Skocz do zawartości
IGNORED

Szymona sprzętowe poszukiwania... Czyli jak dotrzeć do serca audiofila.


Szymon

Rekomendowane odpowiedzi

  • Moderatorzy
3 godziny temu, Marcin_Sz napisał:

Cześć brachu
A co do kolumn... mnie zastanawia czemu Umka w tak dobrych kolumnach używa dodatkowego tweetera


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Ponieważ tak zleca sam producent. 

Producent ma w swojej ofercie stweeter (chyba jakiś chińczyk) za jakieś 40tyś zł, Umka poszedł inną drogą, olał metkowca i zamontował topowy berylowy SS. Znajomy który tego słuchał wypowiadał się bardzo dobrze o zmianach jaki ten głośnik wprowadził, jak i o samych kolumnach. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

simple-events.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, plastik1989 napisał:

Producent ma w swojej ofercie stweeter (chyba jakiś chińczyk) za jakieś 40tyś zł

Można gdzieś na stronie producenta znaleźć ten głośnik jako opcję do Isisów? Z tego co widzę to były co najmniej 2 wersje, chyba że to kolejna samoróbka. Kto zgadnie jaki przetwornik jest zainstalowany w poniższej opcji.

Ta cena 40 000zł jest potwierdzona bo wydaje się raczej absurdalna.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

st2.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>Szymon
To, co pokazujesz, to chyba jakaś zamierzchła wersja. Zdaje się, że jedyny ST firmy T&F - dedykowany do Duke'ów - ma diamentowego Accutona.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, plastik1989 napisał:

Ponieważ tak zleca sam producent.

Ale to jest średnio poważne...jeszcze w kolumnie za 100tys.... no bo co o tym sądzić... producent wypuszcza kolumnę w cenie niezłego samochodu i już na wstępie "zaleca" dodatkowy gwizdek za 40tys??? Czyli przyznaje mimochodem, że w wersji standardowej jego produkt już z założenia nie domaga w pewnych kwestiach??? Jak dla mnie dziwna polityka :) 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, twonk napisał:

>Szymon
To, co pokazujesz, to chyba jakaś zamierzchła wersja. Zdaje się, że jedyny ST firmy T&F - dedykowany do Duke'ów - ma diamentowego Accutona.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Nie wiadomo co to jest (może być D20 i równie dobrze "chinolec" jak w podstawowych Gauderach), ponoć Duke za 620 000zł były testowane ale jak zawsze nic z tych recenzji nie wynika. Wystarczyło wziąć śrubokręt i sprawdzić. Ze zdjęcia wiemy tylko, że nad głośnikiem jest szkło Śwarovski.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Godzinę temu, tb82 napisał:

Ale to jest średnio poważne...jeszcze w kolumnie za 100tys.... no bo co o tym sądzić... producent wypuszcza kolumnę w cenie niezłego samochodu i już na wstępie "zaleca" dodatkowy gwizdek za 40tys??? Czyli przyznaje mimochodem, że w wersji standardowej jego produkt już z założenia nie domaga w pewnych kwestiach??? Jak dla mnie dziwna polityka ?

Też tak uważam, że to naciąganie klienta. To jak sprzedawać niepełnosprawne urządzenie. Chyba, ze producent uważa, że kolumny nie muszą odtwarzać wysokich tonów i kompensuje się to odpowiednim kablem i dmuchaną podstawką pod wzmacniacz. 

 

Różne są szkoły. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

simple-events.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja już wiem co nieco... to nowy zakup Szymona, a chce nas potrzymać w napięciu.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Sprzedam VITUS RI100

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Szymon napisał:

Bardzo dziękuję Wam wszystkim za olbrzymie wsparcie i bardzo wiele serdecznych wiadomości, które otrzymałem. Dajecie mi siłę i olbrzymią dozę energii do dalszej pracy.

Witam ponownie i zapraszam na dalszy ciąg testów z serii bez cenzury. W ciągu maksymalnie 48 godzin pojawi się opis mojej przygody z kolumnami Trenner & Friedl Isis. Zapraszam do lektury.

Zanim przeczytacie moje spostrzeżenia polecam do zapoznania się z obecnymi w sieci płatnymi recenzjami tych kolumn.

Nie przypuszczałem, że tak się ucieszę z Twojego powrotu ? 

Jesteś jak powiew świeżego powietrza... 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo prawie wszyscy, którzy coś kumali i cos tam słuchali w hi-endzie dwa lata temu powiedzieli pa pa. I od tego czasu nudy w tej zakładce, nawet myszy nie chcą szurać. I na tym tle Szymon jest jak świeża bryza :).

