Skocz do zawartości
IGNORED

Kabel wpływający na brzmienie


J.Jerry

Rekomendowane odpowiedzi

19 minut temu, przemak napisał:

Bardzo niekonkretnie piszesz i nie wiadomo, o co chodzi. Chyba, że o pokazanie, jaki jesteś mastah. To OK.

Wybacz, ale po ostatnich wpisach z tym ubawem jakoś tak się przykleiło. Osoby najbardziej zainteresowane może zrozumieją, a jak nie to szczerze mówiąc też nic się nie stanie. W kwestii robienia jak to ująłeś z siebie mastah można by utworzyć bogaty watek o niektórych kolegach i zebrać tam najlepsze wpisy. Wracając bardziej na tor odsłuchów, ja tylko stwierdziłem to co sam przepracowałem. Staram się za dużo nie teoretyzować, z działania jest z reguły więcej pożytku. 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Adam_85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Seyv napisał:

Ogólnie zależało mi na zachowaniu jak najbardziej zbliżonej części toru do tej którą użytkujemy gdy słuchamy muzyki. Najchętniej nagrywał bym mikrofonem ale to dodatkowe szumy..

Takie podejście IMO nie jest właściwe. Oczywiście, że tak słuchamy, ale po co tak mierzyć? Dodajesz do łańcucha pomiarowego dodatkowe elementy, które w założeniu nic nie zmieniają, a w praktyce dodają szum i umożliwiają dodatkowe błędy. W zasadzie włączanie w to końcówki mocy dodaje tyle zmiennych, że można spokojnie uzmać, że ten pomiar nie wykazał żadnych różnic ?

19 minut temu, Seyv napisał:

Co do interfejsu myślę o czymś lepszym - z mniejszymi szumami, jeśli jesteś coś w stanie polecić w miarę profesjonalnego ale w pieniądzach do ugryzienia przez amatora to rozważę.

Trudno powiedzieć, bo w cenie amatorskiej są tylko interfejsy z wejściem uniwersalnym mikrofonowo-liniowym, praktycznie nie ma interfejsów z wejściem liniowym. Przechodzenie przez wzmacniacz mikrofonowy mocno kaszani wyniki.

21 minut temu, Seyv napisał:

Cały czas myślę o metodach porównań opartych o transformatę Fouriera - zwłaszcza, że dała by informacje o brzmieniu. Mimo ograniczeń o których wspomniałeś może być właściwa (choć ten program porównawczy chyba ja wykorzystuje tylko, w obie strony).

Przegwizdując REWem czy czymś innym układ mamy pełną odpowiedź impulsową, ogrom informacji, które możemy wykorzystać. Po co to przekształcać fourierem, to jak oglądanie wyników nocą przez dziurkę od klucza. O jakim programie w dwie strony piszesz?

5 minut temu, Adam_85 napisał:

Wybacz, ale po ostatnich wpisach z tym ubawem jakoś tak się przykleiło. Osoby najbardziej zainteresowane może zrozumieją, a jak nie to szczerze mówiąc też nic się nie stanie. W kwestii robienia jak to ująłeś z siebie mastah można by utworzyć bogaty watek o niektórych kolegach i zebrać tam najlepsze wpisy. Wracając bardziej na tor odsłuchów, ja tylko stwierdziłem to co sam przepracowałem. Staram się za dużo nie teoretyzować, z działania jest z reguły więcej pożytku. 

 

W tym wątku wyłącznie teoretyzujesz, ale spoko. Utwórz wątek o niektórych kolegach, jak masz ochotę, tylko nie zaszumiaj dyskusji.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, przemak napisał:

W tym wątku wyłącznie teoretyzujesz, ale spoko. Utwórz wątek o niektórych kolegach, jak masz ochotę, tylko nie zaszumiaj dyskusji.

