Skocz do zawartości
IGNORED

Kolumny Revel Studio 2


aquamet
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, ponoć w internecie jest wszystko.... ale miarodajnej opinii na temat kolumn Revel Studio 2 nie znalazłem. Czy ktoś posiada taki zestaw, ktoś tego słuchał. Wiedzących więcej proszę o kontakt. Dzięki.

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko największe najbardziej wymagające - takie jak ma Cristiano Ronaldo. Nie znam Revel Ultima Studio2. Z kolei dwukrotnie natrafiłem na Revel PerformaBe F228Be, które wystąpiły w roli statysty, gdyż grały inne kolumny :)

Revel_vs_Isophon_vs_Focal_-_Audiogramm_-Revel_vs_Isophon_vs_Focal_-_Messen_Horen

Hi-Fi_News_February_2009_-_Review_-_ReveHi-Fi_News_February_2009_-_Review_-_ReveHi-Fi_News_February_2009_-_Review_-_Reve

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki, nie wiem jakie ma Cristiano Ronaldo ale wiem czego ja szukam... recenzja a szczególnie wykres słupkowy pozytywny, największa ilość punktów.  Z tym że to dotyczy modelu Revel Ultima Studio2 a ja szukam newsów o revel Studio 2, Ultima to chyba następca.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapewne Panu chodzi o

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )  z pierwszej serii Ultima

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Two 8-inch mica/carbon-filled co-polymer dome woofers

5.25-inch titanium-dome midrange

1.1-inch aluminum-alloy dome tweeter

0.75-inch textile dome tweeter (rear)

* * * * *

CR7 ma topowe

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )  z serii Ultima2

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Cytat

Specifications

Description: Ultima2 Loudspeaker Series, 4-Way Floorstanding Loudspeaker

1" (2.5 cm) Beryllium tweeter with 3rd Generation Waveguide

4" (10 cm) Titanium cone midrange

6 ½" (16.5 cm) Titanium cone mid-woofer

Three 8" (20.3 cm) Titanium cone woofers

Frequency Range: -3 dB from 23 Hz to 45 kHz

In-Room Response - Relative-to-Target Response: ±0.5 dB from 29 Hz to 18 kHz

Listening-Window Response: ±1.0 dB from 26 Hz to 20 kHz

Low-Frequency Extension: -10 dB at 17 Hz / -6 dB at 20 Hz / -3 dB at 23 Hz

Filter Network: Four-way, high-order acoustic response @150 Hz, 575 Hz, and 2.3 kHz

Impedance: 6 ohms (nominal) / 3.7 ohms (minimum @ 90 Hz)

Sensitivity: 86.4 dB SPL with 2.83 V @ 1m (4 pi anechoic)

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Sovereign
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry, dziękuję za linki, sporo informacji. Link do foty.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

To chyba już nowa linia. Szukam opinii osób które słuchały tego zestawu. Temat dość tajemniczy mimo że w linkach dużo pochwał...  Sprawność kolumn niska więc lampa raczej odpada, przydał by się wydajny tranzystor.

Dziękuję, Artur

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niewiarygodnie niska cena. Jest jakaś pułapka. Młodsza seria Performa na rynku wtórnym kosztuje około 2.5 tys. euro. Tu mamy niższą cenę za najwyższy model.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Następna pułapka na tej samej niemieckiej stronie :

Cytat

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

€ 4.200,-

Standort: D-47057 Duisburg Hochfeld

Wszystkie zdjęcia te same i jedna kolumna z obitym waveguide w górnej części :

Cytat

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Price: US $9,800.00

Condition: Used

Item location: Santiago, Chile

Ships to: Worldwide

Seller information: vintage-chile (181)

Based in Chile, vintage-chile has been an eBay member since May 22, 2000

s-l1600.jpgs-l1600.jpgs-l1600.jpg

Na jednym z kartonów (od Revel Ultima Studio2) stoi Marques Casa Concha :-)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy nawet przelotnie usłyszeć największe Revel Ultima Salon2 i w większości jest wiadome czego można się spodziewać po mniejszych Revel Ultima Studio2, gdyż są z tej samej serii Ultima2.

W dużych Salon2, na pewno skala, przestrzeń, jakość basu i jego rozciągniecie - jeszcze lepsze. Ogromne zapotrzebowanie na bardzo wydajne i jak najlepsze wzmacniacze mocy.

Mark Levinson No. 536, Theta Prometheus, Mark Levinson No. 53 etc. - powinny ? zaspokoić Revel'e Ultima Salon2.

Ktoś ze śląska nawet u siebie miał do posłuchania wypożyczone Revel Ultima Salon2 - i to jego wybór na najlepsze kolumny w kategorii do 100 tys. zł.

Słuchał m.in. z Accu P-7100 i tuningowanym AR Ref. 150 :

Cytat

Z ARC Ref. 150 było plastycznie, wieloplanowo. Ale odniosłem wrażenie że nie do końca idealnie kontrolował bas. Z Accuphase P-7100 było najbardziej akuratnie, mocno i fizjologicznie na dole, z lepszymi wybrzmieniami, ciepło na średnicy i bardzo eterycznie na górze. Ref. 150 i P-7100 grały w zasadzie w zbliżonej lidze, przy czym przewaga Accu dotyczyła dołu pasma, stąd uważam że był lepszy.

Ciekawe jak to granie wypadłoby w porównaniu do tego co kiedyś było z monoblokami ML No. 436 + ML No. 326S + ML No. 512

Na co dzień tomecki słuchał na Harpia Louis z AR, a na rezerwie Spendor S100.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
22 godziny temu, Sovereign napisał:

Następna pułapka na tej samej niemieckiej stronie :

Co do tych pułapek to na ich cytowanie zabrakłoby audiostereo, 90% okazji na zachodnich portalach to oszustwa. Zapytajcie o mozliwość odbioru lokalnego przez kuzyna, który jest w poblizu ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez barni
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
3 hours ago, barni said:

Co do tych pułapek to na ich cytowanie zabrakłoby audiostereo, 90% okazji na zachodnich portalach to oszustwa. Zapytajcie o mozliwość odbioru lokalnego przez kuzyna, który jest w poblizu ?

Nawet takie coś nic nie zmienia - ze mną "sprzedawca" kontaktował się raz telefonicznie aż do momentu przyjechania pod adres.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Interview with Kevin Voecks :

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )  (Sumit Chawla, PH.D. x July 17, 2008) USA

...a w nim odpowiedzi na zadane pytania dotyczące Ultima2 series.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )  (Reviewed By: Thomas J. Norton | Oct 21, 2007) USA

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )  (Reviewed By: Andrew Robinson | February 22, 2010) USA

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )  (Reviewed By: Kalman Rubinson | Mar 22, 2008) USA

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )  (Reviewed By: Fred Kaplan | December 2009) USA

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )  (Reviewed By: Tomek Ruba | 10/2010) CZ

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )  / 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )  (Reviewed By: Maciej Stryjecki | Hi-Fi i Muzyka 9/2012) PL

revel-ultima-studio-2-audio_12_08.jpg (Reviewed By: Malte Ruhnke | Audio 12/2008) DE

Pan Kevin Voecks otworzył wątek na AVS Forum :

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Wrzucił wyniki konfrontacji :

Cytat

Revel Performa F228Be vs. Paradigm Persona 3F vs. Magico A3 Results

Attached are the ANSI-CEA-2034-A (Spinorama) test results for the Revel F228Be, Paradigm Persona 3F, and Magico A3. 

