Jump to content
Szymon

Szymona sprzętowe poszukiwania... Czyli jak dotrzeć do serca audiofila.

Recommended Posts

15 minut temu, ABs napisał:

Prawdopodobnie najlepszymi urządzeniami okażą się kolumny Grzegorza i wzmocnienie od Amplifona - jednym słowem teraz Polska! i to nawet mógłbym poprzeć :-)

Nie muszą się okazywać bo póki co są punktem odniesienia i pracują w zestawie głównym jako wzorzec dźwiękowy. Wykopały z systemu największe tuzy światowego audio. Pisałem o tym w pierwszym poście.

Cały czas szukam godnych uwagi sprzętów i bardzo bym się ucieszył jakby coś zagrało lepiej. Mam olbrzymią frajdę jak uda mi się poprawić brzmienie swojego systemu nawet o kilka procent. Wiele lat szukałem kolumn, które zastąpią topowe Martiny Logany i wreszcie znalazłem. Nie będę miał jednak najmniejszego oporu, żeby je zmienić na inne jeśli okażą się lepsze. Budżet mnie nie ogranicza. Podobnie było z źródłem dCSa i zegarami rubidowymi, jak to mówią lepsze jest wrogiem dobrego.

Polacy powinni być dumni z naszych konstruktorów ponieważ większość nie zdaje sobie sprawy jak znakomite urządzenia mamy w zasięgu ręki. Im więcej zagranicznych sprzętów testuję tym większą dumą napawają mnie nasze topowe marki.

 

  • Like 5

szymonfaber.pl        TESTY BEZ CENZURY

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 minut temu, Szymon napisał:

Wiele lat szukałem kolumn, które zastąpią topowe Martiny Logany i wreszcie znalazłem.

Czy mógłbyś pokazać zdjęcie tych kolumn?

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 minut temu, Szymon napisał:

Wiele lat szukałem kolumn, które zastąpią topowe Martiny Logany

Martin Logan Statement ?

Martin Logan Statement E2 ?


msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png

Share this post


Link to post
Share on other sites
xavian
4 minuty temu, meloV8 napisał:

Czy mógłbyś pokazać zdjęcie tych kolumn?

Już pisałem po oficjalnej premierze :)

Edited by Szymon

szymonfaber.pl        TESTY BEZ CENZURY

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, Szymon napisał:

Już pisałem po oficjalnej premierze :)

Aaaa ok. Na jaki termin przewidziana jest oficjalna premiera? Trochę nie jestem w temacie, przyznaje się...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teraz, meloV8 napisał:

Aaaa ok. Na jaki termin przewidziana jest oficjalna premiera? Trochę nie jestem w temacie, przyznaje się...

O dokładną datę trzeba pytać producenta. Z tego co wiem to przed wakacjami.


szymonfaber.pl        TESTY BEZ CENZURY

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Jeśli kolumny s16hz grają i robią robotę to czemu nie pokazać światu, że Polacy to geniusze i potrafią robić sprzęty hi endowe za x razy mniej niż jakieś tam magico, wilsony i inne z kosmicznych materiałów a tutaj mdf i gra ;-). Kibicuję Szymonowi bo co ma do stracenia a jedynie może nam przedstawić co dana firma ma do zaoferowania i ile to kosztuje ale będzie ubaw. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale to chyba nie zadna nowosc, ze znane markia ale nie te co juz 30 lat temu i wczesniej klapaly audio klamoty, tylko te mlodsze, sa znane bo pompowaly kase w marketing, ktory jest kosztowny i wliczony w ceny produktow. To, ze dobre klocki malych manufaktur potrafia grac jak dwa, trzy razy lepsza konkurencja, to dla mnie nie nowość. Malo tego, sa sprzety, ktore kosztuja tone zlota i nie jest tak, ze graja slabo nawet w porownaniu z duzo tanszymi urzadzeniami, bywa, ze w ogole nie grają.

