Jump to content
Patrykowski

Jaka końcówka (w miejsce NAD c350) do Dali 450 i DAC SMSL Sanskrit 10

Recommended Posts

Posted (edited)

O wymianie wzmaka już było w innym wątku - generalnie stanęło, że dobry byłby Naim Nait 5, Densen 100 czy Audiolab 8000s.

Obecnie Brakuje mi szczegółów na górze i chyba nieco otwartości dźwięku. 
Byłem u znajomego z tym DACem i po podłączeniu stwierdził (trochę się zna), że jest on taki jakby plastyczny i bardziej do jaśniejszych systemów ale gra dość przyjemnie; u mnie jest takie trochę ciemniejsze granie, chyba nieco za ciemne.
Muzyka - rock, jazz, muzyka elektroniczna, lata 80. Nie słucham muzyki ciężkiej (metal, hard rock) i disco polo :) Preferuję muzykalnie i nie za głośno. (...) zależy mi na dobrej barwie (ocieplonej) dynamice i nie wyostrzonej ale w miarę szczegółowej gorze i dobrej średnicy (gitary, wokale, fortepian itp), no i żeby było dobrze przy niższych zakresach vol bo tak za zwyczaj słucham. Pokój 22m/3m wys. Akustyka taka sobie ale bez tragedii. 
IC jakiś Prowire za 50 zł, drut - zwykła ale czysta polska miedź po 5 zł/m (2x2.5mm). Czy drutami coś się zmieni w tej klasie sprzętu?

I teraz dylemat - czy iść w inny w inny wzmak czy może lepiej w końcówkę (DAC ma regulację głośności).  Myślałem o o Rotelu RA 980 (970 chyba za słaby) albo końcówce RB.

Ogólnie mam dylemat czy zamiast myśleć o innym wzmaku nie lepiej poszukać dobrej końcówki, jak już jest DAC z regulowanym volume DAC. Czy wyjdzie to lepiej i taniej? Ważniejsze jest dla mnie czy lepiej; niby powinno być taniej, bo odchodzi pre ale różnie bywa. Tak czy siak przede wszystkim jakość dźwięku.
Widziałem Atolla, am 100 chyba, w dobrej cenie (ok 1000), czy to coś warte?
Co byście polecili tak do 1000-1500?
 

Edited by Patrykowski

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drutami to zmieniałem wiele na kilka razy niższym poziomie ...

Zanim zainwestujesz zrób próbę a innymi drutami; szczególnie jeśli są sporej długości.

Wszystko z gratów wydobędziesz kablem spoza branży i to zarówno jako IC;

u mnie otworzył górę i uporządkował wszystko a także jako głośnikowy.

Jest otwarty dźwięk, analityczność a do tego w gratisie zachowana naturalna agresja.

Ale trzeba mieć jakieś wtyki, trochę YTDY2x0,5 i umieć się trzymać lutownicy.

Najważniejszym warunkiem jest jednak otwartość na eksperymenty i odwaga

a to wcale na forum nie takie częste. Wiem, co może seryjny 350 i warto spróbować.


... i zamiast IV RP jest PRL II

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

"YTDY2x0,5" - nie za cienkie to będzie? Długość drutów to 2x4m. Czy warto i jak to zrobić na bi-wiring? ten NAD ma jeden komplet wyjść na kolumny.

Może na dół to co jest (2x2.5) a na górę te YTDY2x0,5?

Edited by Patrykowski

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poszukaj jakiegos dobrego pre i bedziesz zadowolony. Kablami bedziesz mieszal do konca zycia i nadal nie bedziesz pewny czy massz to co chciales, czy Ci sie tylko wydaje.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@stench słusznie prawi, ale na początek zrób sobie tak, jak napisałeś:

zostaw te 2,5 mm2 na dole pasma a na górę daj 2x0,5 i posłuchaj, czy o to Ci chodzi.

Trzeba by przy pojedynczych zaciskach jakoś je razem wetknąć we wzmacniacz, albo jeśli

są bez konfekcji po prostu dolutować, albo rozebrać banany i dołożyć  itp ...

