Jump to content
nikifor

Czy warto inwestować w sprzęt vintage?

Recommended Posts

1 godzinę temu, konradskala napisał:

jak jeden z monobloków był rozregulowany i w połowie nie grał jak ten drugi po serwisie.

To oczywiste, ale nie wszyscy przyjmują to do wiadomości 


Sansui AU-α 907MR, Sony CDP-557ESD, T+A Criterion TCI 3R

youtube.com/user/Mr1Raziel

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
5 minut temu, Bumpalump napisał:

To oczywiste, ale nie wszyscy przyjmują to do wiadomości 

miałem obok siebie dwa identyczne wzmacniacze Kenwooda 7100, jeden w oryginale (po przeglądzie, wyregulowany prawidło) drugi po wymianie kondensatorów elektrolitycznych.

Też grały inaczej :)

Edited by Dawid Hare

Harpia..Yaqin Ms90b + upgrade Sinusaudio..Meridian 200 CD transport / malina digione 1.2  + zas.lin. Lucrato..dac Chord Qutest / Xiangsheng 05b + opa Staccato..Kondycjoner Sinusaudio..Yarbo..Nordost..Cardas..Ear Stream..i gra muzyka..

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Dawid Hare napisał:

na pewno P7 była zepsuta lub źle wyregulowana :)

P7 jest moim zdaniem dosc kiepska koncowka, MX-1000 faktycznie duzo lepsza

48 minut temu, tomek4446 napisał:

Dlatego co roku trafiają na czyszczenie i przegląd

Wystarczy to zrobic raz na 5 lat moim zdaniem


Sansui AU-α 907MR, Sony CDP-557ESD, T+A Criterion TCI 3R

youtube.com/user/Mr1Raziel

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
49 minut temu, Bumpalump napisał:

Wystarczy to zrobic raz na 5 lat moim zdaniem

I tak i nie , raz zaniedbałem obruszane / z mojej winy/ gniazdo RCA w CX-1000 , bo "jakoś" działało ,a po pół roku musiałem wymienić cztery , bo nastąpiło przebicie na płytce PCB / gniazda są lutowane bezpośrednio/ . A przy okazji się dowiedziałem , ze oryginały są cholernie ciężko dostępne.

Za serwis płacę 50 zł od klocka , rocznie całość wychodzi / pre, końcówka, CD/ 150 zł ,a więc 42 gr. dziennie lub 13 zł m-cznie , myślę ,że za ten dźwięk i spokój ducha warto. 

Edited by tomek4446

Stereo:Yamaha CX-1000 + MX-1000; CDX-1060 ; K-1020; TX-1000; Telefunken S500, Sony STR-V5 , ;kolumny: Dali Grand, ProAc Response One S. Kino: Yamaha RX-A3030;BC Acoustique EX-502; Oppo BDP-103; kolumny: Dali Grand Vocal, B&W 685 S2, Mivoc SW 1500; Raspberry Pi3 B+.

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, tomek4446 napisał:

Wg. mnie żadną , lub znikomą, a już na pewno nie adekwatna do wydanej kasy.

Dzięki. Zwykły rozsądek tak mi podpowiadał. Jeśli już coś kiedyś będę wymieniał dla samej poprawy brzmienia (a nie z powodu zużycia sprzętu) to co najwyżej pomyślę o kolumnach. Ns 690 są bardzo fajne, ba... co niektórzy na zagranicznych forach twierdzą wręcz, że są znacznie przyjemniejsze w odsłuchu od Ns 1000M, ale jednak to nowe (oczywiście nowe dla mnie bo to wciąż vintage), lepsze, legendarne, kultowe po prostu kusi... 🙂

 

6 godzin temu, konradskala napisał:

"Nowocześnie skonstruowane urządzenie" na zdjęciu poniżej kosztuje prawie 1500 zł.

Musi kosztować, powietrze to życie...


Yamaha CX-800, Yamaha MX-70, Yamaha CDX-1030, Yamaha T-80, Yamaha PF-800 (Yamaha MC-5), Yamaha NS-690II, Yamaha HP-3, Bluesound Node 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, Bumpalump napisał:

 

To nie wina sprzetu tylko kupującego, przed zakupem mogles zweryfikować stan sprzetu ale tego nie zrobiles. W takich przypadkach nie ma sensu winić sprzetu.

