Jump to content
Szymon

Szymona sprzętowe poszukiwania... Czyli jak dotrzeć do serca audiofila.

Recommended Posts

te kamyki wyglądają na turmalin.

jest do kupienia w wielu miejscach.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bez tych kamieni nie byłby taki ciężki 🙂

"Dobre" urządzenie musi swoje ważyć.

  • Like 2

Brak

Share this post


Link to post
Share on other sites
To dość niepokojące wieści. Starsza wersja widzi moje wszystkie przetworniki od Dcsa do Denafripsa włącznie. Ciekawe czy są to problemy przejściowe z softem czy G1, G2 nie widzą konkretnych modułów USB jak xmos. 

U mnie nie ma problemu z wykrywaniem DACa Chorda podobnie z Xduoo w którym siedzi chyba jakiś xmos.
Mam za to czasami problem z wybudzaniem z uśpienia, brak reakcji, dopiero odłączenie od sieci przywraca kontrolę. To na beta3.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Jonny napisał:

Mam G1 i zero problemów, z tym że nie gram po USB

Po wyjściach cyfrowych grał OK, po USB Audio nie: nawet nie widział DAC One, za to r-DACa zobaczył bez żadnego problemu. Po USB HDD widział oba daki i grał bardzo ładnie. 

Myślę, że nie ma co upadać na duchu, tylko spróbuję w kwietniu te akcesoria iFi Audio. 

r-DAC ma własne zasilanie sekcji USB i nie potrzebuje/nie może odbierać prądu ze źródła.

A G1 ma średnicę zajedwabistą, głosy, lokalizację, nieprzesadzone bryły, stałą pozycję źródeł pozornych (nie ma pływania po scenie) itd


"zresztą wydaje mi się również, że Kartaginy powinno nie być"

Share this post


Link to post
Share on other sites
33 minuty temu, XVCR napisał:


U mnie nie ma problemu z wykrywaniem DACa Chorda podobnie z Xduoo w którym siedzi chyba jakiś xmos.
Mam za to czasami problem z wybudzaniem z uśpienia, brak reakcji, dopiero odłączenie od sieci przywraca kontrolę. To na beta3.

A po co beta, 6.0 wszystko działa idealnie 

31 minut temu, absinth3 napisał:

Po wyjściach cyfrowych grał OK, po USB Audio nie: nawet nie widział DAC One, za to r-DACa zobaczył bez żadnego problemu. Po USB HDD widział oba daki i grał bardzo ładnie. 

Myślę, że nie ma co upadać na duchu, tylko spróbuję w kwietniu te akcesoria iFi Audio. 

r-DAC ma własne zasilanie sekcji USB i nie potrzebuje/nie może odbierać prądu ze źródła.

A G1 ma średnicę zajedwabistą, głosy, lokalizację, nieprzesadzone bryły, stałą pozycję źródeł pozornych (nie ma pływania po scenie) itd

Wygrzany egzemplarz około 400h nie ma żadnych przypadłości wymienionych przez ciebie, używam dodatkowo Roon

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
19 minut temu, Jonny napisał:

Wygrzany egzemplarz około 400h nie ma żadnych przypadłości wymienionych przez ciebie, używam dodatkowo Roon

Z tego co się zorientowałem, roon nie ma nic do rzeczy- to niezgodność fizyczna a nie softowa. Niektóre zestawienia dac + G1/2  tak mają, ale jak piszą, zależeć ma to też od egzemplarza G1/2 (w co nie chce mi się wierzyć). 

Tak czy inaczej G1/2 jest na mojej liście

Edited by absinth3

"zresztą wydaje mi się również, że Kartaginy powinno nie być"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiedyś włączyłem beta program i tak zostało. Szkoda że G1 nie ma izolacji galwanicznej USB.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
3 godziny temu, absinth3 napisał:

A G1 ma średnicę zajedwabistą, głosy, lokalizację, nieprzesadzone bryły, stałą pozycję źródeł pozornych (nie ma pływania po scenie) itd

Kiedyś widziałem jak na Woodstock ludziska pływali w błocie, ale żeby tak po scenie... 😉

A tak poważnie to przepraszam ale, jak streamer/transport ma takie "cuda" w domenie cyfrowej wyczyniać? NIE MA TAKIEJ OPCJI

3 godziny temu, absinth3 napisał:

niezgodność fizyczna a nie softowa

... że taki mezalians niby tak? a od czego niby są standardy typu spdif itd?