Albo jedne wetknąć, inne przykręcić. Pamiętaj też o IC - materiał ten sam.

Dobre pre też jest dobre, ale wielu zjadło zęby na poszukiwaniach przejrzystego pre,

który też może zostać kompletnie zdegradowany kiepskim okablowaniem.


... i zamiast IV RP jest PRL II

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
2 godziny temu, stench napisał:

Rozważ tuning zwrotnicy .

Tak pisali:

"Polecam wymianę rezystora szeregowego na Milsa (1,8 ohma). Fajnie poprawiają się wysokie.
Można też kondensator ale to już znacznie zwiększa koszty (tam jest 5,6 uF SCR MKP).
Polecam także wymianę okablowania wewnętrznego"

Tu. Myślicie, ze to może coś dać? Może tu po prostu za mało prądu idzie na gwizdki czy coś w tym stylu? Nie jestem elektronikiem, od razu mówię :)

 

Edited by Patrykowski

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zobacz mój wątek o tuningu dali 5005


" Mądry głupiemu ustępuje więc głupota triumfuje"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak nie jesteś elektronikiem, możesz spokojnie poprzestać na 2 ( słownie dwóch ) operacjach.

Jeśli na wysokich jest elektrolit - wymienić choćby na Audyna MKT 160 V plus okablowanie

części wysokotonowej na solid 0,5 polecany wcześniej. Powinno wystarczyć; chyba, że Cię kręci

jeszcze wytłumienie itp ...


... i zamiast IV RP jest PRL II

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciepły a mulący fabrycznie C350 i takie też kolumny to musi tak grać .

Wypożycz sobie NAD C356BEE i jak już musisz grać z końcówki to użyj go jako końcówki . Bedzie jaśniej , precyzyjniej , szybciej i dynamiczniej .

Taniej - to samo z C326BEE

Dobry RCA

https://allegro.pl/oferta/belden-8402-interconnect-2x1-m-switchcraft-3502a-7881589430?reco_id=b10c6f4d-4bfa-11e9-93b8-000af7f5e410&sid=f8bddad5d737919e6c726c989b66bdbe96499e13bc806f55bd0c404f69ac7020

A głośnikowe Chord Clearway bez końcówek . Możesz zacząć od RCA i Chorda zanim sprzedasz C350 . Może to wystarczy .


.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W końcu dotarł arcam Alpha 9 i jest inna bajka 🙂

Jeszcze mam takie pytanie - czy warto podłączyć końcówkę 9p do bi-ampingu? Czy przy niezbyt głośnym słuchaniu będzie słychać różnicę jeżeli tak to w czym?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te Dali mają kiepską górę kopułka gra jedynie pierwszoplanowo reszta to mgła drugi trzeci plan brak wybrzmień środek też mało szczegółowy w porównaniu do budżetowych Usher V-602 słychać ja słabe są te Dali, ogólnie kiedyś one sporo kosztowały na swoje czasy, a dziś nie wytrzymują porównania z podłogówkami za ok 3-5tys głównie przez te wysokie tony  po co kombinować coś z wzmacniaczami czy dackiem jak klasa przetworników i beznadziejne elementy w zwrotnicach są tu wąskim gardłem lepiej od razu zmienić kolumny, albo ewentualnie coś modyfikować jak się ma chęć i trochę wiedzy może coś się tam poprawi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No tragiczne są te Dali 450. W enie złomu chętnie odkupię spacer.png

  • Like 1

Każda władza deprawuje, a władza absolutna deprawuje absolutnie. John Acton

www.valvencore.pl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rozumiem ale wracając do tematu :) i zakładając, ze Dali to dobre kolumny, warto dołożyć końcówkę? w 20m2 i słuchaniu w okolicach godz 9-10 max na potencjometrze?

9p mogę mieć dość tanio. Wiem, że najlepiej posłuchać ale teraz jej nie mam i nie wiem czy po prostu nie szkoda czasu na organizację jej ściągania.