No zweryfikowałem, zareklamowałem i oddałem. Sprzedający był bardzo miły, oddał pieniądze i przeprosił. Chyba autentycznie nie wiedział o naprawianej końcówce mocy. Kupił gdzieś czy dostał sprzęt okazyjnie i go nie używał.

A jest to chyba jednak wadą konstrukcji , bo jak pytałem o takiego Kenwooda handlarza z Allegro to szczerze przyznał, że 9/10 ma robione końcówki. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 10.07.2019 o 17:53, Vampire_Lestat napisał:

Uważam, że jak najbardziej taka zakładka powinna powstać. Można by wymieniać doświadczenia i poglądy w zakresie sprzętu vintage. A zwolennicy nowych urządzeń wcale nie musieliby tam zaglądać.

Już to widzę hahha  raj dla handlarzy i serwisantów wzrost cen będzie drastycznie przyśpieszony dla tego Twojego vintage "niedoceniane perełki" nagle osiągną bajońskie sumy a po tym już nic nie uda ci się kupić za jak wy to piszecie "za ułamek ceny" :-) 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
31 minut temu, zeta-j napisał:

Już to widzę hahha  raj dla handlarzy i serwisantów wzrost cen będzie drastycznie przyśpieszony dla tego Twojego vintage "niedoceniane perełki" nagle osiągną bajońskie sumy a po tym już nic nie uda ci się kupić za jak wy to piszecie "za ułamek ceny" :-) 

Masz rację , popieram, ja bym poszedł dalej, tak globalnie i pozamykał wszystkie miesięczniki , kwartalniki o audio w których pojawiają się recenzje sprzętu, tudzież reklamy , wprowadził zakaz publikacji i reklam w necie, zlikwidował AVS , Monachium i wszelkie inne wystawy audio, pozamykał  Kluby Audio , ocenzurował na forach wszelkie wpisy w których wymieniane są jakiekolwiek marki audio, a wtedy, może byś mógł dostać w markecie przy kasie D'Agostino z Alexx Wilson Audio za darmoszkę .  

  • Like 2

Stereo:Yamaha CX-1000 + MX-1000; CDX-1060 ; K-1020; TX-1000; Telefunken S500, Sony STR-V5 , ;kolumny: Dali Grand, ProAc Response One S. Kino: Yamaha RX-A3030;BC Acoustique EX-502; Oppo BDP-103; kolumny: Dali Grand Vocal, B&W 685 S2, Mivoc SW 1500; Raspberry Pi3 B+.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A co ma hipotetyczny wątek do cen ? . Jest rynek i on reguluje ceny . I ciągle te przepychanki między sprzedawcami nowych i starych klocków 😉 

Tak to z boku wygląda 

Nie mam aktualnie wolnych 11 koła bo bym kupił przecenione ramię SME V 12 cali które jest na stronie jednego ze sklepów .

Na tym przykładzie widać jak wywalone w kosmos są ceny audio . Nowe SME V 12 to ponad 30 koła . Normalnie można wywalczyć z 15 - 20 % a tu jest jedna trzecia ceny . To daje do myślenia . 

  • Like 1

Luxman PD 444 Nakamichi Dragon ,Lector CDP 707 , Linnart Prephono Dual Tube Power Supply   Technics 30A , Technics 40A EV FR 300 

Share this post


Link to post
Share on other sites
58 minut temu, zeta-j napisał:

Już to widzę hahha  raj dla handlarzy i serwisantów wzrost cen będzie drastycznie przyśpieszony dla tego Twojego vintage "niedoceniane perełki" nagle osiągną bajońskie sumy a po tym już nic nie uda ci się kupić za jak wy to piszecie "za ułamek ceny" 🙂

Cholerna cenzura i ograniczanie wolności wypowiedzi i poglądów... W ogóle nie rozumiem tej waszej (razem z Bartoszem) świętej krucjaty przeciwko vintage. To jak w Farenheit 451 albo w Yansie... Żyjemy w demokratycznym kraju (chyba jeszcze?)


