Skocz do zawartości
IGNORED

AA Hyperion IV a Hyperion IV Plus - różnice


jackobtone
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Niewiarygodne, człowiek z ciekawości tworzy wątek żeby poznać różnice w brzmieniu "stare vs nowe" a tu już padają zarzuty o bycie marketingowcem etc :) Jestem zwykłym użytkownikiem forum, melomanem, studentem. Chcę dobrać kolumny do mojego Atolla IN200 Signature, który gra obecnie z pozostałością ze starego systemu - Dali Zensor 7. Ot moja historia. Wiele osób sparowuje Atolla z Audio Academy. Też słuchałem - podobało mi się dlatego jestem ciekaw jak zagrałby starszy, dwukrotnie tańszy model. Nie lubię przepłacać więc jeśli różnice w brzmieniu są marginalne to zakup droższego mija się z celem i dzięki temu przyoszczędziłbym na jakiś fajny DAC do systemu. Fakt faktem nie miałem jeszcze żadnego punktu odniesienia (poza Focal Aria 936) dlatego chciałbym posłuchać innych kolumn (lista jest długa) tak żeby mieć porównanie i zobaczyć jak plasują się Hyperiony w stosunku do konkurencji. 

Szanuję Was i Wasze opinie i za wszystkie komentarze dziękuję. Nie powiem, zmieniło się trochę moje nastawienie do AA, nie mniej jednak to moje ucho zadecyduje co u mnie wyląduje (oczywiście mając na uwadze stosunek BRZMIENIE - CENA - jakość podzespołów).

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

McIntosh MA9000, McIntosh MCT500, ATC SCM40, Hijiri HCS-25, JCat, Roon

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiele osób kupuje AA mimo , że stosowane są tanie przetworniki (w przypadku wielu metkowców pewnie nie są wiele droższe tylko o tym nie wiemy bo nie są dostępne w sprzedaży tylko robione na zamówienie) bo podoba im się ich brzmienie. AA ma już ugruntowaną pozycje u nas. Kolumny stoją w salonach (wiadomo , że salon ma swoją marże) , jeżdżą na testy do gazet, są pokazywane na Audio Show. To też kosztuje. Inaczej jest jak ktoś ma inną robotę , a w weekendy "klepie" kolumny hobbistycznie. Posłuchaj ile się uda. Ja nie jestem fanem Hyperionów , ale nie zamierzam Ci odradzać. Przede wszystkim to Tobie ma się podobać. Daj znać jak wypadną odsłuchy. 

 

Swoją drogą tu jest jeszcze jakaś inna wersja . 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Silver_85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
55 minut temu, jackobtone napisał:

Chcę dobrać kolumny do mojego Atolla IN200 Signature

Atoll w wersji IN100 bardzo ładnie napędzał Pylony Sapphire 25, o których wspominałem powyżej. To było takie silne, przestrzenne granie ale pomieszczenie było dobrze wytłumione i zaadaptowane akustycznie, ok. 25 m2. Visatony w Pylonach grały dość ciepłą średnicą i bardzo niskim basem jak na wielkość tych głośników. Dzięki Seas'owi na górze było jasno, czytelnie i przestrzennie. Uważam, że był to bardzo uczciwy dźwięk za 3 tys. zł. (a pewnie udałoby się coś jeszcze wynegocjować).

Diamondy 25 i 28 też słuchałem z tym Atoll'em, w tym samym pomieszczeniu. Grały nieco inaczej niż Sapphire 25. Czy lepiej to trudno powiedzieć. Być może już elektronika Atoll'a była nieco za słaba do Diamondów, żeby zróżnicować je w porównaniu z Sapphire.

Diamondy słuchałem też w innym pomieszczeniu, ze znacznie droższymi wzmacniaczami niż Atoll 100 i 200, i naprawdę świetnie grały.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, miki450 napisał:

Diamondy 28 też słuchałem z tym Atoll'em, w tym samym pomieszczeniu. Grały nieco inaczej niż Sapphire 25. Czy lepiej to trudno powiedzieć. Być może już elektronika Atoll'a była nieco za słaba do Diamondów, żeby zróżnicować je w porównaniu z Sapphire.

Pytanie bez ironii: Serio to były marginalne różnice pomiędzy S25 a D28 ??

Napisz proszę coś więcej..

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Moderatorzy

Panowie , Hipki są kolumnami wartymi odsłuchu przy pewnym budżecie i do pewnych zastosowań.

Na podstawie własnych zabaw z lutownicą jestem pewien, że wersja PLUS zagra lepiej od bazowej.

Co do wyceny Plusa to już raczej należy rozmawiać z AA bo to on tak wycenił swój produkt.

Jak to zrobił, jego sprawa. Oceni to rynek.

Gdyby cena po modzie wzrosła o 1000 pln to uważałbym że bezwzględnie warto dopłacić.

A tak Hipki + będą konfrontowane np.  z x38 bo można je kupić za 10 kpln.