The double-blind listening test results comparing the Revel and Magico are here:

Kevin Voecks
Acoustic Technologies
HARMAN Luxury Audio Group
Revel Founder

Od początku roku uzbierało się prawie 100 str. Na następnych stronach powyższego wątku może znajdować się jeszcze więcej pomiarów/wykresów i ślepych odsłuchów/testów : 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Sovereign
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 4 lata później...

Odgrzeje temat.Czy ktoś je słyszał i może  opisać brzmienie  tych kolumn??obecnie gram na tannoy dc10a ,jak bardzo różnią się te dwie kolumny???

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

M.in. w Kyriad Prestige w sali Rapsodia (pod koniec 2009 roku) były wspomniane największe kolumny z serii Ultima2.

Te topowe monobloki z serii 400, wysterowują nawet 4345 Studio Monitor z 18'' wooferem z papierową membraną na zawieszeniu piankowym.

52.jpgLevinson_01.jpgas09-52.jpghostessajbl.jpgas09-53.jpg

''Kyriad

W hotelu Kyriad Prestige, podobnie jak rok temu, do odwiedzenia było tylko kilka dużych sal. Ale gdyby zsumować wartość zgromadzonego w nich sprzętu, mogłoby wyjść drożej niż na dwóch piętrach Sobieskiego.

Atrakcyjnie zapowiadał się powrót do Polski jednej z największych legend hi-endu – Marka Levinsona. W przestronnej sali można było posłuchać systemu złożonego z odtwarzacza No. 512, przedwzmacniacza No. 326 i końcówek mocy No. 436. Na przemian podłączano do nich kolumny JBL K2 S9900 i Revel Ultima Salon 2. Trafiłem na moment przełączania kabli, więc mogłem porównać ich brzmienie. Niestety, nie każdy zwiedzający miał taką możliwość, ponieważ do sali co kilkanaście minut wpuszczano niewielkie grupki zwiedzających i prezentowano trzy fragmenty muzyczne. Nie wszyscy byli usatysfakcjonowani. Nie ma się czemu dziwić, bo amerykański system zaprezentował dynamiczne, szczegółowe i otwarte brzmienie. Bardziej podobało mi się zestawienie z JBL-ami. Można było tylko narzekać na akustykę sali, o czym prowadzący prezentację wspominali jeszcze przed włączeniem sprzętu.'' - Tomasz Karasiński

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

''W sali Rapsodia rozgościł się PH Ryszard Bałys z oldschoolowo wyglądającymi potężnymi JBL-ami K2 S9900 i zdecydowanie bardziej smukłymi Revelami Salon 2 napędzanymi elektroniką Marka Levinsona. Co prawda dźwięk wydobywający się z JBL-i był jak najbardziej spektakularny,'' - Fr@ntz

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Dynamiczny, szczegółowy, otwarty i spektakularny. - no to super!

Różne brzmienia z różną elektroniką.

as09-59.jpgas09-58.jpgas09-60.jpgas09-57.jpg

''Duże wrażenie robiły flagowe kolumny francuskiego Cabasse’a. La Sphere to nic innego, jak bezkompromisowa realizacja idei punktowego źródła dźwięku. W pokaźnych kulach zamontowano cztery przetworniki, których osie dokładnie się pokrywają. Koncepcja jest znana i stosowana nie tylko przez Cabasse. Jednak najczęściej producenci sprzętu ograniczają się do połączenia kopułki z głośnikiem średniotonowym. Tutaj częścią współosiowego układu jest także 55-cm woofer, schowany za widocznym z przodu trójdrożnym modułem TC23. Francuskie kule zawsze pracują z zewnętrzną cyfrową zwrotnicą, która nie tylko rozdziela pasmo do poszczególnych przetworników, ale też integruje je fazowo i umożliwia dopasowanie dźwięku do akustyki pomieszczenia. La Sphere zawsze też przyjeżdżają „w pakiecie” z Christophem Cabasse – właścicielem firmy – który instaluje wszystko na miejscu. Jeśli ktoś wydaje 600 000 zł na kolumny, może liczyć na taką obsługę.
Brzmienie było dosyć specyficzne i wywoływało rozmaite reakcje. Jednym bardzo podobała się energia, przejrzystość i bezpośredniość, inni wychodzili zawiedzeni i narzekali na... stereofonię. Sam zapisałbym się raczej do pierwszej grupy, chociaż od początku coś mi w tym dźwięku nie pasowało. Był dziwnie niespójny, chciałoby się powiedzieć: poszatkowany. Przestrzeń też okazała się dziwna. Może po prostu taka prezentacja wymaga od słuchacza wyzbycia się wszelkich przyzwyczajeń. Wiem, że nie można ocenić kolumn na podstawie krótkiego kontaktu w nieznanych warunkach, ale chyba niewiele osób będzie miało możliwość odsłuchu La Sphere we własnym domu. Wystawa jest dla wielu audiofilów jedyną okazją do poznania takich kolumn.
'' - Tomasz Karasiński

========

Haha ha, Fr@ntz wymiękł przy Cabasse „La Sphere” z cyfrową zwrotnicą i ośmioma (8) monofonicznymi wzmacniaczami mocy:

Cabasse_01.jpg2.jpg7.jpgCabasse_02.jpg

''Kolejną ciekawostką wystawy były sprowadzone przez The Hi-End potężne i kosmicznie wyglądające Cabasse „La Sphere” , które do pełni szczęścia potrzebowały równie poważnie wyglądającej (i zapewne ważącej) elektrowni w postaci cyfrowej zwrotnicy DSP i 4 par monobloków (na zdjęciu jest to ten składzik żelastwa zalegający na dole szafki audio w zgrabnym stosie). Wygląd rodem z filmu SF, dynamika supernowej i szybki niczym laser dźwięk mógł się podobać. Niestety „operator” pilota, chyba zbyt długo śledził losy bohaterów „Star Treka”, bo poziom głośności nader często przypominał to, co musiała czuć ofiara trafiona promieniem fazera ustawionego na ogłuszanie.'' - Fr@ntz

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Sovereign
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
On 3/27/2024 at 1:05 PM, meloV8 said:

Te kolumny to u nas raczej egzotyka. Szukaj informacji na zachodnich grupach.

Na ,zagranicznych forach  też cisza. Kilka filmików na YT i nic po zatym. Znalazlem jedna Polską recenzję która jest bardzo dziwna  .na YT jeden pan ma te glosniki bezpośrednio przy focal sopra 3 i twierdzi że revel  to bardziej techniczne granie .

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
W dniu 1.04.2024 o 20:31, Ronaldo9 napisał:

Na ,zagranicznych forach  też cisza. Kilka filmików na YT i nic po zatym. Znalazlem jedna Polską recenzję która jest bardzo dziwna  .na YT jeden pan ma te glosniki bezpośrednio przy focal sopra 3 i twierdzi że revel  to bardziej techniczne granie .

