Jump to content
.:Gerard:.

Focal Grande Utopia + Burmester + Audio Research

Recommended Posts

Focal Grande Utopia + Burmester 111 Musiccenter + Audio Research Reference 75SE

Na wstępie wspomnę o akustyce. Pomieszczenie ponad 80m². Sufit kompletny z płyt akustycznych podwieszany z wygłuszeniem + natryskiem masy akustycznej. Ściany wygłuszenie + panele rozpraszające, W skrócie, przygotowany do optymalnej prezentacji

Zrobiłem termin i ponad godzinę moglem przesłuchiwać przygotowane przeze mnie materiały muzyczne

Lista:
24-Bits Of Christmas (Linn Records) Almost Like Being In Love
Yo-Yo Ma - Yo-Yo Ma Plays Ennio Morricone - The Mission- Gabriel's Oboe
Kelly Patricia - Grace & Kelly - I don't want to fight
Kelly Patricia - Grace & Kelly - Beautiful Life
Piano Concerto No. 21 in C Major, K. 467, Elvira Madigan _ II. Andante
Gregory Porter - Live In Berlin - Hey Laura
Jerzy Styczynski - Modlitwa
Secret Garden - Songs From A Secret Garden - The Rap
Allan Taylor - hotels & dreamers -  A Road too long
Allan Taylor - hotels & dreamers - Brighton Beach
Chris Botti - Impressions - What a Wonderful World
Sarah McLachlan - Laws of Illusion - Love come (Piano Version)
Norah Jones - Come away with me - Turn Me On
BestAudiofileVoices - Sylvia hotel
Wolfgang Amadeus Mozart - Spectacular Classics - Molto Allegro

Zdjęcia:

1.1.thumb.jpg.3efcea9224fc2b29bf286b99198968bd.jpg

2.2.thumb.jpg.759b719fa03b69aa5c41d527aa9e27aa.jpg

3.3.thumb.jpg.f963cc76701061c65b32a7be76ac74ef.jpg

Następne doświadczenie, całkiem inne granie jak prezentacje na Audio-Show, różne Focale w różnych miejscach i konfiguracjach słuchałem, a tutaj w jeszcze innym świetle została muzyka przedstawiona, przykład ze nie można określić, przypisać charakterystykę poszczególnym elementom w torze a dopiero całej konfiguracji systemu

Opisz szczegółów brzmienia zrobię za jakiś czas

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Swoboda wydobywania dźwięków to pierwsze co rzuciło się na uszy,
następne co wychwyciłem to brakowało siły (całego niskiego zakresu ) basu, na tylnym panelu można było przestawić i wyregulować, moim zdaniem wyszło to na plus


24-Bits Of Christmas (Linn Records) Almost Like Being In Love   
Bardzo dobra separacja ale pozycjonowanie za ciasno do siebie.
Najgłośniejszy zakres to średnica, niestety balans tonalny bardziej w gore i już "sybilanty" dawały znać o sobie
Góra lekko metaliczna ale nie przesadnie, taka charakterystyka podkreśla barwę niektórych instrumentów, kwestia gustu, ja lubię gdy potrafi pokazać szeroki ten zakres ale jednak w łagodniejszej wersji
Do kompletu przy pierwszym utworze zabrakło mi także dynamiki niskiego zakresu, kick-basu który narzucałby bardziej rytm i przybliżył do poczucia realizmu

Yo-Yo Ma - Yo-Yo Ma Plays Ennio Morricone - The Mission- Gabriel's Oboe
Mimo ze wspominałem o lekkiej twardości i podbiciu średnicy to Wiolonczela przyjemnie i łagodnie przedstawiona, dla mnie przydałoby sie więcej dociążenia

Kelly Patricia
Liczyłem na przeniesienie mnie do live, niestety zagrało zwężoną sceną jak z tunelu centrum punktu miedzy kolumnami i efektem załamywania, jakby zniekształcenie dźwięku

