Skocz do zawartości
IGNORED

Szymona sprzętowe poszukiwania... Czyli jak dotrzeć do serca audiofila.


Szymon

Rekomendowane odpowiedzi

Czy ktoś słyszał dobrze grające Magico? System z Magico wywołujący efekt „wow”?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Sprzedam VITUS RI100

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

..jeżeli ten wątek będzie miał taki sam  staż co KAIM to  i jednomyślność może okazać się rzadkością

 wtedy na jednomyślność będzie można sobie  pozwolić ale tylko  opisując smak łososia ;-)

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, babatular napisał:

no i najwięcej zastrzeżeń to mam właśnie do basu w Magico S5mkII. Na marginesie - Pełna zgoda że cena za Magico S5 jest z czapki

Od razu wiadomo, że ich nie słuchałeś co mnie akurat nie dziwi.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, pmcomp napisał:

Jeszcze jedno. Kolega Elb napisał ze dwa miesiące temu w swoim wątku, że ma współczesną, chyba najlepszą wersję LS3/5 czyli Falcony. Słuchałem na AVS 2019, moim zdaniem najlepszy dźwięk wystawy za normalne pieniądze, do tego jedne z niewielu które tam na prawdę zagrały. Obiecał coś napisac na temat ich grania i ... nic. Podejrzewam, że głosniczki za cene listową ok. 11.000 zł zmiażdżyły inne przez Niego posiadane za taczkę piniędzy. I co tu więc napisać?

Dopytuję Elba o ten opis od zeszłego roku. Zaczynam się skłaniać do Twojej tezy....

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jechałem wczoraj do Łodzi z przekonaniem, że Magico Q1 będą na pewno lepsze a zarazem miałem nadzieję, że moje Canto nie zostaną bardzo upokorzone. Chciałem na własne uszy przekonać się czy opisywane porównania są prawdziwe i recenzenci wiarygodni :)
Po podłączeniu kolumn Magico pierwsze co od razu rzuca się w uszy to ostra,  natarczywa,  wyższa średnica i góra pasma.  Jest bardzo detaliczna wręcz kliniczna. Są bardzo akcentowame sybilianty,  pojedyncze dźwięki syczące głoski wokali. Przy małych i średnich poziomach głośności da się słuchać natomiast brakuje dociążenia dźwięku.  Dźwięk jest suchy,  płaski.  Gdy chcemy uzyskać więcej dociążenia, basu i podkręcamy głośność, góra atakuje i męczy.  Wyrazie odstaje od reszty pasma. Taka prezentacja na dłuższą metę jest męcząca i nie do wytrzymania.  Dźwięk jest suchy, bezbarwny,  scena płaska, w linii kolumn, źródła pozorne są powiększone.  Całość prezentacji nie do zaakceptowania przy tym poziomie cenowym. 
Po podłączeniu Canto u mnie nerwy :) Jak to zagra.  Czy morel ellit,  głośnik dokładny, który też potrafi mocno zaakcentować pojedyncze dźwięki nie będzie równie natarczywy.
Muzyka zaczyna grać, kilkanaście sekund uwagi i na mojej twarzy pojawia się uśmiech.  Patrzę na twarze obok i widzę to samo. Jest dobrze.  Słuchamy kolejnych utworów i jest coraz lepiej. 
Brzmienie równe w całym paśmie,  dociążone, gładkie,  barwne, detaliczne a zarazem bardzo subtelne,  scena rysowana szeroko jak i głęboko,  źródła pozorne w odpowiednich proporcjach,  bas szybki, bardzo dobrze kontrolowany.  Po odsłuchu Magico istne ukojenie dla uszu. Były momenty w których nikt nic nie komentował tylko po prostu słuchał muzyki z wielką przyjemnością. 
Skala dźwięku i rozmach z jaką zagrały monitory Canto w systemie Rafała przeszły moje najśmielsze oczekiwania. Przekonałem się ile jeszcze jest w nich nie wykożystanego potencjału. Zdecydowanie bliżej było im do Ethosow niż Magico do Canto. 
Bardzo miło było się spotkać i poznać osobiście Tomka,  Pawła i Rafała. Dziękuję gospodarzowi za uroczystą gościnę :)

Tak jak wczoraj napisałem wróciłem do domu zmęczony ale bardzo szczęśliwy.

