Jump to content
nikifor

Czy warto inwestować w sprzęt vintage?

Recommended Posts

Wbrew pozorom trochę tego sprzętu jest, tylko nikt nim nie handluje na allegro. 😉

Oczywiście taka specyfikacja dotyczy sprzętu wysokiej klasy, w który faktycznie warto zainwestować.

Zasadniczo chodzi o to, że vintage audio jak ma zagrać to trzeba w nie włożyć mniejsze lub większe pieniądze. Nie tylko w zakup, ale i w przegląd/remont.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kondesatory to tylko część a co z całym zasilaniem? końcówkami mocy? jak padnie taka to z ceny wyjściowej zakupu takiego sprzęt plus koszty części i naprawy bo w końcu ktoś to musi naprawić a nie wyklepać młotkiem, może i często okazuje się że gra nie jest warta świeczki bo koszty rosną lawinowo, jasne że o ile ma się dużo kasy i samozaparcia można naprawić każdy niemalże sprzęt, nie widzę problemu, tyle że za chwilę ponownie coś padnie bo taki jest urok 30 i więcej letnich sprzętów, chyba że postawi się taki w szafce za szkłem i będzie się podziwiać wygląd, bo w codziennym użytkowaniu wzmacniacz mający 30 i więcej lat długo nie pociągnie i ponownie wykładanie kasy na naprawę a po kilku takich zabawach ..okaże się że z oryginału pozostała jedynie obudowa...no ale czego się nie robi dla spełnienia marzeń ...mi już dawno przeszła zajawka na vintage 😉 ...za dużo to kosztowało i efekty kiepskie zatem pozostanę przy nowoczesnych rozwiązaniach i ich kiepskiego brzemienia, dla mnie liczy tylko to by wszystko co słyszę miało ręce i nogi ...szarpnięcia strun, dzwięk stopy w perkusji, uderzenia pałeczek o talerze, rozmieszczenia poszczególnych instrumentów na scenie czyli tego czego w sprzęcie z lat 70 czy 80 nie uświadczysz, bo ten gra inaczej, to mniej więcej tak : albo lubisz ciemny las, słyszysz odgłosy ale są skupione  na małej przestrzeni, owszem słyszysz kwilenie ptaka na gałęzi siedzącego obok na gałęzi ale już dalsze plany są przytłumione albo też łąkę, strumień płynący opodal, śpiew ptaków gdzieś w oddali, szum liści tuż obok, plus ryby wyskakującej z wody itp itd, jeżeli znacie taki wzmacniacz audio z lat 60, 70 czy 80 ubiegłego wieku który potrafi tak zbudować scenę i odtworzyć takie brzemienie dajcie znać, chętnie się nim zainteresuję 🙂 bo ja znam jedynie te które brzmiały jak owy las i to dość gęsty 🙂 ...

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, robert3501k napisał:

jeżeli znacie taki wzmacniacz audio z lat 60, 70 czy 80 ubiegłego wieku który potrafi tak zbudować scenę i odtworzyć takie brzemienie dajcie znać, chętnie się nim zainteresuję 🙂 bo ja znam jedynie te które brzmiały jak owy las i to dość gęsty 🙂 ...

McIntosh MC 275, Audio Research D-76a, Accuphase 303x, Sansui AU-X1.....

Edited by morawka

Ile ludzi tyle opini

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, robert3501k napisał:

rozmieszczenia poszczególnych instrumentów na scenie czyli tego czego w sprzęcie z lat 70 czy 80 nie uświadczysz, bo ten gra inaczej, to mniej więcej tak

U mnie scena jest precyzyjna jak żyletka. Plany mam zarówno w głąb jak i przed linią kolumn. Wszystkie szczegóły na miejscu nic się nie gubi. Porownywalem bezpośrednio z nowoczesnym primare . Mam audiofilski sampler jazzowy . Jest tam nagranie zrobione w systemie Living stereo gdzie muzycy są precyzyjnie rozmieszczeni . Kontrabas po lewej, sax na środku, perkusja po prawej za kolumna i vibrafon przed perkusja. Nie wiem jakiego vintage słuchałeś ale to musial być kiepski sprzęt. 

