Jump to content

Recommended Posts

Witam

Posiadam kolumny JBL 4435

W oryginale w zwrotnicy są kondensatory Texas Instrumment , okablowanie jest nędzne. Chciałbym doradzić się 

Jakie kondensatory MKP użyć Jantzen/ Audyn/Mundorf oraz jakie okablowanie żeby trochę zniwelować wyostrzenia które mam i bardziej uplastycznić dzwięk

Chcę też wymienić oryginalne rezystory . 

Planowałem użyć Audyna i okablowanie wewnętrzne Kimber 4 PR , rezystory Jantzen Superes 10W 

Jeżeli ktoś ma doświadczenie proszę o radę. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przeczytaj mój wątek:

 


" Mądry głupiemu ustępuje więc głupota triumfuje"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moim zdaniem, to zupełnie inny temat ponieważ przetwornik wysokich w JBL to tytanowa

membrana do tego w tubie, więc metody poprawienia do  Dali chyba tu nie pasują.

http://www.jblpro.com/pub/obsolete/443035.pdf

to sprzęt do odsłuchu pro, więc najważniejsza jest sprawność ( 96 ! ) a nikt się specjalnie

nie przejmuje podbarwieniami czy THD ...może być ciężko.

Ale gdybym miał próbować, to elementy na 800 V i grubsze kable, bo w tę stronę modernizacja

raczej zdarza się rzadko, więc to trochę gdybanie. Do tego z małymi szansami ...chyba, żeby

się pokusić o odciążenie tweetera z niższych składowych, ale to wymaga pomiarów

połączonych ze sporymi ruchami w zwrotnicy.


... i zamiast IV RP jest PRL II

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co do odpowiedzi kolegi Stench - boję się trochę Jantzena czy nie jest on jednak ostrzejszy od Mundorfa. Nie mogę zmieniać wytłumienia bo mogę stracić skutecznosc . 

Głośniki nie grają źle , nie ma za dużo góry , głośniki są neutralne z tym że jednak wykończenie dżwięku jest raczej "szorstkie" "jasne" "mało subtelne" To nie jest kwestia konstrukcji, aczkolwiek faktycznie tytanowa kopółka ma lekka szorstkość -  tutaj lepszy byłby inny materiał.  Znając np z kolumn Infinity RS IB czy starszych modeli Infinity (lub JBL 250TI wersja stara w drewnie) które miałęm w domu zakłądam że to kwestia kondensatorów Texas Instrument.  Rozważam zakup białych mundorf 400V -  nie chce pakować pieniądze w zwrotnice w ciemno a i tak całość trochę wyjdzie. Chce zrezygnować z płyty PCB i jak kolega do Dali na płytce ze sklejki wkleić i z zipować elementy . Okablowanie  na pewno miedziane. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bym spróbował zmienić w zwrotnicy podział na nieco wyższy, ale na próbę wstawił

tylko szeregowy kopułki mniejszy o połowę i porównał z drugą kolumną.

Coś będzie przynajmniej wiadomo o ostrości; tylko podział czy cecha wrodzona 😉 

Z opisu wynika, że zwrotnica to 2,5 drogi.


... i zamiast IV RP jest PRL II

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Ciekawe czy mierzyli wogóle te stare kondy, ja kiedyś to robiłem właśnie w L-100 i były w idealnym stanie. 
Nie wymienia się "na pałę" elektrolitów foliowymi MKP bo mozna zniszczyć balans tonalny kolumny, będzie grać po prostu zbyt ostro.

Góre można zmiękczyć wsadzając cewki Radiana 1225 na mylarowym zawieszeniu ale w 2.5 drożnej konstrukcji gdzie taki driver musi grać jak najwyżej może być zbyt ciemno.

Edited by Marek.S

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tam są same kondensatory MKP nie ma elektrolitów. Jest typowe podejście z lat 70/80  kiepskie kable, cienkie , podejrzewam ze nawet aluminiowe.  Cewek nie ruszam bo to za duża ingerencja.  Napiszę rozwiązanie i zdjęcie zwrotnic ale raczej w połowie maja. Narazie zamówiłem 4 gniazda WBT .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fajny horn i driver. Masz pośrednią wersję tego co w największych D. Vista, w których jest klon dużych horn'ów 2360 i oryginalne tweetery 2404H. Te tweetery znajdują się również w mniejszych D. NiKA. U cb zamiast tych dwóch, jeden pośredni.

https://patents.google.com/patent/US4308932

W starszych, oryginalne okablowanie multi-strand miedź cynowana - sztywne twarde, ciężkie w lutowaniu, często pod połączenia zaciskane. Brzmieniowo dobre do jakiegoś pułapu, do momentu aż będzie za bardzo je słychać. Pisałem jak grają : ''Kabelki oryginalne miedź cynowana - rozdzielcze, kontrolowane, dokładne, skupione, selektywne - bez farbowania. Dobre kable - do jeszcze nie wyczynowo wysterowanych kolumn, a gdy już są wyczynowo wysterowane kolumny typu horn, wtedy można jeszcze lepiej z innym wewnętrznym okablowaniem.''