 

Tyle ode mnie. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja myślę, że jakby takie ethosy kosztowały poniżej 30kzł to by schodziły jak ciepłe bułeczki w piekarni:-). A to dobre magico dostały baty, podoba mi się. Szkoda, że do Łodzi mam daleko. Jeszcze pytanko jakie okablowanie zostało zastosowane IC i głośnikowe. Panowie czy możecie podpiąć do takiego porównania jakieś tanie kabelki biorąc pod uwagę cenę CG to tak w okolicach 100zł za metr. Może klotz albo już wysoka półka neotech upocc. Może okazać się, że rozwalą brzmieniowo siltecha, MITa itp.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, MrSalieri napisał:

Skala dźwięku i rozmach z jaką zagrały monitory Canto w systemie Rafała przeszły moje najśmielsze oczekiwania. Przekonałem się ile jeszcze jest w nich nie wykorzystanego potencjału. Zdecydowanie bliżej było im do Ethosow niż Magico do Canto. 

Szkoda, że nie mogłem być z Wami. Jak oceniasz progres po przeniesieniu Canto do przygotowanego pomieszczenia i drogiej elektroniki?

 

18 minut temu, MrSalieri napisał:

Tak jak wczoraj napisałem wróciłem do domu zmęczony ale bardzo szczęśliwy.

Sam byłem ciekaw czy te monitorki się wybronią w zupełnie obcym zestawie, ale jak widać jakość i poprawne zestrojenie obroni się wszędzie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, MrSalieri napisał:

Zastanawia mnie czy Ciebie @babatular ktoś jeszcze tutaj traktuje poważnie.  Ja przestałem.

Wczoraj zastanawialiśmy kto kupiłby Q1 po takiej prezentacji. Masz chyba odpowiedź. Osoba , która na każdym kroku podkreślała czy to cenę przetworników czy ceną samego produktu. Przecież drogo i znana marka więc musi grać. 

 

 

 

 

Godzinę temu, Piterski napisał:

Piszę o tym bo od wielu miesięcy jestem stałym bywalcem klubu KAiM i w klubie też wiele drogich sprzętów nie chciało zagrać lepiej niż dobrane elementy systemu klubowego, ale chociaż się ścierają u nas różne poglądy i oceny tego co słyszymy. Jednomyślność jest raczej rzadkością nawet gdy ogólna konkluzja jest podobna.

W klubie Warszawskim z tego co obserwuje trzonem są cały czas te same kolumny. Zmienia się np. źródło więc różnica w brzmienie pewnie jest mniejsza więc i brzmienie może być inaczej interpretowane. Inna sprawa , że Wy lepiej znacie zestaw klubowy. My zmieniliśmy kolumny i brzmienie było zupełnie inne . Nie na granicy percepcji. Skupiliśmy się przy opisie tylko na ogólnych cechach i  raczej w tym przypadku nie mogło być inaczej niż to , że mieliśmy bardzo zbliżone opinie.   

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wnikając w ceny zastosowanych głośników i czy to włókno szklane czy inny materiał z nieukrywaną przyjemnością mogę się pochwalić, że i w mojej kanciapie grały S16hz Canto Grand Signature+. A było to na chwilę obecną najlepsze brzmienie jakie udało mi się otrzymać w moim skromnym, budżetowym systemiku (amp Cyrus 8-2DAC i źródło Atoll CD100se2 - pracował jako transport i jako "kompletny" odtwarzacz CD). Scena na głębokość robiła duże wrażenie, żadnej nachalności czy ostrości a mimo to detal ukazany bez wysiłku, połączenie dobrego nasycenia i bardzo dobrej dynamiki oraz plastyki, barwa środka na lekkim plusie ale tu też mój lekko ocieplony Cyrus mógł swoje dołożyć. Na co dzień grają u mnie Dynaudio Excite i  musiały uznać wyższość S16hz. Jak to mówią, zawsze może być lepiej i tym razem faktycznie było. Konkluzja - trzeba samemu sprawdzić a nie pisać, że to nie może dobrze zagrać. Jak czytam wyżej, również duuużo droższe monitorki poległy z CG S+, ja w to wierzę. Pzdr.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Chord/Naim/ATC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, m4tech napisał:

Czy magico przypadkiem nie ma większego apetytu na prąd?