Ja tylko pokazuje jak wygląda postawa większości sceptyków z drugiej strony, ale widać ogromne problemy z pojęciem postaw, które są męczące, a przy okazji nie są żadnymi argumentami, a tym bardziej technicznymi. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Adam_85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Adam_85 napisał:

Ja tylko pokazuje jak wygląda postawa większości sceptyków z drugiej strony, ale widać ogromne problemy z pojęciem postaw, które są męczące, a przy okazji nie są żadnymi argumentami, a tym bardziej technicznymi. 

Jeszcze mniej konkretnie, ale spoko, jak pisałem, dla mnie jesteś mastah.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Seyv napisał:

pecjalnie dla Ciebie plik różnicowy z polecanego przez Ciebie programu, pomiędzy interkonetkami zrobionymi na bazie Duelunda 20AWG ( w ekranie) a Klotzem AC110. Interkonektory wpięte pomiędzy mój DAC a wzmacniacz. Sygnał zgrywany Behringerem UMC22 z zacisków głośnikowych kolumny.

Zostałem wywołany do tablicy więc pozwolę sobie odpowiedzieć zanim ADAM_85 mnie rozstrzela:)

Tak w pliku różnicowym SŁYCHAĆ coś...

Seyv dziękuje za test. Wreszcie jest materiał do dyskusji. Z twojego opisu procedury pomiarowej wynika że porównałeś cały tor a nie sam kabel. Sygnał przeszedł przez badany interconect przez DAC'a potem przez wzmacniacz audio i przez kabel głośnikowy obciążony dodatkowo nieliniowym obciążeniem zwrotnica plus głośniki. 

Może zbadasz same kable sygnałowe w konfiguracji źródło sygnału - badany kabel- karta dźwiękowa...

Dzięki 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, przemak napisał:

Jeszcze mniej konkretnie, ale spoko, jak pisałem, dla mnie jesteś mastah.

To miło ? Twoje wycieczki w moją stronę nie wymagają komentarza. Psuje Wam całą zabawę, przepraszam ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Adam_85 napisał:

To miło ? Twoje wycieczki w moją stronę nie wymagają komentarza. Psuje Wam całą zabawę, przepraszam ?

Nic nie psujesz, tylko się zgrabnie przedstawiasz. Twoja decyzja.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, przemak napisał:

Nic nie psujesz, tylko się zgrabnie przedstawiasz. Twoja decyzja.

Stwierdzenie najlepszą obroną jest atak chyba nie jest Ci obce ? Kilka postów wstecz nawet wspomniałem o tym, że tak będzie... No i nie zawiodłem się ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Adam_85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, Adam_85 napisał:

Stwierdzenie najlepszą obroną jest atak chyba nie jest Ci obce ? Kilka postów wstecz nawet wspomniałem o tym, że tak będzie... No i nie zawiodłem się ?

Nadal nie rozumiem, jaki te wywody mają związek z tematem, czy to do mnie, czy ogólnie sobie piszesz, ale spoko.

W temacie to jeszcze nigdy nie udało mi się zmusić tego audiodiffmakera do działania. Teraz sobie siedzę w hotelu w Berlinie z nowym laptopem i go ściągnąłem i zainstalowałem i ruszył ? Tak więc mogę zauważyć, że on mądry jest, gdyż wylicza różnice w czasie ale też co ważne  w poziomie, tak więc można liczyć na sporą dokładność. Niestety, czasem wali duże piki rzędu -40 na początku albo końcu pliku różnicowego. Początek i koniec trzeba po prostu uciąć i wtedy jest fajnie, bez tego analiza obarczona może być dużym błędem. Tak więc moje uwagi co do wyrównania poziomu są nieaktualne. program to robi. Z drugiej strony zamazuje to trochę różnice między sygnałami, w końcu poziom to też jest ważny, jeżeli nie najważniejszy parametr.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
7 godzin temu, KrisNext napisał:

Może zbadasz same kable sygnałowe w konfiguracji źródło sygnału - badany kabel- karta dźwiękowa...