Kable w 4435 jak wpływają na sound?, no chyba że masz takie same okablowanie jak we wszystkich starszych kolumnach.

W zależności starsze czy młodsze 4435 Studio Monitor mogą być z driver'ami: 2421A, 2425H, 2426H.

Nie ma co gdybać/wymyślać, że taka czy owaka membrana, bo wszystkie ich drivery są świetnie. Trzeba umieć wysterować :)

Przetworniki ukazują dokładnie to co dostają! Elektrownię lubią totalnie neutralną szybką i precyzyjną! Nie ma litości! Ukazują najdrobniejsze zmiany. Interkonekty muszą być idealnie neutralne o perfekcyjnym balansie tonalnym, przekazujące wszystkie informacje w całym zakresie. A nie jakieś wycinki. Wystarczy, że za słabe interkonekty, i do zobaczenia w przyszłości z lepszymi interkonektami. Głośnikowe jak jest tylko jeden komplet, to tak samo jak przy interkonektach. Gdy jest tyle kabli głośnikowych co przetworników w kolumnach, wtedy można dobrać najlepsze w danych zakresach: na LF z najlepszym dołem, na MF z najlepszą średnicą, na HF z najlepszą górą, na UHF z najlepsza górą.

Jakby tego było mało, to sieciówy także trza konkretne i o konkretnym przekroju.

'Aktywki' i zwykłe 'pasywki' nie mają co tam szukać - to dla nich śmieć. Jak ma się zostać przy takich cross-over'ach, to lepiej w ogóle nic nie robić.

Muszą być prądowe zwrotnice głośnikowe, czyli z Charge-Coupled.

Masz schemat N3135 dla 4435 z 2426H+2344A: http://www.jblproservice.com/pdf/Studio Monitor Series/4435LR.pdf - to wszystko co tam jest dajesz z CC. Przy woofer'ach, driver'ach wszędzie gdzie się da - nic nie pomijając! Im więcej tym lepiej, a najlepiej wszystko!

https://audiokarma.org/forums/index.php?threads/charge-coupled-jbl-4435-networks.636991/

attachment.php?attachmentid=79262&d=1512

Z CC 77VDC || 77VDC, wypunktują wszystkie wady pozostałych komponentów. Oryginalne cewki są w porządku - dokładne, rozdzielcze, selektywne, kontrolowane i z bardzo dobrym zszyciem. Jak chcesz delikatnie, to pod koniec tuningowania możesz dać dla drivera jakaś taśmową - bardziej gładko, płynnie i delikatnie. Na MF są dobre, a w górnym krańcu przekonasz się czy nie za delikatnie. Ale uważaj, bo ingerują w Sound. I takie top neutral ciężko znaleźć/dobrać. Jeszcze zależy od zestawienia jaki driver, diaphragm, horn etc. Spróbuj srebrne taśmowe, powinny być bardziej neutralne niż miedziane taśmówki. Można zlecić zrobienie custom'owych pod indywidualne zamówienie, najlepsze/najbardziej neutralne, jakie się da - jak wie się jakie. I tak najwięcej daje CC - bez tego to nawet nie usłyszysz tak dokładnie wpływu wszelkich pozostałych komponentów.

Jak to wszystko zapewnisz, granie będzie przednie.

A jak za duże wymagania, zawsze możesz sprzedać, tamu kto sprosta tym wymaganiom :)

Tylko nie przerób Sound'u na jakiś zakłamujący/urobiony. Musisz to zrobić jak do Studio, żeby było jak najlepiej/najwięcej słychać.

W dniu 25.04.2019 o 21:24, Marek.S napisał:

Tuning takich kolumn to nie je bajka, trzeba wiedziec co sie robi. Najlepiej poszukac informacji na forum Lansing Heritage, moze ktos juz zrobil wersje z bateryjka 9V, te sa najlepsze ale najdrozsze do wykoniania.

http://www.audioheritage.org/vbulletin/showthread.php?21986-4430-4435-Charged-Coupled

Dokładnie to nie je bajka, to 4435 Studio Monitor : http://www.audioheritage.org/html/profiles/jbl/4430-35.htm

A najlepiej z wszelkimi domowymi pakami top Project'ami, bez względu na rocznik - zasuwają neutralnie, na maksymalnym detalu, kontroli, dynamice, muzyka swobodnie płynie - istna nirwana :)

Lepiej przy nich nie ustawiać 4343, 4345 etc, bo to nie jest to. Studio Monitor wolniejsze, szczególnie starsze w dolnym zakresie. Ogólnie nie ten imaging, góra, bas, średnica, no i wolniejsze. Ale żebym ja dobrał się do set-up'u, toby zagrały jak nigdy i nigdzie wcześniej.