 

Szkoda mi innego polskiego producenta HA, który na skutek pewnych zajść lub zaniechań wycofał fajną serię kolumn a z nowościami za mocno poleciał do góry.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

" Mądry głupiemu ustępuje więc głupota triumfuje"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
21 godzin temu, jackobtone napisał:

Niewiarygodne, człowiek z ciekawości tworzy wątek żeby poznać różnice w brzmieniu "stare vs nowe" a tu już padają zarzuty o bycie marketingowcem etc :) Jestem zwykłym użytkownikiem forum, melomanem, studentem. Chcę dobrać kolumny do mojego Atolla IN200 Signature, który gra obecnie z pozostałością ze starego systemu - Dali Zensor 7. Ot moja historia. Wiele osób sparowuje Atolla z Audio Academy. Też słuchałem - podobało mi się dlatego jestem ciekaw jak zagrałby starszy, dwukrotnie tańszy model. Nie lubię przepłacać więc jeśli różnice w brzmiesalonieniu są marginalne to zakup droższego mija się z celem i dzięki temu przyoszczędziłbym na jakiś fajny DAC do systemu. Fakt faktem nie miałem jeszcze żadnego punktu odniesienia (poza Focal Aria 936) dlatego chciałbym posłuchać innych kolumn (lista jest długa) tak żeby mieć porównanie i zobaczyć jak plasują się Hyperiony w stosunku do konkurencji. 

Szanuję Was i Wasze opinie i za wszystkie komentarze dziękuję. Nie powiem, zmieniło się trochę moje nastawienie do AA, nie mniej jednak to moje ucho zadecyduje co u mnie wyląduje (oczywiście mając na uwadze stosunek BRZMIENIE - CENA - jakość podzespołów).

Są gusta i guścki, trzeba posłuchać samemu. Faktem jest że w cenie poprawionej wersji lub niewiele wyższej można kupić kolumny z droższymi głośnikami na odlewanych koszach niemniej droższy głośnik nie gwarantuje automatycznie że dźwięk takiego zestawu komuś  się bardziej spodoba. Powinno się też spróbować wypożyczyć kilka wybranych modeli kolumn do domu bo salon ma inną akustykę i można kupić coś co w domu zagra gorzej niż w sklepie.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
13 godzin temu, budyn napisał:

Pytanie bez ironii: Serio to były marginalne różnice pomiędzy S25 a D28 ??

Napisz proszę coś więcej..

Serio. Ale jak zaznaczyłem z Atollem. Gdybym nie widział co gra i nie wiedział ile kosztują, to nie wskazałbym, która lepsza. Oba zestawy grały poprawnie. S25 miały nawet niżej schodzący bas i bardziej wyrazistą górę i ciepły wokal. D25 grały podobnie ale w sposób bardziej wyrównany. D28 grały jak D25 ale wszystkiego było więcej.

D28 super zagrały dopiero z elektroniką z okolic 10 tys. zł..

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
14 godzin temu, budyn napisał:

Pytanie bez ironii: Serio to były marginalne różnice pomiędzy S25 a D28 ??

Napisz proszę coś więcej..

Pomiędzy S25 i D28 jest DUŻA różnica.

D28 ma dużo więcej szczegółu, lepszą średnicę. Generalnie jest lepsza prawie w każdym paśmie.

A od D28 jest sporo lepszy Hyperion IV. 
I na Atollu IN200 i na Vincencie SV237 wnioski były te same.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

www.wieczorzanalogiem.pl - moj dziennik przygód audio, dużo lamp, troche vintage'u, ale nie tylko...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
W dniu 3.02.2019 o 22:01, ohmygod napisał:

tu mozna poczytac o glosniku zastosowanym w hyperionach

Miałem się nie odzywać ale czepiłeś się tych głośników a cenę zestawu opierasz wyłącznie na cenie zastosowanych głośników. Koszt samych głośników to jedna z kilkunastu-kilkudziesięciu części składkowych ceny zestawu. Zwykle to stolarka w głośnikach jest najdroższa. A co z pochodnymi kosztami wytworzenia (prąd, czynsz, koszty dostaw podzespołów,  idt.), kosztami prowadzenia działalności gospodarczej (płaca, zus, podatki, koszty operacyjne, amortyzacja i wiele innych) i to co jest najdroższe i przez długi czas nie przynosi żadnych profitów to koszty projektowania, badań, strojeń i wielu innych rzeczy, które muszą być zrobione i spełnione zanim produkt finalny trafi na rynek (a ten koszt musi być wkalkulowany w cenę finalną produktu). Jak dodasz te wszystkie koszty plus wiele innych, o których nie wspomniałem dodaj koszt narzutu (bo nikt nie sprzedaje produktu po takiej cenie aby zwróciły się wyłącznie koszty jego wytworzenia), który musi uwzględniać m.in. koszty rozwoju firmy. Firma, która się nie rozwija szybko upada. Więc takie pitolenie,  że ktoś kogoś naciąga, bo w produkcie na 9 tys. użył głośników za 900zł świadczy o tym, że nie masz pojęcia o czym mówisz. Piszesz, że ten zestaw powinien kosztować góra 3500zł a ta kwota nie jest nawet kosztem wytworzenia produktu. To jest manufaktura a nie przedsiębiorstwo produkujące setki tysięcy takich zestawów gdzie koszt wytworzenia jednej sztuki byłby dużo niższy. I żeby była jasność to nie jestem posiadaczem tych kolumn a słuchałem ich wiele lat temu i z tego co pamiętam brzmieniowo i wykończeniowo stały na dość wysokim poziomie

