Skocz do zawartości
IGNORED

Accuphase DP90 +DC91L czy warto ?


feluś

Rekomendowane odpowiedzi

Obecnie chyba nie ma odtwarzaczy ktore wzmacniacz rf mialy by wykonane na elementach dyskretnych, ale moge sie mylic bo moim glownym zainteresowaniem jest vintage 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.04.2019 o 20:36, 747 napisał:

Który z nich posiada wzmacniacz RF wykonany w technologii dyskretnej ?

Witam

Raczej nie znajdziesz. Większość to lepsza lub gorsza implementacja "scalaków do wszystkiego" czyli wzmacniacz RF w wersji scalonej zintegrowany z cyfrówką do serwo. Śmiecenia i problemów od groma ale tanio ... bardzo tanio.

Większość starszych (rok 2000 - 2007) odtwarzaczy SACD ma problem z odczytem po kilkuletnim leżakowaniu w szafie. Elementy wykonane z starzejących się materiałów, scalaki które nie wytrzymują kilku lat. Choćby mini aferka z "błędem UE22" i naprawy na koszt producenta ale tylko "za wielką wodą".

Może ktoś z forumowiczów miał i zna taki odtwarzacz z RF "na piechotę" ? Nawet topowy transport Wadia 971 bazuje na gotowcu ...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Pozdrawiam

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Bumpalump napisał:

Obecnie chyba nie ma odtwarzaczy ktore wzmacniacz rf mialy by wykonane na elementach dyskretnych

Dziękuję za odpowiedź.

 

Potrzebowałem jej aby przedstawić czarno na białym przyjacielowi / Kolega Magnepan / , który oskarżył mnie o niekompetencję kiedy nie wskazałem mu natychmiast, jaki napęd jest przeze mnie uznany za bardzo dobry, po prostu zacząłem to sprawdzać, trwało to jakiś czas, odpowiedziałem po godzinie.

Odpowiedź forum trwała nieco dłużej... więc po latach się okazało że nie jest ze mną tak źle, jak sądził wówczas Magnepan, a obecnie Sly 30.

 

 

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, preatorius napisał:

Większość to lepsza lub gorsza implementacja "scalaków do wszystkiego" czyli wzmacniacz RF w wersji scalonej zintegrowany z cyfrówką do serwo. Śmiecenia i problemów od groma ale tanio ... bardzo tanio.

No właśnie.

Jak miałem wówczas komuś polecić urządzenie wykonane w technice jak to Kolega opisuje ?

 

Oczywiście osoby takie jak Sly30, nie dość że byliby skłonni polecić, to jeszcze sami czegoś podobnego słuchają, uważając się przy tym że mają prawo do oceny innych i ich zachowań na płaszczyźnie co najmniej źródeł tzw cyfrowych lub innych z tematyki audio.

 

Na ostatnim AVS, źródło analogowe Yamaha GRAŁO tak fantastycznie, bez żadnych przymiotników, że nie wyobrażam sobie aby istniał CD, dostępny dziś na rynku, aby mógł stanąć obok i polepszyć przekaz.

Wsłuchiwałem się w zakłócenia, doszukiwałem się  najmniejszych nawet możliwych wskazań, że gra płyta winylowa, nie było nic, najmniejszego szmeru, absolutnie nic, nośniki były zmieniane, nie było nic na żadnym - wyszedłem z prezentacji zszokowany, mając w pamięci WPISY Kolegi Sly30, który w właściwy sobie sposób opisywał cechy dźwięku z tzw analogu vs źródło CD.

 

Dowodzi to po latach ile warte są czyje wpisy na forum.

Jeśli ktoś wybiera dźwięk z systemu CD zbudowanego z układów scalonych vs dźwięk z źródła, które ma szansę i oczywistą możliwość być konstrukcją z el dyskretnych, nawet z samych lamp, to cóż począć ?

To jakby na forum wędkarskim ktoś rozpisywał się na temat połowów ..prądem.

 

Hi end operuje na wartościach niezwykle głęboko artystycznych, taką materią jest twórczość muzyczna, nie sposób przetransportować jej właściwości układami scalonymi o słabych parametrach  - dalej do systemu i do ucha słuchacza.

 

Pozdrawiam Kolegę Serdecznie.

3 godziny temu, sly30 napisał:

Oczekuj dalej 747.

