbym, aby się kolumny dusiły.

3. Które z tych dwóch lepiej zaprezentują dźwięk średnio cichy ? Nie zawsze mogę słuchać głośno,

Edytowane przez hlary
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

moim zdaniem spokojnie do Twojego pomieszczenia sprawdzą się F501SP. Nie brakuje im dynamiki, ładnie schodzą w dole pasma, co więcej bas jest lepiej kontrolowany niż w F502SP. Łatwiej też będzie je prawidłowo napędzić Twoim Pier Audio. Ostatnio sprzedawałem F502SP klientowi, który gra na Naim Atom, kolumny docelowo do pokoju 35mkw, chwilowo zostały wstawione do gabinetu o powierzchni 20mkw i był już problem z kontrolą basu mimo, że pomieszczenie bardzo wdzięczne akustycznie. Po skończonym remoncie kolumny powędrowały do docelowego salonu i tam zagrały zupełnie inaczej, dużo lepiej. Stąd też wziąłbym poprawkę na F502SP w Twoim pomieszczeniu ( chociaż znam użytkowników, którzy na nich grają w takim pomieszczeniu i są zachwyceni, lubią jednak sporo basu ). 

Pozdrawiam,

Michał

Zapraszamy na odsłuchy i do wypożyczeń - www.natemataudio.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byliśmy dzisiaj z żoną na odsłuchach Fyne Audio F501SP i F502SP. I to są nasze wspólne wrażenia. Nie uzgadniane, ale praktycznie identyczne. Czytałem test o tych obu kolumnach F501SP i F502SP. I po odsłuchach dzisiaj, w pokoju 35 m2 w salonie dobrze przygotowanym akustycznie, ten bas w F501SP był jakiś nikły. Taki słabiutki. Chcieliśmy, aby bas nie dominował, ale jednak był dobrym podkładem do np. jazzu (np. jak kontrabas). W czasie odsłuchu szukaliśmy muzyki z basem, aby go sprawdzić. Jak wybraliśmy utwory na kontrabas ten bas był, ale w pozostałej muzyce gdzieś się gubił przy nadmiarze wysokich tonów. Dominowała góra, trochę męcząca swoją szczegółowością i środek. Chociaż była to naprawdę bardzo dobra szczegółowość. Rzeczywiście można było wyodrębnić każdy instrument i jego miejsce na scenie, ale chyba jednak kolumny gubiły spójność odtwarzanej muzyki. Natomiast F502SP zagrały zupełnie inaczej. Wg nas zdecydowanie lepiej. Bardziej spójnie, cieplej, bas nie dominował, ale był dobrym podkładem. Mniej było tej góry na rzecz spójności i muzykalności. W sumie bardziej nam się spodobał przekaz F502SP. No, ale tam to był pokój 35 m2, pokój przygotowany specjalnie akustycznie, też do "likwidacji" nadmiaru basu i fal odbitych-zwrotnych. Czy to ten pokój wyzerował ten bas ? Trudno mi powiedzieć. Ale czy F502SP tak dobrze zagra w moich 23 m2 ? I znowu mam zgryz.

Edytowane przez hlary
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.11.2021 o 23:43, hlary napisał:

Byliśmy dzisiaj z żoną na odsłuchach Fyne Audio F501SP i F502SP.

Dziękuję za odsłuch. Po rozważeniu wielu aspektów zamówiłem jednak F502SP. Wg mnie (to jest subiektywna ocena) wielkość pomieszczenia jest względna. Bo słuchając muzyki na full głośności musimy mieć większe pomieszczenie. Ale jak słuchamy cicho lub średnio-cicho to większe kolumny lepiej zagrają niż małe kolumny. Ze względu na wielkość przetworników. Zatem uważam, że przy moich 23-24 m2 kolumny F502SP powinny się bardziej spisać z uwagi na głośność słuchanej przeze mnie muzyki. Nie zamierzam sąsiadów ani pół okolicy raczyć swoją muzyką. Także większa ilość basu przy górnym i średnim paśmie przy średnio-niskiej głośności da większą spójność i w ostateczności muzykalność. I takie też było nasze wrażenie. Uważam, że zbyt mały bas w F501SP powodował "wybicie się" górnych i średnich pasm kosztem całości muzykalności. F501SP wg mnie mogą pasować do pomieszczenia ok. 15 m2, ale na 24 m2 będą już trochę za małe przy moim słuchaniu. Trzeba byłoby je słuchać z większą głośnością, co zaburzy całość pasma. I do tego trzeba dodać akustykę pomieszczenia. Wg angielskiej opinii F502SP nadają się, gdy długość pomieszczenia wynosi ok. 16 stóp. U mnie ta długość ściany to 4,60 m to jest ok. 15,1 stopy. Przy dobrym wytłumieniu (z tyłu jest kanapa narożna z miękkiego materiału oraz story na oknie i dywan) to akustyka powinna dopełnić dobrego odsłuchu. 

