Skocz do zawartości
IGNORED

wybor kolumn głośnikowych dla Sansui 9090

Viking321

Rekomendowane odpowiedzi

Dobry wieczór. To moj pierwszy post. Chciałbym wszystkich przywitać. 

Mam pytanie odnośnie wyboru kolumn do Sansui 9090. Czym się kierować na co zwrócić uwagę. Proszę o wyrozumiałość ,jestem totalnym laikiem. 

Pozdrawiam .Zbyszek

• 2 tygodnie później...

Cześć,  cieszę się, że na forum przybył jeszcze jeden amator starych Sansui. Ja mam ich kilka a w tym wspomniany receiver 9090    ( tak wtedy nazywano konstrukcję wzmacniacz + tuner ) Na początku grał z kolumnami Esa Ostinato  potem Audio Physics Sitara i Tempo,  Studio 16Hz Minas Anor, Audio Academy Phoebe. Wszystkie te połaczenia dawały dźwięk otwarty szczegółowy z dobrą stereofonią i rozdzielczością ale zawsze brakowało mi tak zwanego mięsa, dociążenia i żywiołowości. Zrezygnowałem ze współczesnych " słupków"  Sięgnąłem  po  vintage'owe pudła,  najpierw PIoneer HPM 100 a potem JBL L166 z 12 " basowcem. Te JBL pochodzą z lat 70-siątych ubiegłego wieku podobnie jak ten model sansui i to dla mnie najlepsze połączenie.  Polecam kolumny JBL z serii L, Control Monitor, Ti i inne z tego okresu oryginalnie amerykańskie. Coś w ty jest, że firma Sansui  polecała w tamtych czasach  kolumny JBL do współpracy ze swoimi produktami. Pozdrawiam i życzę owocnych poszukiwań.

Jako totalny nie podałeś ani metrażu, ani budżetu; upodobań i gatunków nie wspomnę ...

Skoro mowa o JBL to można się spokojnie zdecydować na Arena 180 a gdyby były

za duże, to w tej linii są  170 z jednym wooferem i podstawkowe  - Arena 130

wystarczające do ok 18 m2.   Klasyczna dynamika i równowaga zapewnione.

Nie ma nic gorszego, niż człowiek wykształcony ponad własną inteligencję.   Jerzy Dobrowolski

Dziękuje za odpowiedz. 

Wielkosc pomieszczenia o koło 35-40m2 

Czy coś  takiego mogło by zagrać 

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=143245281

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=143299520

pozdrawiam .Zbyszek.