My-pzl1nz-Audiophile-Setup-NAD-M33-Rotel

''My [pzl1nz] Audiophile Setup: NAD M33, Rotel RB-1090, Focal Sopra 3, Revel Studio 2, SVS SB16, Oracle Delphi''

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

I ten jego komentarz (o którym wspominasz, że twierdzi):

''pzl1nz | 2 lata temu

I love the Revels but have to give the nod to the Focals! They make everything and anything sound pretty great! It sounds a bit weird, but the Focals are just fun and never do anything offensive. You can actually listen to Led Zeppelin on Focals without wanting to stab your ears out with pencils, and that is saying something! I would seriously put the Sopra 3s up against anything under $50k. The Revels are amazing in their own right! They are a little more fussy and aren’t quite as fun, perhaps a bit more technical. Maybe just the slightest bit more accurate which comes across as a touch of brightness here and there. But honestly I love both and won’t part ways with either!''

Wśród używanych, Sopra 3 dźwiękowo na 13k zł, na dany moment. Później jeszcze niżej.

Nie wliczając gumowatych basów Focala. Focale w sporym stopniu brzmieniowo i barwowo coś jak Yamaha NS-5000(+)NS-1000.

Studio2 mogą zagrać cieplej jak i neutralnie i bardziej realistycznie.

Revel Studio2 vs Focal Sopra 2 [vs. Focal Sopra 3]:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

''pcarnut | Mar 24, 2021

3. And last, does one of these have a wider sound stage? Reviews indicate they both disperse well, what's been your experience once they're home with you?

Thanks!
''

''Kal Rubinson | Mar 24, 2021

Again, my personal experience is with the Sopra 3 and soundstage width was quite good but I felt that the soundstage depth was less than hoped for. The Studios excel in both......................in my room.''

''Hephaestus | Mar 24, 2021

3. Revel speakers are safe bet if you prefer neutral sound with wide soundstage.''

''pcarnut | Mar 24, 2021

And lastly, I was told today by a dealer who sells both these speakers, that he thought the Sopras would probably be a little less fatiguing for extended listening. Would you agree?''

''Kal Rubinson | Mar 24, 2021

No. I believe that such an opinion might be honest but it is not objective. He would say that are less bright/less forward but I say they are somewhat dim and a bit recessed. Which is "less fatiguing for extended listening?" For me, the Revel (of which I never tire) but, for him, the Sopra (which I I found unfulfilling). For you?''

''pcarnut Mar 25, 2021

Thank you Kal, very helpful.''

W dniu 1.04.2024 o 20:31, Ronaldo9 napisał:

Znalazlem jedna Polską recenzję która jest bardzo dziwna

Polski recenzent bardziej niż neutralnych i równych, chciałby nierównych i urobionych brzmieniowo na plastikowych membranach lub jakichś skompresowanych i podkolorowanych monitorków BBC pod własne widzimisię.

W USA:

Conclusions
What's not to like—indeed, love—about the Revel Ultima Studio2? Almost nothing. I could point to the flimsy trap door and the less-than-overwhelming soundstage spread, though the latter was probably particular to my room. In the areas of lack of coloration, integration across the audioband, dynamic range, imaging, and soundstage depth, the Studio2s were simply outstanding. Including electrostatics that can't approach the SPLs that the Revels handled with aplomb, the Ultima Studio2s imposed less of a fingerprint on the sound than any speaker I have used. Urgently recommended, both to those in the market and to those who simply want to hear how good a loudspeaker can be. - Kalman Rubinson
  |  Mar 22, 2008 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )  Stereophile

W DE:

W teście grupowym, przetestowane i bezpośrednio porównane.

Focal Scala Utopia vs. Isophon Cassiano II D vs. Revel Ultima Studio2

revel-ultima-studio-2-audio_12_08.jpgRevel_vs_Isophon_vs_Focal_-_Audiogramm_-Revel_vs_Isophon_vs_Focal_-_Messen_Horen

Focale i Isophony sporo słabsze. Focal Scala Utopia z marną neutralnością i słabą jakością basu, do tego Focal razem z Isophonem z marną lokalizacją. I z Focala tylko 105 dB. I duże zniekształcenie z Focala i Isophona; szczególnie w basie.

Revel Ultima Studio2: Power & Präzision. Ultimativ neutrale Box mit sauberster Durchzeichnung und präzisem Tiefbass.

Studio2 Maximalpegel 111,5 dB. Zniekształcenia niziutkie, pasmo równiutkie.

Salon2 bodajże 110 dB.

W dniu 27.03.2024 o 11:39, Ronaldo9 napisał:

Czy ktoś je słyszał i może  opisać brzmienie  tych kolumn??obecnie gram na tannoy dc10a ,jak bardzo różnią się te dwie kolumny?

Performa3, PerformaBe, Ultima2. Po jednym modelu. Podłogowe z Performa3 dla mnie za delikatne (w jakimś w ogóle innym nie firmowym zestawieniu), choć nawet przy nich stopki/akcesoria pod kolumny słyszeli, nawet inni którzy też słuchali. Małe podłogowe z PerformaBe neutralne, równe i wierne tonalnie. Duże podłogowe z Ultima2 to rozpiętość, skala, przestrzeń, głęboki bas i pełny, czysty, rozdzielczy, detaliczny i naturalny dźwięk. Przeważnie grają po ciepłej stronie. Mogą być ciepłe, delikatne. Lub bardziej neutralne, wyraziste i mniej dogrzewające z szybkim, precyzyjnymi i wyrazistymi wzmacniaczami mocy. Jakie wysterowanie, w dużej mierze takie granie.

Studio2 na pewno z mniejszą rozpiętością basu, skalą i przestrzennością. I łatwiejsze do wysterowania. Nawet mocna  integra Mark Levinson No. 585.5 im wystarczy, ale wzmacniacze mocy Mark Levinson, Krell FPB cx, Krell Evolution, Gryphon itp., itd. - jeszcze lepiej je rozhulają. A do Salon2, najlepsze i wydajne wzmacniaczy mocy z duża rezerwą mocy.

Tomkly zawsze mi mówił, że Salon2 z Accuphase P-7100 to takie brzmienie dla sly30; takie jak wyżej Tomkly opisał w dniu 17.01.2016.

RevelULTIMASalon2-MESSLABOR-Audio.denr12_2007.thumb.png.6795f77a4068c942b6d938d299fc1496.pngkevin_voecks_pro_team.jpg

Zdjęcie blisko 20 lat ma. I tyle trzeba byłoby im dorzucić. Mark Glazer · Principal Engineer for Revel, woli F328Be z serii PerformaBe, od starszych Salon2 z serii Ultima2.

A z innych, może ktoś utrzyma się przy dużo starszych Salon2, mówiąc, że gładkie i ciepłe z naturalną średnicą, w porównaniu do F328Be z jeszcze bardziej wydajnym berylowym tweeterem zintegrowanym z najnowszym 6th-generation ceramic-coated, cast-aluminum Acoustic Lens waveguide. Bas krótszy, ale może być z lepszą energią i jakością. A system głośnikowy F328Be jest z wyższą efektywnością.

Jeśli komuś kto słucha na hornach, Salon2 jest za delikatny, to wtedy F328Be, lub jeszcze konkretniejsze wysterowanie.

Tytany i Beryl w Ultima2 delikatniejsze.

Nowe aluminiowe membrany z powłoką ceramiczną w PerformaBe, to nie takie same granie. Dopasują dla F328Be np. No 5302 + No. 5206, a z tą samą elektroniką, dużo starsze Salon2 mogą być za grzeczne.