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, McGyver napisał:

 

A przy okazji - jak podłączyć w bi amping te Arcamy 9 i 9p? Pewnie preout z 9 do powerin 9p ale w końcówce jest jeszcze jakiś element LINK, połączony zworą. Czy przy bi ampingu to ma zostać połączone? Czy może jeszcze na coś zwrócić uwagę, żeby czegoś nie popalić? :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
20 godzin temu, zeta-j napisał:

... ogólnie kiedyś one sporo kosztowały na swoje czasy, a dziś nie wytrzymują porównania z podłogówkami za ok 3-5tys głównie przez te wysokie tony  po co kombinować coś z wzmacniaczami czy dackiem jak klasa przetworników i beznadziejne elementy w zwrotnicach są tu wąskim gardłem lepiej od razu zmienić kolumny,

Hmmm... No to nieźle, ja jestem odwrotnego zdania, właśnie kumpel chciał ostatnio zmienić swoje Dali 450 na coś nowszego do 6K katalogowo i jak się okazało po kilku porządnych odsłuchach na których byłem razem z nim  kilkunastu kolumn podłogowych z tego przedziału cenowego szybko ostygł z zapałem wymiany 😉 

A te z przedziału 3K to nawet w poskokach nie podejdą do nich za blisko 😉

Podaj może przykłady obecnych nowych kolumn osobno za 3K i 6K z którymi to te Dali nie wytrzymują porównania. Sam jestem bardzo ciekaw, biorąc pod uwagę oczywiście całokształt brzmienia.

 

Edited by Exciter555

Share this post


Link to post
Share on other sites

To Twoja opinia dla mnie tym Dali brakuje wyrafinowania to są dobre głośniki do robienia hałasu w rocku itp klimatach jest wykop, dynamika góra w nich jest jakby oderwana od reszty i brak tu przestrzeni powietrza między dźwiękami, a porównywałem je do kolumn Ushera V-602 moich Be-718dmd i Akussa wzmacniacze wtedy Grundig FA-9000, Accuphase E-206, Caspian M2, NAD C320BEE mod mudda44 źródło wtedy Arcam Rdac plus zasilacz muddy44 kable jantzen sc, dali nie były nigdy w moim posiadaniu po prostu mój brat je miał to testowaliśmy u mnie na sprzęcie z ciekawości ich wartość rynkowa to ok 1000pln i tyle są warte te 20 letnie kolumny.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
35 minut temu, zeta-j napisał:

To Twoja opinia dla mnie tym Dali brakuje wyrafinowania to są dobre głośniki do robienia hałasu w rocku itp klimatach jest wykop, dynamika góra w nich jest jakby oderwana od reszty i brak tu przestrzeni powietrza między dźwiękami, a porównywałem je do kolumn Ushera V-602 moich Be-718dmd i Akussa wzmacniacze wtedy Grundig FA-9000, Accuphase E-206, Caspian M2, NAD C320BEE mod mudda44 źródło wtedy Arcam Rdac plus zasilacz muddy44 kable jantzen sc, dali nie były nigdy w moim posiadaniu po prostu mój brat je miał to testowaliśmy u mnie na sprzęcie z ciekawości ich wartość rynkowa to ok 1000pln i tyle są warte te 20 letnie kolumny.

My właśnie porównywaliśmy obecne nowe kolumny z przedziału katalogowego 6K z nimi , ale właśnie w muzyce typu Hard Rock , Heavy Metal na elektronice jakiej posiadamy czyli Naim Supernait 2, Rotel Rb 990 Bx + RC 995 i jego Naim 5si. No i jeśli chodzi o te askpekty , które w tej muzyce są potrzebne to wiele kolumn z tego przedziału cenowego po prostu sporo odstawały od nich , mianowicie tak , że nie dało się tego słuchać. Brakowało odpowiedniej masy, niższej średnicy, brzmienie było z reguły za chude i za bardzo wysostrzone, za suche.