7 godzin temu, robert3501k napisał:

bo ja znam jedynie te które brzmiały jak owy las i to dość gęsty 🙂 ...

Po za tym dużo zależy od samych kolumn. Wiadomo że na tym forum jest awersja do dobrych monitorów, dużo ludzi kupuje ogromne paczki i preferuje tylko wykop i basss . 

A co do mikro szczegółów , na obecnej końcówce słyszę zarówno trzmiela na początku Hong hopes Floydów jak i mlasniecie językiem Bono w Beautiful day. Nic mi nie zmulilo ani nie pogubiło szczegółów

Edited by Bartosz_70659

(CD ) Cec tl 5100 z , primare i21 ( pre) , Pioneer m90a, monitor audio gx 50

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, robert3501k napisał:

jasne że o ile ma się dużo kasy i samozaparcia można naprawić każdy niemalże sprzęt, nie widzę problemu, tyle że za chwilę ponownie coś padnie bo taki jest urok 30 i więcej letnich sprzętów, chyba że postawi się taki w szafce za szkłem i będzie się podziwiać wygląd, bo w codziennym użytkowaniu wzmacniacz mający 30 i więcej lat długo nie pociągnie i ponownie wykładanie kasy na naprawę a po kilku takich zabawach ..okaże się że z oryginału pozostała jedynie obudowa.

Takich glupot to ja dawno nie czytalem

8 godzin temu, robert3501k napisał:

końcówkami mocy? jak padnie

Samo nie padnie, zawsze winny jest uzytkownik, albo zwarcie, albo przepionanie kabli na uruchomionym urzadzeniu, albo brak odpowiedniej wentylacji, bardzo czesto sprzet wcisniety w jakas szczeline w szafce rtv

8 godzin temu, robert3501k napisał:

okazuje się że gra nie jest warta świeczki bo koszty rosną lawinowo, jasne że o ile ma się dużo kasy i samozaparcia można naprawić każdy niemalże sprzęt,

Chyba logicznym jest ze sens ma jedynie zakup srednich i wysokich modeli, bo naprawa czy renowacja niskiego modelu faktycznie zrowna sie z cena sprzetu

inaczej wyglada 500zl sprzet i 500 serwis a inaczej 4000zl sprzet i 500 serwis

9 godzin temu, robert3501k napisał:

rozmieszczenia poszczególnych instrumentów na scenie czyli tego czego w sprzęcie z lat 70 czy 80 nie uświadczysz

ale bzdury

  • Like 1

Sansui AU-α 907MR, Sony CDP-557ESD, T+A Criterion TCI 3R

youtube.com/user/Mr1Raziel

Share this post


Link to post
Share on other sites

.

9 godzin temu, robert3501k napisał:

jeżeli znacie taki wzmacniacz audio z lat 60, 70 czy 80 ubiegłego wieku który potrafi tak zbudować scenę i odtworzyć takie brzemienie dajcie znać, chętnie się nim zainteresuję

Accu E-202, E-206, E-207, E-302, E-303X

Sansui AU-717, Sansui AU-G90X

Sony TA-F555ES, 555ES mk2, TA-F6B

Yamaha A-1000, A-1020, A-960

i mozna tak do wieczora wymieniac, staralem sie wybrac te najstarsze, niestety z urzadzeniami starszymi niz lata 80 rzadko mam stycznosc

Marantz PM-75, Marantz PM-94

Edited by Bumpalump

Sansui AU-α 907MR, Sony CDP-557ESD, T+A Criterion TCI 3R

youtube.com/user/Mr1Raziel

Share this post


Link to post
Share on other sites
24 minuty temu, Bumpalump napisał:

rozmieszczenia poszczególnych instrumentów na scenie czyli tego czego w sprzęcie z lat 70 czy 80 nie uświadczysz

Bzdury ? - Bump - tolerancyjny jesteś i cierpliwy.....Takich wypocin , to ja dawno nie czytałem...

Pilnuję , jak oka w głowie swoich vintage właśnie dla detali , układu tonalnego i neutralności - kiedyś to był Pionek SA-8800 , a obecnie kilka maluszków - ,,ksywa" Aurex SC-M15 ....