Mają zapotrzebowanie na prąd, ale jakbyś zobaczył na żywo te potwory Amplifona to być wiedział , że mocy jest pod dostatkiem :) Musieliśmy uważać, żeby koledze MrSalieri nie rozsadzić Canto :) 

 

 

 

50 minut temu, zibii napisał:

głośnikowe

Głośnikowe były Transparenty kolegi tb82. Nie wiem co to za model , ale wyglądały poważnie :) 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

S16H Canto Grand Signature
ESA Triton SE
Impuls Audio Norte
AKKUS MONOLITH B1S
Audio Academy Dione II
YB Audio Bise

Ciekaw jestem czy udałoby się zrobić taką małą konfrontację naszych polskich manufaktur w jednym miejscu i pod tym samym "zasilaniem". Celowo przytoczyłem tu same monitory (aczkolwiek nie wykluczam zestawów podłogowych) ze względu na to, że bliskie mi jest brzmienie monitorowe.  To na pewno nie miałby być wyścig zbrojeń tylko prezentacja filozofii brzmienia każdego z tych zestawów. Zaznaczam, że podałem tylko przykłady, mogą być inne modele z innych firm. Mogłoby to być ciekawe doświadczenie aczkolwiek mało realne z prostych powodów - nikłe szanse, że te wszystkie zestawy są w posiadaniu osób odwiedzających ten wątek a dwa, że mógłby być problem by wszyscy mogli w tym samym czasie zjechać w to samo miejsce i przywieźć każdy z tych zestawów. Może kiedyś w przyszłości doszłoby do czegoś takiego :)
 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
1 godzinę temu, Szymon napisał:

Sam byłem ciekaw czy te monitorki się wybronią w zupełnie obcym zestawie, ale jak widać jakość i poprawne zestrojenie obroni się wszędzie.

No nie całkiem obcym zestawie, bo przecież zmiana Ethosów na Canto, to zmiana kolumn idealnie wpasowanych w system, na inne strojone przez tą samą Osobę i w podobny sposób - kolumny pod czyste i precyzyjne źródło i amplifikację lampową.  

Nie ma co ukrywać, że Canto miały dużo łatwiej do wpasowywania się w ten system niż Magico. 

Szkoda, że nie ma w Polsce nawet jednej osoby, która potrafiłaby powiedzieć z czym te Magico grają dobrze... Może jakiś mocny tranzystor i źródło w klimatach Lampizatora?   

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

simple-events.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, plastik1989 napisał:

No nie całkiem obcym zestawie, bo przecież zmiana Ethosów na Canto, to zmiana kolumn idealnie wpasowanych w system, na inne strojone przez tą samą Osobę i w podobny sposób - kolumny pod czyste i precyzyjne źródło i amplifikację lampową.  

Nie ma co ukrywać, że Canto miały dużo łatwiej do wpasowywania się w ten system niż Magico.  

Szkoda, że nie ma w Polsce nawet jednej osoby, która potrafiłaby powiedzieć z czym te Magico grają dobrze... Może jakiś mocny tranzystor i źródło w klimatach Lampizatora?   

 

Magico + DCS to bardzo częsta konfiguracja. Jako wzmocnienie występują mocne końcówki jak D`Agostino, z którymi również słuchałem a WM300 grają w podobnej super dynamicznej formie.  Czyli towarzystwo raczej odpowiednie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego uważam,źe projekt Ls3 /5a jest czymś,co już nigdy więcej się nie powtórzy. Natomiast za grosz nie mam zaufania do takich firm znikąd ja Magico. Kosmiczny marketing i kosmiczne ceny,obecność na rynku?parę lat. Badania BBC,którego pokłosiem są wszystkie inkarnacje ls3/5a broni się dźwiękiem ze 60 lat. Nie mam pytań:))

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Jamówię napisał:

Dlatego uważam,źe projekt Ls3 /5a jest czymś,co już nigdy więcej się nie powtórzy


Rogersy mają taką specyfikę brzmienia, że albo je pokochasz albo znienawidzisz od pierwszego usłyszenia no i rzecz jasna są wybredne na repertuar. Kameralne granie jazzowych składów to ich naturalne środowisko i pokazują to co najlepsze. 
To samo tyczy się JBL L100. Mowa oczywiście o tych pierwotnych wersjach, bo zarówno L100 jak i LS3/5a to już odcinanie kuponów i odgrzewanie kotleta a jak wiadomo odgrzewany kotlet nie smakuje już tak samo...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Harbeth P3 uważam za wspaniały kotlet jagnięcy podlany sosem miętowym. Jak grają Falcony,nie wiem i chyba się nie dowiem.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Szymon napisał:

Dwa to u mnie nie będzie Wersalu :) Trzy, warunki lokalowe i akustyczne są nieporównywalne. 

