Skocz do zawartości
IGNORED

Chyba potrzebuje porady - kolumny ktore nie musz byc neutralne ale musza byc wciągające.


Aethelred

Rekomendowane odpowiedzi

No coż, po jakiejs tam ilości sprzętu słuchanego u innych, różnych wystawach i u siebie zabrnąłem w ślepy zaułek. Pokój 25m2, klasyka - Vivaldi , Monteverdi, Callas, vocal - Melua, Gardot, trochę jazz - Davis, Coltrane. Wzmak 75W lampa ale transparentna i mocna, pre Thoress - lampa trochę w stronę przetrzennego, cieplejszego brzmienia, źroódło - vinyl/cd/pliki. Dziś porównując z innym znajomym stwierdziliśmy obaj że problemem są kolumny. Resztę toru zmienialiśmy pre, power amp i integra. Efekt był mniej lub bardziej widowczny za każdym razem. Pokój jest adaptowany akustycznie ale raczej na słuch, pomiarów nie było. A teraz do rzeczy.

Długo moją referencją były Sonus Faber Guarneri Homage ale brakowało mi skali dźwięku i dołu. Sub SF Gravis rozwiązał ten problem tylko częsciowo bo zrobiło się trochę więcej dołu ale wolniej i ogólnie słychać było że sub "nie skleja się" z Sonusami. DSP do Suba rozwiązało troche ten problem . Stereofonia była dobra ale nie powalała. Głosy żeńskie są świetne i skrzypce. 2 razy robiłem podejścia do Harberth ( inne instalacje i nie u siebie) ale brakowało mi bezpośredniości i było jakoś tak "zbyt grzecznie". No a jeśli bezpośredniość jest potrzebna to pomyślałem tuby. W zeszłym roku troche słuchałem róznych opcji - Tannoy + Mactone - fajne i ma to coś ale wielkie i ciężkie ( pokój odsłuchowy na poddaszu :)), Bluemenhofer - takie sobie, Tobian na BMS + SPec - miały podbicie wysokich ale fajnie grały ciszej, PureAUdio Project + Opera - te mi sie podobały ale dla mnie zbyt dużo basu i to w dużo większym pomieszczeniu, Spatial Audio M3+Tsakiridis - nuda i zero życia , Audio Note AN-E - wciągające brzmienie ale AN-J + AN system dały prawdziwego czadu , przynajmniej w dziedzinie bezpośredniości. Po nich Devore+ Chord mozna było zasnąć. 

Na niwie tych spostrzeżeń stwierdziłem że poszukam jakichś używek na tubach albo coax albo AN( przy AN to chyba trzeba iść z cały system). Tak się złożyło że kupiłem głośniki na BMS triaxial 12 cali. Konstrukcja ciekawa, po wymianie kabli srebrnych na Auditorium23 kolumny grają bardzo fajnie i w 75% jest tak bym chciał. Te 25% - trochę tuba podkolorowuje ale ja nie słyszę tego na większości nagrań, mój znajomy był bardziel na to wyszulony, ale największym problemem jest jakieś podbicie w okolicy górnych rejestrów fortepianu. Takie dopalenie wysokich które drazni, co ciekawe - trąbka jest OK, góra fortepianiu juz nie OK. Mój znajomy stwierdził że nie da się tego zniwelować żadną elektorniką ( jest konstruktorem więc raczej ufam jego zdaniu i słuchamy podobnej muzy). Znajomy stwierdził - sprzedaj SF i te tuby i znajź co innego.

I pytania:

  1. czy ma ktoś jakieś doświadczenia z "niewelowaniem" podbicia wysokich na tubach?
  2. czy faktycznie tego nie można zniwelować np jakimś ciepłym push pull?
  3. Szukać innych tub czy one wszystkie mają taką charakterystykę? Czy iść w Audio Note - podoba mi się bezpośredniość takiego grania ale tez nie miałem ich u siebie.
  4. A może inna marka/technologia - Magnepan?  - budżet używki max 16k - nie szukam neutralności ale wciągającego spektaklu.

Jak nie neutralne kolumny do klasyki to ja Ci polecę coś z Vienna Acoustic ale nie kieruj się tym, że poszczególne modele podobnie grają Bach Grand gra zupełnie inaczej na basie niż Mozart. Da się to całkiem przyzwoicie napędzić lampą ale mocną - bardziej w pentodzie.

Posłuchaj też do klasyki głośników ESA - słuchałem to w klasyce i jest moim zdaniem bardzo dobrze.

Jeżeli niwelacja ma być delikatna, to kable rezon, węglowe Van den Hul,  lub cardas.

Rezony jeszcze ktoś sprzedaje?

Less is more

Everything Should Be Made as Simple as Possible, But Not Simpler ...

Ma ktoś doświadczenie z głośnikami które daja bezpośredniość tub ale bez podbicia wysokich? Inne tubowe? Jakieś mniejsze Tannoy?

