Jump to content
Szymon

Szymona sprzętowe poszukiwania... Czyli jak dotrzeć do serca audiofila.

Recommended Posts

Jako pierwszy w Polsce mam okazję posłuchać najnowszego dziecka Dan D’Agostino Classic 2. Niepozorne "brzydkie kaczątko" na razie się rozgrzewa. Jak gra opiszę po wnikliwym odsłuchu. Czekam jeszcze na monobloki progression aby przedstawić Wam szerzej granie tych urządzeń. Do testu całej serii zainspirował mnie jeden z krakowskich gości, który przybył do mnie z pierwszą wersją końcówki Classic.

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

  • Like 5

Share this post


Link to post
Share on other sites
34 minuty temu, babatular napisał:

Tak - Magico S5 Mk - to są kolumny do kina domowego. Najlepiej jako tyły. Naprawdę - bardzo Was proszę...

  Co da samych Magico to słuchałem tego modelu dwukrotnie w kontrolowanych warunkach i choć miałem sam troszkę zastrzeżeń to ewidentnie było słychać że to kolumny wysokiej(bardzo) klasy.

Zależy co jest Twoim punktem odniesienia, każdy ma prawo do swojej oceny, wspominał o tym wcześniej RafałM. My tak właśnie odebraliśmy te kolumny, wiele osób słuchało ich u Szymka na przestrzeni kilku tygodni i opinie były mocno zbieżne. Mnie najbardziej denerwował brak spójności w graniu oraz ta nieszczęsna dziura w wyższym basie....aczkolwiek trzeba przyznać, że słuchaliśmy również konstrukcji jeszcze wyżej wycenionych a grających ewidentnie słabiej. W kategoriach bezwzględnych patrząc co oferuje rynek i za jakie pieniądze absolutnie nie można potępiać tych konstrukcji, myślę, że ich sposób prezentacji znajdzie sporo grono zwolenników.

Edited by tb82
  • Like 2

Amplifon, Naim, Esoteric, DCS, Manley, S16Hz, Thorens. Tomek.

Share this post


Link to post
Share on other sites
34 minuty temu, babatular napisał:

Tak - Magico S5 Mk - to są kolumny do kina domowego. Najlepiej jako tyły. Naprawdę - bardzo Was proszę...

  Co da samych Magico to słuchałem tego modelu dwukrotnie w kontrolowanych warunkach i choć miałem sam troszkę zastrzeżeń to ewidentnie było słychać że to kolumny wysokiej(bardzo) klasy.

I mogły Ci się podobać ,bo to dwie drogi. Dół pasma pewno kulał , ale spójności pewno nie brakowało. 

Tylko ze to kolumienki dedykowane raczej do spokojnego grania. 

Problem się pojawia jak trzeba dobrać przetworniki do pełnopasmowej kolumny i połączyć tak żeby uniknąć dziur w pasmie.

A jak mogliśmy się przekonać to nie takie proste. I uwież mi ze ten problem występuje nie tylko u Magico.

Edited by Rafał.M

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 minut temu, tb82 napisał:

Zależy co jest Twoim punktem odniesienia, każdy ma prawo do swojej oceny, wspominał o tym wcześniej RafałM. My tak właśnie odebraliśmy te kolumny, wiele osób słuchało ich u Szymka na przestrzeni kilu tygodni i opinie były mocno zbieżne. Mnie najbardziej denerwował brak spójności w graniu oraz ta nieszczęsna dziura w wyższym basie....aczkolwiek trzeba przyznać, że słuchaliśmy również konstrukcji jeszcze wyżej wycenionych a grających ewidentnie słabiej.

Zgoda. Ja sam mam uwagi krytyczne szczególnie jeśli chodzi i niską górę i pewien brak naturalnej fizjologi na przełomie basu i środka w S5Mk2. Bas tez moglby byc lepszy za te pieniądze. Ale rozdzielczość i czystość dźwięku jest rewelacyjna na tych kolumnach - i zniżanie ich jakości do poziomu KD jest dla mnie nieporozumieniem.

Edited by babatular
bląd

In my humble opinion

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 minut temu, Szymon napisał:

Jako pierwszy w Polsce mam okazję posłuchać najnowszego dziecka Dan D’Agostino Classic 2

Szymcio rezerwuje miejsce.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Szymcio rezerwuje miejsce.

Kurła... to może i czas na mnie


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • Like 1

Sprzedam VITUS RI100

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 minut temu, Sovereign napisał:

...

Podałem konkurencyjne produkty w przybliżonej cenie. Magico A3 + AVM Ovation SA 8.2, PA 8.2, i gramofon ClearAudio Innovation. Najwięcej do zaoferowania na skraju wysokich z berylową kopułką.

Następne kolumny w przybliżonej cenie. W tym samym pomieszczeniu set: Vienna Acoustics Liszt + Devialet Expert 440 Pro. Inne, bardziej barwne kolorowe granie nastawione bardziej na MF. Całkiem dobre - jak na cenę tych kolumn poniżej 50k PLN.

Również w tym samym pomieszczeniu były (spośród tych 3-ech) najjaśniej grające kolumny/monitory Yamaha NS-5000 + Yamaha M-5000, C-5000, GT-5000. Dobra rozdzielczość/selektywność, ale trochę w kierunku Focal'a.