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponad połowa ceny tych kolumn to jest narzut i choć byś tupal nóżka nic nie poradzisz. Stolarka? Jak ktos zamawia kilka par skrzynek to ile zapłaci za parę? Daj borze 1500, niech będzie nawet 2tys. Reszta to drobnica, kolce, maskownice, opakowania, zwrotka i te głośniki i tyle. Druga strona medalu to fakt że dystrybutor chce swoja działkę, dużo ludzi też dostaje upust, a i pewnie sam konstruktor w d... ma zysk na poziomie 1000zl na parze. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

?👈

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wytłumaczcir mi jak to jest ze nawet w starych kolumnach fornir się nie odbarwia jak w nowych AA. Kolumna ma 3 miesiące a ma wszystkie odcienie tęczy. Na rynku wtórnym ciężko znaleźć jednolite skrzynki AA. Wszystkie są powypalane xD

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, julius-6 napisał:

Pomiędzy S25 i D28 jest DUŻA różnica.

D28 ma dużo więcej szczegółu, lepszą średnicę. Generalnie jest lepsza prawie w każdym paśmie.

A od D28 jest sporo lepszy Hyperion IV. 
I na Atollu IN200 i na Vincencie SV237 wnioski były te same.

Hmmm.

Ja właśnie zamieniłem Hyperiony na S25. Słuchałem ich 1:1 u siebie w pokoju i taką podjąłem decyzję.

Przyznaje, że scena w Hyperionach jest świetna, ale w każdym innym aspekcie wygrały dla mnie S25.

 

Kolega ma z kolei D28 i te deklasują obie w/w konstrukcje i to sporo..

Takie odczucia moje i jeszcze paru kolegów..

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, budyn napisał:

Hmmm.

Ja właśnie zamieniłem Hyperiony na S25. Słuchałem ich 1:1 u siebie w pokoju i taką podjąłem decyzję.

Przyznaje, że scena w Hyperionach jest świetna, ale w każdym innym aspekcie wygrały dla mnie S25.

 

Kolega ma z kolei D28 i te deklasują obie w/w konstrukcje i to sporo..

Takie odczucia moje i jeszcze paru kolegów..

Jak ktoś lubi takie granie z podbitym , lekko bułowatym dołem to Pylon - szczególnie Sapphire 25 na pewno może się podobać. Hyperion gra dużo naturalniej, słychać to zwłaszcza na bębnach, czy pianinie. Ma znacznie lepszą średnicę, grają dynamiczniej, ale mniej ciepło i nie mają tyle i takiego dołu...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

www.wieczorzanalogiem.pl - moj dziennik przygód audio, dużo lamp, troche vintage'u, ale nie tylko...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, daniel-de napisał:

Miałem się nie odzywać ale czepiłeś się tych głośników a cenę zestawu opierasz wyłącznie na cenie zastosowanych głośników. Koszt samych głośników to jedna z kilkunastu-kilkudziesięciu części składkowych ceny zestawu. Zwykle to stolarka w głośnikach jest najdroższa. A co z pochodnymi kosztami wytworzenia (prąd, czynsz, koszty dostaw podzespołów,  idt.), kosztami prowadzenia działalności gospodarczej (płaca, zus, podatki, koszty operacyjne, amortyzacja i wiele innych) i to co jest najdroższe i przez długi czas nie przynosi żadnych profitów to koszty projektowania, badań, strojeń i wielu innych rzeczy, które muszą być zrobione i spełnione zanim produkt finalny trafi na rynek (a ten koszt musi być wkalkulowany w cenę finalną produktu). Jak dodasz te wszystkie koszty plus wiele innych, o których nie wspomniałem dodaj koszt narzutu (bo nikt nie sprzedaje produktu po takiej cenie aby zwróciły się wyłącznie koszty jego wytworzenia), który musi uwzględniać m.in. koszty rozwoju firmy. Firma, która się nie rozwija szybko upada. Więc takie pitolenie,  że ktoś kogoś naciąga, bo w produkcie na 9 tys. użył głośników za 900zł świadczy o tym, że nie masz pojęcia o czym mówisz. Piszesz, że ten zestaw powinien kosztować góra 3500zł a ta kwota nie jest nawet kosztem wytworzenia produktu. To jest manufaktura a nie przedsiębiorstwo produkujące setki tysięcy takich zestawów gdzie koszt wytworzenia jednej sztuki byłby dużo niższy. I żeby była jasność to nie jestem posiadaczem tych kolumn a słuchałem ich wiele lat temu i z tego co pamiętam brzmieniowo i wykończeniowo stały na dość wysokim poziomie

kolego ja widze ze ty usprawiedliwiasz nienormalna wycene tych kolumn ale zrozum nie kazdy na forum to idiota

ja mysle ze tak na serio to ten malutka zmiana w zwrotnicy stala sie tylko pretekstem do wywindowania ceny

bo nic u audiofila nie dziala tak na jakosc dzwieku jak cena kolumny.......skoro droga to MUSI GRAC ha ha

