Skocz do zawartości
IGNORED

Nowy gramofon do archiwizacji płyt

Mariusz...

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Zdaję sobie sprawę że temat wyboru gramofonu poruszany był na tym forum niezliczoną ilość razy. Jednak przypadek każdego pytającego jest indywidualny, poza tym zmienia się rynek, ceny..itp. Oraz najbardziej prozaiczny problem: zbyt dużo nie zrozumiałem czytając inne posty (a raczej zbytnio nie pomogło mi to w moim problemie).

Otóż potrzebny jest mi gramofon, jaki przeczytaliście w temacie:

* do archiwizacji płyt (bardzo różnych, w brzmieniu szukam ciepła, niezbyt jasnej góry, chociaż wątpię by zależało to od gramofonu, raczej od systemu)

* nowy - aby w razie problemów można było serwisować, dostać części i co najważniejsze, nie być skazany na ustawianie i poprawianie wszystkich części tuż po zakupie - jestem totalnym laikiem i nie chcę zagłebiać się w tajniki budowy gramofonu. Marzy mi się aby podłaczyć taki sprzęt do wieży i po prostu zacząć słuchać, zamiast zaopatrzyć się w garamofon i nie wykorzystywać jego zasobów w 50% procentach poprzez złe ustawienie.

* z napędem bezpośrednim (przyjrzałem się paru gorącym dyskusjom na temat paskowy vs. direct i stawaim na ten drugi.

Przejrzałem oferę w sieci, lecz w większość sklepów audio nie ma gramofonów (gdzieś tylko widziałem Sony z napędem paskowym). Pozostał asortyment dla DJ'i.

- Podobno Technics SL 1210 jest najlepszy bo najdrożdszy (jakkolwiek dziwnie by to nie zabrzmiało), będzie działał bez zarzutu parę lat. Jednak są też głosy że to nieulepszana technologia sprzed 20 lat, przy której w większości płaci się za markę. W pierszym z brzegu sklepie www.gramofony.pl kosztuje 2250 pln, "w promocji".

- Z drugiej strony jest Vestax PDX 2000 w bardziej przystępnej cenie 1879 zł na Big Beat.pl. Brzydkawy, ale jak dla mnie to może byc i różowe w kasztłcie rombu, ważne jak i za ile gra.