Mniej dla mnie choć odrobinę litości - bardzo proszę.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
W dniu 14.04.2019 o 19:48, Moontan napisał:

Piszcie na temat ....chlopcy

 

Absolutnie najbardziej muzykalny chip DAC, jaki kiedykolwiek powstał to Burr Brown PCM 63, o oficjalnej architekturze 20 bitów. PCM 63 jest szczytem inżynierii dźwięku cyfrowego konwertowanego na analogowy. Jeśli natomiast chodzi o audiofilski przetwornik używający PCM 63K to za najlepszy byl i jest  Accuphase DP 91, gdzie zastosowano aż 32 takie kości, po 16 na kanał. Bardzo dobrze grały także stare Wadia 16, 27i, Audio Note DAC 1, 2, 3 i 4 (te ze starym logo) z chipem PCM63. Inny szczytowy produkt to DAC na podwójnym Ultra Analogu D20400A od Sonic Frontiers (SFD2mkII lub P3) lub Spectral 2000. Ultra Analog to w rzeczywistości stare multibitowe kości BB (1702 lub 63) zatopione na większej płytce z innymi elementami.

PCM 63 łączy w sobie wszystkie zalety konwencjonalnego przetwornika cyfrowo-analogowego (doskonała wydajność w pełnej skali, wysoki stosunek sygnału do szumu i łatwość użytkowania) z doskonałą wydajnością. Dwa DAC połączone są w komplementarny układ, aby uzyskać wyjątkowo liniową moc wyjściową. Wewnątrz znajdują się dwa 20-bitowe przetworniki R2R ze wspólną rezystorową linią.

 

 

 

W dniu 14.04.2019 o 19:57, Moontan napisał:

PCM 63 łączy w sobie wszystkie zalety konwencjonalnego przetwornika cyfrowo-analogowego (doskonała wydajność w pełnej skali, wysoki stosunek sygnału do szumu i łatwość użytkowania) z doskonałą wydajnością. Dwa DAC połączone są w komplementarny układ, aby uzyskać wyjątkowo liniową moc wyjściową. Wewnątrz znajdują się dwa 20-bitowe przetworniki R2R ze wspólną rezystorową linią.

Problemem R2R jest mała głębia bitowa; chociaż (ledwo) akceptowalna dla medium konsumpcyjnego 16-bitowa rozdzielczość okazała się nieakceptowalna w studiu, ponieważ każda ścieżka mastera wielościeżkowego najpierw jest nagrywana oddzielnie, a później miksowana, na różnych poziomach głośności, a 16-bitowe systemy nie mają dodatkowej rozdzielczości do utraty przy ściszaniu, gdy ścieżka 1 ma wartość -3dB w dół, ścieżka 2 ma wartość -10dB w dół i tak dalej. Po zmiksowaniu pojawi się zniekształcony, zaszumiony lub mało rozdzielczy bałagan, gdy wszystkie zostaną połączone. Od drugiej połowy lat osiemdziesiątych praktyka studyjna przeniosła się najpierw do systemów 20-bitowych, a następnie na początku lat dziewięćdziesiątych do systemów 24-bitowych. Ponieważ trudno produkować drabinkowe DAC 24 bitowe, to obecnie niemal wszystkie konwencjonalne DAC-ki to delta-sigma.

Na papierze te stare drabinki rezystancyjne może i wydają się działać gorzej i oferują mniej efektywny zakres dynamiki (20-21 bitów), ale ludzkie ucho komentuje ich brzmienie jako “analogowe”. Przetworniki DAC wykorzystujące sieci rezystorów były drogie w produkcji, wiec księgowi firm elektronicznych postanowili, że potrzebna jest nowa architektura DAC. W końcu ważny jest zysk, a nie doskonała inżynieria czy muzykalność. Tak narodził się strumień bitów lub kształtujący szum DAC, czyli MASH. Samo słowo NOISE w opisie DAC powinno być wskazówką, że przetworniki MASH nie są muzykalne. W rzeczy samej, inżynierowie, którzy zaprojektowali PCM 63, musieli być zdegustowani chipami MASH DAC. Potrzeba niezwykle kosztownych manipulacji aby DAC-ki delta sigma, zbliżyć brzmieniowo do R2R. Dlatego tylko bardzo drogie DAC DS. mogą konkurować z udanymi, ale tańszymi rozwiązaniami R2R sprzed lat.

Jeszcze kilka lat temu nowe 24-bitowe DAC w technologi R2R kosztowały majątek, jak francuski Totaldac d1 lub amerykański MSB Technology Select DAC, wyjątkiem od tego były niedobitki produkowanych przetworników z wyczerpanych zapasów kości PCM 1704, jak chiński GD Audio. Były też ciekawe, bardzo tanie i dobre DAC LITE Audio, ale już nieprodukowane. Potem pojawił się Meitner, ale ceny były wysokie..

