Jump to content
matoole

Jak to drzewiej bywało?

Recommended Posts

Teraz, Dawid Hare napisał:

Już to widzę ilu na 10 użytkowników starych wzmacniaczy, jeśli już wymienia elektrolity, to robi to na zasadzie testu porównawczego

Nikt nie każe im tego robić indywidualnie, wystarczy że taki test różnicowy przeprowadzi jedna osoba i opisze na forum. Były kiedyś  badania kondensatorów przeprowadzone na którymś z forów o tematyce elektronicznej (audio też się tam zajmują). Było to bardzo ciekawe doświadczenie/badania, niestety audiofile nie byliby zachwyceni wynikami tych badań, bardzo precyzyjnych badań. Były na forum linki do tego tematu ale niestety nie wrzuciłem ich do biblioteki. Pewnie ta osoba która przypomniała ten temat może mieć dostęp do tych linków.  


Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minut temu, Bartosz_70659 napisał:

Odtwarzacz mam z 1996 r i chodzi na wymienionym laserze już 2 lata. 31 letnia końcówka mocy jest ciągle na oryginalnych kondensatorach i tranzystorach . Może mam po prostu szczęście ...a może też dbam o sprzęt  i nie robię dyskotek z odkręconym sprzętem na full

Pewnie masz szczęście, a pewnie też i użytkujesz prawidłowo. 


Harpia..Yaqin Ms90b + upgrade Sinusaudio..Meridian 200 CD transport / malina digione 1.2  + zas.lin. Lucrato..dac Chord Qutest / Xiangsheng 05b + opa Staccato..Kondycjoner Sinusaudio..Yarbo..Nordost..Cardas..Ear Stream..i gra muzyka..

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minut temu, Dawid Hare napisał:

Japońskiego czy nie Japońskiego, nie powinno się tak robić z żadnym sprzętem

Mówię na przykładzie mojego sprzętu. Co do fachowców ja nie mówię o panu Mietku który nie ma pojęcia co serwisuje itp mam na myśli np serwis Retro audio. Wystarczy obejrzeć ten kanał na YouTube i zobaczyć jakie może być podejście do serwisowania sprzętu 


(CD ) Cec tl 5100 z , primare i21 ( pre) , Pioneer m90a, monitor audio gx 50

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, Lech36 napisał:

Nikt nie każe im tego robić indywidualnie, wystarczy że taki test różnicowy przeprowadzi jedna osoba i opisze na forum. Były kiedyś  badania kondensatorów przeprowadzone na którymś z forów o tematyce elektronicznej (audio też się tam zajmują). Było to bardzo ciekawe doświadczenie/badania, niestety audiofile nie byliby zachwyceni wynikami tych badań, bardzo precyzyjnych badań. Były na forum linki do tego tematu ale niestety nie wrzuciłem ich do biblioteki. Pewnie ta osoba która przypomniała ten temat może mieć dostęp do tych linków.  

Lechu rozumiem Cie, jednak nie mam zamiaru szukać akurat takiego wzmacniacza, do którego są takie testy dostępne. Sam ich nie zrobię bo nie mam takiej wiedzy, czasu i cierpliwości. 

1 minutę temu, Bartosz_70659 napisał:

Mówię na przykładzie mojego sprzętu. Co do fachowców ja nie mówię o panu Mietku który nie ma pojęcia co serwisuje itp mam na myśli np serwis Retro audio. Wystarczy obejrzeć ten kanał na YouTube i zobaczyć jakie może być podejście do serwisowania sprzętu 

Nie będę tutaj rzucał nazwami serwisów, ale wierz mi miałem styczność z tymi "topowymi" w PL. Szkoda mówić.

Akurat z Retro nie korzystałem, wiec się nie wypowiem. Natomiast opinie jakie o nich słyszałem zachowam dla siebie.


Harpia..Yaqin Ms90b + upgrade Sinusaudio..Meridian 200 CD transport / malina digione 1.2  + zas.lin. Lucrato..dac Chord Qutest / Xiangsheng 05b + opa Staccato..Kondycjoner Sinusaudio..Yarbo..Nordost..Cardas..Ear Stream..i gra muzyka..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teraz, Dawid Hare napisał:

Lechu rozumiem Cie, jednak nie mam zamiaru szukać akurat takiego wzmacniacza, do którego są takie testy dostępne.