Mogę, jednak taki pomiar moim zdaniem nie jest poprawny. Różnice które słyszę ja i inni słyszący audiofile i które wyszły w tym nagraniu powstają pisząc kolokwialnie przy współpracy źródło - kabel - odbiornik (wzmacniacz, kolumna) więc trzeba objąć pomiarem cały układ. Słyszałem systemy w których zmiany kabli nie były wyraźnie słyszalne lub nawet wcale nie były słyszalne (sam taki miałem i twierdziłem, że kable nie grają). Wnioskuje stąd, że jedne urządzenia są bardziej podatne na wpływ kabli a inne mniej. Nie oceniam jednocześnie które są lepsze z punktu widzenia użytkownika to każdy może zrobić sam. 

5 godzin temu, przemak napisał:

Początek i koniec trzeba po prostu uciąć i wtedy jest fajnie, bez tego analiza obarczona może być dużym błędem. 

Tak też zrobiłem, ale głównie dlatego aby móc go zamieścić na forum.

5 godzin temu, przemak napisał:

Z drugiej strony zamazuje to trochę różnice między sygnałami, w końcu poziom to też jest ważny, jeżeli nie najważniejszy parametr

Czyli w rzeczywistości na "słuch" zmiany mogą być większe.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Staram się być melomanem ale zamiłowanie do DIY czyni czasem ze mnie audiofila.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, Seyv napisał:

Mogę, jednak taki pomiar moim zdaniem nie jest poprawny. Różnice które słyszę ja i inni słyszący audiofile i które wyszły w tym nagraniu powstają pisząc kolokwialnie przy współpracy źródło - kabel - odbiornik (wzmacniacz, kolumna) więc trzeba objąć pomiarem cały układ.

Mam podobne zdanie. Różnice ocenia się w systemie, a nie na podzespole.

22 minuty temu, Seyv napisał:

Słyszałem systemy w których zmiany kabli nie były wyraźnie słyszalne lub nawet wcale nie były słyszalne (sam taki miałem i twierdziłem, że kable nie grają). Wnioskuje stąd, że jedne urządzenia są bardziej podatne na wpływ kabli a inne mniej. Nie oceniam jednocześnie które są lepsze z punktu widzenia użytkownika to każdy może zrobić sam. 

Też wielokrotnie było mi dane posiadać konfigurację mniej lub bardziej różnicującą. Te różnicujące mniej przekazywały dźwięk "zamazany", uogólniony, mniej precyzyjny. Były problemu z głębią dźwięku, z nachodzeniem dźwięków jedne na drugie itd. w porównaniu do konfiguracji, które różnicowały dobrze lub bardzo dobrze.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Adam_85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 hours ago, Seyv said:

Mogę, jednak taki pomiar moim zdaniem nie jest poprawny. Różnice które słyszę ja i inni słyszący audiofile i które wyszły w tym nagraniu powstają pisząc kolokwialnie przy współpracy źródło - kabel - odbiornik (wzmacniacz, kolumna) więc trzeba objąć pomiarem cały układ.

....

Czyli w rzeczywistości na "słuch" zmiany mogą być większe.

 

Tak, z zasrzeżeniem że wtedy nie mierzysz     cech przewodów, tylko wpływ na charakterystykę w TWOIM systemie i bez powtórzenia pomiarów na innych systemach nie powinno się wyciągać daleko idących wniosków o jakimś „charakterze” przewodu. Tak przynajmniej uczą na uczelniach na podstawach miernictwa (swoją drogą paskudny, acz przydatny, wykład).

Fouriera sobie narazie daruj ze względu na powyższe. W przyszłości jak już potwierdzisz wpływ dla kilku systemów to możesz pójść w tym kierunku.