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 minut temu, Bumpalump napisał:

niestety z urzadzeniami starszymi niz lata 80 rzadko mam stycznosc

Bo nie dożyły naszych czasów 🙂


Cambridge Audio CXC->(Kable cyfrowe - coaxial,Usb A B ) Wireworld Chroma 7->XiangSheng DAC-05A->Kimber Kable Tonik->Music Hall a35.2->Kimber Kable 4PR->Dynaudio Emit M20.Sieciowe diy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, margaryna85 napisał:

Bo nie dożyły naszych czasów

Dozyly ale ja nie jestem ich fanem, lubuje sie w sprzecie z poznych lat 80 i wczesnych 90

 

a jeszcze jeden mi sie przypomnial, Rogers A-75 ten maluszek gra tak ze nie jednemu by czapka z glowy spadla, 1979 rok


Sansui AU-α 907MR, Sony CDP-557ESD, T+A Criterion TCI 3R

youtube.com/user/Mr1Raziel

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, margaryna85 napisał:

niestety z urzadzeniami starszymi niz lata 80 rzadko mam stycznosc

A SA-9500 , to krasnoludki robiły kosmetykę styków ????? - jaki to rocznik ??....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znajomy, który kupił ode mnie McIntosh MA230 ( lata produkcji 1963-65 ) wciąż na nim gra 

6 minut temu, margaryna85 napisał:

Bo nie dożyły naszych czasów 🙂

 


Ile ludzi tyle opini

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sansui QRX-7500 1974 rok, rowniez

3 minuty temu, Mysza 13 napisał:

A SA-9500 , to krasnoludki robiły kosmetykę styków ????? - jaki to rocznik ??....

A no robily kiedys 1974-1978r i z tego co pamietam to kondensatory wszystkie zostaly w nim ori

Edited by Bumpalump

Sansui AU-α 907MR, Sony CDP-557ESD, T+A Criterion TCI 3R

youtube.com/user/Mr1Raziel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobrze rozumiem że to takie dobre urządzenia pod względem budowy że absolutnie wszystkie które były wyprodukowane grają po dziś dzień 🙂


Cambridge Audio CXC->(Kable cyfrowe - coaxial,Usb A B ) Wireworld Chroma 7->XiangSheng DAC-05A->Kimber Kable Tonik->Music Hall a35.2->Kimber Kable 4PR->Dynaudio Emit M20.Sieciowe diy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, margaryna85 napisał:

wszystkie

Cyniczny jesteś - takie teksty tylko tego dowodzą ..

9 minut temu, margaryna85 napisał:

Dobrze rozumiem

Jak już ,,parę latek" żyję , to wiem , że :

Ci , którzy uważają się za ,,pępek świata" okazują się być tylko ,,wrzodem na d...

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 minut temu, Mysza 13 napisał:

Jak już ,,parę latek" żyję , to wiem , że :

Ci , którzy uważają się za ,,pępek świata" okazują się być tylko ,,wrzodem na d...

Cenie ludzi którzy potrafią skrytykować siebie. 


Cambridge Audio CXC->(Kable cyfrowe - coaxial,Usb A B ) Wireworld Chroma 7->XiangSheng DAC-05A->Kimber Kable Tonik->Music Hall a35.2->Kimber Kable 4PR->Dynaudio Emit M20.Sieciowe diy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po co cała ta wojna o te vintage? Masa ludzi posiada stary sprzęt audio w doskonałym stanie, mając z tego kupę radochy i nie marudząc jak co niektórzy malkontenci na tym forum. Jeśli dane urządzenie było szanowane przez swojego użytkownika, nie było ciągle rozłączane, przenoszone, katowane, czy też wciskane w ciasne półki bez odpowiedniej wentylacji, to zapewne przetrwało do naszych czasów w pełnej funkcjonalności. A jeśli coś nawali (co przecież zdarza się i to nierzadko także w nowszym sprzęcie) to zawsze to można naprawić. Ponadto wiele sprzętu vintage trafiło do swych obecnych użytkowników za pośrednictwem serwisów aukcyjnych w istocie z niewiadomego źródła i z nieznaną historią, często jako urządzenia zaniedbane i zapuszczone. Osobiście gdybym dysponował większą kwotą pieniędzy z przeznaczeniem na modernizację sprzętu audio, to swoje poszukiwania ponownie ukierunkowałbym na vintage. Rzecz jednak w tym, że poza dylematem co kupić, ważne jest jeszcze od kogo. Czasem może nawet warto trochę dopłacić i kupić wiekowy sprzęt po uprzednim przeglądzie i ewentualnym serwisie.     

