Jump to content
Dzicz

Jaki kierunek? 15m2, budżet 5-7k

Recommended Posts

W dniu 23.04.2019 o 17:06, Dzicz napisał:

Siemka,

 

Dzisiaj odsłuchiwałem:

Yamaha - r-n602

Cambridge Audio - cx a60

Audiolab 6000a

 

z głośnikami:

Audiovector qr1

Focal Aria 906

Chario Constellation Lynx

 

Na start wybierałem elektronikę i padło na Cambridge w zasadzie bez zagrożenia ze strony pozostałej dwójki. Yamaha była w przepaści. Audiolab jakoś za sprężyście.

Z głośników zagrały mi w duszy Focale. Dość ciepło i głęboko, ale radziły sobie tez doskonale z żywiołową elektroniką.

Vectory zagrały wyraźnie wyżej, może trochę detalicznej choć bez kosmicznej różnicy. Za to na dole bieda. Brakowało mi głębi i przestrzeni.

Chario były blizej Focala, ale tu z kolei jakby dynamiki brakowało.

 

Wybór dnia: CA + Focal.

Do tego potrzebuje Bluetootha + podstawek. W komplecie wylatuję z budżetu.

Macie jakieś pomysły jak do niego wrócić? Znając charekterystykę poszczególnych komponentów bylibyście w stanie wskazać tańsze zamienniki zbliżone możliwościami?

 

Swoją drogą to byłby szok, gdyby amplituner sieciowy za 2200 zł zagrał lepiej od wzmacniacza za 3500zł. Ciekawi mnie tylko jak w tym zestawieniu wypadłaby R-N803d, choć mi osobiście jakoś Yamahy nie leżą....

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 hours ago, Piotrek111 said:

Starocie są dobre ale do oglądania. 

Zobacz jak wygląda 10cio letnia opona samochodowa i co dzieje się z gumą po takim okresie. 

Zawieszenia piankowe wymieniane poza zakładem który ma odpowiednie narzędzia aby to zrobić to już parodia. 

Zawieszenia, membrany i inne elementy pracują powodując że po 20 letach głośnik jest już całkiem innym przetwornikiem. 

Rezystory, kondensatory i inne elementy codziennie tracą powoli swoje pierwotne parametry. 

Nawet sprzęt nieużywany ulega powolnemu zużyciu. 

Czas robi swoje. 

Niedawno spalił mi się scan-speak 18w8542 pod wzmakiem 15w i przy odsłuchu bez słyszalnych zniekształceń. 

Niestety miał już trochę lat i klej nie trzymał już. 

Nie ma co przesadzac. Opona samochodowa pracuje w zmiennych warunkach atmosferycznych, jest narazona na uszkodzenia mechaniczne, smary, oleje i paliwo rozlane na drodze. Co do kondensatorow to znam przypadki gdzie w trzydziestoletnim wzmacniaczu wszystkie kondensatory mialy parametry jak nowe. 

Wiadomo ze wszystko zalezy od tego z jakich materialow i podzespolow jest zbudowany sprzet.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minute ago, Uchatek said:

Nie ma co przesadzac. Opona samochodowa pracuje w zmiennych warunkach atmosferycznych, jest narazona na uszkodzenia mechaniczne, smary, oleje i paliwo rozlane na drodze. Co do kondensatorow to znam przypadki gdzie w trzydziestoletnim wzmacniaczu wszystkie kondensatory mialy parametry jak nowe. 

Wiadomo ze wszystko zalezy od tego z jakich materialow i podzespolow jest zbudowany sprzet.

Dzisiaj odbieram fanty :))))) #orgazm

Ostatnie brakujące ogniwo, to podstawki.

 

Czy solidny metaloplastyk poradzi sobie z misją? Na pewno wyjdzie taniej niż to co widzę w sklepach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gratulacje! Nie zapomnij o muzyce 😉


KEF • Marantz • Bluesound • Supra Cables

Share this post


Link to post
Share on other sites

Właśnie podłączyłem sprzęt i nie słychać prawego głośnika.

Wydaje mi się, że gdzieś czytałem, że CA ma coś pomylone na gniazdach głośnikowych, ale nie mogę znaleźć.

 

Ktoś, coś? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

wmacniacz niesprawny...nie wierzę 🤯

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co za czasy...