Jednak w ostatnich latach R2R Multibit odrodził się i odniósł wielki sukces w pułapie urządzeń w średnich cenach, nawet poniżej 3000$, odkąd Schiit Audio wypuścił na rynek Yggdrasil DAC (aktualnie jest wersja 2), modne stały się także R2R DAC na elementach dyskretnych, kiedy wyczerpały się zapasy najlepszych starych 24 bitowych kości PCM 1704.

DAC R2R są obecnie licznie produkowane nie tylko przez drogie zachodnie niszowe wytwórnie audiofilskie, ale nawet przez wytwórnie z Dalekiego Wschodu: Holo Audio, GD Audio, Denafpris. Ciekawe gotowe moduły R2R produkuje duńska firma Soekris. Używa ich wielu audiofilskich producentów, od Lampizatora po producentów z Zachodu i Wschodu. Bardzo ciekawy jest Holo Audio Spring 2, szczególnie w najlepszej “zielonej” wersji za ok 3000EUR.

 

Powinniśmy nie dać się marketingowi i na zawsze zapomnieć o “32-bitowych” DAC-ach, ponieważ żadna z technologii nie jest w stanie ich obsłużyć, zatrzymując się realnie na około 21-22 bitach, a najwyraźniej żaden standardowy cyfrowy plik audio nie zawiera więcej niż 24-bitowych danych.

To że dany DAC lepiej brzmi na ścieżce 24 bitowej vs 16 to często jest więc sprawa konstrukcji DAC, a nie tego że jest rzeczywiście więcej informacji, w paśmie słyszalnym, w sygnale po opuszczeniu przez niego samej sekcji cyfrowej przetwornika.

Delta Sigma jest najdokładniejsza na szczycie zakresu dynamicznego, ale traci rozdzielczość przy niskim poziomie sygnału (łagodniejsze dźwięki). Projekt Delta Sigma wymaga obszernego filtrowania analogowego. To dodatkowe filtrowanie analogowe wprowadza własny zestaw niedokładności, takich jak przesunięcie fazowe w sygnale wyjściowym. Można tak naprawdę powiedzieć, że DS jest konwertowaniem “stratnym”, ale nie jest to wprost porównywanie do mp3 do flaca lub czegoś w tym rodzaju.

To prawda, że DS nie jest “stratny” w sensie plików MP3, ale w dużym stopniu odrzuca dane: w przypadku pliku 24 bit / 96 kHz np. ES9018 odrzuci 18 bitów, czyli 75% danych. I nawet jeśli DS może obejść tę utratę informacji przez oversampling, technicznie to wciąż może być postrzegane jako konwertowanie stratne.

W przypadku przetwornika R2R lub drabinkowego jest dużo mniej nieprzyjemnych artefaktów w obszarze wysokich częstotliwości. Przy częstotliwości 44 kHz przydatne jest filtrowanie pierwszego rzędu. Przy częstotliwości próbkowania wynoszącej 96 kHz nie jest ono wymagane. Ściśle mówiąc i zgodnie z oryginalnymi specyfikacjami jest, ale jego brak nie robi niczego niedobrego dla rzeczywistego słuchania muzyki. Jest to najczystsza muzyka w domenie czasowej, którą można usłyszeć. Wysokie tone są naturalne, pozornie miękkie, ale bardzo dokładne, a wokół dużo powietrza. Rozmieszczenie w przestrzeni i scena dźwiękowa są bardzo realistyczne, tj. jak na żywo.

Wielobitowe konwertery R-2R pobierają pełne próbki dostarczone przez bezstratny plik audio i konwertują je na poziomie sprzętowym przed przekazaniem sygnału do analogowego toru wyjściowego, bez nadpróbkowania (NOS). Ta technologia jest obecnie dość rzadka, a te DAC są droższe i wymagają ekstremalnej precyzji produkcji, gdy wchodzą w obszar granicznych 19-20-bitów rozdzielczości możliwych do uzyskania. Ostatnio nastąpiło ożywienie i kilu producentów wróciło do tych rozwiązań tzw NOS. Niektóre produkty używające konwerterów R2R to stara wersja Theta (np. DS Pro Generation V) i nowsza wersja Schiit multibit (np. Yggdrasil) lub Audio GD (np. Master 7 lub DAC-19).