  • Like 2

Yamaha CX-800, Yamaha MX-70, Yamaha CDX-1030, Yamaha T-80, Yamaha PF-800 (Yamaha MC-5), Yamaha NS-690II, Yamaha HP-3, Bluesound Node 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za kilka dni wrzuce filmik z marantza pm 94, 30 lat na karku, klasa A, a wszystkie kondensatory w idealnym stanie


Sansui AU-α 907MR, Sony CDP-557ESD, T+A Criterion TCI 3R

youtube.com/user/Mr1Raziel

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, Vampire_Lestat napisał:

Po co cała ta wojna o te vintage

By uzmysłowić potencjalnym klientom że cały stary sprzęt ma tyle w sobie dynamiki, szybkości i świeżości co trup zostawiony na śmietniku w środku lata. 

Ogólnie brzmienie vintage jest inne ale też robione w innych czasach. Wtedy panował pełny analog, kasety, vinyl. Zawsze muza trochę niższej próby, gorszej realizacji. Gdzieś trzeba było to trochę zamaskowac, zrobić bardziej przyjemne dla ucha. W erze cyfrowej jak dla mnie to jest pełny wypełniony za zbiornikiem kondom. Niestety. Wystarczy na ruszt wrzucić tylko cd. Rozumiem starych audiofili co z sentymentu ad lat siedzą w takim brzmieniu i go bronią bo jest ich to całe życie. Ja jednak przerobiłem trochę tego, trochę tego i wiem co dla mnie jest lepsze. Żeby nie było moim zdaniem. 


Cambridge Audio CXC->(Kable cyfrowe - coaxial,Usb A B ) Wireworld Chroma 7->XiangSheng DAC-05A->Kimber Kable Tonik->Music Hall a35.2->Kimber Kable 4PR->Dynaudio Emit M20.Sieciowe diy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie ma czegos takiego jak brzmienie vintage tak samo jak nie ma brzmienia typowego dla lampy, klasy D czy klasy A


Sansui AU-α 907MR, Sony CDP-557ESD, T+A Criterion TCI 3R

youtube.com/user/Mr1Raziel

Share this post


Link to post
Share on other sites
58 minut temu, margaryna85 napisał:

wiem co dla mnie jest lepsze. 

A to najważniejsze 

Edited by morawka

Ile ludzi tyle opini

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, margaryna85 napisał:

trochę tego i wiem co dla mnie jest lepsze.

No i to najwazniejsze, ja tez przerobilem, jak ostatnio policzylem to lekko 1500 wzmacniaczy


Sansui AU-α 907MR, Sony CDP-557ESD, T+A Criterion TCI 3R

youtube.com/user/Mr1Raziel

Share this post


Link to post
Share on other sites
24 minuty temu, Bumpalump napisał:

Nie ma czegos takiego

Niestety jak szybkość i drive w tych starych klockach i choć waga, wysokość, szerokość i głębokość robi wrażenie to niestety to nie jest to. 


Cambridge Audio CXC->(Kable cyfrowe - coaxial,Usb A B ) Wireworld Chroma 7->XiangSheng DAC-05A->Kimber Kable Tonik->Music Hall a35.2->Kimber Kable 4PR->Dynaudio Emit M20.Sieciowe diy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, margaryna85 napisał:

Niestety jak szybkość i drive w tych starych klockach i choć waga, wysokość, szerokość i głębokość robi wrażenie to niestety to nie jest to. 