Yamaha CX-800, Yamaha MX-70, Yamaha CDX-1030, Yamaha T-80, Yamaha PF-800 (Yamaha MC-5), Yamaha NS-690II, Yamaha HP-3, Bluesound Node 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teraz, Pietuisza napisał:

A może w takie kolumny warto zainwestować?: https://en.wikipedia.org/wiki/JBL_Paragon

😁 

jak wygram w euro lotto 😄 


Luxman PD 444 Nakamichi Dragon ,Lector CDP 707 , Linnart Prephono Dual Tube Power Supply   Technics 30A , Technics 40A EV FR 300 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, zeta-j napisał:

Już to widzę hahha  raj dla handlarzy i serwisantów wzrost cen będzie drastycznie przyśpieszony dla tego Twojego vintage "niedoceniane perełki" nagle osiągną bajońskie sumy a po tym już nic nie uda ci się kupić za jak wy to piszecie "za ułamek ceny" 🙂

mi się wydaje zakładka Vintage dużo sensowniejsza niż te durnowate Kluby. Ci co by tam wchodzili od razu by wiedzieli o co kaman

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
38 minut temu, tomek4446 napisał:

Masz rację , popieram, ja bym poszedł dalej, tak globalnie i pozamykał wszystkie miesięczniki , kwartalniki o audio w których pojawiają się recenzje sprzętu, tudzież reklamy , wprowadził zakaz publikacji i reklam w necie, zlikwidował AVS , Monachium i wszelkie inne wystawy audio, pozamykał  Kluby Audio , ocenzurował na forach wszelkie wpisy w których wymieniane są jakiekolwiek marki audio, a wtedy, może byś mógł dostać w markecie przy kasie D'Agostino z Alexx Wilson Audio za darmoszkę .  

Ja jestem za zamknięciem elektrowni. Brak prądu zrekompensuje nam czyste powietrze 🙂 A fani vintage przynajmniej ściągną maskę w swoich sprzętach i będą oglądać środek wzdychając przy tym w niebo głosy 🙂

  • Like 2

Cambridge Audio CXC->(Kable cyfrowe - coaxial,Usb A B ) Wireworld Chroma 7->XiangSheng DAC-05A->Kimber Kable Tonik->Music Hall a35.2->Kimber Kable 4PR->Dynaudio Emit M20.Sieciowe diy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, margaryna85 napisał:

Ja jestem za zamknięciem elektrowni

O,tu to już przesadziłeś ! Za dużo strat w ludności , ponieważ jak przyjdzie do głowy tym co kupili nowe klocki zdjąć obudowę ,to mogą się załamać psychicznie :) 


Stereo:Yamaha CX-1000 + MX-1000; CDX-1060 ; K-1020; TX-1000; Telefunken S500, Sony STR-V5 , ;kolumny: Dali Grand, ProAc Response One S. Kino: Yamaha RX-A3030;BC Acoustique EX-502; Oppo BDP-103; kolumny: Dali Grand Vocal, B&W 685 S2, Mivoc SW 1500; Raspberry Pi3 B+.

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 godzin temu, zeta-j napisał:

Już to widzę hahha  raj dla handlarzy i serwisantów wzrost cen będzie drastycznie przyśpieszony dla tego Twojego vintage "niedoceniane perełki" nagle osiągną bajońskie sumy a po tym już nic nie uda ci się kupić za jak wy to piszecie "za ułamek ceny" :-) 

Zacierali by rece aż by im skóra zeszła. Wtedy to dopiero poszłyby ceny w górę, nie 3 a z 5 razy

  • Like 1

(CD ) Cec tl 5100 z , primare i21 ( pre) , Pioneer m90a, monitor audio gx 50

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

 

7 godzin temu, tomek4446 napisał:

ponieważ jak przyjdzie do głowy tym co kupili nowe klocki zdjąć obudowę ,to mogą się załamać psychicznie :) 

Np. :) 

 

i21-1-primare.jpg

Edited by tomek4446

Stereo:Yamaha CX-1000 + MX-1000; CDX-1060 ; K-1020; TX-1000; Telefunken S500, Sony STR-V5 , ;kolumny: Dali Grand, ProAc Response One S. Kino: Yamaha RX-A3030;BC Acoustique EX-502; Oppo BDP-103; kolumny: Dali Grand Vocal, B&W 685 S2, Mivoc SW 1500; Raspberry Pi3 B+.