ISISy słuchałem u Umki i mi się bardzo podobało. Tam jest dużo mojego ulubionego papieru. Do tego wrażenia estetyczne bazujące na produktach z lat 70-ych też w moim typie. Mógłbym z nimi żyć tym bardziej, że mam odpowiednie pomieszczenie. Niestety Jacek ma takie ... jakie ma. Jeden mod na basie który mnie rozwala.

To szkiełko Svarowskiego jak dla mnie konieczne nie jest ale i Jacek i Grzegorz 16Hz nad nim cmokali. Taki sznyt albo szlif dodaje.

W zwrotnicy trochę dobra siedzi ale ... można zdecydowanie lepiej:

trenner-und-friedl-isis-lautsprecher-ste

 

te kondensatory moim zdaniem po próbach w Tandberg Studio Monitor brzmią od Mundorfów zdecydowanie lepiej:

jensen-metallised-polyprop-50uf-250v-350

Bas jest szybszy i lepiej trzymany za mordę.

Natomiast na górze pasma zdecydowanie preferują drogie rozwiązanie:

duelund-rs-loudspeaker-3-3uf-350.jpg?ito

 

A te zielone rezystory najprawdopodobniej Jantzena zdecydowanie drą ryja i wolę grafitowe albo DIY albo Pathaudio.

Więc jesli Szymonie masz na podorędziu lutownicę to ręczę, że po zmianach będzie wyraźnie lepiej.

Ot i cała MOJA recenzja ;).

 

Pozdro

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Muszę przewietrzyć mój system…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na tym nowym silniku zdecydowanie opcja edycji ma zbyt krótki czas !!!

 

Dodam, że zwrotnica moim zdaniem na elemntach dość budgetowych choć w porównaniu do innych rozwiązań hi-endowych to własnie tutaj kapie hi-endem. Księgowi w zwrotnicach nigdy nas nie rozpieszczali. Zdecydowanie najlepiej wyglądają tu te taśmowe cewki choć drut czasami potrafi brzmieć lepiej.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Muszę przewietrzyć mój system…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, Silver_85 napisał:

pmcomp a ten bassreflex na zdjęciu jest z tektury ? Czy tylko tak wygląda ? 

Możesz rozwinąć swoją myśl? Bo jakoś nie mogę pojąć o co Ci chodzi. Chyba, że chciałeś mi po prostu przywalić. Wtedy to zrozumiem, to normalne zachowanie w zakładce hi-end.

Czytając Twoje odkrywcze pytanie śmiem przypuszczać, że masz ochotę twierdzić, że w przypadku obudowy bass reflex materiał użyty do wykonania przetworników nisko i średniotonowego nie ma znaczenia? Czy tak?

Zakładam jednak, że "czepiasz się" mojego komentarza nt. elementów zwrotnicy i analizy zamieszczonego zdjęcia zwrotnicy ISISów. Rzeczywiście wygląda na to, ze tunele bass reflexu wykonane są z celulozy, a nie z tworzywa sztucznego. Zapewne jest to celowy zabieg producenta aby kolumny była jak najbardziej zielone. Zakładam, że jeśli tunele są odpowiednio sztywne to materiał wykonania nie ma znaczenia choć osobiście nie robiłem takich prób.

Wracając do zwrotnicy pozwolę sobie zapytać Ciebie ile kolumn i ile zwrotnic modyfikowałeś własnoręcznie i ile razy badałeś wpływ takiej modyfikacji i użytych elementów na uzyskany dźwięk? Zakładam, że zero.

 

Pozdro

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Muszę przewietrzyć mój system…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj przedstawię Wam opis wrażeń po kilku tygodniach spędzonych z kolumnami Trenner & Friedl Isis made in Austria. W tym przypadku trudno mówić nawet o klasycznym "metkowcu" bo to produkt słabo rozpoznawalny wśród audiofili.

Dane techniczne (wg producenta)

Pasmo przenoszenia: 28 Hz (-6 dB) - 40 kHz (-3 dB)
Czułość: 91 dB (2,83 V/1 m)
Impedancja nominalna: 8 Ω
Wymiary: H 1200 mm x W 500 mm x D 350 mm
Waga: 65 kg/sztuka

Cena 95 000zł para.

Trennery to duże i szerokie kolumny o aparycjach estradowych, ich wymiary determinuje głównie głośnik niskotonowy firmy Eighteen Sound. Kolumna wykonana jest bardziej jak produkt DIY albo niewielkiej manufaktury ze słabo wykwalifikowaną kadrą. Głośniki obsadzone są mało starannie, szczególnie wokół niskotonowca bardzo duże szpary. W jednym miejscu pod maskownicą widać wyjście po frezie. Jedna z kolumn posiada nieestetyczną wstawkę ze sklejki w ciemnym kolorze. Z tyłu i na spodzie sklejka słabo oczyszczona i zabezpieczona wyłącznie lakierem. We wnętrzu zamalowane resztki wiórów, poprzypalane od cięcia sklejki i rury od bass reflexu wykonane z... Tektury. Identyczne jakie używa się do nawijania materiałów (recykling?). Najlepiej z całości prezentuje się zwrotnica a raczej elementy w niej użyte, montaż na średnim poziomie.