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites
59 minut temu, ABs napisał:

w związku z tym po co ten wątek? - jak jesteś zadowolony i masz swojego hienda to powinieneś się tylko cieszyć muzyką - wszyscy przecież wiedzą że u Ciebie gra wspaniale.

O ile autor wątku ma jak twierdzisz intencje biznesowe, to nie szkoda Tobie czasu na czytanie jeśli znasz puentę? Chyba że kieruje Tobą altruizm i troska o finanse kolegów z forum. Inna sprawa, że każdy zarejestrowany user tutaj może założyć wątek z własnymi odczuciami i opiniami, tak więc chyba nie ma problemu. 

Edited by Roxi
  • Like 5

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, Szymon napisał:

Kolejność opisów na najbliższy czas to cała seria końcówek i monosów d`Agostino (4 sztuki)  póki pamiętam jakie są różnice między nimi, później Trenner Isis, następnie Davone Grande. Później w ramach relaksu może kabelki Siltecha :)

A Wilson Audio Alexia ? W innym wątku obiecałeś porównanie z Magico, nie natknąłem się na nie :) Jestem tym bardziej ciekawy, że Twój opis Magico mocno zgadza się z tym co ja usłyszałem, wprawdzie nie podczas kilkutygodniowego słuchania, a podczas trzech różnych odsłuchów, zawsze w dobrym (ale innym) towarzystwie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, klimek1965 napisał:

A Wilson Audio Alexia ?

Po Davone :)


szymonfaber.pl        TESTY BEZ CENZURY

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, Szymon napisał:

Po Davone :)

Już się nie mogę doczekać :) Choć też jestem ciekawy Twojej opinii na temat T&F Isis. Też kawał grania, jakże różnego od Wilsonów, czy Magico...

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, Airmike napisał:

Zdecydowana większość ludzi bagatelizuje wpływ pomieszczenia na możliwość poprawnej oceny urządzeń audio, bo albo nie ma odpowiednich warunków lokalowych, albo/i wiedzy nt. adaptacji akustycznej  (budżet) co skutkuje tym, że wolą temat od siebie odrzucić , dobierać sprzęt do pomieszczenia, zamiast poprawiać pomieszczenie.

Założyciel wątku z pewnością kwestii akustyki pomieszczenia nie bagatelizuje i jest w tym temacie obeznany.  


Nie uważam, że powinno się dobierać kolumny głośnikowe bez brania pod uwagę aktualnej sytuacji akustycznej w danym pomieszczeniu odsłuchowym. Można ewentualnie uwzględnić potencjał danego pomieszczenia i możliwość jego adaptacji. Nie każdy chce lub może w radykalny sposób zmieniać akustykę pokoju odsłuchowego, o ile jest w miarę poprawna. Przecież dla jednych będzie to normalny living room, natomiast dla innych specjalnie zbudowane pomieszczenie bez kompromisów. Jedni akceptują adaptację akustyczną ukrytą, inni nie wyobrażają sobie życia bez widocznych, wręcz nachalnych ustrojów akustycznych, które mają pokazywać, że właściciel jest wtajemniczony. IMHO najlepsza adaptacja akustyczna jest taka, której praktycznie nie widać.
Dlatego IMHO błędem jest kupno zestawów głośnikowych, które nijak nie będą chciały w danym pomieszczeniu poprawnie zabrzmieć. Może to dotyczyć w najprostszym przypadku np. wielkości kolumn głośnikowych i zalecanego przez producenta ich ustawienia, np. bliżej lub dalej od ścian. To nie jest tak, że każdy głośnik zagra poprawnie w każdym pomieszczeniu o ile zostanie ono poddane przebudowie.
Niepokoi mnie jednak inna sprawa. Założyciel wątku @Szymon ma do nagłośnienia pomieszczenie o kubaturze 288 metrów sześciennych. Jeżeli uwzględnimy jego właściwie przygotowaną adaptację akustyczną, to ta wielkość jeszcze nam relatywnie poprzez pochłanianie i rozpraszanie wzrasta.  