Edytowane przez hlary
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i dzisiaj pojawiły się "pięknisie" F502 SP. Nie okazały się za duże do 24m2. Nawet jeszcze bez wygrzania grają ciepło, pełnym zakresem. Bas nie dominuje, ale jest fajnym podkładem jak chciałem. Jednak te F501 SP bardziej brzęczały. Tego tu nie ma. Mogę powiedzieć, że dobrze zgrały się z Pier Audio MS-680 SE. Czy ja mam drewniane uszy, bo dźwięk podobny do Tannoy-ów, ale z pewnością na wyższym poziomie niż Tannoy Revolution XT6F. Ale to już inna liga więc się nie dziwię. 

Taki dźwięk lubię, szczegółowy, ale nie za szczegółowy, tak aby nie zgubić muzykalności. Bo w tych F501SP miałem wrażenie, że ta szczegółowość doszła do granicy możliwości. Każdy instrument było słuchać, ale kolumny grały bardziej jak "zbieranina" poszczególnych instrumentów. Gdzieś się gubiła cała muzykalność i spójność. W tym względzie te 502SP są ZDECYDOWANIE  lepsze.

Pierwsze wrażenia są bardzo OK.

IMG_0336.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam Wszystkich. Mam Fyne Audio 501 black gloss i planuję zmianę na 501SP. Gdyby ktoś chciał pójść o krok wyżej i się pozbywał 501SP dajcie znać. Ja nie mam miejsca na większe kolumny, a 501 grają dla mnie wyśmienicie więc naturalnym przejściem jest dla mnie 501SP. Zobaczymy czy dopłata będzie warta poprawy i tak już wyśmienitego brzmienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...

Po prawie pół roku używania F502 SP uważam te kolumny za bardzo dobre. Jeżeli kogoś nie stać na F702 lub F703 lub są one zbyt duże do jego pokoju to uważam, że 502SP spełnią swoją rolę. W moich 24 metrach grają naprawdę dobrze, są muzykalne, pięknie zestrojone. Na dźwięk wpływ ma także samo pomieszczenie i akustyka. Ważny jest tzw. złoty trójkąt. Scena robi się od razu szeroka, instrumenty "znajdują" swoje miejsce w przestrzeni, coś pięknego. A więc dobrze je ustawcie, a one odwdzięczą się Wam fantastycznymi wrażeniami. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, hlary napisał:

Po prawie pół roku używania F502 SP uważam te kolumny za bardzo dobre. Jeżeli kogoś nie stać na F702 lub F703 lub są one zbyt duże do jego pokoju to uważam, że 502SP spełnią swoją rolę. W moich 24 metrach grają naprawdę dobrze, są muzykalne, pięknie zestrojone. Na dźwięk wpływ ma także samo pomieszczenie i akustyka. Ważny jest tzw. złoty trójkąt. Scena robi się od razu szeroka, instrumenty "znajdują" swoje miejsce w przestrzeni, coś pięknego. A więc dobrze je ustawcie, a one odwdzięczą się Wam fantastycznymi wrażeniami. 

nie wziąłem f502 ze względu na akustykę i miejsce w pokoju. GOl,d 100 moinitor aduio + roksan ostateczny wybór

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Na ten temat była dyskusja na forach zagranicznych. Podobno właściciel Tannoy (wg audiofili z Anglii) sam swoje kolumny Stirling, Turnberry, Kensington, Canterbury, Westminster, określił mianem ... "mebli z głośnikiem". Zresztą na stronie głównej ich nawet nie ma wizualnie, tak jakby się ich wstydził (https://www.tannoy.com). Prezentowane są plastiki i kolumny do kina domowego. 