Prawdziwa niespodzianka kryje się w maskownicach. Czegoś takiego nie widziałem w kolumnach nawet z marketu za 500zł. Materiał na maskownicach docięty a raczej poszarpany lub wygryziony, przymocowany krzywo tysiącem zszywek. Widoczne wgniecenia i uszkodzenia ramki.

W kolumnie za 95 000zł takie wykonanie i jakość montażu to SKANDAL!

 

Dlaczego portale testujące nie wspomniały o tym ani słowa?

 

Dla przykładu, polskie kolumny Audio Academy za kilka tysięcy w stosunku do powyższych są wykonane perfekcyjnie, z świetnie położonym fornirem i lakierowaniem.  Jak czytam narzekania na krajowe wyroby to popatrzcie na Trennera.

Brzmienie.

Pierwsze na co zwróciłem uwagę (i nie tylko ja) to bardzo słaby i anemiczny zakres niższego basu. Na tle Wilson Alexia, Ethos Arctico, Magico S5 mk2 te kolumny nie mają siły w tym zakresie. Tak wielki przetwornik sugeruje zejście do granic  ludzkiej percepcji  czyli 16Hz, nic bardziej mylnego.  Ten poziom jest dla niego nieosiągalny. Specjalnie zajrzałem w specyfikację użytego głośnika estradowego Eighteen Sound 15LW1500 i wiele to wyjaśniło. Deklarowane przez producenta kolumn pasmo przenoszenia 28Hz (-6dB) jest wyssane z palca, (zakładając że kolumna ma deklarowane 91dB skuteczności)  głośnik ten osiąga -6dB przy 50Hz. Jego częstotliwość rezonansowa to 34Hz. Zalecany przez producenta zakres pracy 40 Hz - 2000 Hz.  Wykresy i specyfikacja w załączniku. Na szczęście wyższy bas nie był aż tak słaby ale w moim pomieszczeniu nadal było go mało. W mniejszym metrażu powinno być znacznie lepiej.

Sam charakter, motoryka i barwa basu była na dobrym poziomie, po prostu skala dźwięku była zdecydowanie zbyt mała. Czuć, że projektant walczył pomiędzy zejściem w dół pasma  a atakiem wyższego basu. Wody z ogniem połączyć się nie udało ale 3+ za całokształt tego zakresu się należy.

Zdecydowanie najlepszym aspektem tej kolumny jest średnica odtwarzana przez papierowego Seasa w wersji OEM, identycznego miałem w polskich monitorach APS  AEON(kupowałem nawet nowy za 250zł netto po uszkodzeniu przez dzieciaka). Lubię papierzaki na średnicy, dźwięk jest gładki, nasycony o odpowiedniej barwie. Zdecydowanie niższa średnica była jedną z lepszych w odsłuchiwanej stawce. Wyższy środek byłby również bardzo dobry gdyby nie kopułka wysokotonowa a właściwie jej nieszczęsna tubka. Producent ponownie sięgnął po estradowy driver Eighteen Sound NSD 1095N. Każdy instrument i wokal, który grał w zakresie 1-3Khz był podbarwiony przez tubkę, świetnie było to słychać przy porównaniu z kolumnami odniesienia.  Konstruktor starał się maskować ten efekt wybierając gładki i nienatarczywy tweeter ale nie udało mu się tego problemu wyeliminować. Ponownie widać to świetnie na samej charakterystyce wysokotonowca. Wyraźny spadek zaczyna się na częstotliwości 2Khz! Przy 5kHz mamy już -7dB, przy 10Khz -10dB, aby przy 18Khz osiągnąć -15dB. Taka charakterystyka estradowego drivera powoduje, że ciężko uznać tą kolumnę za szerokopasmową bez dodatkowego modułu wysokotonowego. Widać  95 000zł to za niska cena, żeby w standardzie dostać przyzwoitą jakość najwyższych składowych. Słyszałem nawet o przypadkach gdzie właściciele dorabiali własnym sumptem moduł wysokotonowy  żeby uzyskać poprawną jakość góry. Problem jest zatem znany producentowi.