...

również byłem w tym pomieszczeniu na AVS2018 :) najbardziej mi się podobał zestaw z Magico A3 i elektroniką AVM.

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 minut temu, Sovereign napisał:

Czyli oczekujesz wysokich cen, bo inaczej nie zainteresują Ciebie. Chciałbyś, by Ethos Ultimo (49.900 PLN/para) i Magico A3 (US$9800/pair; 47.999 PLN/para) były jeszcze droższe. Jak za nie, to maksymalna cena przy nówkach ze sklepowej półki. Gdy będą w przecenie jak tzw. ex-demo, to jeszcze lepiej - dla kogoś, kto chciałby je mieć.

Podałem konkurencyjne produkty w przybliżonej cenie. Magico A3 + AVM Ovation SA 8.2, PA 8.2, i gramofon ClearAudio Innovation. Najwięcej do zaoferowania na skraju wysokich z berylową kopułką.

Następne kolumny w przybliżonej cenie. W tym samym pomieszczeniu set: Vienna Acoustics Liszt + Devialet Expert 440 Pro. Inne, bardziej barwne kolorowe granie nastawione bardziej na MF. Całkiem dobre - jak na cenę tych kolumn poniżej 50k PLN.

Również w tym samym pomieszczeniu były (spośród tych 3-ech) najjaśniej grające kolumny/monitory Yamaha NS-5000 + Yamaha M-5000, C-5000, GT-5000. Dobra rozdzielczość/selektywność, ale trochę w kierunku Focal'a.

W ogóle przeciwny kierunek - po ciemniejszej stronie Harbeth Monitor 40.2 / 40.2 Anniversary. Te już 3x słyszałem, na pamieć je znam. Najgorzej grały za pierwszym. Za drugim i trzecim, jak typowy Harbeth głównie MF. Mówię do jednego z ziomów z ekipy: Niezła średnica (MF), co? A on dla mnie odpowiada: Ale góra słaba! W tym przedziale także wolał: Liszt, A3, S4700, czy dużo tańsze L100 Classic.

Harbeth pompuje średnicę/przestrzeń coś jak stare 2-way L19, które wygryzły dużo młodsze Sonus'ki Electra Amator II. Przełączne w trakcie trwania utworów - bezpośrednio były konfrontowane 2-a razy, za 3-im już nie było Sonus'ów w RT-Project. W tak niskiej/budżetowej cenie, super na start 2-way monitory. Panie, można wstawić (w miejsce papierowych tweeter'ów) berylowe, i w połączeniu z papierowym mid-woofer'em (116A / 116H), super 2-way monitory. Tuningowane (4301B) w nowe kondensatory EVO SilverGold.Oil, rezystory M-Resist Supreme, cewki Finemet Coil, srebrzone okablowanie, pozłacane zaciski WBT, i kopułki berylowe KRS LE20Be - w KRS (Kenrick Sound) 1,100,000 JPY (bez podatku) i już nie ma http://jbl43.com/?pid=132109364 - z oryginału mają mid-woofer'y 116H. 

L100 Classic zrównoważone tonalnie, barwa dźwięku równa. Yamaha po jaśniejszej stronie, Harbeth po ciemniejszej. Zrób konfrontację dużych 3-way monitorów: JBL L100 Classic vs. Yamaha NS-5000 vs. Harbeth M40.2 Anniversary - i się przekonasz, że nie warto przepłacać :-)

 

Słuchałem tych JBL L100 na AS głównie przez Twoje wpisy oraz zachwyty i jakoś nie porwały mnie. Co mi się rzuciło w uszy od razu to brak gładkości. Na pewno nie mówię nie dla JBL, zwłaszcza tych starszych modeli ale te L100 czy LS80 w swoich cenach nie wygrały u mnie.

Co do tematu to również wnioskuję o przetestowanie K2 przez autora.

 


Różne rzeczy uszczęśliwiają różnych ludzi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
30 minut temu, Sovereign napisał:

Czyli oczekujesz wysokich cen, bo inaczej nie zainteresują Ciebie.

Nie mają znaczenie Twoje czy moje oczekiwania. Chyba, że w najbliższym czasie chcesz wydać 200 tys na kolumny. Jednak znając Twoje upodobania, to nie widziałbym i tak szans na przekonanie Cię do innej marki niż JBL. Nawet gdyby podali Ci tysiące opracować technicznych, których się tak domagasz :) Tak ewoluował rynek. W latach 70'tych nikt by pewnie na to nie wpadł, podobnie trudno jest przewidzieć jak będzie to wyglądało za np. 20 lat. To nie jest jakiś mój wymysł, tylko wiedza elementarna związana z pozycjonowaniem produktów i motywacją konsumentów. Rozumiejąc również jaki wpływa ma szczyt oferty na postrzeganie reszty powinieneś z uznaniem i podziwem potraktować, że rodzina marka konkuruje z zagranicznymi, a nie podnosić ten ciągły lament o ceny:) 

Edited by Roxi
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, babatular napisał:

Zgoda. Ja sam mam uwagi krytyczne szczególnie jeśli chodzi i niską górę i pewien brak naturalnej fizjologi na przełomie basu i środka w S5Mk2. Bas tez moglby byc lepszy za te pieniądze. Ale rozdzielczość i czystość dźwięku jest rewelacyjna na tych kolumnach - i zniżanie ich jakości do poziomu KD jest dla mnie nieporozumieniem.