Złą akustyką można zabić każde kolumny głośnikowe, ale czy można to zrobić za dużym dla nich pomieszczeniem?
Czy to może być jedną z przyczyn dla których Magico S5MkII w pewien sposób poległy?


Wrócę jeszcze na chwilę do tego zarzutu, że podobno niesłusznie zaliczyłem Magico S5MkII do głośników kina domowego. Uczynił to sam producent, który oferuje cały zestaw systemu home theatre:  S7, S5MKII, S3MKII, S1MKII, centralny SCC, do zawieszenia S1.5, potężny S-Sub chwaląc się przy tym, że wszystkie mają ten sam berylowy głośnik wysokotonowy i podkreślając wszechstronność swojej serii S.

Zatem producent świadomie i otwarcie robi szpagat pomiędzy systemem stereo a home theatre, a tak się nie da. Celowo używam amerykańskiego określenia home theatre, bo o taki system producentowi chodzi, a nie o kino domowe. Nie ma się co obruszać. W USA dla nikogo system wielokanałowy nie jest w żaden sposób gorszy od systemu stereo, a dla każdego producenta jest to o wiele bardziej lukratywny rynek, bo sprzedaje cały duży zestaw głośników, a nie tylko dwa. Poza tym mówimy o amerykańskim systemie home theatre, z amerykańskim rozmachem i amerykańskimi cenami gdzie każdemu producentowi już na samą myśl leci ślinka. Te systemy potrafią kosztować po kilka milionów dolarów i trzeba je nagłośnić i wzmocnić, więc jest się o co bić.

Fakt, że amerykańska skala często przerasta europejskie wyobrażenia i potrzeby powoduje, że w Europie kolumny głośnikowe Magico postrzegane są jako przeznaczone do stereo. Można i tak i może nawet się da skoro robi się tak z bardzo wieloma  głośnikami większych producentów. Należałoby może jednak uwzględnić konfigurację 2.2 czyli z dwoma subwooferami S-Sub.

Magico z pewnością są kolumnami wykonanymi w sposób bardzo staranny i ciekawy. Zastosowano bardzo solidne głośniki, jest nawet Grafen a zwrotnica jest zrobiona na elementach od Mundorfa. Z pewnością robi wrażenie obudowa Magico, która jest kosztowna, pracochłonna ale co należy również podkreślić energochłonna, wykonana z materiałów kopalnych a przez to niestety absolutnie nieekologiczna.

Powinno to mieć w dzisiejszych czasach, gdzie codziennie bezpowrotnie giną unikatowe gatunki zwierząt, których powstanie trwało miliony lat ewolucji życia na Ziemi, gdzie zmagamy się z coraz bardziej brutalną degradacją środowiska przez ekspansywną cywilizację jednak spore znaczenie. Nie powinno się tego IMHO pomijać.

Magico weszło w te obudowy z aluminium i jest to dla nich element, którym chcą się wyróżniać spośród innych producentów i pewne uzasadnienie ceny.

Czy nie będzie to kiedyś ze względów ekologicznych gwóźdź do trumny dla tego producenta? Czy jest to umocowane względami akustycznymi? Czy nie ma innych, lepszych materiałów na obudowę kolumny głośnikowej?  

Pomijam MDF, bo to jest materiał wyłącznie łatwy w obróbce i tani w zakupie - dobry dla producenta. MDF jest przy tym produkowany z materiałów odnawialnych, z drewna i stanowi też pewien ekonomiczny kompromis dla nabywcy i o ile zastosowany jest w odpowiedniej grubości i ilości spełni swoją funkcję. Dla producenta bezkompromisowego, Hi-Endowego są jednak jeszcze inne surowce z surowców odnawialnych, np różne sklejki, ich warianty wielowarstwowe, konstrukcje kanapkowe. Nie rzućcie się na mnie proszę, ale jak na razie wiele instrumentów wykonywanych było i jest z drewna a nie z aluminium.