Najwyższe składowe to pięta Achillesowa tych konstrukcji, góra jest gładka, nienatarczywa ale wyjątkowo słabo rozdzielcza. Ilość wybrzmień, efektów przestrzennych, "oddechu pomieszczenia" i smaczków zdecydowanie najgorsza z wszystkich testowanych kolumn. Ewidentnie brakuje jakiegoś głośnika (dopalacza) powyżej 5-8Khz. Przez to cały charakter kolumny jest zbyt złagodzony i przygaszony. Szkoda, bo z lepszą kopułką bez tuby całość zagrałaby dużo lepiej. Aż strach pomyśleć jaki to poziom z dużo mniej rozdzielczym źródłem niż DCS.

Ważną rzeczą jest kreowanie sceny dźwiękowej, z głębią kolumny radzą sobie dużo lepiej niż z szerokością. Bardzo wąski sweet spot (coś jak w starych płaskich panelach magnetostatycznych), pół metra w bok i cała scena ucieka a większość dźwięków dobiega z jednej kolumny.

Dość spokojny i dostojny charakter grania dużo bardziej pasuje do muzyki wokalnej, małych składów i spokojnego plumkania. Nagrania ACT czy ECM wypadały zdecydowanie najlepiej, duża symfonika, rock, metal a nawet muzyka popularna typu Boney M i Enej (wręcz karykaturalnie). Przy skomplikowanych realizacjach kolumny szybko się gubią, dźwięk się skleja, scena spłyca a całość zaczyna grać jednym planem. Przy powrocie do małych składów i audiofilskich realizacji jest gigantyczna różnica na plus. Jest to kolumna ewidentnie dla wąskiego grona klientów o spokojnym usposobieniu. Jeśli producent poprawi skandaliczną jakość wykonania i doda trochę rozdzielczości oraz nośności wysokich tonów to ma szansę na większa popularność tego modelu. Ciekaw jestem jak te kolumny wypadłyby w porównaniu z krajowymi wyrobami na przetwornikach estradowych jak Aida.  Słuchałem niegdyś starych Altec Lansing  i szczerze bardziej kupuję ten kierunek grania z dużych papierzaków, wysokimi tonami obdzieliłyby ze 3 pary Trennerów ? Chyba w końcu przyjdzie czas na testy porządnych JBLi z wyższej półki.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

t4.jpg

t6.jpg

t3.jpg

t2.jpg

t1.jpg

t7.jpg

t8.jpg

18stka.jpg

NSD1095N_02.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, pmcomp napisał:

Zakładam jednak, że "czepiasz się" mojego komentarza nt. elementów zwrotnicy i analizy zamieszczonego zdjęcia zwrotnicy ISISów. Rzeczywiście wygląda na to, ze tunele bass reflexu wykonane są z celulozy, a nie z tworzywa sztucznego. Zapewne jest to celowy zabieg producenta aby kolumny była jak najbardziej zielone. Zakładam, że jeśli tunele są odpowiednio sztywne to materiał wykonania nie ma znaczenia choć osobiście nie robiłem takich prób.

Nikogo się nie czepiam. Ochłoń ?  Pytałem tylko z czego zrobione są rury bassreflexu. Nic nie pisałem o zwrotnicy. 

18 minut temu, pmcomp napisał:

Wracając do zwrotnicy pozwolę sobie zapytać Ciebie ile kolumn i ile zwrotnic modyfikowałeś własnoręcznie i ile razy badałeś wpływ takiej modyfikacji i użytych elementów na uzyskany dźwięk? Zakładam, że nigdy.

Nic nie modyfikuję . Nie muszę. Kupuje gotowe produkty. Kupują kolumny nie muszę się znać na ich modyfikacji Tak samo jak kupuje auto to nie zajmuje się jego tuningiem i naprawą 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Silver_85 napisał:

pmcomp jacyś nerwowi jesteście w tym hiendzie. Nie wiem czemu pytanie o rurę/tunel odbierasz personalnie. Jedynie czego mogę się czepiać to kolumny, a nie Ciebie. Ty ich chyba nie zrobiłeś. Materiał przypominał mi oto taką tubę kartonową i to mnie zdziwiło.  Jeśli producent twierdzi , że zastosowanie takiego materiału jest słuszne to ok. Z czymś takim się wcześniej nie spotkałem. 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

 

 

 

Dokładnie tak to z bliska wygląda, mnie najbardziej przypomina rurę kartonową na którą nawijane są folie stretch, tylko grubość tej zastosowanej w Trenerach jako tunel BR jest mniejsza.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, tb82 napisał:

Dokładnie tak to z bliska wygląda, mnie najbardziej przypomina rurę kartonową na którą nawijane są folie stretch, tylko grubość tej zastosowanej w Trenerach jako tunel BR jest mniejsza.