Ale zanim wogóle pójdziesz dalej to zrób weryfikację porównując ten sam przewód (przed drugim porównaniem rozłącz go i połącz ponownie) dwa razy i to na różnicowy. To może pokazać czy wpływ nie pochodził przypadkiem od metody/toru pomiarowego a nie od przewodu.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez avilla
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
59 minut temu, avilla napisał:

Tak, z zasrzeżeniem że wtedy nie mierzysz     cech przewodów, tylko wpływ na charakterystykę w TWOIM systemie i bez powtórzenia pomiarów na innych systemach nie powinno się wyciągać daleko idących wniosków o jakimś „charakterze” przewodu

Całkowicie się z tym zgadzam. Optymalne było by określenie, że z takimi urządzeniami "gra" tak a z innymi inaczej (jeśli tak jest) a na jeszcze inne nie ma to wpływu w ogóle. Ale na dzień dzisiejszy nie to było moim celem, ważniejsze wydawało mi się wykazanie czy zmiany jakie są słyszalne po zmianie jednych przewodów na inne mogą pochodzić ze sprzętu (niekoniecznie bezpośrednio z samych przewodów) czy są wyłącznie wytworem umysłu.

Godzinę temu, avilla napisał:

Ale zanim wogóle pójdziesz dalej to zrób weryfikację porównując ten sam przewód (przed drugim porównaniem rozłącz go i połącz ponownie) dwa razy i to na różnicowy. To może pokazać czy wpływ nie pochodził przypadkiem od metody/toru pomiarowego a nie od przewodu.

Oczywiście jednak nie wiem czy taka metoda bądź co bądź na słuch jest właściwa. Już kiedyś przy innych konfiguracjach i trochę innej metodologi pomiaru to robiłem i pliki różnicowe zawsze wskazywały różnice przy jednych były większe przy innych mniejsze ale wymagało to znowu porównania ze sobą plików różnicowych. Dlatego najlepsza wydawał by się metoda pomiaru, która mogła by bezpośrednio porównać pewne parametry.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Staram się być melomanem ale zamiłowanie do DIY czyni czasem ze mnie audiofila.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Seyv napisał:

Mogę, jednak taki pomiar moim zdaniem nie jest poprawny. Różnice które słyszę ja i inni słyszący audiofile i które wyszły w tym nagraniu powstają pisząc kolokwialnie przy współpracy źródło - kabel - odbiornik (wzmacniacz, kolumna) więc trzeba objąć pomiarem cały układ. Słyszałem systemy w których zmiany kabli nie były wyraźnie słyszalne lub nawet wcale nie były słyszalne (sam taki miałem i twierdziłem, że kable nie grają). Wnioskuje stąd, że jedne urządzenia są bardziej podatne na wpływ kabli a inne mniej. Nie oceniam jednocześnie które są lepsze z punktu widzenia użytkownika to każdy może zrobić sam. 

zmiany w systemie są superpozycją zmian wprowadzanych przez każdy z elementów. Analizowanie całości za jednym razem prowadzi do błędów i nie daje odpowiedzi co jest przyczyną. Swoją droga zrób jeszcze jeden test porównaj kanały między sobą. 

Bardzo jestem ciekaw jak oba kanały różnią sie od siebie oczywiście testyjesz tym samym sybnałem mono raz jeden raz drugi kanał 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Seyv napisał:

Oczywiście jednak nie wiem czy taka metoda bądź co bądź na słuch jest właściwa. Już kiedyś przy innych konfiguracjach i trochę innej metodologi pomiaru to robiłem i pliki różnicowe zawsze wskazywały różnice przy jednych były większe przy innych mniejsze ale wymagało to znowu porównania ze sobą plików różnicowych. Dlatego najlepsza wydawał by się metoda pomiaru, która mogła by bezpośrednio porównać pewne parametry.

Porównaj tą samą metodą - zrób test różnicowy, ale na tym samym przewodzie tylko go odłączając i podłączając z powrotem.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Adam_85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
8 minut temu, KrisNext napisał:

Analizowanie całości za jednym razem prowadzi do błędów i nie daje odpowiedzi co jest przyczyną

Moim zdaniem różnice brzmieniowe powstają na polu współpracy kabel - urządzenie lub urządzenie - kabel - urządzenie więc trzeba objąć pomiarami całą grupę.

9 minut temu, KrisNext napisał:

Swoją droga zrób jeszcze jeden test porównaj kanały między sobą. 