Ale co Ty znowu masz za problem?ileż razy trzeba pisać,że wszystkie zawarte tu opinie są SUBIEKTYWNE. Tak to odebrał Szymon-proste jak budowa cepa.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 minut temu, Jamówię napisał:

Ale co Ty znowu masz za problem?ileż razy trzeba pisać,że wszystkie zawarte tu opinie są SUBIEKTYWNE. Tak to odebrał Szymon-proste jak budowa cepa.

No i super że Szymon je opisał. Tym bardziej że w kilku aspektach się z nim zgadzam co do oceny tych kolumn.

 Ja tylko protestuje jak ktoś pisze nieprawdę - że S5Mk2 zostały zaprojektowane jako kolumny do kina domowego.


In my humble opinion

Share this post


Link to post
Share on other sites
53 minuty temu, kmirror napisał:

również byłem w tym pomieszczeniu na AVS2018 :)

Drodzy koledzy bardzo proszę po raz kolejny opisujcie brzmienie urządzeń słuchanych w kontrolowanych warunkach u Siebie, u brata, ciotki,  kolegi, wrzucajcie REALNE zdjęcia z tych odsłuchów ale na Boga nie opisujcie grania zestawów na AVS bo to nie ma kompletnie sensu.

Prezentacje na AVS to kilka lub kilkanaście utworów skrzętnie dobieranych całą noc "plumkadeł" mających zamaskować realne wady produkty. To jak przygodnie spotkana w sobotni wieczór niewiasta o mocnym makijażu. Jesteście wstawieni a następnego dnia rano... Niespodzianka!

Przecież nikt o zdrowych zmysłach nie zaprezentuje Wam realnego brzmienia urządzeń bo jedynym celem każdego wystawcy jest sprzedać to co właśnie ma w ofercie. Na AVS jedziemy oglądać nie słuchać. Rafał opowiedz o ostatniej wizycie na wystawie :)

10 minut temu, babatular napisał:

 Ja tylko protestuje jak ktoś pisze nieprawdę - że S5Mk2 zostały zaprojektowane jako kolumny do kina domowego.

Przyjęliśmy Twój protest. Nie są to zestawy dedykowane przez producenta do kina domowego a jedynie tak brzmią.

Jeżeli chcesz dołożyć swoją cegiełkę do wątku to zapraszam do czynnego udziału, wklejania zdjęć i opisu relacji z własnego systemu. Niekoniecznie muszą być to sprzęty top hiend. Wystarczy aby relacja była autentyczna bo do tego tutaj zmierzamy.

Chciałbym aby w tym wątku można napisać wszystko czego nie znajdziecie w opłacanych reklamach i kolorowych pisemkach.

 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy forumowy kolega @Szymon spotkal na swojej zacnej audiofilskiej drodze marke JBL? Czy moze juz na tle Wilsonow, Magico jest zbyt "spopularyzowana". Mysle ze jakies Everesty czy K2 warto w Szymonowych warunkach sprawdzic.

Share this post


Link to post
Share on other sites
27 minut temu, babatular napisał:

to opinie i uwagi jedynie  starego upierdliwieca który czasem coś napisze :)

Dla mnie opinia każdego z Was jest na wagę złota.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
32 minuty temu, Szymon napisał:

Rafał opowiedz o ostatniej wizycie na wystawie :)

Przyznam ze nic nie pamiętam .Przeleciałem po pokojach jak z chorym pęcherzem , nic nie przykłuło mojej uwagi . Ciasno ,głośno ,wzajemne zagłuszanie się. Jak co roku ,te same zestawienia. Więc postanowiłem wrócić do pokoju ,walnąłem drinka i zapomniałem o wystawie.

 

  • Haha 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 minut temu, GT napisał:

Czy forumowy kolega @Szymon spotkal na swojej zacnej audiofilskiej drodze marke JBL? Czy moze juz na tle Wilsonow, Magico jest zbyt "spopularyzowana". Mysle ze jakies Everesty czy K2 warto w Szymonowych warunkach sprawdzic.

Wielokrotnie słuchałem Altec i JBL ale w cudzych warunkach. U siebie miałem jedynie dość przeciętne starsze modele (ze średniej półki), które zbyt wiele nie pokazały. ie bedę na tej podstawie wystawiał opinii. Jeżeli ktokolwiek zechciałby udostępnić do testów interesujące Was egzemplarze to bardzo chętnie takowy dokonam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobra lecimy dalej z tematem Magico drogie i szału nie ma. Teaz pora na Isis.

  • Like 3
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 godzin temu, Sonic990 napisał:

Słuchałem tych JBL L100 na AS głównie przez Twoje wpisy oraz zachwyty i jakoś nie porwały mnie. Co mi się rzuciło w uszy od razu to brak gładkości. Na pewno nie mówię nie dla JBL, zwłaszcza tych starszych modeli ale te L100 czy LS80 w swoich cenach nie wygrały u mnie.