Wspomniałem wcześniej, że Magico S5MKII to nie są bezwzględnie duże kolumny głośnikowe. Może tutaj należy szukać przyczyny dlaczego nie spełniły oczekiwań @Szymona w jego pomieszczeniu odsłuchowym?
Może po prostu były za małe i nie były w stanie rozruszać we właściwy sposób kubatury 300 metrów sześciennych powietrza?


Tutaj nie ma żadnych cudów i praw fizyki przeskoczyć się nie da - liczy się wyłącznie powierzchnia membrany. Policzmy zatem jak to wygląda w Magico S5MKII. Głośnik średniotonowy to jest jakiś żart - 15cm głośnik o powierzchni membrany 176 cm.kw. To nie ma prawa zagrać w takim pomieszczeniu. Dwa woofery o średnicy 25cm na kolumnę dają 981 cm.kw. na stronę czyli razem 1963 cm.kw. To jest naprawdę malutko i przypominam, że pomieszczenie odsłuchowe ma 92 m.kw. i wysokość 3,2m a przy jego prawidłowej akustyce nagłośnienie go w sposób spełniający oczekiwania wymagającego słuchacza jest bardzo trudne. Nie wiem czy ze 3 porządne głośniki 15" na stronę to nie byłoby niezbędne minimum do tego pokoju. Pokusiłbym się nawet o konstrukcję z 18" basem, bo akustyka pomieszczenia na to pozwala a nic nie zastąpi dużej membrany.

Dlatego wydaje mi się, że jedną z przyczyn tego, że Magico tych oczekiwań nie spełniły jest prosty fakt, że są one do tego pomieszczenia za małe lub na odwrót, że pomieszczenie było dla nich za duże.
Poza tym sposób ustawienia kolumn głośnikowych w pomieszczeniu ma przecież ogromne znaczenie. Nie zawsze wolne ustawienie głośników w pomieszczeniu jest dla nich optymalne. Są producenci, którzy do swoich wybranych kolumn głośnikowych wręcz zalecają ich ustawienie blisko ścian a nawet w samych narożnikach. Samo ustawienie głośników potrafi być dla odbioru krytyczne, czasami liczą się centymetry.

Jeżeli weźmiemy pod uwagę to, że Magico S5MKII są częścią systemu home theatre to takie właśnie ich ustawienie w dużo mniejszym pomieszczeniu wzmocniłoby pewne częstotliwości i może pozwoliłoby im zagrać w sposób bardziej nasycony, lepiej.
Wydaje mi się więc, że Magico przeznaczone są do mniejszych pomieszczeń, a w nieco większych - ale nie aż tak dużych jak przedstawione tutaj - może należałoby się pokusić o konfigurację 2.2.

Obawiam się dalszych wyników odsłuchowych testów zestawów głośnikowych w tym pomieszczeniu. O ile test elektroniki trudno jest zniekształcić, bo przecież zakładamy solidne i prawidłowe zasilanie i konfigurację w systemie a sama wielkość pomieszczenia nie ma tu większego znaczenia. O tyle przy odsłuchach kolumn głośnikowych można je po prostu w za dużym dla nich pomieszczeniu utopić.
Jest to taka sama skrajność jak wstawienie bardzo dużych kolumn do małego pokoju lub zasilanie potężnych głośników słabymi wzmacniaczami. Gra cały system a częścią tego systemu jest zawsze pomieszczenie odsłuchowe z jego odbiciami, pochłanianiem i rozpraszaniem.

Przepraszam jeżeli błądzę i napisałem bzdury lub oczywistości i w ogóle za dużo. Jestem ciekawy jak to Twoim @Szymon i Waszym zdaniem wygląda.