To nie były testy wzmacniaczy to były testy z dokładnymi pomiarami kondensatorów różnych firm. 


Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
4 minuty temu, Lech36 napisał:

To nie były testy wzmacniaczy to były testy z dokładnymi pomiarami kondensatorów różnych firm. 

Jasna sprawa, ale przed zakupem musiałbym wiedzieć jakie dokładnie siedzą w danym wzmacniaczu.

Zresztą dostępność takich testów jest mocno ograniczona. Jeśli masz to podeślij :)

Edited by Dawid Hare

Harpia..Yaqin Ms90b + upgrade Sinusaudio..Meridian 200 CD transport / malina digione 1.2  + zas.lin. Lucrato..dac Chord Qutest / Xiangsheng 05b + opa Staccato..Kondycjoner Sinusaudio..Yarbo..Nordost..Cardas..Ear Stream..i gra muzyka..

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 minut temu, Dawid Hare napisał:

Nie będę tutaj rzucał nazwami serwisów, ale wierz mi miałem styczność z tymi "topowymi" w PL. Szkoda mówić.

Zawsze można kupić nowy sprzęt za daną kwotę. Tylko nie będzie takiej klasy jakby kupić vintage. I to też nie gwarantuje ze podziała długie lata. Vintage to ryzyko , czasem mniejsze czasem większe i ja o tym wiem. Jak ktoś umie grzebać w sprzęcie to ma szczęście. 


(CD ) Cec tl 5100 z , primare i21 ( pre) , Pioneer m90a, monitor audio gx 50

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
15 minut temu, Bartosz_70659 napisał:

Zawsze można kupić nowy sprzęt za daną kwotę. Tylko nie będzie takiej klasy jakby kupić vintage. I to też nie gwarantuje ze podziała długie lata. Vintage to ryzyko , czasem mniejsze czasem większe i ja o tym wiem. Jak ktoś umie grzebać w sprzęcie to ma szczęście. 

"Zawsze można kupić nowy sprzęt za daną kwotę. Tylko nie będzie takiej klasy jakby kupić vintage"

odważne stwierdzenie :)

Co do używanych, nowszy, np. dwuletni od pierwszego właściciela tez można nie raz kupić w b. dobrej cenie... Można też kupić używany, na gwarancji ...

Ale Vintage ma duszę, której współczesne produkty już nie mają :)

Edited by Dawid Hare

Harpia..Yaqin Ms90b + upgrade Sinusaudio..Meridian 200 CD transport / malina digione 1.2  + zas.lin. Lucrato..dac Chord Qutest / Xiangsheng 05b + opa Staccato..Kondycjoner Sinusaudio..Yarbo..Nordost..Cardas..Ear Stream..i gra muzyka..

Share this post


Link to post
Share on other sites
29 minut temu, Dawid Hare napisał:

Jeśli masz to podeślij

Link był jakiś czas temu na forum ale niestety nie wrzuciłem go do swojego archiwum.


Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Dawid Hare napisał:

odważne stwierdzenie :)

Co do używanych, nowszy, np. dwuletni od pierwszego właściciela tez można nie raz kupić w b. dobrej cenie... Można też kupić używany, na gwarancji ...

Może i się da tylko za co tak naprawdę płacisz? Ostatnio mój ulubiony przykład to wzmacniacz musical fidelity ( nowy Kosztowal 10 tys, używany już za 5 tysięcy). Co w środku ? Kiepskiej jakości kondensatory jamicona, tajwańskie. Ja wolę za te 5 tys kupić vintage.

W kwocie jaka dałem za moją końcówkę , nawet fajnego kilkulatka nie kupisz tymbardziej nic nowego.


(CD ) Cec tl 5100 z , primare i21 ( pre) , Pioneer m90a, monitor audio gx 50

Share this post


Link to post
Share on other sites

Można tak dyskutować bez końca. Tylko w jakim celu?

Zwolennik vintage, kupi vintage, przeciwnik, kup nowsze urządzenie.

Jednak różnimy się tym, ze nie oceniam urządzenia po jego wyglądzie.

Nie wiem ile zapłaciłeś za tą końcówkę, ale wiem po ile obecnie można je kupić.

Dodaj sobie do tego także przedwzmacniacz oraz interkonekt.

Robi się nie mała sumka, co nie ?