Co do tematu to również wnioskuję o przetestowanie K2 przez autora.

O brzmieniu L100 Classic i innych dużych 3-way monitorach, pisałem zwyczajnie i dopiero po AVS, więc coś kręcisz.

Dla cb trzeba jakieś mocno zmanierowane kolumny - stonowane, prawie jak przymulone, tłuste itd.

Ty nie słuchasz rzetelnego brzmienia, tylko własne widzimisię masz. Jeszcze napisz na jakich słuchasz u siebie. Coś zamulonego i tak wygładzonego jak kabelki Audio Note. Co do kolumn, dla mnie każdy może brać jakie tylko chce! Jakie wybrałeś sobie?

Gdzieś piałeś, że Tobie nie podobały się TAD z AVS (i to 2 lata z rzędu) bo brzmienie było studyjne! Co u Ciebie oznacza te studyjne? TAD grały delikatniutko średnicowo i bardzo kolorowo. Właśnie zobaczyłem, ostatnio Tobie podobał się: Audio Note i nadmuchany/tłuściutki Wilson Alexx z najdroższymi monoblokami Dan'a. Dopiero te mocarne monobloki Dan D'Agostino Relentless dały im dynamikę i rozmach. Dół z Wilson'ów bardziej obszerny, ale wolniejszy, i nadal nie mają góry, średnicy, dynamiki, rytmu, detalu, ataku, swobody, uniwersalności, live'u itd. - jak wyczynowe/wyczynowo wysterowane duże kolumny typu Horn ... z którymi nie ma żadnych limitów.

Wilsony i AN znudziłby mi się po jednym dniu. Nie napisałeś jakie AN - z tego co pamiętam były: AN-E, AN Oto SE, AN DAC 2.1x i miedziane kabelki.

Już woleliśmy YG Acoustics Hailey 1.2 i McIntosh Array XRT2.1K

3x te Alexx grały z różnymi Dan'ami i ogólny charakter podobny, tyle że z topowymi zaczęły żyć, dostając więcej mocy, dynamiki, rozmachu. Ale i tak nadmuchane bez totalnej kontroli, doświetlenia, szybkości transjentów i za delikatne itd.

Rozszyfrowane - to może być wina Dan'ów D'Agostino! Wiem co dla mnie potrzeba by Wilsony bardziej się podobały - potrzeba Simaudio MOON :) itp. coś ekstremalnie neutralnego, szybkiego/zwinnego i przejrzystego.

To samo przy Rockport Technologies - VTL i McIntosh OUT.

Z dużymi WA jeszcze są szanse, że w nich może być coś więcej dla mnie - ale muszą być wysterowane ekstremalnie. dCS'y częściowo mogą być winne przesadnego wygładzenia i wypolerowania sound'u.

L100 Classic bez ostrości i bez zbędnego wypolerowania, akuratne jak trza. Równe, rzetelne granie. Na górze nowe Tytany. Na dole nowe potężne 12''-ki. W nowych L100 Classic dużo bardziej przejrzyste i rozciągnięte pasmo w obie strony!

Starsze L100 Century nawet po modach w KRS, z berylowymi kopułkami (w miejscu papierowych) i nowymi komponentami w zwrotnicach gł. - nie zagrają tak jak nowe L100 Classic.

Za dużo je różni - projekt, przetworniki (szczególnie na skrajach w niczym nie przypominają starszych), częstotliwości podziału w nowych L100 Classic (450Hz, 3.5kHz) dużo niższe! W starych L100 Century (2500Hz, 7500Hz), L100A Century (1500Hz, 6000Hz), L100A Century Late Model (1500Hz, 6000Hz).

W starych woofer na typowy mid-bass; w nowych jest mocny, dociśnięty/rozciągnięty kontrolowany dynamiczny bas. W starych papierowy tweeter; w nowych neutralny/detaliczny Tytan.

Z monitorów, wolę duże 3-way: JBL L100 Classic, Yamaha NS-5000, Harbeth M40.2 Anniversary itp., bo na dłuższą metę mają więcej do zaoferowania niż jakieś podstawkowe 2-way. No i więcej mocy i dynamiki.

Z małych, TAD CE-1 + Subwoofer'y i możesz mieć dobre granko na start ;)

Edited by Sovereign

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 minut temu, Sovereign napisał:

O brzmieniu L100 Classic i innych dużych 3-way monitorach, pisałem zwyczajnie i dopiero po AVS, więc coś kręcisz.

Dla cb trzeba jakieś mocno zmanierowane kolumny - stonowane, prawie jak przymulone, tłuste itd.

Ty nie słuchasz rzetelnego brzmienia, tylko własne widzimisię masz. Jeszcze napisz na jakich słuchasz u siebie. Coś zamulonego i tak wygładzonego jak kabelki Audio Note. Co do kolumn, dla mnie każdy może brać jakie tylko chce! Jakie wybrałeś sobie?