''Brzmienie (Revel PerformaBe F328Be)

Wzorowo zrównoważone i spójne. Dynamiczne, solidne, nasycone, czyste, bezpośrednie. Łączą dokładność i różnicowanie z płynnością i kulturą. Nisko rozciągnięty, krzepki, kontrolowany bas, średnica z mocnymi wokalami, czyściutkie wysokie. Profesjonalne i przyjemne.'' - Andrzej Kisiel, Audio 5/2023

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

''W zakresie niskotonowym wczesny, ale łagodny spadek, z punktem -6 dB przy ok. 30 Hz.''

W zależności od preferencji. Jedni wolą Salon2; inni F328Be.

Wśród tamtych komentarzy, jest opinia osoby, która to w jednym pomieszczeniu słuchała Salon2 i F328Be:

''JamesWilliams-gf8gm | 2 lata temu

I have heard the Salon 2 and 328be in the same room. They sound little different. Where the sound stage is more behind the speaker with the salon 2 and a bit more in front with the 328be. The bass has a hair more punch on the 328be but less depth. The center focus (phantom center) is better on the 328be but at the same time the sound stage seems narrower. The Salon 2 is the better speaker but not beside each other they are probably interchangeable. The 328be is much easier to drive but would need subs for me.''

W USA lubią subwoofery; niektórzy takie, że aż doniczki z kwiatkami na parapetach się przesuwają.

W dniu 27.03.2024 o 11:39, Ronaldo9 napisał:

obecnie gram na tannoy dc10a ,jak bardzo różnią się te dwie kolumny?

Jedynie skuteczność/efektywność wyższa z Tannoy-i. Największe z jeszcze wyższym maksymalnym SPL, mogą dorzucić po jakimś aspekcie brzmieniowym.

Wiele różnych kolumienek Tannoya z Dual Concentric. Krótkie basy, mid-bassy + wyższa średnica, niższa góra. I dalej, bo generalnie wszystkie (z nie najdroższych) w podobnym stylu.

Z topowych Tannoy bardzo słabe Tannoy Kingdom Royal Carbon. Syntetyczne, techniczne, zmulone i skompresowane.

Co innego jak inne jak systemy głośnikowe grają neutralnie bez farbowania, gdzie jest rozpiętość, dynamika, moc, detal, tyle że bez kolorowania. A Kingdom Royal Carbon z elektroniką Esoteric to było zamulone, skompresowane, syntetyczne i techniczne brzdąkanie. Syntetyczne i techniczne także były Monitor Audio Platinum PL500 II z Naim Audio Statement.

Do Kingdom Royal Carbon, coś mocnego, pełnego, barwnego, dynamicznego i z dobrym detalem. Ten 4-drożny model z lepszą rozpiętością i sporo słabsza dynamiką niż Westminster Royal.

Z Tannoy-i, tylko Westminster Royal z Dual Concentric w obudowie (typu compound horn) dorzucającej do efektywności i dynamiki, miał depnięcie i lepsze brzmienie od pozostałych Tannoy-i. Dual Concentric to dynamiczne, zawężone pasmo i bardziej konturowe, niż detaliczne i neutralne. Ale dynamika jest topowa z Tannoy Westminster i brzmienie trzymane krótko przy średnicy.

Tannoy Westminster Royal grały ze wzmacniaczem mocy OTL 40W, przedwzmacniaczem EAR 912 i odtwarzaczem Audio Research. Było życie, dynamika i fajny level SPL. Przeciętne: detal, neutralność brzmienia i rozpiętość pasma. Bas schodzi do ok. 60 Hz.

613ceaff8f872842f2b9ea95f67338c42c8899dawestminsterroyal-he(1).jpg

''Tom CJan 13, 2023

Regretfully, just seeing this now, nearly three years after the fact.
I have owned Tannoy Definition DC10A for about five years now. Tried to sell them a year ago, but was only offered $2K for them. I paid $7K (used), so didn’t sell. Now I know why, if they were selling this low at recent close out.
I decided to try to make the best of them. One problem is that they don’t have enough output below about 125Hz
.''

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

1586867370500-png.58720

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie.w sklepie dali mi 2 tyg na zwrot więc  prawdopodobnie  będę je miał w sobotę u siebie,no i zobaczymy  jak te wszystkie  wykresy i porównania wyjdą w praktyce.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozhulały im duże Salon2, to i poradziłyby z mniejszymi Studio2.

Zaprojektowane w UK, składane ChRL, monofoniczne wzmacniacze mocy Icon Audio GU81 Mono Blocks 250 Watts of Triode Power - MB81 PP 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )  / 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) wizualnie i brzmieniowo spodobały się właścicielowi kolumn Salon2:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Grają w Singapurze, czyli właściciel ma blisko na Grand Prix Singapuru w Formule 1.

Image.jpeg.8bd01ca43adc4e504151e438790c4MB81-pair.jpg.969e64f8ec4c6f5553bf52e6caArcam.thumb.jpeg.b1fcf4857c78a80b11cb97a

Vegas - Pratigi (Original Mix)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Metallica - Enter Sandman

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Larry Carlton - Sunrise (Fire Wire)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Vanessa Fernandez - Here But I'm Gone (Use Me)

=========

W Rosji, kolumny, kable i elektronika amerykańska:

Revel Ultima Salon2;

Monobloki Red Dragon Audio (Latest Generation Class-D ICEpower amplifier Technology) + Audio Culture Air Pillar AP0345T Ultimate Pro (absorber, isolation footers);

NBS Statement Extreme III (Speaker Cable, Interconnect Cable XLR, Power Cable);

Apple MacBook Air;

Audio CultureОбеспечиваем абсолютную нейтральность воспроизведения звука.

Andrew Cyrille · Wadada Leo Smith · Bill Frisell - Worried Woman (Lebroba)

Lionel Loueke · Cyro Baptista · Christi Joza Orisha - Bouriyan (The Journey)

Béla Fleck and the Flecktones - Blu-Bop (Flight of the Cosmic Hippo)

=========

W Korei:

Revel Ultima Salon2;

Wzmacniacz mocy Soniccraft ODIN (Korea);

odin-0-soniccraft.webpodin-1-soniccraft.webpodin-0b-soniccraft.webp

Acrolink 7N-S1400 Leggenda (Speaker Cable), Oyaide TUNAMI (Power Cable);

Spectral DMC-30 Preamplifier;

Cappuccino DAC (Korea) / Mytek Brooklyn DAC+;

Aurender N100H.

N. A. Rimsky-Korsakov: The Snow Maiden - Suite - Danse des Bouffons · Boston Pops Orchestra · John Williams (Pops à la Russe)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
W dniu 3.04.2024 o 08:29, Ronaldo9 napisał:

Dzięki wielkie.w sklepie dali mi 2 tyg na zwrot więc  prawdopodobnie  będę je miał w sobotę u siebie,no i zobaczymy  jak te wszystkie  wykresy i porównania wyjdą w praktyce.

To napisz jak to gra.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Muszę przewietrzyć mój system…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[50:03] Loudspeaker Measurements Explained, John Atkinson, Stereophile Editor - October 16, 2011

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

W dniu 8 marca 2015 r. (do $21,998*) podium John'a Atkinson'a:

1. Revel Ultima Salon2
2. Triangle Signature Delta 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
3. Sony SS-AR2 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Dla Tomkly'ego Revel Ultima Salon2 najlepsze do 100 tys. PLN za nowe.