JESZZCZE RAZ POWTARZAM - to jest praktycznie taki sam model tylko z wyzsza cena nawet lepszej stolarki nie ma

widziales jak wygladaja kolumny w tej cenie ? diamondy 28 sa DUZO TANSZE widziales jak wygladaja MONItor AUDIO ktore kosztuja niecale 7000 tys z serii gold ?

hypki to niezle kolumny ALE NIE ZA TAKA CENE - w zasadzie oplaca sie kupic tylko uzywane choc tez bym polemizowal

TAK DROBNA ZMIANA - NIE POWINNA WCALE WPLYWAC NA CENE KOLUMNY

a jesli wmawiacie ludziom ze warto DOPLAcAC kwote ZA KtORA MOZNA JUZ KUPIc NAPRAWDE FAJNIE GRAJACE KOLUMNY

to mi sie to w glowie nie miesci - bo robicie z ludzi idiotow

ostantnio klipsh wprowadzil nowa serie kolumn majaca zastapic poprzedniki zmieniono tuby - jest to ingerencja znacznie wieksza niz INNE WYLICZENIE PARAMETROW ZWROTnIcy W PROGRAMIE KOMPUTEROWYM

to HYPKI to KOLUMNY ktore wyglaja jak budzetowki i graja jak dobre budzetowki ale maja cene o klase moze dwie wieksza

STANOWCZE NIE ROBIENIU Z LUDZI IDIOTOW

GDYBY manufaktura byla OK _ to wycofaliby stary model z oferty a w jego miejsce wprowadzili model hyperon + Z INNYM STROJENIEM w tej samej cenie - dlaczego w tej samej cenie - BO TO CIAGLE ten sam produkt !!!! z tych samych podziespolow

a elementy zwrotnicy - SORYY KOSZTUJA GROSZE

13 minut temu, julius-6 napisał:

Jak ktoś lubi takie granie z podbitym , lekko bułowatym dołem to Pylon - szczególnie Sapphire 25 na pewno może się podobać. Hyperion gra dużo naturalniej, słychać to zwłaszcza na bębnach, czy pianinie. Ma znacznie lepszą średnicę, grają dynamiczniej, ale mniej ciepło i nie mają tyle i takiego dołu...

po prostu sa chude w basie - to normalne bo z tych glosnikow nic wiecej nie da sie wyciagnac bez psucia reszty

1 godzinę temu, budyn napisał:

Hmmm.

Ja właśnie zamieniłem Hyperiony na S25. Słuchałem ich 1:1 u siebie w pokoju i taką podjąłem decyzję.

Przyznaje, że scena w Hyperionach jest świetna, ale w każdym innym aspekcie wygrały dla mnie S25.

 

Kolega ma z kolei D28 i te deklasują obie w/w konstrukcje i to sporo..

Takie odczucia moje i jeszcze paru kolegów..

scena w hyperionach jest swietna - a wiesz z czego wynika poprawa sceny - z odchudzenia basu

wtedy slychac wiecej gornej srednicy i wysyokich i odnosci sie wrazenie lepszej przestrzennosci

to zwykly myk konstruktora mozna to uzyskac na kazdych glosnikach

zreszta na tych wooferach ktore sa w hypkach nie da sie osiagnac nic dobrego w tej dziedzinie

a srzedawcy i recenzeci wmawiaja wam ze to audiofilska zaleta

bo kolumna chuda w basie ma lepsza przestrzen - przeciez to oczywiste

zrob eksperyment z dowolna kolumna przysun do sciany bedziesz mial wiecej basu gora ciagle gra tak samu

ale wiecej basu zmienia brzmienie

odsuc od sciany na metr to od razu wzrosnie ci przestrzennosci i scena

podobny efekt mozna uzyskac stosujac chudy w basie wzmacniacz albo z odchudzona dolna srednica (czesty myk producentow )

ale nie ma to nic wspolnego z jakoscia kolumny tylko akustyka i strojeniem kolumny wzmacniacza oraz jakosci nagrania

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wnikając czy masz rację czy nie zapytam - skąd masz tak dużą wiedzę na temat budowy głośników, parametrów użytych w nich elementów itp.? Pracujesz w firmie produkującej kolumny?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Chord/Naim/ATC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby wszystkie firmy na świecie wprowadzały niewielkie zmiany w swoich produktach, bez zmiany cen, to fala bankructw nie miała by końca. 

Moja manufaktura jest OK, bo daje wybór. Nadal można kupić starszą wersję Hyperiona za mniejsze pieniądze i udoskonalić ją w późniejszym czasie za jakąś dopłatą. 