Jak napisałem zapewne ekologia zadecydowała przy wyborze materiału na tunel bass reflex, a nie jakieś specjalne właściwości soniczne. Tunel ma być odpowiednio sztywny aby pompowane powietrze nie furgotało. Nigdy nie spotkałem się z opisami wpływu użytego materiału na dźwięk.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Muszę przewietrzyć mój system…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po tym co widzę na zdjęciach muszę przeprosić obecnie chińskie Castle za podłe wykonanie ich kolumn. Castle chociaż są wykonane w tej samej "klasie" co Isis to mają odpowiednią do wykonania cenę a tu 95.000zł. Aż muszę zobaczyć kto jest tak bezczelny i handluje tym w kraju. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Chord/Naim/ATC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie jest takie - po jakiego grzyba zawracać sobie głowę przez parę tygodni kolumnami, które są wykonane gorzej o supermarketowych produktów. Przy takiej cenie jakość wykonania to podstawa. Więc jeśli to wszystko jest prawdą to cały test jest bez sensu. 

W końcu ten wątek ma docierać do serca audiofila, a nie nudzić.

Szkoda czasu na takie rzeczy.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość

(Konto usunięte)
1 godzinę temu, Szymon napisał:

Ciekaw jestem jak te kolumny wypadłyby w porównaniu z krajowymi wyrobami na przetwornikach estradowych jak Aida.

Aida tak się nie gubi...Metal gra jak ta lala bez degradacji sceny... słuchałem Thaisis...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Szymon napisał:

 

Brzmienie.

Pierwsze na co zwróciłem uwagę (i nie tylko ja) to bardzo słaby i anemiczny zakres niższego basu. Na tle Wilson Alexia, Ethos Arctico, Magico S5 mk2 te kolumny nie mają siły w tym zakresie. Tak wielki przetwornik sugeruje zejście do granic  ludzkiej percepcji  czyli 16Hz, nic bardziej mylnego.  Ten poziom jest dla niego nieosiągalny. Specjalnie zajrzałem w specyfikację użytego głośnika estradowego Eighteen Sound 15LW1500 i wiele to wyjaśniło. Deklarowane przez producenta kolumn pasmo przenoszenia 28Hz (-6dB) jest wyssane z palca, (zakładając że kolumna ma deklarowane 91dB skuteczności)  głośnik ten osiąga -6dB przy 50Hz. Jego częstotliwość rezonansowa to 34Hz. Zalecany przez producenta zakres pracy 40 Hz - 2000 Hz.  Wykresy i specyfikacja w załączniku. Na szczęście wyższy bas nie był aż tak słaby ale w moim pomieszczeniu nadal było go mało. W mniejszym metrażu powinno być znacznie lepiej.

Sam charakter, motoryka i barwa basu była na dobrym poziomie, po prostu skala dźwięku była zdecydowanie zbyt mała. Czuć, że projektant walczył pomiędzy zejściem w dół pasma  a atakiem wyższego basu. Wody z ogniem połączyć się nie udało ale 3+ za całokształt tego zakresu się należy.

Zdecydowanie najlepszym aspektem tej kolumny jest średnica odtwarzana przez papierowego Seasa w wersji OEM, identycznego miałem w polskich monitorach APS  AEON(kupowałem nawet nowy za 250zł netto po uszkodzeniu przez dzieciaka). Lubię papierzaki na średnicy, dźwięk jest gładki, nasycony o odpowiedniej barwie. Zdecydowanie niższa średnica była jedną z lepszych w odsłuchiwanej stawce.

Wyższy środek byłby również bardzo dobry gdyby nie kopułka wysokotonowa a właściwie jej nieszczęsna tubka. Producent ponownie sięgnął po estradowy driver Eighteen Sound NSD 1095N. Każdy instrument i wokal, który grał w zakresie 1-3Khz był podbarwiony przez tubkę, świetnie było to słychać przy porównaniu z kolumnami odniesienia.  Konstruktor starał się maskować ten efekt wybierając gładki i nienatarczywy tweeter ale nie udało mu się tego problemu wyeliminować. Ponownie widać to świetnie na samej charakterystyce wysokotonowca. Wyraźny spadek zaczyna się na częstotliwości 2Khz! Przy 5kHz mamy już -7dB, przy 10Khz -10dB, aby przy 18Khz osiągnąć -15dB.

Taka charakterystyka estradowego drivera powoduje, że ciężko uznać tą kolumnę za szerokopasmową bez dodatkowego modułu wysokotonowego.