 

Głośniki Tannoy Gold Monitor dają właśnie bezpośredniość tub ale bez podbicia wysokich. Monitor Gold 10, 12 i 15 produkowane w latach 1967-74. Super do klasyki, chyba nie ma lepszych. Fajna jest też seria HPD, bardziej uniwersalna Cheviot, Arden, Eaton, Devon, Berkeley 1975-78. Jeśli dobierzesz odpowiedni wzmacniacz najlepiej z epoki, możesz w dowolny sposób skorygować podbicie wysokich, w/w głośniki Tannoy mają też regulacje wysokich.

Dzięki. słuchałem chyba Canterbury wyglądały na 100kg wagi. Na osi promieniowania i tak ok 2 metry od nich było dla mnie zbyt ostro, dalej było lepiej ale w moim pokoju będzie ok 2 metry do linii głośników.
Te Tannoy Goldy w porównaniu np z Turnberry to krok do przodu czy w bok?
Jakieś głosy na kierunek Audio Note?
Czy np taka tuba na Beymie będzie tez wzmacniała górę?
Tak jak zaznaczyłem te negatywne zjawisko manifestuje się jak podkręcę głośność. Przy cichym słuchaniu jest bardzo fajnie.

Słuchałeś kiedyś Mezzo Utopii? 

Nie ale słuchałem wielu focali od ps5.1, 936 (chyba następca ps) , mini utopie i to nie jest moje granie. Ostatnio nawet diablo te podstawkowe.

Ok, rozumiem. Wymienione przez Ciebie modele Jm Laba wymagają bardzo starannego doboru elektroniki inaczej krew z uszu. Będzie ciężko .... Chario Academy 3

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Junior moja druga propozycja. Miałem Academy 3 i to jest fajne fizjologiczne granie ,tylko one są wielkie i mają problemy z piankowymi zawieszeniami niskotonowych. Juniory mają gumowe. Skoro masz Guarnieri to i stare Chario powinno podejść. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

W załadanym budżecie powinieneś posłuchać JBL 4429. Z drugiej ręki zmieścisz się w cenie. Nie wiem gdzie mieszkasz ale ktoś ostatnio wystawiał na giełdzie z Warszawy. Drugie są na sprzedaż w Katowicach. 

Stare Tannoy gold i HPD to zupełnie inna bajka niż nowe serie np. Canterbury, musiałbyś posłuchać...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

I były tez małe 10 cali. Powyższe glosniki nie graja ostro. Koniecznie posłuchaj.

Zalety: wysterujesz powyższe kolumny lampą nawet 2w. Nie są wybredne jeśli chodzi o elektronikę.
Fajne kolumny JBL to model L100 i L112.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Gość Sine Metu

(Konto usunięte)
Dzięki. słuchałem chyba Canterbury wyglądały na 100kg wagi. Na osi promieniowania i tak ok 2 metry od nich było dla mnie zbyt ostro, dalej było lepiej ale w moim pokoju będzie ok 2 metry do linii głośników. Te Tannoy Goldy w porównaniu np z Turnberry to krok do przodu czy w bok?

...

Tak jak zaznaczyłem te negatywne zjawisko manifestuje się jak podkręcę głośność. Przy cichym słuchaniu jest bardzo fajnie.

 

 

Canterbury to jest 15", do Twojego metrażu 10" będzie ok.

 

W Stirling i Turnberry wysokotonowy jest inny niż w Canterbury i Kensington - w których dodatkowo jest Alnico, co widać zresztą w cenie kolumn

 

http://cloud.tapatalk.com/s/5ca14e3eaf1c5/Tannoy%20Prestige%20GR.pdf

 

No i jeszcze jest ta nowa seria Legacy:

https://www.whathifi.com/news/tannoy-reintroduces-its-legacy-speaker-series-1970s

 

Jeśli gdzieś trafisz to posłuchaj JBL Array 1000. Horny kompresyjne, bez tej agresji na górze o którą się martwisz, grają bardzo przestrzennie z piekną średnicą i dobrą podstawą basową. Przesiadłem się na nie z dynaudio, w których mi trochę życia brakowało i teraz jest w sam raz. Wygląd.... hm, rzecz gustu, na pewno w realu lepiej niż na zdjęciach.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
14 godzin temu, Aethelred napisał:

Jakieś głosy na kierunek Audio Note?

Zdecydowanie.

Podjedź i posłuchaj.

Do wyboru na miejscu: AN-E LX, AN-E SPe HE, AN-J/D, P1, Oto, Soro, Conqueror, DAC 2.1, CDT One/II.

Jest w czym wybierać.

Ja jestem pod ogromnym wrazeniem brzmienia klasyki na ART Loudspeakers NEO 8 zasilanych z Jadis DA60 w pokoju 26m2. Problem w tym ze te modele ART Loudspeakers i Jadis nie sa juz produkowane... Pozdrawiam bratnie dusze karmiace sie klasyka :-).

TUX

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
    Zapisz się
  • KONTO PREMIUM


  • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

    Ostatnio dodane opinie o albumach

  • Najnowsze wpisy na blogu

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.