Mozart - Piano Concerto No. 21 in C major (Elvira Madigan) K. 467, II. Andante
Tutaj ciekawy bylem pogłosu brzmienia pianina, pięknie rozpraszające sie w przestrzeni, separacja, duży driver i niski pogłos także pokazany, lubię i przydałoby sie z jeszcze większym dolnym nasileniem

Jerzy Styczynski - Modlitwa
Ten kawałek słuchałem dwa razy, sam i przed wyjściem z właścicielem sklepu, tu jest potęga basu i trzeba było głośniej zrobić aby wydobyć esencje i ciśnienie akustyczne, zabrakło mi kontroli i urozmaicenia w dolnym pasmie, perkusja powinna sie lepiej zaprezentować, ale to bym na za malej mocy końcówkę zwalał i na pewno nie kolumn

Gregory Porter - Live In Berlin - Hey Laura
Wokal przedstawiony z podkreśleniem pierwszego planu, najgłośniej
Moim zdaniem przydałoby sie szersze rozmieszczenie, większe dociążenie wokalu i Kontrabasu
Perkusja stonowanie, wycofana
Saksofon pięknie sie wynurzył i tutaj "lekko metalowa" barwa wysokich pokazała ze się przydaje

Secret Garden - Songs From A Secret Garden - The Rap
Króciutko, chciałem usłyszeć jak bębny się przedstawią, moim zdaniem za spokojnie, lubię gdy jest zróżnicowanie, narastanie i ekspresja dynamiki

Allan Taylor
Dowiodło ze za wysoko, równowaga zachwiana  

Norah Jones - Come away with me - Turn Me On
Kawałek na którym testuje możliwości dociążenia, wokal wyszedł za krzykliwy i dociążenie niezłe, ale może być lepiej

BestAudiofileVoices - Sylvia hotel
Podbicie średnicy i lekko metalowym wysoko tonowym o którym wspomniałem, zrobiło wokal i gitarę efektownym przedstawieniem, z podkreśleniem efektownym, jednym sie podoba innym za przesadne

Wolfgang Amadeus Mozart - Spectacular Classics - Molto Allegro
A tutaj chciałem sprawdzić układ składu i dynamikę
Ciągle za bardzo wszystko do środka i werwy za mało

 

 

Podsumowanie:
Prawdopodobnie za słaba końcówka, nie kontrolowała niskiego zakresu, cale to pasmo było stonowane z za małą dynamiką
Średnica nad wyraz głośna i tonalnie za wysoko gdzie czasami sybilanty przeszkadzały, jakby niespójna z resztą
Wysokie nie nachalne ale barwa narzucona, brak transparentności
Scena usilnie pozycjonowana do centrum, ja rozumiem wokal czy główny plan ale resztę powinno "aby dalej" w boki

Pozytywnie to swoboda, rozdzielczość i słychać możliwości "nieograniczone"
Nie zmęczyło mnie to granie i nie było nad wyraz złe, jedynie konfiguracja moim zdaniem nieprawidłowa i nie pokazało tzw. rogów, Słuchałem kiedyś niższych modeli z Naim Audio Statement, to był wzór brzmienia, całkiem inny od tego
Dlatego konfiguracja i jeszcze raz konfiguracja

Edited by .:Gerard:.
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 godzin temu, .:Gerard:. napisał:

Burmester 111 Musiccenter

1.thumb.jpg.3efcea9224fc2b29bf286b99198968bd.jpg

Ciekawe jakby wypadł ww. Burek [139.300 zł] (w bezpośredniej konfrontacji) z Mark Levinson No 519 Audio Player [93 900 zł / $20,000.00 / £21,000.00] http://www.marklevinson.com/tl_files/content_resources/mark-levinson/news_images/review-no519-hi-fi-news-july-2017.pdf - Review: Andrew Everard; Lab: Paul Miller.

http://www.highfidelity.pl/@main-3393&lang= - 1 grudnia 2018, W.P.