Dla mnie bardziej 4367, 4365, 4338 gdzie jest 15''-ka, a wyżej od razu horn(-y). Wiesz jak idzie 2216Nd-1 :), a jak 2234H, 2235H. Wcześniejsza wersja, woofer 2216Nd w M2 i S4700. S4700 vs 4367 - znam je, ale weź pan wybierz lepsze bez bezpośredniego porównania :) Cudowne wszelkie metalowe diaphragm's, czy polimerowe pierścieniówki w D2. Trzeba byłoby długo porównywać.

Ostatnie studyjniaki z 10''-ą (pomiędzy 15'' woofer'em, a driver'em/horn'em) to 4348 i takie jak najbardziej, a dalej 4344 MkII - wszystkie poprzednie starsze modele najbardziej zbliżone do 4344 MkII, które to zbudowane są w stylu bardzo podobnym do poprzednich z linii 43xx.

Tu masz z diffraction horn'ami świetny zasięg i szerokość horizontal'nie - od początku je stosują, gdyż idealnie pasują do tak dużych kolumn: http://www.westlakeaudio.com/Speakers/Hi_Fi_Series/tower_sm-1.html, uzupełnione 12''-ką i dwiema 18''-ami. ''Dźwiękowa nirwana'' do jeszcze większych metraży.

https://www.namm.org/library/oral-history/glenn-phoenix

Ile ton ważyłaby taki Tower SM-1 gdyby był cały z aluminium - obudowa i horny. Jak z drewnianymi hornami i obudową, waży prawie pół tony.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chodziło mi bardziej o te L100 z filmiku, stare 43 też miały elektrolity. Dopiero w latach 80, m.in właśnie w 44xx przeszli na foliowe. 

Okablowanie w JBLach to ocynowana miedź, nie ma tam żadnego aluminium 🙂 
Nie polecam szaleć z grubościami i na początek sprawdzić Beldena 9497 / 497mk2 - słynnego "Shindo". Same zaciski na sprężynach przy przetwornikach będą wąskim gardłem.

Najlepiej było by całość przerobić na 3 drogi z 2405H na górze ale to wyższa szkoła jazdy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

co do zwrotnic CC - ja wole osobiscie JBL 250TI w wersji starej z duza zwrotnica niz np Jubilee a oba miałem w domu.

Padziały w 4435 muszą zostać jak i cewki . Głośniki mają potencjał . Są dość neutralne co jest ich zaletą i dlatego pewnie są w studiach nagraniowych. Jak każdy neutralny głośnik pokazują wady nagrania czy sprzętu . Ten sam temat miałęm w Wilson Audio WP - miałęm je 10 lat z tym że w pewnym momencie przeszedłęm z tranzystorów na lampę, druga sprawa mimo wszystko wolę przetworniki 15 calowe niż np 2 x 20cm. JBL 4435 są mniej audiofilskie ale można je jeszcze poprawić więc coś się w hobby dzieje. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taki Plan z tym że na kondensatorach Mundorfa białych w wersji 400V cewki superes zostaną , dodatkowo raczej podepnę potencjometry przynajmniej jeden ( po wyczyszczeniu) .

post-122789-0-77995100-1468794200_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najlepsza opcja już została podana. Jak się u siebie wiecznie obcuje z pakami typu horn z compression drivers - to się wie co lubią najbardziej :)

U Pana tak patrzę, że to pierwsze dni/tygodnie/miesiące z compression drivers u siebie. 

Od czegoś trzeba zacząć :)

21 godzin temu, Zabrzeski napisał:

Taki Plan z tym że na kondensatorach Mundorfa białych w wersji 400V cewki superes zostaną , dodatkowo raczej podepnę potencjometry przynajmniej jeden ( po wyczyszczeniu) .