Świtenie kolumny sprawdzały się w wokalach, plumkaniu jazzowym, ale na ostrzejszej nucie po prostu padały jak muchy. Także dla mnie większość tych nowych kolumn za 6K to niestety przerost formy nad treścią. Co to za kolumna która zagra dobrze jazz, pop, a na innej bardziej "skomplikowanej" muzyce się wykłada.

A czy te Dali z serii RED 450/850 robią hałas w Rocku? No tu bym polemizował. Owszem wykop jest , ale właśnie bez sztucznego hałasu i tej "sztucizny" w dźwięku jak to w większości tych nowych kolumn za 6K (katalogowo)) , a o tych za 3K to już nie wspomne.

Takie jest moje zdanie.

Edited by Exciter555

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie o mi jakoś też te jakoś nie przeszkadzają w słuchaniu muzyki. Z NAD c350 było przytulone, z c352 trochę jazgot a teraz, z Arcamem 9 jest na prawdę nieźle. 

Co z tym bi-amp? Czy poprawi to brzmienie, jakość czy coś? Gdzieś w recenzjach na zachodzie pisali, że jest duża różnica... Przypominam, nie słucham głośno, nie słucham metalu czy innych ostrych i ciężkich gatunków ale lubię dynamikę i porządny bas 🙂

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak znam trochę nadów to mają fajne właśnie końcówki i tragiczne zamulające przedwzmacniacze. Może dokupić do nie preamp po prostu i ominąć jego własny.


Grado Black - Cyrus DAD1.5 -> Cyrus ONE HD -> Arcus TM65. Słuchawki: Korg DAC 100m, O2, K701, K501, K272, SR225.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Misio38 napisał:

Jak znam trochę nadów to mają fajne właśnie końcówki i tragiczne zamulające przedwzmacniacze. Może dokupić do nie preamp po prostu i ominąć jego własny.

O Arcamy chodzi :) Czy dokładając do integry Alpha 9 9p będzie zauważalna poprawa w bi-ampingu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

na tym forum juz kiedys pisano o modyfikacji Dali 450,polegajacej na wymianie glosnika wysokotonowego na Daytona dc28f,bez modyfikacji zwrotnicy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
5 godzin temu, Patrykowski napisał:

O Arcamy chodzi 🙂 Czy dokładając do integry Alpha 9 9p będzie zauważalna poprawa w bi-ampingu.

Mnie nie chodzi o biamping tylko o podpięcie do końcówki mocy Nada ( tej konkretnej nie znam, ale zawsze tak jak nada nie lubię to końcówki były dobre) dobrego preampu. Lepszego niż ten wbudowany w 350-tce co nie powinno być zbyt trudnym wyzwaniem. Jeśli tego nada jeszcze masz.

Edited by Misio38

Grado Black - Cyrus DAD1.5 -> Cyrus ONE HD -> Arcus TM65. Słuchawki: Korg DAC 100m, O2, K701, K501, K272, SR225.

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 minut temu, Misio38 napisał:

 podpięcie do końcówki mocy Nada ( tej konkretnej nie znam, ale zawsze tak jak nada nie lubię to końcówki były dobre) dobrego preampu. Lepszego niż ten wbudowany w 350-tce co nie powinno być zbyt trudnym wyzwaniem. Jeśli tego nada jeszcze masz.

Byłbym ostrożny z kupowaniem oddzielnego przedwzmacniacza - szczególnie w ciemno. Swego czasu, naczytając się na forach, jaki to przedwzmacniacz NADa 375 jest bee, wypożyczyłem za kaucją 4 przedwzmacniacze w cenie 4-6 tys ( z czego 2 były droższe od nowego C 375 ) i...było tak samo dobrze jak z wbudowanego preampu Nada - zarówno na słuchawkach i na kolumnach. Oczywiście przedwzmacniacze wróciły do sklepów 🙂