Gwarantuję Ci, że w przedziale 5-10tys kupię bardzo dobrze brzmiącą, kilkuletnią, integrę.

Może nie będzie tak okazale zbudowana jak twoja końcówka, ale mocy bedzie wystarczająco, brzmieniowo także nie będzie gorsza.

Bardziej na ten temat mogli by się wypowiedzieć ludzie którzy znają brzmienie Pioneer M90a + pre primare i21. Ja nie znam.


Harpia..Yaqin Ms90b + upgrade Sinusaudio..Meridian 200 CD transport / malina digione 1.2  + zas.lin. Lucrato..dac Chord Qutest / Xiangsheng 05b + opa Staccato..Kondycjoner Sinusaudio..Yarbo..Nordost..Cardas..Ear Stream..i gra muzyka..

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, Dawid Hare napisał:

Szczególnie jak kondensatory pracują gdzieś w ciepłym środowisku, czyli w zasilaczach obok radiatora, itp.. Im wyższa temperatura ich pracy tym szybciej wysychają i to jest fakt nie do podważenia (szczególnie narażone są te we wzmacniaczach pracujących w klasie A).

To pure prawda.

Dlatego zadziwia mnie od zawsze wychwalane i akceptowane (z niezrozumiałych względów) rozdzielenie pre od końcówki mocy do oddzielnych obudów.

  Tam nadal te kondensatory pracują w ciepłym środowisku, dodatkowo wrażliwa elektronika i słabe sygnały audio biegną często pod wiązkami przewodów z 230V~ i w pobliżu potężnych transformatorów...

...a wystarczy do oddzielnej obudowy wy-ekspediować tylko zasilacz - z kondensatorami (gdzie może ich być więcej, bo i miejsca więcej), właśnie daleko od radiatorów.

  Przy "okazji" trafa są daleko od elektroniki nie potrzebującej już 230V~ i całego zamieszania elektromagnetycznego pochodzącego od tych elementów.

 

Ile jest tak skonstruowanych urządzeń? Wiem na pewno, że ASR,

chyba też Vitus, któryś Gryphon...coś jeszcze?

A ile jest (bezsensownych) tzw. "dzielonek", niektóre już nawet budżetowe "podskakują" do strefy audiofilsko akceptującej ten sposób "konstrukcji" np. Audiolab.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 minut temu, iro III napisał:

.a wystarczy do oddzielnej obudowy wy-ekspediować tylko zasilacz - z kondensatorami (gdzie może ich być więcej, bo i miejsca więcej), właśnie daleko od radiatorów.

koszta panie, koszta... a tu trzeba zarabiać :)


Harpia..Yaqin Ms90b + upgrade Sinusaudio..Meridian 200 CD transport / malina digione 1.2  + zas.lin. Lucrato..dac Chord Qutest / Xiangsheng 05b + opa Staccato..Kondycjoner Sinusaudio..Yarbo..Nordost..Cardas..Ear Stream..i gra muzyka..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teraz, Dawid Hare napisał:

koszta panie, koszta... a tu trzeba zarabiać 🙂

No tak, a typową "dzielonkę" to można sprzedać luzem i osobno.

Audiofile się uradują, bo nie dość, że dodatkowymi drutami będą sobie "dogadzać" brzmieniowo to jeszcze mogą powachlować różnymi kombinacjami pre-końcówka 🙂

To jest "gupie" jak wiadro krzywych, zardzewiałych gwoździ! 😉

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
9 minut temu, iro III napisał:

No tak, a typową "dzielonkę" to można sprzedać luzem i osobno.

Audiofile się uradują, bo nie dość, że dodatkowymi drutami będą sobie "dogadzać" brzmieniowo to jeszcze mogą powachlować różnymi kombinacjami pre-końcówka 🙂

To jest "gupie" jak wiadro krzywych, zardzewiałych gwoździ! 😉

a jak taka dzielonka fajnie się prezentuje, oko cieszy, a że z cieszeniem ucha bywa różnie, to zaczyna się poszukiwanie odpowiedniego przedwzmacniacza, interkonektu, a w końcu się okazuje, ze to może jednak końcówka ma za bardzo poluzowany, za mało zróżnicowany i zbytnio wyeksponowany wyższy bas...i trzeba sprzedać :) 

Edited by Dawid Hare
  • Like 1

Harpia..Yaqin Ms90b + upgrade Sinusaudio..Meridian 200 CD transport / malina digione 1.2  + zas.lin. Lucrato..dac Chord Qutest / Xiangsheng 05b + opa Staccato..Kondycjoner Sinusaudio..Yarbo..Nordost..Cardas..Ear Stream..i gra muzyka..