Najwyższe składowe to pięta Achillesowa tych konstrukcji, góra jest gładka, nienatarczywa ale wyjątkowo słabo rozdzielcza. Ilość wybrzmień, efektów przestrzennych, "oddechu pomieszczenia" i smaczków zdecydowanie najgorsza z wszystkich testowanych kolumn. Ewidentnie brakuje jakiegoś głośnika (dopalacza) powyżej 5-8Khz. Przez to cały charakter kolumny jest zbyt złagodzony i przygaszony. Szkoda, bo z lepszą kopułką bez tuby całość zagrałaby dużo lepiej. 

Słuchałem niegdyś starych Altec Lansing  i szczerze bardziej kupuję ten kierunek grania z dużych papierzaków, wysokimi tonami obdzieliłyby ze 3 pary Trennerów ? Chyba w końcu przyjdzie czas na testy porządnych JBLi z wyższej półki.

 

Odniosę się do tego co napisał Szymon pod kątem zwrotnicy, o której juz pisałem oraz konstrukcyjnego podobieństwa do JBL 4343 z 1978 roku, które posiadam.

Tak Szymonie, warto dokonać odsłuchów kolumn na papierzakach ze złotej epoki hi-fi ze stajni Altec lub JBL. Pamiętając o wielu pułapkach, które czychaja na słuchającego. Na szczęście w necie jest wiele informacji co i jak trzeba zrobic aby było baaaardzo ciekawie i interesująco. Z "nowych" JBLi mamy może dwa czy trzy modele warte odsłuchu, szczególnie Everesty. Choc dla mnie im starsze tym lepsze.

Wrócę na moment do JBL 4343. Na dole 15" papier pracujący do ok. 300 Hz. Pisze ok. bo źródła różnie podają częstotliwosci podziału. Potem 10"-owy papier na średnicę do ok. 1500 Hz, nastepnie wysokotonowy driver z dedykowana tubą do ok. 9000 Hz i najwyżej szczelinowy driver. Oba wysokotonowce to metalowe membrany.

Jak widać z opisu na dole i średnicy konstrukcja bardzo podobna do ISISów. Skrzynia i gabarytowo i konstrukcyjnie bardzo podoba, takze bass reflex z dwoma tunelami. I stąd moja analogia. Zgadzam się, że te kolumny 28Hz mają jedynie w specyfikacji. Moje niskie zaczynaja się od 35 Hz i tu zapewne jest podobnie. Duży głosnik nie oznacza automatycznie bardzo nisko schodzącego basu.

 

Do meritum.

Stockowe JBL 4343, pomimo że kultowe, moim zdaniem nie grają. Robert Szczerbowski modyfikował te kolumny ponad dwa lata żeby osiągnąć zamierzony cel. Jego droga to modyfikacja elementów zwrotnic. Efekt jest niesamowity. Tyle, że zwrotnice kosztuja więcej niż same kolumny. Moja wybrana droga to wywalenie zwrotnicy i zastosowanie aktywnej zwrotnicy lampowej czyli podział częstotliwosci na drodze małych sygnałów pomiędzy preampem, a trzema parami końcówek mocy. Poniewaz kolumna jest czterodrozna, a moja zwrotnica trójdrożna, na górnym podziale 9kHz zastosowałem pasywną zwrotnicę o wartościach jak w oryginale tyle, że zbudowaną na topowych elementach RLC.

I dlatego twierdzę, że ISISy mają potencjał przy zmianie elementów zwrotnicy. Stąd mój wczesniejszy komentarz. Tym bardziej, że w dzisiejszych czasach takich kolumn trącących myszką sie po prostu nie robi. Mają być smukłe i udziwnione. I pasowac do nowoczesnych wnętrz. A takie zwaliste skrzynie nadaja sie co najwyżej do muzeum albo do stodoły.

Na bazie swoich doświadczen i Roberta Szczerbowskiego twierdzę, że najprawdopodobniej przy zastosowaniu elementów zwrotnicy najwyższej klasy za kwotę ok. 20-30 tys zł dźwiek uzyskany z tych kolumn będzie o klase lub nawet dwie wyżej. Oczywiscie można zastosować zwrotkę aktywną.

Tylko ktoś zapyta i całkiem słusznie ... po co? Jesli kupuję kolumny za 100 tys zł to wymagam dźwieku na tym poziomie bez żadnych modyfikacji. Ale wtedy dźwiek może okazać się taki jak opisał Szymon. Niestety jest to przypadłość wiekszości jak nie wszystkich dzisiejszych hi-endowych produktów. Wydana cena nie jest adekwatna do otrzymanego dźwięku, w porównaniu do najlepszych rozwiązań w danym segmencie produktowym z ostatnich 30-u czy nawet 40-u lat.