Gdzieś piałeś, że Tobie nie podobały się TAD z AVS (i to 2 lata z rzędu) bo brzmienie było studyjne! Co u Ciebie oznacza te studyjne? TAD grały delikatniutko średnicowo i bardzo kolorowo. Właśnie zobaczyłem, ostatnio Tobie podobał się: Audio Note i nadmuchany/tłuściutki Wilsony Alexx z najdroższymi monoblokami Dan'a. Dopiero te mocarne monobloki Dan D'Agostino Relentless dały im dynamikę i rozmach. Dół z Wilson'ów bardziej obszerny, ale wolniejszy, i nadal nie mają góry, średnicy, dynamiki, rytmu, detalu, ataku, swobody, uniwersalności, live'u itd. - jak wyczynowe/wyczynowo wysterowane duże kolumny typu Horn ... z którymi nie ma żadnych limitów.

Wilsony i AN znudziłby mi się po jednym dniu. Nie napisałeś jakie AN - z tego co pamiętam były: AN-E, AN Oto SE, AN DAC 2.1x i miedziane kabelki.

Już woleliśmy YG Acoustics Hailey 1.2 i McIntosh Array XRT2.1K

3x te Alexx grały z różnymi Dan'ami i ogólny charakter podobny, tyle że z topowymi zaczęły żyć, dostając więcej mocy, dynamiki, rozmachu. Ale i tak nadmuchane bez totalnej kontroli, doświetlenia, szybkości transjentów i za delikatne itd.

Rozszyfrowane - to może być wina Dan'ów D'Agostino! Wiem co dla mnie potrzeba by Wilsony bardziej się podobały - potrzeba Simaudio MOON :) itp. coś ekstremalnie neutralnego, szybkiego/zwinnego i przejrzystego.

To samo przy Rockport Technologies - VTL i McIntosh OUT.

Z dużymi WA jeszcze są szanse, że w nich może być coś więcej dla mnie - ale muszą być wysterowane ekstremalnie. dCS'y częściowo mogą być winne przesadnego wygładzenia i wypolerowania sound'u.

L100 Classic bez ostrości i bez zbędnego wypolerowania, akuratne jak trza. Równe, rzetelne granie. Na górze nowe Tytany. Na dole nowe potężne 12''-ki. W nowych L100 Classic dużo bardziej przejrzyste i rozciągnięte pasmo w obie strony!

Starsze L100 Century nawet po modach w KRS, z berylowymi kopułkami (w miejscu papierowych) i nowymi komponentami w zwrotnicach gł. - nie zagrają tak jak nowe L100 Classic.

Za dużo je różni - projekt, przetworniki (szczególnie na skrajach w niczym nie przypominają starszych), częstotliwości podziału w nowych L100 Classic (450Hz, 3.5kHz) dużo niższe! W starych L100 Century (2500Hz, 7500Hz), L100A Century (1500Hz, 6000Hz), L100A Century Late Model (1500Hz, 6000Hz).

W starych woofer na typowy mid-bass; w nowych jest mocny, dociśnięty/rozciągnięty kontrolowany dynamiczny bas. W starych papierowy tweeter; w nowych neutralny/detaliczny Tytan.

Z monitorów, wolę duże 3-way: JBL L100 Classic, Yamaha NS-5000, Harbeth M40.2 Anniversary itp., bo na dłuższą metę mają więcej do zaoferowania niż jakieś podstawkowe 2-way. No i więcej mocy i dynamiki.

Z małych, TAD CE-1 + Subwoofer'y i możesz mieć dobre granko na start ;)

Chciałem bardzo posłuchać JBL bo je zachwalaleś tutaj na forum. Pomyślałem, że może mi się spodobają ale te których słuchałem nie do końca przypadły mi do gustu.

Bardzo fajnie, że upatrzyłeś sobie markę JBL, firmy amerykańskie i jesteś ich wiernym zwolennikiem :) Ja to jestem taki zmanierowany i lubię różne dziwne sprzęcicha :)

 


Różne rzeczy uszczęśliwiają różnych ludzi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 8.02.2019 o 15:30, Szymon napisał:

dCS Vivaldi Upsampler Plus

Napisałeś, że podstawowym źródłem jest Vivaldi Upsampler. Czy "podajesz" mu pliki przez USB czy przez Ethernet i jakie słyszysz różnice przy tych wejściach a właściwie komputerowych standardach przesyłania danych?

Ja jestem nadal na drodze do poszukiwania najlepszego/optymalnego także cenowo sposobu odtwarzania muzyki i cały czas jak na razie skupiam się na początku toru i dlatego dwa kolejne pytania związane z opisem twoich systemów:

- napisałeś o wielu transportach plików i o tym, że dCS NB brzmi na poziomie CD za 50-70 tys zł. A inne transporty w szczególności maliny, czy jest przepaść między tymi wszystkimi transportami i czy dają zawsze polepszenie dźwięku w stosunku do odtwarzania przez USB. Czy próby polepszenia dźwieku przez USB najrózniejszymi reclocerami, zegarami itd., budową specjalizowanych komputerów coś dają czy i tak jakikolwiek transport plików z LAN da lepszy rezultat?

Bo podsumowanie moich poszukiwań i aktualna konfiguracja to: komputer z Jriver przez Lan do Sparky/USbrige (z zasilaniem Tomanka), dalej przez USB (z iFi iDefender zasilanym 5 V) do Exogal Comet Plus daje poziom dźwięku z CD za 29-35 tys zł (Marantz SA10, Esoteric K05x).