Mierzyłem tylko i wyłącznie na jednym kanale - dla wygody odsłuchu zrobiłem później plik mono. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Staram się być melomanem ale zamiłowanie do DIY czyni czasem ze mnie audiofila.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minutes ago, Adam_85 said:

Porównaj tą samą metodą - zrób test różnicowy, ale na tym samym przewodzie tylko go odłączając i podłączając z powrotem.

Dokładnie o to mi chodziło.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest tak jak piszesz ale w tej chwili dyskutujemy na temat wpływu samego przewodu. Może być tak że twoje źródło ma kiepską zdolność wysterownia kabla albo wejście kolejnego elementu jest podatne np na zmiane pojemności. Efekt będzie taki że zmiana kabla będzie słyszalna ale nie będzie to wina kalba tylko sprzetu np źle zaprojekowanego. 

Zrób prosze test samych kabli najlepiej tym samym utworem 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minutes ago, KrisNext said:

Analizowanie całości za jednym razem prowadzi do błędów

...

i nie daje odpowiedzi co jest przyczyną. 

O jakich błędach piszesz?

Co do drugiego pełna zgoda.

Z tym, że moim zdaniem, w całym tym zamieszaniu, wkradło się jedno założenie - „jeśli sam przewód, rozpatrywany osobno, nie zmienia nic w sygnale audio (eksperyment Ethana na youtube) to nie ma prawa wpływać na dźwięk w kompletnym systemie audio”. Mam wrażenie, że to założenie nie zawsze jest prawdziwe, nawet dla poprawnie skonstruowanych urządzeń w torze audio.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
8 minut temu, KrisNext napisał:

tylko sprzetu np źle zaprojekowanego. 

Warto odpowiedzieć co to jest urządzenie poprawieni i niepoprawnie/źle skonstruowane.

Urządzenie poprawnie skonstruowane to takie które spełnia założenia projektowe. Założeniem projektowym moich urządzeń było dostarczanie mi przyjemności ze słuchania muzyki i założenie to zostało zrealizowane w 100% w związku z czym uważam, że są dobre. 

Postarajmy się odpowiedzieć na pytanie czy jeśli ktoś twierdzi, że zmiana jakiegoś przewodu w systemie zmienia brzmienie to wrażenia są wywołane wyłącznie czynnikami psychoakustycznymi czy też mogły zająć zmiany fizyczne w systemie które to wywołały (bez oceny czy one są dobre czy złe to każdy czytający ten temat oceni sam i będzie mógł wybrać jaki sprzęt che mieć). 

20 minut temu, avilla napisał:

Z tym, że moim zdaniem, w całym tym zamieszaniu, wkradło się jedno założenie - „jeśli sam przewód, rozpatrywany osobno, nie zmienia nic w sygnale audio (eksperyment Ethana na youtube) to nie ma prawa wpływać na dźwięk w kompletnym systemie audio”. Mam wrażenie, że to założenie nie zawsze jest prawdziwe, nawet dla poprawnie skonstruowanych urządzeń w torze audio.

Mam podobne przemyślenia na ten temat.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Staram się być melomanem ale zamiłowanie do DIY czyni czasem ze mnie audiofila.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, avilla napisał:

 Mam wrażenie, że to założenie nie zawsze jest prawdziwe, nawet dla poprawnie skonstruowanych urządzeń w torze audio.

Zależeć to może jeszcze od parametrów wyjścia i wejścia urządzeń które kabel łączy. Przy dużych impedancjach wyjściowych wpływ RLC kabla może być zauważalny z tym że mówię tu o impedancjach typu 1-2 k na wyjściu (spotykana w starszych urządzeniach) i np długich połączeniach typu 10 m. Ethan zrobił test dwóch kabli na typowym we współczesnej elektronice wyjściu i typowym wejściu. Głównie wyjście będzie decydować czy RLC kabla do spółki z parametrami wyjścia będą naruszać zakres słyszenia człowieka w sposób odczuwalny dla ludzkiego słuchu. Oczywiście pojemność wejścia za kablem też będzie mieć znaczenie. Współcześnie raczej nie spotyka się wyjść audio o impedancji większej niż 300 ohm a to bezpieczna wartość dla połączeń kablami o normalnych parametrach. Chyba że połączymy kablami audiofilskimi np. takimi z tajemniczą puszką to wtedy różne zjawiska mogą zaistnieć.

