Jump to content
IGNORED

Nowy gramofon do archiwizacji płyt


Mariusz...

Recommended Posts

Witam!

Zdaję sobie sprawę że temat wyboru gramofonu poruszany był na tym forum niezliczoną ilość razy. Jednak przypadek każdego pytającego jest indywidualny, poza tym zmienia się rynek, ceny..itp. Oraz najbardziej prozaiczny problem: zbyt dużo nie zrozumiałem czytając inne posty (a raczej zbytnio nie pomogło mi to w moim problemie).

 

Otóż potrzebny jest mi gramofon, jaki przeczytaliście w temacie:

 

* do archiwizacji płyt (bardzo różnych, w brzmieniu szukam ciepła, niezbyt jasnej góry, chociaż wątpię by zależało to od gramofonu, raczej od systemu)

* nowy - aby w razie problemów można było serwisować, dostać części i co najważniejsze, nie być skazany na ustawianie i poprawianie wszystkich części tuż po zakupie - jestem totalnym laikiem i nie chcę zagłebiać się w tajniki budowy gramofonu. Marzy mi się aby podłaczyć taki sprzęt do wieży i po prostu zacząć słuchać, zamiast zaopatrzyć się w garamofon i nie wykorzystywać jego zasobów w 50% procentach poprzez złe ustawienie.

* z napędem bezpośrednim (przyjrzałem się paru gorącym dyskusjom na temat paskowy vs. direct i stawaim na ten drugi.

 

Przejrzałem oferę w sieci, lecz w większość sklepów audio nie ma gramofonów (gdzieś tylko widziałem Sony z napędem paskowym). Pozostał asortyment dla DJ'i.

 

- Podobno Technics SL 1210 jest najlepszy bo najdrożdszy (jakkolwiek dziwnie by to nie zabrzmiało), będzie działał bez zarzutu parę lat. Jednak są też głosy że to nieulepszana technologia sprzed 20 lat, przy której w większości płaci się za markę. W pierszym z brzegu sklepie www.gramofony.pl kosztuje 2250 pln, "w promocji".

 

- Z drugiej strony jest Vestax PDX 2000 w bardziej przystępnej cenie 1879 zł na Big Beat.pl. Brzydkawy, ale jak dla mnie to może byc i różowe w kasztłcie rombu, ważne jak i za ile gra.

 

Właśnie kwestia pieniędzy. Czy na gramofon takiego typu jaki potzrebuję muszę wydać co najmniej 1900 zł? (Wiązało by się to z około rocznym oczekiwaniem na zbiórkę pieniędzy). Czy można kupić nowy, nie wymagający zaawansowanej znajomości obsługi, gramofon z bezpośrednim napędem?

 

P.S. Sprawę systemu już mam rozwiązaną - po którymś z poprzednich postów zdecydowałem się na Shure M97xE za ~300zł

 

P.P.S. Prosiłbym o rady, które mógłbym zastosować w rzeczywistości, nie jestem audiofilem-złota rączką więc tego typu odpowiedzi raczej mi nie pomogą. Widziałem w wypowiedziach dotyczących innych tematów, że internauci zajmujący sie 'samplowaniem' (co jest trochę podobne do moich zamierzeń) ukazywali 'ludzkie' podejście do takich dylematów, proszę piszcie!

 

Z góry dziękuję za odpowiedzi

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Uprzedzam, ze nie jestem autorytetem. Moje zdanie jest takie. Jezeli to ma byc "direct drive" i do tego nowy, to na Twoje potrzeby mysle, ze w zupelnosci wystarczy cos z DJ-skiej oferty: Reloop, Numark, Vestax, Stanton, Gemini. Te gramofony prezentuja podobny poziom i sa duzo, duzo tansze od Technicsa 1210.