* $21,998.00 to było już w styczniu 2008 roku. W 2023 roku na liście Stereophile'a: Recommended Components 2023 Edition Loudspeakers, są Revel Ultima2 Salon2 (w cenie): $24,200/pair 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Topowo (jak na konwencjonalne kolumny) przetrwały próbę czasu. Są z 2007 roku, a nadal trzymają wysoką formę. Bardzo dobrze, szczególnie jak na nie-szerokie kolumny z 3 x 8" na basie.

Wilson Audio Alexia, Sasha V - technologicznie i brzmieniowo zacofane przy JBL Project K2 S9800 Special Edition. K2 S9800SE jak ponadczasowy system głośnikowy z przyszłości, a Wilsony na szmaciakach, mięciutkich membranach, jak zwykłe/konwencjonalne kolumny z XX wieku.

K2 S9800SE neutralnością, rozdzielczością, precyzją, dynamiką, szybkością, jakością basu i ogólnie brzmieniem lifelike; pokonują te Wilsony.

Grubo (+8 dB) podbity bas w Wilson Audio Alexia. Czy Alexia V też ma podobnie (?).

Grubo podbity bas i wysoko podbite wysokie w Wilson Audio Sasha V.

Wilson-Audio-Alexia-Messwerte-StereoplayWilson-Audio-Alexia-Bewertung-StereoplayWilson-Audio-Sasha-V-Audio-de-10-2023.pn

Holger Biermann testował kolumienki Alexia, a 14 miesięcy wcześniej (04 | 2013), również on testował 4365 Studio Monitor.

Od tych obu Wilsonów, już bym wolał JBL 4365 Studio Monitor, z ogromną rezerwą potencjału brzmieniowego.

''Die Klavieranschläge klangen völlig natürlich aus. Diese Klarheit ist womöglich ein Resultat der extrem niedrigen Horn-Verzerrungen; natürlich trägt auch der 38-Zentimeter-Bass mit seiner immensen Membranfläche von fast 900 Quadratzentimetern seinen Teil bei... Aber die 4365 beherrscht auch das Feine, stellt etwa Phasenverschiebungen wie auf Madonnas „Ray Of Light“ noch genauer dar als die B&W und lässt den Zuhörer so an der Arbeit der Tonmeister teilhaben. Und sie harmoniert besser mit Röhren. An ihnen klang die 4365 noch bezaubernder, nicht mehr ganz so direkt. Dafür wurden die Klangfarben satter und feinste Hochtonverästelungen (wie in Monty Alexanders „Hurricane Come And Gone“) noch freier wiedergegeben. Dennoch muss ich einräumen, dass es Verschwendung wäre, diesen Lautsprecher an kleinen Röhren und nicht an Wattboliden wie den Referenz-Monos Ayre MX-R zu betreiben. „The Race“ von Yello mit 120 Dezibel durch den Hörraum jagen zu lassen ist ein Erlebnis, das man so schnell nicht vergisst und das süchtig macht – und das mit klassischem HiFi und mit Röhren selbst der 100-Watt-Klasse nicht möglich ist.'' - Holger Biermann

JBL-4365-Studio-Monitor-Messwerte-StereoJBL-4365-Studio-Monitor-Bewertung-StereoJBL-4365-Studio-Monitor-Impedanzverlauf-

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )  ''Like a chameleon, the Salon2’s sound changed with changes in source components and amplification.'' - Robert Harley, The Absolute Sound  January 2008 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )  ''The Salon2 is a large and demanding widebandwidth speaker, with genuinely high-end performance. That makes it extremely demanding of partnering equipment, as the accompanying list demonstrates. Don’t be fooled by their comparative affordability (at least compared to the competition); this is one speaker with which you can’t cut corners.'' - Chris Binns, Hi-Fi+December 2008

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )  ''It’s seldom that a pair of speakers reaches this ideal of sounding so real, but these did.'' - Doug Schneider, SoundStage! Network | December 2009

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )  by Larry Greenhill  | Jun 17, 2008 (Stereophile, Vol.31 No.6)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )  by John Atkinson | March 2009 (Stereophile, Vol.32 No.3)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )  by Jim Austin | May 2019 (Stereophile, Vol.42 No.5)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )  by Larry Greenhill | July 2019 (Stereophile, Vol.42 No.7)

Salon2 z sześcioma (6) przetwornikami. Studio2 z czterema (4) przetwornikami. W Salon2 dodatkowy przetwornik na basie~subbasie, i pomiędzy mid-wooferem/niską średnicą a tweeterem, czyli niemalże w samej średnicy 575 Hz ~ 2.3 kHz, bo niska średnica to 300 Hz ~ 800 Hz.

Filter Network [Salon2]:  Four-way, high-order acoustic response @ 150 Hz, 575 Hz, and 2.3 kHz

Filter Network [Studio2]: Three-way, high-order acoustic response @ 230 Hz and 2 kHz

Sensitivity [Salon2]: 86.4 dB SPL with 2.83 V @ 1m (4 pi anechoic)

Sensitivity [Studio2]: 87.7 dB SPL with 2.83 V @ 1m (4 pi anechoic)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Revel-ULTIMA2-Series-Salon2-Studio2-Gem2Revel-Ultima-Salon2-Specifications.pngRevel-Ultima-Studio2-Specifications.pngRevel-Ultima-Salon2-Studio2.png

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmmm triangle delta signature  milalem u siebie  z nu Vista 800 ÷ CD i  w tedy wybrałem  tannoy dc10a .pamiętam  ze dwie 16cm na basie vs 25cm w tannoy  napewno  się  różnią. W revel  mamy 2 x 20cm ale inny materiał. Dodam  ze do zamianki muszę dołożyć 7kzl.tannoy mam ze 4 lata i nigdy na brak basu nie narzekałem a gram w 18m2.pamietam ze kiedy je odsluchiwalem to rozważałem zwrot ze względu  na zbyt mocny bas względem  poprzednich (spendor statement). A na tym kawałku  bas  jaki jest u was????

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Było coś o tym basie w twoim temacie Tannoy Definition DC10A:

A komu innemu z 15'' papierem na basie, ponoć było wszystko w porządku.

Triangle Signature Delta, nowe kosztowały 24990 zł. 5kzł mniej od większych Alpha. Bas to nie jest ich najlepszy aspekt. Z ich lat wysokim modelem był Triangle Magellan Concerto Sw2 za 90kzł. Słuchałem największych Triangle Magellan Grand Concert. Tubowe tweetery wyraźniej było słychać niż resztę, która była mniej obecna niż tweetery. Tweetery jak do jakichś kolumn typu horn, jako wysokotonowe, gdzie obok na średnicy większy horn i driver. McIntosh nie pasował do tych Triangle.

Tannoy Definition DC10A z Maximalpegel na poziomie 111 dB, to o 6 dB więcej niż Tannoy Kensington GR z których najsłabsze aspekty, to bas i neutralność. Ciekawe jak wypadają np. przy Triangle Magellan Quatuor 40th i Cello 40th. Edycje jubileuszowe m.in. z ulepszonymi tweeterami [TZ2900PM-MG] i z magnezowymi membranami. Do tego zwrotniczki z czarnymi kondensatorami SCR MKP i miedziane okablowanie AudioQuest, to czysto i gładko.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Te Cello 40th testował już pan Andrzej Kisiel

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )  ; i pan Tomasz Karasiński: 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

''Spotkanie z pierwszymi Cello ponad 15 lat temu już na zawsze pozostanie w mojej pamięci jako doświadczenie ważne i przyjemne. Do tamtej pory brzmienie Triangle było u mnie "na cenzurowanym", a Cello bardzo poprawiło reputację i zmieniło moje nastawienie.