Ciezko mi sie zgodzic, chociazby Krell KAV-300i temu zaprzecza

Edited by Bumpalump

Sansui AU-α 907MR, Sony CDP-557ESD, T+A Criterion TCI 3R

youtube.com/user/Mr1Raziel

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, Bumpalump napisał:

No i to najwazniejsze, ja tez przerobilem, jak ostatnio policzylem to lekko 1500 wzmacniaczy

Mariusz tylko co z tego jak sam vintage 😞

No chyba że mowa o nadzie. Widziałem twój filmik na ybe . Przez wrodzoną grzeczność nie pojechałeś tej klasyki branży do wszystkiego jak ja bym to zrobił .

 


Cambridge Audio CXC->(Kable cyfrowe - coaxial,Usb A B ) Wireworld Chroma 7->XiangSheng DAC-05A->Kimber Kable Tonik->Music Hall a35.2->Kimber Kable 4PR->Dynaudio Emit M20.Sieciowe diy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teraz, Klecha86 napisał:

A was dalej boli dupa ?

Parady równości i tolerancji nie odwiedzam więc tyłek dalej dziewiczy 🙂


Cambridge Audio CXC->(Kable cyfrowe - coaxial,Usb A B ) Wireworld Chroma 7->XiangSheng DAC-05A->Kimber Kable Tonik->Music Hall a35.2->Kimber Kable 4PR->Dynaudio Emit M20.Sieciowe diy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minut temu, margaryna85 napisał:

Parady równości i tolerancji nie odwiedzam więc tyłek dalej dziewiczy 🙂

No nie wiem odbiegamy daleko od tematu 🙂 . Chcecie kupujcie , nie chcecie nie kupujcie . Każdy broni swoje tak było jest i będzie . Po malu robi się taka chora zazdrość.  

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
52 minuty temu, margaryna85 napisał:

Mariusz tylko co z tego jak sam vintage 😞

No chyba że mowa o nadzie. Widziałem twój filmik na ybe . Przez wrodzoną grzeczność nie pojechałeś tej klasyki branży do wszystkiego jak ja bym to zrobił .

 

Nie tylko vintage 

Co do nada, jego brzmienie tez moze sie komus podobac, a ze jest zaprojektowany i wykonany na styk to nie dziwi chyba nikogo 😛


Sansui AU-α 907MR, Sony CDP-557ESD, T+A Criterion TCI 3R

youtube.com/user/Mr1Raziel

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 godzin temu, Bumpalump napisał:

.

Accu E-202, E-206, E-207, E-302, E-303X

Sansui AU-717, Sansui AU-G90X

Sony TA-F555ES, 555ES mk2, TA-F6B

Yamaha A-1000, A-1020, A-960

i mozna tak do wieczora wymieniac, staralem sie wybrac te najstarsze, niestety z urzadzeniami starszymi niz lata 80 rzadko mam stycznosc

Marantz PM-75, Marantz PM-94

jak rozumiem Ty wszystkie te wymienone wzmacniaczeposiadałeś lub posiadasz? no to tylko pogratulować, chyba że posiłkujesz się opiniami innych"audiofili" i różnymi forami oby nie ...w sumie każdy z nich kosztuje od 1000 dolarów wzwyż no sorry ale mnie nie stać na taką zabawę zważywszy że należy dodać do tego odpowiedni zestaw głośników, wszak tak zacny sprzęt musi być sparowany z niebyle jakimi zestawami głośników, następne kilka tysięcy dolarów zapewne ...zatem pozostanę jako ten plebs  ze swoim w zasadzie nic nie wartym wzmacniaczem i zestawem głośników 😞 monitorów niestety ...i będę żył w nieświadomości jakże wspaniałego brzmienia tychże przez Ciebie wymienionych wzmacniaczy...Sony serię ES przerabiałem w latach 90, Sansui kilka modeli również ..tyle że ceny w owym czasie to inna bajka,  z drugiej ręki używka w Belgii to procent tego co obecnie trzeba wyłożyć na ten sprzęt, parę lampowców, i ...dziś bym tego nie kupił, a już napewno nie za taką cenę jaką sobie życzą sprzedawcy tego typu sprzętu ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.