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 minut temu, Dawid Hare napisał:

Dodaj sobie do tego także przedwzmacniacz oraz interkonekt.

Robi się nie mała sumka, co nie ?

Gwarantuję Ci, że w przedziale 5-10tys kupię bardzo dobrze brzmiącą, kilkuletnią, integrę.

Oczywiście że za 5-10 tys kupisz fajna kilkuletnią integre. Nigdy nie twierdziłem że mam hi end za parę  zlotych. Ja kablarzem nie jestem więc duży koszt interkonektu odpada obecnie końcówka jest połączona z pre kablem za kilkanaście złotych :)

 

 

3 minuty temu, Dawid Hare napisał:

a jak taka dzielonka fajnie się prezentuje, oko cieszy, a że z cieszeniem ucha bywa różnie, to zaczyna się poszukiwanie odpowiedniego przedwzmacniacza, interkonektu, a w końcu się okazuje, ze to może jednak końcówka ma za bardzo poluzowany, za mało zróżnicowany i wyeksponowany bas...i trzeba sprzedać :) 

Moje oko moja końcówka na pewno cieszy. Tak samo z brzmieniem. Parametry ma lepsze niż moja poprzednia Integra więc postęp jest i o to chodziło. 

32 minuty temu, Dawid Hare napisał:

Nie wiem ile zapłaciłeś za tą końcówkę, ale wiem po ile obecnie można je kupić.

Dałem mniej niż 2 tysiące. Jest to sensowna cena jak za ten model. Mniej więcej za tyle chodzi w Japonii 


(CD ) Cec tl 5100 z , primare i21 ( pre) , Pioneer m90a, monitor audio gx 50

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
14 minut temu, Bartosz_70659 napisał:

Parametry ma lepsze niż moja poprzednia Integra więc postęp jest i o to chodziło. 

Parametry ma lepsze, tzn? 

-  moc znamionowa?  przebieg charakterystyki częstotliwościowej? poziom zniekształceń nieliniowych na wyj.? stosunek sygnału do zakłóceń na wyj. , itd

A co z brzmieniem ? Akurat jeśli patrzeć na parametry współczesnych wzmacniaczy, to nie mają się one czego wstydzić :)

Edited by Dawid Hare

Harpia..Yaqin Ms90b + upgrade Sinusaudio..Meridian 200 CD transport / malina digione 1.2  + zas.lin. Lucrato..dac Chord Qutest / Xiangsheng 05b + opa Staccato..Kondycjoner Sinusaudio..Yarbo..Nordost..Cardas..Ear Stream..i gra muzyka..

Share this post


Link to post
Share on other sites
40 minut temu, iro III napisał:

Przy "okazji" trafa są daleko od elektroniki nie potrzebującej już 230V~ i całego zamieszania elektromagnetycznego pochodzącego od tych elementów.

 

Ile jest tak skonstruowanych urządzeń? Wiem na pewno, że ASR,

Moja końcówka ma miedziowane chassis, łącznie z śrubkami, co przeciwdziała elektromagnetycznej interferencji. Więc wiele sprzętu hi fi jest w ten sposób budowane tak kiedyś jak i dziś.

3 minuty temu, Dawid Hare napisał:

A co z brzmieniem ? Akurat jeśli patrzeć na parametry współczesnych wzmacniaczy, to nie mają się one czego wstydzić :)

Brzmienie opisałem w klubie Pioneera.

Tak jak napisałeś. Jeden woli vintage drugi współczesny sprzęt. I tyle. Każdy wybierze co uważa za dobre dla niego


(CD ) Cec tl 5100 z , primare i21 ( pre) , Pioneer m90a, monitor audio gx 50

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
35 minut temu, Bartosz_70659 napisał:

Moja końcówka ma miedziowane chassis, łącznie z śrubkami, co przeciwdziała elektromagnetycznej interferencji. Więc wiele sprzętu hi fi jest w ten sposób budowane tak kiedyś jak i dziś.