Nie stałem się bezkrytycznym entuzjastą wszystkich Triangli, ale już się nie obawiałem o kłopotliwe wyniki testów. A same Cello były subiektywnie tak dobre, trafiając w moje ówczesne potrzeby, że je kupiłem… i służyły mi dostatecznie długo, abym mógł ostatecznie potwierdzić, że nie było to nieporozumienie ani chwilowy kaprys.

Jednak od ładnych paru lat Cello już nie mam, czasami budzi się ciekawość, jak by one zagrały w konfrontacji z wieloma innymi kolumnami, które pojawiają się przede mną, jak poradziłyby sobie z niektórymi nagraniami… Dlatego możliwość przetestowania specjalnej edycji Cello ucieszyła mnie szczególnie.'' - Andrzej Kisiel

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Triangle Magellan Cello 40th w bezpośredniej konfrontacji pokonały Franco Serblin Accordo Essence:

Cytat

Podsumowanie

Podsumowując, kolumny Franco Serblin Accordo Essence przyciągają wzrok eleganckim designem i oferują satysfakcjonujące brzmienie, zwłaszcza w mniejszych pomieszczeniach, podczas gdy kolumny Triangle Magellan Cello 40th zapewniają jeszcze wyższą jakość dźwięku, szerokie pasmo przenoszenia i większą rezerwę mocy, co sprawia, że są one doskonałym wyborem dla najbardziej wymagających melomanów.

HTaudio - test i recenzja 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )  22-02-2024

Magellan Cello 40th z nieco wzmocnionym basem. Spadkiem w rejonie 1.3 kHz ~ 2 kHz - największym 5 dB przy 1.5 kHz. Wyżej od 14 kHz zaczyna spadać tak, że przy 17 kHz jeszcze więcej dB na minusie, ale ważniejsze co poniżej w głównym zakresie. Accordo Essence z podobnym niemalże bliźniaczym dołem w 1.5 kHz i z jeszcze większymi zniekształceniami w basie.

Messwerte [Triangle Magellan Cello 40th] 8 na 10.

Messwerte [Franco Serblin Accordo Essence] 7 na 10.

kolumny%20triangle%20i%20franco%20serbliTriangle-Magellan-Cello-40th-Messwerte-SFranco-Serblin-Accordo-Essence-Messwerte

Messwerte [Tannoy Definition DC10A] 5 na 10.

Tannoy-Definition-DC10-A-Messwerte-StereTannoy-Definition-DC10-A-Bewertung-StereTannoyDefinitionDC10A-DualConcentric.thumb.jpg.0f602a6f552b5de826824e4dfd5dfbe8.jpg

Tannoy Westminster Royal SE wg Niemiaszków (w porównaniu do DC10A) z dużo lepszą dynamiką, bardziej naturalne i z trochę lepszą jakością basu. Rozciągnięcie basu 57 Hz (-3 dB) i 52 Hz (-6 dB). Maximalpegel 115 dB. Messwerte 6 na 10.

TannoyWestminsterRoyalSE-Messwerte.Stereoplay07_2007.thumb.png.eb7808e6f7f153ef6d57f3dc15b9f5d9.pngTannoyWestminsterRoyalSE-Bewertung.Stereoplay07_2007.thumb.png.96a764e2a403fc01cd796f2a313363a3.pngTannoyWestminsterRoyalSE-DualConcentric.thumb.jpg.66c3deea0fe1f96efd4167f89fad63d2.jpgRevel-Ultima-Salon2-ML-No-53-ML-No-52-St

Dla porównania. Revel ULTIMA Salon2 u nich zszedł do 18 Hz (-3 dB) i 16 Hz (-6 dB).

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

K2 ma dla mnie zasadnicza wade - ten dźwiek chyba z racji konstrukcji tej tubki ma dosyć ograniczoną wysokość, ma się wrażenie że dźwięk nie wypełniał całego pomieszczenia ale był jakby odcięty nad głową słuchacza. Ja jednak preferuje jak dźwięk wypełnia swobodnie pokoj w każdym wymiarze. Poza tym dla mnie on miał zbyt dużą preferencję przodu, wiecej działo się na linii od zestawów do słuchacza niż od zestawów wgłąb. Koncerty brzmialy na tym świetnie ale w zakresie nagran studyjnych chyba preferuje klasyczny dźwiek lub od jakiegoś czasu przetworniki dookólne. Ale kazdy ma swoje wlasne preferencje k sposob odbioru muzyki. Analogicznie posilkowanie sie duza iloscia recenzji jest malo przydatne. Chyba, że znamy preferencje recenzenta i wiemy, ze sa one zgodne z naszymi. Inaczej to troche jak czytamie o wyższości Salmy Hajek nad Claudią Schiffer o Penelope Cruz

PS. W USA mają inny system budowy domów i inne gabaryty pomieszczeń co wpływa znacząco na budowę zestawów i ich pożądaną charakterystykę, niemniej znam osoby które Wilsony w Polsce uzytkują w pomieszczeniach mniejszych od amerykańskiej łazienki Tylko nie wiem, czy to w taki. układzie ma służyć do muzyki czy burzenia ścian

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
naczej to troche jak czytamie o wyższości Salmy Hajek nad Claudią Schiffer o Penelope Cruz


Ta wyzszosc jest oczywista i tu nie ma o czym dyskutowac

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dojechaly

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

I zostają To chyba była najszybsza decyzja.pamietam że z tannoyami musiałem trochę walczyć a revel wyskoczyły z pudełka  i zwbrzmialy jak  trzeba.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Ronaldo9 napisał:

Dojechaly

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

I zostają To chyba była najszybsza decyzja.pamietam że z tannoyami musiałem trochę walczyć a revel wyskoczyły z pudełka  i zwbrzmialy jak  trzeba.

 

Juz bardziej w kącie nie mogłeś ich postawić?

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Muszę przewietrzyć mój system…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
 
Juz bardziej w kącie nie mogłeś ich postawić?
 
 

U mnie podobnie stały sporo większe Zollery Solution i grało to tak, że dupe urywało - dosłownie i w przenośni. Wszystko zależy jak układają się mody pomieszczenia, u mnie kilkanaście cm robiło naprawdę dużą różnicę.


Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
W dniu 8.04.2024 o 10:37, barni napisał:

K2 ma dla mnie zasadnicza wade - ten dźwiek chyba z racji konstrukcji tej tubki ma dosyć ograniczoną wysokość, ma się wrażenie że dźwięk nie wypełniał całego pomieszczenia ale był jakby odcięty nad głową słuchacza. Ja jednak preferuje jak dźwięk wypełnia swobodnie pokoj w każdym wymiarze. Poza tym dla mnie on miał zbyt dużą preferencję przodu, wiecej działo się na linii od zestawów do słuchacza niż od zestawów wgłąb. Koncerty brzmialy na tym świetnie ale w zakresie nagran studyjnych chyba preferuje klasyczny dźwiek lub od jakiegoś czasu przetworniki dookólne. Ale kazdy ma swoje wlasne preferencje k sposob odbioru muzyki. Analogicznie posilkowanie sie duza iloscia recenzji jest malo przydatne. Chyba, że znamy preferencje recenzenta i wiemy, ze sa one zgodne z naszymi. Inaczej to troche jak czytamie o wyższości Salmy Hajek nad Claudią Schiffer o Penelope Cruz

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

PS. W USA mają inny system budowy domów i inne gabaryty pomieszczeń co wpływa znacząco na budowę zestawów i ich pożądaną charakterystykę, niemniej znam osoby które Wilsony w Polsce uzytkują w pomieszczeniach mniejszych od amerykańskiej łazienki emoji3.png Tylko nie wiem, czy to w taki. układzie ma służyć do muzyki czy burzenia ścian emoji1787.png

Nie wiesz czego słuchasz i mylisz. Pisałeś coś takiego o 2-way 4367 Studio Monitor, nawet nie wiedząc, że to 4367. To samo później komuś pisałeś o 4429 Studio Monitor, myląc je z 4367 Studio Monitor emoji16.png. 4367 to dużo wyższy level. Nie wiesz czego słuchałeś i mylisz. Słuchałeś jeszcze niedużych S3900, jakichś Focali Sopra i z bass-reflexu z Focala wokal słyszałeś. Kup także 2-way Exclusive model 2402 / Pioneer-TAD TSM-2, to będziesz miał kompresje, uśrednianie i kolorowanie, w porównaniu do 2-way 4367 Studio Monitor. Ustawisz TSM-2 przy swoich kolumienkach.

Jakbyś stał nad kolumną 4367, zamiast siedzieć na przeciwko hornów. Te 4367 czasami pochylają ku tyłowi, ustawiając na odpowiednich standach. 4367 grając ze słabą integrą, lub taką która im nie pasuje, mogą zagrać za nisko. Ale z porządnym wzmacniaczem mocy No.534, nic takiego nie miało miejsca. To pełny, spójny dźwięk, a nie jakiś chuderlawy grający UHF-em.

4367 Studio Monitor ze wzmacniaczem mocy No.534, grały bogatym, trójwymiarowym, przestronnym, z dobrym detalem, dynamicznym i uniwersalnym dźwiękiem. Średnie i wysokie były w stylu Wilson Audio z Dan D'Agostino. Ale w 4367 z papierowego 15'' woofera, dynamika, moc i lepsza kontrola niż z Wilsonów. Taki dźwięk podobał się m.in. dla użytkownika kilkudrożnych aktywnych Dynaudio, bo grało wszystko i na różnych poziomach głośności i nie męczyło, relaksowało go brzmienie z pierścieniowych polimerowych membran.

4367 tkanką podobne i do nowych Klipschorn, do tego 4367 całościowo równej i bardziej trójwymiarowo grające z hornem HDI (High-Definition Imaging).

Droższe modele na metalowych membranach, to wyższy level i sporo inne i mniej litościwe. To szybki i otwarty o dużej rozpiętości i wypełniający pomieszczenie dźwięk. Wyrazisty, dokładny, nie łamiący się dźwięk, na berylowych i magnezowych. Można wysterować jak się chce. Wysterowane gra lifelike.

Na tym poziomie wysterowania twoje budżetówki jak skompresowane, a poziomy SPL przy których twoje się palą. Focal Grande Utopia EM także ze skromnym maximalpegel 112 dB. Syntetycznie, średnio detalicznie i nie szybko grające Focale są za wolne żeby grać tak szybko i na wysokich SPLach. Przetworniki za słabe. One do kina się nadają, bardziej są jak słonie. Nie są szybkie, a syntetyczne z własnym nalotem i rozjaśnione, do tego nie za szybkie gumowe kinowe basy.

Radialstrahler mbl 101E / 101E MkII grają w swój specyficzny sposób i nawet się nie zbliżyły do K2 S9800. mbl 101E / 101E MkII ślamazarne granie, przeciąganie, zmulanie, bez skupienia, wyrazistości, szybkości, ekspresji, mięciutkie, delikatniutkie, brzdąkanie. - na lekko wysokich poziomach, łatwo to przesterować, skompresować i zniekształcić. K2 S9800 bez wysilania się, mbl-e 101E / 101E MkII do kąta zapędzają.

mbl, ani to neutralne, ani naturalne, ani dynamiczne, ani lifelike. Dźwięk stonowany, wycofany, skompresowany, sztucznie rozdmuchany i przeciągający się. Słaba nierealistyczna scena. Przy wyczynowo wysterowanych hornach, te mbl-e są jak skompresowane, spowolnione i ze spłaszczonym złamanym dźwiękiem. mbl-e nie mają przetworników, które by potrafiły grać maksymalnie szybko, wyraziście, mocno, otwarcie i wyczynowo. Z nich dźwięk, nie jak struna, ale jak guma z gaci. Kto ci nagrywa/rejestruje organy piszczałkowe, gitary, czy dęciaki z każdej strony (jakby w każdym kierunku grały tak samo) i od kiedy np. dęciaki grają tak samo dookólnie w poziomie, a później to odtwarzasz na mbl i zakłamujesz przekaz pod własne widzimisię.

 

szatan u siebie przeważnie narzekał na vintage 4343 Studio Monitor (kupione tam u ciebie w Lodzi od lukag72, który swego czasu tam jakiś sklep audio prowadził). To były 4343 Studio Monitor w wersji Kenrick Sound z białym aquaplasem na papierowych 15'' i 10'' membranach, i może ze zwrotnicami na Jantzenach Silver lub podobnymi, których używano w tamtych latach w KRS. Początkowo podłączył jakąś lampeczkę, a później coś mocniejszego, halcro dm68.

pmcomp pisał mu co zrobić by lepiej wysterować, aby grały powyżej 30% możliwości, a @szatan wymiękł i rzekł mu:

W dniu 9.03.2020 o 18:50, szatan napisał:

ale moje nastawienie do takiej amplifikacji jest sceptyczne, zbyt to zawiłe na domowy system i raczej nie chciałbym grać na takim systemie.

pmcomp po wielu latach, dopiero co niedawno (bo wcześniej myślał, że tamto co było, to był już koniec) na dobre rozhulał swoje 4343B Studio Monitor (nie od KRS) i grają mu jak nigdy wcześniej :), a ty chciałeś po kilku dniach/tygodniach i nie wiedząc jak.

A te 30% to mogło być nawet 15-20%.

W dniu 10.03.2020 o 12:01, szatan napisał:

Poradziłem sobie częściowo z kiepską sceną 4343 lepiej zagrały ustawione prosto bez dogięcia, bezpośredniość przekazu spadła ale przestrzeń i jej głębia się pojawiły.

W dniu 13.04.2020 o 22:09, szatan napisał:

Ostatnio u mnie dużo grają electro voice gamma są trochę w stylu jbl jeśli chodzi o walory dynamiczne i bas ale jakby więcej serca w muzykę wkładają.

L300 Summit posłuchał u bazodruta i zachwycony, do tego prosto jak lubisz, jeden wzmacniaczyk i jedna parka kabelków głośnikowych.

W dniu 30.09.2019 o 00:12, szatan napisał:

Sprostowanie - jbl l300 też nie miałem w domu. Grają kompletnie - to skończony i rewelacyjny dźwięk, można użyć najlepszych i teoretycznie sprzecznych ze sobą określeń: swoboda, gładkość, naturalne ciepło, precyzja, przestrzeń, naturalność, energia, gładkość, referencyjny bas, góra po której ciężko się otrząsnąć ale to był cały dopracowany system.