Cewki TOLTEC Mexico, jak najbardziej na początek tuningu muszą wszystkie zostać - dopiero pod koniec można próbować jakąś zastąpić. Ale jak to ma być bez CC i jeszcze na białych MCap Audiophiler 400VDC - to czarno/ciemno to widzę. Jakby pan chciał to może znajdę MCap Supreme na 800VDC - coś z 15uF zostało wywalone na strych. Poza tym Supreme tak jak Jantzen Superior, Silver, SilverGold itp.,itd. zbudowane z dwóch szeregowo, nie nadają się do CC. Na Jantzen'ach tańszych skończyłem, bo się przestraszyłem jak one marnie grały i dostawały łupnia od innych zwykłych kondensatorów. Supreme to też padło, i tak się nie nadają do CC. Wystarczyły inne niedrogie kondensatory z CC 77VDC || 77VDC, by Supreme dosłownie został znokautowany/zwalcowany w każdym calu. Zabierać tego Supreme!

Samo podmienianie kondensatorów w standardowych (bez CC) zwrotnicach to dla mnie żadne tuningi, bo to nie śrubuje Sound'u. Coś tam delikatnie zmieniasz balans, ciutkę więcej lub mniej czegoś, jaśniej, ciemniej w jedną lub w drugą i takie to śrubowanie Sound'u 😄 - to tyle co nic, w porównaniu do tego co konkretne CC wyprawia w kolumnach typu horn :)

4435 Studio Monitor to paki typu horn z compression driver. I do tego jeszcze z dwiema 15''-ami :) Sprawdzałeś jaki driver na HF?

To nie są: L250, 250 Ti, 250 Ti Limited Edition, 250 Ti Classic Edition, 250 Ti Jubilee, Ti10K

Jak tam wypadła konfrontacja 250 Ti vs. 250 Ti Jubilee - jakie różnice pan wyłapał?

Słyszeć CC 9V (w tak dużych kolumnach jak 250 Ti Jubilee i tylko na jednej 9V, i w dodatku bez żadnego porównania w danym modelu kolumn) i to na tradycyjnych przetwornikach, to prawie to samo co w ogóle. Tym bardziej, że w starych 250 Ti, przetworniki nie są dokładnie takie same, są inne zwrotnice - kondensatory, rezystory, cewki etc., to muszą inaczej grać. No i to nie są kolumny z compression drivers. Poza tym CC 9VDC (przy CC 77VDC || 77VDC) to jak na rozgrzewkę :), co kapitalnie słychać przy pakach typu horn z compression drivers.

Choć i na zwykłych/tradycyjnych kolumnach Sound przerastał ich najśmielsze/największe oczekiwania. Ogrom osób pisało dzwoniło w sprawie CC, a później mówili jak to pięknie hula zaaplikowane przy lampach, tranzystorowych wzmacniaczach mocy (w kluczowych miejscach), i innych klockach audio, a przede wszystkim w zwrotnicach głośnikowych.

Do spisania wszystkich zabrakłoby miejsca, a sporo z nich nie ma na AS. Tak, że wymienię tylko kilku/paru z nich wszystkich, np. bart-azazel, Adam_85piorasz

Najlepsze wymiatanie u tych, którzy mają paki typu horn.

 

Crossover w 250 Ti Jubilee :

Cytat

I starszych 250 Ti 

Schematic N250Ti - z dopisanymi/pomierzonymi DCR cewek na dzień 8-2016

57dbdbd93124f_N250TiSchematic.thumb.jpg.

5.jpg.9f48c85f1cf655cb200deb71b053fcf1.j

Wersja z Charge-Coupled. Ktoś z LH nie uwzględnił bypass'ów, które to powinny być.

attachment.php?attachmentid=210&stc=1&d=

Z tego wszystkiego (do nowych crossover'ów) najlepsze co dał to cewki Jantzen Litz Wire Wax Coil by Polink-Wilkowo/PL, i być może (bo nie widać jakie) kondensatorki bocznikujące.

Cytat

piorasz - ten skubaniec ma najlepiej grające L100A Century (Late Model) na świecie :)

On zdecydował się na taki schemat zwrotnicy gł. (autorstwa Dennis'a Murphy'ego): https://audionostalgia.co.uk/jbl-l100-crossover-upgrade/ - różne warianty crossoverów.

Moja propozycja kondensatorów i przeróbka wszystkiego pod CC 54V || 54V lub 63V || 63V.