 

  • Like 3

always walk on the bright side of life

Share this post


Link to post
Share on other sites
55 minut temu, bluesboss napisał:

Wrócę jeszcze na chwilę do tego zarzutu, że podobno niesłusznie zaliczyłem Magico S5MkII do głośników kina domowego. Uczynił to sam producent, który oferuje cały zestaw systemu home theatre:  S7, S5MKII, S3MKII, S1MKII, centralny SCC, do zawieszenia S1.5, potężny S-Sub chwaląc się przy tym, że wszystkie mają ten sam berylowy głośnik wysokotonowy i podkreślając wszechstronność swojej serii S.

To o niczym nie świadczy. Większość producentów dokłada do prawie każdej linii modelowej głośniki do KD. Przykład pierwszy z brzegu:

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakoś nie spotkałem się ze stwierdzeniem, że np. Contour 60 to są z zestawu kina domowego.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, bluesboss napisał:

Wydaje mi się więc, że Magico przeznaczone są do mniejszych pomieszczeń, a w nieco większych - ale nie aż tak dużych jak przedstawione tutaj - może należałoby się pokusić o konfigurację 2.2.

To zupełnie nie tak. 

Problemem nie jest brak niskiego basu ale brak wyższego basu , a co za tym idzie dociążenie niskiej  średnicy czego efektem jest brak odpowiedniego rytmu w muzyce  i  wypłaszczenie wokali.

Dodanie subwoofera tylko pogłębi ten efekt.

Edited by Rafał.M
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fajne że Polski producent w tym przypadku Studio 16 Hertz ma taką bazę sprzętowa odsłuchową. Przy takim zapleczu może dostroić swoję kolumny które na lata pozamiataja konkurencję na rynku top High end. Jak zsumuje się wszystkie niuanse najlepszych kolumn wraz z wzorcową akustyką. Dźwiękowo na pewno pozamiata czy finansowo wątpię. Koncerny nie pójdą głodno spać niestety.
Doświadczenie Grzegorza i Szymona nazwijmy to bez ogródek zaprocentuje na pewno.

Tak z innej Mańki jak patrzę na te wszystkie sprzęty to z czym ja tu do ludu. Choć mój zestaw obroni się nie jeden raz

Share this post


Link to post
Share on other sites
31 minut temu, Rafał.M napisał:

Problemem nie jest brak niskiego basu ale brak wyższego basu , a co za tym idzie dociążenie niskiej  średnicy czego efektem jest brak odpowiedniego rytmu w muzyce  i  wypłaszczenie wokali.

Dodanie subwoofera tylko pogłębi ten efekt.

Właśnie to miałem na myśli. Dodanie subwooferów - dwóch - może spowodować odciążenie kolumn głównych i pozwolić im na  swobodniejsze odtworzenie mid basu. Oczywiście nie robi się tego po omacku, a zwłaszcza nie robi się tego tak w USA . Odpowiednia elektronika - bardzo popularny tam room correction system -  i pomiary.

Np.  Magico Q5 with Karan, ARC++

Magico.jpg

Edited by bluesboss

always walk on the bright side of life

Share this post


Link to post
Share on other sites
25 minut temu, venom200 napisał:

Fajne że Polski producent w tym przypadku Studio 16 Hertz ma taką bazę sprzętowa odsłuchową. Przy takim zapleczu może dostroić swoję kolumny które na lata pozamiataja konkurencję na rynku top High end. Jak zsumuje się wszystkie niuanse najlepszych kolumn wraz z wzorcową akustyką. Dźwiękowo na pewno pozamiata czy finansowo wątpię. Koncerny nie pójdą głodno spać niestety.

Emocje i oczekiwania, aż kopułki się grzeją do czerwoności. ... a nie jest przypadkiem tak,  że aby sprzedawać w najwyższych cenach na światowym rynku, trzeba mieć nie tylko konstrukcję ale także markę i renomę? 