Każdy ma wybór jaka drogą podąża. Zazwyczaj chodzi o uzyskanie jak najlepszego dźwieku, co jest często subiektywną oceną, za jak najmniejszą lub lepiej za rozsądną kasę. Dróg jest wiele. Jedni kupią ISISy i będą wniebowzięci, drudzy kupią i zmodyfikują bo jest potencjał, inni jak ja będą się grzebać w kornikowych rozwiązaniach, do tego z nietypowym rozwiązaniem podziału.

 

Pozdro

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Muszę przewietrzyć mój system…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, Sardyn napisał:

że to po prostu kiepskie kolumny

Ja bym raczej stwierdził, że w standardowej wersji niekompletne...dla mnie to po prostu robienie z klienta idioty... 

 

1 godzinę temu, Szymon napisał:

Dzisiaj przedstawię Wam opis wrażeń po kilku tygodniach spędzonych z kolumnami Trenner & Friedl Isis made in Austria. W tym przypadku trudno mówić nawet o klasycznym "metkowcu" bo to produkt słabo rozpoznawalny wśród audiofili.

Jakość wykonania/spasowania na katastrofalnym poziomie, ta maskownica po prostu zwaliła mnie z nóg....długo oglądałem z bliska te paczki, to jest nie pojęte aby kolumna za 100kzł prezentowała taki poziom wykonania. Dziwne, że żaden z profesjonalnych i uznanych recenzentów nie zwrócił na to uwagi i jakie były tego pobudki... Bo ja gdybym wyjechał z salonu autem za trzy setki powiedzmy, i zobaczył skórę pospinaną zszywkami, źle spasowaną karoserię wyblakłą deskę rozdzielczą i każdy element nadwozia malowany w innym odcieniu dostał bym białej gorączki....

Natomiast co do dźwięku...spójny przekaz z bardzo dobrą średnicą, dociążoną i namacalną, bas dynamiczny niestety bez siły, scena wąska ale wystarczająco głęboka, kolumny grają bardzo kierunkowo, wąski sweet spot trzeba się nagimnastykować przy ustawianiu. Góra pasma totalnie spolerowana, brak wybrzmień kolumna wręcz woła o pomoc na górze, czyli dodatkowy głośnik wysoko tonowy. Małe składy wypadały dobrze im więcej w muzyce się działo tym bardziej dało się odczuć niechęć tych kolumn do skomplikowanych aranżacji z dużą ilością instrumentów. 

W standardowej wersji kolumny do spokojnego grania, fajnie było by posłuchać wersji "ostatecznej" z dodatkowym głośnikiem na górze pasma. Niestety jakość wykonania woła o pomstę...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, tb82 napisał:

wąski sweet spot 

Zapomniałem więc dopisuję ... w JBL4343 jest bardzo podobnie. Dlaczego napisałem ... koncepcyjnie bardzo podobne konstrukcje.

Ale co ciekawe JBL z szerokością sceny nie ma żadnych kłopotów. W moim pomieszczeniu tak wielkie kolumny zniknęły, a wszystkie fazowe efekty z Amused to Death Watersa są tam gdzie powinny być.

 

17 minut temu, tb82 napisał:

Dziwne, że żaden z profesjonalnych i uznanych recenzentów nie zwrócił na to uwagi i jakie były tego pobudki...

Taki mamy klimat ? ... piszę o tym wielokrotnie.

 

 

1 godzinę temu, Szymon napisał:

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

t1.jpg

 

Szymon, do odsłuchu chyba zdjąłeś te kółka?

U mnie JBLe stoją na betonowej podstawie na podkładkach z pumeksu. Tym zabiegiem odsunąłem głosnik niskotonowy od podłogi. Tu widzę przetworniki po prostu podniesiono do góry.

 

Pozdro

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Muszę przewietrzyć mój system…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, tb82 napisał:

robienie z klienta idioty.

Idiotów nie trzeba robić - oni po prostu są

Dla mnie jest nim ten kto kupuje tylko na podstawie opinii osób trzecich - nie ważne czy recenzji któregoś redaktora z pisemek, Szymona, czy też sprzedawcy w salonie.

Inną sprawą jest jak ktoś świadomie decyduje się na na określony produkt a co za tym idzie dźwięk - tu już nie nie ma o czym dyskutować - wolnoć Tomku...

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, tb82 napisał:

Bo ja gdybym wyjechał z salonu autem za trzy setki powiedzmy, i zobaczył skórę pospinaną zszywkami, źle spasowaną karoserię wyblakłą deskę rozdzielczą i każdy element nadwozia malowany w innym odcieniu dostał bym białej gorączki....