Edited by m4tech

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rafał.M

zestaw ten sam który był kiedy byliście u mnie na wiosnę nic się się nie zmieniło tylko żródło .Co było na plus: gładkość gry głębia sceny i wokale .Tylko powtórzę zestaw vega g2+aries g2 połączony ich linkiem a nie urządzenia osobno

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tylko po co Aries G2 jak streaming jest już w Vega G2?

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minut temu, XVCR napisał:

Tylko po co Aries G2 jak streaming jest już w Vega G2?

Ponieważ to są różne specyfikacje, pytanie jest inne - czy Aries jest wart tak dużej dopłaty....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Jak posłuchacie urządzeń auralica razem i osobno zrozumiecie różnice .Jak dla mnie warto dopłacić do ariesa.Ale każdy niech decyduje samemu bo kasa nie mała.Dobrze że omawiane urządzenia jak dcs i auralic są dostępne do testów.  Każdy zainteresowany może porównać i opisać swoje wrażenia

Edited by surfbrother
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rafał 

dzięki za zaproszenie mam nadzieję że jak czas pozwoli to się u Ciebie pojawię.Zabawki wezmę ze sobą.Miło będzie się ponownie spotkać .

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, m4tech napisał:

Kiedyś widziałem jak na Woodstock ludziska pływali w błocie, ale żeby tak po scenie... 😉

A tak poważnie to przepraszam ale, jak streamer/transport ma takie "cuda" w domenie cyfrowej wyczyniać? NIE MA TAKIEJ OPCJI

... że taki mezalians niby tak? a od czego niby są standardy typu spdif itd?

Oczywiście- miałem zwidy

 

SPDIF do 24/192 (cóż poradzić na specyfikację?)

 


"zresztą wydaje mi się również, że Kartaginy powinno nie być"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niedawno dojechały do mnie 2 ciekawe urządzenia, długo oczekiwany dCS BARTOK oraz przedwzmacniacz dzielony Gryphon Pandora. Napiszcie , które urządzenie mam przetestować i opisać jako pierwsze. Oczywiście pamiętam o kolumnach Davone 🙂

 

d2.jpg

d3.jpg

1.jpg

2.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Bartok to takie all in one.

Ciekawe czy sa jakieś kompromisy? Dobra końcówka i cyfrofil zapewne będzie w audiofilskim raju.

 

Ile to kosztuje, z 50 tys zł?

Pozdro

Edited by pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system, sprzedam: przetwornik Audio Note DAC4 i Weiss Engineering DAC2/Minerva pod marką WLM Gamma Reference DAC; legendarne, lampowe phono stage EAR 834p (MM/MC, kondensatory Mundorf, step-up Partridge), duzo kabli Transparent i MIT.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bartok!!! Jak ma się do Debussy+ NB?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Sprzedam VITUS RI100

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
2 minuty temu, Marcin_Sz napisał:

Bartok!!! Jak ma się do Debussy+ NB?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Wyjąłes mi to z ust. Myslę, że będzie co najmniej tak samo dobrze albo i lepiej. A przynajmniej tak wygląda z tylnego panela. Debussy ma juz swoje lata a jego najwieksza uciążliwością jest tylko jedno wejście zegara. Bo na szczęście Angole pamietaja o swoich klockach i dbaja o użytkowników poprawiając i rozszerzając mozliwosci przez upgrade firmware'u.

Edited by pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system, sprzedam: przetwornik Audio Note DAC4 i Weiss Engineering DAC2/Minerva pod marką WLM Gamma Reference DAC; legendarne, lampowe phono stage EAR 834p (MM/MC, kondensatory Mundorf, step-up Partridge), duzo kabli Transparent i MIT.