Share this post


Link to post
Share on other sites
32 minuty temu, tomek4446 napisał:

 

Np. :) 

 

i21-1-primare.jpg

Rzeczywiście wygląda to przeciętnie, ale byłbym ostrożny w ocenie dźwięku na podstawie wyglądu wnętrza i ilości powietrza wewnątrz obudowy.Choćby technologia montażu powierzchniowego i ciągły trend do maksymalnego skracania ścieżki sygnału, mocno się przyczyniły to takiej miniaturyzacji. Swoją droga oszczędności, do których maksymalizacji dąży się od co najmniej 20 lat i to nie tylko w audio.


Harpia..Yaqin Ms90b + upgrade Sinusaudio..Meridian 200 CD transport / malina digione 1.2  + zas.lin. Lucrato..dac Chord Qutest / Xiangsheng 05b + opa Staccato..Kondycjoner Sinusaudio..Yarbo..Nordost..Cardas..Ear Stream..i gra muzyka..

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, Dawid Hare napisał:

Rzeczywiście wygląda to przeciętnie

Gościu pije do mnie bo mam ten sprzęt. Obecnie chwilowo jako pre. Po przejściu z napakowanej po brzegi Yamahy niczego w brzmieniu nie brakowalo. A sam sprzęt lepiej zbudowany niż Yamaha, wiecej pojemności uf i ogólnie lepszy zasilacz. 

  • Like 1

(CD ) Cec tl 5100 z , primare i21 ( pre) , Pioneer m90a, monitor audio gx 50

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, Bartosz_70659 napisał:

Gościu pije do mnie bo mam ten sprzęt. Obecnie chwilowo jako pre. Po przejściu z napakowanej po brzegi Yamahy niczego w brzmieniu nie brakowalo. A sam sprzęt lepiej zbudowany niż Yamaha, wiecej pojemności uf i ogólnie lepszy zasilacz. 

Primare zawsze słynął z minimalizmu. Osobiście nie widzę w tym nic złego. Pozory potrafią zmylić :)

Rozważasz zmianę preampa?


Harpia..Yaqin Ms90b + upgrade Sinusaudio..Meridian 200 CD transport / malina digione 1.2  + zas.lin. Lucrato..dac Chord Qutest / Xiangsheng 05b + opa Staccato..Kondycjoner Sinusaudio..Yarbo..Nordost..Cardas..Ear Stream..i gra muzyka..

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 minut temu, Dawid Hare napisał:

ale byłbym ostrożny w ocenie dźwięku na podstawie wyglądu wnętrza i ilości powietrza wewnątrz obudowy.

Nie oceniam dźwięku , nigdy nie słyszałem jak brzmi ten wzmacniacz, więc uważam , ze byłoby to nie fair. Mogę tylko powiedzieć , ze mój zasilacz DIY, który robiłem do Maliny posiada więcej elementów.

13 minut temu, Dawid Hare napisał:

i ciągły trend do maksymalnego skracania ścieżki sygnału, mocno się przyczyniły to takiej miniaturyzacji.

Owszem , tylko to co piszesz brzmi trochę jak usprawiedliwienie marketingowe budżetówki. Jeżeli tendencja skracania ścieżki sygnału i eliminowania podzespołów byłaby panaceum na jakość dźwięku, to wzmacniacze od powiedzmy 40k. Krella , MBL, d'Agostino,Mark Levinson, Accuphase  idąc tym tropem powinny mieć zupełnie inne wnętrza niż mają :) 

 

1.jpg

  • Like 2

Stereo:Yamaha CX-1000 + MX-1000; CDX-1060 ; K-1020; TX-1000; Telefunken S500, Sony STR-V5 , ;kolumny: Dali Grand, ProAc Response One S. Kino: Yamaha RX-A3030;BC Acoustique EX-502; Oppo BDP-103; kolumny: Dali Grand Vocal, B&W 685 S2, Mivoc SW 1500; Raspberry Pi3 B+.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
38 minut temu, tomek4446 napisał:

ze mój zasilacz DIY, który robiłem do Maliny posiada więcej elementów.

mój również :)

38 minut temu, tomek4446 napisał:

Owszem , tylko to co piszesz brzmi trochę jak usprawiedliwienie marketingowe budżetówki. Jeżeli tendencja skracania ścieżki sygnału i eliminowania podzespołów byłaby panaceum na jakość dźwięku, to wzmacniacze od powiedzmy 40k. Krella , MBL, d'Agostino,Mark Levinson, Accuphase  idąc tym tropem powinny mieć zupełnie inne wnętrza niż mają :) 