Z całym szacunkiem ale ile patentów nasi rodzimi "głośnikowcy" zaliczyli w tej dziedzinie?, jak się to ma do takich tuzów wynalazczości jak chociażby ELAC czy Cabasse? Czy znacie producenta z pułapu hi-end, który ma tylko jeden najwyższy model na światowym poziomie?


Jedno co trzeba przyznać, to w stosunku do posiadanych środków wychodzą naszym rodzimym twórcom czasami nawet niezłe konstrukcje.

Edited by m4tech

Dynaudio Contour 20, Hegel H300, DAC Topping D90, Roon & Rock; druty WW Eclipse Silver; IcePower 1200AS2 w budowie 😉 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeszcze słowo na temat konfiguracji 2.2 i Magico. Dealer symposium at Magico. Q7 mk2 with Q-SUB 18's.

SPECIFICATIONS Magico Q7 mk2
Driver Complement:
1 x 1" (2.54cm) Tweeter
1 x 6" (15.24cm) Midrange
1 x 10" (25.4cm) Midbass
2 x 12" (30.48cm) Bass
do tego 2 subwoofery Q-Sub 18

Specifications:
Driver Complement:
2 x 15" (38.1cm) Bass Drivers
Sensitivity: 90dB
Impedance: 4 Ohms
Frequency Response:
15 Hz - 150 Hz
Onboard digitally-controlled active crossover
2000W Amplifier
Weight: 350 lbs. (158 kg)

Po to m.in. żeby odciążyć kolumny główne i wypełnić scenę.

źródło foto: audioshark.org

 

Magico - 3.jpeg

Edited by bluesboss

always walk on the bright side of life

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale czy grają patenty czy kolumny. Bo jakby brać suche detale pod uwagę to najlepsze kolumną byłaby ta co na kwiatku przenosi najlepsze pasmo. Czyli co starsza wersja Paradigm gdzie tak bas przysłaniał wszystko?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, bluesboss napisał:

Słowo na temat konfiguracji 2.2 i Magico. Dealer symposium at Magico. Q7 mk2 with Q-SUB 18's.

...ale średniotonowiec jak miał 15cm tak ma nadal :)

  • Like 1

Dynaudio Contour 20, Hegel H300, DAC Topping D90, Roon & Rock; druty WW Eclipse Silver; IcePower 1200AS2 w budowie 😉 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ale czy grają patenty czy kolumny. Bo jakby brać suche detale pod uwagę to najlepsze kolumną byłaby ta co na kwiatku przenosi najlepsze pasmo. Czyli co starsza wersja Paradigm gdzie tak bas przysłaniał wszystko?
Hehe, tu mi się ciśnie na usta, że tak samo można powiedzieć o najlepszych driverach np scan speak Nie gwarantują niczego.
Top hi end jak to nazwales to nie sam dźwięk niestety. Unikatowosc, wygląd, jakaś technologia choćby i mglista , wyróżnik ponad MDF i oem. Nie jest tak łatwo.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, venom200 napisał:

Ale czy grają patenty czy kolumny.

patenty poza tym że grają, czynią produkty unikatowymi, odróżniają od konkurencji, od tej całej papki podobnych do siebie produktów zbudowanych na tych samych zasadach, są motorem napędowym, czasami znakiem rozpoznawczym, są dowodem na potencjał firmy itd itp długo by wymieniać


Dynaudio Contour 20, Hegel H300, DAC Topping D90, Roon & Rock; druty WW Eclipse Silver; IcePower 1200AS2 w budowie 😉 

Share this post


Link to post
Share on other sites
27 minut temu, bluesboss napisał:

Właśnie to miałem na myśli. Dodanie subwooferów - dwóch - może spowodować odciążenie kolumn głównych i pozwolić im na  swobodniejsze odtworzenie mid basu.

A niby jakim cudem. 

Kolego ,Szymon prosił  aby opisywać swoje realne odsłuchy. Słuchałeś tych kolumn w kontrolowanych warunkach, czy tylko opisujesz ich możliwości na podstawie zdjęć.