Sent from my phone using my fingers.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 4/27/2019 at 1:29 PM, Dzicz said:

wmacniacz niesprawny...nie wierzę 🤯

No to ladnie. Rozwiazales problem?

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Uchatek said:

No to ladnie. Rozwiazales problem?

Odwiozłem w sobotę do sklepu. Było zaraz  przed zamknięciem, więc koleżka powiedział, ze w poniedziałek da znać czy dadzą nowy czy będą naprawiali. A ze byłem po konkretnej bibie, to spoko spoko i polazłem.

Ale później sobie myśle, jak k...a naprawiać? Sprzedali mi niesprawny gadżet, którego nie użyłem nawet sekundy i będą mi naprawiali? Kojarzycie jak to wygląda od strony prawa konsumenta? Mogę żądać nowego?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
4 godziny temu, Dzicz napisał:

Odwiozłem w sobotę do sklepu. Było zaraz  przed zamknięciem, więc koleżka powiedział, ze w poniedziałek da znać czy dadzą nowy czy będą naprawiali. A ze byłem po konkretnej bibie, to spoko spoko i polazłem.

Ale później sobie myśle, jak k...a naprawiać? Sprzedali mi niesprawny gadżet, którego nie użyłem nawet sekundy i będą mi naprawiali? Kojarzycie jak to wygląda od strony prawa konsumenta? Mogę żądać nowego?

W związku z niezgodnością towaru z umową możesz żądać od sprzedawcy naprawy lub wymiany towaru na nowy. To Ty określasz czego oczekujesz choć sprzedawca może próbować się nie zgodzić. Pamiętaj, że jeśli powołujesz się na niezgodność towaru z umową to stroną jest sprzedawca a nie producent. Oczywiście sprzedawcy wygodniej jest żebyś skorzystał z uprawnień gwarancyjnych bo wtedy odpowiada producent na zasadach określonych w warunkach gwarancji.

Edited by Andy2008
  • Like 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niech Ci dadzą nowy i to z upustem. W innym przypadku bym zmienił sklep. Bye. To nie ich wina, ja rozumiem, ale napalasz się jak nastolatek na pierwszą konsumpcje, a tu się okazuje, że lipa, bo laska nieczynna. :)

Sent from my phone using my fingers.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minutes ago, Knjaz said:

Niech Ci dadzą nowy i to z upustem. W innym przypadku bym zmienił sklep. Bye. To nie ich wina, ja rozumiem, ale napalasz się jak nastolatek na pierwszą konsumpcje, a tu się okazuje, że lipa, bo laska nieczynna. 🙂

Sent from my phone using my fingers.
 

Upust wytargałem solidny przed zakupami 😉 Nawet bardzo solidny rzekłbym

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, Andy2008 napisał:

W związku z niezgodnością towaru z umową możesz żądać od sprzedawcy naprawy lub wymiany towaru na nowy.

Ja bym doprecyzował, bo od ponad 4 lat nie ma już ustawy o niezgodności towaru z umową. Mówimy o rękojmi lub gwarancji. To są dwa różne przypadki, inne przepisy kodeksu cywilnego, różne odpowiedzialności wobec klienta.

Istotą problemu jest to, co autor, oddając towar zrobił bo "odwiozłem w sobotę do sklepu" o niczym nie mówi. Czy roszczenie było w związku z rękojmią w stosunku do sprzedawcy (tu może wybrać naprawę, wymianę na nowy lub w ostateczności zwrot kasy) czy z tytułu gwarancji w stosunku do gwaranta - producenta lub nieraz sprzedawcy (tu zazwyczaj mówimy o naprawie, ale to gwarant określa zakres gwarancji).

Sam też spotkałem się z sytuacją, że sklep nie bawił się ze mną w żadne roszczenia, zamienił mi produkt na inny egzemplarz a ten, który mi nie pasował najprawdopodobniej wcisnął kolejnemu kupującemu, który nie doczepi się do wady lub będzie ona dla kolejnego nieistotna.

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 minut temu, Miłosz1 napisał:

Ja bym doprecyzował, bo od ponad 4 lat nie ma już ustawy o niezgodności towaru z umową. Mówimy o rękojmi lub gwarancji. To są dwa różne przypadki, inne przepisy kodeksu cywilnego, różne odpowiedzialności wobec klienta.