Rezystory ma DIY'erskie to chyba od bmxmen'a. Składał jemu to jakiś jego ''guru od lutownicy''.

https://forums.audioholics.com/forums/threads/the-vintage-jbl-west-coast-sound-becomes-the….25014/

jbl-l100-crossover-upgrade-07-dennis-mur new-on-axis-response-gif.3474

https://audiokarma.org/forums/index.php?threads/new-to-me-jbl-l100s.740739/

Piotra najnowsze ze starych L100-ek, czyli L100A Century (Late Model) :

Cytat

2fb1eacaeba8e0126085a6140c59afcb.jpg 59a161d480dcb69e85d26d3a9d20b35c.jpg

Miało być CC 54V || 54V lub 63V || 63V, ale jego zadowala to co jest :

CC 54VDC dla LF

CC 54VDC dla MF

CC 9VDC dla HF

O projekcie i brzmieniu - w jego temacie :

https://www.audiostereo.pl/topic/133658-klub-miłośników-dobrych-konfiguracji-sprzętowych-za-rozsądne-pieniądze/page/23/#comments

Share this post


Link to post
Share on other sites

Strasznie dużo informacji, tak na szybko kilka odniesień do kolegi Sovereign

a) Faktycznie to moje pierwsze obcowanie z kolumnami tego typu 

b) Po Twoim tekście doszedłem do wniosku że nie właściwie użyłem słowa tunning/ modyfikacja - na początek raczej chcę podmienić kondensatory na wariant minimalnie cieplejszy dopiero wówczas mógłbym po osłuchaniu się z dźwiękiem myśleć o modyfikacjach. 

c) I tak coś musze zrobic bo chociażby muszę wymienić terminale, wyczyścić lub wyrzucić potencjometry , wiec jak już będę miał prace to przy okazji wymienię kondensatory i rezystory  (zależy mi raczej na uzyskaniu trochę większej muzykalności) 

d) Co do wyboru Mundorf białych - konsulotwałem się ze sprzedawcą i sam kiedys modyfikowałem jkolumny i akurat Mundorfy Supreeme i Jantzeny były "za ostre" 

e) Czy kolega ma schemat zwrotnicy CC pod JBL 4435? Szczerze mówiąc na tym by mi najbardziej zależało bo jak wydawać pieniądze to można od razu na taką wersję (jednak przy zachowaniu starych cewek) 

f) Do Jubilee mam takie zastrzeżenie grały jaśniej i moim zdaniem z mniej dokładnym basem , raczej większym ale gorzej kontrolowanym niż wersja Classic.  Oczywiście należy pamiętać o sprzęcie  i pomieszczeniu w którym grały. Wolałem większa zwrotnicę bo też łatwiej można w niej dokonać wymiany podzespołów.  Nie słyszałem jakiejś wielkiej różnicy z tego że zwrotnica była z bateryjką.  Rozmawiamy o subiektywnych wrażeniach - nie udaje że się na tym znam , nie jestem ekspertem.  

g) Driveru Horn nie sprawdzałem -nie chce mi się wykręcać. Zrobie to jak przyjdą gniazda WBT i kable no i muszę ten przełącznik wyrzucić. 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeszcze pytanie laika - ale kto pyta nie błądzi jeżeli ja podłączam w szereg kondensatory  to przecież spada ich pojemnosc łączna  czyli skoro mam np kondensator 12uF to po podłączeniu baterii z rezystorem i kolejnego kondensatora 12uF łączna pojemnosc to 1/12uf + 1/12uF . Osiągam za to wyższe napięcie.  Jak to ma lepiej działać?

Share this post


Link to post
Share on other sites

W takim razie niech pan zrobi tak jak chce na białych Mundorfach - wyjdzie niedrogo nawet z CC. 

Woltażem/pojemnością sobie pan tam wyśrubuje Sound - i zatrzyma się na poziomie takim jakim będzie uważał za najbardziej odpowiedni dla 4435 Studio Monitor i własnego gustu :)

Schemat (N3135) podany wyżej tylko trzeba przerobić pod CC. Tam nawet nie ma co rozpisywać, wystarczy spojrzeć na standard oryginalny schemat i wiadomo co i jak pod CC. Przykładowo weźmy ze schematu kondensator C9 (2.5uF) i bypass capacitor C10 (.01uF).

W to miejsce do zwrotnic gł. (z CC) wstawiasz szeregowo :

C9=2x5uF, C10=2x0.02uF 

I tak dalej z wszystkimi kondensatorami. Następnie pomiędzy szeregowo połączone pary kondensatorów wlutowujesz rezystory 2,2MΩ 1/4W - 1W i podajesz VDC podpinając "+" z ogniw i jest ogień :). "-" baterii do "-" w kolumnach / zwrotnicach głośnikowych.