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 godziny temu, Sonic990 napisał:

 

5 minut temu, Sonic990 napisał:

Chciałem bardzo posłuchać JBL bo je zachwalaleś tutaj na forum. Pomyślałem, że może mi się spodobają ale te których słuchałem nie do końca przypadły mi do gustu.

Bardzo fajnie, że upatrzyłeś sobie markę JBL, firmy amerykańskie i jesteś ich wiernym zwolennikiem :) Ja to jestem taki zmanierowany i lubię różne dziwne sprzęcicha :)

Sonic990 nie tylko Tobie nie podobało się brzmienie JBL L100 na AS. Pewnie dlatego , że mam zmanierowane kolumny :) Inna sprawa , że trzeba wziąć poprawkę , że warunki są jakie są. Tak jak to było napisane wyżej, AS bardziej do oglądania. Daje tylko ogólny pogląd. 

 

No to czekamy na dalsze relacje. Ciekawe jak wypadły Davone Grande. 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szymon, dziękuję za założenie takiego tematu. Entuzjaści sprzętu audio (szersza grupa niż posiadający systemy audio miłośnicy muzyki) wobec prób subiektywnej oceny systemów audio często używają w dyskusji (zakładając, że mają dobre intencje a nie motywy biznesowe) argumenty w rodzaju "każdy ma swój gust", "cena i metka nie grają" i dla przeciwieństwa "tanio i dobrze się nie da" oraz "przecież ludzie by nie kupowali gdyby to źle grało".

Naturalna dla każdego człowieka jest obrona własnych pozycji. Lubimy słyszeć potwierdzenia słuszności własnych przekonań i z nieufnością a czasem wrogością reagujemy na odmienne zdanie w istotnej dla nas emocjonalnie kwestii. Dla niektórych usłyszeć, że ich system słabo odtwarza muzykę to większy cios niż zadany pięścią w twarz. Trzeba mieć "cojones" żeby założyć taki ekshibicjonistyczny wątek, dzieląc się z publicznością nie tylko wiedzą i własnymi przez wiele lat zdobywanymi doświadczeniami z obcowaniem z różnym sprzętem dla wielu ludzi nieosiągalnym (budżet), ale także literalnie pokazywać swoje podwoje narażając się na krytykę, wrogość itd. Wynagradza to wszystko uznanie tych pozostałych, którzy mają otwarty umysł, chcą się uczyć i nie traktują systemu stereo jak kredytu w CHF (celowo nie porównuję do instytucji małżeństwa, bo kredycik wiąże w bardziej trwały sposób ;-)

Osobiście też chciałbym się z tego wątku czegoś nowego nauczyć.

Na początek mam prośbę - o powrót do opisu "platformy testowej" - a konkretnie: prawdopodobnie godnego pozazdroszczenia pomieszczenia odsłuchowego. O gustach się nie dyskutuje, nie miałem przyjemności gościć w nim z jakimkolwiek ze swoich urządzeń.

 Zdecydowana większość ludzi bagatelizuje wpływ pomieszczenia na możliwość poprawnej oceny urządzeń audio, bo albo nie ma odpowiednich warunków lokalowych, albo/i wiedzy nt. adaptacji akustycznej  (budżet) co skutkuje tym, że wolą temat od siebie odrzucić , dobierać sprzęt do pomieszczenia, zamiast poprawiać pomieszczenie. Skazują się tym samym na wieczne chodzenie w błędnym kole poszukiwań i zmian - gonieniu króliczka, nie znając kierunku w którym uciekł. Sam się biję w piersi i przyznaję, że zawsze z pomieszczeniami mam największy problem a podchwytywane tu i ówdzie urywki wiedzy na ten temat nie łączą się w całość w wystarczający sposób, pomijając inne obiektywne ograniczenia w tej materii.

Dlatego moje pytanie brzmi: jaki Twoim zdaniem stopień wytłumienia pomieszczenia jest optymalny do tego aby optymalnie odbierać dźwięk przez "równo grający" referencyjny system. Wiadomo, że w komorze bezechowej nie dałoby się wytrzymać. Jaka odpowiedź pomieszczenia, jaki pogłos uważasz za optymalny? Są pewne parametry przy projektowaniu sal koncertowych (te też się różnią miedzy sobą patrząc na konkretne realizacje, numerycznie nawet o kilkadziesiąt procent względem siebie), ale interesowałoby mnie ale myślę że także wielu innych tutaj zgromadzonych jakie Twoim zdaniem konkretne wartości są optymalne, wiedząc że w domach mamy sprzęt a nie żywych muzyków i instrumenty... Może uchylisz rąbka tajemnicy i powiesz nam jakie wartości masz u siebie?