03.jpg

10 godzin temu, .:Gerard:. napisał:

Słuchałem kiedyś niższych modeli z Naim Audio Statement

Jak kiedyś, to na pewno starsze. Nowe Evo są równiejsze, gładsze i więcej mocy potrzebują (150 - 1500W) - minimalna o 100W większa niż w tych co słuchałaś teraz.

Ostatnio z Naim Audio Statement słuchaliśmy drugiego od góry modelu z najnowszej linii Evo.

Zależy któremu ziomowi z ekipy, ale większość (w tym ja) wolała Stella Evo od PMC, które były nieopodal. A ten kto wolał PMC, to coś powiedział, że Focal za twardo - jak kolumny pod jakąś nieneutralną podkolorowaną elektronikę. Ogólnie sporo innych lepszych było, gdzie jeszcze wchodził dynamit, swoboda, detal, balans tonalny, równowaga, i to nawet przy wyższych poziomach, szczególnie amerykańskie.

PMC Fenestria z top zestawem Esoterc'a, jak dla mnie to za mało. Robiły się mgliste, nie dały radę przekazać tyle info ile powinno być - jakby kolumny/przetworniki narzuciły limit.

Stella Utopia Evo bardziej czytelna i z lepszą rozdzielczością. 

Żeby ''dać po garach'' kolumny muszą mieć idealnie tonalnie zintegrowaną górę ze średnicą. Najlepiej jak góra na metalowych przetwornikach to i średnica, a nie jakieś kombinacje. Bo wyjdzie delikatniutkie granko pod małe składy/brzdąkanka jak przy niektórych monitorkach 2-way tu basik tam wycinek chuderlawej górki jak z maluśkiej kopułki. A gdy przy dużych kolumnach taką kopułkę uzupełnisz przetwornikiem z metalowym diaphragmem na MF/HF, wtedy gitara.


msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Marzenie mieć taki sprzęt. Gratulacje za bardzo ciekawy opis.


Kolumny: Xavian XN360 ::: Wzmacniacz: VTL MB 185 Series 2 Monoblock ::: PRE: Lamm LL2.1 :: DAC: Audiobyte Black Dragon ::: IC: Audioquest SKY DBS 72V, Van Den Hul The D-102 III XLR Głośnikowe: MIT MH 750E PLUS 2x3m, Coaxial: Apogee Wyde Eye + WBT Nextgen 0110Cu::: Zasilające: Shunyata Sidewinder + 3x Wireworld stratus 5.2 : MIT MH 750E PLUS 2x3m, Ekran: 120" Projektor:Optoma UHD40::: Amplituner: Marantz SR6010 + NAD M25 + Denon PMA1500R Kolumny Dolby Atmors 7.3.2: Xavian XN360 (front), 705V (tył,boki, sufit), CC800V (centralny), 3x SW800V (Subwoofer)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi osobiście podobają się scale utopia lub większe stella utopie. Ciekaw jestem jakby u mnie zagrały. System niezły tylko pomarzyć.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Focal Grande Utopia słuchałem w różnych systemach, dosyć fascynowały mnie te kolumny ale zawsze coś tam się w nich "kopało" z dźwiękiem tak że po paru latach doszedłem do wniosku że są niereformowalne. Był moment że np. fortepian zagrał fantastycznie ale po przejściu do wokali cały urok zdechł.


asura.com.pl

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, zibii napisał:

stella utopie

Stella Utopia Evo + Naim Statement

Instrumentalnie w Stella'ch spoko wypadł Saksofon Altowy - jak na tradycyjne przetworniki.


msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najnowsze paczuszki EVO nie są złe. Możecie sobie brać!, jak nie macie u siebie choćby takich, z ich pułapu brzmieniowego.

To te były.

Focal Stella Utopia EM EVO + Naim Statement (AVS 2018 - Warszawa)

Dire Straits - Private Investigations

Nieźle. Jak dla mnie w niektórych aspektach przy niektórych utworach mogą być, jak zaczynają łapać trochę neutralu, prawdziwego tonu live i dynamitu. Coś z elektronicznej im podejdzie, tu potrafią całkiem dobrze.