Wszystko będzie grać jak nigdy wcześniej :). Usłyszy pan u siebie nowy dotąd niesłyszany Sound :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

W ramach testu kupione Miflex . Duża poprawa brak przeostrzeń jest płynny muzykalny dzwięk szczegółowy łądnie zróźnicowany narazie wygrzewają się. Akurat zdjęcia nie przedstawiają wersji finalnej bo brakuje podłączenia bateri. Poza tym zamierzam zamóić miedziano foliowe miflexy 0.1 uF na bypass do par kondensatorów. Okablowanie tanie Audioquest type 2 - nie chciałęm kombinować tylko kupic wygodny w obróbce kabel z czystej miedzi. Gniazda WBT

JBL zwrotncia (1).jpg

JBL zwrotncia (2).jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

No i super na polskich Miflex-ach :) A nie jakieś niemieckie przereklamowane / przeciętne Mundorfy. Supreme już były co najmniej w 1995 r., jak widać w grupowym teście kolumn w Audio(de) 8/1995 http://www.audioheritage.org/vbulletin/showthread.php?8694-JBL-L-90

Na mid-woofer w miejsce (C3 i C13) do tych dwóch, dla każdej kolumny dokup jeszcze po sześć takich samych kondensatorów 15 uF, by również było z CC. Bypass ''.01uF'' (C4) także (jak wszystkie pozostałe kondensatory) koniecznie z Charge-Coupled. Do każdej pary na bypass 4x .01 uF lub 2x .02 uF, aby finalnie uzyskać .01uF z CC.

Ile (i jakich) ogniw/baterii przyszykowałeś? Jak 9V, to od razu bierz ze 32-e baterie. Na stronę po 16-e sztuk w parze/pakiecie 72V DC || 72V DC (wg woltażu na bateriach), bo faktycznie w pomiarze przy nowych ogniwach/bateriach wychodzi jeszcze więcej. U mnie w prądowych zwrotnicach głośnikowych było coś od 77.5V DC || 77.5V DC do blisko 78V, niemalże całe 78V, gdzieś w pierwszym kwartale 2016 r. A teraz po tylu latach jest 74.8V DC || 74.8V DC wg V&A Instrument VA19.

Share this post


Link to post
Share on other sites

powolutku do przodu - plan zaklada dodac bypassy okolo 0,2 uF ale raczej lepsze tzn miedziana folia. Baterie jescze nie podlaczalem  pewnie dzisiaj podlacze chociaz nie wiem czy nie czekac az  troche system sie wygrzeje bo wszystko ejst nowe rezystory, kable, itd.

 

Mam inny problem jeszcze 

w oryginale mam potencjometr R202  wchodze do niego plusem wejscie 3 , minusem wejcie 1 i wychodze plusem poza cewka L1

Zachowije sie to tak ze czesciowo omija sygnal kondensator 2.5 uf w oryginale ( w cc 2x 5 ) oraz cewke L1 

Mierzylem sam potencjometr to pomiedzy  minusem a plusem wejscie  mam 28 Ohm a plusem wyjscie  25 Ohm zastanawiam sie teraz jak to podlaczyc - czy dwoma rezystorami czy jednym i czy wpinac sie przed 2.5 uF czy po .

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rezystorami, jak w nowych Studio Monitor:

4367

spacer.pngattachment.php?attachmentid=68646&stc=1&spacer.png

Wszystkie z CC, także na LF w nowszych/najnowszych 4365 i 4367. Pełna profeska.

4365

attachment.php?attachmentid=55913&d=1338attachment.php?attachmentid=55914&d=1338spacer.png

L-pad'y były jeszcze w 4348 Studio Monitor

attachment.php?attachmentid=25818&stc=1&spacer.pngspacer.png

Także w 4344 MkII, i starszych.

attachment.php?attachmentid=74775&stc=1&spacer.png

Userzy na audiostereo do swoich 4343 z 70-tych lat, wstawiali przetworniki jak 4344 MkII z 90-tych lat. Mid-woofer (2123H) i tweeter (2405H) - to na pewno. Woofera ME150H zapewne nie dostali, a tym bardziej drivera 275Nd. Do starszych 4343 potrafili wstawić woofer 2235H jak w 4344.

To chyba jakieś składaki były - oryginalne obudowy bez przetworników. I coś tam wstawiali, zamiast kupić w całości z oryginalnym zestawem przetworników. To ten co miał 4343 ASF, jakieś dziwactwa robił, tak że co dzień jemu inaczej grało 😄 - jakby nie potrafił wysterować. Jak granie nieustabilizowane to i jego opinie takie same. Jak napisał do jakich angielskich kolumn (na ''T'') podobne, to się uśmieliśmy z ziomami z ekipy. Może tak on miał wysterowane. 