Pamiętaj, że mówimy o budżetowym wzmacniaczu za 4k. Gdzieś te oszczędności trzeba poczynić, a montaż powierzchniowy, przy odpowiedniej technologi produkcji, jest tani i szybki. Skoro odnosisz się do hi endu (40k jak dla mnie to już hi-end), to tutaj też znajdziesz minimalistów,  jak choćby Simaudio (Moon), np. końcówka Evolution 760A też nie jest jakaś potężna jak na swoją cenę. Przetworniki Chorda to też maleństwa ze słabymi zasilaczami :) 

 

Edited by Dawid Hare

Harpia..Yaqin Ms90b + upgrade Sinusaudio..Meridian 200 CD transport / malina digione 1.2  + zas.lin. Lucrato..dac Chord Qutest / Xiangsheng 05b + opa Staccato..Kondycjoner Sinusaudio..Yarbo..Nordost..Cardas..Ear Stream..i gra muzyka..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od zawsze zwolennicy vintage porównują starocie z wyższej półki do budżetowych urządzeń teraźniejszych wmawiajac sobie jaki to nie hiend maja. A po prostu ich nie stać. Mnie też nie stać i dlatego mam to co mam ale nie wciskam kitu typu do $ nie ma nic lepszego. Zawsze chętnie mogę zaprosić na odsłuchy testy, porównania. Dzięki temu forum poznalem paru fajnych chłopaków choć nie ze wszystkim się z nimi zgadzam. 

  • Like 1
  • Thanks 1

Cambridge Audio CXC->(Kable cyfrowe - coaxial,Usb A B ) Wireworld Chroma 7->XiangSheng DAC-05A->Kimber Kable Tonik->Music Hall a35.2->Kimber Kable 4PR->Dynaudio Emit M20.Sieciowe diy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Bartosz_70659 napisał:

Po przejściu z napakowanej po brzegi Yamahy niczego w brzmieniu nie brakowalo. A sam sprzęt lepiej zbudowany niż Yamaha, wiecej pojemności uf i ogólnie lepszy zasilacz. 

Bartosz , myślę , że czas zakończyć tą przepychankę. Więcej chyba więcej do wątku by wniosło gdybyś napisał jaką miałeś Yamahę / model/ i jakie z nią problemy i dlaczego tego modelu wg. Ciebie nie warto kupować. Pisze poważnie , bo nikt z nas nie miał wszystkich klocków , i każda uwaga jest cenna.

P.S.

Nie wiem o co chodzi Ci z tym uf , bo jeżeli o kondensatory 4x 10 000 uf , to w moim staruszku tkwią Nichony 4x47 000 uf , i po ostatnim sprawdzeniu pojemności jestem spokojny , że mnie przeżyją :) 


Stereo:Yamaha CX-1000 + MX-1000; CDX-1060 ; K-1020; TX-1000; Telefunken S500, Sony STR-V5 , ;kolumny: Dali Grand, ProAc Response One S. Kino: Yamaha RX-A3030;BC Acoustique EX-502; Oppo BDP-103; kolumny: Dali Grand Vocal, B&W 685 S2, Mivoc SW 1500; Raspberry Pi3 B+.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie ilosc uF a ESR sa kluczowe.

Co z tego ze współczesne wzmacniacze maja np 4x20.000uF skoro sa wielkosci pudełka po kliszach, z tego wydajnosci nie bedzie.

W sansui sa kondensatory o pijemnosci zaledwie 5600uF ale sa tak wielkie jak wspolczesne o pojemnosci 40.000uF tylko ze te pierwsze po 20 latach maja wciaz ESR na poziomie 0.1mOhm a te nowe wychodzac z fabryki maja kilkanascie mOhm


Sansui AU-α 907MR, Sony CDP-557ESD, T+A Criterion TCI 3R

youtube.com/user/Mr1Raziel

Share this post


Link to post
Share on other sites
44 minuty temu, margaryna85 napisał:

Od zawsze zwolennicy vintage porównują starocie z wyższej półki do budżetowych urządzeń teraźniejszych wmawiajac sobie jaki to nie hiend maja