Naim Statement robi dobrą robotę ukazując charakter kolumn. Co tam Naim wnosi - wigor, rytm, dynamikę, dobrą neutralność.

Stella Utopia EM Evo, dobry kontur i jasność - jak to chudszy zawodnik. Słabsze wypełnienie, naturalność, neutralność, dynamika, moc, swoboda, detal, transjent, live, atak, scena, stereo, pinpoint imaging itd. Do topowych kolumn typy horn (JBL & Westlake), dużo im brakuje. Ale do innych na tradycyjnych przetwornikach można porównywać.

Tu jest taki kawałeczek (od 4:47 do 7:47) z gatunku Dance/Electronic - który najlepiej wypada spośród wszelkich/przeróżnych, jakie tam lecą.

Focal Stella Utopia EM EVO + Naim Statement (Munich 2019)

Ghost Rider - Make Us Stronger

@.:Gerard:.

Z europejskich kolumn w wysokich modelach Focal Evo, przy niektórych kawałkach/instrumentach/dźwiękach, podchodzi mi ton podchodzący pod live. A ja m.in. to lubię.

Paczki mają dobry potencjał brzmieniowy.

Jak się gdzieś nawiną, przy okazji posłuchamy jak zagrają największe/najnowsze... Focal Grande Utopia EM EVO + Naim Statement.

Będzie więcej ciała w całym zakresie, ale mogą być za wolne. Bo zamiast woofera, na pokładzie jest subwoofer jak w największych przez cb. opisywanych. Wchodzi od 80Hz jak typowy subwoofer. Jak ktoś chce może dostawić potężne moduły sub-bass, do lepszych wooferów, których to one nie mają. Tylko mid-bass + subwoofer.

I co najwyżej potężniej z większą ''pompą'' (coś bardziej w kierunku, jak np. ze starszych 4350/55 Studio Monitor* z 1 x 12'' mid-bass + 2 x 15'' woofers), a nie maksymalnie szybko i dokładnie jak np. z Everest DD55000 z ich szybką precyzyjną 15''-ką (150-4H), jak ogólnie całym brzmieniem i sceną. DD55000 z 80-tych lat, po moich przeróbkach do prądowych crossoverów i w amplifikacji Bi/Tri-Amp, nie miałyby konkurencji na AVS.

* - od tych starszych Studio Monitor, lepsze są Westlake Audio HR-1VF z 1 x 10" mid-bass + 2 x 15'' woofers - całość inna z większa dynamiką. LF inny nawet z tymi samymi wooferami 2235H na piankowym zawieszeniu - z nimi mają potęgę/rozmach i pompę (woofery o niskim Fs, nastawione niski LF). Jeszcze inny bas w wersji z wooferami TAD, lub Gauss - na sztywnych zawieszeniach.

Żeby nam miały się podobać największe/najnowsze EVO, to muszą być (chociaż częściowo) jak topowe amerykańskie paki typu horn z compression drivers i szybkimi wooferami, gdzie jest wszystko bez limitów i to przy każdych poziomach i prędkościach.

Żeby był taki efekt - by z wrażenia dosłownie wciskało w fotel :)

spacer.png

Ale i te Evo pewnie lepsze od poprzednich bez dopiski Evo. Spoko im w Metallic Blue.

Focal Grande Utopia EM EVO + Naim Statement (Montreal Audio Show 2019)

Pink Floyd - Money


msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie wyczyściłam Wam temat z wypowiedzi " nie na temat". Piszcie o Focalach bo są tego warte. Pozdrawiam miłego dnia :)

 

  • Like 2
  • Thanks 1

Haiku Audio Bright MK4 ; Audio Academy Hyperion IV Plus, Hegel HD25, Raspberry PI4 + Allo digione Signature, Cambridge Audio 752BD,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.