Ja wiem, że to jest trudne do zrozumienia, ale jednak niektórzy dają sobie z tym radę.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, daniel-de napisał:

Miałem się nie odzywać ale czepiłeś się tych głośników a cenę zestawu opierasz wyłącznie na cenie zastosowanych głośników. Koszt samych głośników to jedna z kilkunastu-kilkudziesięciu części składkowych ceny zestawu. Zwykle to stolarka w głośnikach jest najdroższa. A co z pochodnymi kosztami wytworzenia (prąd, czynsz, koszty dostaw podzespołów,  idt.), kosztami prowadzenia działalności gospodarczej (płaca, zus, podatki, koszty operacyjne, amortyzacja i wiele innych) i to co jest najdroższe i przez długi czas nie przynosi żadnych profitów to koszty projektowania, badań, strojeń i wielu innych rzeczy, które muszą być zrobione i spełnione zanim produkt finalny trafi na rynek (a ten koszt musi być wkalkulowany w cenę finalną produktu). Jak dodasz te wszystkie koszty plus wiele innych, o których nie wspomniałem dodaj koszt narzutu (bo nikt nie sprzedaje produktu po takiej cenie aby zwróciły się wyłącznie koszty jego wytworzenia), który musi uwzględniać m.in. koszty rozwoju firmy. Firma, która się nie rozwija szybko upada. Więc takie pitolenie,  że ktoś kogoś naciąga, bo w produkcie na 9 tys. użył głośników za 900zł świadczy o tym, że nie masz pojęcia o czym mówisz. Piszesz, że ten zestaw powinien kosztować góra 3500zł a ta kwota nie jest nawet kosztem wytworzenia produktu. To jest manufaktura a nie przedsiębiorstwo produkujące setki tysięcy takich zestawów gdzie koszt wytworzenia jednej sztuki byłby dużo niższy. I żeby była jasność to nie jestem posiadaczem tych kolumn a słuchałem ich wiele lat temu i z tego co pamiętam brzmieniowo i wykończeniowo stały na dość wysokim poziomie

powiem tak w moich kolumnach sa glosniki ktore w sklepie kosztuja prawie polowe wiecej ssztuka niz te z hyperiona

kolumna ma 2 takie glosniki - cena tych kolumn to przedzial 2-3 tys pln ale blizej 2 tys i to jest uczciwa wycena produktu

9 godzin temu, daniel-de napisał:

Miałem się nie odzywać ale czepiłeś się tych głośników a cenę zestawu opierasz wyłącznie na cenie zastosowanych głośników. Koszt samych głośników to jedna z kilkunastu-kilkudziesięciu części składkowych ceny zestawu. Zwykle to stolarka w głośnikach jest najdroższa. A co z pochodnymi kosztami wytworzenia (prąd, czynsz, koszty dostaw podzespołów,  idt.), kosztami prowadzenia działalności gospodarczej (płaca, zus, podatki, koszty operacyjne, amortyzacja i wiele innych) i to co jest najdroższe i przez długi czas nie przynosi żadnych profitów to koszty projektowania, badań, strojeń i wielu innych rzeczy, które muszą być zrobione i spełnione zanim produkt finalny trafi na rynek (a ten koszt musi być wkalkulowany w cenę finalną produktu). Jak dodasz te wszystkie koszty plus wiele innych, o których nie wspomniałem dodaj koszt narzutu (bo nikt nie sprzedaje produktu po takiej cenie aby zwróciły się wyłącznie koszty jego wytworzenia), który musi uwzględniać m.in. koszty rozwoju firmy. Firma, która się nie rozwija szybko upada. Więc takie pitolenie,  że ktoś kogoś naciąga, bo w produkcie na 9 tys. użył głośników za 900zł świadczy o tym, że nie masz pojęcia o czym mówisz. Piszesz, że ten zestaw powinien kosztować góra 3500zł a ta kwota nie jest nawet kosztem wytworzenia produktu. To jest manufaktura a nie przedsiębiorstwo produkujące setki tysięcy takich zestawów gdzie koszt wytworzenia jednej sztuki byłby dużo niższy. I żeby była jasność to nie jestem posiadaczem tych kolumn a słuchałem ich wiele lat temu i z tego co pamiętam brzmieniowo i wykończeniowo stały na dość wysokim poziomie

skoro dotyczas w produkcie za 6 tys mogl uzwyac tys samych glosnikow i nie bylo z tym problemu

to co usprawiedliwa cene o polowe wieksza skoro glosniki ciagle te same obudowa ciagle ta sama - bo zmieniono strojenie w zwiazku z tym przeprojektowano zwrotnice - wolne zarty  ? sorry kolego to zwykly skok na kase

widocznie koles wie ze Polski audiofil nie tylko bogaty ale i glupi

 

4 minuty temu, Audio Academy napisał:

Gdyby wszystkie firmy na świecie wprowadzały niewielkie zmiany w swoich produktach, bez zmiany cen, to fala bankructw nie miała by końca. 

Moja manufaktura jest OK, bo daje wybór. Nadal można kupić starszą wersję Hyperiona za mniejsze pieniądze i udoskonalić ją w późniejszym czasie za jakąś dopłatą. 