Tu nie chodzi o HI END /cokolwiek to znaczy/ tylko stosunek cena jakość , sam doradziłem paru znajomym zakup nowego sprzętu ,bo określili swoje potrzeby jako 'funkcjonalność na pierwszym miejscu'. Dla mojego kumpla jest np. wszystko jedno co to będzie, byle by się mieściło w szafce pod TV , było w jednym klocku, bo miejsca mało , MIAŁO PILOTA I DWA LATA GWARANCJI .Kupił Sony N5200WB i jest prze szczęśliwy :) To samo się tyczy Amplitunerów KD , zawsze jestem za nowym / wyjątek seria QS Sonego :) /. Ale szczególnie przy niskim budżecie warto rozważyć alternatywę zakupu sprzętu starszego , nowe konstrukcje, po za kosztami związanymi z użytymi materiałami i robocizną, zyskiem producenta ,są jeszcze obarczone kilkoma marżami , kosztami transportu oraz marketingu. Te trzy ostatnie elementy w sprzęcie Vintage , kupowanym z głową, a nie sugerując się tylko hasłami typu wielokrotnie już wymieniana " legenda" nam odpadają.

 

22 minuty temu, Bumpalump napisał:

W sansui sa kondensatory o pijemnosci zaledwie 5600uF ale sa tak wielkie jak wspolczesne o pojemnosci 40.000uF tylko ze te pierwsze po 20 latach maja wciaz ESR na poziomie 0.1mOhm a te nowe wychodzac z fabryki maja kilkanascie mOhm

U mnie wygląda to tak :) 

IMG_0550.JPG


Stereo:Yamaha CX-1000 + MX-1000; CDX-1060 ; K-1020; TX-1000; Telefunken S500, Sony STR-V5 , ;kolumny: Dali Grand, ProAc Response One S. Kino: Yamaha RX-A3030;BC Acoustique EX-502; Oppo BDP-103; kolumny: Dali Grand Vocal, B&W 685 S2, Mivoc SW 1500; Raspberry Pi3 B+.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, tomek4446 napisał:

 

Np. :) 

 

i21-1-primare.jpg

Jestem pewien, że ten sprzęt dużo lepiej poradzi sobie choćby z napędzeniem kolumn od sporej części vintage budżetowe i średnie modele które to mają z tym problemy czego byłem świadkiem nie raz, zresztą wiele tych vintydzy nie obsługuje nawet kolumn 4ohm a jak podłączysz to grzeje się to jak kaloryfer i może wyzionąć ducha, mało tego jak taki sprzęt nie wyrabia to spłyca bas który staje się beznadziejnie miękki i ma braki w dynamice przez co słuchanie rocka czy elektroniki na takim vintage jest beznadziejnie słabe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moze sa jakies wyjatki ale znaczna wiekszosc nawet budzetowych sprzrtow vintage jest bardzo mocna i wydajna, choćby pierwszy z brzegu sony ta f 570es czy 590es, wzmacniacze za 500zl, o zmierzonej mocy 200w na kanal, bo kiedys to producenci podawali np 100w a w pomiarach 150, dzis trend jest odwrotny, sprzet z ledwoscia osiaga w pimiarach moc deklarowana a czesto jej nie dotrzymuje, 570/590es bez problemu pracuja z impedancja 4ohm


Sansui AU-α 907MR, Sony CDP-557ESD, T+A Criterion TCI 3R

youtube.com/user/Mr1Raziel

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, Bumpalump napisał:

Moze sa jakies wyjatki ale znaczna wiekszosc nawet budzetowych sprzrtow vintage jest bardzo mocna i wydajna, choćby pierwszy z brzegu sony ta f 570es czy 590es, wzmacniacze za 500zl, o zmierzonej mocy 200w na kanal, bo kiedys to producenci podawali np 100w a w pomiarach 150, dzis trend jest odwrotny, sprzet z ledwoscia osiaga w pimiarach moc deklarowana a czesto jej nie dotrzymuje, 570/590es bez problemu pracuja z impedancja 4ohm

Nie do końca np. NAD C320BEE miał  50W na papierze w pomiarach wychodziło  prawie 100W  NAD C375 w pomiarach ponad 200W.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nady zawsze byly i sa wydajne, podobnie jak i rotele, te nowe tez sa b.mocne

Ale wezmy np accuphase

Kiedys topowy model serii 4 mial 5 par tranzystorow na kanal, wspolczesny juz tylko 3 pary


Sansui AU-α 907MR, Sony CDP-557ESD, T+A Criterion TCI 3R

youtube.com/user/Mr1Raziel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.