  • Like 1
  • Sad 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Słuchałem Magico wyższego modelu w Monachium na wystawie i później miałem dłuższą przyjemność odsłuchu w bardzo dobrze przygotowanym studio odsłuchowym. Nie miałem ich u siebie i nie oceniałem ich w taki sposób jak zostało to tutaj zrobione.

Podałem zdjęcia dla osób, które uważają, że nie istnieje konfiguracja 2.2 w Magico lub dla takich, które uważają, że to nie ma sensu.

Zdjęcia systemu 2.2 są ze spotkania dealerów w siedzibie firmy Magico. Może w takim razie trzeba napisać do Magico, że takie 2.2 to nic nie daje. Można też napisać do paru innych firm, takiego Adam Audio, które "też nic nie wie". Albo...zdobyć trochę wiedzy na temat zastosowania subwooferów i systemów room correction.


always walk on the bright side of life

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, bluesboss napisał:

Podałem zdjęcia dla osób, które uważają, że nie istnieje konfiguracja 2.2 w Magico lub dla takich, które uważają, że to nie ma sensu.

Zdjęcia systemu 2.2 są ze spotkania dealerów w siedzibie firmy Magico. Może w takim razie trzeba napisać do Magico, że takie 2.2 to nic nie daje. Można też napisać do paru innych firm, takiego Adam Audio, które "też nic nie wie". Albo...zdobyć trochę wiedzy na temat zastosowania subwooferów i systemów room correction.

Tylko te ze zdjęć to inne kolumny niż testował Szymion i ich brzmienie na pewno jest inne. Uważasz , że dodanie do  Magico S5MKII subów poprawy kwestie wyższego basu ? Zawsze myślałem , że dodawanie takich subbasów robi się po to żeby uzupełniać najniższe pasmo gdzie kolumny już nie dają rady, ale może w hi-endach  jest inaczej. 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 13.02.2019 o 00:11, m4tech napisał:

Z całym szacunkiem ale ile patentów nasi rodzimi "głośnikowcy" zaliczyli w tej dziedzinie?, jak się to ma do takich tuzów wynalazczości jak chociażby ELAC czy Cabasse? Czy znacie producenta z pułapu hi-end, który ma tylko jeden najwyższy model na światowym poziomie?

Jak kolejny raz czytam o porównaniach polskich,  czasami jednoosobowych manufaktur do zagranicznych koncernów to mi ręce opadają. Gdzie zaplecze,  moce produkcyjne,  marketing. Z czym do czego...

<offtop> Ethos Arctico jest kolumną hi-end,  że prezentuje brzmienie na wysokim poziomie przy atrakcyjnej na tle konkurencji cenie. Aby trafić do dystrybucji i salonów musiała by kosztować trzy razy tyle,  a oferując świetne brzmienie stanowiła by realne zagrożenie do posiadanej oferty z odpowiednią marżą.

Edited by plastik1989
  • Like 5
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, bluesboss napisał:

Właśnie to miałem na myśli. Dodanie subwooferów - dwóch - może spowodować odciążenie kolumn głównych i pozwolić im na  swobodniejsze odtworzenie mid basu. Oczywiście nie robi się tego po omacku, a zwłaszcza nie robi się tego tak w USA . Odpowiednia elektronika - bardzo popularny tam room correction system -  i pomiary.

Np.  Magico Q5 with Karan, ARC++

Magico.jpg

Jeżeli pomieszczenie Szymona jest „równe” a pewnie jest,to ten argument nie wytrzymuje krytyki. Magico według opisu mają dziurę w charakterystyce i o ile można się zgodzić,że z powodu wielkości nie nagłośnią prawidłowo szymonowego pokoju,to dziura w takich warunkach nadal będzie doskwierać i dobra akustyka bezlitośnie to obnaży. Suby tylko pogłębią ten efekt.

  • Like 4

Harbeth Luxman Naim Pioneer

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.