Istotą problemu jest to, co autor, oddając towar zrobił bo "odwiozłem w sobotę do sklepu" o niczym nie mówi. Czy roszczenie było w związku z rękojmią w stosunku do sprzedawcy (tu może wybrać naprawę, wymianę na nowy lub w ostateczności zwrot kasy) czy z tytułu gwarancji w stosunku do gwaranta - producenta lub nieraz sprzedawcy (tu zazwyczaj mówimy o naprawie, ale to gwarant określa zakres gwarancji).

Sam też spotkałem się z sytuacją, że sklep nie bawił się ze mną w żadne roszczenia, zamienił mi produkt na inny egzemplarz a ten, który mi nie pasował najprawdopodobniej wcisnął kolejnemu kupującemu, który nie doczepi się do wady lub będzie ona dla kolejnego nieistotna.

Kodeks cywilny. Dział II. Od artykułu nr 556. Szczególnie warto przeczytać art. 560 i 561:

Art. 560.

§ 1. Jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, kupujący może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, chyba że sprzedawca  niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla kupującego wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona lub naprawiana przez sprzedawcę albo sprzedawca nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady.

§ 2. Jeżeli kupującym jest konsument, może zamiast zaproponowanego przez sprzedawcę usunięcia wady żądać wymiany rzeczy na wolną od wad albo zamiast wymiany rzeczy żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie rzeczy do zgodności z umową w sposób wybrany przez kupującego jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez sprzedawcę. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość rzeczy wolnej od wad, rodzaj i znaczenie stwierdzonej wady, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie narażałby kupującego inny sposób zaspokojenia.

§ 3. Obniżona cena powinna pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość rzeczy z wadą pozostaje do wartości rzeczy bez wady.

§ 4. Kupujący nie może odstąpić od umowy, jeżeli wada jest nieistotna.

Art. 561.

§ 1. Jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, kupujący może żądać wymiany rzeczy na wolną od wad albo usunięcia wady.

§ 2. Sprzedawca jest obowiązany wymienić rzecz wadliwą na wolną od wad lub usunąć wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla kupującego.

§ 3. Sprzedawca może odmówić zadośćuczynienia żądaniu kupującego, jeżeli doprowadzenie do zgodności z umową rzeczy wadliwej w sposób wybrany przez kupującego jest niemożliwe albo w porównaniu z drugim możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności z umową wymagałoby nadmiernych kosztów. Jeżeli kupującym jest przedsiębiorca, sprzedawca może odmówić wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady także wtedy, gdy koszty zadośćuczynienia temu obowiązkowi przewyższają cenę rzeczy sprzedanej.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

teraz to już część przepisów związanych z rękojmią podane jak na tacy 😉

Ale i tak nie zmienia to faktu z jakim roszczeniem autor poszedł do sklepu i jakie postępowanie wszczął sprzedawca.

To kupujący wybiera czy korzysta z rękojmi czy z gwarancji więc jeśli poszedł i oddał w ramach gwarancji to te przepisy powyżej można sobie...

Edited by Miłosz1

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minutes ago, Miłosz1 said:

teraz to już część przepisów związanych z rękojmią podane jak na tacy 😉

Ale i tak nie zmienia to faktu z jakim roszczeniem autor poszedł do sklepu i jakie postępowanie wszczął sprzedawca...

Po wizycie w sklepie napisałem maila, że oczekuję wymiany na nowy towar lub dokonania zwrotu.

Powołałem się na fabrycznie niesprawny wzmacniacz, którego nie użyłem nawet chwili i oznaczylem to jako niezgodność towaru z umową.

Share this post


Link to post
Share on other sites

"niezgodność z umową" to tak faktycznie wada towaru, która występuje zarówno przy rękojmi jak i gwarancji. Opisałeś co chcesz więc sprzedawca powinien potraktować cię jako tego, który korzysta z rękojmi. Ale ja bym napisał jeszcze jednego maila dopowiadającego (w necie są wzory), że korzystasz z rękojmi.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Dokończę moją historię 😉

 

A więc zostawiłem sprzęt w sklepie, napisałem maila precyzującego moje oczekiwania.