4 godziny temu, Adam_85 napisał:

Mam podobne zdanie. Różnice ocenia się w systemie, a nie na podzespole.

Zawsze pomiar/ocena jest robiona w systemie. Porównanie różnicowe też zawsze jest robione w systemie z tym że przy porównaniu różnicowym system jest zawsze taki sam dla obu porównywanych kabli. Oceniamy słyszalność różnicy jaką może wnieść technika kabla.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Lech36

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Lech36 napisał:

Zawsze pomiar/ocena jest robiona w systemie. Porównanie różnicowe też zawsze jest robione w systemie z tym że przy porównaniu różnicowym system jest zawsze taki sam dla obu porównywanych kabli. Oceniamy słyszalność różnicy jaką może wnieść technika kabla.

Lechu to jest oczywiste i zgadzam się z tym w 100%.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Seyv napisał:

Nie oceniam jednocześnie które są lepsze z punktu widzenia użytkownika to każdy może zrobić sam. 

Przecież to oczywiste że lepsze są te które na kable nie reagują i co ciekawe nie są to jakieś specjalnej konstrukcji urządzenia. Po prostu większość zmian wychwytywanych audiofilskim wyrafinowanym słuchem jest błędnie lokalizowana pod względem miejsca w którym powstaje. Hobbyści najczęściej przypisują zasłyszaną zmianę porównywanym sprzętom a to bardzo często zła lokalizacja.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Lech36 napisał:

Przecież to oczywiste że lepsze są te które na kable nie reagują i co ciekawe nie są to jakieś specjalnej konstrukcji urządzenia. Po prostu większość zmian wychwytywanych audiofilskim wyrafinowanym słuchem jest błędnie lokalizowana pod względem miejsca w którym powstaje. Hobbyści najczęściej przypisują zasłyszaną zmianę porównywanym sprzętom a to bardzo często zła lokalizacja.

Zapewne czytałeś moja wypowiedź, ale jednak jeszcze raz to podkreslę bo wg mnie jest to ważne. Sprzęt który nie różnicuje uogólnia przekaz. Jest mniej dźwięku w dźwięku, jest taka "buła" bądź "bułeczka" ? cały przekaz jest jest podobny, lekko wyszarzony, przekaz niesie mniej informacji. Jak to jest to lepsze.. jakoś nie pasuje mi to kompletnie do dobrze nagłośnionych koncertów gdzie instrumenty i ludzki głos mają swoją sygnaturę, głębie i barwę. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Adam_85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, Adam_85 napisał:

Zapewne czytałeś moja wypowiedź, ale jednak jeszcze raz to podkreslę bo wg mnie jest to ważne. Sprzęt który nie różnicuje uogólnia przekaz. Jest mniej dźwięku w dźwięku, jest taka "buła" bądź "bułeczka" ? cały przekaz jest jest podobny, lekko wyszarzony, przekaz niesie mniej informacji. Jak to jest to lepsze.. jakoś nie pasuje mi to kompletnie do dobrze nagłośnionych koncertów gdzie instrumenty i ludzki głos mają swoją sygnaturę, głębie i barwę. 

Dokładnie TAK.

Przypuszczam , że gdybym zamienił swój preamp na taki który robił KrisNext, antyaudiofilski z wieloma elektrolitami w torze, scalakami, potencjometrem i pewnie tanimi gniazdami to muzyka stracila by cały urok i nie odróżniał bym przewodów. Jeden kondensator i to drogi ma wpływ a jak ich jest wiele to spowoduje, że sprzęt nie będzie różnicował brzmienia .