 

W dniu 14.04.2019 o 18:57, Moontan napisał:

A tak w temacie  to najlepsze combo jakie powstalo w firmie Accuphase i nic lepszego potem nie bylo i nie ma .

Niestety oversampling psuje ten dzwiek  i mimo 32 sztuk PCM 63...a   i  tak jest to  najlepszy tranzystorowy DAC R2R.... to jest to najlepsza konstrukcja na świecie obok Wadia 27iX, no i może najstarszych Audio Note DAC 3 i 4 Signature , ten oversampling objawia sie taka chrypka na wokalach ale to trzeba miec dobry system by to ulyszec..a transport , chrzanic to jest wiele innych do kupienia  , mam Meridiany 206 i graja juz 29 lat bez zadnych fochow O:)))))))))

 

 

 

 

Odgrzeję wątek. Na 9 stron same kłótnie nie na temat wątku i tylko trzy merytoryczne posty jednego usera nt. dźwieku tego zestawu.

Tak teraz wygląda audiostereo.pl i jego uzytkownicy. Uppps ... zawsze tak wyglądało.

 

Pozdro

 

 

PS. warto jeszcze na koniec przeczytać sobie to co poniżej:

 

W dniu 14.04.2019 o 18:30, Moontan napisał:

Wielbiciel cyfrowego  brzmienia .......tak w paru punkatch czy odnajdujecie w swych systemach te cechy???

 

1. scena dźwiękowa – odtwarzanie prawdziwej sceny dźwiękowej, powinna mieć szerokość, głębokość i wysokość. Czy głośniki znikają i instrumenty wybrzmiewają oddzielnie? Czy istnieje poczucie, że głos lub instrument jest w określonym miejscu w pokoju?

2. rozdzielczość, przejrzystość, równowaga tonalna – czy wszystko jest łatwe do usłyszenia w muzyce, szczegółowe i widoczne? Czy brzmienie nie jest za ciemne, zbyt ciężkie lub za jasne? Czy słychać subtelne zmiany w jednym instrumencie, kiedy inne instrumenty bardzo głośno grają? Czy to jest robione bez brzmienia zbyt jasnego, agresywnego, męczącego zbyt analitycznego? Czy słychać mniej lub więcej informacji dostępnych z każdego instrumentu i poszczególnych nut ?

3. powietrzność, przestrzeń – poczucie przestrzeni i atmosfera, tzw powietrze wokół instrumentów. Czy odsłuch ujawnia subtelne informacje, które jest podstawą przestrzennego dźwięku? Czy instrumenty brzmią jak otoczone dużą przestrzenią i rozedrganym powietrzem? Czy pasmo przenoszenia jest szeroko rozciągnięte, ale bez nieprzyjemnych pików?

4. odpowiedź i waga basu – czy jest mocny, zwarty, konturowy i szybki Czy bas ma odpowiednią wagę i najniższe składowe / a może jest zbyt chudy i lekki lub dudniący, ciągnący się, bułowaty wełnisty, nieprzyjemnie podbity ?

5. atak, transjenty – krawędź postrzeganego dźwięku i jego szybkość narastania / natychmiastowość. Czy jest dobra reakcja na stan nieustalony, czy dźwięk narasta odpowiednio szybko i sprawia, że jako całość jest bardziej dynamiczny, żywy i realistyczny ?

6. słodki dźwięk – często używany przy odwoływaniu się do talerzy, instrumentów perkusyjnych, skrzypiec, czasem wokali. Brak kłujących wybrzmień i sybilantów, szczególnie w zakresie górnych zakresów wysokotonowych i górnego środka, brak pików w odpowiedzi akustycznej, a odpowiedzi bardziej płaskie z niskimi zniekształceniami, ale także obecne przyjemne w odbiorze parzyste harmoniczne mają znaczenie

7. emocje – ucho – umysł – ciało reakcje – jakie jest odczucie ogólnej prezentacji? Ciało staje się zrelaksowane czy napięte? Czy muzyka dostarcza pozytywnych reakcji np podrygiwanie nogą, jeżenie się włosów, gęsia skórka, emocje, zastanawiasz się jakie to piękne itp? Czy chcesz zwiększyć głośność w górę lub w dół, stale coś regulować? Czy chcesz słuchać dłużej i dłużej, bez zmian toru, regulacji próbując znaleźć satysfakcję?