To że mamy w klubie gorsze warunki lokalowo akustyczne lepiej pokazuje jak się dane sprzęty spiszą w domach większości audiofili. Tak więc nie jest to żadną wadą.

Masz race co do Wersalu ale trochę inaczej niż to sobie wyobrażasz ;-)
Otóż jak na dwór królewski przystało są stronnictwa, przynajmniej dwa, są spory i docinki coś na kształt dworskich intryg tylko w przyjaznej atmosferze.

Spoiler
Spoiler

 

 

 

2 godziny temu, Silver_85 napisał:

W klubie Warszawskim z tego co obserwuje trzonem są cały czas te same kolumny.

W czasie mojej krótkiej obecności było kilka par kolumn i tu mam na myśli tylko kolumny Piotra. Trafiały się też inne co można w wątku KAiM znaleźć.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Szymon napisał:

Szkoda, że nie mogłem być z Wami. Jak oceniasz progres po przeniesieniu Canto do przygotowanego pomieszczenia i drogiej elektroniki?

Szkoda.  Myślę, że sam byłbyś co najmniej zdziwiony :)

Oceniając całość prezentacji czyli scenę i jej rozkład,  rozdzielczość,  lokalizację źródeł,  barwę,  dynamikę,  kulturę przekazu,  gładkość, detaliczność i przyjemność z odbioru to myślę, że 500% w stosunku do moich warunków.  Kupuje ten dźwięk w 100%

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Piterski napisał:

To że mamy w klubie gorsze warunki lokalowo akustyczne lepiej pokazuje jak się dane sprzęty spiszą w domach większości audiofili. Tak więc nie jest to żadną wadą.

Który z testów powiedzmy takiego Porsche 911 będzie bardziej miarodajny, ten przeprowadzony na dziurawych drogach podkarpackiej wioski czy ten przeprowadzony na przygotowanym torze ewentualnie szwajcarskiej świetnie profilowanej serpentynie... To że większość audiofili nie przywiązuje uwagi do akustyki mając na stanie nawet bardzo drogie urządzenia mówi tylko o świadomości lub raczej jej braku w kwestiach adaptacji akustycznej pomieszczeń.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Gosc

(Konto usunięte)
4 minuty temu, tb82 napisał:

Który z testów powiedzmy takiego Porsche 911 będzie bardziej miarodajny, ten przeprowadzony na dziurawych drogach podkarpackiej wioski czy ten przeprowadzony na przygotowanym torze ewentualnie szwajcarskiej świetnie profilowanej serpentynie...

A to zależy od osoby która będzie tym prosiakiem jeździła.

Jak tylko po dziurawych drogach podkarpackiej wioski to właśnie ten. On oczywiście nie będzie obiektywny ale dla niej subiektywnie lepszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, HQ150 napisał:

A to zależy od osoby która będzie tym prosiakiem jeździła.

Jak tylko po dziurawych drogach podkarpackiej wioski to właśnie ten. On oczywiście nie będzie obiektywny ale dla niej subiektywnie lepszy.

Wszystko fajnie... szkoda tylko że potencjał Porsche będzie wtedy wykorzystany w ilu procentach? Każdy sam może sobie na to odpowiedzieć.... My tu chcemy wycisnąć ze sprzętu ile się da a bez zrobionej akustyki to niemożliwe.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, tb82 napisał:

To że większość audiofili nie przywiązuje uwagi do akustyki mając na stanie nawet bardzo drogie urządzenia mówi tylko o świadomości lub raczej jej braku w kwestiach adaptacji akustycznej pomieszczeń.

Tak a jaka akustykę Ty masz w domu? Taką jak Rafała?