Share this post


Link to post
Share on other sites

....Szymon jeżeli zapytałeś to odpowiadam....Gryphon Pandora....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bartok!!! Jak ma się do Debussy+ NB?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Popieram, słuchałem go krótko na AVS z D8000 od Finala, ale chyba coś nie było dobrze ustawione, bo słabo to grało jak na Finale.

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, Miroslav1 napisał:

....Szymon jeżeli zapytałeś to odpowiadam....Gryphon Pandora....

Popieram.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Ja wolałbym Gryphona... lecz Szymon przetestuje i tak oba urządzenia, zatem musimy troszkę poczekać.

Poza tym, Duńczycy muszą się teraz zrehabilitować po tym nieudanym kocurze 🙂

Edited by Łukasz_62438
dopisek
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oddaję głos na Bartoka, aczkolwiek proponuję by kol. Szymon rzucił monetą - co pierwsze, bo plebiscyt, jak i liczenie głosów moze potrwać.

Pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pewnie Bartoka chętniej bym przygarnął.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

TEST

 

DAVONE GRANDE  piękne duńskie "fotele"

 

Dane techniczne (wg producenta)

·  Pasmo przenoszenia 27-30,000

·  impedancja 4 ohm, 3,7 minimum przy 25 Hz

·  skuteczność 90 dB / 2,83 V / m

·  moc maksymalna 170 W mierzone zgodnie z IEC17,1

·  subwoofer 10 ", Aluminium anodowane na czarno sztywne Stożek, Xmax 28mm pp Opatentowany Silnik napędu Projekt symetryczny

·  średnio tonowy 6,5 "Membrana z włókien egipskiego  papirusa. Potężny zoptymalizowany silnik neodymowy o  niskim poziomie zniekształceń.

·  Głośnik wysoko tonowy 1 "Textile Dome Membrana AirCirc Budowa silnika z 6 magnesami neodymowymi  230 Hz, 3 kHz

·  system  / bass reflex obudowa z 16 warstw drewna bukowego  z wieloma  usztywnieniami wewnętrznymi.

·  waga 48 kg  sztuka

·  wymiary: wysokość 91 cm, szerokość 61 cm, głębokość 48cm

Cena 68 370zł  para.

 

Davone Grande to bardzo solidnie wykonane kolumny, ciężkie o masie niemal 50kg. Świetnie zbudowana obudowa, bardzo gruba, wiele wzmocnień wewnątrz, sztywna i stabilna konstrukcja. Wygląd dość niecodzienny, kolumny są niskie i przysadziste przypominają bardziej mebel typu fotel niż standardowe zespoły głośnikowe.  Dość niepraktyczne są metalowe stopy z kolcami, bardzo łatwo zniszczyć i porysować podłogę przy samodzielnym ustawianiu. Jedyny mankament wyglądu to "dziury" na maskownice, przez które widać gołą sklejkę. Całościowo nie ma się do czego przyczepić, przy tandecie Trennera to prawdziwy Mercedes. Zwłaszcza biorąc pod uwagę cenę tych kolumn. Zwrotnice wykonane przyzwoicie, jakość elementów nie jest z najwyższej półki ale jest to zupełnie akceptowalny poziom.

Głośniki wysokiej klasy średnio-niskotonowy SB Acoustic Satori MR16P, wysokotonowy kopułkowo-pierścieniowy SCAN SPEAK D3004/660000  oraz niskotonowy aluminiowy

SCAN SPEAK 26W/4867T00.

Za budowę i użyte komponenty 5 z minusem.

 

 

 

 

Brzmienie.

Parametry skuteczności i pasma przenoszenia znowu moim zdaniem są zawyżone, kolumny potrzebują sporo mocy żeby zagrać na przyzwoitym poziomie głośności i z pewnością nie mają więcej jak 86-87dB skuteczności. Dolne pasmo przenoszenia z pewnością jest realne dla tego przetwornika ale nie w tak maleńkim litrażu. Bardzo grube ścianki, bardzo płytka obudowa,  osobna komora dla "średniaka"  powoduje że litraż jaki zostaje do dyspozycji jest ewidentnie za mały.