Wiem, że są takie "przeciwdziałania", jak skuteczne? Raz lepiej, raz gorzej, czasem jest to '"pudrowanie..." a kondensatory nadal w ciepełku... mało dla nich miejsca...Czyż nie lepiej i skuteczniej (technicznie) eliminować zamiast przeciwdziałać?  🙂

Za to dodatkowe IC, no i ...(co dla niektórych najważniejsze)...w przypadku "dzielonki" ...dodatkowa sieciówka... 🙂

Edited by iro III

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czytam i nasuwa mi się porównanie z czasami PRL,które znam z autopsji.

Boicie się kondensatorów identycznie jak za czasów PRL bano się zagranicznego sprzętu.A panie, co będzie jak się zepsuje?Szkopuł był w tym,że ludzie mający na co dzień do czynienia z wyrobami niskiej jakości,nie mogli zrozumieć ,że może istnieć sprzęt,który się nie psuje i serwis nie jest mu potrzebny.Miałem w tamtych czasach dostęp do bardzo dużej ilości zachodniego sprzętu,który zawsze, tylko rozpakowywałem i uruchamiałem.

Nigdy pózniej już o nim nie słyszałem.Czyli ,nie było z nim żadnych problemów.Ale kto w to teraz uwierzy,jak znowu wróciliśmy do czasów tandety.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 minut temu, Marek-41 napisał:

Boicie się kondensatorów identycznie jak za czasów PRL bano się zagranicznego sprzętu.A panie, co będzie jak się zepsuje?Szkopuł był w tym,że ludzie mający na co dzień do czynienia z wyrobami niskiej jakości,nie mogli zrozumieć ,że może istnieć sprzęt,który się nie psuje

Kto się boi to się boi. Jakoś konstruktorzy potwora Onkyo m510 Integra się nie bali umieszczając kondensatory w gęsto upakowanym wnętrzu w sprzęcie który pobiera 160 w w spoczynku. Wystarczy użyć dobrych jakościowo części .

11 minut temu, Marek-41 napisał:

A panie, co będzie jak się zepsuje?

Kiedyś sam bałem się vintage z tego właśnie powodu. Dziś śpię spokojnie...

  • Like 1

(CD ) Cec tl 5100 z , primare i21 ( pre) , Pioneer m90a, monitor audio gx 50

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zwolennicy vintage nie przekonaja zwolennikow nowego sprzetu i identycznie w druga strone

jestem obecny na wielu roznych forach i takie dywagacje to standard

kupic nowa dacie logan czy 10 letnie audi a4...kazdy ma inne priorytety, jesli dla kogos najwazniejsza jest gwarancja to kupuje nowy sprzet, jesli komus zalezy na dobrym brzmieniu i dobrze wydanych pieniadzach pojdzie w vintage.

dobry sprzet audio ma to do siebie ze w miare stabilnie trzyma cene w zaleznosci od stanu wizualnego, wiec kupujac sprzet za 10tys za3 lata mozemy go nadal w tych okolicach sprzedac

kupujac nowy wzmacniacz po 3 latach straci on z 50% na wartosci

  • Like 1

Sansui AU-α 907MR, Sony CDP-557ESD, T+A Criterion TCI 3R

youtube.com/user/Mr1Raziel

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 23.03.2019 o 10:00, Chicago napisał:

Pod koniec 1984 roku kupiłem Technicsa RS M253X - bliska znajoma moich rodziców przywiozła mi ten magnetofon z West Germany - był kupiony w sklepie w Berlinie jako nowiutki sprzęt z pełną gwarancją, która w owym czasie nic nie znaczyła w PRL. Po pół roku cacko i obiekt marzeń popsuł się. Był nie do naprawy - 1000DM poszlo z dymem. Chyba nie muszę mówić ile to było 1000DM w 1984 roku! Średnia miesięczna w PRLu w tym czasie, to $20.00

Ale muszę powiedzieć, że z kolei mój Technisc SL Q2 był nie do zdarcia i nigdy z nim nie miałem problemu. Ze wzmacniaczami Sony i JVC też zero problemów.

Mam ten model Technicsa do dziś. Kupiony za zawrotną wtedy cenę 199$. Gdy wyjechałem z Polski, kilka lat przeleżał sobie na strychu u mojego Taty. Porządnie opakowany w oryginalne pudełko i styropiany😛.

Po latach - paski mu 'sparciały'. Po ich wymianie wciąż śmiga zacnie.