Miałbym też ogólny postulat aby przy tych ocenach sprzętu nie mówić o ich cenach - zainteresowani zawsze mogą to sobie sami sprawdzić. Znając cenę urządzenia jesteśmy skłonni przypisywać urządzeniom o wyższej cenie lepsze atrybuty - to znów taka nasza ułomność zachłannej i próżnej ludzkiej natury. Niech to będzie wątek High End z prawdziwego zdarzenia, niekoniecznie High Price - myślę, że to także uwiarygodni Ciebie jako recenzenta ( o ile w ogóle o to dbasz)

Miło byłoby również przemycać trochę naukowych treści, ale w przystępny sposób - z dziedziny materiałoznawstwa, zastosowanych rozwiązań konstrukcyjnych - odsączając cały marketing producentów bez którego sprzedaż by nie szła, skupiając się tylko na faktycznym wpływie danego rozwiązania na subiektywną poprawę reprodukcji dźwięku (czyli np. "Moim zdaniem rozwiązanie X spowodowało że jest lepiej niż w rozwiązaniu Y a decydujący wpływ na poprawę prawdopodobnie dało "konkretne Z") To by zbudowało wartość takiej oceny.

Przychylam się też do głosów aby przytaczać utwory z podaniem daty nagrania/wytwórni/nośnika przy czym świetne byłoby utworzenie stałej listy np. 10 utworów uznanych przez środowisko audio za referencyjne zarówno pod względem realizacji jak i wartości artystycznej (osłuchani i wyedukowani ludzie w końcu nie testują sprzętu samplerami) i opisywanie różnic w odniesieniu do utworów z tej listy. Wniesie to dwie rzeczy: po pierwsze każdy z czytelników u siebie będzie mógł "namierzyć" zakres który u niego niedomaga (o czym może nie wiedzieć), po drugie każdy będzie mógł zapytać o konkretny fragment utworu np. z podaniem formatu [mm:ss] co może mieć fajny feedback również dla Ciebie  w odniesieniu do namierzania jeszcze lepszych urządzeń/systemów audio w przyszłości (np. "Ile różnych głosów w chórze po lewej słyszysz na sprzęcie X w utworze Y") To tylko przykład, mam nadzieje że rozumiesz ideę i ogólne korzyści z niej płynące. W końcu napracujesz się tutaj dając feed do tego wątku,  więc warto żebyś "coś" z tego miał także dla Siebie ;-)

Będę z uwagą obserwował ten wątek, mam nadzieję że rozwinie się w wartościowym kierunku.

pozdrawiam serdecznie

 

  • Like 2
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Airmike dziękuję za wiele ciekawych pomysłów. Bardzo chętnie wcieliłbym je wszystkie w życie ale opisy dla Was mogę wykonywać jedynie w czasie wolnym. Dlatego proszę o cierpliwość bo wiele odpowiedzi będzie rozciągnięta w dłuższej perspektywie czasowej.

Kwestia akustyki jest niezwykle ciekawa, przy okazji to moja pasja po części związana z wykonywanym zawodem. Ponieważ na forum piszę całkowicie prywatnie w czasie wolnym, nie chciałbym poruszać skomplikowanych kwestii technicznych, których mam pod dostatkiem w pracy. Akustyka pomieszczeń audiofilskich to bardzo szeroki zakres wiedzy, który obawiam się, iż całkowicie zaciemni obraz bieżącego wątku. Mam obawy, że szybko przerodzi się w wielowątkowy poradnik z mnóstwem pytań a jak sam widzisz najpierw muszę odpowiedzieć na szereg już zadanych. Pokrótce napiszę tylko, że moja koncepcja akustyki  polega na wielostopniowej adaptacji dobranej optymalnie do posiadanego zestawu. Całość opiera się o najnowsze założenia i materiały dostępne w tej dziedzinie. Hołduje zasadom szerokopasmowej korekcji częstotliwości z możliwie szerokim zakresem rozpraszania dźwięku. Całość musi  być podporządkowana krzywej słyszenia, wymaganiom konkretnej osoby oraz zestawowi, który ma optymalnie pracować w danym pokoju. To po prostu trzeba zobaczyć i samemu posłuchać.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, Jarosław Kaźmierczak napisał:

Napisałeś, że podstawowym źródłem jest Vivaldi Upsampler. Czy "podajesz" mu pliki przez USB czy przez Ethernet i jakie słyszysz różnice przy tych wejściach a właściwie komputerowych standardach przesyłania danych?

Ja jestem nadal na drodze do poszukiwania najlepszego/optymalnego także cenowo sposobu odtwarzania muzyki i cały czas jak na razie skupiam się na początku toru i dlatego dwa kolejne pytania związane z opisem twoich systemów:

- napisałeś o wielu transportach plików i o tym, że dCS NB brzmi na poziomie CD za 50-70 tys zł. A inne transporty w szczególności maliny, czy jest przepaść między tymi wszystkimi transportami i czy dają zawsze polepszenie dźwięku w stosunku do odtwarzania przez USB. Czy próby polepszenia dźwieku przez USB najrózniejszymi reclocerami, zegarami itd., budową specjalizowanych komputerów coś dają czy i tak jakikolwiek transport plików z LAN da lepszy rezultat?

Bo podsumowanie moich poszukiwań i aktualna konfiguracja to: komputer z Jriver przez Lan do Sparky/USbrige (z zasilaniem Tomanka), dalej przez USB (z iFi iDefender zasilanym 5 V) do Exogal Comet Plus daje poziom dźwięku z CD za 29-35 tys zł (Marantz SA10, Esoteric K05x).