*****Sprzęt: Bezprzewodowy Boombox Hykker Sound Storm z Biedronki*****

                                 Idź Pod Prąd. Z prądem płyną śmieci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ludzie świeci... 🙂 NADa już dawno nie mam, chodzi o ARCAMY. Czy jak dopnę końcówkę 9p do Alphy 9 to w bi-ampingu będzie trochę/dużo/bez porównania lepsze granie. Mam Alphę 9 i za parę złotych mogę mieć 9p. Jak różnica ma być ledwo zauważalna to po prostu nie chce mi się jej ściągać, nawet jak miałbym nie stracić czy parę złotych zarobić przy odsprzedaży. Ale jak mam być sporo lepiej to sobie zadam trud i zorganizuję transport z zachodu. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na pewno nie będzie dużo lepiej bo reszta może tego po prostu nie przepuścić, poza tym to nie ten poziom zmian to co masz u siebie to jest przyzwoita budżetówka poprawa może być, ale nie spodziewaj się cudów chcesz wyraźnych zmian to zmień kolumny to one mają największy wpływ na jakość tyle w temacie i nie spodziewaj się tu gotowych recept, zdajesz sobie sprawę ile jest możliwości konfiguracji? o wpływie akustyki nie wspominając w tym jest cały problem tej całej zabawy audio bo nie ma gdzie posłuchać albo jak, bo za daleko ludzie tracą grube pieniądze kupują w ciemno albo posłuchają gdzieś u kogoś, a później w swoim zestawie, akustyce gra to inaczej i jest zdziwienie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
43 minuty temu, zeta-j napisał:

Na pewno nie będzie dużo lepiej bo reszta może tego po prostu nie przepuścić, poza tym to nie ten poziom zmian to co masz u siebie to jest przyzwoita budżetówka poprawa może być, ale nie spodziewaj się cudów chcesz wyraźnych zmian to zmień kolumny to one mają największy wpływ na jakość tyle w temacie i nie spodziewaj się tu gotowych recept, zdajesz sobie sprawę ile jest możliwości konfiguracji? o wpływie akustyki nie wspominając w tym jest cały problem tej całej zabawy audio bo nie ma gdzie posłuchać albo jak, bo za daleko ludzie tracą grube pieniądze kupują w ciemno albo posłuchają gdzieś u kogoś, a później w swoim zestawie, akustyce gra to inaczej i jest zdziwienie.

To jeszcze inaczej 🙂 Gdyby wszystko inne było dopasowane tak jak trzeba (kolumny mogę zmienić na lepsze nie ma problemu), ale przy założeniu że reszta jest okej, kolumny, źródło, druty i akustyka. Czy dołożenie końcówki do bi ampingu da zauważalną poprawę?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie znam tego wzmacniacza ani końcówki ale moim zdaniem to są ruchy które wykonuje się w drogich systemach w zdecydowanej większości przypadków wystarcza zwykła integra bez żadnych kombinacji jak chcesz to eksperymentuj ale, jeśli słuchasz dużo nagrań akustycznych, jazzu, smyczkowych i wokali itp to pomyśl o odsłuchu Usherów do Twojego pomieszczenia dobre byłyby V-602 albo V-604 tam góra z środkiem jest pięknie połączona słychać wyraźnie rozmieszczenie instrumentów akustykę sali, pogłosy Ushery mają specyficzny bas trochę zmiękczony nie za szybki i nisko schodzący, ale w rocku też dają sobie radę bez problemów.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 2.06.2019 o 00:48, zeta-j napisał:

Te Dali mają kiepską górę kopułka gra jedynie pierwszoplanowo reszta to mgła drugi trzeci plan brak wybrzmień środek też mało szczegółowy w porównaniu do budżetowych Usher V-602 słychać ja słabe są te Dali, ogólnie kiedyś one sporo kosztowały na swoje czasy, a dziś nie wytrzymują porównania z podłogówkami za ok 3-5tys głównie przez te wysokie tony  po co kombinować coś z wzmacniaczami czy dackiem jak klasa przetworników i beznadziejne elementy w zwrotnicach są tu wąskim gardłem lepiej od razu zmienić kolumny, albo ewentualnie coś modyfikować jak się ma chęć i trochę wiedzy może coś się tam poprawi.

To co do tych Arcamów polecicie w takim razie, oprócz Usherów, tak do 2-2,5K max, używane?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.