Przecież wzięliście na warsztat kolumny do 10 000 to już jest w zasięgu możliwości większości audiofili tylko nie będą ich napędzać sprzętem za x krotność ich wartości więc i wnioski wyciągną inne.
 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Adam 38 napisał:

mojej kanciapie grały S16hz Canto Grand Signature+. A było to na chwilę obecną najlepsze brzmienie jakie udało mi się otrzymać w moim skromnym, budżetowym systemiku (amp Cyrus 8-2DAC i źródło Atoll CD100se2 - pracował jako transport i jako "kompletny" odtwarzacz CD). Scena na głębokość robiła duże wrażenie, żadnej nachalności czy ostrości a mimo to detal ukazany bez wysiłku, połączenie dobrego nasycenia i bardzo dobrej dynamiki oraz plastyki, barwa środka na lekkim plusie ale tu też mój lekko ocieplony Cyrus mógł swoje dołożyć

Wiesz Adam, że mamy podobne odczucia co odbioru dźwięku także moim zdaniem wartą zastanowienia dla Ciebie opcją jest zbudowanie systemu pod Canto Grand signature.  Przemyśł taki wariant a byś może zakończysz poszukiwania sprzętu a zaczniesz poszukiwania ciekawej muzyki :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Piterski napisał:

Tak a jaka akustykę Ty masz w domu? Taką jak Rafała?

Jeszcze nie, chociaż źle nie jest, ale w niedalekiej przyszłości taka będzie. Wszystkie opisy dotyczą odsłuchów w kompleksowo zrobionej akustyce, takiej jaką ma Szymek, Rafał i jeszcze kilka innych osób.... ja się do nich na ten moment nie zaliczam...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, tb82 napisał:

Który z testów powiedzmy takiego Porsche 911 będzie bardziej miarodajny, ten przeprowadzony na dziurawych drogach podkarpackiej wioski czy ten przeprowadzony na przygotowanym torze ewentualnie szwajcarskiej świetnie profilowanej serpentynie... To że większość audiofili nie przywiązuje uwagi do akustyki mając na stanie nawet bardzo drogie urządzenia mówi tylko o świadomości lub raczej jej braku w kwestiach adaptacji akustycznej pomieszczeń.

Miałem to samo napisać :)

42 minuty temu, Piterski napisał:

To że mamy w klubie gorsze warunki lokalowo akustyczne lepiej pokazuje jak się dane sprzęty spiszą w domach większości audiofili. Tak więc nie jest to żadną wadą. 

Według mnie jest olbrzymią przeszkodą w obiektywnej ocenie grania danego komponentu systemu.

Zajmuję się akustyka od bardzo dawna i doskonale wiem jak wpływają niekorzystne warunki akustyczne na odbiór i prezentację zestawu audio. Słuchałem jednego zestawienia w ponad 20 miejscach i za każdym razem grało inaczej! Z tego powodu wkleiłem Wam pomiar całego pasma od siebie, żeby każdy wiedział na czym bazuję. Poniżej jeden z przykładów:

Wyobraź sobie, że wstawiasz idealnie równo grającą kolumnę w pomieszczenie z podbiciem na wyższym basie rzędu 18 i więcej dB (co nie jest rzadkością). Zostanie ona błędnie oceniona, że buczy, że ma podbity bas, jest nieprzyjemna w odbiorze itd.

Jeżeli dla przykładu fale się znoszą w zakresie wyższego basu (masz w tym zakresie kolokwialnie mówiąc "dziurę" w paśmie) to opiszesz taką kolumnę jako zbyt szczupłą, anemiczną i słabo dociążoną. Odciśnie to również piętno na zachwianiu równowagi całego pasma i Twój osąd będzie całkowicie błędny.

Także właściwe warunki testowe to podstawa podstaw. O mocno nakreślonym charakterze barwowym konkretnego zestawienia oraz dopasowaniu pomieszczeń do testowanych konstrukcji nawet nie wspomnę. Trzeba dysponować elektroniką, która wysteruje daną konstrukcję oraz pomieszczeniem dopasowanym rozmiarami i kubaturą do testowanych kolumn. Dlatego monitory Q1 były testowane u Rafała a rosłe konstrukcje jak S5mk2 u mnie.  Jest jeszcze szereg innych aspektów ale to nie jest miejsce na takie wywody. Macie swój klub, cieszycie się nim oraz spotkaniami z ludźmi i testujcie co i jak chcecie. Ja absolutnie nie wtrącam się w Wasz wątek i Wasze sprawy. Uszanujcie inny punkt widzenia i podejście do tematu.