Inny typ, pmcomp i jakiś rafal_radom, do 4343 (B) też wstawiali ten mid-woofer co w 4344 MkII. To jak paczki u pmcomp'a z 70-tych lat (''jego najlepsze najstarsze'') jak na mid-bass'ie ma przetwornik z 90-tych lat :)

Jak mają 2123H z 4344 MkII, to niech jeszcze dorzucą 2216Nd-1 z 4367 Studio Monitor :) Ale i tak 434x nie zagrają jak nowsze/najnowsze 4338, 4365, 4367.

post-28079-0-97118800-1345262735_thumb.jpegpost-28079-0-64108600-1345262751_thumb.jpg

...i 4348. Bardziej jak 4344 MkII i wszystkie im podobne Studio Monitor 434x. 

* * * * *

Project EVEREST DD55000 z 80-tych lat kolumny używane za około 80k-100k PLN 

...bym dla gościa przytuningował najlepiej na świecie! Ale musiałby do mnie przywieźć je na co najmniej 3-6 miesięcy. A on nie pozwala nawet się dotykać do cross-over'ów, mówiąc że wszystko ma zostać jak w oryginale!

Miał bardzo dużo różnych kolumn, i zakończył na swoich docelowych kolumnach: Everest DD55000 (które nazywa żywym instrumentem). Coś tam przerzuca od czasu do czasu, posłucha i dalej sprzeda, a najlepsze DD55000 zostają.

Podłogowe :

1. JBL Project EVEREST DD55000

2. JBL Project K2 S9800*

3. JBL Project Array™ – 1400 Array

4. JBL S3900

5. Klipsch Cornwall III

6. B&W Nautilus 801

7. JBL S3100

8. JBL 250 Ti

9. Focal.JMlab Alto Utopia Be

10. JMlab Mezzo Utopia

11. B&W Nautilus 802

12. Zoller Solution

13. JBL LS80

14. Harpia Acoustics Keith / Dobermann

Podstawkowe :

1. Sonus faber Extrema

2. JMlab Mini Utopia

3. JBL 4429 Studio Monitor

4. JBL 4312E Control Monitor

Z października 2018 r.

Później miał 4412 Studio Monitor i te zapewne by wrzucił do podstawkowych na któreś miejsce.

Wcześniej były choćby M40.1, które nawet nie załapały się do jego rankingu z najciekawszymi kolumnami jakie miał / ma. Zdecydowanie nie odpowiadało brzmienie i przesadna cena co do ich brzmienia. M40.2 jemu jeszcze jako tako w miarę grały. A 40.1 nie grały - pewnie przez podobne cechy, które kiedyś wymienił Szymon.

Max Amp Power 400 Watts dla tych K2 - i lepiej tego się trzymać. Tyle właśnie ma Mark Levinson No 532 Dual Monaural Power Amplifier, który przy tych kolumnach nie miał co robić z Accuphase P-1000, gubiącym się przy ML-u.

* - pierwsza wersja, bez SE (Special Edition), nie jak te : 

Cytat

http://www.audioreview.com/product/speakers/floorstanding-speakers/jbl/k2-s9800se.html

[May 15, 2011]

hwirt

Audio Enthusiast

Summary:

The K2 S9800SE's have been connected to my system for about two months now. Overall the sound is well balanced, the mid and high frequencies are brightly lit but extremely smooth and detailed. Imaging is exceptional, percussion instruments sound very lifelike and dynamic. The bass if full and detailed with each note delineated in a way I have never experienced before, and when required gut wrenching in its power. The speakers are very easy to drive and can play cleanly at levels ranging from background to live rock concert without strain. Even after long high sound level listening sessions my amplifier (MC 352) runs cool showing no signs of strain. These speakers could easily fill a large room using a good 60 watt tube amp.

Strengths:

Dynamics, detail from the lowest frequencies through the mid range extending through the highest harmonics. Easy to drive and beautiful to look at.

Weaknesses:

Extremely detailed presentation, requires the best source components. Price is out of the range of most audiophiles. In my setup required addition of acoustic treatments to my room to get the best balance.

OVERALL RATING 5 ★★★★★ OUT OF 5

VALUE RATING 4 ★★★★ OUT OF 5

Spory czas temu mówiłem jemu, że przy pierwszym tuningu DD55000 muszą być oryginalne cewki, które trzeba wyciągnąć z oryginalnych cross-over'ów. Dopiero później ewentualnie można którąś / któreś wymienić na jeszcze lepsze / lepiej pasujące - jak takowe się znajdzie / dobierze.

