Jump to content
piotrek7

ECC88

Recommended Posts

Nie sądzę.

Trzeba się liczyć z duzym wydatkiem za dobre lampy albo z trochę mniejszym za uzywane ale w przyzwoitym stanie. I tak za pierwszym razem nie trafisz w odpowiadajace Ci charakterem, więc albo pozyczasz od kumpli albo kupujesz uzywki i jak juz wiezz, ze to to, to kupujesz nos nib srib ,dobrane nie tylko serią czy emisją ale i innymi parametrami. Dobre e88cc przeżyją wspólczesny wzmacniacz czy pre. No moze przesadzam.

Nie ma czegoś takiego jak świety gral. Nawet " najlepsza" lampa nie zagra jesli system niedomaga. Lampa to element całego systemu. Pozatym, chyba nie sądzisz, że zlapiesz kiedyś tego kroliczka? Ja się nie łudzę 😉

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
54 minuty temu, audiowit napisał:

Pozatym, chyba nie sądzisz, że zlapiesz kiedyś tego kroliczka?

Marne szanse. Choć z drugiej strony odczuwam coraz mniejsze parcie na gonienie tego gnoja. W zasadzie potrzebne jest mi tylko dobre źródło w postaci gramofonu i będę miał zestaw, z którym będę mógł ułożyć sobie życie na ładnych kilka lat. Taki jest plan. Co z niego wyjdzie? Zobaczymy 🙂

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co sądzicie o damperach EAT Cool Damper. Można znaleźć na znanej aukcji za 90zł.

Chciałbym zastosować do ECC81 bo już lekko przy drganiach słychać w słuchawkach.

Nie wiem czy to starzenie się lampy daje się we znaki czy mikrofonowanie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pewnie moja opinia nic nie pomoże 😁, wyglądają bajerancko jak masz odkryte lampy to już warto , ja mam na ecc88 EAT tylko nigdy nie zdejmowałem do ''gołych'' testów 😍

Share this post


Link to post
Share on other sites

EAT jak każde tego typu ustrojstwo coś "dają" coś zabierają. Najczęściej, chociaż nie jest to regułą, wszelkiej maści dampery dają lepszą przestrzeń w tym lepsze umiejscowienie/separację/zarys instrumentów, ale jest to kosztem odchudzenia dolnej części pasma i tego co lubią  "lampiarze" - nazwijmy to charakterystyką lampową. 

U mnie jest tak, że za każdym razem gdy założę jakiś rodzaj dampera, a testowałem bądź posiadam całkiem sporą kolekcję (łącznie z EAT i bardzo ciekawym ustrojstwem zwanym Midas - na zdjęciu poniżej), początkowo mam wrażenie, że jest lepiej aby po 1 dniu stwierdzić, że zdecydowanie czegoś brakuje.

 

DSC00905.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 godziny temu, W_Waw napisał:

bardzo ciekawym ustrojstwem zwanym Midas - na zdjęciu poniżej

Jak się to coś stosuje? Bo mi wyobraźnia odmówiła współpracy po obejrzeniu tej fotki...


Każda władza deprawuje, a władza absolutna deprawuje absolutnie. John Acton

www.valvencore.pl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale oszpeca to lampy... paskudztwo wygląda jak z PRLowego złomowiska.


Staram się być melomanem ale zamiłowanie do DIY czyni czasem ze mnie audiofila.

Share this post


Link to post
Share on other sites

EAT damper polecam spróbować u siebie. Ładnie wykonane. Pasują na większość lamp ECC83, 82, 81 i ich zamienniki. Warte je mieć. Nawet jeśli teraz nie przypasują to można kiedyś do nich wrócić. Ja używam ich ciągle.

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 godziny temu, audiowit napisał:

Duende Criatura Golden ring

Super lampki tam macie, towarzyszu #audiowit 🙂

Ja stosuję podobne dampery na wszystkich lampach, także w stopniu końcowym (KT-88). Nie wiem, tak naprawdę, czy coś wnoszą do dźwięku... ale fajnie to wygląda, no i leżą te gumki bezużytecznie w szufladzie, więc nałożyłem 😉

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 minuty temu, Łukasz_62438 napisał:

Super lampki tam macie, towarzyszu #audiowit 🙂

Ja stosuję podobne dampery na wszystkich lampach, także w stopniu końcowym (KT-88). Nie wiem, tak naprawdę, czy coś wnoszą do dźwięku... ale fajnie to wygląda, no i leżą te gumki bezużytecznie w szufladzie, więc nałożyłem 😉

Oj trochę się natrudziłem zeby je znaleźć i nie pójść z torbami. Ale warto było. W tej konfiguracji wba firebird wymiata :). Jest słodki, twardy, ciepły, rozdzielczy, kliniczny. Jest taki jaki repertuar wyladuje na tacce. Trochę to trwało i uzbierala się kolekcja lamp z rodziny 88. To co na zdjeciu to jakas 1/3 stanu. Reszta zostaje. Bedzie cieszyla oko i ucho 🙂

Share this post


Link to post
Share on other sites

Będzie to grało za przysłowiowe pięć złotych?

https://www.olx.pl/oferta/lampy-elektronowe-ecc81-rft-nowe-w-kartonikach-CID99-IDminZU.html

Gość ma też Brimary, chyba lepsze?

Mam w swoich zasobach Telefunkeny, Mullardy, Marconi, Aperex'y, część to produkcja NOS ale chciałbym posłuchać jak grają RFT, Philipsy czy Brimary.

SOHA III to nie szczyt osiągnięć w rodzaju WBA ale jakoś daje radę.

Share this post


Link to post
Share on other sites
35 minut temu, naczesany napisał:

Mam w swoich zasobach Telefunkeny, Mullardy, Marconi, Aperex'y, część to produkcja NOS ale chciałbym posłuchać jak grają RFT, Philipsy czy Brimary.

Co byś polecił do mojego MA252? szukam - kontrola niskich, czysty środek, stonowana góra. U mnie para 12AX7a i 12AT7, czyli ECC 83 i ECC 81, i nie wiem które ważniejsze?

Edited by Bogusław_59825

CD (chwilowo) - BRAK / Digital PAD Genesis XLR /  -DAC  \  PC (Qobuz, iRiver) /  AQ Carbon USB / -DAC    Moon 280D + AQ NRG-4 /  PAD Poseidon XLR / McIntosh MA252 + X-Fuse + AQ Thunder + Kepler-Divine Acoustics  / PAD Poseidon Ban-Ban / Heco The New Statement  \  GigaWatt PF-1 MK2 + AQ Blizzard / (zapas) Harmonix CI 230 MK2 Im.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, naczesany napisał:

Będzie to grało za przysłowiowe pięć złotych?

https://www.olx.pl/oferta/lampy-elektronowe-ecc81-rft-nowe-w-kartonikach-CID99-IDminZU.html

Gość ma też Brimary, chyba lepsze?

Mam w swoich zasobach Telefunkeny, Mullardy, Marconi, Aperex'y, część to produkcja NOS ale chciałbym posłuchać jak grają RFT, Philipsy czy Brimary.

SOHA III to nie szczyt osiągnięć w rodzaju WBA ale jakoś daje radę.

Wlaśnie zagra to za jakieś 5zł. W/g mnie szkoda kasy ale moze Ci się spodoba.

Brimary lepsze raczej bedą. Dobrze gdybyś zdobyl kody Brimarów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z moich obserwacji i odsłuchów - ale dotyczą słuchawkowego - wynika:

- Telefunkeny - kontrola niskich i czysty środek: tak, stonowana góra: nie. Góra jest raczej dźwięczna, jeśli w nagraniu pojawią się sybilanty to da się to zauważyć. Określiłbym ich brzmienie jako laboratoryjne i sterylne. Mogą dodać trochę wigoru do zamulonych systemów.

- Mullard, Marconi - zrównoważone, neutralne brzmienie, obie na równi, ze wskazaniem na Marconi jako jeszcze bardziej szczegółowe i precyzyjne

- Amperex Bugle Boy - dla mnie najbardziej lampowe brzmienie, wszystkie pasma przekazane równo, bez eksponowania jakiegokolwiek z nich. No może odrobinę niskie tony spowolnione a może to właśnie wynika z ich największej "lampowości".

Oczywiście wszystkie powyższe oddają jak najbardziej lampowe brzmienie i jedynie różnią się tym co wyżej podałem.

Odsłuchiwałem na AKG Q701 po rekablingu na ViaBlue EPC-3 Silver, który raczej przenosi wszystko co się mu poda. Dodatkowo zdjąłem w AKG te zatyczki, które dodały trochę "basu" bo jak wiadomo nie należą do basowych. Chociaż ja preferuję neutralność i one mi odpowiadają.