Ja wiem, że to jest trudne do zrozumienia, ale jednak niektórzy dają sobie z tym radę.

ale wlasnie tak jest w w wiekszosci produktow dostajemy lepszy technologicznie produkt w tych samych cenach NIE ZAUWAZYLES

stosujac twoje myslenie to jesli w 1999 roku w polsce telwizor 29cali sony kosztowal 3500 tys.....

to dajmy na to dzis 29 calowy lcd powinien dzis kosztowac ze 30 tys........

ceny w branzy audio to zwykly skok na kase wy tu sami sie zapedzacie do koziego rogu

windujac ceny za produkty ktore nie sa tego warte ograniczacie krag odbiorcow

doszlo juz do tego ze klasyczne stereo - cyzli zwykly sprzet uzytkowy - O NIEBO MNIEJ SKOMPLIOWANY niz tani tv led marketu

kosztuje ze ho ho i jest juz zaliczany do dobr luksusowych

to jest droga do nikad

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W nowych Hyperionach nie ma nowej technologii. Klienci płacą tu za lepszy dźwięk, ale do tego trzeba dorosnąć.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zorientowani mają świadomość, że w branży audio jest możliwość "żerować" na niewiedzy jak w żadnej innej. 

Nie piszę tego uszczypliwie, aby kogokolwiek urazić, ale takie są fakty, czy to się komuś podoba, czy nie.

 

business is business

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

„We read to know we are not alone.“  C.S. Lewis

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
15 minut temu, Adam 38 napisał:

Nie wnikając czy masz rację czy nie zapytam - skąd masz tak dużą wiedzę na temat budowy głośników, parametrów użytych w nich elementów itp.? Pracujesz w firmie produkującej kolumny?

bo wiem ze w TECHNICE ze taniego glosnika nie osiagnie sie dzwieku ktory bylby wart 9000 tys pln soryy kochani

CUDOW NIE MA jest tylko EZOTERYKA

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
39 minut temu, ohmygod napisał:

po prostu sa chude w basie - to normalne bo z tych glosnikow nic wiecej nie da sie wyciagnac bez psucia reszty

Tak, są relatywnie szczupłe na dole co w przypadku wielu pomieszczeń jest niemałym atutem, a brzmienie zawsze można odpowiednio dociążyć elektroniką.

1 minutę temu, ohmygod napisał:

bo wiem ze w TECHNICE ze taniego glosnika nie osiagnie sie dzwieku ktory bylby wart 9000 tys pln soryy kochani

CUDOW NIE MA jest tylko EZOTERYKA

Zgadza się, ale też drogi przetwornik nie gwarantuje dobrego brzmienia... Jest pewna marka amerykańska, która robiła kolumny na śmiesznie tanich Vifach, po śmierci własciciela licencję wykupił AudioNote. Zdziwiłbys się ile można wyciągnąć z kolumny z przetwornikami za 1000-1200zl 6 sztuk, ale dobrze zestrojonej...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

www.wieczorzanalogiem.pl - moj dziennik przygód audio, dużo lamp, troche vintage'u, ale nie tylko...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
12 minut temu, Audio Academy napisał:

W nowych Hyperionach nie ma nowej technologii. Klienci płacą tu za lepszy dźwięk, ale do tego trzeba dorosnąć.

 

lepszy dzwiek z tych samych glosnikow ?

on nie moze byc lepszy tylko inaczej zestrojony

nie dotego nie trzeba dorosnac wrazenia dzwiekowe sa subiektywne a kazdy dorosly ma inny ubytek sluchu

robicie z ludzi idiotow - tym marketingowem pieprzeniem - do tego trzeba dorosnac ?

to czlowiek musi dorosnac do dzwieku z glosnika za 120 pln plus vat ? w cenie 9000 raczej zwariowac

 

 

4 minuty temu, julius-6 napisał:

Tak, są relatywnie szczupłe na dole co w przypadku wielu pomieszczeń jest niemałym atutem, a brzmienie zawsze można odpowiednio dociążyć elektroniką.

Zgadza się, ale też drogi przetwornik nie gwarantuje dobrego brzmienia... Jest pewna marka amerykańska, która robiła kolumny na śmiesznie tanich Vifach, po śmierci własciciela licencję wykupił AudioNote. Zdziwiłbys się ile można wyciągnąć z kolumny z przetwornikami za 1000-1200zl 6 sztuk, ale dobrze zestrojonej...

tylko ta szczuplosc w basie nie wynika z tego ze tak chcial autor tylko dlatego ze te glosniki na wiecej nie pozwalaja bez drastycznego popsucia reszty a to nie zaleta tylko wada

wada ubrana w cene 9000 rozumiesz ?

nie musze placic 9000 tys zeby dostac szczuple w basie kolumny

mozn ten efekt uzsykac za znacznie mniejsze pieniadze

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
34 minuty temu, ohmygod napisał:

lepszy dzwiek z tych samych glosnikow ?

on nie moze byc lepszy tylko inaczej zestrojony

nie dotego nie trzeba dorosnac wrazenia dzwiekowe sa subiektywne a kazdy dorosly ma inny ubytek sluchu

robicie z ludzi idiotow - tym marketingowem pieprzeniem - do tego trzeba dorosnac ?

to czlowiek musi dorosnac do dzwieku z glosnika za 120 pln plus vat ? w cenie 9000 raczej zwariowac

 

 

tylko ta szczuplosc w basie nie wynika z tego ze tak chcial autor tylko dlatego ze te glosniki na wiecej nie pozwalaja bez drastycznego popsucia reszty a to nie zaleta tylko wada

wada ubrana w cene 9000 rozumiesz ?

nie musze placic 9000 tys zeby dostac szczuple w basie kolumny

mozn ten efekt uzsykac za znacznie mniejsze pieniadze

 

Rozumiem o czym mowisz i właściwie się z tym zgadzam.