Więc konkurencja wywodząca się z Tannoya uznała widocznie, że Tannoy rezygnuje z tych kolumn i nie będą one rozwijane. I weszli w ten rynek. I bardzo dobrze. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowa seria była planowana już od dłuższego czasu, a do jej możliwie szybkiego zaprezentowania przyczynił się fakt zamknięcia szkockiej fabryki Tannoya i wstrzymanie produkcji. Nie ma się co dziwić, że w momencie kiedy linie Legacy i Prestige nie są produkowane Fyne stwierdził, że wykroi ten kawałek tortu dla siebie. Może być ciekawie, kolumny mają być dostępne na przełomie roku, będzie łącznie siedem modeli, zarówno podstawkowe jak i podłogowe. Ceny od 4000 do 30000 euro. Co ciekawe na podstawie krótkich odsłuchów z Monachium głośników Twelve grają one nad wyraz ciepło i analogowo jak na Fyne Audio, zdecydowanie bliżej brzmienia Tannoyów serii Prestige. Natura nie znosi próżni...

Pozdrawiam,

Michał

IMG_1396.jpg

IMG_1397.jpg

IMG_1399.jpg

Zapraszamy na odsłuchy i do wypożyczeń - www.natemataudio.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Panowie widze że tutaj chyba mało kto zaglada ale mimo wszystko sie popytam bo bardzo zaintrygowały mnie kolumny Fyne a konkrtenie modele F702 , F703, F704. Promlem jest taki ze strasznie mało informacji w necie o nich poki co. praktycznie zdnego oficjalnego testu i recenzji nie moglem znalezc.  zwrociły moją uwage przez wyglad i duzo pozytywnych wrazen uzytkowników modeli F500 wiec analogicznie podejrzewam ze F702 , F703, F704 nie moga byc gorsze:)  czy ktos ich słuchał i je porównywał do siebie i do modeli F500???

Edytowane przez majkmen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...
W dniu 22.03.2021 o 17:43, Na Temat Audio napisał:

Dość często słuchamy tych kolumn na Sugden A21SE Signature, gra to świetnie, jednak wymaga większego pomieszczenia gdyż dołu jest sporo. 

Mam okazję tanio kupić podłogówki Fyne Vintage Classic VIII do Sugdena A21aI, być może nastąpi upgrade do IA-4.

Zawsze grałem na monitorach i było/jest dobrze. Ale diabli mnie podkusili szukać nowych kolumn i sprzedawca Fyne oferuje mi VIII w cenie VIIISM, którymi byłem zainteresowany.

Jego argumenty: 1/ lepszy bas 2/ zajmują w sumie tyle samo miejsca, co SM na standach, więc o co chodzi? Nieprawda - SM są parę cm węższe)

Moje wątpliwości: 1/ wielkie kloce i ciężkie: 29kg sztuka, SM "tylko" 16kg inna sprawa, że dzięki temu cena za kg podłogówki jest atrakcyjna. 😉  2/ czy na 20 metrach mojego "salonu" te wielkie kolumny się nie uduszą?

Proszę o poradę. Sprzedawca jest aż w Belfaście, nie mam szans ściągnąć kolumn do domu na odsłuch. Za daleko.  Słuchałem tych klocków u niego, gra to absolutnie nieziemsko nawet na gorszym wzmacniaczu niż mój (to wyobrażam sobie, jak jest z Sugdena), ale tam pomieszczenie odsłuchowe większe. Basu w SM wcale mi nie brakuje, choć bez dyskusji bas jest lepszy z podłogówek.

Łapać okazję z podłogówkami czy w duchu brytyjskiego audio  trzymać się zaplanowanych monitorów (małe pomieszczenia odsłuchowe a nie hektary, jak w USA)?

Jeśli DAC - to NOS-DAC z buforem lampowym, jeśli wzmacniacz - to Pure Class A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Nie wiem czy szanowni klubowicze Fyne Audio wiedzą, że Fyne, do swoich wysokich modeli (od SP w górę) produkuje obudowy w Polsce
No to wygląda na to, że w gumę lecą. No i dlaczego UK, a nie Scotland?

0c2c15544c7c68f4793f046c087f8298.jpg

https://www.hifi-voice.com/testy-a-recenze/reprosoustavy-podlahove/4282-fyne-audio-vintage-classic-viii#

„If you don't like the weather, wait a minute.” -- Scottish proverb

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
W dniu 20.04.2022 o 13:55, hlary napisał:

Po prawie pół roku używania F502 SP uważam te kolumny za bardzo dobre. Jeżeli kogoś nie stać na F702 lub F703 lub są one zbyt duże do jego pokoju to uważam, że 502SP spełnią swoją rolę. W moich 24 metrach grają naprawdę dobrze, są muzykalne, pięknie zestrojone. Na dźwięk wpływ ma także samo pomieszczenie i akustyka. Ważny jest tzw. złoty trójkąt. Scena robi się od razu szeroka, instrumenty "znajdują" swoje miejsce w przestrzeni, coś pięknego. A więc dobrze je ustawcie, a one odwdzięczą się Wam fantastycznymi wrażeniami. 