 

Jako ciekawostka: 

Lat temu milion zadzwonił do mnie kumpel, pracujący wtedy w Pewexie przy ówczesnej krakowskiej ulicy 18 Stycznia. Dziś - Królewska, a jakże!

"- Jacek, wsiadaj w auto, bierz 5 baniek (tak, tak - pięć milionów, takie były kwoty i czasy😀) i przyjeżdżaj. Mamy trzy egzemplarze fajnych magnetowidów".*

On wziął dwa, ja - jeden.

Też go mam do dziś. Działa i działał zawsze bez najmniejszego zająknięcia. Czasem go wyjmuję z pudła, coby nacieszyć oko i ucho. Nagrywam na nim płyty. Coby nie wysechł.

Piękny, oszczędny w wyglądzie (audiofilski, czycuś?😀), o ślicznej grafitowej barwie.

Model: Panasonic NV - F 65.

Nie umiem wkleić zdjęcia, ale łatwo znaleźć na YT.

 

* który to był rok? Zabijcie - nie pomnę. Okolice 1988.

Pozdrawiam wariatów.

Jacek.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 21.03.2019 o 16:26, moltos napisał:

Mnie i moim znajomym nie zdarzyło się aby japońskie wyroby zawiodły.

Zawiódł mnie właśnie 27 letni amplituner stereo Luxman R-351. Made in Japan.

Widocznie jestem pechowy, ale nie zniechęcony. 🙂

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 25.03.2019 o 15:34, Dawid Hare napisał:

Gwarantuję Ci, że w przedziale 5-10tys kupię bardzo dobrze brzmiącą, kilkuletnią, integrę.

Dawid, rzucaj modele na szaniec. Będę bardzo wdzięczny :-)! Kilkuletnia za powiedzmy ( wyciągnąłem średnią ) 7 kafli integra lepsza od starszej dzielonki ze złotej ery audio...fiu fiu. Odważne stwierdzenie, ale nie zakładam z góry, że nieprawdziwe, więc na serio z chęcią zapoznam się z Twoimi propozycjami :-). Tylko z góry proszę o niewymienianie tu jakichś NAD-ów, Cambridge,y, czy innego pseudo...ustrojstwa :-)

W dniu 25.03.2019 o 15:35, iro III napisał:

Tam nadal te kondensatory pracują w ciepłym środowisku, dodatkowo wrażliwa elektronika i słabe sygnały audio biegną często pod wiązkami przewodów z 230V~ i w pobliżu potężnych transformatorów...

No dobrze, tyle, że :

- dzięki rozdzieleniu sekcji wzmocnienia na pre + końcówka kondy z sekcji pre są jednak odseparowane od pieca hutniczego w postaci końcówki, a więc już sam ten fakt troszkę daje im odetchnąć. Mylę się :-) ?

W dniu 25.03.2019 o 15:50, iro III napisał:

Audiofile się uradują, bo nie dość, że dodatkowymi drutami będą sobie "dogadzać" brzmieniowo to jeszcze mogą powachlować różnymi kombinacjami pre-końcówka 🙂

Kwestii drutów nie komentuję, bo ja różnicy nie słyszę,ale co do reszty Twojej wypowiedzi. Czyli twierdzisz, że nie ma to jak integra ? To jak to się dzieje, że najlepiej grające systemy w 95% składają się jednak z amplifikacji dzielonej ? Przerost formy nad treścią. No ni za żadnego czorta mi tak nie wychodzi, dlatego się dopytuję ;-).

W dniu 25.03.2019 o 16:43, iro III napisał:

Wiem, że są takie "przeciwdziałania", jak skuteczne? Raz lepiej, raz gorzej, czasem jest to '"pudrowanie..." a kondensatory nadal w ciepełku... mało dla nich miejsca...