Ale przeciętny konsument porównuje towar A do towaru B. 
Nie zastanawia się kto włożył tam jaki przetwornik, ani jakim patentem osiąga dany efekt.

Jeśli stawiasz towar A (Hyperion) przy B (Pylon, czy jakas marka zachodnia produkowana na dalekim wschodzie) i towar A się broni w danym budżecie to jest OK chyba? 

W przypadku Pylona można na pewno docenić stolarkę, do której AA się nie umywa, ale brzmieniowo? hmm czy przetworniki za 300 czy za 1000zł dają one po prostu lepszy efekt (choć jak widać nie dla każdego) 

To samo z kablami - jak ktoś uważa, że jest sens kupić za 5k sieciówkę - bo tak mu poprawia dźwięk - niech sobie kupuje - co mi do tego?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

www.wieczorzanalogiem.pl - moj dziennik przygód audio, dużo lamp, troche vintage'u, ale nie tylko...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, julius-6 napisał:

Rozumiem o czym mowisz i właściwie się z tym zgadzam.


Ale przeciętny konsument porównuje towar A do towaru B. 
Nie zastanawia się kto włożył tam jaki przetwornik, ani jakim patentem osiąga dany efekt.

Jeśli stawiasz towar A (Hyperion) przy B (Pylon, czy jakas marka zachodnia produkowana na dalekim wschodzie) i towar A się broni w danym budżecie to jest OK chyba? 

W przypadku Pylona można na pewno docenić stolarkę, do której AA się nie umywa, ale brzmieniowo? hmm czy przetworniki za 300 czy za 1000zł dają one po prostu lepszy efekt (choć jak widać nie dla każdego) 

To samo z kablami - jak ktoś uważa, że jest sens kupić za 5k sieciówkę - bo tak mu poprawia dźwięk - niech sobie kupuje - co mi do tego?

musi sie bronic w kontekscie ceny ile kosztuje

za 9000 tys mozna juz poszukac prawdziwych 3 drog

co do jakosci dzwieku - niektorzy lubuja sie w pellnym znieksztalcen brzmieniu winyla  (zwlaszcza utworow ktore sa nagrane blisko zewnetrznej krawedzi plyty ) ale to nie znaczy ze to jest dobry dzwiek

hyperiony brzmia dobrze - ale nie jest to produkt wart sswojej ceny 

zzreszta te visatony  170 tkki w zamysle producenta to glosniki do tanich budzetowych konstrukcji dla kowalskiego ktory chcialby

posluchac w miare poprawnego grania

(mysle ze w slepym tescie - sam dzwiek - bez podawania marki ani ceny - nikt by nie wybral chudych w basie kolumn

takie kolumny dobrze zagraja tylko na swietnie zrealizowanym nagraniach z pelnym  dociazonym masteringiem

kolumny z bardziej zaznaczonym basem (ale nie przebasowione) sa po prostu znacznie bardziej universalne dla wiekszosci realizacji

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, ohmygod napisał:

lepszy dzwiek z tych samych glosnikow ?

on nie moze byc lepszy tylko inaczej zestrojony

Tylko czy właśnie strojenie kolumn nie wpływa na jakość brzmienia ?  Gdyby to było takie proste to każdy by sobie sam robił kolumny kupując dobrze przetworniki bo brzmienie byłoby dobre/świetne tylko inaczej zestrojone. 

Sam jestem zdania , że sercem kolumny są dobre przetworniki i odpowiednie ich zestawienie ( nie każde pasują do siebie), ale też nie można popadać z skrajności , że takie Pylony Szafir 25 to to samo co Hyperiony IV bo są na takich samych przetwornikach. Samo strojenie ma duży wpływ i finalne brzmienie może wyjść znacznie inne. Pewne cechy charakter przetworników będą się powtarzały , ale całościowo brzmienie będzie inne lub też lepsze/gorsze. 

 

To tak jakby mnie dać super dobry aparat. I tak zrobię co najwyżej średnie zdjęcie. Osoba z doświadczeniem i umiejętnościami z tańszego aparatu na pewno zrobi to lepiej. 

 

Aha Hyperiony chude na basie? Ostatnio padały określenia , że ciężko je zmieścić w 20m2 , a teraz chude ? 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Silver_85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
16 minut temu, julius-6 napisał:

Rozumiem o czym mowisz i właściwie się z tym zgadzam.


Ale przeciętny konsument porównuje towar A do towaru B. 
Nie zastanawia się kto włożył tam jaki przetwornik, ani jakim patentem osiąga dany efekt.