Podczas zostawiania sprzętu w sobotę, sprzedawca powiedział, że w poniedziałek da znać i najprawdopodobniej we wtorek sprzęt będzie do odbioru. W poniedziałek cisza, więc napisałem kolejnego maila we wtorek zdaje się, że nie było kontaktu i co się dzieje. Ziomek odpisał, że majówka i w ogóle i że jeszcze nie wysłali sprzętu do dystrybutora. Ani słowem nie odnieśli się do mojego oczekiwania ws. rękojmi. Nie chce mi się opisywać całej komunikacji, ale finalnie dostałem sprzęt po dwóch tygodniach. Sprzęt, który sprzedali mi fabrycznie wadliwy. Przy odbiorze ani przepraszam, ani pocałuj mnie w d..pe. 

 

Spory sklep na Warszawskiej Ochocie. Nie gwiazda, tylko... 🌎Nie polecam!

Edited by Dzicz

Share this post


Link to post
Share on other sites
58 minut temu, Dzicz napisał:

Dokończę moją historię 😉

 

A więc zostawiłem sprzęt w sklepie, napisałem maila precyzującego moje oczekiwania.

Podczas zostawiania sprzętu w sobotę, sprzedawca powiedział, że w poniedziałek da znać i najprawdopodobniej we wtorek sprzęt będzie do odbioru. W poniedziałek cisza, więc napisałem kolejnego maila we wtorek zdaje się, że nie było kontaktu i co się dzieje. Ziomek odpisał, że majówka i w ogóle i że jeszcze nie wysłali sprzętu do dystrybutora. Ani słowem nie odnieśli się do mojego oczekiwania ws. rękojmi. Nie chce mi się opisywać całej komunikacji, ale finalnie dostałem sprzęt po dwóch tygodniach. Sprzęt, który sprzedali mi fabrycznie wadliwy. Przy odbiorze ani przepraszam, ani pocałuj mnie w d..pe. 

 

Spory sklep na Warszawskiej Ochocie. Nie gwiazda, tylko... 🌎Nie polecam!

Czyli oddali Ci naprawiony czy wymienili na nowy?

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minutes ago, Andy2008 said:

Czyli oddali Ci naprawiony czy wymienili na nowy?

nowy

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Sklep załatwił sprawę. To chyba OK ?

Edited by Barolo
Post nieistotny

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sklep załatwił sprawę. To chyba OK ?
A jeden taki wykorzystał dziewczynę, ale później pocałował, dał kwiatka i przeprosił. :)

Sent from my phone using my fingers.

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mały pokój, lekko ocieplone granie... Poszukaj może używanych polskicg RLS, ale jakieś monitorki Melodika i nie powinno być źle. Jeśli chodzi o Dynaudio, to faktycznie przydałby się do nich mocniejszy wzmacniacz.

I jeszcze dwie propozycje - Chario - firma z Włoch. Bardzo muzykalne głośniki.

Jest też włoska firma Opera. W Polsce nie jest najpopularniejsza, ale robią bardzo fajne kolumny, także niedrogie monitorki ido śpiewających pań - jak znalazł. A elektronikę tez odtworzą. No i naprawdę ładnie wyglądają

Opera.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 19.04.2019 o 09:11, Dzicz napisał:

Elo,

Które sklepy hi-fi w Warszawie polecacie?

Polecam Salony Denon w naszych centrach handlowych - Galeria Mokotów oraz Arkadia. W Arkadii jest zamknięta sala odsłuchowa. Ewentualnie przy ulicy Poznańskiej 24 otworzył się niedawno salon Audi Forum- tam są chyba na chwilę obecną w Warszawie najlepsze warunki odsłuchowe...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobre... 🤣😂

Edited by S4Home

www.facebook.com/S4Home/ - polub nas! Śledź nowości i promocje.

Co wybrać? Od czego zacząć? Jak ustawić? Doradzamy zarówno w sprzęcie nowym jak i używanym. Dla forumowiczów niższe ceny. Zapraszamy!

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 5/17/2019 at 9:31 AM, Barolo said:

Sklep załatwił sprawę. To chyba OK ?

Załatwił, bo nie miał innego wyjścia. Jak koledzy niżej zauważyli, liczy się także jak sklep ogarnął temat.

Ja też zajmuję się sprzedażą i jeśli wraca do mnie klient po upływie kilku godzin, bo towar jest fabrycznie wadliwy, to nawet nie wnikam, tylko od ręki wymieniam mu na nowy, przepraszam i rączki całuję. Może jestem staroświecki i nowa szkoła obsługi klienta nakazuje: nie dotrzymywać ustalonych terminów, olewać próby komunikacji i traktować jak sprawcę problemu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.