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

W trakcie usuwania konta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
38 minut temu, Lech36 napisał:

Przecież to oczywiste że lepsze są te które na kable nie reagują

Jeśli masz na myśli urządzenia audio to po dłuższym obcowaniu z tymi, które nie reagują i tymi które reagują lepsze wg mnie są te które reagują. Ty masz swoje zdanie ja mam swoje i nie zamierzam dyskutować w tej materii. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Staram się być melomanem ale zamiłowanie do DIY czyni czasem ze mnie audiofila.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, Adam_85 napisał:

Sprzęt który nie różnicuje uogólnia przekaz.

Żartujesz czy piszesz poważnie? Możesz sobie wyobrazić działania w studiach nagraniowych zmierzające do doboru kabli odpowiednio różnicujących efekt końcowy? Do formowania brzmienia używa się innych elementów toru audio, kable mają za zadanie tylko łączyć, maksymalnie bez strat, nic nie zmieniać i jest to bardzo proste do uzyskania zwłaszcza w warunkach domowych. Jedynie audiofile działają na opak myśląc że tak jest prawidłowo ;-).

11 minut temu, Seyv napisał:

Jeśli masz na myśli urządzenia audio to po dłuższym obcowaniu z tymi, które nie reagują i tymi które reagują lepsze wg mnie są te które reagują.

W mojej opinii takie co reagują są gorsze bo są nieprzewidywalne dla słabo znającego się na technice hobbysty. Kiedyś dawno temu zdarzało mnie się być zaskakiwanym kablami, ale to minęło wraz z nabyciem wiedzy o kablach i połączeniach. To było bardzo dawno temu.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Lech36

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Lech36 napisał:

W mojej opinii takie co reagują są gorsze bo są nieprzewidywalne dla słabo znającego się na technice hobbysty. Kiedyś dawno temu zdarzało mnie się być zaskakiwanym kablami, ale to minęło wraz z nabyciem wiedzy o kablach i połączeniach. To było bardzo dawno temu.

To na jakim sprzecie będzie Twoim zdaniem bardziej slychać wpływ przewodów:

-na takim z wieloma kiepskimi elektrolitami w torze, gównianymi gniazdami i tanimi scalakami

-czy na takim w którym w torze nie ma kondensatorów i jakość elementów jak i topologia są lepsze

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

W trakcie usuwania konta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, bogdan_ napisał:

Jeden kondensator i to drogi ma wpływ a jak ich jest wiele to spowoduje, że sprzęt nie będzie różnicował brzmienia .

Zmianę wnoszoną przez kondensatory w torze też można zweryfikować testem różnicowym. Wiesz przez ile kondensatorów przechodzi sygnał od instrumentu rejestrowanego w studiu czy na koncercie do Twoich głośników? Dlaczego najgorsze z punktu widzenia techniki kondensatory w torze, te w zwrotnicy pasywnej, są przez hobbystów tolerowane a te w elektronice są zwalczane mimo że dobrze dobrane nie wnoszą niczego złego w systemie?

14 minut temu, bogdan_ napisał:

To na jakim sprzecie będzie Twoim zdaniem bardziej slychać wpływ przewodów:

Jak najmniejsza impedancja wyjściowa stopnia przed kablem i jak najmniejsza pojemność wejściowa stopnia za kablem połączeniowym. Konkretnie to <300 ohm na wyjściu i ca. 100-200 pF na wejściu za kablem. Oczywiście przy normalnych kablach. Przy wynalazkach w zależności od parametrów wynalazku.  
U mnie przy impedancji wyjściowej w granicach 50 ohm i wejściowej 100 pF kable RCA nie zmieniają niczego (system analogowy w którym są kondensatory sygnałowe). Sprawdzone precyzyjnym testem porównawczym na muzyce oczywiście na ucho. Kabel RCA ca 110 pF/m długości ca 6 m (najstarszy system aktywny).

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Lech36

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, bogdan_ napisał:

Dokładnie TAK.