Jeśli stawiasz towar A (Hyperion) przy B (Pylon, czy jakas marka zachodnia produkowana na dalekim wschodzie) i towar A się broni w danym budżecie to jest OK chyba? 

W przypadku Pylona można na pewno docenić stolarkę, do której AA się nie umywa, ale brzmieniowo? hmm czy przetworniki za 300 czy za 1000zł dają one po prostu lepszy efekt (choć jak widać nie dla każdego) 

To samo z kablami - jak ktoś uważa, że jest sens kupić za 5k sieciówkę - bo tak mu poprawia dźwięk - niech sobie kupuje - co mi do tego?

nie znosze cwaniactwa

nie znosze jak ubojnia sprzedaje lezaki w cenie miesa premium

nie znosze  jak ktos wciska komus garnki za 5000 tys

albo zwykla cudowna posciel za 6000 tys

albo cudowne opcje waluotwe  exporterom jak w 2008  roku

albo polisolokaty jak banki pana czarneckiego swego czasu

niestety te naganne praktyki dotarly do branzy audio i jak widze po hyperionach + maja sie coraz lepiej

ten caly kapitalizm to coraz bardziej przypomina dom wariatow gdzie kasa zaczyna przeslaniac zdrowy rozsadek i instynkt

samozachowawczy

 

2 minuty temu, Silver_85 napisał:

Tylko czy właśnie strojenie kolumn nie wpływa na jakość brzmienia ?  Gdyby to było takie proste to każdy by sobie sam robił kolumny kupując dobrze przetworniki bo brzmienie byłoby dobre/świetne tylko inaczej zestrojone. 

Sam jestem zdania , że sercem kolumny są dobre przetworniki i odpowiednie ich zestawienie ( nie każde pasują do siebie), ale też nie można popadać z skrajności , że takie Pylony Szafir 25 to to samo co Hyperiony IV bo są na takich samych przetwornikach. Samo strojenie ma duży wpływ i finalne brzmienie może wyjść znacznie inne. Pewne cechy charakter przetworników będą się powtarzały , ale całościowo brzmienie będzie inne lub też lepsze/gorsze. 

 

To tak jakby mnie dać super dobry aparat. I tak zrobię co najwyżej średnie zdjęcie. Osoba z doświadczeniem i umiejętnościami z tańszego aparatu na pewno zrobi to lepiej. 

masz racje tylko niech te kolumny maja porownywalna cene do  s25 to nie bedzie problemow

a nie kosztuja 3 wiecej i w dodatku wygladaja na tansze

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość

(Konto usunięte)
18 minut temu, ohmygod napisał:

takie kolumny dobrze zagraja tylko na swietnie zrealizowanym nagraniach z pelnym  dociazonym masteringiem

No i po to ktoś takie nagrania  produkuje ... Do papki realizacyjnej to Pianokrafta sobie można kupić...

 

18 minut temu, ohmygod napisał:

kolumny z bardziej zaznaczonym basem (ale nie przebasowione) sa po prostu znacznie bardziej universalne dla wiekszosci realizacji

Acha ..  i to ma być niby obraz tej jakości...???

 

Ps. Oczywiście nie bronię tu żadnej marki i tych chorych cen w audio...

 

Dla mnie dźwięk właśnie z kolumn, które "udają" na każdej realizacji jakość jest właśnie nie do przyjęcia...

Po kilku kawałkach takiego grania osobiście się zaczynam nudzić...

I wtedy muzyka typu Jazz i Klasyka jest faktycznie nudna i niezrozumiała...

A więc kolejny raz gusta, guściki i własne preferencje słuchowe... :-)

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
32 minuty temu, julius-6 napisał:

Ale przeciętny konsument porównuje towar A do towaru B. 
Nie zastanawia się kto włożył tam jaki przetwornik, ani jakim patentem osiąga dany efekt.

Dlatego koło się zamyka, bo niezorientowanie jednego dyktuje politykę cenową jaką obserwujemy mającą wpływ na wszystkich.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez kocurro

„We read to know we are not alone.“  C.S. Lewis

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, ziko369 napisał:

No i po to ktoś takie nagrania  produkuje ... Do papki realizacyjnej to Pianokrafta sobie można kupić...

 

Acha ..  i to ma być niby obraz tej jakości...???

jakosc to rowniez  odpowiedni poziom basu

powiem wiecej - w domowym graniu wlasnie dobra jakosc basu jest najtrudniej uzyskac konstruktorowi   z kolumny

i tu dopiero  moze sie wykazac swoim kunsztem

dobry bas sprezysty ale nie mieki ani twardy przejzysty nie zamulajacy

jak sie nie daje rady to sie odchudza brzmienie i wciska kit ze to aufiofilskie kolumny grajace przestrzennie  ktore wymajaa dobrej jakosci nagrania

wzmaka kabli i biznes sie kreci widac to zreszta po watkach na forum

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, ohmygod napisał:

w domowym graniu

A na czym kolega gra tak z ciekawości? :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

McIntosh MA9000, McIntosh MCT500, ATC SCM40, Hijiri HCS-25, JCat, Roon

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

     Udostępnij



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.