Od czasu dCS Network Bridge a obecnie dCS Vivaldi Upsampler Plus muzykę przesyłam po złączu Ethernet kablem RJ45.

Całość gra z NASa Qnap z 4 rdzeniowym prockiem i 16GB pamięci RAM. NAS zasilany jest z dedykowanego zasilacza liniowego.

DCS podpięty jest bezpośrednio do jednego z dwóch portów RJ45 w NAS, na drugim porcie pracuje router wifi do sterowania.

Oprogramowanie to znakomity roon audio a właściwie roon core, zainstalowany na dysku ssd zgodnie z zaleceniami producenta. Oprogramowanie NAS oparte o system Linux.

Obecnie po USB mogę zagrać na 2 sposoby, podłączając dysk sieciowy z roon core bezpośrednio do dCS Vivaldi Upsampler Plus lub przetwornika dCS Vivaldi. W każdym z przypadków dźwięk jest znacząco gorszy niż w/w transmisja danych po RJ45.

Największą różnicę pomiędzy roon audio a jriver słyszałem u RafałaM, który posiada obecnie dedykowany 3 częściowy transport plików na bazie PC. Niedawno porównywaliśmy też granie z karty RME AES/EBU kontra Jcat femto USB i dźwięk po AES/EBU był zdecydowanie lepszy, bardziej dociążony, gładszy i analogowy. Najlepiej jak rafał opisze różnice bo słucha tego zestawu na co dzień.

Jeżeli chcesz grać op usb to potrzebujesz porządnego transportu z tym złączem, dobrze w tej kwestii radzi sobie nawet najtańszy auralic mini + zasilacz liniowy, auralic femto lub dużo droższy fidata.

 

 

 

 

3 godziny temu, Silver_85 napisał:

No to czekamy na dalsze relacje. Ciekawe jak wypadły Davone Grande. 

Kolejność opisów na najbliższy czas to cała seria końcówek i monosów d`Agostino (4 sztuki)  póki pamiętam jakie są różnice między nimi, później Trenner Isis, następnie Davone Grande. Później w ramach relaksu może kabelki Siltecha :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, Silver_85 napisał:

JBL L100 na AS. Pewnie dlatego , że mam zmanierowane kolumny :) Inna sprawa , że trzeba wziąć poprawkę , że warunki są jakie są. Tak jak to było napisane wyżej, AS bardziej do oglądania. Daje tylko ogólny pogląd. 

O akustykę też się nie martw, bo była profesjonalnie zaadaptowana, tam gdzie grały L100 Classic.

Przypomnij sobie akustykę i brzmienie w pomieszczeniu z S16Hz Minas Anor IV Signature :) 

Jak dla mnie z Cayin'em zwyczajne granie (jak wiele innych budżetowców), nie grało źle i nie porywało. Mieliście więcej góry niż sąsiedzi za ścianą ze starych 2-way ''papierówek'' grających średnicowo z Accu P-102.

Tyle, że te same ''papierówki'' nie istniały przy L100 Classic, które grały całym pasmem, żywym, mocnym, pełnym/gęstym, równym tonalnie, wyrazistym i dynamicznym. Męskie konkretne granie w parze z ML № 5805 i grubiutkimi Cardas'kami :)

S16Hz delikatniutkie granko. Nic tam lepszego nie było od L100 Classic. Zresztą Minas Anor to nie ten pułap cenowy.

Ktoś z wielu osób z ekipy, którzy też tam byli, sam (bez żadnego pytania z mojej strony) do mnie powiedział: ''Strasznie się zawiodłem na Studio 16 Hertz''

Ja tam nic nie odpowiedziałem, bo jak dla mnie zwyczajnie. W tym najgorszym Radisson Blu, było wiele innych gorszych zestawów od S16Hz, ale i lepszych nie brakowało.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kusi ten Dcs Network Bridge, narazie nabyłem Arcama CD 23t na dcs RingDac aby otrzeć się o dcs i zakosztować ich filozofii, no ale pewnie NB to już mocne wejście w ich świat :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minut temu, gabler napisał:

Kusi ten Dcs Network Bridge, narazie nabyłem Arcama CD 23t na dcs RingDac aby otrzeć się o dcs i zakosztować ich filozofii, no ale pewnie NB to już mocne wejście w ich świat :) 

Network Bridge to sam transport plików bez przetwornika.

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 minuty temu, Szymon napisał:

Network Bridge to sam transport plików bez przetwornika.

Tak wiem

Share this post


Link to post
Share on other sites

>Szymon,

wątek jest bardzo fajny i nawet ciekawy, będę śledził Twoje zmagania i opisy, ale jeżeli mógłbym wlepić swoje 5 groszy to zmienił bym tytuł na "Audio inżynieria społeczna według Szymona" ;-)

Prawdopodobnie najlepszymi urządzeniami okażą się kolumny Grzegorza i wzmocnienie od Amplifona - jednym słowem teraz Polska! i to nawet mógłbym poprzeć :-)

dla mnie EOT - nie zakłócam odbioru.

  • Like 3
  • Confused 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • MAGAZYN KULTURALNY

  • Blog Entries

  • ×
    ×
    • Create New...

    Important Information

    We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.