Potwierdzam. Miałem okazję słuchać 502 SP, 703 i 704 w salonie Natemataudio. Moim subiektywnym zdaniem grają bardzo podobnie. Im wyższy model tym "większy dźwięk", swoboda, bardziej koncertowe granie. Przy czym większa różnica między 502 SP, a 703 niż 703 a 704. Ostatecznie wybrałem 703 do 40 metrów i jest mega fajnie, grają w domu jak w salonie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • House of Marley Positive Vibration Frequency Rasta

    Patrząc na to, co lada moment zacznie wyprawiać się za oknem aż chciałoby się zanucić za nieodżałowanym Markiem Grechutą chociażby fragment niezwykle będącego na czasie utworu „Wiosna – ach to ty”. Dlatego też powoli, acz konsekwentnie warto przygotować się na prawdziwy wybuch zieleni a tym samym niemożność wysiedzenia w czterech „betonowych” ścianach. Jak to jednak w życiu bywa jeszcze się taki nie urodził, co … więc doskonale zdaję sobie sprawę, iż nie dla wszystkich pierwszy świergot ptaków j

    Fr@ntz
    Fr@ntz
    Słuchawki

    Czy płyty CD cieszą się jeszcze odpowiednią popularnością?

    W dzisiejszych czasach, ludzie coraz więcej rzeczy chętniej robią online. Odchodzi się od klasycznych rozwiązań, na rzecz nowatorskich rozwiązań. Ten stan rzeczy dotknął również branżę muzyczną. Normą jest, że artysta wydając nowy album, wypuszcza go również w wersji fizycznej, najczęściej w postaci płyt CD, które można zakupić w wielu sklepach. W opozycji do takich zakupów stoi oczywiście internet i rozmaite serwisy streamingowe, takie jak YouTube, czy Spotify. Warto się zastanowić czy, a jeśli

    audiostereo.pl
    audiostereo.pl
    Muzyka 13

    Marantz Cinema 30

    Choć z pewnością większość śledzących dział recenzencki czytelników zdążyła przyzwyczaić się do tego, że kino domowe gości u nas nad wyraz sporadycznie, to o ile tylko światło dzienne ujrzy coś ciekawego, to czysto okazjonalnie takowym rodzynkiem potrafimy się zainteresować. Oczywiście nie zawsze jest to klasyczny, przeprowadzany w zaciszu domowych czterech kątów test, jak m.in. w przypadku budżetowego, acz bezapelacyjnie wartego uwagi i po prostu świetnego Denona AVR-S770H, lecz również nieco m

    Fr@ntz
    Fr@ntz
    Systemy

    Indiana Line Diva 5

    Śmiem twierdzić, ze nikogo mającego choćby blade pojęcie o tym, co dzieję się wokół, jak wygląda rynek mieszkaniowy uświadamiać nie trzeba. Po prostu jest drogo, podobno będzie jeszcze drożej i tanio, to już było i nie wróci, a skoro jest drogo, to do łask wracają mieszkania o metrażach zgodnych z założeniami speców z lat 50-70 minionego tysiąclecia. Znaczy się znów aktualnym staje się powiedzenie „ciasne ale własne”. Dlatego też logicznym wydaje się popularność wszelkich rozwiązań możliwie komp

    Fr@ntz
    Fr@ntz
    Kolumny

    Bilety | DŻEM koncert urodzinowy| Koncert

    O wydarzeniu Kup bilet na koncert jednego z najważniejszych polskich zespołów bluesowych - zespołu Dżem! Grupa świętuje 40-lecie działalności, w związku z czym na koncertach na pewno nie zabraknie dobrze znanych przebojów, takich jak Wehikuł czasu, Whisky, Czerwony jak cegła czy Sen o Victorii. Dżem bilety na jubileuszowe koncerty już dostępne! O zespole Dżem Połączyli rocka, bluesa, reggae, country. Nagrali piosenki, które uwielbiają zarówno koneserzy, jak i niedzielni słuchacze

    AudioNews
    AudioNews
    Newsy
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.