Podczas odsłuchu głośnik nie miał zbyt wiele do powiedzenia na niskim basie, starał się grać basem średnim czyli tym co mógł. Bas wyższy z racji na ciężką membranę był bardzo słabo zaznaczony. W tym, zakresie w którym pracował był jak najbardziej prawidłowy o nieco tłustym charakterze z lekko rozmazanym konturem ale całkowicie akceptowalny w tych pieniądzach. Prawdziwy problem zaczyna się gdy przechodzimy wyżej w pasmo, wyższy bas praktycznie nie istnieje a średnica z głośnika SB ACOUSTIC SATORI jest niesamowicie słaba. Średnie tony są suche, bez siły, z kompletnym brakiem dociążenia dźwięku.  Przez to całość jest mocno odchudzona a równowaga tonalna całkowicie zachwiana. Zakres średnich tonów to ewidentnie katastrofalny aspekt tej kolumny. Wyższego basu nie odtwarza ani ten średniak ani niskotonowy, przez to perkusja i werbel grają z żenującą dynamiką a męskie wokale są totalnie odchudzone i nieprawdziwe.  Orkiestra symfoniczna i duże składy to gwóźdź do trumny tej konstrukcji, wrzaskliwie i nieprzyjemnie, chudo, nudno i męcząco. Absolutny brak masy i dynamiki. Wokale żeńskie wrzaskliwe i męczące na wysokich poziomach głośności, całkowicie niewykorzystany potencja świetnego przetwornika. Góra mocno przerysowana, stanowczo za głośna w stosunku do reszty pasma. Konstruktor zupełnie pogubił się w jej aplikacji. Jakiekolwiek zespoły rockowe lub metalowe są praktycznie nie do słuchania, problemy są nawet z muzyka popularną. Każde gorsze nagranie jest zdecydowanie zbyt chude, suche i nieprzyjemne w odbiorze.

Za dźwięk daję 1+. Ewidentnie najsłabsza kolumna za te pieniądze jakiej słuchałem przez długi okres czasu.

Scena dźwiękowa to już żart z odbiorcy, niska wysokość kolumn i zestrojenie powoduje że całość obrazu muzycznego jest pomniejszona. Najbardziej cierpi wysokość, wokaliści to bardziej Hobbity niż ludzie o naturalnym wzroście. Scena jest też płytsza i nieco węższa niż przy klasycznych zespołach głośnikowych. Szczerze to takie przedstawienie sceny dźwiękowej absolutnie dyskwalifikuje tą konstrukcję w moich oczach. Wszyscy, którzy mnie odwiedzali mieli podobną uwagę, to są kolumny bardziej do "wyglądania" niż słuchania. Całkowicie musze się z tą opinią zgodzić. To produkt dla osoby, która nie będzie słuchała tylko uzupełni swój gabinet o ładny mebelek.

Zupełnie zmarnowany potencjał głośników i  solidnie wykonanej obudowy.

d1.jpg

d2.jpg

Edited by cir
  • Like 5
  • Sad 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Można by zrobić podstronę tego tematu, gdzie Szymon mógłby wrzucać wyłącznie jego opisy. Byłby lepszy dostęp do recenzji. Tutaj chowają się gdzieś między postami.

  • Like 1

Różne rzeczy uszczęśliwiają różnych ludzi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bardzo niska konstrukcja, na jakiej wysokości wypada kopułka głośnika wysokotonowego?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na oko na tym stojaku będzie ok. 1 m.


Muszę przewietrzyć mój system, sprzedam: przetwornik Audio Note DAC4 i Weiss Engineering DAC2/Minerva pod marką WLM Gamma Reference DAC; legendarne, lampowe phono stage EAR 834p (MM/MC, kondensatory Mundorf, step-up Partridge), duzo kabli Transparent i MIT.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
30 minut temu, pmcomp napisał:

Na oko na tym stojaku będzie ok. 1 m.

Jakim cudem metr, jak z podstawą mierzą 91cm.

Góra 85cm.

Edited by Rafał.M

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.