A przepraszam bardzo, ale są różne końcówki. Jedne bardziej upchane ( i tam faktycznie może przygrzewać , przykładów jest sporo, choćby Accuphase ), inne mają akurat w środku wystarczająco miejsca, więc....:-)? Czemu tu się kurteczka zawsze wszystko generalizuje. Wątek w obecnym momencie ma przesłanie takie : dzielonki to szmelc, integra gwarantuje to, co najlepsze w dźwięku :-) Od kiedy...pytam się :-)))) ? Od końca marca 2019 :-))  ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 25.03.2019 o 18:25, Bumpalump napisał:

kupujac nowy wzmacniacz po 3 latach straci on z 50% na wartosci

Ja bym w ogóle tego aspektu tu nie poruszał, bo to już zupełnie inna para kaloszy i oddala nas od sedna tematu, czyli "co zrobić, żeby w domu grało dobrze, nawet bardzo" ;-).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
18 minut temu, SynSama napisał:

Czyli twierdzisz, że nie ma to jak integra ? To jak to się dzieje, że najlepiej grające systemy w 95% składają się jednak z amplifikacji dzielonej ? Przerost formy nad treścią. No ni za żadnego czorta mi tak nie wychodzi, dlatego się dopytuję ;-).

Kolega Iro wydaje się że nie tylko obśmiewa kable co i sens dzielonek przywołując zapewne wyniki wielkopolskiego testu abx. Mnie to mało obchodzi i nie  mam zamiaru wchodzić w kłótnie czemu dzielonka a nie Integra...

18 minut temu, SynSama napisał:

Czemu tu się kurteczka zawsze wszystko generalizuje. Wątek w obecnym momencie ma przesłanie takie : dzielonki to szmelc, integra gwarantuje to, co najlepsze w dźwięku :-) Od kiedy...pytam się :-)))) ? Od końca marca 2019 :-))  ?

Grneralizuje bo tak najłatwiej. Jak kto woli to może i grać na kombajnie CD/dvd/amplituner o wadze paru kilogramów. Mnie to mało obchodzi;)

18 minut temu, SynSama napisał:

Kilkuletnia za powiedzmy ( wyciągnąłem średnią ) 7 kafli integra lepsza od starszej dzielonki ze złotej ery audio...fiu fiu

Ja akurat nie dałem 5 tysięcy za moją końcówkę więc mnie to też nie dotyczy

Edited by Bartosz_70659

(CD ) Cec tl 5100 z , primare i21 ( pre) , Pioneer m90a, monitor audio gx 50

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
5 godzin temu, Bezlitosna Niusia napisał:

Nagrywam na nim płyty.

Na magnetowidzie w wersji audio-STEREO, jak rozumiem.

Też tak kiedyś robiłem, dawało to jakość brzmienia doskonałą, porównywalną z wypasionymi szpulowcami. Jak wiadomo, im wyższa prędkość przesuwu taśmy tym lepiej.

W przypadku takiego magnetowidu, prędkość ta była zwielokrotniona przez wirowanie głowicy nagrywającej.

Godzinę temu, SynSama napisał:

o dobrze, tyle, że :

- dzięki rozdzieleniu sekcji wzmocnienia na pre + końcówka kondy z sekcji pre są jednak odseparowane od pieca hutniczego w postaci końcówki, a więc już sam ten fakt troszkę daje im odetchnąć. Mylę się 🙂 ?

Niby nie. Ale - większość wzmacniaczy pre to jednak mniejsze gabaryty, czasem są to wręcz "naleśniki", gdzie tam jest miejsce na porządną baterię elektrolitów? Myślę, że właśnie w typowej końcówce mocy jest jednak na to więcej miejsca.

Enyłej - jak to jest z "dzielonkami" różnych firm, i nie tylko zresztą - przecież to są autonomiczne urządzenia, każde więc musi nosić na "swoim garbie" swój zasilacz.

Któryś firmowy pre daje możliwość umieszczenia we nim poważnej baterii elektrolitów?

Pisząc poważna, mam na myśli od 100,000 uF w górę. Dbając zaś o ZASILANIE (bynajmniej nie o tzw. sieciówkę :)))  ) warto by było też o osobne trafa dla każdego kanału...a miejsca brak...

Edited by iro III

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie znam się specjalnie i nie usiłuję takiej wiedzy posiąść,  ale - tak.

Mam jeszcze kasety nowe, w folii (video) z czasów, gdy pracowałem w .....hmmmm.... firmie i moim obowiązkiem było : patrzeć i nagrywać, gdyby oko 'ućkło'. A, gdy ktoś oszukał - wy***rdolić z roboty. Kasyno.

Kilkadziesiąt taśm mam do dziś 😀

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
W dniu 22.03.2019 o 08:48, Bartosz_70659 napisał:

Zależy jaka  półka cenowa

A nie jakościowa jest ważniejsza?

Edited by Misio38

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.