Przypuszczam , że gdybym zamienił swój preamp na taki który robił KrisNext, antyaudiofilski z wieloma elektrolitami w torze, scalakami, potencjometrem i pewnie tanimi gniazdami to muzyka stracila by cały urok i nie odróżniał bym przewodów. Jeden kondensator i to drogi ma wpływ a jak ich jest wiele to spowoduje, że sprzęt nie będzie różnicował brzmienia .

Dobry zwyczaj to jest nie pisać o domysłach. Posłuchaj wtedy oceniaj, jak nie słuchałeś lepiej pozostawić bez komentarza.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • House of Marley Positive Vibration Frequency Rasta

      Patrząc na to, co lada moment zacznie wyprawiać się za oknem aż chciałoby się zanucić za nieodżałowanym Markiem Grechutą chociażby fragment niezwykle będącego na czasie utworu „Wiosna – ach to ty”. Dlatego też powoli, acz konsekwentnie warto przygotować się na prawdziwy wybuch zieleni a tym samym niemożność wysiedzenia w czterech „betonowych” ścianach. Jak to jednak w życiu bywa jeszcze się taki nie urodził, co … więc doskonale zdaję sobie sprawę, iż nie dla wszystkich pierwszy świergot ptaków j

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Słuchawki

      Czy płyty CD cieszą się jeszcze odpowiednią popularnością?

      W dzisiejszych czasach, ludzie coraz więcej rzeczy chętniej robią online. Odchodzi się od klasycznych rozwiązań, na rzecz nowatorskich rozwiązań. Ten stan rzeczy dotknął również branżę muzyczną. Normą jest, że artysta wydając nowy album, wypuszcza go również w wersji fizycznej, najczęściej w postaci płyt CD, które można zakupić w wielu sklepach. W opozycji do takich zakupów stoi oczywiście internet i rozmaite serwisy streamingowe, takie jak YouTube, czy Spotify. Warto się zastanowić czy, a jeśli

      audiostereo.pl
      audiostereo.pl
      Muzyka 33

      Marantz Cinema 30

      Choć z pewnością większość śledzących dział recenzencki czytelników zdążyła przyzwyczaić się do tego, że kino domowe gości u nas nad wyraz sporadycznie, to o ile tylko światło dzienne ujrzy coś ciekawego, to czysto okazjonalnie takowym rodzynkiem potrafimy się zainteresować. Oczywiście nie zawsze jest to klasyczny, przeprowadzany w zaciszu domowych czterech kątów test, jak m.in. w przypadku budżetowego, acz bezapelacyjnie wartego uwagi i po prostu świetnego Denona AVR-S770H, lecz również nieco m

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Systemy

      Indiana Line Diva 5

      Śmiem twierdzić, ze nikogo mającego choćby blade pojęcie o tym, co dzieję się wokół, jak wygląda rynek mieszkaniowy uświadamiać nie trzeba. Po prostu jest drogo, podobno będzie jeszcze drożej i tanio, to już było i nie wróci, a skoro jest drogo, to do łask wracają mieszkania o metrażach zgodnych z założeniami speców z lat 50-70 minionego tysiąclecia. Znaczy się znów aktualnym staje się powiedzenie „ciasne ale własne”. Dlatego też logicznym wydaje się popularność wszelkich rozwiązań możliwie komp

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Kolumny

      Bilety | DŻEM koncert urodzinowy| Koncert

      O wydarzeniu Kup bilet na koncert jednego z najważniejszych polskich zespołów bluesowych - zespołu Dżem! Grupa świętuje 40-lecie działalności, w związku z czym na koncertach na pewno nie zabraknie dobrze znanych przebojów, takich jak Wehikuł czasu, Whisky, Czerwony jak cegła czy Sen o Victorii. Dżem bilety na jubileuszowe koncerty już dostępne! O zespole Dżem Połączyli rocka, bluesa, reggae, country. Nagrali piosenki, które uwielbiają zarówno koneserzy, jak i niedzielni słuchacze

      AudioNews
      AudioNews
      Newsy
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.