 Upgrade - Project EVEREST DD55000:

- Charge-Coupled Linear Definition™ Crossover System (CC 77VDC || 77VDC);

- Rozdzielone cross-over'y pod Tr-Wire / Tri-Amp;

- Zmienione okablowanie wewnątrz kolumn;

- Rodowane zaciski w zewnętrznych prądowych cross-over'ach i ew. w przetwornikach (wooferach, driverach etc), albo bezpośrednio podłączone przewody do zacisków w diaphragm.

spacer.pngattachment.php?attachmentid=26768&stc=1&

Ekipa Kenrick Sound (KRS) nawet nic nie tykała w NDD55000 (Network DD55000). W jakichś innych DD55000, wymienili tylko zaciski/terminale głośnikowe na miedziane. Tam się głównie grzebią w tych których jest najwięcej - czyli starych 434x, albo robią klony/kopie pod nazwą ''Kenrick Sound Custom Series Model 4343'' by jakiś pieniądz był. To nietykane DD55000.

Paganini: Concerto No. 1 - Rondo :

Po moim tuningu i wysterowaniu byłby z wrażenia wciskany w fotel, jak ten Pan :)

spacer.png

Chyba, że się boi takiej jazdy :), to pozostanie z tym co jest, nie mając pojęcia co traci :)

Z połowy 80-tych lat XX wieku, i także bez L-pad Attenuator w Project EVEREST DD55000.

Świetne horny 2346-1 dla zakresu MF/HF - najlepsze jakie tylko są dla driver'ów z 1'' throat - specjalnie pod nie zaprojektowane, aby detal szedł baz załamania i świetna kontrolowana scena na którą składa się niekonwencjonalny Project całych kolumn.

''THE JBL PROJECT EVEREST DD55000 CONSTANT IMAGING SYSTEM'' by John Earglehttp://www.cieri.net/temp/everest_dd55000_-_white_paper.pdf

Cytat

http://www.xlrtechs.com/dbkeele.com/PDF/Keele (1983-10 AES Preprint) - Horn Covers Flat Rectangular Area.pdf All rights reserved. Reproduction of this preprint, or any portion thereof, is not permitted without direct permission from the Journal of the Audio Engineering Society.

Defined Coverage Loudspeaker Horn, U.S. Patent No. 4580655: https://patents.google.com/patent/US4580655http://www.audioartistry.com/2-12 patents/KeelePatentDefinedCoverageLoudspeakerHorn.pdf

Inventor: D. Broadus Keele, Jr., Camarillo, Calif.

Current Assignee: Harman International Industries, Inc.

post-28079-0-84959000-1364458387_thumb.jpgpost-28079-0-22700400-1364313453_thumb.jpg

Topowe kolumny z wszelkich lat, są jak działa sztuki!, przy których pieniądz wzrasta jak w banku.

To nie PC gdzie wszystko co by nie było nawet najnowsze w danym czasie to i tak marnota. Żeby Intel Core i9-9900KS, AMD Ryzen 9 3950X i GeForce RTX 2080 Ti były cokolwiek warte, dla mnie musiałyby być z 1000 x wydajniejsze. Bo na te czasy to marne i warte 500 zł za cały PC z dwiema RTX 2080 Ti (przez pamięci GDDR6 Microna, zdechły RTX'y 2080 Ti FE w SLI u współzałożyciela Extreme Hardware "Gosu" - Konrad uczcił ich śmierć świetnym filmikiem :) ) - aż przeklął ''ku.wa mać!'' i zaj.bał dłońmi w klawiaturę, gdy zabójczy cios kosy kostuchy dosięgnął jego kart graficznych, i obraz stanął w miejscu z Larą Croft w peruwiańskiej dżungli w Shadow of the Tomb Raider, a na Wiedźminie 3 artefakty z białymi błyskami na ekranie. Na gwarancji dostał nowe RTX-y. Z tymi PC to ich jakiś biznes, mają tam trochę tego złomu komputerowego. Ogólnie wszelcy sprzedawcy się cieszą obrotem i tym, że co chwila coś nowego, a ludzie/klienci jak w wyścigu szczurów co chwile zmieniają podzespoły by mieć to co naj. w obecnej chwili. A co by nie wstawiali w PC to i tak badźiew prawie nic nie wart. Mnie nie kręcą takie zmiany, a VRAM mam od Samsunga. Samsung może dla Nvidii wykona GPU Ampere w 7 nm EUV, to będzie lepsze (wydajniejsze i bardziej energooszczędne) od tego co jest obecnie.

Lubię rasowe zespoły głośnikowe. I od czasu do czasu najlepsze najbardziej realistyczne i wymagające symulatory wyścigowe.

A to co tu mają w DIY jakieś samodziełki zniekształcające, skompresowane dźwiękowo kolumienki jakieś słupy to dla mnie jak DIY-start totalna amatorka, tak jak 99.9% wpisów w tym DIY-start.

W tym cały DIY wszystko co mają to nawet na krok się nie zbliża do EVEREST DD55000.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.