A propos wkladki. Cieple brzmienie - proponuje cos z oferty Grado, seria Prestige.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Jeśli myślisz o archiwizacji to konfiguracja sprzętu pewnie zawiera nagrywarkę CD . ale pomiędzy tym sprzętem powinien być jakiś przedwzmacniacz.nie zapomnij o tym. Poziom sygnału z wkładki MM jest za słaby aby dawał bezpośredni sygnał do nagrywania. A z gramofonów polecam kopię technicsów i relopów Omnitronica np 2250. Dobrze ekranowany , bez brumów o dobrej regulacji parametrów S ramienia. Budżetowy w cenia a całkiem solidny. A wkładkami mozesz dowolnie się bawić w wymianę .Albo system długi , lub zamiana na headshell +sys. krótki.Sprzet sprawdzony w konfiguracji WZM Pionka A400X +MD Sony J530+Karta SB Audigy

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Mam amplituner Yamahy do którego podłączę gramofon.

 

Omnitronica 2250 za 1000 zł brzmi nieźle (choć samo określenie "podróbka" już mniej). Co do tych z DJ-skiej oferty: Reloop, Numark, Stanton, Gemini, to najtańsze modele z direct drive są po 1000, a czasami nawet po 800 zł (Reloop, Numark), ale czy to nie jest sprzęt na rok? Napisałem gramofon do archiwizacji, tzn. że po przegraniu na dysk i wypaleniu na CD, już z technologii cyfrowej będę słuchał, ale właśnie ważne jest to, aby ten jeden jedyny raz płyta jak najlepiej została odtworzona. Z Vestaxów najtańszy to i tak model o którym wspomniałem PDX 2000 za 1800. Podobno naprawdę porządny sprzęt, tylko że panuje wręcz kult Technicsów, nie wiem czy zasłużony..

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

A może wybrac budżetową wersję gramofonu a zainwestować we wkladkę tupu broadcasting. Sa to wkładki lub igły do jednorazowego przebiegu po winylu ale wyciskające z niego maksimum "sosu". Wada zwykle jest duzy naciski na płyte , przez co póżniejsze odsłuchiwanie na innych wkładkach mści się okropnie. Dopiero słychać "szczegóły " Co do Omnitronica to nie myślalem że jest w cenie ok 1KPln. Młodszy kupował go za ok 750 .Gra już kilka lat i obsłużyl nawet kilka imprez, także z jakoscią nie jest żle. Nawet producent podaje że wykorzystuje rozwiązania napędu z Technicsa .

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Omnitronic wzorowany jest na Technicsie, ale głównie zewnętrznie. Dopiero model DD-5250 (1500zł) posiada "oryginalny silnik firmy TECHNICS stosowany w modelach 1200/1210 MK2" wykorzystując zakończenie okresu ochronnego dla tego patentu. Właśnie zastanawiam się czy nie skusić się na ten model.

Co oznacza wkładka typu broadcasting? Może Pan podać przykłady? Taki jednorazowy przebieg mnie nie zachwyca jeśli niszczy przy nim płytę. Czasami trzeba ją puszać ponownie w wypadku przeskoków, w dodatku po zgraniu na CD chciałbym sprezentować lub sprzedać winyla.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

-->>Mariusz

O ile pamiec mnie nie zawodzi to Stanton miał taką wkladkę Nacisk igły BRRRR! 5-7 g.

Proponuję w google wklepać : stylus lub needle broadcast i będzie pełna informacja. Osobiście też jestem zwolennikiem shura. Mam w swoich zbiorach 4 modele M91 MG, M 75B,M44-MB, M95 i wszystkie sobie cenię za mały nacisk na plyte a jednocześnie dobre wybieranie szczegółów ,choć nie są to igły eliptyczne,Trudno mi jednak powiedzeć coś z praktyki na temat "nowej generacji "Szczórów"jak pisał G.Mark , po prostu nie słyszałem . A słowo pisane nie zastąpi ucha(co prawda już starego 49)

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.



  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

                  wykrzyknik.png

AdBlock blocking software detected!


Our website lives up to the displayed advertisements.
The ads are thematically related to the site and are not bothersome.

Please disable the AdBlock extension or blocking software while using the site.

 

Registered users can disable this message.