8. czy dźwięk sprawia wrażenie analogowości, jest gładki i rafinowany, a nie chropowaty, czy też techniczny i tzw cyfrowy/tranzystorowy/komputerowy. Czy analogowość nie jest osiągana w sztuczny sposób poprzez przytępienie krawędzi i zaokrąglenia ?

9. „body” ciało, czy głosy ludzkie (wokale) ale także instrumenty posiadają ciało i są namacalne, obecne jak żywe

 

czy tylko sluchacie plikow bo tak wygodnie i nie trzeba wydawac pieniedzy????

 

 

Jestem użytkownikiem zarówno DACa na PCM63 (Audio Note DAC4) jak i dCS Debussy.

I mam szansę często porównywać dźwięk wg. zasad z ostatniego cytowanego postu. I potwierdzę, że PCM63 to jeden z najbardziej muzykalnych przetworników ever. Jest w moim systemie "gorszy" od dCSa ale ma swój niepowtarzalny sznyt i lampowy stopień wyjściowy. Na marginesie to coś na czym Lampizator robi dzisiaj biznes. Bo tak dźwięk się podoba.

 

Pozdro

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • House of Marley Positive Vibration Frequency Rasta

      Patrząc na to, co lada moment zacznie wyprawiać się za oknem aż chciałoby się zanucić za nieodżałowanym Markiem Grechutą chociażby fragment niezwykle będącego na czasie utworu „Wiosna – ach to ty”. Dlatego też powoli, acz konsekwentnie warto przygotować się na prawdziwy wybuch zieleni a tym samym niemożność wysiedzenia w czterech „betonowych” ścianach. Jak to jednak w życiu bywa jeszcze się taki nie urodził, co … więc doskonale zdaję sobie sprawę, iż nie dla wszystkich pierwszy świergot ptaków j

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Słuchawki

      Czy płyty CD cieszą się jeszcze odpowiednią popularnością?

      W dzisiejszych czasach, ludzie coraz więcej rzeczy chętniej robią online. Odchodzi się od klasycznych rozwiązań, na rzecz nowatorskich rozwiązań. Ten stan rzeczy dotknął również branżę muzyczną. Normą jest, że artysta wydając nowy album, wypuszcza go również w wersji fizycznej, najczęściej w postaci płyt CD, które można zakupić w wielu sklepach. W opozycji do takich zakupów stoi oczywiście internet i rozmaite serwisy streamingowe, takie jak YouTube, czy Spotify. Warto się zastanowić czy, a jeśli

      audiostereo.pl
      audiostereo.pl
      Muzyka 17

      Marantz Cinema 30

      Choć z pewnością większość śledzących dział recenzencki czytelników zdążyła przyzwyczaić się do tego, że kino domowe gości u nas nad wyraz sporadycznie, to o ile tylko światło dzienne ujrzy coś ciekawego, to czysto okazjonalnie takowym rodzynkiem potrafimy się zainteresować. Oczywiście nie zawsze jest to klasyczny, przeprowadzany w zaciszu domowych czterech kątów test, jak m.in. w przypadku budżetowego, acz bezapelacyjnie wartego uwagi i po prostu świetnego Denona AVR-S770H, lecz również nieco m

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Systemy

      Indiana Line Diva 5

      Śmiem twierdzić, ze nikogo mającego choćby blade pojęcie o tym, co dzieję się wokół, jak wygląda rynek mieszkaniowy uświadamiać nie trzeba. Po prostu jest drogo, podobno będzie jeszcze drożej i tanio, to już było i nie wróci, a skoro jest drogo, to do łask wracają mieszkania o metrażach zgodnych z założeniami speców z lat 50-70 minionego tysiąclecia. Znaczy się znów aktualnym staje się powiedzenie „ciasne ale własne”. Dlatego też logicznym wydaje się popularność wszelkich rozwiązań możliwie komp

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Kolumny

      Bilety | DŻEM koncert urodzinowy| Koncert

      O wydarzeniu Kup bilet na koncert jednego z najważniejszych polskich zespołów bluesowych - zespołu Dżem! Grupa świętuje 40-lecie działalności, w związku z czym na koncertach na pewno nie zabraknie dobrze znanych przebojów, takich jak Wehikuł czasu, Whisky, Czerwony jak cegła czy Sen o Victorii. Dżem bilety na jubileuszowe koncerty już dostępne! O zespole Dżem Połączyli rocka, bluesa, reggae, country. Nagrali piosenki, które uwielbiają zarówno koneserzy, jak i niedzielni słuchacze

      AudioNews
      AudioNews
      Newsy
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.