11 minut temu, tb82 napisał:

ja się do nich na ten moment nie zaliczam...

Nie bądź taki skromny :)

17 minut temu, Piterski napisał:

Tak a jaka akustykę Ty masz w domu? Taką jak Rafała?

Rozumiem, że zaczniesz od przedstawienia własnych warunków lokalowych/systemowych bo ja Tomkowe znam a Twoich w ogóle.

33 minuty temu, MrSalieri napisał:

Szkoda.  Myślę, że sam byłbyś co najmniej zdziwiony :)

Oceniając całość prezentacji czyli scenę i jej rozkład,  rozdzielczość,  lokalizację źródeł,  barwę,  dynamikę,  kulturę przekazu,  gładkość, detaliczność i przyjemność z odbioru to myślę, że 500% w stosunku do moich warunków.  Kupuje ten dźwięk w 100%

O w mordę!

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Gosc

(Konto usunięte)
55 minut temu, tb82 napisał:

Wszystko fajnie... szkoda tylko że potencjał Porsche będzie wtedy wykorzystany w ilu procentach? Każdy sam może sobie na to odpowiedzieć.... My tu chcemy wycisnąć ze sprzętu ile się da a bez zrobionej akustyki to niemożliwe.

Zgadzam się. Ja tylko odniosłem się do Twojego porównania testów. Nie można wykluczyć takiego zastosowania porszawki.

Zresztą jak widzę Dogde Ram w ruchu miejskim to o czym tutaj mówimy.

Kiedyś znajomy mi powiedział że kupił sobie Ferrari w Chorzowie a w Bytomiu już go nie chciał:-)

A jakby przeczytał test 12 cylindrowego Ferrari na katowickich drogach, to tego błędu by nie popełnił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Piterski napisał:

W czasie mojej krótkiej obecności było kilka par kolumn i tu mam na myśli tylko kolumny Piotra. Trafiały się też inne co można w wątku KAiM znaleźć.

ok rozumiem. Nie za bardzo wiem dlaczego mamy się tłumaczyć z tego , że mieliśmy takie samo bądź prawie takie same odczucia z tego odsłuchu. Dlatego , że w klubie Warszawskim macie odmienne zdania ? Jakby na tym konkretnym odsłuchu ktoś mi powiedział , że Q1 budują piękną scenę z głąb, grają gładko i barwnie to zacząłbym się zastanawiać czy ja coś źle słyszę czy ta druga osoba. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę Cię nie bądź śmieszny , chcesz proszę bardzo stoją u mnie, poświęcę się dla Ciebie odsłuchamy je wspólnie . Jest 12;30 , w Łodzi będziesz przy spokojnej jeździe na 16;00.  Zresztą każdy chętny który chce podważać opinie osób które były wczoraj u mnie jeżeli nie słuchali u siebie tych kolumn ,zapraszam opiszecie obiektywnie.
Ja osobiście zgadzam się z tym jak brzmienie opisał Paweł , przykro mi nie udało nam się znaleźć odpowiedniego repertuaru do głośników w cenie 150.000. Jakieś jaja ,powiecie. Nie takie są fakty.
A może jakieś propozycje osób które słuchały Q1, pomóżcie, podeślijcie jakieś tytuły.
Rafał (Plastik 1989) miałeś racje , to wielce krzywdzące dla Q1 porównywać je brzmieniowo do moich Ethosów, choć nie do końca , bo:
Na szczęście Olek przywiózł C.G. Ale nie dla Q1, dla nich jednak lepsze okazało by się porównanie  z Ethosami ,wtedy to obrońcy tego słabego brzmienia mieli by więcej argumentów , do ich obrony.
To bardzo smutne że kładąc tak duży nacisk technologiczny na stworzenie tych zestawów ,nikt jak się okazało po odsłuchu nie przywiązał wagi do najważniejszego aspektu, BRZMIENIA.
 
 
 
Spytam z ciekawości. Jakie nagrania były jeszcze grane poza Jacksonem, Metallicą, Millerem itd? Było coś z klasyki, jazzu akustycznego?