W dniu 13.03.2020 o 12:03, szatan napisał:

ale z tymi 4343 co mam nie jest tak źle jak piszesz grają naprawdę zacnie ?

O 4343 Studio Monitor by KRS (Kenrick Sound), pisałeś, że kiepska scena i kolumny trudne do sprecyzowania jakie są, że bez charakteru, tzn. bez urabiania dźwięku na twój strój pod siebie. Jakie wysterowanie, takie granie.

Może chciałeś by grały jak inne twoje kolumienki z mocnym specyficznym urobionym charakterkiem i mocnymi ograniczeniami tzn. podkolorowane, mało uniwersalne, mało neutralne i mało lifelike, jak do sypialki do snu.

Przy HR-1VF to byś umarł, gdyż 4343 pod względem zapotrzebowania do wysterowania, to pikuś przy Westlake Audio HR-1VF:

W dniu 11.03.2020 o 20:28, szatan napisał:

Co do porównania 4343 i l300 - wybrałbym l300 ale tam miały lepszy pokój i lepszy, bardziej dopracowany system.

------------

@barni

Radialstrahler mbl 101 X-Treme to wolny i oderwany bas od reszty, jak ze słabego kina, i granie wyższą średnicą/niższą górą - przy dobrym wysterowaniu, które dla ciebie było ostre. A przy gorszym wysterowaniu zmulone i smętne granie, które dla ciebie było w sam raz.

I takie to niemieckie wydumki jak German Physiks. - duże German Physiks PQS-302 brzdąkały w Munich 2014. Poza nielicznymi osobnikami, nikt tego nie chce. Nierealistyczna scena i przeciągnięta brzdąkanina. W 2014 roku śmiali się z tych Germanów i z tej ich muzyki emoji1787.png.

Radialstrahler jakbyś jedne usta miał dookoła głowy :), i zamiast konkretnie w kierunku, to słabo po całości, i podobnie z dęciakami, strunowymi i wszelkimi innymi, bo nawet perkusja kierunkowo lepiej wchodzi z systemów głośnikowych. 

Sprzedałeś upgrade'owane Zoller Metropolis Solution 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Kupiłeś monitorki mbl 121 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )  i subwoofer(?), czy co innego.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

barni, niczym amator błądzący we mgle:

W dniu 13.07.2020 o 18:34, barni napisał:

 

Czego nie lubię

  • papierowej średnicy, po prosty słyszę niepowleczony niczym papier w głośniku i mam na to alergię,
  • wszelkiej maści szerokopasmowców grających świetnie wokale ... i tylko wokale,
  • dźwięku i wyglądu vintage
  • agresywności i sygnatury dźwiękowej tub (wiem, że istnieją takie które jej nie maja ale chyba poza budżetem )
  • zestawów grających sucho lub dźwiękiem wycofanym daleko za zestawy
  • powolnego przeciąganego basu, czyli linii transmisyjnych i źle zestrojonych bass refleksów

Słuchana muzyka - popularna z bardzo dużym udziałem rocka i metalu.

Zastanawiam się na razie (kolejność przypadkowa):

  • Elac 507/509 - grały kiedyś w zasadzie jako tło na AS, ale było ono na tyle ciekawe, ze chciałbym to powtórzyć odsłuch normalnych warunkach,
  • Focal Spectral 40th - miłość do kevlarowych Focali nie rdzewieje,
  • Cabasse Baltic - La Sphere na AS i te topowe starsze grały ciekawie, pytanie ile z tego w Balitic-ach i na ile one potrafią zagrać głośno,
  • B&W 80x D, ale obawiam sie, że dobre granie rock-a i metalu oraz brak kastracji słabych realizacji troche je z rankingu wyłącza,
  • Wilson Audio Sophia ( pytanie która jest najlepsza wg Was ), Sabriny słuchałem w kilku miejscach i nie wiem zupełnie skąd ten zachwyt. Z kolei serii Watt się boje z racji wieku i pewnie już wymienianych zawieszeń, a wyższe są poza budżetem
  • Genesis / Von Schweikert / wyższe Thiel - ogólnie z racji możliwości w zakresie basu i generalnie grania dźwiękiem zbliżonym do koncertowego,
  • mniejsze lub starsze Focale Utopie ( ew. Scala itd)  - pytanie które wg Was grają takim dopalonym dźwiękiem z dawnych kat, niestety ostatnie wcielenie lifestyle'owe Focala mnie nie porywa, bo słabo się mieści w kryteriach które wskazałem,
  • MBL 121 z jakimś subwooferem - wiem, że to strzał w bok , ale stereofonia MBL-i i ich wokale to jest coś niesamowitego, a wyższe 111-tki PRAT mają na poziomie ujemnym - te woofery na bokach to dla mnie pomyłka. Niestety 101 nowe są poza budżetem, a używane nie istnieją.



PS3. Pewnie niektórzy wiedzą, że mam Zollery Solution, które uwielbiam miłością odwzajemnioną od 15 lat. Niestety jest to kawał kloca wyglądającego pięknie z frontu i fatalnie z boku, stąd nie nadają się do wstawienia do mojego salonu. Niemniej jest to dokładnie brzmienie jakie lubię jeżeli to komuś pomoże.

La Sphère, które grały po raz drugi, to była lipa, zamulone i niespójne granie wycinkami pasm.

Cytat

barni | 18 Marca 2018

Wszelkie głośniki tubowe odpadają, bo ich spektakularny w pierwszym momencie dźwięk jest dla mnie na dłuższą metę po prostu męczący. Odpadają też wszystkie zestawy na dużych przetwornikach celulozowych, nie jestem w stanie żyć z ich podbarwieniami średnicy czy brakiem kontroli basu.

Tak na zdrowy rozum przychodzą mi do głowy do takich warunków akustycznych:

- przerośnięte monitory typu Harbeth 40 czy studyjne Focale Trio albo Dynaudio Air,

- przysadziste podłogówki z portfolio Wilsona, Hales-a, czy B&W.

Problem w tym, że w tym przypadku chciałbym się zmieścić w kilkunastu tysiącach ( z ew. górką na wersję aktywną ), oczywiście w tej cenie dopuszczam też używki ale nie starsze niż 10 lat.

...powyżej w dwóch twoich postach masz takie typy, że sporo z nich to tylko pod kwiatki, lub do sprzedania. Widać tam, że nie wiesz co piszesz i nie wiesz co być chciał. Niezdecydowanie i błądzenie jak we mgle. Kevlar-owiec i Omnipolar-owiec.

@barni, coś dla ciebie, dla miłośnika dookólnych pierdziawek:

German Physiks Borderland Mk V Ultimate (14.900 Euro). Bas z ogromnym dołem, szczególnie w wyższym basie, jak dziurawy oderwany od reszty. Mnóstwo zniekształceń w całym paśmie, i Maximalpegel 91 dB emoji1787.png

Poza kilkoma nielicznymi wyjątkami, w ogóle nie chcą brać tych niemiaszków.

German-Physiks-Borderland-Mk-V-Ultimate- German-Physiks-Borderland-Mk-V-Ultimate-

--------------------------

W Korei też już grają Studio2:

Revel Ultima Studio2, Mark Levinson No.33HL, MBL 6010D, Melco N1A/2, Linn Klimax DS/3, Switching hub LHY Audio (2개). Audio Recorder: Sony PCM-D100.

Dave Brubeck - Take Five (Instrumental)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Sovereign
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

     Udostępnij



    • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.