 

Porównanie do rynku motoryzacyjnego jest moim zdaniem raczej nietrafione. Rynek motoryzacyjny jest rynkiem masowym. W porównaniu do niego rynek produktów audiofilskich, cokolwiek to znaczy, jest niszą w niszy.

Juz raczej należałoby porównywać do samochodów luksusowych czyli Bentley, Lamborghini, Ferrari czy najwyższe modele Mercedesa, BMW czy Audi. A tam takie wpadki sie raczej nie zdarzają. Choc mój znajomy wymieniał silnik TD w Maseratti za osiem stówek po przebiegu 7 tys km ? .

Za to na rynku samochodowym nagminną wpadką sa problemy z eksploatacja większości nowoczesnych silników, na oba rodzaje paliwa. Problemy, które wychodza po kilkudziesięciu tysiacach kilometrów. Niestety rzadko się o tym pisze, serwisy nabieraja wody w usta, a przeciętny Kowalski nie ma o tym zielonego pojęcia. Do czasu kosztownej naprawy, zazwyczaj po gwarancji.

Czasy gdy silniki robiły po 500 tys km przeszły do lamusa. Może dobry dźwięk za normalne pieniądze też?

To się nazywa postęp ... w drenowaniu kieszeni klienta ? .

 

Pozdro

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Muszę przewietrzyć mój system…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

    Gość
    Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.


    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • House of Marley Positive Vibration Frequency Rasta

      Patrząc na to, co lada moment zacznie wyprawiać się za oknem aż chciałoby się zanucić za nieodżałowanym Markiem Grechutą chociażby fragment niezwykle będącego na czasie utworu „Wiosna – ach to ty”. Dlatego też powoli, acz konsekwentnie warto przygotować się na prawdziwy wybuch zieleni a tym samym niemożność wysiedzenia w czterech „betonowych” ścianach. Jak to jednak w życiu bywa jeszcze się taki nie urodził, co … więc doskonale zdaję sobie sprawę, iż nie dla wszystkich pierwszy świergot ptaków j

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Słuchawki

      Czy płyty CD cieszą się jeszcze odpowiednią popularnością?

      W dzisiejszych czasach, ludzie coraz więcej rzeczy chętniej robią online. Odchodzi się od klasycznych rozwiązań, na rzecz nowatorskich rozwiązań. Ten stan rzeczy dotknął również branżę muzyczną. Normą jest, że artysta wydając nowy album, wypuszcza go również w wersji fizycznej, najczęściej w postaci płyt CD, które można zakupić w wielu sklepach. W opozycji do takich zakupów stoi oczywiście internet i rozmaite serwisy streamingowe, takie jak YouTube, czy Spotify. Warto się zastanowić czy, a jeśli

      audiostereo.pl
      audiostereo.pl
      Muzyka 12

      Marantz Cinema 30

      Choć z pewnością większość śledzących dział recenzencki czytelników zdążyła przyzwyczaić się do tego, że kino domowe gości u nas nad wyraz sporadycznie, to o ile tylko światło dzienne ujrzy coś ciekawego, to czysto okazjonalnie takowym rodzynkiem potrafimy się zainteresować. Oczywiście nie zawsze jest to klasyczny, przeprowadzany w zaciszu domowych czterech kątów test, jak m.in. w przypadku budżetowego, acz bezapelacyjnie wartego uwagi i po prostu świetnego Denona AVR-S770H, lecz również nieco m

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Systemy

      Indiana Line Diva 5

      Śmiem twierdzić, ze nikogo mającego choćby blade pojęcie o tym, co dzieję się wokół, jak wygląda rynek mieszkaniowy uświadamiać nie trzeba. Po prostu jest drogo, podobno będzie jeszcze drożej i tanio, to już było i nie wróci, a skoro jest drogo, to do łask wracają mieszkania o metrażach zgodnych z założeniami speców z lat 50-70 minionego tysiąclecia. Znaczy się znów aktualnym staje się powiedzenie „ciasne ale własne”. Dlatego też logicznym wydaje się popularność wszelkich rozwiązań możliwie komp

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Kolumny

      Bilety | DŻEM koncert urodzinowy| Koncert

      O wydarzeniu Kup bilet na koncert jednego z najważniejszych polskich zespołów bluesowych - zespołu Dżem! Grupa świętuje 40-lecie działalności, w związku z czym na koncertach na pewno nie zabraknie dobrze znanych przebojów, takich jak Wehikuł czasu, Whisky, Czerwony jak cegła czy Sen o Victorii. Dżem bilety na jubileuszowe koncerty już dostępne! O zespole Dżem Połączyli rocka, bluesa, reggae, country. Nagrali piosenki, które uwielbiają zarówno koneserzy, jak i niedzielni słuchacze

      AudioNews
      AudioNews
      Newsy
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.