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, dzarro napisał:

Było coś z klasyki, jazzu akustycznego?

A po co? Po przesłuchaniu pozycji które wymienił @Silver_85 w swojej opini nie było sensu.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A po co? Po przesłuchaniu pozycji które wymienił [mention=56019]Silver_85[/mention] w swojej opini nie było sensu.
Przecież nagrania pop bardzo często brzmią krzykliwie na sprzęcie, który bardzo dobrze odtwarza fortepian albo skrzypce a sybilanty to głównie wynik sztucznego wzmocnienia wokalu na nagraniu. Na żywo nie ma sybilantów kiedy nie ma mikrofonu. To może napiszcie przynajmniej na których nagraniach brakowało "pudła kontrabasu"?

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

    Gość
    Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.


    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • House of Marley Positive Vibration Frequency Rasta

      Patrząc na to, co lada moment zacznie wyprawiać się za oknem aż chciałoby się zanucić za nieodżałowanym Markiem Grechutą chociażby fragment niezwykle będącego na czasie utworu „Wiosna – ach to ty”. Dlatego też powoli, acz konsekwentnie warto przygotować się na prawdziwy wybuch zieleni a tym samym niemożność wysiedzenia w czterech „betonowych” ścianach. Jak to jednak w życiu bywa jeszcze się taki nie urodził, co … więc doskonale zdaję sobie sprawę, iż nie dla wszystkich pierwszy świergot ptaków j

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Słuchawki

      Czy płyty CD cieszą się jeszcze odpowiednią popularnością?

      W dzisiejszych czasach, ludzie coraz więcej rzeczy chętniej robią online. Odchodzi się od klasycznych rozwiązań, na rzecz nowatorskich rozwiązań. Ten stan rzeczy dotknął również branżę muzyczną. Normą jest, że artysta wydając nowy album, wypuszcza go również w wersji fizycznej, najczęściej w postaci płyt CD, które można zakupić w wielu sklepach. W opozycji do takich zakupów stoi oczywiście internet i rozmaite serwisy streamingowe, takie jak YouTube, czy Spotify. Warto się zastanowić czy, a jeśli

      audiostereo.pl
      audiostereo.pl
      Muzyka 20

      Marantz Cinema 30

      Choć z pewnością większość śledzących dział recenzencki czytelników zdążyła przyzwyczaić się do tego, że kino domowe gości u nas nad wyraz sporadycznie, to o ile tylko światło dzienne ujrzy coś ciekawego, to czysto okazjonalnie takowym rodzynkiem potrafimy się zainteresować. Oczywiście nie zawsze jest to klasyczny, przeprowadzany w zaciszu domowych czterech kątów test, jak m.in. w przypadku budżetowego, acz bezapelacyjnie wartego uwagi i po prostu świetnego Denona AVR-S770H, lecz również nieco m

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Systemy

      Indiana Line Diva 5

      Śmiem twierdzić, ze nikogo mającego choćby blade pojęcie o tym, co dzieję się wokół, jak wygląda rynek mieszkaniowy uświadamiać nie trzeba. Po prostu jest drogo, podobno będzie jeszcze drożej i tanio, to już było i nie wróci, a skoro jest drogo, to do łask wracają mieszkania o metrażach zgodnych z założeniami speców z lat 50-70 minionego tysiąclecia. Znaczy się znów aktualnym staje się powiedzenie „ciasne ale własne”. Dlatego też logicznym wydaje się popularność wszelkich rozwiązań możliwie komp

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Kolumny

      Bilety | DŻEM koncert urodzinowy| Koncert

      O wydarzeniu Kup bilet na koncert jednego z najważniejszych polskich zespołów bluesowych - zespołu Dżem! Grupa świętuje 40-lecie działalności, w związku z czym na koncertach na pewno nie zabraknie dobrze znanych przebojów, takich jak Wehikuł czasu, Whisky, Czerwony jak cegła czy Sen o Victorii. Dżem bilety na jubileuszowe koncerty już dostępne! O zespole Dżem Połączyli rocka, bluesa, reggae, country. Nagrali piosenki, które uwielbiają zarówno koneserzy, jak i niedzielni słuchacze

      AudioNews
      AudioNews
      Newsy
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.