Dodam jeszcze, że po założeniu EAT Cool Damper kiedy pstryknę w lampę mniej słychać ten efekt w słuchawkach. Działają co nazwałbym "amortyzowaniem". A czy w ogóle wpływają na poprawę dźwięku? Moim zdaniem raczej nie

Edited by naczesany
Dodanie wątku o EAT Cool Damper

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naczesany, trochę mam inne zdanie na temat tfk. Ale pewnie zalezy to jeszcze od roku, fabryki, serii. Ja mam ich 4 rodzaje i kazdy troszkę inny. Obok mullard made in holland nazwałbym je najbardziej wyrownanymi lampami. Tfk w porownaniu z mullard z Harleen mają slodszą gorę.

Jesli chodzi o dumpery to sprobój jeszcze przesunąć wzdłuż dlugosci banki. Od podstawy do kapturka. Moze zmienic się brzmienie. Myslę, ze nie bez znaczenia jest materiał z ktorego zrobiony jest dumper. Duende Critura zrobione jest z tytanu i teflonu i mnie najbardziej podoba sie brzmienie na samej końcowce tuby. Tak tylko zeby lekko ją obejmowało. Ale rożnice nie są duże. I wcale nie muszą być in +.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, naczesany napisał:

Z moich obserwacji i odsłuchów - ale dotyczą słuchawkowego - wynika:

- Telefunkeny - kontrola niskich i czysty środek: tak, stonowana góra: nie. Góra jest raczej dźwięczna, jeśli w nagraniu pojawią się sybilanty to da się to zauważyć. Określiłbym ich brzmienie jako laboratoryjne i sterylne. Mogą dodać trochę wigoru do zamulonych systemów.

- Mullard, Marconi - zrównoważone, neutralne brzmienie, obie na równi, ze wskazaniem na Marconi jako jeszcze bardziej szczegółowe i precyzyjne

- Amperex Bugle Boy - dla mnie najbardziej lampowe brzmienie, wszystkie pasma przekazane równo, bez eksponowania jakiegokolwiek z nich. No może odrobinę niskie tony spowolnione a może to właśnie wynika z ich największej "lampowości".

Oczywiście wszystkie powyższe oddają jak najbardziej lampowe brzmienie i jedynie różnią się tym co wyżej podałem.

Odsłuchiwałem na AKG Q701 po rekablingu na ViaBlue EPC-3 Silver, który raczej przenosi wszystko co się mu poda. Dodatkowo zdjąłem w AKG te zatyczki, które dodały trochę "basu" bo jak wiadomo nie należą do basowych. Chociaż ja preferuję neutralność i one mi odpowiadają.

Dodam jeszcze, że po założeniu EAT Cool Damper kiedy pstryknę w lampę mniej słychać ten efekt w słuchawkach. Działają co nazwałbym "amortyzowaniem". A czy w ogóle wpływają na poprawę dźwięku? Moim zdaniem raczej nie

Z Twojego opisu, to Mullard bym typował. @audiowit temat zna. To co na słuchawkach przechodzi , to na kolumnach Heco nie koniecznie.


CD (chwilowo) - BRAK / Digital PAD Genesis XLR /  -DAC  \  PC (Qobuz, iRiver) /  AQ Carbon USB / -DAC    Moon 280D + AQ NRG-4 /  PAD Poseidon XLR / McIntosh MA252 + X-Fuse + AQ Thunder + Kepler-Divine Acoustics  / PAD Poseidon Ban-Ban / Heco The New Statement  \  GigaWatt PF-1 MK2 + AQ Blizzard / (zapas) Harmonix CI 230 MK2 Im.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potrzebowałem niedrogch lamp. W zasadzie podstawowymi warunkami jakie miały spełniać był wyrównany dźwięk. Wybór padł na 6922 Sylvania JHS O getter. Produkcja z 1966r. Mimo że tańsze, zdeklasowały na starcie Gold Lion. Świetna przestrzeń i swoboda grania. Warto podkreślić, że są idealnie ciche. Brak jakiegokolwiek przydźwięku czy buczenia. Za taką cenę (130 zł) warto kupić sobie na zapas. Dużo miejsca w szufladzie przecież nie zajmują

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.